יום שלישי, 10 בינואר 2012

צפו בקומבינה הגדולה בין הטיקונים לאנשים שאמורים לשמור לכם על הכסף

דלק נדל"ן, החברה של אחד הטייקונים הגדולים בישראל, יצחק תשובה, עומדת בפני חוב עצום לציבור. איך הנוצר החוב הזה? איפה היו האנשים שהיו אמורים לדאוג שהכסף שלנו לא יהיה בחוב הזה ולמה הם לא נלחמים כדי שהחוב יוחזר ולא יקוצץ? הממצאים הם לא פחות ממדהימים

את האנליסיטים שהיו אמורים לפקח ולשמור על ההשקעות הראוותניות של דלק נדל"ן מכספי הציבור ולקבוע האם כדאי ורצוי להשקיע בחברה , לקחה דלק נדל"ן לסיור מושקע בנכסיה. מלונות פאר, ארוחות ערב יקרות ואפילו תא וי.איי.פי במשחקי כדורגל של קבוצת ארסנל.
הדירקטורים?
לחלקם היו אינטרסים ותפקידים בחברות אחרות של תשובה ולכן הם לא בדיוק ששו להסתכסך עם תשובה. בנוסף מסתבר כי החברה נהגה לצרף את הדירקטורים ונשותיהם לנופשים וארוחות ערב מפוארות שאירגנה לעובדיה.
גם חברות הדירוג לא ממש הזהירו:
 ב-2007 חברת מעלות נתנה דירוג גבוה לדלק נדל"ן והמליצה להשקיע באגרות החוב שלה. רק באותיות הקטנות הוסיפה החברה אזהרה והסתייגות מפני השקעה בדלק נדל"ן.

אם לא ראיתם עדיין אז הקדישו 52 דקות מחייכם כדי לצפות בכתבת התחקיר היוצאת דופן הזו של ערוץ 10 מתוך תוכנית "המקור". אם לא אכפת לכם מה קורה עם כספי הפנסיה שלכם אז דלגו למאמר הבא.

3 תגובות:

  1. תודה
    עד כמה אנחנו חסרי אונים .....
    ברשת כזאת צריך שאחת החוליות תחליד תתפורר ואז אולי אפשר לשנות משהו
    אם האחריות עוברת מאחד לשני כמו במשחק הכסאות המוזיקלאים אז כנראה המשחקהוא ללא כסא חסר ומי שצריך לקחת אחריות היא המערכת הכלכלית (בנק ישראל)

    השבמחק
  2. חברה בע"מ זה אחת הסיבות העיקריות שטייקונים מוחלים על מיליארדים של אחרים.
    ביטוח דירקטורים זו עוד רעה חולה. דירקטורים צריכים להתמודד עם מעשיהם, אחרת מה הטעם בהם?

    ע'

    השבמחק
  3. צריך לשנות את השם של הקופות ל"קופות גזל".

    ע.

    השבמחק