יום ראשון, 3 ביוני 2012

3 סיבות למה המחאה החברתית לא מתרוממת

מובילי המחאה החברתית, אנשים שהם באמת מטובי בנינו וחלקם בעלי לב גדול, מובילים את אותה מחאה שבזכותם היא פרצה, לקראת סופה ודעיכתה. הם מבינים שמשהו לא בסדר אבל לא מצליחים להבין מה הסיבה. הם מעדיפים להקדיש ימים ואולי שבועות בארגון המחאות, מבלי להקדיש אפילו חלק קטן מאותו הזמן בשביל לעצור ולנסות להבין את הבעיה (חוץ מכמה יוצאי דופן). הבעיה מתחילה ומסתימת כשמאחורי כל טענה שמים סימן קריאה עוד בטרם הושם סימן השאלה. כשהבורות שולטת , המניפולציה על הציבור חוגגת והיאוש מהחוסר בתוצאות גובר.  הנה 3 סיבות מדוע המחאה החברתית לא מתרוממת.



1. הממשלה אשמה?
קהל המוחים טוען שהממשלה כבר מזמן מייצגת רק את בעלי ההון ולא אותנו אבל באותה נשימה כולם קוראים לה להתחיל  לפעול למעננו .  הדרישה של תתחילו לשרת אותנו שקולה לתפיסת "חייל" של ארגון כשלהוא תוך כדי איום: עלינו עליך! אנחנו יודעים שאתה לא משרת אותנו ולכן מעכשיו תשרת אותנו. הרי ברור שאם לא נבין מי הבוס שנותן לו הוראות ואיך נגרום לכך שכוחנו יהווה איום גדול יותר עליו מאשר אותו בוס,  הדרישה הזו תשאר חסרת תוכן. האם אי פעם מישהו באמת ניסה לחקור מי הבוס שמפחיד את הממשלה יותר מאשר האיום להחליפה על ידי ציבור בוחריה?
הנקודת בסיס היא שהמפלגות חייבות היום מקורות מימון כדי לממן את פעילותן ואת  מקורות המימון שלהן הן מוצאות במערכת הבנקאית. אותה מערכת בנקאית שמצמיחה ומורידה טיקונים - מדובר בטיקונים שכל כך מרגיזים אותנו עד שכמעט הפכו ל"אויבי העם". אותה מערכת בנקאית בראשות בנק ישראל שמיצרת כסף מחוב וגורמת לאינפלציה להיות חלק מובנה בכלכלה- מדובר באינפלציה שגרמה לקרוב לחצי מיליון אזרחים לצאת לרחובות בשנה שעברה. אותה מערכת בנקאית שהורידה ריבית והעיפה את מחירי הדיור לשמיים -מדובר בעליות מחירים שבגללם הונח האוהל הראשון ברוטשילד.
היום למפלגות הנמצאות בקואליציה חובות של עשרות מיליונים לבנקים - אבל אם תחליפו את "החיילים" האלה תגלו כי גם לחיילים החדשים מהאופוזיציה יש עשרות מיליוני שקלים חוב לאותם הבנקים.

2. הטייקונים אשמים?
ראשי המחאה מאשימים את הטיקונים בתאבת בצע אבל במה אשמים הטיקונים? הם מנהלים עסקים לגיטימיים תחת שיטה לא מוסרית שאף אחד מראשי המחאה לא יוצא נגדה כי ..לא עצר לחקור לבדוק מהי. אילו היו צוללים לעומקה של השיטה ודאי היו מגלים  שההבדל בין טיקון ממונף לסתם איש מהרחוב הוא קשריו עם הבנק. הרי בסופו של יום מדובר במנהלים כושלים שכשלו כמעט בכל ענף שבו נגעו. הם שולטים על הנכסים שלנו כי כך הבנק החליט- הבנק העביר להם מיליארדים והם עם הכסף הזה השתלטו או רמסו כל עסק קטן שעמד בדרכם וכך יצרו מונופולים. הם חייבים סכומי עתק לבנקים עד כדי כך ששר  האוצר לשעבר משה ניסים טען "אם ייפול טייקון בישראל - הוא עלול להפיל גם את הבנקים".
גם אם נאסור על הטיקונים היום מלקיים את עסקיהם מי יבטיח לנו שמחר הבנק לא יגדל דור של טיקונים נוסף?
ראשי המחאה באים בטענות על כך שהממשלה משרתת את הטיקונים -יש בזה מן הצדק, אלא שבית הגידול של הטיקונים היא בכלל המערכת הבנקאית באישור בנק ישראל. הממשלה יכולה לתת לטיקון אישור לרכוש נכסים אך איך הוא ירכוש אותם אם הבנק לא יממן לו זאת? גם אם הממשלה תרצה לשנות את המערכת המעוותת הזו כיצד תעשה זאת כאשר אותה מערכת בנקאית , שנהנית מהשיטה ,היא זו ששולטת גם על הממשלה? לנקודה זו ראשי המחאה כנראה טרם הגיעו במחקרם.

3. הטייקונים והממשלה אשמים ביוקר המחיה?
כבר מבדיקת יוקר המחיה לאורך 52 השנים האחרונות  ,היתה עולה לראשי המחאה השאלה כיצד יתכן שחוץ מ3 שנים ,המחירים עלו באופן עיקבי בכל שנה .להזכירכם : אנחנו מדברים על טווח זמן של 52 שנים בהם שירתו כל סוגי הממשלות!
צפו בגרף האינפלציה בישראל משנת 1960 (הגרפים לא כוללים את שנות ה80 אז היתה היפר אינפלציה) :
מקור : עולם המשכנתאות
מקור : עולם המשכנתאות
                                   

גם פה חקירה ולמידה של שעות בודדות היו חושפות למנהיגי המחאה את הפרט אולי הכי חשוב במאבקם:
תחת השיטה המוניטארית הנוכחית  אי אפשר לגרום לירידת מחירים כוללת מבלי לגרום למשבר כלכלי. בנק ישראל אומר את זה בריש גלי ומצהיר שמטרתו היא העלאת המחירים בכל שנה בין1%-3%. מדיניות זו כלל לא תלויה בשאלה איזה ממשלה תכהן ואיזה מדיניות כלכלית תנהיג אותה ממשלה.
בשביל לשנות את הבעיה הבסיסית הזו הממשלה צריכה לשנות את המדיניות המוניטרית שבהנהגתו הבלעדית של בנק ישראל ,שמטרתו היא שמירה על יציבות/ רווחיות הבנקים. אלא שהמדיניות הזו משרתת את הבנקים ונחשו על מי הבנקים שולטים?
כל זה עוד לפני שדיברנו על כוחו של בנק ישראל ללא שאר הבנקים המסחריים.


בסה"כ המטרה של כולנו משותפת אבל הדרך לפתרון חייבת לעבור דרך הבנת הבעיה.
כיום יש חומר רב על השיטה המוניטרית או איך כסף נוצר כולל פתרונות אפשריים.ניתן למצא על כך מידע גם בעיברית (הודות לאתר הזה ,אתר בועת נדלן ואתר אמת אחרת).
זה הרבה יותר פשוט ממה שחושבים: אם ילדה בת 12 בקנדה הבינה את זה גם ראשי המחאה יוכלו לעשות זאת.


אפשר לסכם את כל מה שכתבתי פה במאמר קצר שכתב איתי נבו הפעיל בקבוצת הבנק החברתי.
כרוניקה של מחאה חברתית:
ציבור - ישנן בעיות. 
חברי הכנסת - אנחנו יודעים, אנחנו לא עיוורים.
הציבור - אז תפתרו את הבעיות! 

חברי הכנסת - מצטערים, אנחנו לא יכולים.
הציבור - אנחנו לא מאמינים לכם.
חברי הכנסת - באמת, הכוח לא בידיים שלנו.
הציבור - אז בידיים של מי?
חברי הכנסת - של בעלי ההון.
הציבור - בעלי ההון? אתם האשמים!
בעלי ההון - הבעיה היא לא לגמרי אצלנו, אין לנו ברירה אלא להתמודד עם השוק!
הציבור - אז אצל מי הבעיה?
בעלי ההון - אצל הבנקים!
הציבור - היי בנקאים ואנשי פיננסים! תחזירו לנו את הכסף!
הבנקים - מצטערים אנחנו לא יכולים, המערכת בנויה ככה. אם נעבוד אחרת המשק יקרוס!
הציבור - מי קובע איך המערכת תעבוד?
הבנקים - בנק ישראל.

הציבור - אהההה... לא הבנתי, זה מסובך מידי, טוב חפיף לא משנה, נלך לראות האח הגדול.


109 תגובות:

  1. ערן הם לא באמת רוצים להבין, הם ממש לא ראשי מחאה אלא זנב לפושעים

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום עורב,
      אני לא חושב שאפשר לעשות הכללה לגבי אופים של ראשי המחאה לרעה או לטובה.מדובר בהרבה גופים ואנשים שבאים מכל מיני זרמים חלקם אני מכיר באופן אישי ולכן הייתי נמנע מלכנות אותם כפי שכינית.
      לגבי שאר דעותיך מהתגובות הקודמות:
      אני לא חושב שהנגיד פישר הוא בן אדם רע או מקור הבעיה- הוא בסה"כ עושה את תפקידו היטב שזה לנהל שיטה מוניטרית מעוותת שאנחנו בישראל הסכמנו לה ונתנו לו את ברכת דרכינו גם אם לא בצורה אקטיבית אלא אפילו מעצם כך שלא התנגדנו לה. אם וכאשר תווצר מסה של אנשים שתבין את הבעיה ותדרוש שינוי או אז לא תהיה לו או למחליפו ברירה אלא לבצע אותו.
      הנגיד פישר אחרי הכל אמור לסיים את הקדנציה שלו בקרוב ולא צריך להיות אסטרולוג כדי להבין שגם מחליפו ינהל את אותה מדיניות, כך שלא מדובר במאבק פרסונלי אלא על מאבק בשיטה. מאבק פרסונלי יחטיא את המטרה.

