יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

אני ואתה

מאת: ערן הילדסהיים

ב-1971 הקליט אריק איינשטיין את האלבום "בדשא אצל אביגדור" . מי שהלחין ועיבד את אלבום המופת הזה היה מיקי גבריאלוב.  את רוב השירים באלבום כתב יענקל'ה רוטבליט. את שאר השירים כתב איינשטיין -אחד מהם היה השיר "אני ואתה". כששומעים את השיר היום 42 שנים אחרי ,נראה כי מעולם לא היה רלוונטי יותר לתקופתנו בה קמות כל כך הרבה יוזמות לשנות את העולם. והעולם -אין ספק זקוק לשינוי דחוף.
יהי זכרו ברוך.



5 תגובות:

  1. התעוררתי לבוקר עצוב. עצוב מאוד. אריק בשבילי מייצג את כל הטוב שהיה יכול להיות כאן. אני כל כך מבין את הבחירה שלו להתמסר למשפחה, להסתגר ולא להופיע. הוא לא רצה לקחת חלק במה שנהיה מהמוזיקה הישראלית. ריאלטי פח, שירים בלי משמעות, "להיטים" שנשכחים אחרי יומיים, וזמרים עם אגו יותר מנופח מהבועת נדלן.
    המוזיקה כבר מזמן הפכה להיות תעשייה. עסק עם אינטרס אחד. כסף. היא כבר מזמן לא אמיתית. כבר מזמן היא לא אמנות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא גם היה זקן וחולה...

      מחק
    2. לrsh27
      הוא הפסיק להופיע כבר לפני בערך 30 שנה..

      מחק
    3. מזדהה עם דבריך התעוררתי לבוקר עצוב אבל כל כך יפה עם שיריו ללא פירסומות ארורות בגלגלץ. אריק בשבילי מייצג את כל הטוב שהיה יכול להיות כאן. אני כל כך מבין את הבחירה שלו להתמסר למשפחה, להסתגר ולא להופיע. הוא לא רצה לקחת חלק במה שנהיה מהמוזיקה הישראלית. ריאלטי פח, שירים בלי משמעות, "להיטים" שנשכחים אחרי יומיים, וזמרים עם אגו יותר מנופח מהבועת נדלן.

      מחק
  2. מכל הדברים המטרידים שאנחנו מדברים עליהם פה, אין נושא שיותר כואב לי. אנחנו חיים בעולם עצוב שבו לגדל את הילדים שלך הפכה להיות פריבילגיה של מעטים ברי מזל.

    אני כל יום שואל את עצמי אם הגיע הזמן לעשות סטופ מהמרדף הזה אחרי הקרירה או מה שזה לא יהיה, ולמצוא מקום עבודה שיכול לחיות עם אנשים שיוצאים כמה פעמים שבשבוע בשעה 5 כי הם אוהבים את הילדים שלהם.

    השבמחק