יום רביעי, 29 במאי 2013

המאבק על הקאנביס: איפה זה עומד בארה"ב?

משרד הבריאות רוצה להקשיח את התנאים לקבלת קאנביס רפואי ,לכאורה לא מסיבות של טובת החולה ויתכן אף שמעורבים בהחלטתו איטנטרסים כלכליים כפי שהראנו במאמר כאן. מעניין לראות מה המצב במדינה שאנחנו כל כך אוהבים לקחת ממנה דוגמא הלוא היא ארה"ב? הנה לפניכם מפת התפתחות הלגליזציה של הקאנביס במדינות בארה"ב מ1970 ועד היום.

מקרא:
ירוק בהיר -קאנביס מותר לשימוש תחת מגבלות  ירוק- קאנביס רפואי בלבד מותר לשימוש   ירוק כהה - קאנביס מותר לשימוש באופן מלא   ירוק כהה ובהיר - אישור השימוש בקאנביס נמצא בתהליך חקיקה בבית הנבחרים המקומי



12 תגובות:

  1. ההגיון אומר שכל אלו שהשתמשו במריחואנה בשנות ה60-70 יגיעו לרוב בבתי הנבחרים הדברים יכנסו לפרופורציות הנכונות. אגב בארה"ב משקאות חריפים היא בעייה הרבה יותר רצינית מקנאביס, מדוע אין חוק איסור על משקאות חריפים? כי נוח למדינה שאנשים משקיעים את התסכולים שלהם באלכוהול

    השבמחק
    תשובות
    1. היה נדמה לי בשנות ה30 חוק נגד שתיית אלכוהול בארה"ב והוא בוטל כי אי אפשר היה לאכוף אותו

      מחק
  2. היי ערן,
    לפעמים המאבק לדי-קרימינליזציה נקשר באסוציאציה של בטלנים-מסוממים-הזויים ושאר מחמאות.
    אני שמח שיש אנשים שמרימים את הכפפה ומראים שניתן ורצוי לנהל דיון ענייני.
    רציתי להוסיף שני היבטים לפוסטים האחרונים:
    היבט חיובי: לראשונה אי פעם יש רוב (בקרב כלל אוכלוסיית ארה"ב) לליגליזציה
    http://abcnews.go.com/blogs/politics/2013/04/majority-now-support-marijuana-legalization-poll-finds/
    בהתחשב בעקרונות הדמוקרטיה האמריקאית - נראה כי הכיוון דיי ברור.
    היבט שלילי: שינוי המגמה האמריקאי לא חמק מעיניהם של חברות התרופות והממשל הפדרלי - הוגשו שתי בקשות לאישור פטנטים, האחת ע"י חברת GW פארמה המייצרת את "סאטיוואקס" שהוא למעשה תרסיס של אחד מהחומרים הפעילים בקאנביס (CBD)
    והבקשה השניה -והחמורה יותר- היא של הממשל הפדרלי בעצמו, לרישום פטנט על CBD לאחר שהוכח שניתן להשתמש בו כמשכך כאבים
    http://www.google.com/patents/US6630507
    הדיון על די-קרימינליזציה חשוב מאוד, אבל בתור למודי-קפיטליזם חשוב לזכור את הסכנות של רישום פטנטים על הרכב גנטי של צמחים (עיין מקרי מונסאנטו למינהם) ובכל מקרה, כאשר הקידמה והליברליזם יגיעו סוף-סוף למחוזותינו, אסור להתפתות להליכי חקיקה מהירים אלא לדרוש שכל הדיונים בנושא יהיו שקופים לציבור.
    אסף

    השבמחק
  3. הקאנביס פוגע בפעילות תקינה של המוח: בכושר השיפוט, ההחלטה, כוח הרצון, ההתמדה ותפיסת העצמי.מעוות את התפיסה וגורם במינון יומי גבוה וממושך לנזק קבוע .

    אם עוזר נגד כאבים, שיעזרו בו החולים בלבד.

    שיקולים אחרים, קריטריונים אחרים, נגועים בשיקול דעת מוטעה הנובע ממניעים זרים ופסולים - רוצה לומר:מסוממים.

    סימום איננה מילת שבח אלא מילת גנאי.

