יום שישי, 15 בנובמבר 2013

צפו בזרימת הביטקוין בעולם בזמן אמת

מאת: ערן הילדסהיים

המטבע האינטרנטי הביטקוין ,שמוכיח שלא צריך מערכת בנקאית כדי לנהל את הכסף , ממשיך לשבור שיאים חדשים בכל יום.הוא השלים עליה של למעלה מ200% בתוך חודש אחד. הסיבות לעלייה החדה הן חדירת המטבע למיינסטרים והכרתו במספר מדינות: החודש החלו לפעול כספומטי ביטקוין בקנדה, בארה"ב שוקלים לאשר אותו לצורך תרומות לבחירות, הסנאט עומד לקיים דיון ראשון בנושא ואפילו הסינים "גילו" את המטבע והחלו לסחור בו בכמויות גדולות. כל אלה מצטרפים לגרמנים שבאוגוסט הכירו בו לצרכי מיסוי. צפו במפה שמציגה בזמן אמת את תנועת הביטקוין בעולם



לפניכם מפת אונליין המאפשרת  לצפות בזרימת מטבעות הביטקוין בעולם.
הסבר על המפה: ברגע שאחד מהמטבעות המפורטים באדום למטה משמש לרכישת ביטקוין בכל אחת מהבורסות הגדולות של ביטקוין  ( btc-e ,MT.GOX, BITSTAMP, BTCChina) , נשלח ביטקוין מהמטבע באדום למדינה במפה. הערך הכולל של הביטקוין הנסחר מרגע הכניסה לאתר מופיע בירוק  על המפה.
רפרוש האתר יגרום לכל הנתונים להתאפס, מה שיאפשר לכם לעקוב אחר הכמויות הביטקוין הנסחרות בתקופות זמן שונות.

לחצו על המפה כדי להכנס למפה האינטראקטיבית או לחצו כאן

69 תגובות:

  1. eye candy מיותר לגמרי... איפה הכיוון ההפוך? רוב העסקאות האלה הם סתם רובוטים שסוחרים בבורסות, וככאלה הם גם עושים טרייד הפוך על כל טרייד שרואים במפה.
    היה יותר מעניין מפה שבה רואים את הביטקוין עובר בין מדינות... חבל שזה מטבע אנונימי ;)

    השבמחק
  2. אני לא מבין: גם המטבע הזה הוא סחורה עוברת לסוחר או מה שהוא צריך להיות - מודד ערך

    השבמחק
    תשובות
    1. הבנת טוב . זה לא מטבע למדידת ערך. מדובר על ספקולציות מיידוף לכל דבר ועניין. הביטקויין הוא חלק מהבעיה. הוא לא יכול להיות חלק מהפתרון בשום אופן ועניין.

      מחק
    2. אורי אתה מדבר שטויות. המטבע פיאט שיש לך בארנק הוא "ספקולציית" מיידוף. לעומת הזאת, ביטקוין זה ההפך המוחלט מפרמידה, שכן 2 הצדדים מרוויחים בכל עסקה. עדיף לכולם לקנות בביטקוין, ועדיף לכולם למכור בביטקוין.

      מחק
    3. סוג של פרמידה כן. הונאת פונזי לא.
      הביטקוין נותן יתרון לאנשים שמבינים טכנולוגיה ומבינים בכלכלה. זה נכון ש"למבינים" יהיה יתרון תמיד בכל מערכת או סטארט אפ כזה או אחר, אבל הביטקוין מעצים את היתרון הזה. הביטקוין מעודד את הפירמידה המפורסמת. האנשים שיצטרפו בסוף יסחרו באלפיות הביטקוינים, בעוד המצטרפים הראשונים סחרו במאות ואלפי ביטקוינים.
      לעומת זאת עד כה לא התגלה שום מרכיב הונאתי בביטקוין לעומת מערכת הכסף שלנו של השקל או הדולר למשל ,שהיא גם בעלת מוטיב של פרמידה וגם עומדת בכל ההגדרות של הונאת פונזי. המערכת הכספית הקיימת זקוקה כל הזמן לעוד ועוד השקעות והלוואות הולכות וגדלות כדי להמשיך להתקיים בעוד הביטקוין לא.

      מחק
    4. אורי וערן, שניכם טועים לדעתי (אורי טועה יותר ובמקביל כמובן נחרץ יותר).
      יש קריטריונים ברורים למהי הונאת פירמידה ומהי תרמית פונזי/מיידוף. לדעתי ביטקוין לא נופל תחת שניהם. ההגדרה בוויקיפדיה, רק בשביל שנהיה על אותו דף:
      A pyramid scheme is an unsustainable business model that involves promising participants payment or services, primarily for enrolling other people into the scheme, rather than supplying any real investment or sale of products or services to the public
      אם אתם חושבים שביטקוין נופל תחת ההגדרה הנ"ל, אני אשמח לשמוע למה.
      חשוב תמיד לזכור, במיוחד כשקוראים פה ואצלנו : נחרצות לא שווה נכונות (לשני הכיוונים).
      אורי, מה שכתבת זה פשוט דמגוגיה, שנובעת לדעתי מהעובדה שאתה כועס שיש פתרונות שמתחרים בפתרון המדינתי שלך.

      מחק
    5. כסף וסחורות זה אותו דבר מבחינה מהותית.
      הסחורה שנקראת ביטקוין מציעה לעולם סיכוי להשתחרר מעריצות.
      סיכוי שהציעה בזמנו היבשת החדשה מעבר לים.
      אם אין דמוקרטיה באפשרות לייצר כסף כמו שמייצרים סחורות, לא תהיה דמוקרטיה גם בשאר התחומים.
      זה אכן משליך על אופיין של המדינות. כדי שמדינה תהיה אטרקטיבית היא צריכה להיטיב עם האזרח. הסיסמאות הריקות מתוכן שאנו חיים בהן משפיעות על ערך המטבע של המדינות. המדינות מושחתות ורקובות, וביטקוין מעניק תיקווה לשינוי המצב. אני לא נאיבי, אבל מותר לקוות.

      מחק
    6. העורב יפה אמרת. אין הבדל גדול בין מדינה שמייצרת כסף לבין בנק שמייצר כסף. התוצאה תהיה זהה : קריסה של המטבע (למרות שהשני הוא כמובן הרבה פחות מוסרי).

      מצער ש'בועת נדלן' לא פורסם פוסט אחד על ביטקוין.

