יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

האם המזומן בדרך לעבור מן העולם?

צוות בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, ובהשתתפות מנהל רשות המסים משה אשר, מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וגורמים נוספים, יגבש תוך 90 יום המלצות ליישום הגבלת השימוש בכסף מזומן במשק. האם אנו עדים למותו האיטי אך העקבי של מזומנים בדור הזה ?


קברניטי הכלכלה אומרים לנו שיש צורך בהגבלת המזומן כדי לתפוס מעלימי מס או למנוע פעילויות עברייניות אחרות. אכן הרבה עבריינים עושים שימוש במזומן , אבל מנגד כבר שכחנו שיש רוב של מיליוני אזרחים שעושים בו גם שימוש חוקי למהדרין. ולמרות זאת אנו חיים בתקופה שבה כל מי שיש לו כמות גדולה של מזומנים נכנס ישר למשבצת "החשוד". הרשויות "לימדו" אותנו ששימוש גדול בכסף מזומן נעשה על מנת להסתיר ביצוע של עבירה פלילית. זה מספיק בשביל לגייס את דעת הקהל כדי לקבל לגיטימציה לפעול נגד המזומן.

אבל האם בגלל קבוצה של עבריינים אנחנו צריכים לוותר בכזו קלות על הפרטיות היחידה שעוד נותרה לנו מהכסף? האם אנחנו צריכים לתת לממשלה את ההרשאה לאתר, לצפות ולעקוב אחרי כל העסקאות הפיננסיות שלנו? מה יעשה אזרח ללא מזומנים כשירצה לבצע פעולה חוקית אבל כזו שלא תחשף ברבים - כמו למשל לערוך בדיקה לגילוי אידס במכון פרטי ,לממן נסיעה שאינו מעוניין שידעו עליה או סתם לתרום בסתר? מה יקרה אם המדינה תרצה לגבות מאיתנו בבוקר אחד עשרות אחוזי מס מכל הכסף האלקטרוני שלנו ,כפי שכבר התרחש בקפריסין?  מה יהיה גורלם של אלו שבחרו לא להכנע למסחטת העמלות ולכן לא מחזיקים בחשבון בנק? האם אתם מוכנים שכל העסקאות שלכם יעברו ללא יוצא מן הכלל דרך מערכת הבנקאות בצורה כזו או אחרת דרך סימון כרטיס אשראי,כרטיס חיוב תוך כדי תשלום עמלות?

אזרחים שהחליטו לחיות בלי חשבון בנק. בקרוב יחויבו על פי חוק לפתוח חשבון? (לצפייה ישירה לחצו כאן)

ומי דוחף לשינוי הזה חוץ מהממשלה? כמובן אלו שיהנו הכי הרבה מהשינוי. מדובר בחברות האשראי שיהנו מעמלות גבוהות יותר ובעיקר הבנקים ,שמחזיקים רק אחוז קטן מהכסף שמופקד אצלם  במזומן. מזומן היום יכול לגרום לשיבוש חמור בעבודת הבנקים לתקופה של ימים או שבועות, אם וכאשר למעלה מכמה אחוזים מלקוחותיהם ירצו למשוך את המזומן מהסניפים בבת אחת. לא פלא לפיכך שהצוות שהוטל עליו להיות אחראי על יישום ההגבלות הוא הבנק של כל הבנקים, בנק ישראל. לא פלא שאנחנו מקבלים טפטופים בתקשורת על "הכדאיות" בביטול המזומן מגופי אשראי ומאנשים שלכאורה נגועים בניגוד עניינים.

מחקר של ויזה העולמית

למרבה הצער,המגמה ברורה: אנחנו בתהליך איטי אבל עיקבי לאבד את החופש שלנו בשימוש במזומנים והתהליך הזה כבר התחיל בארצות אירופה , ארה"ב ושאר אמריקה. באיחוד האירופי שוקלים כעת להגביל את השימוש במזומן לעד 7500 €. ביוון כל העסקאות במזומן מעל 1500 €  נאסרו. באיטליה כל עסקה מעל 1500 € בין אנשים ועסקים או בין עסקים, לא נחשבת חוקית אם היא נעשתה במזומן. במקסיקו ישנה הצעת חוק שבה  נאסר לרכוש נדל"ן במזומן . בנוסף,החוק החדש אוסר על שימוש של יותר מ7700 דולר במזומן בעסקאות רכישה של כלי רכב , סירות , מטוסים ומוצרי יוקרה . העונש למפר חוק זה כ-15 שנות מאסר. כמו על רצח אצלינו. בשבדיה הגדילו לעשות כשבנקים  (אלא מה) ביטלו שם כליל את השימוש במזומן.

