יום ראשון, 22 במרץ 2015

איך עובדת שיטת מחיקת החובות לטיקונים?

חדשות ערוץ 10 

מדוע בנקים מוחקים חובות רק לטיקונים? איך מתבצעת המחיקה במאזני הבנק ואיך כל זה משפיע לנו על הכיס? כתבתו של אבי עמית בפרק "המפצח", חדשות ערוץ 10. בהשתתפות ערן הילדסהיים (הכלכלה האמיתית), איתן אבריאל (מייסד TheMarker) ואריה אבנרי (יו"ר תנועת אומץ).



28 תגובות:

  1. טוב לראות אותך בפריים טיים

    השבמחק
  2. ערן אתה כוכב עולה ולא בכדי, כל הכבוד.

    השבמחק
  3. איך הפקידה המסכנה הזו יכולה לעמוד מולו כאילו כלום.
    אין זאת כי אם בחברה המנוהלת ע"י פסיכופאטים וסוציופאטים עליך להתנהג ככזה על מנת לשרוד. כאשר חוקי המשחק הם חוקי הג'ונגל זה מה שמקבלים.
    והבנקים? לא מגיבים, כמו פסיכופאטים, העיקר שיש להם זכויות משפטיות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מכיר פקידה שעזבה את עבודתה בבנק או שיותר נכון העזיבו אותה לאחר שלא יכלה לעמוד במקרים האלה. אבל עדיין כמו שכתבת קשה לשפוט אדם שבשביל השרדותו האישית שלו ומשפחתו נאלץ להתמודד עם מקרים כאלה בדרך קרה.

      מחק
    2. ערן - שאפו גדול על הכניסה למגרש של הגדולים....

      מחק
    3. ערן, בהחלט מסכים ולא שופט. רק רציתי לחדד את הנקודה כי חוקי המשחק הכלכלי, המשפטי והשילטוני מייצרים חברה סוציופאטית שלא באשמתה כי אילו הם החוקים, ושיהיה ברור לכולם שזה שורש הבעיה ולא אי החזרת חובות כאלו או אחרים או תחרות בבנקים וכו, (שכמובן ישפרו את המצב) אך הקריסה המוסרית חברתית היא בלתי נמנעת כל עוד לא נשנה את חוקי המשחק וניישם חוזה חברתי חדש. "NEW DEAL" אם תרצו.

      מחק
    4. הדר
      כמו שכתבת מדובר בשיטה שהיא לא מוסרית בבסיסה אבל כאשר השיטה והחוקים נכתבו כדי להגן על החוסר מוסריות מאחוריה ולמעשה מכשירים אותה בקרב הציבור כמשהו שהוא "בסדר ומקובל" - הצעד הבא כמו שראינו בכתבה הוא להפיל את כל בעיות על התנהלות האזרח.
      הדוגמא הטובה ביותר בתכנית היא כאשר אותו חרדי ניגש ושאל את הפקידה בבנק איך יתכן שהחוב שלו קפץ בתוך 6 חודשים מ282 אלף ל700 אלף. התשובה היתה שהוא לא בסדר. הרי נשלחו לו ולעורך דין שלו תדפיסים ו"הכל נבדק" והבעיה היא זה הוא עצמו. בכלל לא עניין אותם שהוא מעוניין להחזיר את ההלוואה, יש לו את הכסף (בניכוי הניפוח המפחיד של הבנק) ואין לו שום רצון להתחמק מכך.

      מחק
    5. הדר

      אין אשם אחד לכל התחלואים, שאם רק הוא ייפתר, הכל יהיה טוב.

      לא לגמרי ברור לי למה אתה מתכוון "חוקי המשחק הכלכלי, משפטי והשלטוני מייצרים חברה סוציופאטית שלא באשמתה"?
      אחת הבעיות הגדולות בחברה שלנו היא כי הכלכלה והמשפט מאפילים על השלטון ושולטים בו ובחברה כולה.
      ראו איזו עוצמה יש לבנקים על האזרחים ואין מושיע. מי צריך להושיע את האזרח המסכן הזה שרוצה לשלם את חובו? כל חטאו הוא שהוא רוצה גם להמשיך לחיות בזמן החזר החובות שלו.
      ראו איזו עוצמה מצמיתה יש ליועצים משפטיים עד כדי כך שפוליטיקאים לא זזים בלי אישור שלהם.

