יום שני, 9 בפברואר 2015

צפו מה ענה לפיד כשנשאל מדוע לא תמך בחוק חושפי שחיתויות

מאת: ערן הילדסהיים.

בחדשות ערוץ 2 עימתו את לפיד עם חלק מהשאלות שהעלנו בשבוע שעבר פה באתר בנוגע להצהרה שלו שילחם ללא פשרות בשחיתות. כשנשאל מדוע לא תמך בהצעת החוק לחיזוק חושפי שחיתויות - טען לפיד בתגובה שכך ביקשו ממנו לעשות משרד ושרת המשפטים. בדיקה שערכנו לגבי ההתרחשויות בוועדה באותו יום חשפה תמונה הפוכה לחלוטין. 


באולפן שישי של ערוץ 2, עומת לפיד עם חלק מהטענות שהועלו בפוסט שפורסם כאן בבלוג בשבוע שעבר. הפוסט, שגרר תגובה חריפה במיוחד מצד לפיד עצמו, חשף את הפער הגדול בין הבטחת יש עתיד להיות המובילה במלחמה בשחיתות לבין פעולותיה בכנסת האחרונה.

בין השאר נשאל לפיד מדוע לא תמך בהצעת החוק לחיזוק חושפי שחיתויות בועדת השרים לחקיקה. לפיד השיב שמשרד המשפטים טען בפניו שיש "חוק הרבה יותר גדול ,הרבה יותר דרמטי". לטענתו, שרת המשפטים ביקשה ממנו שיחכה לחוק המקיף יותר שעתיד לצאת.

משרד המשפטים, לעומת זאת, טוען בפני הכלכלה האמיתית שלא היה ולא נברא. בתגובה שמסר לנו ובניגוד לגרסתו של לפיד -קובע המשרד כי "עמדתו המקצועית היתה לתמוך בהצעת החוק". לא ברור גם כיצד טוען לפיד ששרת המשפטים דאז, ציפי לבני, ביקשה ממנו שלא יתמוך בהצעת החוק, כאשר בו זמנית הצביעה בעדה ואף הגישה מאוחר יותר ערר על החלטת הוועדה להפיל אותה - בין השאר בגלל אי תמיכתו של לפיד.

צפו בלפיד בשידור:

גם ציפי לבני לא יכלה להישאר אדישה לדברי לפיד ומיהרה לצייץ תגובה בטוויטר שלה זמן קצר אחרי דבריו.



תגובתו המלאה של משרד המשפטים כפי שנמסרה ל'הכלכלה האמיתית':
"משרד המשפטים תמך בשתי הצעות החוק שהגיש חה"כ מיקי רוזנטל לתיקון חוק מבקר המדינה. הצעת החוק הראשונה שנועדה להרחיב את סמכותו של מבקר המדינה לתת צווי הגנה לעובדים שחשפו פגמים חמורים במנהל התקין, נתמכה ע"י הממשלה ואושרה בכנסת בנובמבר 2014.
באשר להצעת החוק השנייה, להחלת הגנה ייחודית על עובדים שהם "שומרי סף", העמדה המקצועית של משרד המשפטים הייתה לתמוך בהצעת החוק ובלבד שקידומה יעשה בתיאום עם משרדי הממשלה. אולם, ועדת השרים לחקיקה החליטה להתנגד להצעה זו, ושרת המשפטים דאז הגישה על כך ערר.
מלבד זאת, בנובמבר 2014, אושרה בכנסת הצעת חוק ממשלתית של משרד המשפטים לתיקון חוק הסיוע המשפטי שנועדה להביא להענקת סיוע משפטי ללא מבחן כלכלי לחושפי שחיתויות".

19 תגובות:

  1. אני לא מבין בכלל את הקישקוש שלו, הרי לא התפטר מהממשלה בגלל שחיתות רק פשוט פטרו אותו מהממשלה אז מה הוא קופץ בראש כאילו הוא אופוזיציה ? הוא כחלק מהממשלה הוא חלק בשחיתות, נקודה.
    אילו היה פורש מהממשלה בגלל שחיתות אז יש כאן קייס, אבל אם אתה חלק של הממשלה אתה חלק מהשחיתות.

    השבמחק
    תשובות
    1. פוטר כי רצה לעשות פוטש לראש הממשלה - סכין בגב

      מחק
  2. . לפיד השיב שמשרד המשפטים טען בפניו שיש "חוק הרבה יותר גדול ,הרבה יותר דרמטי". לטענתו, שרת המשפטים ביקשה ממנו שיחכה לחוק המקיף יותר שעתיד לצאת.
    משרד המשפטים, לעומת זאת, טוען בפני הכלכלה האמיתית שלא היה ולא נברא. בתגובה שמסר לנו ובניגוד לגרסתו של לפיד -קובע המשרד כי "עמדתו המקצועית היתה לתמוך בהצעת החוק"
    גרסתו של לפיד:שרת המשפטים ביקשה ממנו לא משרד המשפטים.
    שרת המשפטים: אמרת עכשיו בערוץ 2 שבקשתי שלא תתמוך...
    ציפי לבני לא מכחישה את הטענה של לפיד וכעורכת דין היא מודעת היטב למשמעות של מילותיה.
    מושחתת par excellence

    השבמחק
    תשובות
    1. לפיד אומר במפורש: "משרד המשפטים בא אלינו וביקש..."
      חוץ מזה אם יש חוק גדול יותר אז איפה הוא?
      חוץ מזה לבני מוכנה לפרסם את פרוטוקול הדיון. זה דווקא לפיד שמתנגד לחשוף את פרוטוקולי הדיוני ם מה שאומר דרשני.