      מחק
    7. עורב ידידי . ראשית אינני כועס. שנית הרעיונות אינם שלי. אני חושב שהם נכונים ולכן עושה הכל כדי לפרסם אותם ברבים.
      הביטקויין לא יכול להיות פתרון מכיוון שמעצם העובדה שהוא מטבע שאינו גמיש לצורך של הכלכלה האמיתית ברחוב, הוא מקבל ערך משל עצמו.
      לכן הוא מאבד את יכולתו לשמש כאמצעי למסחר הוגן ולהוות תחליף לשיטה הקיימת שגם היא מבוססת מחסור.
      הביטקויין אינו דמוקרטי הוא אינו חשוף ואינו נשלט על ידי האזרחים.
      יש בלבול מובנה אצל רובנו לראות את השלטון כגוף הרע בסיפור. ולא שחסרות סיבות לחשוב ככה. המטרה היא לשנות את המצב הזה. לבנות מערכת של שלטון עצמי על ידי האזרחים שלטון שיעבוד עבור האזרחים ומטעמם .
      לכן יש חשיבות מכרעת לשקיפות מוחלטת לאמצעי שמגדיר את ריבונות המדינה הכסף.
      ולכן הביטקויין שמוצג בטעות כפתרון הוא חלק מהבעיה. אם תרצה תקן הזהב הדיגיטלי. זה שנותן שוב כוח אבסולוטי בידי אלה שמסוגלים לשלוט . ומונע את אותו ח״כ משאר האזרחים.
      דרך אגב . לא שמעתי תכנית סדורה למעבר לתקן הביטקויין . איך למשל מתאימים את כמות הכסף לצרכי הכלכלה. האם הבנקאות תמשיך לעבוד ברזרבה חלקית. האם הבנקאות תבוטל ? . האם הכסף המזומן יבוטל. האם כל הכסף יהיה דיגיטלי תחת פיקוח בו כל מי שירצה יהיה בעל כוח מספיק יוכל לדעת איפה היינו אתמול בבוקר. וכן אני יודע שגם היום יש אמצעים כאלה אבל יש עדיין אפשרות לאנונימיות יחסית.
      לכן מבחינתי מדובר על ספקולציה .
      ודבר נוסף העובדה שהמספר הדיגיטלי המכונה ביטקויין מתחיל לקבל אישור מהמערכת הקיימת היא המוזרה מכולן . לך תדע אולי גם הוא חלק מהמשחק הכולל..

      מחק
    8. אורי ירון
      איך אפשר לקחת ברצינות שת תשובתך כשאתה בכלל לא מתייחס למצב בקנייה.
      לשליש מהקנייתים, כמו לרבים מאוד באפריקה, יש כעת "חשבונות בנק" מבוססי ביטקוין.
      אתה לא מתייחס לזה, לא מנסה לנתח את זה, כלום.
      רק "הוא מאבד את יכולתו לשמש כאמצעי למסחר הוגן",
      "הביטקויין אינו דמוקרטי הוא אינו חשוף ואינו נשלט על ידי האזרחים."
      רבים בייבשת שלידינו יחלקו על קביעה זו.
      אם היית מנסה להסביר למה הם טועים מעבר לסיסמאות, זה היה רציני יותר.

      מחק
    9. אורי ירון, אתה יודע מה? איך שקראתי את התגובה האחרונה שלך, אני מתחיל לחשוב שאין הבדלים גדולים בינך ובין סטנלי פישר. הוא רוצה לחלק כסף לבנקים. אתה רוצה לחלק כסף לפקידי הממשלה.

      ומה אתה מציע כפיתרון? מערכת אושר ששוחקת את כח הקנייה של משתמשיה בקצב יותר מהיר אפילו מזה של השקל (כשהכסף הולך למנהלים של המערכת)

      מחק
    10. אנונימיים יקרים.
      ראשית אם אתם אמיתיים עם עצמכם כדאי שתרשמו האם אתם "מושקעים" בזהב החדש.
      מה שאני מציע ידוע ומוכר.
      אני לא מציע מצב בו לא תהיה שליטה דמוקרטית על ייצור הכסף.
      אני לא מציע שחיקת המטבע . להפך, אחד היתרונות של תכנית שיקאגו היא הגעה למצב של אינפלציה אפסית.
      זה ערך יסוד בתכנית עליה אנחנו מדברים. אני גם לא מציע שליטה ממשלתית על כמות הכסף אלא שליטה של המדינה באמצעות זרוע חדשה שתיקרא הרשות המוניטארית.
      אין בעיה גדולה לקבוע את כמות הכסף הנדרשת למשק ולהפיק את הדרוש ללא חוב.
      פיזור הכסף הנוסף יוכל להיות במספר דרכים .
      אמנם זה נושא לדיון נפרד. אבל אפשר למשל באמצעות הקלה במיסים. חלוקת דיבידנד לאזרחים. הלוואה לבנקים המסחריים וגם באמצעות התקציב כהשקעה בפרויקטים לרווחת הציבור.
      הכסף אמור להיות ניטרלי. אסור שיהיה לו ערך משל עצמו בגלל נדירותו. ושניכם למרות היותכם אנונימיים לא עניתם על השאלות ששאלתי .
      אולי אין לכם תשובות ......

      מחק
    11. נכון, השקעת בביטקוין, ועשיתי תשואה נאה, אבל זה לא משמעניין אותי וזה לא מה שגרם לי להשקיע בהתחלה. השקעתי וזה יישמע לך אולי לא אמין, כי רציתי לשנות את העולם, ואני הבנתי שרק מערכת שנמצאת מחוץ להישג היד של גוף ריכוזי כמו ממשלות או בנקים היא הפיתרון.

      באשר לעניין הדפלציה. לעולם לא תהיה דפלציה קיצונית. ביטקוין הוא אמנם הראשון, אבל הוא לא הקריפטו-מטבע היחידי. יש היום עוד עשרות קריפטו-מטבעות חדשים שנוצרו אחריו והיד נטויה. בימים האחרונים מתוכנן קריפטו-מטבע שינצל את כח הרשת כדי למצוא מודלים לניבוי קיפול חלבון, שיכול להועיל למחקר בסרטן. ככה שאם יש צורך, השוק יכול בעצמו לייצר כמה מטבעות שצריך. ערכו של בק לא יגיע לאינסוף.

      אף פרופסור לכלכלה לא יודע להדפיס כסף כדי לאינפלציה 0. ובסופו של הדבר, הפתרונות שאתה מציע יובילו בדיוק לאותו תסריט שאנו חווים. לא תודה. רשות מוניטרית? מה ההבדל בינה ובין בנק ישראל? מי שישלוט בפועל יהיו כל מיני פישרים (תרתי משמע) ובעלי אינטרס, שנמשכים כמו עשים למוקדי כוח. ומה זה בדיוק דמוקרטיה? אם 80% מחליטים לגנוב מ-20% , זה דמוקרטי אבל לא מוסרי.