      ערן

      מחק
    2. ערן זו בדיוק הבעיה שאתה חושב שפישר עושה תפקידו היטב במין תמימות שכזאת, ידידי אתה רחוק רחוק מהמציאות פישר הוא אדם מושחט ונאלח שמונה על ידי הכובש הבנקאי לדאוג לשרת את האינטרס שלו.
      לגבי ראשי המחאה צר לי עם פגעתי במישהו זו ממש לא כוונתי.
      אבל אני מפעיל את ההיגיון הבריא מאד שלי ולא מבין למה הם לא תוקפים את הדבר האמיתי, ואם אתה מכיר חלק מהם אולי שכדאי שתציין בפניהם היכן נמצא האויב ונתחיל להתקדם במקום לעסוק בטפל ובמיותר ולבזבז זמן יקר.
      כל רגע שאתה יושן (גם שאתה ער)פישר וחבריו מפשפשים לך בכיס , גונבים את כל ניכסי המדינה, וממש ממש לא מעניין אותם ממך ומטובתך.
      הממשלה שלך לא דואגת לך אלא לאנשים שגרים בחו"ל, ואתה תיווכח בזאת בעתיד שיחל השפל הכלכלי הגדול, אז תראה בדיוק למי הם דואגים , אז כמובן יהיה מאוחר מידי, אבל אולי זה מה שדרוש בכדי שאנשים יבינו מה קורה

      מחק
    3. ואגב ערן שאתה אומר הסכמנו לקבל את השיטה, מי בדיוק הסכים אתה? אני? או שפישר איים עלינו להחיל את חוק בנק ישראל החדש.
      ממש לא נכון להגיד הסכמנו, אני לא הסכמתי לקחת הלוואות ולמכור אותנו בגרוש וחצי אז למה אני צריך לשלם על כך בחוסר חינוך לילדי בהתמודדות בלתי נפסקת עם כל גורם שרק יכול לקחת לך עוד כסף , ומעבר להכל לאן הכסף הזה הולך בדקת זאת? אם תבדוק תראה שלא ניתן להבין זה מוסתר.
      אז מסתירים ממך ושולחים את פקידי הממשלה לעשוק אותך יומם וליל בכל דרך בכדי להעביר עוד ועוד כסף לכמה פושעים בארהב
      אז מה לא ברור ערן איך זה מסתדר עם מה שאתה אומר

      מחק
    4. לעורב,
      אני מניח שערן מנסה להיות פרודוקטיבי בבלוג הזה.
      לכוון את ה"אש" לאדם ספציפי לא מקדם אותנו. מי באמת יודע תחת איזה אילוצים עובד פישר, ואת מי באמת הוא משרת.
      תראה מה עושים למובאראק הזקן, כיצד משפילים אותו. זה באמת משרת את המצרים? זה באמת מקרב ממשלה טובה יותר?
      לפעמים יש רצון לנקום, אבל נקמה מחזירה אותנו אחורה. עדיין צליל המהפכות רוויות הדם של המאות הקודמות מהדהד. ברגע שהיצרים מתלהטים, הכעס והפחד מתערבבים. מהמרק הזה צומח דיקטטור חדש.

      להגיד זה "הם" אשמים, הם גנבו, רימו, עשקו וכיו"ב, זה לראות חצי מהמציאות. כי כדי ש"הם" יגנבו יעשקו וירמו, צריך בצד השני מישהו שיעשק, יגנב וירומה. הבורות אינה פוטרת מעונש, והבה נודה על האמת, כולנו היינו בורים. כולנו נתנו את האנרגיות שלנו, שיחקנו בכללים לא הוגנים (לרעתנו), כולנו הסכמנו למערכת הזו. מי "אשם" העושק או הנעשק? הרי הנעשק יכול להגיד בכל שלב עצור! אני לא מסכים למערכת הזדונית הזו. אבל מי בארץ אמר את זה? אני עוקב אחר הנושא כבר 9 שנים. רק בשנה האחרונה התחלתי לראות חומר בעברית שמסביר את הנושא, ועדיין הוא מאוד מצומצם. היו כמה צדיקים שהפעילו את קהילת מחרוזת לפני 10 שנים, אבל זה מיעוט פיצפון.
      אז עכשיו אנשים מתעוררים ואומרים "אני לא הסכמתי". אם לא הסכמת, איפה נשמע קולך? מישהו עצר אותך מלפתוח בלוג ולספר לחברים כיצד עושקים אותם (כמו שעשה ערן)? מישהו אמר לך לשתוק? מישהו מנע ממך ליצור שיתופי פעולה עם אנשים אחרים וליצור קבוצת לחץ על גופים שונים?
      אם לא הסכמת האם אמרת את זה לעצמך בלב וציפית שמשהו ישתנה?

      בקיצור המסר שלי הוא במקום לחפש את "הרוע" אצל אחרים, כדאי להתמקד ביצירת עתיד חדש, מתוך הבנת העבר, אבל לא לצורך התעסקות בנקמות וענישות. לנצל את האנרגיות בצורה פרודוקטיבית.

      ע'

      מחק
    5. אם כבר, פישר כפה עלינו בשנות ה-80 לקבל את השיטה ביחד עם הסיוע האמריקאי

      ערן, היית פעם באחת ההפגנות?
      נראה לי שאם תעשה איזה דוכן הסברה, זה יועיל הרבה יותר מכל צעקות "צדק חברתי" של החבורה המצחיקה
      אשמח להתנדב לדבר כזה

      מחק
    6. אנונימוס אתה טועה בגדול "הרי הנעשק יכול להגיד בכל שלב עצור!" המשפט ממש חוטא למציאות איך אתה יכול להתנגד לעושק מה לא תחיה , מה חשבת שזממתי על עצמי לעשוק את עצמי או שאנשים זרים זממו עלי מבלי שאדע על כך כאשר כל הכוח בידיים שלהם, צר לי אבל משהו בהשקפתך מעוות אדוני אני נולדתי לתוך זה ואני אשנה את זה. אני לא זממתי על אף אחד אבל בהחלט זממו עלי(עלינו).
      אז תמשיך להשתתף במשחק שלהם ותמשיך "להשקיע" בבורסה עד שתבין שזה הקזינו הגדול בעולם, תראה מה מוכרים היום בעולם הימורים זנות הכל כשר , אלו תופעות של השיטה , הרי השיטה בבסיסה היא חינוך לתאוות בצע ואחר כך מספקים לך את תאוות הבצע לכל ימי חייך, מלמדים אותך לחשוב איך אני יכול לדפוק את החבר שלי בשביל כמה לירות, וכל זה לרצות כמה פושעים שיושבים בארה"ב ושולטים בנו כחוות עבדים.

      מחק
    7. לעורב,

      זה בדיוק מה שאמרתי, אתה לא זממת, אתה פשוט היית הכבשה התמימה (אל תקח את זה אישית - אני עד היום כבשה :-)). אתה יודע מה עושים לכבשים היום? אלינו התנהגו בצורה יותר רחמנית (בדר"כ).

      כשאדם אוכל כבשה, מי אשם בזה? האדם שאוכל מתוך התאווה הגופנית שלו? או הכבשה שנאכלת מתוך בורות? לדעתי אף אחד מהם.

      התבגרת והיום הפכת לעורב. כבר לא אוכלים אותך. אני מציע לעשות עוד צעד, במקום לנקום ולנקר בפדחת של בני אדם (כפי שנוהגים לעשות עורבים מדי פעם), תתמקד ביצירת עולם טוב יותר.

      יום טוב.

      ע'

      מחק
    8. יש הרבה פעילי מחאה שיודעים. גם הבולטים שבהם, אפילו כאלו ברשימות לכנסת.
      משהו כן השתנה, בתודעה הקולקטיבית.
      הבעייה היא פירמידת השעבוד והשושלות "כספי עבדים" וכל מארג הכח שיצר אותה.
      הכל נוזל במהירות.
      האתר הזה עושה עבודת קודש.
      הסברה, זהו כל האתגר.
      לקרוא לעבדים עבדים, במילים אחרות (בורים, נהנתנים,לא מבינים, מוסחי דיעה וכד'), לא מקדם את האתגר הזה.

      2012 היא שנת המהפיכה. וההמון יתפרץ.
      כך אומרים.

      מחק
  2. אם באמת יקום מישהו כנגד המערכת הבנקאית אתה תיראה טנקים ורובים, לכן הם לא באמת יכולים למחות כנגד העיוות האמיתי.
    ומנווטים לדברים השוליים אולי בלי לדעת.
    בכל זאת מדובר בילדי שמנת שגדלו עם כפית כסף בפה וראו הרבה תוכניות מגיל אפס בכדי שיאמינו בפשע הנתאב.
    ועוד שאלה שעולה לי, למה כל חברי המחאה קשורים למשפחות עשירות משהו פה מסריח.
    ובנק ישראל מסריח ביותר כל תינוק יודע שהוא גנב שפל אז איך בכל זאת אף אחד לא מדבר על זה.
    כי את תחום הבנקאות הסתירו מכם, עשו מהתחום קודש הקודשים ולמה?
    כי זה התחום שקובע את הערך, זה עמוד השידרה של כל כלכלה טובה ופחות טובה.
    זאת הבעיה שלנו וברגע שנכחיד את בנק ישראל הנוכחי נצא לחופשי.
    בנק ישראל מכיל מלא פקידים עם עיברית במבטא אמריקאי למה? האם אלו נציגי הפושעים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושב שאם תתנגד לבנקים או חשוב מכך לשיטה תראה צבא ורובים. בממלכת הבנקים שהיא ארה"ב יש מועמד שהעקרון העיקרי במצע שלו זה שינוי המערכת המוניטרית ואף שוטר או צבא לא מנע ממנו או מתומכיו להגיד את דבריהם.
      אגב, לא כל חברי המחאה הם אנשים עשירים -זה ממש לא נכון ואני שוב לפי השקפת עולמי לא חושב שהדרך שלך ללכת פרסונלית נגד אנשים תוך כדי נקיטת שפה קשה משרתת את המטרה שזה שינוי השיטה- הבעיה היא הרי לא האנשים אלא השיטה.

      ערן

      מחק
    2. ערן זה רק מועמד הם לעולם לא ישנו את השיטה, הם לא קובעים, מי שקובע אלו אנשים מאחורי הקלעים, הם ממליכים הם מורידים, ואנחנו כמו עדר בלתי מאורגן נשלט על ידי הפחד שהוא יצר.
      ואם באמת תרצה לשנות את השיטה בישראל או במקום אחר תראה הרבה מאד כלי נשק, אלו האמריקאים יד אחד דולר יד שנייה רובה

      מחק
    3. ושום דבר לא נאמר פרסונלית לגבי אף אחד, אני רק אומר שהמחאה הייתה מגוכחת מאד ובלתי הגיונית ולא שיקפה את המציאות האמיתית ולא פנתה לבעיה האמיתית , זאת מחאה, כמה שמלאנים שניצלו את רגשות הציבור באופן בוטה.
      שמים לך שלט "מחיר הדיור" ונואמים דיברי שיטנה נגד ישראל, פשוט בושה המחאה הזאת, שתהיה מחאה אמיתית היא תופנה נגד הגורם האמיתי והוא הכובש הבנקאי

      מחק
    4. לעורב, האנשים מאחורי הקלעים קובעים כל עוד בני אדם נותנים להם לקבוע. הרי מי שאוכף את החוקים זה לא בני משפחה אחת עשירה, או ישויות מעולם אחר. מי שאוכף את החוקים הם אנחנו, במו ידינו אוכפים על עצמנו מערכת שמשרתת מישהו אחר.
      כלי הנשק מופעלים בידינו, ולכן אנחנו גם יכולים להניח אותם.
      אני מאמין שאנחנו בתקופה של שינוי, והשינוי העיקרי הוא שינוי תודעתי, לצאת במסר שהם קובעים, הם בעלי השררה, ואין לנו תקווה, זה להחמיץ את ההזדמנות.
      דרוש להעיר את החברים שלנו, להסביר להם על המערכת הזדונית, ובסך הכל לשחרר את אלה "שקובעים" לדרכם. לא צריך להילחם בהם, לא צריך לשפוט אותם, לא צריך לדרוש מהם "צדק חברתי", כל זה בזבוז אנרגיה. צריך למקד את האנרגיה ביצירת מסה קריטית שמבינה את המערכת, כדי ליצור מערכת חדשה.