ככל שהמצב הכלכלי מחמיר הממשלות ברחבי העולם פוזלות יותר ויותר לכיוון הכסף שלנו.לפיכך הן רוצות להגביר עוד את הפיקוח עליו. ככל שהמצב יחמיר כך לממשלה גם  תהיה תמיכה ציבורית גדולה יותר לפעול לצמצום השימוש במזומנים, שכן שוב היא תעלה את הטיעון הקבוע שהמיסים לא היו עולים רק אילו לא היו מעלימי מס. זה טיעון שתמיד קונה את הקהל הרחב למרות שהוא לא מדויק. היא מתעלמת גם מהעובדה שבמקביל לכרישים הגדולים יש מעלימי מס שזו דרכם היחידה להתקיים בכבוד בלי עזרה ממשלתית.אלא שהממשלה פשוט לא מעוניינת במצב שנתרוצץ עם ערימות גדולות של כסף מזומן . הם רוצים את הכסף שלנו בבנקים איפה שהם יכולים לעקוב אחריו , להתחקות אחריו ולהשגיח מקרוב על תנועותיו. וכשאינטרס הממשלה נפגש עם אינטרס הבנקים- מי כבר יוכל לעצור אותם חוץ מהתעוררות הציבור?

62 תגובות:

  1. זה חלק מהסדר העולמי החדש.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EDBEDwyDuNE

    ממוטטים את הכלכלות באמצעות שיטה כלכלית שמיועדת לכך בשביל להגיע לשליטה מלאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. סדר עולמי חדש בהחלט, פרס היה הראשון להזכיר זאת בארץ, למי שזוכר, הוא דיבר על מזרח תיכון חדש, לא הבנתי מה פרס רוצה, רק לאחר שנים רבות קישרתי זאת בדיעבד לסדר העולמי החדש

      מחק
  2. ב-3 מילים: ביטקוין ביטקוין ביטקוין

    השבמחק
    תשובות
    1. זהב לא מגיע לקרסוליים של ביטקוין.

      זהב יכול לשרת רק את האנשים החזקים במשק (בנקים, מדינות, מונופולים).
      הצרכן הפשוט לא יכול ללכת ולקנות זהב כאוות נפשו, מה גם שהאיחסון וההעברה של זהב ממקום למקום מסובכת מאוד.

      אנחנו בעולם טכנולוגי והגיע הזמן לנצל את זה.

      אני ממזמן כבר בביטקוין, ואתם?!

      מחק
  3. זה טוב, כסף מזומן זה דבר מיושן שצריך היה לעבור מזמן מהעולם. תחשבו כמה כסף אפשר לחסוך מביטול ההתעסקות והייצור של מטבעות ובשטרות ומביטול התלות בכרטיסי אשראי, וזה גם יקטין שחיתויות והעלמות מס.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשאני קורא תגובות כמו שלך אני מבין שכל החרא שהציבור אוכל בעולם המערבי מגיע לו.
      העובדה שאתה חושב ש"המדינה" דואגת לך אומרת הרבה על האינטיליגנציה שלך.

      וסתם ככה בגלל שאני מקווה שהטמטום שלך הוא לא סופני אז זה ההסבר:
      1 "המדינה היא לא סך כל אזרחיה.
      2 "המדינה" היא :חברי כנסת שרים ראשי ערים ראשויות ראשי מערכת הביטחון המשטרה ראשי האיגודים הגדולים הטייקונים בעלי אמצעי התקשורת ...חבריהם ובני משפחותיהם.

      מחק
    2. מה לגבי עסקים קטנים? קיוסקים שהילדים קונים בהם ארטיקים אחרי בית הספר? מה לגבי העמלות והריביות שאתה משלם לבנק ולחברות האשראי? יש היום שתי שיטות עיקריות לעסקאות קטנות ביום יום- אשראי ומזומן. באשראי אתה משלם עמלה במזומן לא. שיטות נוספת? צ'ק-עמלה גבוהה, העברה בנקאית- עמלה עוד יותר גבוהה. אתה באמת רוצה לוותר על העסקה הכי משתלמת לך?