      ההיסטוריה מלמדת אותנו שהכוח לשלוט על הכסף הוא כוח משחית ורצוי שלא יהיה גוף ריכוזי אחד שישלוט עליו. ביטקוין מוציא את השליטה על הכסף מהבנקים, לכלל המשתמשים שלו. אף אחד לא שולט על ביטקוין. ביטקוין מתנהל ע"י אלגוריתם קבוע וידוע מראש.

      אגב, לגבי יש קריפטו-מטבע בשם friecoin שמעביר כסף מבעלי חשבונות עשירים לעניין. לא במקרה הוא נחשב הקריפטו-מטבעות הפחות פופולריים בקרב המשתמשים.

      מחק
    12. אנונימי. זה באמת נשמע לא אמין. מי שמושקע באפיק השקעה יתקשה מאד לדון עליו במנותק מהאינטרס המובנה שלו בהשקעה.
      אתה שוב חוזר לטיעון המוכר של חוסר יכולת לנהל ממשל עצמי. זה בדיוק הטיעון בו משתמשים חובבי השיטה הקיימת. לכן הם מצדדים בשליטה פרטית על הפקת הכסף מחשש דמוני מנציגי הממשל העצמי.
      אני לעומתם חושב שעל ידי שינוי השיטה אפשר לייצר ממשל עצמי שיעבוד עבורנו האזרחים במסגרת המדינתית.
      אתה לא עונה על השאלות ששאלתי. אחזור עליהם במיוחד בשבילך .
      איך למשל מתאימים את כמות הכסף לצרכיי הכלכלה. האם הבנקאות תמשיך לעבוד ברזרבה חלקית. האם הבנקאות תבוטל ? . האם הכסף המזומן יבוטל. האם כל הכסף יהיה דיגיטלי תחת פיקוח בו כל מי שירצה יהיה בעל כוח מספיק יוכל לדעת איפה היינו אתמול בבוקר. וכן אני יודע שגם היום יש אמצעים כאלה אבל יש עדיין אפשרות לאנונימיות יחסית.
      עם איזה כסף נשלם עבור הטיפול המשותף בענייני היום יום. אתה יודע כבישים, חינוך ביטחון וכו'.
      האם אתה דוגל בביטול הכסף המדינתי. האם אתה דוגל בביטול מדינות הלאום ?.
      אם תהיה ישר עם עצמך, תבין שהספקולציה המכונה ביטקויין או תקן הזהב הדיגיטלי החדש אינה יכולה להוות פתרון אמיתי.

      מחק
    13. 1. אתה יכול לא להאמין, אבל גם כשמחיר צנח ולכאורה הפסדתי הרבה כסף, וכולם אמרו שזאת בועה, נשארתי במשחק, כי אני הבנתי שיש פה משהו הרבה יותר גדול מעוד אפיק השקעה.

      2. אתה נאיבי ותמים לחשוב שמגנונים ממשלתיים כאלה או אחרים לא יהיו מושחתים. לא יהיו מאכרים. לא יהיו עסקנים. לא יהיו קבוצות לחץ ולוביסטים. זה חוק טבע, זה בכל מקום ריכוזי תגיע השחיתות.

      3. יש לי בעיה עם נקודת מוצא שלך, למה צריך שיהיה אח גדול שיפקח על המחירים. ומי יחליט מהם "צרכי הכלכלה"?

      4. ביטקוין מאומץ על בסיס התנדבותי, בגלל שמה הוא מאפשר - סחר חופשי ללא גבולות וללא רגולציה. אם תהיה דרישה מצד השוק לבנקאות, יהיו בנקים. אם תהיה דרישה מצד השוק לחברות אשראי, יהיו חברות אשראי. אין תוכנית מרכזית. אף אחד לא יודע מה יקרה

      5. ביטקוין יש תכונות של כסף מזומן - לא ניתן לעשות chargeback אחרי העברת כסף.

      6. ביטקוין הוא פסודו-אנונימי. אין אנונימיות מוחלטת (למרות שיש דרכים להשיג גם את זה, וזה בלתי נמנע).

      7. אני מאמין בממשלה קטנה ומצומצמת. הן יצטרכו לשנות את מודל המיסוי. אין ספק. אבל באופן אבסרודי, הן ייתנו שירותים יותר טובים לאזרח ממה שהם נותנות היום.

      מחק
    14. ל - אורי ירון:

      "הכסף אמור להיות ניטרלי. אסור שיהיה לו ערך משל עצמו בגלל נדירותו."

      כסף שחסר ערך מעצמו הוא כסף שקיים, בכוח, בהצע אינסופי .
      זאת הסיבה שהשליטה בכמותו היא בלתי אפשרית מבחינה עקרונית. בניגוד גמור להנחתך.
      אתה מציע ניסוי שלמרות יתרונותיו הגדולים נועד מראש לכשלון.
      ידוע שהמניע את השולטים בכסף לעסוק בעיסוקם הוא תאוות הבצע ועל תאוות בצע לא ניתן לשלוט. כסף שנטול ערך הוא כקריאת השכמה לתאוות הבצע ולאינפלציה.

      "אין בעיה גדולה לקבוע את כמות הכסף הנדרשת למשק"

      לכסף שחסר ערך מעצמו אין יכולת למדוד דבר בעל ערך כשם שנקודה שמידתה אפס איננה יכולה למדוד אורך של קו. התוצאה היא אינסוף .
      לכן בשיטת כסף שחסר ערך מעצמו תמיד יהיו עיוותים והעדר קשר אוביקטיבי לצרכי המשק.

      צריך עוגן כלשהו שיעגן את הכסף למציאות . שימנע מהמדינה לאבד שליטה.
      אתה מאמין בוועדה מוניטרית, מגיבים הסבירו לך כאן פשר וועדה מוניטרית.
      ישנם מספיק דוגמאות היסטוריות שמראות שהשולטים בכמות הכסף נוטים לאבד שליטה.

      לדעתי צריך ערך ממשי כמו הזהב כעוגן, אבל אסור שכמותו המוגבלת תגביל את הכלכלה.
      צריך לשלב בין שתי השיטות.
      -

      מחק
    15. אנונימי האחרון. ומי אמר שלזהב יש ערך. זהב הוא מתכת נדירה שיש לה שימושים נוספים אבל ערכה נגזר מנדירותה ולא מערכה הממשי לחיים.
      הנחתך כי ידוע שהעוסקים בייצור כסף נגועים בשחיתות מובנית נכונה למצב היום. מה שאנחנו מציעים הוא מצב אחר לגמרי.
      אני מבין שאתם שמנסים להקיש ממצב העניינים היום למצב שלאחר הרפורמה נתקלים בחומה לא מובנת. איך בכלל יכול להיות שרשות מוניטארית תעשה את עבודתה נאמנה, הרי כולם מושחתים מהיסוד.
      על כך יש תשובה יפה ששאלתי מביל סטיל. תגיד, אתם אנונימי האחרון וגם זה שלפניו, אתם מושחתים? . האם אתם חושבים שתוכלו למלא תפקיד של נציגי ציבור ברשות המוניטארית.
      הרעיון שלכם לטעון שנולדנו מושחתים ללא תקנה הוא רעיון שקרי. על הרעיון הזה מבססת המערכת הנוכחית וגם זו הקודמת ( תקן הזהב ) את הטיעון שאין לבני האדם יכולת לנהל ממשל עצמי ולכן יש לארגן להם מערכת נשלטת ולהפוך אותם לעבדי חובות עד סוף חייהם.
      לנושאים הטכניים האם הדבר אפשרי לביצוע אני מפנה אתכם לעבודת המחקר של מחלקת המחקר בקרן המטבע .