      ע'

      מחק
    5. ע ידידי
      אתה טועה, לא מדובר באיזה גן שושנים מלא אהבה שלום ושיוויון ורק צריך לבחור, מדובר בכובש אגרסיבי שנלחם בך במלחמת גרילה, את שלב השלום עושים לאחר שלב השחרור, וכמו שהסברת אם זה כמו בטבע אז הגיע הזמן שלנו להיות חזקים ולהשתחרר מהשיטה לשיטה טובה יותר , אז אולי רק עכשיו הבשלנו לכדי הבנה , מה פסול בכך?
      גם אשה מוכה היא מוכה לפעמים כל ימי חייה ולפעמים היא מתעוררת ועושה שינוי, זה לא בושה לומר טעינו לא הבננו מה קורה ובטח לא בושה לומר אני רוצה שינוי.
      ואתה טועה בגדול מי שקובע עם תאכל מחר זה הפשע המאורגן הכובש הבנקאי.
      ועד עכשיו אולי יכולת לקנות דירה עכשיו גם זה לא אז אולי תאמר שאנחנו שולטים בכך גם , הרי אני לא שולט במחיר אלא הכובש הבנקאי, הוא קובע לי כמה שנות חיים אצטרך להשקיע בשביל לקנות דירה, הוא קובע אם אקבל פנסיה שאהיה מבוגר. רוב הזקנים פה זרוקים עניים ואתה בסוף תהיה בדיוק כמוהם.
      הרי כבר נגמר הכסף לפנסיות בישראל גנבו הכל, ואז חוקקו חוק חובה להפקדה לפנסיה ומשלמים לזקנים מהכסף החדש, בסך הכל דחו את הקץ לא לי ולא לך תהיה פנסיה לעולם

      מחק
    6. עורב, דבריך מקובלים עלי. גם לדעתי המצב בלתי נסבל (רוב הסבל האנושי בכלל לא מדווח) אנחנו לפני פצצת זמן הרסנית איומה, כפי שאמרו שלטים במחאה. ובכל זאת, מה ההבדל בין מובילי המחאה שכביכול לא מבינים וההמומחים שכותבים כאן - כולם אותו דבר כשזה מגיע לעשיית שינוי. יש חוק פיזי פשוט לגבי לחץ, בסוף זה פורץ, בחוסר אבחנה, בלי תכנון, בלי שליטה, ואנחנו קרובים מאד לנקודה. רצוי שנתרכז במה שצריך להיות ואיך להגיע לזה.

      מחק
  3. בנק ישראל מניסיוני האישי מזייף מסמכים, הפר את חוק חופש המידע ,פועל בשביל אינטרס של אנשים שחיים בחו"ל ושולטים בנו כחיות בכלוב, אין בישראל ממשלה אלא כובש.
    שתבינו זאת תתחילו להבין את האמת, ואז נוכל להתחיל להלחם בכך.
    זו השיטה שלו להפריד בין דעות הציבור ליצור כאוס בלבול כמו עדר של פרות מובלים לשחיטה, כל יום כמה אלפי אנשים מאבדים פרנסתם וגרוע מכך, הם קוראים לתופעה "תוצאה של המערכת".
    הם יצרו שיטה ניבזית בכדי לכבוש אותנו.
    הם יצרו גולם גדול גדול מאד שכולנו משתחווים אליו קוראים לו דולר.
    אבל האמת היא שהגולם כל כך חלש ששינוי מחשבה קטן של הציבור והוא יכחד.
    ואז האויב יתגלה, יצא מהמסתור, ואז תראו טנקים רובים טילים ויתרצו זאת כשמירה על השלטון, כן כן לכובש שלנו יש שליטה על הצבא שלנו ועל המשטרה שלנו.
    אבל בזכות הציביון היחודי שלנו גם החיילים והשוטרים בני עמנו שהכובש ישסע אותם בנו, הם יבינו בדיוק מי הוא האוייב

    השבמחק
  4. בכדי להתמודד עם הכובש הבנקאי צריך להיות מאוחדים וממוקדים ולתקוף את הבנקאות בלבד ואת הבנקים ואת בנק ישראל להשמידם עד אפר.
    רק לאחר מכן נוכל לטפל בכשלים אחרים.
    קודם צריך לטפל בבעיה האמיתית בכובש הבנקאי, לא בטייקונים שהם פקידים של הכובש הבנקאי , לא בדיור , לא בעלות המזון שסך הכל נגזרת מכמות ההדפסה.
    אלא להתמקד ולמגר את הכובש הבנקאי.
    כל כך חשוב שתבינו שאחזור על כך שוב הכובש הבנקאי כרגע הוא הבעיה האמיתית והיחידה ואותו צריך להשמיד עד אפר.

    השבמחק
  5. כחלון לא היה יכול לעשות את המעשה שעשה ללא השינויים הקטנים שהיו לפני. למשל ניידות המספרים.
    לשיטתי בשביל להפיל סכר גדול צריך להתחיל לעשותסדק קטן.

    למשל לקדם יוזמה שחשבון הבנק יהיהתעודת הזהות שלך.

    למשל לפתוח אתר השוואתי כמו זאפ לשירותי בנקאות.

    שקיפות וניידות יתנו לציבור כוח. לכן אם אתנ רוצנ לשנות שיטה צריך לדעתי להפסיק להלחם בתמונה הכללית או בטח בפרסונה זו או אחרת ולקדם יוזמות שיניעו את התהליך. ברגע שיהיה תחילת תזוזה יהיה יותר קל להתקדם אל עבר היעד.
    דוגמא אחרת היא לייצר דוח חודשי שנקרא מדד יקיר הטייקונים. לדרג את הבנקים על פי כמות המינופים לטייקונים ... זה עידוד על דרך השלילה. זה לשים מול הבנקים מראה...
    שבוע טוב
    שחר

    השבמחק
    תשובות
    1. דרך אגב אנונימוס מי שניסה ליזום וליצור בישראל יכול לספר לך שזה כמעט בלתי אפשרי, כל החברות של דנקנר מנוהלות כאירגוני פשע שמשחדים וגונבים וממגרים את התחרות בכל דרך, וכמו דנקנר יש עוד כמה טייקונים שלא יתנו לך להתפתח בשום דבר משמעותי.
      לראיה ראה כמה ריכוזי המשק ולא בגלל שאין פה בישראל אנשים מוכשרים.
      וכמובן שזה מתאים לכובש הבנקאי הוא המליך אותם הוא שורש הבעיה.
      והפתרון כל כך פשוט להכחיד את בנק ישראל והבנקים הנוכחים, להחזיר את ניכסי הציבור שנגנבו, להקים אלפי בנקים קטנים, ולשחרר את הרסן מעל הציבור ולהתחיל לתת הזדמנות ליזום לבנות וליצור גם לאזרחים מסוג ב
      זה הפתרון היחידי שקיים...

      מחק
    2. עורב אתה יורה לכל הכיוונים... את כחלון אני במקרה מכיר מסדר שני, ודע לך שהוא אחד מהאנשים שתרמו הכי הרבה לכלכלה הישראלית. לא כולם רוצים ברעתך. אפילו בכנסת יש מספר אנשים חיוביים.

      דוקא שחר מדבר לענין. להבנתי, מעבר לבעיה הבסיסית שהיא השיטה הכלכלית, הבעיה השנייה והלא פחות חשובה היא היעדר תחרות אמיתית במשק. ברגע שכחלון גרם לתחרות אמיתית בשוק הסלולר המחירים ירדו במאות(!) אחוזים בהשוואה למחירם היום.

      נקודה למחשבה: תאר לך מה היה קורה אילו הייתה תחרות אמיתית בכל תחומי החיים. איך היו החיים נראים אילו, למשל, מחירי הדיור היו חצי ממה שהם היום? וכל זאת מבלי לפגוע בערך השקל שכן לא הדפסנו כסף.

      מחק
    3. אדני התחרות תתחיל כאשר הכובש הבנקאי יכחד ולא הוא יקבע למי לתת כסף בכדי לרכוש עסק אלא אנחנו אז נתחיל להיות באמת במשק תחרותי, אבל לא יתנו לך כי בעצם פתיחת התחרות מוציאה מהכובש הבנקאי את כוח השליטה, שאלת פעם עצמך למה אין בנקאים פרטיים בישראל כמו בארה"ב?

      מחק
  6. למה אני צריך למדוד כמה פושע אחד מעביר לפושע אחר.
    לא נראה לך ששבענו מפתרונות חלם.
    למה לא להכחיד את הכובש הבנקאי ולהחזיר לעם את נכסיו ולהקים אלפי בנקים קטנים שישקיעו פה במדינה שלנו ולא במדינות זרות.
    לא נראה לך פתרון הרבה יותר טוב?

    השבמחק
  7. כחלון עד היום בסך הכל מכר את ניכסי המדינה לכמה צרפתים,ומנגד מיגר אזרחים שעמלו קשות , אז אל תתלהב מכחלון, רב הנסתר על הגלוי.
    אזרח ישראלי הוא אזרח סוג ב , כשבא מישהו מחו"ל שבמקרה נהיה ציוני (ממש במקרה) פתאום הוא מקבל הכל על מגש של כסף.
    בו נראה אותך הולך לצרפת ומקבל משהו, ככה הדברים עובדים בישראל.
    דני דנקנר יכול להתקשר ליושב ראש ועדת הכלכלה ולהיפגש איתו ולהסביר לו שהוא בסך הכל גנב ואילו אדם ישר שרוצה להתפרנס לוקחים לו את הפרנסה למרות זכותו הבסיסית לחופש עיסוקו ואותו אדם שלקחו לו את הפרנסה בפשע הולך לבית משפט, ואז מבין שבית משפט מושחט.
    ככה זה בישראל יש חוקים שונים לאנשים שונים
    הכל פה מנוהל בשיטת החמקנות פשוט בושה

    השבמחק
  8. אתה מציג את הממשלה כאיזה נבעך, שאיומים של בנק מפחידים אותו. הממשלה מתיימרת להתמודד עם איומים של פצצות גרעין, פשע מאורגן, התחממות כדור הארץ – לא צריך להגזים באיום של חובות בנקאיים על פוליטיקאים. בכלל יש לבלוג הזה איזה אובססיה לא בריאה עם הבנקים, כאילו שהבנקים הם השחקנים הראשיים במערכת הכלכלית והטייקונים הם סתם איזה פיונים.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שהבנקים הם השחקנים הראשיים וגם לא אלו בישראל , כל השאר פיונים במשחק
      והממשלה לא מתמודדת עם כלום הכל שחיתות וגניבות, ורועדת מהכובש הבנקאי, ביבי הוא בסך הכל פקיד של הכובש הבנקאי.
      ותפסיק לראות האח הגדול תחקור קצת לפני שאתה מדבר כמוני

      מחק
    2. לאנונימי ב- 3:45
      איומי פצצת הגרעין קיימים בשביל להפחיד אותך. ברגע שתפסיק לפחוד האיום יתפוגג.

      פשע מאורגן נובע משיטה קלוקלת. את עבירות הסמים ניתן לבטל אם נהפוך אותם לחוקיים. את עבירות ההימורים גם ניתן לבטל אם נהפוך את ההימורים לחוקיים. כבר הורדנו חצי מהפשע המאורגן.

      ההתחממות הגלובלית - לא ברור אם היא קיימת, ואם היא קיימת לא ברור אם היא נובעת מ-CO2. וגם אם היא נובעת מ-CO2 הממשלה עושה מעט מאוד כדי להתמודד עם הבעיה, לדוגמא פיתוח תחבורה ציבורית ושבילי אופניים. היא בעיקר סוללת כבישים חדשים - דהיינו מגדילה את פליטת ה-CO2 באופן האפקטיבי ביותר...