      מחק
    2. The protocol remains unpublished so we can't REALLY know, can we?.
      Livni, does NOT deny Lapid claims and gives evasive answer, which makes one wonder why.
      I suspect they laid a trap for the inexperienced, naive and without Law eduction, Lapid, and he fell for it - after all, another member of his party DID support it.

      מחק
  3. Like father like son - חרטטן

    השבמחק
  4. בלוג הכלכלה האמתית שפועל ללא מורא וללא משוא פנים, מלמד אותנו שדווקא אלא שיצאו למסע צלב כנגד השחיתות, כמו לפיד בדוגמה כאן, הם בעצם סייעני השחיתות. בימים אלה אני קורא את ספרו של ירון זליכה הגווארדיה השחורה, ממנו עולה בפרטי פרטים שמי שהציל את הכלכלה בשנת 2003 ומינה את זליחה להילחם בשחיתות המערכתית ושחיתות ההון שילטון המקיפה היה דווקא "אויב הציבור" שנגדו יוצאת היום התקשורת למסע צלב, נתניהו. אז אולי דווקא אויב הציבור הוא שראוי לאמון והתקשורת שתפסה צד בקמפיין נגדו, אולי דווקא היא אויב הציבור, מכסה על אמת, מאתרגת שחיתות, מסייעת למושחתים ומתעלמת מחושפי השחיתויות. בעיקר לוקים בכך ידיעות אחרונות וערוץ 2, המייצגים את שחיתות ההון שלטון, ודווקא ישראל היום שאצו רצו לסגור באופן דיקטטורי גמור, נלחם בשחיתות, כמובן לצד בלוג זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד איש שלום, כל מילה בסלע.
      אני לא מבין איך אנשים לא רואים את זה. רק חלק מהעם רואה את זה? שיש מי שהופך שחור ללבן ולבן לשחור? שרשע הופך לצדיק מאותרג, וצדיק הופך לרשע? שלוקח שוחד ושלמונים ראוי להנהיג את העם לפי משנת התקשורת, אבל אדם ללא רבב מחפשים את משפחתו הקרובה ומשמיצים ללא רחם.
      אף פעם לא הצבעתי לנתניהו, והפעם דווקה נתניהו !!!!!!
      משה

      מחק
    2. בטח, כי המערכת הפוליטית בקדנציות שלטונו של נתניהו הן נקיות, שקופות, וחפות משחיתות, נכון? מבקש לקבל שאיפה ממה שאתה מעשן חבר.

      נ.ב. - הרצוג - לא תודה.

      מחק
    3. דוד, אני מתפלא עליך, נתניהו הוא מושחת וזה שהוא מינה את זליכה בדיעבד הוא מצטער על כך מאד

      עכשיו הוכחת לכולם שאתה פשוט חי בסרט אם אתה מגן על נתניהו

      כל הכבוד לאתר שמותח ביקורת על לפיד, האדם הזה אם ייבחר ייצר את צעדנו, יש גבול לנאיביות

      מחק
  5. מוזר, אני שואל את עצמי איזו סיבה הגיונית לעזאזל יש בשביל להצביע נגד?

    השבמחק
  6. זליכה כבר מזמן צועק ביבי=נזק.
    2003 היתה מזמן..
    ביבי עמוק עד צוואר הוא מכר הרבה כדי להיות ראש ממשלה, אם היה שם משו פעם זה כבר לא צל זה אדים..

    השבמחק
  7. בעקבות פרסום הפוסט הויראלי השבוע על פעילות יש עתיד בכנסת האחרונה, לפיד החל להשתלח בדף הפיסבוק שלו כנגד אנשי הבלוג וכותביו. הוא הגיב לשאלת גולשת בטענות שלוחות רסן נגדנו:
    "זאת השיטה שלהם, כשהם רואים אנשים ישרים והגונים שנאבקים בשחיתות שלהם, הם מתחילים לזרוק בוץ לכל הכיוונים. לא אכפת להם לשקר, להכפיש, להשמיץ בידיעה שאין בזה מילה אמת. למה? כי הם במילא כבר מושחתים, אז מה אכפת להם עוד כמה שקרים. בואי לא ניתן להם לעשות את זה."
    לפיד:
    המחוברים והאינטרסנטים עשו הכל כדי להחזיר את הגלגל אחורה, כולל עתירות לבג"ץ שאין להן שום סיכוי להתקבל. תביני אורית, זאת השיטה שלהם, כשהם רואים אנשים ישרים והגונים שנאבקים בשחיתות שלהם, הם מתחילים לזרוק בוץ לכל הכיוונים. לא אכפת להם לשקר, להכפיש, להשמיץ בידיעה שאין בזה מילה אמת. למה? כי הם במילא כבר מושחתים, אז מה אכפת להם עוד כמה שקרים. בואי לא ניתן להם לעשות את זה

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=857874147612292&set=o.107836625941364&type=1&theater

    אדון הילדסהיים, אתה שקרן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה בעצמך שקרן , אדון הילדסהיים הוא מגבה את המילים שלו , בניגוד אלייך .

      מחק
  8. זליכה מציג:
    שחיתות בפרקליטות, מבקר מדינה, ש"ס, המשטרה..

    https://www.youtube.com/watch?v=52c31fFbfXo

    קיצר, כולם.

    השבמחק
  9. https://www.facebook.com/photo.php?v=10153086480293044

    השבמחק
  10. לפיד אתה אפס קטן ועלוב ובתוך תוכך אתה יודע את זה היטב

    השבמחק