      מחק
    16. אורי ירון,
      ואני מפנה אותך ליוג'ין פאמה, סימס וסרג'נט, שזכו זה עתה בפרס נובל לכלכלה, מחווים את דעתם על המצב:

      http://www.youtube.com/watch?v=aUAQgZIyWQk
      http://www.youtube.com/watch?v=n-YKQe4-zbE

      זה עד כמה ש"עבודות המחקר" האלה שוות.
      הם לא יודעים כלום על כלום.
      ואתה - לעולם לא תיצור כסף שערכו אפס.
      וקרן המטבע, מה לעשות, משולה לכנסייה של ימי הביניים.

      מחק
    17. מענין :
      אורי כותב שלזהב אין ערך. האם יסכים להחליף שעון זהב בשעון ברזל?

      כשמישהו רומז לך שלזהב אין ערך, מציע לחשוד בו שהוא מנסה לרמותך .

      גם למים שערכם לחיים איננו מוטל בספק, אין ערך רב.
      ישנם יסודות נדירים ביותר שאין להם ערך.
      גם לפחמן קרמי אין ערך לחיים, אבל ערכו רב ביותר.
      ולזהב ערך תעשייתי עצום והוא חומר שאיננו מתכלה.
      מה אתה מסיק מכל זה?

      נ.ב: אף אחד לא כתב שאנשים מושחתים מטבעם אלא שצריך לקחת זאת בחשבון.
      לאחר דור של אנשים הוגנים יבוא דור של מושחתים.

      מחק
  3. העורב
    לפני שאתה מפריך או מאשש את טענותי קרא אותן שוב. לא אמרתי שמדובר בהונאה (נכון לעכשיו לא התגלה שום מרכיב הונאתי בביטקוין) אמרתי שמדובר בפרמידה. אם אתה חושב שזו לא פרמידה הסבר למה.
    לגבי האנונימי שהתחיל את השרשור: אני חושב שמטבע עם אופי דיפלציוני כמו הביטקוין הוא מטבע שיכול לגרום לעיוות קשה במדידת ערך מוצרים ושירותים לא פחות ממטבע אינפלציוני כמו השקל ולכן אני בספק גדול אם הביטקוין הוא המטבע האולטימטיבי.
    ערן

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן, באופן שאתה מתאר את זה כל סוג של רווח מבעלות הוא פרמידה.
      גם הראשונים שהגיעו לארצות הברית קנו אלפי ומאות אלפי דונמים בפרוטות, זה לא אומר שהשטח הזה לא שווה כלום.

      מחק
    2. ערן, עזוב אותך שנייה איך זה משפיע על המאקרו. אם אתה באמת חושב שזה דיפלציוני ואתה מאמין שהמוקדמים מרוויחים, אתה השקעת כבר?

      מחק
    3. לIAMHIM
      לא כל רווח חייב להגיע ממבנה פרמידה. ראה את המטבע המקומי שפע שיש בארץ. הוא לא נותן יתרון לראשונים שמשתמשים בו.
      לאנונימי השני
      היום הביטקוין בהעדר גורם מאזן שמגובה בפעילות ראלית אמיתית -ערכו הוא ספקולציה אחת גדולה. להשקיע בביטקוין זה כמו להשקיע בפרויקט סטארט אפ גדול עם באז בינלאומי נרחב. יש פה סיכון וסיכוי עצומים כאחד. אם אתה מוכן לקחת חלק בזה זה כבר עניין סוביקטיבי שלך. בכל מקרה גם אם ערכו של הביטקוין יצנח מחר ב90% עדיין הראשונים יעשו רווח אדיר והאחרונים יפסידו את התחתונים.

      ערן

      מחק
    4. מה זה "גורם מאזן" ומהי "פעילות ראלית אמתית"?
      איך גורמים אלו נמצאים למשל בדולר?

      מחק
    5. הדולר משקף בתוכו את החלק הגדול בסחר הסחורות הבינלאומי. איזו פעילות משקף הביטקוין היום?

      מחק
    6. אגב, זה שערכו של הדולר נשחק באופן עיקבי ומנוהל ומיוצר על ידי מערכת פרטית זו בעיה קשה

      מחק
    7. ערן,
      באפריקה הבטקוין משמש למסחר באמצעות מכשירים סלולרים.
      היקף הפעילות גדול מאוד, כפי שרואים אם מחפשים.
      זו לא פעילות ריאלית אמיתית?

      מחק
    8. והאם הפעילות בקניה מצדיקה עליה של מאות אחוזים בביטקוין בתוך זמן קצר בכל העולם?

      מחק
    9. כן. כי מספר המשתמשים מכפיל את עצמו ואולי מעל לכך.

      מחק
    10. ערן, אני לא מבין למה אתה חושב שביטקוין דיפלציוני? זה פשוט לא נכון!
      דפלציה היא עלייה בכוח הקנייה של הכסף ביחס לקבוצה גדולה של מוצרים ושירותים.
      דוגמא:
      נגיד שכל הסחורות והשירותים בעולם הם: תפוח אחד ויש ביטקוין אחד.
      מחיר התפוח יהיה 1 ביטקוין .
      נניח ששנה אחר כך העץ היחיד שהניב עד עכשיו תפוח אחד מניב שני תפוחים.
      אז כרגע יש שני תפוחים אבל רק ביטקוין אחד - דיפלציה נכון?
      לא נכון. מחיר התפוח ירד לחצי ביטקוין ושלום על ישראל. שום דיפלציה. לא חסר כסף לאף אחד.
      ואם פתאום יש 1,000,000 ,תפוחים? אין בעיה כל תפוח יעלה בסופו של דבר מליונית ביטקוין.
      למעשה כל העולם יכול להתנהל עם ביטקוין 1 ודי. לא צריך 21 מליון.
      בכלכלה מבוססת על ביטקוין בחיים לא תהיה דיפלציה כי הכסף יכול לחלק את עצמו לחלקים
      קטנים יותר ויותר בהתאם לצרכים של השוק החופשי עד שיהיה שיווי משקל בין כמות הסחורות לכמות הכסף שמתגמשת בהתאם לצרכים.
      וכמובן אם כמות הסחורות והשרותים יורדת אז כל ביטקוין יוכל לקנות פחות ושוויו יהיה קטן יותר, שוב, עד שיהיה איזון בשוק החופשי.