      דווקא "האיום" היחיד שקיים על המשפחות שלנו ורווחת חיינו היא מערכת הבנקאות. למעשה זה לא איום, זה כבר מומש, אנחנו היום עובדים כדי לפרנס את הבנקים והבעלים שלהם.

      ע'

      מחק
  9. Last summer when the "social justice" movement came about, there was a brief piece of news that said whithin PM inner circles there was suspicion that the U.S. was behind it.
    Anyone with understanding of that country modus operandi would know that this is a very plausible scenario..
    - Eran
    PS
    ESM12 ended Friday only ~3.5 points from the trade target and is likely to hit it Monday.
    If you had the brains and balls to follow my advice you'd probably had enough money to sit in a tent all summmer and engage in "fight for justice".
    I will be giving one last freebie soon so keep your eyes peeled.

    השבמחק
  10. עוד לא הבנתם הכובש הבנקאי גם הוא צריך עובדים בכדי להתקיים, אז איך הוא עושה זאת ?
    הוא משתלט על מדינה ממנה אנשי מפתח רבים ככל הניתן (היום זה כבר בצורה גלויה קשה לא לראות שרק מקורבים מתקבלים לתפקידים ברשויות וכו)

    לאחר מינוי הפקידים שלו כגון ביבי ברק פישר הוא מפעיל אותם ופתאום

    לדוגמא שמעון השוטר מקבל פקודה מהבוס שלו שקיבל פקודה מהבוס שלו שקיבל פקודה מהבוס שלו לבצע משהו שלא נראה לו הגיוני ואף לא חוקי.
    אבל שמעון הוא אדם עם הגיון בריא הוא אומר לעצמו הרי אני משרת את הממשלה ואת טובת הציבור ונראה לו הגיוני ונכון לבצע את הפקודה מאחר והוא עובד במשטרה, למרות שאם היה מכיר את כל התמונה ויודע שאיזה כובש בנקאי שבכלל לא חיי בארץ מנצל אותו למטרתו שהיא בין היתר בסופו של דבר לפגוע גם בשוטר שמעון עצמו בודאי שהיה פועל אחרת.

    וכמובן ככל שעולים בפרמידה הפקידים יותר ויותר מושחתים ותאבי בצע ומוכנים לעשות הכל בכדי להשאר במעמדם גם לבגוד בעם שלהם גם לעשוק ילדים תמימים שלא מבינים ואולי לעולם לא יבינו כיצד נשארו טיפשים מחוסר חינוך

    ובמקום להתקדם קורה תהליך הפוך , הכובש הבנקאי רוצה אותנו טיפשים ככל הניתן, מלהיט אותנו בגירויים שיטחיים , מציג את תחום הבנקאות כעבודת קודש שרק בסתרי סתרים עושים אותה, הכל חסוי ממודר ומכוון לדבר אחד לשלוט בנו כמו עדר פרות טיפש
    ככה זה עובד תתחילו להפנים זאת וכמה שמהר כך עדיף, לבסוף אם נרצה או לא האמת תתפח לנו בפנים והסרט מטריקס יראה יותר ויותר אפשרי, ונצטרך להלחם על החופש שלנו.

    אני מקווה שתוכניתם לקחת את נפשותנו לא תצלח ונהיה מספיק חכמים וחזקים למגר את הכובש הבנקאי, ישנו הרבה ידע היום באינטרנט ובהחלט זה יכול להביא לכך שהעולם יבין מי שולט בו , יותר נכון לומר הציבור יבין כיצד שולטים בו וכיצד משחקים ברגשותיו כיצד עושקים אותו ומונעים ממנו חיים בכבוד עם חינוך אמיתי לערכים, כיצד הכובש הבנקאי מעשיר את המקורבים לו ויצר פירמידה מסועפת של ארגון הפשע הגדול ביותר שידע העולם, ממש כך הממשלות נהפכו לארגוני פשע והם כבר לא יכולים להסתיר זאת.

    השבמחק
  11. מתוך אתר בנק ישראל (הרשום בסוגריים הינו תרגום לאלו שקשה להם להבין)
    הבנק הוא עצמאי(עצמאי לעשות בכספנו ככל העולה על רוחו), ויעדיו ודרכי פעילותו נקבעו בחוק בנק ישראל משנת 2010(זה החוק שפישר כאילו אמר לביבי שאם לא יחוקק הוא יעזוב, וביבי אמר כאילו לפישר תישאר, מעניין עם בוחרים אותם על פי כשרון המשחק). מטרותיו הן שמירה על יציבות המחירים(הדפסת כסף ללא סוף וגרימת אינפלציה ואיבוד הערך לכלל הציבור, הם קוראים לזה צמיחה זה כאילו גניבה כשרה), תמיכה בהשגת יעדי הממשלה בעיקר בתחומי הצמיחה(שוב הצמיחה מצחיק זה תמיד היעד המרכזי מעניין למה) והתעסוקה וצמצום פערים חברתיים(טוב זה היה משפט מצחיק) ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית(זה משפט יותר אופייני, הכובש גם רוצה להיות יציב שאף אחד לא יערער על שלטונו)

    השבמחק
  12. דוגמא נהדרת לכיבוש
    בנק לאומי מקיים תחרות לעמותות שהכלל העיקרי בהם "שלא יהיו פוליטיות"
    אז כמו שזורקים 20 ש"ח וכולם מתנפלים כך זורק הכובש הבנקאי כסף לעמותות אלו ורק בכדי שלא יהיו פוליטיות, מין מלכודת דבש קח כסף ותשתוק מה שנקרא, וזה רק שיטה אחת מיני רבות רבות אחרות, כך פועל הכובש הבנקאי.

    השבמחק
  13. ג'ורג' אורוול3 ביוני 2012 בשעה 9:32

    אני מסכים עם הגישה המליטרסטית של העורב.
    זה כבר הופך לעניין של חיים ומוות. אם לא נילחם עד חורמה בגורמים עלומים שהתקבצו יחד כדי לשאוב מאיתנו את טיפת דמנו האחרונה, גורלנו נחרץ.
    רק מאותגרי בלוטת האצטרובל לא מצליחים להבחין במה שקורה פה: החזרה איטית ומבוקרת של השיטה הפאודלית בת שתי המעמדות: שליטים ועבדים.

    כל מי שמסתובב באתרים כמו אלה מופתע כל הזמן מזה שאנשים לא מזהים את שורש הבעיה. לדעתי דווקא אנשים כמו ערן (ויש לי הרבה כבוד אליו) לא מזהים את שורש הבעיה, ככל הנראה מתוך פחד.
    שורש הבעיות נעוץ כנראה בדברים שהם כל כך רחוקים מהמיינסטרים שרוב האנשים ,כולל בעל הבלוג הנפלא הזה, חוששים להיכנס אליהם שמא ייתפסו כ"הזויים" מידי.
    סתם לדוגמא:
    "משפחת רוטשילד היא משפחת חייזרים רפטיליאניים ששולטים על המין האנושי כבר אלפי שנים".
    הדבר הזה נשמע לרובנו כל כך הזוי ומשוגע אבל כך בדיוק נשמע המשפט:
    "בנק ישראל מנהל שיטת בנקאות משעבדת של הפקת כסף כחוב" - לאדם הממוצע.

    בקיצור, לפני שמישהו תוהה למה "העדר" עוצר לפני כניסה למחוזות הזויים, כדאי שישים לב איפה הוא עוצר ולמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ארוול,
      כל ההתעסקויות בתאוריות קונספירציה אין בהם רע אבל אני לא חושב שיש בכך טעם. לא מעניין אותי בשליחות מי נמצא פישר, לא מעניין אותי גם מה המקור של משפחת רוטשילד ,מה עוד שהכל הן תאוריות וקשה באמת לדעת מה אמת ,מה הגזמה ומה שקר.
      כל המאבק פה הוא מאבק תודעתי - פישר וכל נגיד שיבוא אחריו ינהלו את אותה שיטה מוניטרית קלוקלת כל עוד לא תהיה לכך התנגדות מהעם. רוב העם מרכז את מאמציו בטיפול בסימפטומים של השיטה ולכן אם תהיה מסה אמיתית ותודעתית של אנשים נגד השיטה- לא תהיה ברירה לכל מי ששולט בה אלא לשנות אותה. לא צריך בשביל זה לגרום לאנרכיה או אלימות וגם לא צריך להתחיל לתור בשביל זה אחרי תאוריות קונספירציה ,צריך בסה"כ להפעיל את הנשק הכי חזק שיש היום לציבור :הפה והאינטרנט לצורך חיפוש והפצת המידע אודות השיטה והפתרונות. זה מאמץ כלל עולמי שלא התחיל באתר זה וגם לא יסתיים בו.

      ערן

      מחק
    2. לאורוול, יש לי חדשות בשבילך, שיטת המעמדות כבר חזרה מזמן, הסבים והסבתות שלך כבר פעלו בשיטה זו. יתירה מכך, אני לא יודע מתי בהיסטוריה האנושית בני אדם היו משוחררים מהשיטה הזו. הם שתקו ונשאו בעול.
      לדעתי להבין את השיטה זה הצעד הגדול ביותר לקראת שחרור. למעשה אפשר להגיד שעשית יותר ממחצית הדרך. דווקא עכשיו כשהשתחררת במידה רבה, אתה מתרומם סהרורי כמו מתאגרף שהיה שרוע בזירה מאות שנים מחוסר הכרה, ומנסה להכות לכל עבר, אבל בעיקר פוגע באויר ומבזבז אנרגיה.
      במי אתה רוצה להילחם? במנהיג כזה או אחר שאנחנו בחרנו? לא נראה לך אבסורד? מי האויב? רה"מ? הנגיד? אולי ברנאנקי?

      אני אומר שהאויב הוא בפנים, הוא מורכב מבורות, כעס, תאוות בצע, ותאוות אחרות. תעשה איתו שלום ותראה איך העולם מחייך אליך.

      בברכה.

      ע'

      מחק
    3. ג'ורג' אורוול3 ביוני 2012 בשעה 11:14

      ע',
      אני מעריך את בהירות ורהיטות מחשבותיך אבל לדעתי אתה טועה ואסביר.
      התפיסה הרומנטית משהו שגורסת כי האויב הכי גדול שלי הוא הצד האפל שבי או האגו שלי או התאוות שלי, היא תפיסה שאולי נכונה במידה מסוימת אבל היא לא מתאימה לפתרון הנדרש היום.
      האם גם ליהודים במחנות הריכוז (וסליחה מראש למי שרגיש לנושא) היית ממליץ להילחם בבורות שלהם בעודם מובלים לבורות הירי. אני מתנצל שוב על ההקצנה שבאה להמחיש את הנקודה אבל זו בדיוק הנקודה. לא אגזים אם אומר שבני אדם רבים מובלים היום לאט ובבטחה לעבר שואה פרטית משל עצמם על ידי גורמים עלומים שאף אחד כמעט אינו מכיר. מי שחושב שאני מגזים כדאי שיבדוק למה מתים כל יום אלפי אנשים מרעב בעולם השלישי, למה "מעמד הביניים" ביוון כבר לא יכול להרשות לעצמו היום רופא ולמה 30 מיליון אמריקאים נמצאים על תלושי מזון. המצב מחריף ובסוף הוא יגיע לכולם (כמעט).
      אותם גורמים עלומים השתלטו הגוף והנפש של רוב בני האדם ופועלים ללא לאות לשעבד ולטמטם את ההמונים בכל מיני שיטות משוקצות.
      לדעתי כבר עברנו מזמן את הנקודה שבה אנו יכולים להשפיע אם רק "נתעורר".
      לצערי מה שמחכה היום למי ש"מתעורר" זו ההבנה המדכאת כל כך שהתעוררנו מאוחר מידי.