    שיעבוד למשהו הוא דבר פסול שיש לגנותו. המשבחים את הקאנביס חשודים בתלות ובשיעבוד לנושא במודע או שלא במודע וזה לא לטובתם וגם לא לטובת החברה שמשופעת בגורמים משעבדים מסוגים שונים ומשונים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אלכוהול עושה את כל מה שציינת למעלה ועוד כמה דברים. כמו פגיעה בכבד . לפי מחקרים שעשו בנושא אחרי השתכרות למוח לוקח שבוע שלם לחזור לתפקוד מלא.בנוסף הוא יכול לגרום למוות מה שקנאביס לא עושה.
      כל יום יש אנשים שיכורים שרוצחים ואונסים. אני לא אומר שכל שיכור אונס ורוצח. אבל אנשים שמעשנים קנאביס פחות מועדים לפורענות.
      כשאתה רואה חבורה של שיכורים ברחוב אתה עובר צד. שאתה רואה חבורה של מעשנים. סביר להניח שאפילו לא תשים לב שהם עישנו. .
      אחרי שאמרנו את כל זה. אין הגיון שאלכוהול יהיה חוקי וקאנביס לא. זה צריך להיות חוקי נקודה. והאנשים יחליטו על עצמם. כמו עם אלכוהול

      מחק
    2. גם לפה הגיעו התגובות הממומנות? מה שאתה כותב פה הוא פשוט בדיחה.
      ומה תגיד על קפאין, שאליו משועבד דור שלם של שותי קפה?
      ומה תגיד על ריטלין, שאליו משועבד דור שלם של מופרעי קשב וריכוז?
      ומה תגיד על אלכוהול, שאליו משועבדת האנושות המערבית כמה מאות שנים?
      הרי הנ"ל ממכרים (פיזית) הרבה יותר מאשר קנביס (שאליו ההתמכרות היא בעיקר פסיכולוגית) ולדבריך משעבדים את המשתמשים וגורמים לשיקול דעת מוטעה הנובע ממניעים פסולים. לא? אגב, בניגוד אליך, את הנתונים הנ"ל לא הבאתי מהראש, קח הוכחה: https://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dependence

      צריך להחליט סופית על חופש פסיכואקטיבי, הרי חומרים משני תודעה הם חלק בלתי נפרד מהחיים. אתה פותח את הבוקר בקפה? שינית את התודעה שלך. נתת לילד שלך ריטלין במרשם רופא? שינית את התודעה שלו, וכך זה ממשיך ללא סוף. אתה לא יכול להילחם בחומרים משני תודעה שהיו לצידה של האנושות במשך כל שנות קיומה, ועובדתית לאחר מאה שנות מלחמה בסמים הקנביס עדיין כאן ופופולרי מתמיד.
      חלק מזכויות האדם הבסיסיות הוא חופש הביטוי, ולדעת רבים זה כולל בתוכו גם את החופש התודעתי. כל אדם יכול להחליט מה טוב ומה רע בשבילו כל עוד הוא לא פוגע בסביבתו. מה זה משנה לי אם אתה שותה 3 ליטרים של קפה ביום, מאכיל את הילדים שלך בריטלין, או לוקח איבופרופן לכאב ראש שנגרם כתוצאה מהשניים הנ"ל? הרי כל הנ"ל חוקיים, למה שהקנביס לא יהיה חוקי? ולמה שהמסומם מהריטלין או הקפה יחליט החלטות יותר טובות מהמסומם של הקנביס?

      ההבדל היחיד הוא שמכל הנ"ל (ריטלין, קפה, אקמול) חברות ענק מרוויחות הון עתק. קנביס כל אחד יכול לגדל במרפסת בכמות מספקת, ובכך להשתמש פחות בכדורים נגד כאבים, לא להשתמש כלל בכדורי שינה, וכו'. זאת הנקודה היחידה שאתה צריך להבין פה, וקו המחשבה שלך עוות ע"י החברות הנ"ל כמו גם קו המחשבה של מיליוני אזרחים שומרי חוק בעולם הבטוחים כי קנביס הוא בעצם סוג של שטן, וכל המשתמש בו הוא מסומם שלא ניתן לסמוך עליו. וכל זה לטובת ה"זכות" שלהם לסמם אותך באופן חוקי, ותמורת מונופול תודעתי שנקנה בכסף.