      יש כאן משתתפים שחושבים שצריך להקטין את כוחו של השלטון ככל האפשר. לדעתי כוחו של השלטון כרגע הוא קטן מאד ואילו הכח של הבנקים והיועצים המשפטיים (לא בית המשפט - שכוחו הרב חשוב ומידתי) הוא עצום ובלתי מידתי.

      אכן צריך ניו דיל חברתי-כלכלי. חלק חשוב ממנו הוא שינוי שיטת ייצור הכסף והעברתו לאחריות המדינה.

      מחק
    6. כל המערכות שציינתי בנויות כפירמידת כוח (היושב בראשן הוא הנחשב והשולט ביותר), לכן מי שרוצה לשרוד או לשפר את עמדתו במערכות הנ"ל עליו להפגין כמה שיותר כוח ובהכרח לדרוס אחרים וכמובן לתמוך בסטטוס קוו. כמו כן המערכות בגלל שהן בנויות כפירמידה מתגמלות מן הסתם בכוח ובכסף, האנשים המעונינים הכי הרבה בכוח ובכסף הם במקרים רבים הסוציופאטים והפסיכופאטים עליהם אני מדבר, וככל שהם מגיעים לעמדה בכירה יותר כך זה כמובן משפיע על כולם מלמטה. (אני מדבר בהכללה על שורשי הבעיה, אני מאמין כי רוב האנשים שוחרי טוב אך גם ידוע כי לדמות סמכותית יש אפקט רב שבסופו יוצר את אפקט העדר).
      בנוסף יש בעיה של אחריותיות הן במגזר הפרטי והן במגזר הבירוקרטי (חן למפרט מתאר זאת יפה בספרו ילדים חסרי ערך). אני לא חושב שצריך בהכרח להקטין את כוחו של השלטון, אלא את האפשרות לפרטים( או במסווה של ישויות משפטיות) לצבור כוח מוגזם.
      אכן שינוי שיטת ייצור הכסף היא חלק חשוב, אני הייתי רוצה לראות כי יותר כסף יועבר לציבור כקצבה מאשר שהמדינה תקצה לאן ילך האשראי או אפילו כקצבה הצבועה למטרות מסוימות, כך הכוח מבוזר יותר.
      חלק חשוב נוסף למשל, חוקי החברות חייבים להשתנות כי כמו שאנו רואים לתאגידים אין שום אחריות חברתית והם משתמשים בערבון המוגבל להתחמק מעשיית פשעים ומהחזרת חובות.

      מחק
    7. בועז ידידי,

      תלוי איך אתה מגדיר שילטון. האם החבורה המושלת אינה כוללת: בתי-משפט, יועצים משפטיים ואפילו בנקים?

      מחק
  4. אכן - מזעזע. מסכימה עם הדר, לגמרי.
    מייחלת ליום שבו בלוג זה, שאינו נגוע בלרצות את בעלי ההון, יגע גם בשיטות ה"פסיכופאטיות" של חברות הביטוח וגם בשיטות הנוהגות בבתי המישפט. די אם אצטט את עו"ד אביגדור פלדמן שהתריע כנגד השקרים בריש גלי שמוצגים - על ידי עורכי דין! - בבתי המישפט והשופטים מקבלים את השקרים ללא ביקורת. לעתים - אני מוכנה להעיד מניסיוני - תוך התעלמות מוחלטת מהמחאה המובעת בפניהם מהצד שכנגד.
    דוד איש-שלום, משתתף מתמיד כאן בתגובות, מוחה שוב ושוב נגד עוולות בתי המישפט. לצערי, אין הוא מפרט האם כוונתו לעוולות אזרחיות (נגד "האזרח הקטן") או לעוולות בהחלטות פוליטיות. נדמה לי שאי בהירות זו גורמת למחאתו להיבלע ולא לקבל את מקומה הראוי, אבל אין זה אומר שדבריו אינם מבוססים ואין בכאבו כדי להעיד על ריקבון עמוק במערכת.
    נראה לי כי רבים מקוראיו הנאמנים של בלוג זה ישמחו להשכיל ולהרחיב דעת גם בתחומי הביטוח והמישפט, כי תחומים אלה מהווים נדבכים אינטגרליים של הכלכלה. ערן, ראה בקשה זו כאות לאמון והערכה לפועלך כעיתונאי וכעורך, שלא רחוק היום ויילמדו בבתי הספר לתקשורת.

