יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

יש משהו שאנחנו צריכים לדעת? ישראל מכרה כמחצית מהאג"ח האמריקאי שברשותה.

ישראל כחלק ממגמה עולמית של הפחתת אחזקת אג"ח אמריקאי הפחיתה את אחזקותיה של אותו חוב בצורה דרמטית :  בהתאם למסמך של מחלקת האוצר של ארה"ב, ישראל החזיקה במרץ 2009 בסכום שיא של אג"ח אמריקאי לטווח קצר שעמד אז על 15.638 מיליארד דולרים. נכון ליולי השנה סכום כל האחזקות עמד כבר רק על 8.375 מיליארד דולרים- סה"כ הפחיתה ישראל את אחזקותיה בכ46%.



השאלה המסתמנת האם צעד זה הוא כתוצאה מחשש או הבעת אי אמון ביציבותה של בת בריתנו הגדולה? ידוע שגם ארה"ב ערבה לחלק מאג"ח המדינה שלנו - מה זה לפיכך אומר על הצפוי על יציבות אג"חים אילו, שהם להזכירכם חלק בילתי נפרד מכל הרכב של תיק פנסיוני של כל אחד מאיתנו?

לצפייה במסמך שפורסם הכנסו לTreasury Department data.



החומר הכלול במאמרים בבלוג זה ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו. סקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה ואינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

2 תגובות:

  1. חוששת מתספורת עתידית?

    השבמחק
  2. אמנם קיצצנו בכמות האג"ח אבל זה מתאזן עם רכישת הדולרים של פישר כך שנשארנו בחשיפה דומה לארה"ב...
    הסבירות לדיפולט(תספורת) נמוכה מכיון שבאפשרותה של ארה"ב להדפיס עוד דולרים ופשוט לשחוק את ערך החוב, כמובן זה יהיה במקביל למלחמה גדולה כדי לאושש את הכלכלה ולהשכיח את הצרות הכלכליות מהרדנק הטיפש הממוצע, לאחר מכן ארה"ב תעבוד לדולר החדש כמו שאנחנו החלפנו את השקל והלירה(אזור 2015)

    השבמחק