יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

כך מתנהלת לה ממש בימים אלה תרמית המשכנתאות הגדולה בעולם

משבר הסאב פריים מוכר לכולנו. משכנתאות שניתנו לאוכלוסיה במעמד נמוך נעטפו בכל מיני אגח"ים שדורגו בקסמים חשבונאיים בדירוג הגבוה ביותר. האגחים האלו גולגלו בין מאות מוסדות עד שבסיס הכסף ,שהם לוקחי המשכנתאות, נשמט כתוצאה מחדלות פרעון, ואז כל השרשרת הזו קרסה ואיימה להפיל עימה גם את שאר הכלכלות העולם. הבנקים על מנת למזער נזקים נאלצו לעקל את הבתים שבעליהם לא עמדו בתנאי המשכנתא ,רק שפה הם נתקלו בבעיה "קטנה".

המסמכים הנוגעים למשכנתאות ובינהם החתימה על העברת הבעלות על הבתים גולגלו יחד עם האג"חים בין כל כך הרבה מוסדות פיננסים ,שגזרו קופון בדרך, שהיום כבר אין לאף אחד מושג אצל מי נמצאים המסמכים בפועל. המשמעות היא שלבנקים אין את המסמכים הדרושים להוכיח את הבעלות על המשכנתאות ועל אותם הבתים ולכן הם לא יכולים להתחיל בתהליך עיקול הבתים...או לפחות כך היינו מצפים שיקרה במדינה מתוקנת. מה שקיבלנו בסופו של דבר היא הונאה אחת גדולה,גדולה עד כדי כך שכל המערכת הבנקאית בארה"ב עלולה לקרוס אם היא תפסק. מטרת ההונאה לעקוף בדרך לא חוקית את המכשול הזה. כך לפיכך פועלת תרמית העיקולים הגדולה בעולם:
1. בנקים בארה"ב החלו בתהליך "שחזור" המסמכים. במילים פחות מכובסות הם החלו בתהליך זיוף המסמכים המקוריים שהיום הם כבר לא ברשותם ואף אחד לא יודע איפה הם. אבל מאחר ומדובר בעשרות אלפי בתים ומאות אלפי מסמכים לא היה אף בנק שיוכל לעשות "שחזור" בקנה מידה כזה. אז מה עושים?
2. הבנקים העבירו את עבודת שחזור המסמכים לחברת אאוטסורסינג שחתמה על כל המסמכים. כזכור, מדובר במסמכים שבפועל לא קיימים בבנק. בחברת האאוטסורסינג הזו הועסקו בין השאר תלמידי תיכון שכל עבודתם היתה לחתום על המסמכים. זה יצר מצבים מגוחכים שבו תלמידי תיכון חתמו  בשם מנכלים של בנק או שחתימה למשל של גברת בשם לינדה גרין הופיעה תחת התפקיד מנכלית של 20 בנקים בו זמנית.
3. עם המסמכים האלו ,ש"העידו" כי הם בעלי הבתים, פנו הבנקים בבקשת עיקול אל מול לוקחי המשכנתאות שפשטו רגל והחלו בתהליך עיקולי הנכסים.הכל עבד כמצופה עד שניסו לעקל בעזרת המסמכים המזויפים גם את הבית של עו"ד המומחית בגילויי זיופים ,שאכן עלתה על הזיוף. העו"ד חשפה למעשה את הפרשה המביכה והליכים משפטיים החלו נגד הבנקים הגדולים בארה"ב.
4. תביעות הוגשו עד כה במרילנד, ניו ג'רזי ומסצ'וסטס כנגד בנק אוף אמריקה וולס פארגו ,ג'יי.פי.מורגן  ו-HSBC. בפלורידה ובמיין הוגשו תביעות כנגד Ally Financial.

כל התהליך החל לאחר פרוץ משבר הסאב פריים לפני כמה שנים  ואם אתם חושבים שעם גילוי ההונאה הזאת וההליכים המשפטיים שהחלו נגד הבנקים  תהליך זיוף המסמכים פסק,ראשי הבנקים הועמדו לדין והעיקולים הבילתי חוקיים האלו הופסקו אז אתם טועים בגדול:
אתר American Banker מדווח כי נכון לעד לפני כמה חודשים ההונאה נמשכה, עדויות אחרות מוכיחות שהם נמשכים למעשה  גם בתקופה הזו.