    השבמחק
  5. ישר הם קופצים לדירה, "ומה קורה עם הדירה? "
    חבורת טורפי נבלות, עבורם זה הימור בטוח כי יש לו דירה אז או שהוא מצליח איכשהוא להחזיר את ההלואה וקורעים אותו בריביות הזויות או שיותר טוב הוא לא מצליח ולוקחים לו את הבית במחיר מצחיק.
    נ ב ל ו ת ! ! !

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאחל לכל האנשים העובדים בטינופת הזו שיתעוררו מהר ויעזבו אותם.

      מחק
  6. שלום עינת, פעם תקפת אותי לגבי דברים שהעליתי כאן לגבי הנשיא לשעבר קצב, השבתי לך מאוחר ואיני יודע אם ראית תגובתי, אך היא בהחלט נוגעת לגבי התנהלות בתי המשפט. בעניינו של קצב, התנהלות מערכת המשפט היא רק אבן בוחן להתנהלות כללית, התרחשה הונאה חמורה של המערכת, כאשר היא מרשיעה באונס נשיא מדינה, כאשר היה ברור לה כאור השמש שהוא אומנם ניצל לרעה מרות, של כפופות לו, אבל אונס לא היה. יש חוקרים שמקדישים לכך סדרה של כתבות ומחקרים שמראים זאת בצורה ברורה לחלוטין. ההתדרדרות החמורה של מערכת המשפט החלה מאז המהפכה הבלתי חוקתית של אהרון ברק, שהשליטה את מערכת המשפט על הדמוקרטיה הישראלית, והפכה את בג"ץ והיועצים המשפטיים, וכן הפרקליטות ופרקליט המדינה, לעליונים מעל הריבון היא הכנסת הנבחרת והממשלה. הסיאוב, השקר, ההתדרדרות של המערכת הזאת, שהחלה מצמרת הפירמידה, הגיעה ופגעה בכל חלקה טובה במערכת המשפט. עדות להתדרדרות השפלה הזאת אנו מוצאים בסקרי אמון הציבור במערכת. בעוד שבתקופה שקדמה להפיכה הבלתי חוקתית של בגץ האמון עמד על מעל 90% כיום הוא עומד מתחת ל45%.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבעיה איתך דוד שאתה מקשר הכל לשמאל וימין ולכן יוצר פילוג במלחמה נגד השחיתות ונגד צבירת הכוח של מוקדי השליטה בכלכלה, משפט, שלטון, אקדמיה ומדיה. יש מלחמה שהיא של כלל האזרחים המעונינים בחופש ובישוב הדעת נגד המיעוט המעוניין להשליט עלינו סדר כזה או אחר.

      מחק
  7. לפי מה שאתה אומר, הרפורמה של כחלון בתחום הבנקאות (אם תהיה מיושמת) צריכה להפחית גם את התופעה של חובות אבודים - מכוון שהגדלת התחרות תביא לירידה ברווחיות של הבנק מעמלות וריביות ואז הם לא יוכלו לכסות כך את ההפסדים מהחובות של הטייקונים וכך תהיה תהיה להם מוטיבציה גבוהה יותר "למצוא" את החובות האבודים...

    השבמחק
    תשובות
    1. או שאי אפשר יהיה למצא את החובות האבודים ואז טכנית לפחות הבנקים יפשטו רגל עד שיגיע החילוץ הממשלתי

      מחק
  8. הדר טעות בידך, אני יודע להפריד היטב בין עמדותיי הפוליטיות, לבין המאבק בשחיתות הממוסדת והמאבק החשוב עוד יותר למען כסף ריבוני בר-קיימא. עובדה, אני תומך לחלוטין במאבקו ההירואי של ערן הילדסהיים למען המטרות לעיל והמלצתי לפניו גם להתמודד לכנסת ואתמוך בו אם ירוץ, למרות עמדותיו השמאלניות קיצוניות בנושא הפולשים האיסלאמיים מאפריקה, לשם דוגמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא אתה לא יודע כי אתה טורח להזכיר כמעט בכל פעם את נושא הפלסטינאים וכיצד בית המשפט משרת את השמאל.
      דווקא הימין העולמי הוא בעד גלובליזציה ואישורי עבודה לכל אחד בכל מקום, אז הייתי אומר שהוא ימני קיצוני אם כבר. האמת היא שהמילים כבר מזמן איבדו את משמעותן האמיתית ומשמשות לרוב כסיסמאות בפרופגדנות השונות