      מחק
    11. שכחת מרכיב חשוב בדוגמא שלך. את קצב הגידול בצרכנים:
      נניח יש לך תפוח אחד עם ביטקוין אחד ששיך לאדם אחד. אכן במצב כזה תפוח יעלה ביטקוין.
      מחר נולד אדם נוסף וגם נניח מגדלים עוד תפוח: עכשיו יש לך כבר 2 תפוחים עם 2 אנשים כשרק לאחד מהם יש ביטקוין (עוד מהתקופה שהאדם השני לא נולד). עכשיו אותו אדם יכול רכוש עם אותו ביטקוין שני תפוחים.
      עכשיו זה נכון שתבוא ותגיד לי שהביטקוין מחליף ידיים ופה נכנס עניין של מהירות קצב החלפת הידיים במערכת הביטקוין (או בקיצור זה נקרא Velocity of money) . במטבע דיפלציוני מהירות קצב החלפת הידיים היא איטית במיוחד כי שווה לך להחזיק את המטבע כי מחר תוכל לרכוש איתו שני תפוחים במקום אחד.

      במערכות אחרות שלא מבוססות חוב למשל הנהיגו ריבית שלילית או "קנס" על מי שמחזיק את הכסף מעל זמן מסוים כדי לעודד את זרימת המטבע ולמנוע את אגירתו. זה כרגע לא המצב בביטקויון.

      ערן

      מחק
    12. ערן, תודה על התשובה.
      אתה יודע מה? אולי אתה צודק, אני לא יכול להיות בטוח שהתרחיש שתיארת של אגירת ביטקוין לא יחריב את כל הכלכלה שלו. אבל לדעתי מה שיקרה הוא שאנשים יבזבזו את הביטקוין רק שהם באמת צריכים לקנות משהו כמו לחם ומים ובית ואוטו ולא יקנו סתם שטויות שהם לא צריכים.

      ואני גם חושב שאתה מפספס פה משהו. כרגע המטבע עולה בצורה מסחררת רק כי הוא טכנולוגיה חדשה שמתחילה להתפשט בעולם. כל טכנולוגיה חדשה מתפשטת בקצת אקספוננציאלי (תבדוק) ולכן זה שהערך של ביטקוין עולה אקספוננציאלית לא צריך להיות משהו חריג כל כך. בסוף זה יגיע לאיזה איזון כשהבטקוין יהיה שווה הרבה יותר מעכשיו והשימוש בו יהיה מאוד גדול וידוע.ואז הערך שלו ייתיצב כמו מטבע נורמלי או יעלה לאט לאט משנה לשנה כשכמות השירותים והסחורות תעלה. ואז לדעתי, לא תהיה מוטיבציה כל כך גדולה לאגור אותו כל הזמן אלא להוציא אותו על דברים שאתה באמת צריך ולא על שטויות.
      מה שקורה איתו כרגע זה סתם חוסר יציבות כי זה לא הגיע לשיווי משקל עם השוק החופשי עדין.
      או במילים אחרות, הערך האמיתי של הביטקיון הוא הרבה הרבה יותר גבוה מהמחיר בו הוא נסחר.

      ריבית שלילית היא רעיון רע בעייני. כשקונסים אותך על כך שאתה לא מבזבז את הכסף שלך ואז אתה נאלץ לקנות דברים שאתה לא צריך זה לא חכם וגם לא סביבתי.

      מחק
    13. אני מוסיף פה גרף שמראה התפשטות של טכנולוגיה חדשה:
      https://www.boundless.com/marketing/products/the-spread-of-new-products/the-diffusion-of-innovation/

      ניתן לראות קצב אקספוננציאלי בהתחלה ואחר כך עליה מתונה יותר עד לשיווי משקל בו הטכנולוגיה כבר נפוצה. אם זה באמת תקף לביטקוין אנחנו רק בהתחלה והמחיר שלו כרגע נמוך בצורה מגוכחת במקרה הטוב ושערורייתית במקרה הרע.

      מחק
    14. אנונימי
      זה שהביטקוין עולה בצורה אקספוננציאלית היה נורמלי אם גם השימוש בו בכלכלה האמיתית היה עולה בקצב דומה. האם הוא יעלה עוד או יתרסק האם בעקבות כך יכנסו עסקים בהמוניהם להשתמש בביטקוין הוא שהוא יהפוך להיות "הזהב האינטרנטי"? זה ימים יגידו. בינתיים הכל ספקולציות לכאן או לכאן.

      מחק
    15. אבל ערן... זה מה שקורה!

      מחק
    16. ערן, הטיעון על "אגירת ביטקוין" לא תופס במציאות, כי גם היום אנשים יכולים "לצבור" כסף (לחסוך) ואז לזרוק אותו בשוק - העובדה היא שאנשים נוטים לבזבז, ולא כאלה רציונליים. חוץ מזה, זאת בכלל לא בעיה אם מישהו שיש לו אלפי ביטקוינים יזרוק אותם לתוך השוק, מהסיבה הפשוטה ששוק חופשי, שוק חופשי אמיתי, יודע לאזן את עצמו.
      אנשים שחסכו ביטקוינים, ויפילו אותם לתוך השוק, בסה"כ יפילו את הערך של הביטקוין, וערך של מטבעות חלופיים יקחו את מקומם.
      אין פה שום בעיה ולא צריך ממשלה או כל גוף מרושע כזה או אחר שיקנוס אנשים.
      השוק החופשי מושלם ואנשים צריכים ללמוד לעבוד בתוכו.

      מחק
    17. הבעיה מולי היום שהמטבע אינפלציוני ולכן אם תאגור אותו -תוך X זמן תגלה שאתה יכול לרכוש איתו רק חצי מהדברים שהיית יכול לרכוש אילו היית עושה זאת מיד. כל המערכת היום בנויה כדי לגרום לך לצרוך וכמה שיותר.
      הבעיה העיקרית שאני רואה היא לא זריקת כמות גדולה של ביטקוין אלא בעיה הפוכה שמהירות החלפת המטבע תהיה כל כך איטית (כי אין תמריץ לשחרר אותו) עד אשר כלכלה לא תוכל להמשיך להתקיים. זה נכון שקצב החלפת ידיים מהירה של המטבע תגרום לאינפלציה וכליית משאבי כדור הארץ, מצד שני הקיצון השני של קצב נמוך מידי של החלפת מטבע יכול לגרום לכך שהצריכה תהיה נמוכה מספיק בשביל שלא תהיה כלכלה או שתהיה כלכלה מינימלית שתספק רק צרכים בסיסיים של מזון ,מים וביגוד.