      בברכה,
      אורוול

      מחק
    4. אורוול,
      אנחנו היום כבר לא בתקופת השואה, ואולי למעט כמה מקומות חשוכים באפריקה כבר לא מובילים אנשים לבורות הירי. אבל אם כבר העלת את העניין, אז אגיד לך מה אני חושב - מעבר לגוף ישנה תודעה, והתודעה הזו לא מתה כשמת הגוף היא רק שוכחת את מה שעבר עליה כשהיא נכנסת לגןף חדש. כך שגם השואה היא התנסות, התנסות קשה מאוד, אבל עדיין התנסות.

      אני לא חושב שאנחנו מובלים לעבר שואה אלא לעבר התעוררות. המערכת מגיעה לקצוות האבסורד כדי שאנשים יתחילו להתעורר ולפעול ולשנות את דרכם. נראה לך שהיינו יכולים לכתוב פה אם הכוחות השולטים היו מעוניינים להשאיר את האנשים בורים? איזה אינטרס יש לגלות את סודות הבנקאות כפי שנעשה היום בצורה הברורה ביותר? מה הבעיה להשתיק את המאמץ הזה?

      ע'

      מחק
  14. יש בעיה נוספת שלא מוזכרת כאן, וזה פרסומי המדד של הלמ"ס המוטים כלפי מטה.
    כמעט כל אחד שחי פה בשנים האחרונות מבין שהאינפלציה בפועל היתה גובהה יותר ממדידות הלמ"ס. מחירי הדירות למשל, שעלו המון בשנים האחרונות, אינם מחושבים במדד, למרות שחלק נכבד מאזרחי ישראל שקנו דירה בשנים האחרונות משלמים אחוז גבוה מהכנסתם לתשלום המשכנתא.

    בנק ישראל מקבל את החלטות הריבית בהתאם למדד הלמ"ס, ולכן אם הלמ"ס לא מזהה את האינפלציה, אז בנק ישראל מוריד ריבית כדי לייצר אותה, ופועל אנחנו מקבלים אינפלציה גבוהה בהרבה ממה שבנק ישראל מנסה "לייצר".

    באחד הפרקים של הקורס בהתרסקות, מסבירים איך הלמ"ס האמריקאי עיוות את נתוני המדד כלפי מטה, ניראה שזה גם מה שעושים אצלינו בשנים האחרונות.

    השבמחק
    תשובות
    1. התיחסתי לכך בעבר. ראה בקישור הבא:
      http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2012/04/blog-post_16.html

      מחק
  15. בדיוק אנשים מפחדים לומר את האמת שמה יתפסו הזויים, תסתכלו סביבכם תראו מה קורה אותם פקידים מושחתים אותם מקורבים תמיד מתמנים לתפקידים, למה שהבת של היועץ המישפטי לממשלה עובדת בפרקליטות המדינה, תחקרו אחד אחד מהפקידים המושחתים ותראו כולם מקורבים בצורה כזאת או אחרת, לאזרח סוג ב אין לאן להתקדם הוא יחסם מהר מאד, לאחר הכחדת הכובש הבנקאי עד אפר בג"צ צריך להיות היעד הבא, זה פשוט הזוי בפרצוץ של הציבור ממנים לתפקידי מפתח אנשים מושחתים שתפקידם אחד , שאם יגיע אדם לבקש את זכויותיו הם הקו האחרון שימנע זאת ממנו, זה בג"צ קו ההגנה האחרון של הכובש, כן כן גם על זה שולט הכובש הבנקאי, ומכיוון שכך לעולם לא יהיה שיוויון, צריך להקים מערכת מישפטית חדשה ונקייה שתוכל לשפוט אותנו בצדק דלים, צריך הכחיד עד אפר את מערכת המשפט הנוכחית
    אהרן ברק מינה את כל החברים שלו, אפילו הבת שלו מונתה לאחרונה, ועוד הם עושים משא ומתן מי יהיה שופט, זה לא נשמע לכם הזוי שמוסד שאמור לשרת אותנו אין בו בחירות אין בו דמוקרטיה, חבר של ברק בועז אוקון שכמובן מונה לשופט והיום מתפקד כבורר עצמאי תחת חסותו של ברק, הם שופטים את עצמם לחוד ואת הציבור לחוד הבנתם איך לוקחים לכם את הזכויות, הרי אם בג"צ היה פוסק נכון לאורך השנים לא היינו מגיעים למצב כזה, צריך לבטל את כל פסקי הדין שנתן ולהחזיר את המצב לקדמותו

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב אתה מגזים כהרגלך,אם הם היו חזקים כ"כ כמו שאתה טוען לא היינו נהנים מחופש גדול יחסית בניהול חיינו.

      מחק
    2. ג'ורג' אורוול3 ביוני 2012 בשעה 10:37

      אני אנסה להסביר לך למה אתה "נהנה" מקצת חופש בניהול חייך.
      מחקרים הוכיחו כי תפוקת החלב של פרות הולכת וגדלה ככל שמאפשרים להן מידה גדולה יותר של חופש. אותו כנ"ל לגבי התרבות. בקר (גם אנושי) לא מתרבה טוב בתנאי שבי, לכן עדיף לתת לו את התחושה שהוא חופשי כדי שיוכל להמשיך לייצר עגלים חדשים לחוואי, לצורך המשך וגידול החווה שבשליטתו.

      זה שהיום יש חופש "גדול יחסית" לעומת תקופות אפלות יותר בעבר, ממש לא אומר שיש לך חופש.
      אם מספיק לך החופש שיש לך היום שיבושם לך. לי די קשה עם זה ש:
      - גונבים ממני כל חודש סכומים אדירים כמיסים.
      - משעבדים את ילדי הרכים לחובות עתק עתידיים
      - שוחקים לי את ערך המטבע עד עפר
      - מצלמים אותי בכל מקום
      - אני צריך רישיון למלא דברים
      - מכריחים אותי להשתתף במלחמות שאין לי שום קשר אליהן
      - זורקים אותי לכלוב אם אני מחליט להדליק צמח מסוים ולשאוף את העשן שלו.
      ועוד ועוד.

      חופש? מה זה?

      מחק
    3. לאורוול, די הרגשת הקורבנות הזו.
      מישהו מכריח את האנשים לקרוא את העיתונים עם הידיעות הלא רלבנטיות והמיקרוסקופ ששמים על כל רעה חולה? מישהו מכריח אותנו לצפות בטלויזיה שפונה ליצרים הנמוכים ביותר? מישהו מהממשלה נכנס ואיים על ההורים שהם יראו לילדים את הסדרות הזיבליות כמו צ'אם צ'אם, או קסם של הורים?

      מישהו הכריח אותך להילחם? בפעם האחרונה שקראתי על הוצאה שח חייל בשל "מורך לב" זה היה ב"אנשי פאנפילוב". לא רוצה להילחם? תתחמק או שב בכלא חצי שנה ותשוחרר לתמיד. כן אתה בעולם בעל מבנה מסוים ולעיתים צריך לשלם מחיר בשביל ללכת בדרך שלך.

      משעבדים את הילדים שלך רק משום שלא נקפנו אצבע ליצירת מערכת כסף אלטרנטיבית.

      נבחרי הציבור שלך מצלמים אותך. לא אף אחד אחר.

      אתה צריך רישיון כי הממשלה שבחרת החליטה כך. תפזר את הממשלה הזו ולא תיצטרך שום רשיון. ואתה לא צריך רישיון כדי לפזר את הממשלה, פשוט להצביע למפלגת הקנאביס (סתם דוגמא).

      אתה מזכיר לי את הרס"פ מהצבא במסדר לילה שאמר לנו: "לא רוצה לשמוע עשו לי שתו לי".
      צא מהעולם שיצרו לך ותיצור את העולם שאתה רוצה בו.

      בברכה.

      ע'

      מחק
    4. ג'ורג' אורוול3 ביוני 2012 בשעה 11:41

      ע'
      אתה מזכיר לי את המתלהמים בטוקבקים של YNET שאומרים דברים כמו "לא טוב לך כאן אתה יכול לעזוב".
      "לא רוצה להילחם? תתחמק או שב בכלא חצי שנה" - למה זה שתי האופציות שלי? כי רוב האנשים החליטו כך? ומה אם רוב האנשים היו מחליטים שאונס נשים פעם בשבוע זה חוקי. גם היית מקבל את זה? אני מקווה שאתה לא חושב שדמוקרטיה זה משהו טוב.
      "נבחרי הציבור שלך מצלמים אותך. לא אף אחד אחר" - נבחרי הציבור שלי? נו באמת.
      "תפזר את הממשלה הזו ולא תיצטרך שום רשיון" - שמת לב שלא משנה איזה ממשלה יושבת בשלטון איכשהו תמיד אותה מדיניות מיושמת בסופו של דבר? הדבר נכון לגבי גודל הממשל האמריקאי שגדל בלי קשר אם זה ממשל דמוקרטי או ממשל רפובליקני, ונכון גם לגבי הממשל הישראלי בסוגיית הביטחון והשלום נניח, שאיכשהו לא משנה מי בשלטון המצב רק הולך ומדרדר. מה יעזור לי לפזר את הממשלה ולהעלות חדשה?
      "צא מהעולם שיצרו לך ותיצור את העולם שאתה רוצה בו" - כלומר היית ממליץ גם ליהודים לצאת מהגטו שבנו להם וליצור את העולם שהם רוצים.
      הכל בראש הא?

      מחק
    5. אורוול, הגעת לחברה מסוימת שחיה כבר מאות שנים בצורה מסוימת. למזלך התעוררת ואתה אומר, רגע מה המשוגעים האלה עושים? למה הם מעבירים את הכח שלהם למישהו אחר? למה הם מזהמים את כדור הארץ? למה הם מרעילים את עצמם? הרי כל זה מיותר.

      עכשיו עומדת בפניך הבחירה, אתה יכול להגיד אני שובר את הכלים, הולך לגור באיזה חוף בהודו ושהחברה פה ישברו את הראש לבד. או שאתה יכול לעזור לחברים שלך להבין למה הם טועים, ובינתיים להקריב מעט מהחופש והאנרגיה שלך למטרה טובה.

      הבחירה שלך.