      מחק
    3. לא הבנתי איפה ראית שימוש שלי במושג המדינה.
      תשנה קצת את החשיבה המקובעת.
      יש 2 חברות כרטיסי אשראי ששולטות בכל העולם, זה נראה לך הגיוני? אין צורך בהן, רישיון הנהיגה או תעודת הזהות יהוו כרטיס שבעזרתו ניתן יהיה לקנות ולקבל תשלום. אין צורך גם בחשבון בנק, המדינה תנהל את החשבונות של כולם, בלי שום עמלות. ילדים גם יוכלו לקבל כרטיס. מי שמוכר יצטרך להצטייד בקורא כרטיסים.

      מחק
    4. רונן, אתה כנראה לא מבין על מה מדובר.
      כמובן שהמעבר לשימוש בכסף אלקטרוני זה העתיד והגיע הזמן לזה. אבל לא על זה מדובר. מדובר פה מעבר לכסף אלקטרוני ששייך לב-נ-ק.
      לא מדובר על המעבר לביטקוין, או מטבע וירטואלי חופשי אחר. מדובר פה על מעבר לשקל אלקטרוני. ולהזכיר לך - השקלים שיש לך הם לא באמת שלך, אלא של הבנק. זאת אומרת שתמיד אפשר לבטל לך אותם, או חלק מהם, כמו שעשו לפני כמה חודשים לאזרחי קפריסין.

      מחק
    5. רונן, תקרא כתבות מוקדמות יותר מהבלוג ותקבל קצת יותר מושג לשאלות כמו:
      1. מי, באמת, מנהל את הכסף בעולם
      2. למה יש כל כך הרבה עניים בעולם
      3. למי שייכת המדינה (לא, היא לא שייכת אליי ואלייך, אלא לטייקונים)

      אגב, אני ממליץ לך לראות ביוטיוב את הסרט "שיטת השקשוקה"

      מחק
    6. ראיתי מזמן ואהבתי את הסרט. מכיר הכל על המחדלים של הכלכלה הנוכחית. זה נושא אחר. אני מדבר על כך שהכסף יהיה אלקטרוני במקום במזומן. אם להחליף את השיטה הנוכחית בשיטה אחרת זו שאלה אחרת ואני תומך בפיתרון אחר.

      מחק
    7. רונן שלום,
      אני גם הייתי בעד סדר ושקיפות בעבר. בכלל חשבתי שכל עסקאות צריכות לעבור דרך המחשבים של רשויות המיסים. למה צריך רואה חשבון פרטי?
      עד שהבנתי דבר פשוט. לרשויות/ממשלה יש כח רב עלינו, והן לא תמיד משתמשות בו לטובתנו.
      האם אי פעם עיקלו לך את חשבון הבנק? אני מקווה עבורך שלא, ושגם לא תחווה זאת. לרשויות המס יש הסמכות לעשות זאת, והן אינן זקוקות לצו של בית משפט. אתה לא יכול להתגונן מהם, אלא בדיעבד לאחר שבית המשפט יכריע לטובתך.
      מה יעשו אלו שעיקלו להם את חשבון הבנק אם כל אמצעי התשלום נשלטים על ידי המערכת?

      נכון שעדיף היה לעבור לכסף דיגיטלי, אך כזה שעובר מאדם לאדם ולא דרך המערכת, וזה כאמור, לא מסייע להם להשיג את המטרה שלשמה הם בודקים את האפשרות לבטל את המזומן.

      מחק
  4. הכתבה של ערוץ 10 ממש מצויינת!
    הקואופרטיב פנסיה נשמע רעיון מעולה.

    אם עושים את הצעדים האלו בכל העולם, מה אפשר לעשות כדי לשמור על הזכות להשתמש במזומן?

    השבמחק
    תשובות
    1. מחאה המונית אינטרנציונלית!

      מחק
  5. יש כאן עוד עניין, והוא העברת כסף מהאזרחים לחברות האשראי. עקב עמלות סליקה גבוהות של חברות האשראי, נוצר מצב שבעלי עסקים מגלמים את העמלות במחירי המוצרים.
    במילים אחרות, על כל קנייה אנחנו משלמים "מס" שהולך ישירות לחברות האשראי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה טועה בענק!
      אולי העסקים הענקיים מגלמים את העמלה במכירה.
      הקטנים/בינוניים סופגים את האמא שלה!!!

