יום ראשון, 21 באפריל 2013

מערכת המסחר הגדולה של הביטקוין שוב קרסה - מה בדיוק קורה שם?

מערכת המסחר הגדולה של הביטקוין הותקפה שוב הערב והושבתה קרוב ל5 שעות. מה קורה למערכת הזו? לפניכם מורה נבוכים למשקיעים וללא משקיעים בביטקוין


אחד היתרונות הגדולים של מערכת הביטקוין הוא שניתן להעביר את המטבעות הוירטואלים מיידית ובקלות לכל אדם בעולם דרך האינטרנט 24 שעות ביממה ללא צורך לחכות לאישור הבנק או לתת דין וחשבון למישהו. המערכת הזו עובדת כבר למעלה מ4 שנים ומלבד מספר תקלות קצרות שתוקנו מיד היא עובדת ללא דופי ועד היום איש לא הצליח לפרוץ או לתקוף אותה בהצלחה.

על מנת להקל על הסוחרים בביטקוין קמו זירות מסחר פרטיות המשמשות כמתווכים בין מי שרוצים לרכוש ביטקוין לבין אלו שרוצים למכור. במילים אחרות מדובר בסוג של בורסות ביטקוין ,אלא שכאן נכון לעכשיו נמצא עקב אכילס הגדול ביותר של המערכת. מערכת הביטקוין היא אמנם מבוזרת אך רוב המסחר בה (כ70-80%) מרוכז בזירת מסחר אחת הנמצאת ביפן ונקראת MtGox. הזירה הזו מותקפת מידי פעם בהתקפה מאורגנת של מחשבים ופשוט מושבתת. הרעיון בתקיפה היא להעמיס על האתר בצורה קיצונית ובכך להאט את יכולות התגובה שלו עד למצב של השבתתו כפי שקרה הערב למשל. התקפה זו נקראת DDOS. מאחר שאנשים מאחסנים באופן זמני את הביטקוין שלהם או הדולרים באותו אתר מסחר, הרי שכל נפילה כזו עלולה ליצור מצב של פאניקה בו סוחרים חוששים לגורל הכסף שלהם ומוכרים את הביטקוין בבהלה. כך קרס הביטקוין ב10 באפריל מ266$ ל56$ ביומיים. מחירו התאושש אחרי כן והספיק לחצות את ה-130$ בעקבות הבטחות מנהלי האתר שהם עמידים יותר אולם הערב כאמור שוב הוא הושבת.

כרגע השאלה הגדולה אם הביטקוין יעלה או ירד תלויה בשאלת יציבותו של MtGox. אם אתם משקיעים כבדים בביטקוין ודאי אתם חיים, נושמים הולכים לישון וקמים עם בדיקת הLag באתר.lag הוא הזמן שעובר מהרגע שאתם שולחים פקודת קניה או מכירה ועד שהפקודה מתבצעת או נכנסת לרשימת הפקודות כדי להיפגש עם פקודה נגדית.  Lag גבוה למשל יכול להצביע על כך שהאתר לא יכול לעמוד בעומס ויתכן שהוא מותקף.

נקודה מענינת אחרת היא שמאחר שמחיר הביטקוין בעולם נקבע בעיקר לפי המחיר במסחר בMtGox -בפעם האחרונה שבו הוא הושבת למשך 12 שעות, זה גרם לבלבול ופאניקה עצומה בקרב הסוחרים. הערניים מבין הסוחרים יכלו לרכוש בזירת מסחר אחת למשל ביטקוין ב20$ ולמכור אותו רגע אחרי בזירת מסחר אחרת ב70$. תשואה לא רעה בשעה אחת.

לסיכום הנה סרטון וידאו משעשע שהכינו סוחרים מתוסכלים בעקבות הנפילה הגדולה של הביטקוין אחרי שMtGox קרס באמצע החודש








אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

4 תגובות:

  1. כמו בנפילה של לפני יומיים כנראה שאנשים כבר לא מתרגשים מהבעיות האלה והמחיר חוזר למה שהיה לפני די מהר

    השבמחק
  2. מי עושה את זה? מאחורי כמעט כל דבר עומד כסף. האם זה אינטרס של מישהו לקנות בזול?

    השבמחק
  3. כנראה שכן....
    from Tor Land:
    http://pastebin.com/QAPxhEbP

    השבמחק
  4. סרטון פשוט מעולה!

    השבמחק