      ערן

      מחק
    18. ביטקוין הוא לא שוק חופשי מושלם ואני בטח לא מסכים עם כך שאנשים "צריכים" להתרגל למערכת מוניטרית.ההפך- אנשים צריכים ליצר מערכת מוניטרית שמתאימה לצרכיהם.לכן בשוק חופשי מושלם כל אחד יוכל להשתמש במטבע לפי אלגוריתם/מנגנון שהוא או הקהילה שסביבו תחליט לייצר.

      מחק
    19. ערן אתה סותר את עצמך כשאתה אומר מתאר שוק "חופשי" שבו אחרים "מחליטים" בשבילו. כל הרעיון הוא שהשוק יתרגל למטבע לפי מה שאנשים רוצים - אם אנשים רוצים מטבע דיפלציוני, שהם חוסכים וקונים משהו פעם בכמה זמן, במקום כל הזמן לקנות, מה רע בזה?
      זה אומר שאנשים לא יצטרכו לעבוד כל יום, כמו שאנחנו רגילים, אלא כמעט כולם יוכלו לעשות מה שבא להם רוב הזמן, ועבודה תהפוך לסוג של התנדבות - ככה אנשים יתנו את החלק הכי טוב שלהם בעבודה.

      ומה זה אומר "שלא תהיה כלכלה"? איך עולם כזה נראה? כלכלה היא בבסיס האנושי וזה משהו שקורה באופן טבעי בין בני אדם.
      יש הרבה מאוד שפע בעולם ובאמת שאין סיבה שהרוב עובדים כל היום בשביל להתקיים. המצב אמור להיות הפוך בסביבה של שפע, שבו רוב האנשים לא עובדים, ורק חלק קטן יחסית מהאוכלוסיה נאלץ לעבוד. הכלכלה תתקיים יופי, בלי כל הבלאגן והכאבי ראש שקיימים היום עם עבודה יומיומית במשך 50 שנה.

      חשוב לזכור שהצרכן קובע מה אנשים מייצרים. זאת אומר שאם אנשים רוצים אייפון חדש, אין מה לדאוג לזה שאנשים ירצו רק צרכים בסיסיים - עצם הצורך של אנשים באייפון יעודד מפתחים לייצר אותו.

      מחק
    20. מולי
      כשאני אומר שוק חופשי אני מתכוון שאנשים יחליטו בשביל עצמם איזה מטבע הם מעדיפים. הם רוצים מטבע דיפלציוני -בבקשה אבל קודם לכן
      האם אתה יכול לתת לי דוגמא על כלכלה אחת שהתקימה בהיסטוריה לאורך זמן עם מטבע דיפלציוני?
      זה שיש שפע זה לא מספיק -מישהו צריך לעבד את השפע ,לשנע אותו, למכור אותו , לתמחר אותו - יש הרבה גורמים שהתפוח עובר מהרגע שהוא גדל על העץ ועד שמגיע לבית הצרכן. בשביל להתניע את כל שרשרת היצור הזו צריך כסף וככל שיותר אנשים ישמרו את הכסף בכספות -יהיה פחות כסף להתניע את התהליך. לאורך זמן זה עלול לגרום למחסור חמור.

      מחק
    21. ערן, בארה"ב במאה ה19 היתה וואחד של דיפלציה ושיפור בתנאים של האמריקאים. זה לפני שהיה להם את הבנק המרכזי.
      http://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Deflation
      http://peterschiffblog.com/peter-schiff-deflation-in-the-19th-century/

      מחק
    22. הנה מה שגרמה הדיפלציה שם מתוך הערך דיפלציה בויקיפדיה בעברית:
      "במשקים בהם רווח השימוש במתכות יקרות כאמצעי חליפין, כמו המשקים שאפיינו את סוף המאה ה-19, דפלציה נוצרת בקלות. אספקת אמצעי התשלום לא עמדה בקצב הייצור ההולך וגובר. שכלול הייצור הוריד את מחירי הסחורות. קצב הגידול באוכלוסייה היה גדול יותר מקצב אספקת אמצעי התשלום, שכן יש גבול למציאת המקורות החדשים של מתכות יקרות ולשימוש במתכות אשר כבר בידי השלטון. התוצאה של מהלך זה היא פחות ופחות אמצעי תשלום, בממוצע, לאדם. במשקים כאלה נוצרות קשיחויות בשוק, לא בגלל הדפלציה כשלעצמה אלא בגלל שהירידה בכמות אמצעי התשלום לאדם הייתה מהירה יותר מהירידה במחירים. מצב כלכלי זה הוביל לכך שמצבם של העניים התדרדר בגלל המשכורות היורדות עם שאר המחירים בשוק, ומצבם של בעלי ההון השתפר בזכות זה שהכסף שברשותם הפך נדיר יותר.
      הדפלציה בסוף המאה ה-19 נתנה דחיפה לדעות שקראו לנטישת בסיס הזהב בארצות הברית ומעבר לשימוש במתכת נזילה יותר כמו כסף.
      רוב הכלכלנים מסכימים על כך שדפלציה ממושכת מביאה יותר נזק מאשר תועלת. לפעמים הדפלציה מעלה את השכר הריאלי (כשהמחירים יורדים מהר יותר מן השכר- אפשר לקנות יותר), ומציבה רף חדש של שכר ריאלי המקשה על משלמי השכר לעמוד בו לאורך זמן. בנוסף, מצב כזה בו המשכורות לא מתאימות עצמן לרמת המחירים (כמו במקרה של שכר מינימום נומינלי שאינו מתעדכן עם ירידת המחירים) מביא לפיטורין ולאבטלה."

      מחק
    23. ערן, תשובתך מכילה את חורבנה בעצמה. ביטקוין לא סובל מתחלואי הזהב והכסף - תמיד יהיה ממנו מספיק כי הוא בר חלוקה בצורה אינסופית, ואם אני אציע לבטל את שכר המינימום במקרה של מטבע דיפלציוני מה תגיד? איך זה מסתדר עם האהב"ה שלכם? מקווה שאתה עוד קורא כאן.

      מחק
    24. העורב
      אתה כל הזמן מתבלבל בין כמות הכסף לערך הכסף. בדיפלציה לא משנה לכמה חלקים תחלק את המטבע -הערך שלו תמיד עולה וזה אומר שאמנם לא יהיה שכר מינימום אבל תהיה חייב לחוקק שכר מקסימום כדי להגן על התעשינים. זה אומר שבכל שנה יהיה דיון שכר (לא להעלות אותו אלא להוריד -אחרת המעסיק יתחיל להפסיד בשלב מסוים) זה אומר גם שקצב ירידת המשכורת שלך חייבת להדביק את הקצב הדיפלציוני עד שתרויח 0.000001 ביטקוין בחודש בעוד החברה הראשונים שרכשו ביטקוין צברו עשרות אלפים עם הקמתו. קרא על משמעות כלכלה דיפלציונית ותבין שהפערים שנוצרים בכלכלה כזו בין עשירים לעניים היא אפילו לעיתים קיצונית יותר מכלכלה אינפלציונית .