      ע'

      מחק
    6. אורוול תשובה לעיניין ודוגמא מצויינת .
      "תמליץ ליהודים שישבו בגטו לא למות מבחירה"

      מחק
    7. גם בבטחון התרשלו , אין נשק בימחים כל הכסף נגנב , לא ראיתם עם מה הלכו החיילים בפעם האחרונה ללבנון?
      בלי קסדות בלי אפודים בקושי מכנסיים , המצב שלנו יותר גרוע מיום ליום אבל אף אחד לא מרגיש כי דואגים שלא תדעו עד שיום אחד זה יתפח לנו בפנים וגם אם ניסע לתאילנד הרי שזה יגיע גם לשם מתי שהוא(כבר הגיע)וחוץ מזה אל תשכחו למה המדינה הזאת קמה להוות לנו בית , אז בבית שלנו לא יכולים להיות אדונים לעצמנו אין לבית תחליף...

      מחק
    8. אלדד
      עורב אתה מגזים כהרגלך,אם הם היו חזקים כ"כ כמו שאתה טוען לא היינו נהנים מחופש גדול יחסית בניהול חיינו.

      תשובה לאלדד
      אל תיבנה על החופש שלך עוד הרבה זמן בדיוק הגיע הרגע שעומדים לקחת לך אותו, אז נדבר עוד חצי שנה ונראה איזה חופש יש לך, אתה לא רואה את המגמה חוק הלבנת הון הוקם ונחקק בכל העולם למנוע נפילת המשטר כלומר הכובש הבנקאי, אז אם הכובש יודע שהוא הולך לקרוס ומכין את עצמו לשים אותך בגטאות אם תחליט להתמרד אז מה נשאר ידידי, קרא את המפה אין בה הרבה קוים רק שביל אחד ארוך לתהום שיצר עבורנו הכובש הבנקאי

      מחק
    9. עורב אני מסכים על המגמה,אני לא מסכים על המצב עכשיו.
      החופש עכשיו הוא די גדול.

      מחק
  16. אל תתפלאו אם יום אחד לא תוכלו להכנס לחשבון שלכם דרך האינטרנט ובמקביל לא תוכלו להוציא כסף מהבנק.
    אני כבר שנה מוציא מזומנים לבלטה לעת צרה והעת הזאת מאוד קרובה.
    עורב יש מצב שאתה צודק בזיהוי המצב אך מה תעשה? אתה בודד מול השלטונות אנחנו בשיטת הפרד ומשול ולכן לא תצליח לאסוף סביבך כוח מספיק גדול מול הממשל.
    ערן יודע היטב את המצב ומטרתו ליידע את הציבור זאת משימתו והיא חשובה ביותר.
    האתר הזה חייב לקבל תפוצה גדולה בעזרת הפייסבוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. אגב אבי זה כבר קרה ב 2008 שבנק פועלים פשט את הרגל סגר את אתר האינטרנט והגביל אנשים למשוך עד 1000 ש"ח, פה בישראל זה קרה בדיוק ליומיים עד שבנק ישראל הזרים לשרי כסף ציבורי כסף שגנב מאיתנו ונתן לבנק.
      והכי מצחיק שתחילת הפתרון שלנו הוא פשיטת רגל של הבנק וזה בדיוק מה שבנק ישראל מנע.

      מחק
  17. ברור שכל הנתונים מזוייפים, הם בפשיטת רגל הם הדפיסו כל כך הרבה, ועכשיו הם מפילים את זה עלינו שמים יותר מצלמות מהירות מעלים מיסים ומיסים עקיפים מחפשים איך אפשר לקחת עוד מהאזרח אפילו הנהיגה המונעת נוצרה בשביל כסף, לא סתם אני אומר הולך להיות קשה, שהכובש הבנקאי יפשוט רגל הוא ינסה קודם לשרוד כפי שקורה היום, הוא יזייף נתונים יעלים כספים יזרים כסף לבנקים מתחת לשולחן , ימנע מקבלנים אשראי ויחלק משכנתאות כמו מטורף בכדי לעלות את מחיר הנדלן ולנסות לשרוד על בסיס הרווח מהמשכנתאות, וכמובן לקחת כמה שיותר מהאזרח בכדי להקטין את כמות הכסף בשוק ושיוכל להדפיס יותר , ככה מעבירים את הכסף המעט שהגיע למטה מהטפטוף של ביבי שוב למעלה, עכשיו אתם מבינים איך זה עובד וזה הרבה יותר רחב אבל צריל להתמקד כמו דוד וגולית לכוון את החץ למקום הנכון לכובש הבנקאי משם הכל מתחיל וברגע שהראש יתמוטט הגוף יהיה ללא שליטה וננצח, היום אי אפשר לעשות כלום הם חוסמים אותנו כאילו באמתלת החוק והם הפושעים הכי גדולים, הסיבה שהחלטתי לרשום לכם את כל זאת כי נמאס לי לראות איך אתם מתחבטים בכל מיני שאלות טפלות ואף פעם לא מגיעים לעיקר לכובש הבנקאי, תתעוררו עכשיו למען עתידנו למען ילדנו המדינה שלנו נשלטת מרחוק מקבלת הוראות לפי אינטרסים של אחרים שעושקים אותנו יום יום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אבי אתה טועה כבר שנים שאני דובר לכל אדם את זה מקטן ועד גדול ולאט לאט אנשים יבינו יתעוררו אבי במילת הלשון ובמילת המעור נוכל לעשות הכל גם למגר את הכובש הבנקאי
      הנה בא ערן ופתח פורום כן ניתן לשנות צריך רק לכוון למקום הנכון אחרת נבזבז אנרגיה חשובה על שטיות כמו הקוטז, אם נטפל בכובש הבנקאי הקוטז יסתדר מאליו לא הבנת זאת עדיין

      מחק
  18. הם יסגרו אפילו את התקשורת אם ירגישו שהם בסכנה בדיוק כמו בסוריה, אל תחשבו לרגע שאנחנו יותר נאורים , פשוט יותר פריארים שלא מתנגדים לכיבוש, ואם נתנגד תראו פה טנקים ושקרים , לא ראיתם איך ביבי הקים איזה ועדה והסיט את האש , מדובר באסטרטגים מהטובים ביותר שיודעים "לטפל" בכל בעיה בעולם, ביבי הוא בובה ברק הוא סמרטוט ויאיר לפיד הוא ילד מפגר , רק ליצנים יש בשלטון למה?
    השיטה פה היא שיטת החמקנות לאן שלא תלכו יתחמקו מכם, לא יגיבו לכם ואם תתעקשו יגידו לכם איזה תשובה כאילו חוקית וזה נובע רק מכך שהכוח אצל הכובש הבנקאי הוא שולט בכל נקודות המפתח בתקשורת בבנקאות בהכל

    השבמחק
  19. אתמול הלכתי להפגנה כדי לדבר על כסף מחוב והשיטה המוניטרית. היה בחור בשם אלון שפתח את ״הבמה הקטנה״ בכניסה לכיכר. הכנתי נאום בבית. הייתי הראשון לדבר לפני שכל הרעש מההפגנה התחיל. בהתחלה זה היה הוא וחברה שלו, שהרמתי את הראש אחרי דקה היו כבר 15-20, אני לא מגזים. אנשים ממש התענינו. הם ממש לא מודעים לבעיה. אחד רשם ״הכלכלה האמיתית״ על היד. אנשים התלוננו שאין לי פליירים או כרטיסי ביקור. דיברתי אחרי זה עם עוד שלושה באחד על אחד. גם בני -60 גם בני -20. אסור לנו להירדם. תודה למי שהקשיב. ליאור אלוני. הפייסבוק שלי זה:LIORDOMB התמונה של הדולר. יאללה דונם פה דונם שם בסוף כל המדינה:)

    השבמחק
  20. צריך לפתוח במחאה חברתית חדשה ושמה "לכבוש את בנק ישראל בחזרה"
    צאו לרחובות תקחו מה ששייך לכם בלי להתביייש, באים לישראל כל מיני יצורים ולוקחים בלי בושה אז למה אתם לא, לא הבנתם שאף אחד לא יתן צריל לקחת מה שמגיע לנו זה שלנו כל הנדלן הזה שלנו בנק ישראל שלנו הכל שלנו אז איך לקחו לנו את רכושנו? בגניבה, בלי מרפקים שום דבר לא ילך

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון וזה בדיוק מה שיקרה עם או בלי ברכתינו

      מחק
  21. אגב לאחרונה אני מקבל כל רגע טלפון והודעה לעשות הלוואה, הכובש הבנקאי פושט רגל זה הזמן שלנו למגר אותו הגיע הזמן עם ישראל לקחת מה ששלכם מה שגנבו מכם וטיפטפו את הגניבה מלמעלה אבל אני מעולם לא הרגשתי טפטוף מסתבר שהוא לא באמת מגיע מטה אלא נספג כבר למעלה אצל החזירים שעובדים אצל הכובש הבנקאי ושותפים לגניבה שלו

    השבמחק
  22. או שתתחננו לביבי לאיזה טפטוף שלא יהיה לכם מה לאכול

    השבמחק
  23. ערן, כתבת שהבנקים מעדיפים לעבוד עם הטייקונים בגלל שזה רווחי להם. אבל דווקא הדו״חות האחרונים מראים שהתשואה של הבנקים מהעסקים הקטנים הרבה יותר גבוהה מאשר התשואה על הטייקונים. כך שהעזרה שלהם לטייקונים היא בניגוד לאינטרס שלהם ונובעת כנראה רק מקשרים אישיים ואינטרסים זרים.

    תמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. תמיר אתה צודק,
      אני חושב שיותר נכון אולי היה לכתוב שמדובר בכסף קל בשבילם. עדיף להם להלוות מאות מיליונים לאיש אחד ובתמורה לקבל כערבות איזו חברה סלולרית אחת מאשר להתעסק עם מאות עסקים קטנים שיכניסו להם את אותו הסכום אבל ההוצאות בטיפול בכל כך הרבה עסקים הוא יותר גדול וכך גם הכאב ראש.
      גם האינטרסים והקשרים האישיים בהחלט משחקים תפקיד.

      ערן

      מחק
  24. אגב ישנם הרבה אנשים טובים בכנסת אבל הם רק בובות השלטון האמיתי איננו בכנסת , ראו לדוגמא את חבר הכנסת היותר מוערף אופיר אקוניס, הוא אמר שהוא לא הצליח אפילו לדבר עם בנק ישראל (הכובש הבנקאי השלטון האמיתי)כשרצה לעשות שינוי קטן ביותר

    השבמחק
  25. עורב יקר,
    31 מתוך 56 התגובות (עד כה) היו שלך. השאר של כל השאר.

    נתנו לנו 2 אוזנים ופה אחד כדי שנקשיב כפול ממה שאנחנו מדברים.

    נא לא להשתלט על המרחב - וגם (לכולם) בואו נעשה זאת בנחת ולא בהתלהמות והפחדה.

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב,
      אני מצטרף לבקשה - אתה כותב פה דברים שיתכן שהם חשובים אבל לא ניתן לעקוב אחרי זה אם זה פרוס על עשרות תגובות

      מחק
    2. אני עם עורב, הוא צודק, צריך לתת לו את כל המרחב הדרוש שיפתח את הרעיונות. בשביל זה קים האתר.

      מחק
  26. ג'ורג' אורוול3 ביוני 2012 בשעה 14:28

    תגיד עורב,
    אתה אותו עורב שכותב בבועת נדל"ן?