      מחק
  9. לידעתך הדר, מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי וחל עליה חוק השבות ליהודים בלבד. כל מי שתומך בהגירה איסלאמית למדינת היהודים נוקט בעמדה בלתי ציונית ובלתי חברתית בעליל, שלא לומר מסכן בטווח ארוך את עצם קיומנו הפיזי ובטווח מיידי פוגע בשכבות החלשות של ישראל וראה מקרה תושבי דרום ת"א החלשים שנרדפים על ידי הפולשים. עם ישראל לא ייתן למכור אותו לאויב האיסלאמי ותבוסת המחנה האנטי ציוני מלמדת על כך.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד ידידי ורעי
      אנא בנחת וברוגע. מסכים איתך שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. לא שמעתי כאן תומכים רבים ל"הגירה איסלאמית למדינת היהודים". "ההגירה" הזו פסקה כמעט לחלוטין עם הקמת הגדר בגבול מצרים, וטוב שכך. בבעיה הקיימת צריך לטפל באופן הומני. לאפשר להם זכויות אדם, לברר מי מהם הוא באמת פליט ומי מהם מהגר עבודה. לפליטים - יש לעזור בכל דרך ואף להשאירם כאן ולקלוט אותם (גם בני עמנו היו כאלה באירופה לפני זמן לא רב).וממהגרי העבודה צריך להיפרד (גם בתשלום במידת הצורך).
      יחד עם זאת, יש במדינת ישראל אזרחים מוסלמים (בערך כ-15%) שמגיע להם יחס של אזרחים. האם אתה מתייחס ל-15% מן האזרחים כ"אויב האיסלמי". תבוסת המחנה הציוני בבחירות לא קשורה ל"אויב האיסלמי", סיבותיה רבות ואחרות.

      מחק
    2. מה הקשר בין חוק השבות לבין העובדה שימין כלכלי הוא בעד גלובליזציה? האם הזכרתי זאת באיזשהו אופן? אתה רואה איך אתה מקשר הכל לנושאי לאומיות, איסלם, א"י וערבים.
      נוקט עמדה בלתי ציונית/חברתית זה פירוש פרטי דמגוגי שלך (האם ציונות מדברת על כך? לדעתי דווקא הוגי הציונות אם נסתכל בכתביהם סותרים את דבריך). אבל מי שמחזיק בעמדה הפוכה בודאי נוקט עמדה שהיא נוגדת את מגילת העצמאות ואת חזון הנביאים (החרות על מגילת העצמאות).
      מסכן את עצם קיומנו אלו פחדים אי-רציונלים שלא מבוססים על דבר בטח לא על היסטורית עמינו אשר שרד דברים קשים בהרבה.
      מצבם של תושבי דרום תל אביב הוא אך ורק בגלל מדיניות ממשלתית כושלת ששמה קצוץ על האזרחים החלשים מכל העדות והמגזרים, מדוע לא פוזרו המסתננים בכל הארץ? מדוע קיבלו כרטיס לתל אביב? מדוע לא חולקו לחקלאים שמתחננים לידים עובדות? מדוע לא הקימו כפרים חקלאיים למסתננים שרבים מהם חיו מעבודת אדמה/מרעה? ועוד ועוד פתרונות אפשריים.
      לא ניתן למכור את הארץ, כי הארץ לא תימכר לצמיתות כי לי כל הארץ אמר הויה. אפשר רק לאבד את הארץ בטיפשותנו כמו שכבר עשינו מספר פעמים לפני כן. (אתן לך רמז זה לא היה בגלל זרים שישבו בינינו)

      מחק
    3. הדר, כדי להשיב לך אני פשוט ארחיב את הדיון לנושא אחר אך שעוסק באותו עניין מהותי, מהי ומיהי מדינת ישראל. פשוט בכך גם ימצא מענה כלשהו לידידי, רעי ושותפי למאבק כסף בר-קיימא, בעז הירש.
      על המקרה הלא יאומן בו נחטפה מדינה שלמה
      מאת ד"ר גיא בכור, מזרחן, משפטן והיסטוריון
      http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=624
      http://rotter.net/forum/gil/20327.shtml#1