      מחק
    25. שוב אתה מפשט. טענת בעצמך "הדפלציה בסוף המאה ה-19 נתנה דחיפה לדעות שקראו לנטישת בסיס הזהב בארצות הברית ומעבר לשימוש במתכת נזילה יותר כמו כסף."
      אז ביטקוין זה הנזילות האולטימטיבית.
      לצורך צבירת ההון - כסף שאתה דוגר עליו (ובמקרה זה לא צובר ריבית!) לא באמת שווה הרבה. לסאטושי יש כביכול כמה מאות מיליוני דולרים והוא לא עושה איתם כלום, כי זה יחשוף מיד את הזהות שלו, אז כמה הם שווים באמת? אבל הנקודה היא שככל שהביטקוין שווה יותר ככה אתה מוציא יותר, לא אוגר יותר. אני לדוגמה, כשהביטקוין היה שווה 80$ לא ראיתי שום טעם לקנות איתו כלום אלא רק לאגור אותו כי אני יודע בוודאות שהוא שווה יותר. כשהוא הגיע ל900$ הרגשתי הרבה יותר בנוח לקנות איתו פה ושם (איפה שמקבלים כמובן) ואפילו להמיר חלק לפיאט, כן כן. מי לקח אותו ממני? העושר התפזר.
      מדהים שאתה לא רואה אפילו את האפשרות ש*בסופו של דבר* (נקרא לזה באינסוף) המטבע יגיע לערך שנקרא לו "הוגן" ויתייצב עליו. להזכירך ביטקוין ישב על 100$ במשך תקופה מאוד ארוכה ודווקא אז עסקים התחממו לרעיון של לקבל אותו (בגלל היציבות).
      אז בכל שנה יהיו דיוני שכר, ביג דיל. אתה רואה את זה כמטבע דיפלציוני כי אתה חושב בדולרים. תעשיין שקונה סחורה בביטקוין, מוכר מוצר בביטקוין ומשלם משכורות בביטקוין... למה שהוא יסבול מדיפלציה או אינפלציה? תחשוב על זה.
      לטעמי זה דיון חשוב מדי בשביל להקבר פה אז ברשותך אני מעתיק לפוסט האחרון...

      מחק
  4. האם הביטקוין הוא כסף טוב?
    האם הביטקוין הוא כסף חוב? לא.
    האם הוא כסף חיובי? כן, כיוון שלא נוצר מחוב.
    האם הוא כסף נטול חוב שניתן לייצרו יש מאין כמה שרוצים? לא . הכסף נוצר או נכחד רק כתוצאה מהיצע וביקוש.
    ניתן להרבות יחידה או ע"י הוספתה לעצמה או ע"י חלוקתה בתוך עצמה, בכל מקרה מגיעים לאותו מספר יחידות.
    בביטקוין הדבר נעשה ע"י חלוקה פנימית של יחידת המטבע לחלקי יחידה כמו חצאים ורבעים..
    בכסף מוניטרי הדבר נעשה ע"י יצירת כסף חדש.
    אז מה היתרון של הביטקוין?
    יתרונו שאיננו נשלט בידי המערכת הבנקאית ובידי המדינה ואיננו נתון למיסוי (כרגע).
    ומה חסרונו?
    זהו כסף שקיים רק בתוך המחשבים. אין לו כל קיום מחוץ למערכת המחשוב. במקרה של מלחמה עולמית או וירוס מחשבים שיפגע במערכת העולמית, כל הכסף הזה יעלם והיה כלא היה.
    הכסף הזה חשוף גם לאפשרות של גניבתו ע"י מערכת מתוחכמת של מחשבי על ותוכנות פריצה.
    במקרה כזה המניפולציות בערכו לא יוודעו אלא לאחר זמן רב וערכו לא ישקף כלל את ההיצע והביקוש האמיתיים.
    אז המערכת הבנקאית והמדינתית איננה יכולה להפיק רווחים מהמסחר בביטקוין ולכן השחיתות המובנית במערכותיהם נמנעת אלא שזהו יתרון זמני.
    זמני כיוון שאין מניעה שהמדינה תשתתף במערכת הביטקוין ותטיל מיסים וריביות על המסחר בו.

    החסרון הבולט ביותר שנכון גם ביחס לכל המטבעות והשיטות המבוססות על כסף שחסר ערך מעצמו הוא שהביטקוין איננו מייצג ייצור אמיתי של מוצרים פיזיים.
    המסחר בו מייצג ספקולציות על היצע וביקוש שנטולות קשר ממשי לייצור אמיתי.
    מהסיבה הזאת הייצור של כל סוג כסף שנהוג כיום בעולם, להוציא את הזהב והכסף, הוא סוג של הונאה (ומהבחינה הזאת ה"עורב" טועה ביחסו לביטקוין).
    הפתרון יכול לבוא ע"י קשירתו לערך ממשי כגון הזהב.
    שוב, לא ניתן להימלט מהעובדה שמדד חסר מידה מעצמו איננו יכול למדוד דבר מבחינה אוביקטיבית.
    -

    השבמחק
  5. מתוך וויקיפדיה - תרמית פירמידה או משחק פירמידה או פירמידה בלתי חוקית
    הוא מודל עסקי שאינו מחזיק מעמד לאורך זמן, שעוסק בעיקר בתגמול כספי בתמורה לצירוף אנשים חדשים למשחק, בלא כל מוצר או שירות.

    מודל עסקי...המממ...זה הרבה הרבה יותר מזה !
    אינו מחזיק מעמד, נחיה ונראה.
    לא מובטח תגמול כספי למשתמשים.
    אתה יכול לקנות כמעט כל מוצר וכמעט כל שירות היום בביטקוין...בעיקר בארהב וגם כבר באירופה.
    ככה שגם הסיפא, אינה תואמת.

    זו לא פירמידה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה גם שאם לפי ביטקויין תואם את ההגדרה הזאת של תרמית פרמידה אז גם כסף "רשמי" נכנס תחת אותה הגדרה - לוגיקה פשוטה

      מחק
    2. הביטקוין זה כבר לא ממש סטארטאפ, אלא מערכת שקיימת חמש שנים ועובדת בעומסים של מיליארדי דולרים, בקוד פתוח שכל אחד יכול לבחון, ולא נפרצה מעולם למרות ניסיונות של טובי ההאקרים.

      מחק
    3. הסטארט אפ הוא לאו דווקא מערכת אלא הרעיון.