      מחק
    2. שטויות, על'ק סופגים. המע"מ עולה בחצי אחוז אז מחיר משולש הפיצה שלך יעלה בשקל-שניים. גם בעלי העסקים הקטנים והפצפונים דואגים להרוויח מכל עמלה ועליית מחירים.
      אם יורידו את המע"מ, אף אחד לא יוריד לך את המחיר של הפיצה.
      יש עניין קטן שתופס גם לגבי בעלי עסקים וגם אלו הקטנים שבינהם. כשאתה בעל עסק - אתה מכתיב את המחיר. כבר ראיתי איך בעלי חנויות שהעלו להם את שכר הדירה במאתיים שקל, העלו מחירים בעצמם והגדילו את הרווחים ב-1500 שקל. ובינתיים כולם קונים...

      מחק
    3. סליחה, תיקון קטן: "כבר ראיתי איך בעלי עסקים (ולא חנויות) שהעלו להם את שכר הדירה במאתיים שקל....."

      רגע....?? בעצם אין פה טעות. כך או כך יוצא שהמשפט נכון. פשוט מביא דוגמא נוספת :)

      מחק
    4. מה שאתה לא מבין,זה שאצלנו אין מונופולים!
      אצלינו השרידה היא במחיר.
      אנחנו לא סופרמרקטים ורשתות, אצלינו באים ומתמקחים על חצי שקל מה שלא יעיזו לעשות בשופרסל, מגה, טויס אר אס ואיזה רשת שלא תביא!
      אני נאלצתי לספוג: 2 עליות מע״מ, ארנונות, מסים ויוקר מחייה, עליות דלק למי שממשלח והעלאות מחיר של ספקים!
      אצלינו התחרות היא אמתית וקיומית.
      אל תבלבל תמוח עם פיצה, כי אנחנו מורידים מחיר רק כדי לגלגל ולשרוד!!
      אבל מה אתה כנראה בטוח שדופקים אותך כי כשאתה הולך לקנות ברשתות באמת דופקים אותך.
      אם היינו מרוויחים כ״כ יפה לא היו נסגרים 8 עסקים מתוך 10..
      לא חביבי אנחנו באותה סירה בדיוק, רק שאני מפרנס עוד 4 משפחות!
      מה אתך???

      מחק
    5. מה איתי?
      אני הבנתי שבדרך-כלל אנשים שמתעצבנים, כולל אותי, מתגובות כמו זאת שכתבתי - כנראה שיש אמת בדבר לו הגיבו. והמשפט של אני מפרנס עוד 4 משפחות כבר מזמן לא עושה לי את זה. אני מכיר משפחות קטנות ששולחות ילד או שניים לגן פרטי (ובצדק, אני תומך בעניין עם מערכת חינוך כמו זאת של ישראל) וזה מספיק לי כדי להתרשם.
      מסכים שהרשתות הם מונופול ולקנות אצלם רק דופק אותנו יותר יותר. לכן אני לא קונה שם ומסיבות נוספות. 8 עסקים מתוך 10 נסגרים - בטוח בגלל השיטה הכלכלית אבל אל תייחס לכל השמונה שנסגרים את הסיבה הזו. חלקם מציעים משהו שאין לא ביקוש או עושים זאת בצורה כזאת או אחרת לא מוצלחת ואולי אחרים שמבינים קצת יותר היו יכולים לייעץ ולחזות את זה שלא יצליחו, למרות שהברבה מהמקרים באמת אי-אפשר לדעת. חלקם אומרים - בוא נפתח עסק כדי לעשות כסף, לא חשוב מה - ואז נופלים... אם תשאל אותי על מישהו שהמניע הראשוני שלו לפתוח עסק הוא להרוויח כסף ולא מעניין אותו מה אתה מוכר - על אחד כזה אומר - שיפול. כדי שדברי לא יצאו מהקשרם אחדד ואתן דוגמא - חנות שמוכרת צעצועי פלסטיק זולים, כאלה שכבר ברגע הפתיחה שלהם מתקלקלים או נשברים, צעצועים שיועדו לפח האשפה ומיוצרים ע"י ילדים מנוצלים במדינות עולם שלישי.
      בסופו של דבר אחד הגורמים מהיותר משפיעים הוא הצרכן שקונה בשביל להשתמש, אך לצערי ולצער רבים אחרים הצרכן המצוי איננו מודע לכך, או פשוט מבחירה מכסה את העיניים והאזניים ולבסוף קונה את הצעצוע התמים. ולא מעטים הם אלו שמודעים ויודעים ועדיין זה לא מעניין אותם. השטן נמצא בפרטים ובכל בחירה קטנה שלנו מה לקנות או לא לקנות אנחנו משפיעים. בקלות אנחנו עושים לעצמנו הנחות ובוחרים בדברים הלא נכונים, ואנחנו עושים זאת שוב ושוב.
      מה שיותר מדאיג שהשניים שהצליחו מתוך העשר הם עסקים מהסוג הזה...
      תחשוב על זה.