    אורוול

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש לא, אני מגיב רק כאן.
      ואגב השקעתי די הרבה זמן לכתוב פה, וללמד אתכם דבר וחצי, אני מציע שתתחילו להפנים, ותגידו תודה שיש מישהו שאכפת לו ממכם, ומוכן ללמד אתכם את האמת ללא כחל וסרק, ויותר מכך גם את הפתרון והדרך להתמודד עם הכובש הבנקאי
      אז במקום להתלוננן תקשיבו, כל מילה שאמרתי היא אמת בלתי מעורערת, כך הכובש הבנקאי פועל.

      מחק
    2. זה לא אותו עורב, העורב של בועת-נדל"ן (שלפעמים כותב גם פה) נקרא "העורב" (עם ה-הידיעה).

      מחק
  27. http://hidden-reality.co.il/
    עורב ולכל השאר לעיונכם - האמת הנסתרת

    השבמחק
    תשובות
    1. אבי , לא צריך כתבות בכדי להבין מה קורה, מקצת מציאות ניתן להבין בדיוק איך הכובש הבנקאי פועל, בדיוק למה המשק ריכוזי, הרי אם היו מדפיסים ונותנים לכולם לא הייתה שליטה של מישהו על מישהו אחר, זה כל העיניין הכסף נשאר רק באזור א , ורק בודדים יכולים להכנס לאזור א, באזור א יש כסף כמו זבל כי אזור א מייצר את הכסף ומהווה 0.000000000000000001 אחוז מהאוכלוסיה.

      באזור ב יש הרבה פחות אבל עדיין יש מלא כסף, אזור ב הוא סביבת המחיה של הטייקונים למשל ושל פישר למשל וביבי למשל ואלו רק בישראל כמובן באותה שיטה בכל העולם, אזור ב הוא בערך 0.25 אחוז מהאוכלוסיה

      באזור ג יש הרבה פחות כסף, זה האזור של המקורבים לטייקונים ולבעלי תפקידי מפתח, והוא בערך כ 1 עד 2 אחוז מהאוכלוסיה.

      אזור ד הוא אזור עם הרבה פחות כסף באזור זה חיים פקידי הממשלה ועובדי הטייקונים כל מיני עורכי דין נוכלים וכו ומהווה כ 10 אחוז מהאוכלוסיה

      אזור ה הוא אזור עם הרבה פחות כסף מהאזור הקודם ושם חיים מעמד הביניים ומהווה כ 14 אחוז מהאוכלוסיה

      אזור ו הוא אזור ללא כסף כלל ומהווה כ 45 אחוז מהאוכלוסיה , באזור זה חיים אנשים מהיד לפה בעוני גמור ואותם עושקים הכי הרבה

      אזור ז הוא אזור שחי מתחת לפני השטח ומהווה כ 30 אחוז מהאוכלוסיה, על אזור זה לא שומעים כלל האנשים באזור זה נאלצים לגנוב בכדי לאכול.


      ההשראה למה שכתבתי היא מהסרט טייםליין שם מתוארת השיטה בדיוק רב , רק שבמקום כסף מדובר על זמן חיים מומלץ לצפייה ולימוד

      מחק
  28. והינה משהו לגופו של עניין:
    הבנקאים רוקדים בחתונות הלא נכונות
    הרווחיות של הבנקים מהעסקים הגדולים היא הנמוכה ביותר מכל מגזרי הפעילות
    01.06.2012
    מאת: סמי פרץ

    "מחאת הקיץ הולידה כמה תנועות חברתיות. אחת מהן, העונה לשם "המחנה המשותף", מתכוונת לצאת למאבק נגד הבנקים, בניסיון לטפל בעיוותים האלה ובמה שהיא מכנה "הדרה של העסקים הקטנים מתחום האשראי". התנועה ערכה ניתוח של תיקי האשראי הבנקאי וגילתה כמה ממצאים שבעיני הבנקאים נראים טבעיים לגמרי: האשראי שמוענק למשקי הבית ולעסקים הקטנים והבינוניים נמוך מדי, לא מותאם לצורכיהם ומחירו גבוה מדי. הם אלה שמסבסדים את הלקוחות הגדולים של הבנקים בישראל. בנקאים שיקראו את הדו"ח יגידו עליו מן הסתם: "מה חדש? עכשיו גיליתם את זה?". אבל עסקים קטנים שיקראו את הדו"ח ישיבו: "נכון, זה לא חדש, אבל נמאס לנו מהסידור הזה. ראינו איך נראית תחרות בשוק הסלולר וכמה היא תורמת לנו. עכשיו אנחנו רוצים תחרות גם בבנקאות".

    נ.ב

    לפני שבועיים פגשתי בכיר באחד הבנקים וקישקשנו קצת על מה שקורה בשוק הסלולר. חיוך גדול נשפך על פניו כששאלתי כמה כסף הוא שילם עד כה עבור חשבונות הסלולר של ילדיו, וכמה הוא יחסוך בעקבות התחרות בענף. הוא השיב שיחסוך מאות שקלים. הוא שיבח את הרפורמה בסלולר, לא התנגח ברגולטור, לא אמר ש"לא נותנים לעשות כאן עסקים", לא אמר שמישהו "יעזוב את הארץ", ולא אמר שהרפורמה הזו "תפגע בשכבות החלשות" וש"המשק זקוק לחברות גדולות וחזקות". את התירוצים האלה הוא שומר לרגע שבו יערכו רפורמה דומה במערכת הבנקאות.

    לכתבה המלאה
    http://www.themarker.com/markerweek/1.1721217

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן תמיר בתגובה הקודמת העלה את העניין.. אני חושב שהסיבה שהבנקים מעדיפים עסקים גדולים כי זה מבחינתם פחות כאב ראש של התעסקות עם כמות גדולה של עסקים קטנים. בסופו שלדבר הרי מדור בכאב ראש אחד אבל גדול.
      וכן,יש סיכוי טוב שיש פה גם אינטרסים על רקע אישי אבל את זה אי אפשר יהיה למצא בגרפים.

      ערן

      מחק
    2. סליחה יש פה ממש תמימות באמרה כגון "כאב ראש" אתה באמת חושב שהדברים עובדים לפי כאב הראש.
      הבנקים נותנים ליחידים כי זו השיטה.
      לקבלת הפתרון פשוט בצעו החלפה בין המילה "צמיחה" לבין המילה "גניבה".
      זה לא משנה מי מלווה למי מה שקובע הוא כמה כסף יש בשוק לעומת הסחורות והשירותים.
      בעצם צמיחה זו הדפסת כסף שמורידה לכל אחד מאיתנו את הערך על עמלו לאורך השנים, ובעם ב 20 עד 40 שנה מוחקים את מעמד הביניים ומתחילים מהתחלה.
      הבעיה היא שחינכו אותנו שצמיחה זה דבר טוב, אבל מה בדיוק צומח "רק הכסף" .

      מחק
    3. והוא הוא (הכסף) לא צומח בגינה שלי מין הסתם

      מחק
  29. עוד סרט שמתיימר לשפוך אור על תרמית הפונזי הגדולה בעולם, הדולר ..
    מאד מומלץ , ואני חושב שיש הרבה סיבות להפיץ את הסרט הזה

    End Of The Road Film - How Money Became Worthless

    http://youtu.be/gHT0na7JXs0

    השבמחק
  30. ערן, רציתי לשאול, אתה כל הזמן אומר שאם חוששים לאינפלציה, אז בשיטה הנוכחית צריך לחשוש הרבה יותר כי הממשלה במקום להדפיס כסף עושה זאת על ידי הלוואות מהבנקים.
    אבל זה בדיוק תפקידו של הבנק המרכזי - לשלוט בכמות הכסף שיש ולא לתת להדפיס כספים בלי רסן.
    אז אם הממשלה מגזימה בהלוואות אז הבנק המרכזי יכול להגיד למדינה - לא. הרי הבנק המרכזי יכול להחליט שהוא לא מלווה לממשלה כי היא מגזימה בהלוואות לא?

    אשמח להתייחסותך לשתי השאלות.

    תודה,
    יאיר.

    עוד שאלה לגבי אינפלציה, שמעתי שאינפלציה קטנה בגובה של 1-3 אחוזים היא דווקא טובה למשק, כי היא גורמת לכך שאנשים לא יחזיקו את הכסך מתחת לבלטות אלא ייצרכו איתו וככה הכסף עובר ידיים וככה הכלכלה צומחת יותר ובריאה יותר לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום יאיר,
      תרשה לי להתייחס.
      1) מסכים - הלוואת כסף בעל השלכות גרועות יותר מהדפסת כסף. כשהממשלה מלווה כסף היא הופכת להיות רכוש של מישהו אחר.
      2) אם תפקידו של הבנק המרכזי לשלוט בכמות הכסף הוא נכשל בזה פעם אחר פעם בכל מדינה. גם בישראל הוא נכשל בהיפר אינפלציה בשנות ה-80. צריך לקחת מימנו את הסמכות הזו.
      3) הבנק המרכזי לא מלווה ישירות לממשלה. אלא דרך מעקף, מאז ימי האינפלציה אסור לו להלוות ישירות.
      4) השאלה היא למה צריך לעודד צריכה(בעזרת אינפלציה)? למה לא נסתפק ביציבות מחירים וצריכה מתונה? לא עדיף לשמור על יציבות מחירי הדירות לדוגמא? והתשובה היא שהמערכת הזו תתפרק במהירות אם תיהיה יציבות מחירים.

      ע'

      מחק
  31. למי שבאמת רוצה לעשות משהו שונה ממחאות הצדק החברתי,ובאמת ליצור שינוי תודעתי לגבי הבנקים אני מזמינה להצטרף לפרויקט שלי,ולנסות להשפיע וליצור תנועת מחאה חדשה,מאסיבית שתכוון את עצמה לאויב האמיתי,השיטה המוניטרית הנוכחית.

    http://free-truth-israel.blogspot.co.il/

    השבמחק
  32. ערן, מה אתה אומר על יציאה להפגנות כדי לעשות הסברה לבעיה האמיתית כפי שאתה מסביר כאן בבלוג?

    השבמחק
    תשובות
    1. הפגנה זה לעסוק בטפל צריך להקים מפלגה ולהשתלט על השלטון, אבל אז נגלה שגם בשיטה הדמוקרטית בשיטה שלהם לא ניתן לעשות כלום מאחר ולא מדובר בממשלה אלא בכובש, כובש כשמו כן הוא הוא משתלט בכוח ולהשתחרר ממנו צריך כוח לא פרחים

      מחק
    2. מתן,
      אני לא מאמין ביציאה לרחובות -זה לא מזיז לאף אחד חוץ מאשר נותן פורקן למפגין. הדרך לדעתי לשנות את המצב היא דרך התודעה -משם אתה יכול לפתח מערכת קהילתית שתמלא את צרכיך במקום זו של המדינה וכשהמודעות תהיה מספיק גדולה אני מאמין שיהיו גם התאגדויות גדולות שיוכלו להשפיע בכנסת בנושא,כפי שקורה כבר היום בארה"ב.

      ערן

      מחק
    3. אמיר פכר-אריה4 ביוני 2012 בשעה 0:01

      המעבק הוא בהחלט על התודעה. של הציבור.
      כי הפוליטיקאים רובם יודעים את האמת
      והפגנות זה בהחלט כלי חשוב כדי להשפיע על התודעה.
      וכן התארגנויות מקומיות זה גם כלי טוב ויעיל.
      אתה מכיר כאלו בישראל?