      מחק
  6. הביטקוין הוא סחורה וירטואלית בעלת ערך כלשהו שנקבע בידי מי שקונה, והעובדה שהכמות שלו מוגבלת. הדבר דומה לכל מיני מוצרים וירטואלים במשחקי מחשב, שניתן לקנות אותם בכסף 'רגיל'. בזמנו היו 'חוות גיימרים' שמכרו דמויות משחק וכלי נשק במשחקים כמו מבוכים ודרקונים, לכל העצלנים שחיפשו קיצורי דרך.
    לדעתי הביטקוין זהה לחלוטין, רק שכמו שאמרתי כמותו מוגבלת והגדלת הכמות מחייבת מאמץ.
    האם זה יוצר לו ערך אמיתי? אין ספק שאפשר לעדות פה סיבוב מהיר, ולהרוויח כסף אמיתי, וגם להפסיד.

    השבמחק
  7. 1. קראתי (בכלכליסט נדמה לי) שהמון זירות מסחר של ביטקוין נסגרו/נעלמו ואנשים איבדו את כספם כך שישנם כאלו שכבר ספגו הפסדים בביטקוין.
    2. אם מדברים על מטבעות דיגיטליים. יש למישהו מה לומר על ripple ? מישהו משתמש? אם מדברים על ראשוניות אז ריפל עדיין אפשר לקנות בזול.

    אהוד

    השבמחק
  8. בואו נהיה ריאליים
    בגלל האופי הדיפלציוני של הביטקוין, לא ירחק היום שאנשים רק יצברו ביטקונים בגלל נדירותו ולא ישיגו אותו כדי לסחור בו בסחורות כמו במטבע רגיל
    זה בדיוק כמו מטבע צמוד זהב

    השבמחק
    תשובות
    1. מי אמר שהביטקוין חייב להחליף את המטבעות הקיימים? למה הוא לא יכול להתקיים במקביל?
      למה שבדמוקרטיה, אנשים שומרי חוק, לאחר שהם שילמו את המסים שלהם במטבע המקומי לא יוכלו לעשות עם הכסף שלהם מה שהם רוצים?
      חלקכם רואים בביטקוין ספקולציה וחלקם רואים בביטקוין פירמידה, אני רואה בו זהב.. לצורך העניין, אני לדוגמה לא יודע איך לנצח את האינפלציה ואת יוקר המחייה. אני מעוניין לקחת את הכסף שאני מרוויח ולשים אותו בכלי פיננסי דיפלציוני.
      אם אתם מסכימים או לא בקשר למה זה הביטקוין או איך הוא באמת עובד, זה לא צריך להיות קשור ללגיטימיות שלו ולאפשר לכל מי שרוצה להשקיע בו לעשות את זה.

      מחק
  9. שאלה למאמיני הביטקוין.

    האם תסכים למכור את דירתך תמורת ביטקוין?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן.
      כן. כן. כן.
      הייתי שודד בנק וממיר את הכסף לביטקוין.

      מחק
    2. היית מוכר את הדירה שלך עבור מטיל זהב?

      מחק
    3. כן. (אבל פחות כןים מביטקוין)
      הזהב, בניגוד לכסף פיאט, הוא השקעה טובה ויציבה.
      הביטקוין עשוי לגזול במידת מה את מקומו.

      מחק
  10. בבקשה מי שיודע שיענה לי-
    נניח אני קונה ביטקוין ב1000 דולר דרך אחת הבורסות הגדולות של הביטקוין.. למי הגיעו ה1000 דולר?

    השבמחק
    תשובות
    1. למי שמוכר לך אותם. אם אתה רוצה אני אמכור לך 2.3 במחיר הזה

      מחק
  11. הונאת ביטקוין: אתר המסחר נסגר, בעליו נעלמו עם 4.1 מיליון דולר
    האתר btc-glb.com, במסגרתו סחרו בעיקר משתמשים במזרח, הופעל מסין. לפי מחקר של סאות'רן מתודיסט, 18 מתוך 40 פלטפורמות המסחר במטבע הווירטואלי שקמו בשלוש השנים האחרונות נסגרו ורובן המכריע גנב את כספי הסוחרים

    השבמחק
    תשובות
    1. תשמור את הכסף שלך אצלך ולא אצל מישהו אחר.
      100% ממטבעות הפיאט גונבים את הערך שהושקע בהם ומעבירים אותו לעשירים, זה נתון יותר מעניין!

      מחק
  12. הבעיה שלי עם הביטקוין היא בעיקר אופן הייצור שלו. מה מונע מתאגידים גדולים כמו גוגל שמחזיקים בכח עיבוד אדיר לממש חלק גדול ממנו לעצמם? אם כך העשירים ממשיכים להתעשר ומי שהיה לו מזל וקנה בהתחלה הרוויח. בכל מקרה, זה נראה לי סתירה רצינית מלהיות כסף הוגן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה בזה שכרגע ניתן לייצר רק עוד 10 מיליון ביטקוינים (לעומת 11 שכבר נוצרו) ולייצר את הנותרים זה נהייה יותר קשה אקספוננצילית. ככה שאם גוגל ירצו לייצר חצי מהנותרים זה יקח להם שנה של הפניית כל המשאבים לשם כך, וזה פשוט לא משתלם במחיר הנוכחי של הביטקוין.
      אם הם ירצו לייצר את כל הביטקוינים האפשריים זה יקח להם אלפי שנים

      מחק
  13. זו עוד בועה, בדיוק כמו בועת הצבעונים בהולנד, בועת חברת הים הדרומי, בועת חברת מיסיסיפי, בועת וולסטריט 1929, בועת האינטרנט 2000, ובועת הנדל"ן 2007.
    פשוט כל פעם זה מקבל שם אחר, אבל בסוף מתפוצץ, לכן עדיף בכלל לא להיות שם כשזה קורה (-:

    השבמחק
    תשובות
    1. מה עם בועת הזהב שרצה כבר 2000 שנה? למה היא עדיין לא התפוצצה? אולי הדולר הוא הבועה שתתפוצץ בסוף?

      מחק
    2. אנשים חייבים כל כך הרבה דולרים, שהם יעשו הכל בשביל להשיג כמה- זה מה ששומר על ערכו

      מחק
    3. עד שבסוף לא ישתלם לשיכבה האחרונה להחזיר את הכסף והכל יפול כמו דומינו...

      מחק
  14. תרמית פירמידה קלאסמודרנית.
    מעניין מה המחיר שיהיה השפיץ של הפירמידה. וכמה זמן יקח לו לחזור לאזור האפס.
    לדעתי, הירידה תהיה הדרגתית ואיטית הרבה יותר מהעלייה. זה מה שיבדיל בעתיד את התרמית הזו מקלאסית רגילה, לקלאסית מודרנית.

    השבמחק