      דבר כזה ספק אם היה בתולדות העמים: בשנות התשעים נחטפה מדינה שלמה, היתה זו חטיפה מפתיעה, דרמטית, כאשר החוטפים פרצו לכיוונה משני כיוונים בלתי צפויים: הכיוון הפוליטי והכיוון המשפטי. והמדינה החבוטה הזו היא כמובן מדינת ישראל.
      קבוצה ראשונה: היא ביצעה JUDEA CAPTA חטיפה פוליטית מסוכנת, בלי סמכות ובלי שום התרעה מראש. הקבוצה הזו הכניסה לתוך המדינה שנחטפה מנהיג של כנופיה אלימה ומסוכנת, יחד עם צבא שלם, שכבר גורש מכל המזרח התיכון, ואפשרה לו להתבסס, ולתפוס חזקה בתוך המדינה הנחטפת! התוצאות היו כמובן נוראיות,ונסתיימו במותם של למעלה מאלף מבני אותה מדינה מוכה.
      החבורה המבצעת העמידה מדינה שלמה בפני עובדה מוגמרת, ומי יתנגד לספינים של שלום? אם על מחדלים צבאיים שהביאו למות עשרות אזרחים מקימים ועדות חקירה, מדוע סיפור אוסלו, שתרם למות מעל אלף ישראלים ,לא נחקר מעולם?
      הקבוצה השנייה ביצעה חטיפה משפטית, שוב, בלי שאיש יידע או ייערך, ללא שום דיון ציבורי,וכמובן בלי סמכות. היא כינתה זאת "המהפכה החוקתית",כאשר בית המשפט העליון נטל בעצמו(!) עבור עצמו סמכות למחוק ולבטל את חוקי הריבון הנבחר. איש לא התכוון לאפשר זאת לבית המשפט העליון, ואיש גם לא נערך לכך. .בית המשפט העליון בפסק דין שנשא שם של בנק, פשוט שאב לעצמו את הסמכות. כך השתלט בית המשפט העליון לא רק על קבלת החוקים, אלא על עצם תהליך קבלת ההחלטות במדינה האומללה. הוא, בהעדר מי שיפקח עליו, הפך למי שנמצא מעל כולם,תוך שהוא מבטל את כולם. כך הפך בית המשפט העליון לשליט הצבא, המשטרה, למשרטט הגבולות, לממגן ערי ספר, למכתיב את צויו לכנסת, לממשלה, וכן, גם לבית משפט. גם החטיפה הזו נגמרה באסון. בית המשפט העליון, שזכה קודם לכן באהדת נתיני המדינה החטופה, איבד עכשיו את אמונם. הם חשו היטב שהוא מעל באמון זה.
      עדיין לא השתחררנו מן החטיפה המשפטית, שבה בית המשפט העליון, לקח את המונח "יהודית ודמוקרטית" ודרכו המציא את עצמו, ופירש אותו כך שלא היו בו לא יהדות ולא דמוקרטיה. הוא כמעט והתעלם מן האופי הלאומי היהודי של ישראל, ונתן דגש רק לאופי הדמוקרטי, שבו אין שום עדיפות ללאומיות היהודית. וכאמור זו היתה חטיפה חד-צדדית, ללא שום סמכות, ששום דמוקרטיה לא היתה בה, ושום דמוקרטיה לא היתה מסכימה לה.
      אכן, בארצות הברית יש ביקורת שיפוטית, אך במסגרת ריסונים וביקורת גם על בית המשפט עצמו, ובארצות הברית בית המשפט העליון נבחר באופן פוליטי, בהליכים פומביים, שהציבור כולו מעורב בהם. יש בו שמרנים ויש בו ליברלים, והכי חשוב יש בו שיווי משקל פנימי. כאן הבג"ץ נבחר בחשאי, ללא שום דיון ציבורי, הוא אינו מאוזן מבחינת האג'נדה שלו, וכאשר הוא עצמו, מעל החוק.
      שום אדם ושום מוסד לא צריך להיות מעל החוק במדינה שמאמינה באמת ב"שלטון החוק".
      -יהודה נפלה פעמיים, בידי בבל ובידי רומי. היא לא תיפול בשלישית. לא נהיה שוב עבדים של אף אחד-
      חשוב להתגבר על מחלוקות פוליטיות קטנות של הרגע, כדי להסיר את הכבלים מעל ידי הדמוקרטיה שלנו.
      יש גם ליטול מבג"ץ את הסמכות להתערב בנושאים פוליטיים מובהקים, כמו שאלת ערביי ישראל. אין זה עניינו ואין זו סמכותו. זו שאלה פוליטית שרק גורמים פוליטיים יכריעו אותה. בוודאי שאין זה מתפקידו של בית המשפט העליון לתת להם זכויות קולקטיביות פוליטיות, שכן הוא אינו יכול לתת מה שאינו בסמכותו. כך זה נהוג במדינה דמוקרטית.
      1.את המונח "יהודית ודמוקרטית" יש לשוב ולפרש בדרך הדמוקרטית הנורמאלית: מדינה שיש בה עדיפות ללאום היהודי, שכן היא מדינת לאום. ברור שללאום היהודי יש בה עדיפות, כמו שבמדינה ערבית תהיה ללאום הערבי עדיפות. את המילה דמוקרטית יש לפרש בהחזרת השליטה לידי העם, דרך הריבון החוקי שלו, הפרלמנט, כפי שהדבר נעשה בכל מדינה מתוקנת בעולם.
      http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=624
      http://rotter.net/forum/gil/20327.shtml#1

