יום שבת, 27 ביולי 2013

מה הורג את הבריטים? חלה 'עליה מסתורית' בכמות הנפטרים באי

בזמן שעיני כל הבריטים והעולם נשואות להולדתו של יורש העצר החדש, פורסם דו"ח חדש בבריטניה המצביע על עליה לא מוסברת של כמות הנפטרים באי. רשויות הבריאות בבריטניה  בשלב זה חסרי אונים.



עיתון הטיימס ובטאון שירותי הבריאות מדווחים על כך ש600 אזרחים אנגלים ווולשים נפטרו בכל שבוע במהלך השנה האחרונה מעבר לממוצע. העלייה הגבוהה ביותר הייתה בקרב הקשישים, במיוחד אלה מעל 80.
כ -10,000 בריטים נפטרים בשבוע, אבל המספרים של השנה שעברה היו גבוהים בכ -5% בממוצע ממספר זה. את הסיבות לתופעה טרם הצליחו להסביר גם  אם לוקחים בחשבון גורמי תמותה  כמו מחלות שהתרחשו וההתיצבות בתוחלת החיים.

נציג בריאות הציבור באנגליה אמר שעל סמך נתונים שבועיים  הניתנים על ידי המשרד הלאומי לסטטיסטיקה,של רישומי מוות באנגליה ובוויילס הוא מבסס את מספר הנפטרים הצפוי בכל שבוע. "אנחנו יכולים לקבוע אם מספר מקרי המוות גבוה מהצפוי", אמר הנציג.
הנציג מודה  שעל פי דו"ח שפורסם לאחרונה מספר מקרי המוות במהלך 2012-13 היה גבוה, בעיקר בקרב בני 85 שנה ומעלה וכך גם מקרי מוות שנרשמו כתוצאה מבעיות בדרכי הנשימה.
הנציג הבטיח שמשרדו פועל להבין מדוע חלה עלייה בשיעורי התמותה במהלך חודשי שנה זו ואת הסיבות מאחורי זה. הנציג גם סיים בהודעת הרגעה : "מספר מקרי המוות השבועי כרגע עומד ברמות הצפויות לתקופה זו של שנה".

מקור: BBC

10 תגובות:

  1. אז למה מרכאות מססביב ל"מסתורית"?

    השבמחק
  2. הם מתו מהתרגשות בעקבות לידת יורש העצר...

    השבמחק
  3. לא הבנתי מה מטרת הפוסט... יש פה רמיזה כלשהי לסיבה האמיתית?
    יכולות להיות לזה מלא סיבות אם אין שום תיאוריה להסביר את זה... פוסט אקראי

    השבמחק
    תשובות
    1. לא לכל פוסט צריכה להיות מטרה, וזו ידיעה בהחלט מעניינת.

      מחק
  4. ערן, הפוסט הזה לא קשור לחיים (תרתי משמע)

    השבמחק
  5. 5% זה כמעט בטווח הסטייה הסטטיסטית המקובלת של 4%+- כך שאין פה משהו חריג אלא אם זו מגמה עקבית ומונוטונית.

    השבמחק
  6. אולי יש יותר אנשים מבוגרים אז מספרית יש יותר מקרי מוות?

    השבמחק
  7. בישראל חלה התייצבות בתוחלת החיים בשנה האחרונה עם נטייה קלה לירידה. ברור שניתן לסווג זאת כטעות סטטיסטית עדיין אבל ביחס לעליה השנתית המובהקת שהיתה בשנים האחרונות בתוחלת החיים אכן יש משהו מוזר. אולי הזיהום אויר מתחיל להשפיע יותר מששיערנו ואולי הרפואה הציבורית המתדרדרת. אולי אל ניניו ואולי העוני. מה שבטוח הוא שהתקופה מאוד מעניינית. בהצלחה לכולנו בעוד 10-20 שנה כאן. נקווה לטוב.
    יונש

    השבמחק
  8. אולי הם מתו כי כסף הוא חוב.

    השבמחק