היקף התרמית הוא כה גדול ,כך שלהפסקת העיקולים עלולה להיות השפעה קריטית על יציבות הבנקים בארה"ב ,דבר שלבדו יכול להביא לפרוץ משבר אשראי חדש בארה"ב ואולי בעולם כולו. העובדה הזו מבטיחה כנראה, שהעלמת העין מצד כל הצדדים שהיתה עד כה תמשך, התביעות תסיימנה בפשרה והאזרח שוב כרגיל ישלם את המחיר.

לצפייה בראיון עם עורכת הדין ,חושפת התרמית, צפו  בכתבה מתוך התוכנית "60 דקות" בCBS:

6 תגובות:

  1. הזהב יורד - נראה שזה בגלל שהפוקוס כעת הוא על אירופה ובגלל שברננקי לא הצהיר על Q3.

    אבל לא נראה שאף נתון מהותי-ריאלי השתנה וכולם מנסים להחיות את השיטה עוד קצת.

    אגב אירופה, התאגידיפ שם הולכים על המדינות בשיטת הסלמי, מדינה-מדינה - בכל נק' זמן נתונה הפוקוס הוא על מדינה חברה אחרת. סיימו עם יוון - עברו לאיטליה, סיימו שם - עברו למדינה הבאה. כך עד שישתלטו על כולה.

    השבמחק
  2. Gold is sinking because few days ago, all over the news (noted on this blog as well) you could read about the Central Banks buying...
    - Eran

    השבמחק
  3. לאחרונה אני מדבר עם אנשים על המצב הכלכלי, בועת הנדלן וכו... והם כולם אומרים לי את הנתון הבא: "יש גידול אוכלוסין של ארבעים אלף איש לשנה ועומת עשרת אלפים בתים נבנים בשנה. בגלל נוצרה הבועה, ומחיר הדירות יישאר גבוהה. כמובן שהרבית הנמוכה עזרה, אבל כאן לא קבור הכלב"
    יש בזה אמת?

    יובל ב

    השבמחק
  4. הזהב יורד כאשר הדולר עולה, כך כולם אומרים והאם הדולר עולה כי האירו יורד אז השאלה האם האירו לקראת קריסה ושינוי שיטה ובמקביל זה מקפיץ את ערך הדולר אך זה מצב לא הגיוני כאשר ארה"ב בתוך בועה לקראת פיצוץ.
    אז מה קורה פה האם מגדל הקלפים הזה מתחיל להתמוטט במקביל הזהב צונח ואז באופן מידי ערכו ימריא לשמים כאשר הציבור וממשלות מחקו רוב כספם ברכבת ההרים הזאת.
    מה דעתך ערן?

    השבמחק
  5. ערן הילדסהיים15 בדצמבר 2011 בשעה 19:11

    שלום לכולם
    אבי - ראה את המאמר האחרון שלי
    יובל - גידול אוכלוסין הוא דבר שקיים באופן קבוע כל שנה. השאלה מה קרה שמחירי הדירות עלו פתאם ב60% ויותר מאז 2008. הרי אוכלוסית ישראל לא גדלה ב60% באותה תקופה?
    התשובה היא הריבית- כשהריבית נמוכה ואין אלטרנטיבה אחרת להשקעה כל העולם ואשתו ו..הילדים הופכים להיות מומחי נדל"ן ורוכשים דירה תוך מינוף עצום. זו הסיבה למחסור בדירות. ואגב, סטטיסטיקה מענינת מלאי הדירות ב2003 היה גרוע מזה שהיה ב2009 ועדיין ב2003 ירדו מחירי הדירות בכ10%. שוב הסיבה: הריבית הגבוהה ששררה באותה תקופה. אתה מוזמן לקרא עוד על כך במדור בועת הנדלן באתר.
    ערן
    ערן

    השבמחק
  6. תודה

    יובל ב

    השבמחק