      תחשוב מה היה קורה אם כל הכסף שנזרק לפח מאז קום המדינה על מלחמה בצמח הזה היה מושקע במחקר רפואי? או בבניית דירות? או בטיפול בעוני?
      ומה עם כל הכסף שנגרע מקופת המדינה בכל פעם שאזרח שומר חוק הופך לעבריין כי עישן ג'וינט במסיבה נכנס לכלא, מפסיק לעבוד ולשלם מיסים?
      ומה עם כל הכסף שהיה יכול להיכנס למדינה ממיסוי ופיקוח על החומרים הנ"ל בדיוק כמו שמפקחים על תרופות?

      מחק
    3. האלכוהול והניקוטין פוגעים בפעילות תקינה של המוח: בכושר השיפוט, ההחלטה, כוח הרצון, ההתמדה ותפיסת העצמי.מעוותים את התפיסה וגורמים במינונים יומייים גבוהים וממושכים לנזקים קבועים.אם עוזרים נגד כאבים, שיעזרו בו החולים בלבד.
      שיקולים אחרים, קריטריונים אחרים, נגועים בשיקול דעת מוטעה הנובע ממניעים זרים ופסולים - רוצה לומר:מסוממים.

      סימום איננה מילת שבח אלא מילת גנאי. תתעורר ולילה טוב

      מחק
    4. יש כאן הרבה מסוממים יש להודות.

      זה לא או או, זה גם וגם!

      שיקול הדעת הלקוי שלכם, והמעוות, בא לידי ביטויו הממצה!

      מחק
    5. לא הבנתי.לך יש שיקול דעת ישר ובריא?אתה שיכור מאהבת עצמך?יש כאן הרבה מטומטמים,יש להודות

      מחק
  4. יש לקאנאביס עוד שימושים רבים וטובים מעבר ליכולת להרגיע
    למשל הוא יכול להחליף את הכותנה שהיא שתיינות של מים דשן והדברה
    אפשר לקראו עוד גם כאן
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%A1

    השבמחק
  5. שטויות במיץ ודעות קדומות . אני מעשן כל יום ,אני מנהל חברה , אני משקיע יוזם ואני עושה ספורט .
    שלא יספרו לכם סיפורים .
    אנשים מוזרים יש בכל מקום - זה לא אומר שהם מעשנים מריחואנה.
    בדרך כלל אנשים שמעשנים מריחואנה בסתר מבינים שיש כאן בעיה - הרי אני מסוגל לעשות הכל , אני עושה הכל , ואני מעשן(כמובן שאני לא מעשן לפני שאני הולך לאימון). ואז אותם מעשנים בסתר מתחילים לשאול שאלות , הם מתחילים לחפש - והם מגלים בעיה חמורה עוד יותר - יש כאן שליטה מוחלטת על חיינו - דרך הכלכלה , דרך החוק , דרך החינוך ודרך התקשורת.
    אותם מעשנים בסתר יראו לך מוזרים - כי הם לא חושבים כמוך , ולא בגלל המריחואנה - אלא בגלל שהם הסיקו מסקנות הגיוניות למדיי דרך חקירת נושא המריחואנה.

    אתה רוצה לשים כיפה? שים כיפה. אתה רוצה לעשן? - תעשן ,אתה רוצה לשמור שבת - תשמור . מה שאני אומר זה - שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, כל עוד הוא לא פוגע במישהו אחר!!

    תחייה את החיים שלך ולא את של אחרים .

    שיהיה שבוע טוב לכולם . כל הבטלנים תעשו מה בראש שלכם. כל הנמרצים תעשו מה שבא לכם - והרבה בהצלחה

    השבמחק
  6. כל דיון, לטוב ולרע, חייב להתבסס על מידע אמין ועל עובדות מוצקות ומוכחות. למרבה הצער הרבה יותר נוח להסתתר מאחורי סיסמאות שדופות ואזהרות חורבן למיניהן.

    אל תתנו להם לקחת מכם את החופש בתואנה של בטחון החברה והמערכת. חוק יסוד כבוד האדם וחרותו הוא בדיוק מה שהמדיניות הנוכחית לגבי הכאנאביס ותוצריו היא לא.

    השבמחק