      מחק
    4. התחמקות אלגנטית מלענות על טענה כל שהיא. מה גם שבית המשפט העליון ודעותיו מענינות לי אישית את הטוסיק. בדיוק כמו הפוליטיקאים מהימין והשמאל. לימין היו מספיק שנים בשלטון לממש כל פתרון שיחפצו, כיבוש,גירוש היפרדות, שלילת זכויות אזרחיות מהערבים וכו וכו, אדרבה אני בעד רק שמישהו מהפוליטיקאים הנמושות (משני הצדדים) יעשה משהו. זה נחמד מאוד שאתה מדבר בסיסמאות על יהודה הנופלת בלי להתייחס לסיבות לנפילתה כפי שהחכמים והנביאים הסבירו לנו ולא כל מיני הדיוטות דוגמטים היסטוריונים אוניברסיטאים, שוב אני אתן לך רמז היא לא נפלה בגלל עובדים זרים ולא בגלל שכניה הלא יהודים מצפון או מכל כיוון אחר. שוב אין בכוונתי להצדיק הסכם כזה או אחר, או את בית המשפט או כל ישות פוליטית שילטונית. מה לגבי הבוץ הלבנוני? או שמה לזה אתה מוכן לעשות אידאליזציה? מה לגבי הימין שהחזיר שטחים פעמים! וקרב את שונאינו למרכז תל אביב? דוד התעורר, אתה סובל מסנדרום החוזר בתשובה, מקיצוניות אחת לשניה, חבל שיעברו עוד עשר שנים עד שתבין שהמציאות היא לא בקיצוניות הזאת ולא בזו.

      מחק
    5. http://www.haokets.org/2013/11/13/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%99%D7%90-%D7%91%D7%9B%D7%95%D7%A8/

      מחק
  10. הכתבה עם המון פירוטכניקה דרמתית של סרטי מערבונים איטלקיים.
    הנגיעה במהות חלשה.
    כנראה שזה מה שהעם מסוגל לאכול.
    אך כנראה שגם זה היה גבוה מדי לרוב הציבור כיוון שהנושא לא עורר הד ציבורי / מקצועי.
    ומדובר בסתם שחיתות פקידותית שאנו רואים כל הזמן.

    פשוט נותנים הלוואות ללא כיסוי ולא מבקשים את החוב בחזרה.
    אם ערן יפעיל מדד חובות בלתי מוחזרים שיספור את כל הכספים שהקרובים מקבלים (ומספיק מה שנודע בציבור כי יש עוד פי 10 חסויים), אז זה אולי יעצבן מישהו שיתחיל לעשות משהו להקטנת הסיפור (ראה את הדוגמא של מחיקות דנקנר שבלחץ העיתונית ביטלו מחיקה של חלקם).

    בהצלחה.

    השבמחק
  11. התשובה לבעיה היא "האדם בע"מ" = הפרט בעירבון מוגבל.

    הסבר בהרחבה תראו כאן https://plus.google.com/106891541226727041508/posts/cbQAzugpsMt

    השבמחק
    תשובות
    1. מעורר השראה ומדכא בו זמנית:)
      מאמר מעולה, חובה לקרוא ולהבין לעומק.

      מחק