      תודה אמיר
      נ"ב השאלה בסוף אינה קנטרנית, באמת יש אירגונים כאלו? אפשר לצטרף אליהים? איפו הם?

      מחק
  33. חבל על האנרגיה - המחאה השמאלנית היא לא תשתית ראויה לתוכנו של האתר הזה

    השבמחק
  34. The answer to your question is that the movement has become associated with the left, and unfortunately rightly so
    - you may want to listen to "Seder Yom" from 6/3 to realize it
    - Eran

    השבמחק
  35. אני חושב שבשלב ראשון צריך לעשות דיון משותף ולהגיע לאמת ולהיות מאוחדי דעות, כל אחד ישתף את הידע שלו וכך נפתור את התעלומה , מי מכניס לנו יד לכיס כל היום?

    לאחר מכן צריך להחליף את הבלוג הזה באתר רציני יותר ולפנות לציבור באופן מסודר וממוקד ולהסביר לו מי דוחף לו את היד לכיס כל היום?

    דבר שלישי להקים מפלגה לתפוס את השלטון ולהתחיל לפעול לשינוי בשיא הכוח תוך מיגור כל הפסול וכל פסולת שנמצאים למשל בבנק ישראל ובבג"צ

    השבמחק
  36. את האמת נשמע לי פשטני ההסבר של כל המפלגות בחובות ולכן לא אומרים מילה רעה על הבנקים.
    בזמנו היו מפלגות חדשות בלי חובות שבכל זאת לא אמרו כלום.
    חוץ מזה כניסה לחובות של מפלגות היא לא כורח המציאות היא יותר בזבוז
    משאבים וחיים מעל הפופיק.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוודאי שזה קשקוש. עיקר הכסף שנכנס למערכת הפוליטית, גם בישראל וגם בחו"ל, מגיע מ"תורמים" שאין להם שום קשר למערכת הבנקאית, לפעמים האינטרס שלהם הוא אפילו לדפוק את הבנקים. לומר שבהכל אשמים הבנקים זה פשוט שטויות.

      מחק
  37. שלום לכולם - אני משכפל משהו שכתבתי בבועת נדל"ן אבל יותר מתאים לפה:

    יש משהו שאני עושה בדרך קבע ועד היום לא חשבתי על לשכפל אותו בקנה מידה גדול יותר: אני לא נותן לבנק שלי את הכסף שלי (זוכרים את הפקידה שצעקתי עליה כשהציעה לי פק"מ?)
    זה אומר שיש לי חשבון בנק, יש בו את המינימום הנדרש לנזילות יומיומית, ואני לא נותן אותו לבנק למשמרת בשביל שום ריבית שבעולם. שום פק"מ, שום הלוואה (חוץ ממשהו מאוד ספציפי בלית ברירה), מינימום אשראי. אז מה אני עושה עם הכסף? רובו עבר לבית השקעות, שלא יכול לייצר ממנו רזרבות, כי הוא לא בנק. חלקו בדולרים בשידה ליד המיטה. מה שנזיל אבל לא צריך באופן מיידי הולך לקניית ני"ע כלשהו, אפילו אג"ח ממשלתי או מק"מ. ולמה? כדי שהבנק לא יוכל לייצר מזה פי 10 כסף ולהלוות אותו לטייקונים ומשקיעי נדל"ן שיזמברו אותי איתו. כשאני קונה נייר ערך, הבנק קונה אותו בשבילי ושומר עליו, אבל הוא לא נחשב לו ליתרה. כך אני באופן שקט ובודד מקטין את כמות הכסף במשק עד כמה שאני יכול, בלי פשיטות על בנקים.

    ולמה לא להרחיב את זה בעצם? למה שלא כולם יעשו את זה? למה אני צריך להלוות להם את העו"ש שלי כנגדי?
    מה יקרה אם חלק משמעותי מאזרחי ישראל ישברו פק"מים או סתם ינזלו עו"ש, לא לבנק בחו"ל, אפילו לא לבית השקעות, אלא פשוט יקנו איתו מנייה? זה אפילו יכול להיות מנייה של הבנק שבו מנוהל החשבון... נעשה סוג של הלאמה קפיטליסטית. :)

    מעין מחאה שקטה כזאת שאף אחד לא יודע שמתרחשת אבל כולם ירגישו אותה, כמו החרמת הקוטג'.

    מה אתם אומרים?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי העורב

      אתה צודק צריך להפוך את חשבון הבנק לכיס פשוט.
      אבל לא הבנתי למה אתה הולך לבתי השקעות או שומר דולרים הרי זה אותו דבר בדיוק כמו לתת לבנק את הכסף
      תשמע בעצתי תקנה סחורות ושים אותם בבית אל תחזיק ניירות ואל תיתן לאף גוף כזה או אחר שום דבר כולם קשורים לאותו גורם.
      וכאשר אתה שם את הכסף בבנק אתה בעצם מוחק את הכסף ונותן להם אפשרות להדפיס עוד קצת.

      מחק
    2. רעיון לא משהו
      ככה אתה פשוט תגרום למשבר או לפשיטות רגל ואז ידפיסו כסף להציל אותם על חשבונך ועל חשבון כולם, איך בדיוק תשנה את השיטה בצורה הזאת?

      מחק
    3. אנונימי, אתה קצת מזכיר לי מישהו שהתלונן באיזה פורום שבעקבות מחאת הקוטג' תנובה תצטרך לפגוע ברפתנים.

      אז:
      1. זאת לא בעיה שלי, שתנובה תסתדר עם המציאות החדשה, לא אני.
      2. טפו טפו טפו, לרפתנים בינתיים שלום.

      לא ברור לי איך אתה רוצה לעבור מכלכלת חוב לכלכלה נטולת חוב בלי איזהשהוא משבר יסודי וארגון מחדש של כל הכלכלה - אז למה אתה קורא פה בעצם? :-\

      מחק
    4. מחאת הקוטג׳??
      מה יצא מזה בדיוק? אז מחירי הקוטג׳ ירדו בצורה זמנית ומוצר אחר עלה באותה מידה, לדוגמא הדלק.
      זה שטויות וזה לא יביא לשום שינוי אמיתי, כי לאן שאתה מכוון זה לא המקום הנכון. קוטג׳ או פשיטת רגל של בנק זה לא הפיתרון.
      המעבר לכלכלה חדשה ילווה במשבר בלי שום ספק אבל כדי שאחרי המשבר הכלכלה באמת תשתנה דרוש הרבה יותר ממחאת קוטג׳. כמו שנאמר פה מה שדרוש זה שינוי תודעתי כמו שמתחיל להתרחש בארצות הברית אבל עדיין ממש בקטן.

      מחק
    5. דווקא מה שאני מציע מעורר שינוי תודעתי - הפעולה שתיארתי מוכיחה מודעות לאיך מיוצר כסף. מה עוד אפשר לרצות?

      מחק
    6. וחוץ מזה, יאללה יאללה עם הקלישאות שלך

      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000751315

      "ההישג של חרם הקוטג': מוצרי החלב הוזלו עד 36%"

      "בדיקת "גלובס" באמצעות אתר "הסופר" מגלה כי השנה נשלם בשבועות עד 36% פחות לעומת השנה שעברה על מוצרי החלב -"

      מחק
    7. עורב,
      בקשה קטנה:
      גם אם אתה לא מסכים עם מישהו וגם אם אתה בטוח שאתה צודק במאת האחוזים בבקשה שמור על אוירה טובה וכבד את מי שאתה מתכתב איתו.

      תודה
      ערן

      מחק
    8. אני מלך האוירה הטובה, עד שקוראים למה שאני אומר שטויות... :)

      לילה טוב ערן.

      שאלה: האם היית מוכן להרצות על הנושא פנים מול פנים? (נגיד חוג בית או משהו בסגנון?)

      מחק
    9. מה למחאת הקוטג ולמודעות לאיך מיוצר כסף?

      מחק
    10. אני מציע מחאה שקטה ופרטית בסגנון מחאת הקוטג', שבה מורדים אפקטיבית בדרך בה מיוצר כסף. הדמיון לקוטג' הוא רק בזה שאף אחד לא בא ובודק לך בבית אם אתה מחרים את תנובה או קוטג' בכלל. אני גם טוען שזה הרבה יותר נוח וDomestic לעשות את מה שהצעתי מאשר להעביר את הכסף לחו"ל, או לשמור אותו בארון הבגדים.

      סתם נתפסתם לקוטג'.

      מחק
    11. שיהיה ברור "העורב" הוא לא "עורב" זה מישהו אחר
      ו "עורב" לא יורד על אף אחד אלא אומר את האמת כמו שהיא

      מחק
    12. לעורב

      די קל להבדיל בינינו.

      יהיה בסדר.

      מחק
    13. מאחר שיש פה להקת עורבים :) אז התגובה שלי היא ל"העורב"
      אני די עמוס בזמן אבל אני לא פוסל את העברת המידע גם בצורה פרונטלית.

      ערן

      מחק
  38. זה לא משנה עם מפלגות לוקחות אשראי מהבנק (למרות שזה פסול) כי הרי הם בסך הכל בובות שמלווים מבובות אחרות ואנחנו הציבור בולע את ההצגה.
    אם המסחר שלנו היה מבוסס על אבנים ורק מישהו יחיד היה יכול ליצר אבנים עדיין היינו מגיעים לאותו מצב בו אלו ששולטים בנו יושבים מאחורי הקלעים וזוממים איך לעשוק עוד כדי שאף אחד לא ירים את הראש מעל המיים ויגלה מה באמת קורה.

    השבמחק
  39. נו ערן מה קרה לחופש הדיעה , מעניין איך שאומרים את האמת ברבים תמיד מופעלת צנזורה. חה חה חה

    השבמחק
  40. עשית בשכל ערן שהסרת את הצנזורה כבר כמעט מחקתי את האתר מהמועדפים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושב שערן הפעיל צנזורה, יש לעיתים בעיות טכניות עם פרסום התגובות. גם לי קרה שנעלמו תגובות וזה לא היה מכוון. תשמור את התגובה לפני שאתה שולח, כדי שתוכל לנסות שוב אם היא נעלמת בטעות, מבלי לכתוב הכל מהתחלה.

      ע'

      מחק
  41. וראה ערן כמה מידע זרם בבלוג היום ומידע אמיתי ועינייני (פחות או יותר) לשם שינוי.
    אני חושב שזה היה היום הכי טוב של הבלוג כן ירבו
    הרי זו מטרת הבלוג שאנשים ידעו את האמת לא?

    השבמחק
  42. כבר החליטו הראשונים כמלאכים זי"ע (זכותם יגן עלינו) אשר רפואת הנפש היא כרפואת הגוף.

    לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב, גס ומושחת, או שהחיסרון הוא בכוחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע החינוך או רוע הסביבה בא להרגלים רעים.
    עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה ובמה שימנע את עצמו מהם: ב"ועשה טוב" - בקיום המצוות, קביעות עתים לתורה, קנין מדות טובות, וב"סור מרע". אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזה"י יתרפא מחליו.

    מתוך: "היום יום" של ט"ז בסיון (6.6.12) של הרבי מליובאוויטש

    השבמחק
  43. מימון ליצירה ולא למחאה
    http://shinuytodaati.co.il/%D7%9B%D7%9C%D7%9C%D7%99/%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%90%D7%94/

    השבמחק