      מחק
    6. "...אם תשאל אותי על מישהו שהמניע הראשוני שלו לפתוח עסק הוא להרוויח כסף ולא מעניין אותו מה אתה מוכר...." --> ...לא מעניין אותו מה ה-ו-א מוכר.. (מתקן)

      מחק
  6. כן, ואז כל עסקה בביטקוין תהיה בהכרח נגד חוקי המדינה, כי ביטקוין מונע ממנה לגנוב לנו את הכסף (מסים).
    אין ספק שהערך של ביטקוין יקפוץ ברגע שזה יקרה, והשוק "השחור" (השוק החופשי/האמיתי) יעבוד דרך ביטקוין.
    לעזאזל עם הגנבים האלה שיתנו כבר לחיות בשקט.

    השבמחק
  7. Bitcoin user not affected...
    מצטיידים?

    השבמחק
    תשובות
    1. העורב הפתיע אותי..
      הייתי בטוח שאתה כבר מצוייד באיזה ביטקויין או 2 או 70..

      מחק
  8. ישגשג שוק שחור של כסף זר במזומן
    הניסיון לכפות על הציבור להיות תחת מתקפה אכזרית של בנקים וכרטיסי אשראי, שחורשים רע ממילא, לא יצלח במדינה חסרת מוסר כמו ישראל.

    השבמחק
  9. לשם שינוי אני לא מסכים. נראה לי הרבה יותר נוח להשתמש בכרטיס מאשר מזומן. זה גם יעלים חלק גדול מהתשלום השחור (מורים פרטיים, למשל וקניות קטנות בבתי עסק קטנים). נשמע לי טוב.

    ואם הייתם קוראים יותר לעומק, הייתם רואים שלא חייבים כרטיס אשראי. אפשר כרטיס debit ישר מהחשבון. שטיילתי בניו-זילנד לפני 11 שנים (אבוי, כמה זמן עבר?) היה לי חשבון בנק שם. כל דבר הכי קטן, אפילו מסטיק, אפשר לקנות עם הכרטיס הזה. אפשר אפילו למשוך מזומן *בכל בית עסק*. אין שום עמלה לכרטיסים האלו וכולם מרויחים. היה לי ניסיון מעולה עם כזה והייתי שמח אם לא היה מזומן בכלל ורק לשלם בכזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תסתכל בבקשה על התגובה שלי לרונן למעלה. אתה גם פספסת את הנקודה, ואתה עדיין מאמין שה"כסף" הזה הוא "שלך", ושהוא נמצא בחשבון "שלך". זה שקר והטעיה של המערכת הבנקאית.

      מחק
    2. טוב, אז למה הכסף בארנק הוא שלי? מה ההבדל? האם פעם קרה שמישהו שהיה לו כסף בבנק לא קיבל את כספו כשהוא רצה? אולי לפעמים, אבל נראה לי יותר בטוח מלהחזיק מזומן. ואם זה יילחם בהון השחור, אז יאללה.

      מחק
    3. האם פעם זה קרה? ביוון זה קרה רק לפני כמה חודשים.
      וההון השחור העיקרי הוא אותו הון שנחשב לחוקי, כמו ההון שעושים הטייקונים מבועת הנדל"ן. ככה שזה לא הולך להילחם בשום דבר חוץ מבאזרח הקטן, שגם ככה בקושי גומר את החודש.

      מחק
    4. חלאס עם גניבת הדעת של ההון השחור.
      שאתה הולך למוסכניק והוא אומר לך 1000 בלי חשבונית או 1200 עם חשבונית, למי הוא נותן הנחה פה? מה הוא מרוויח מזה?
      הוא מגלגל את ההנחה אלינו! ללקוחות!
      אז נכון שמס לא מגיע למדינה מזה, אבל הוא לא נהיה עשיר מזה תאמין לי

      מחק
  10. זה כל פעם כואב מחדש אבל ממש ממש חשוב לשמוע. תודה ערן

    השבמחק
  11. האמת לא חשבתי שזה יפתר כל כך בקלות!
    השיטה של ללא מזומן בעצם הופכת את סיכון הבנק לפשיטת רגל לכמעט בלתי אפשרית.

    לא יהיה ניתן לקחת את הכסף מהבנק אלא רק להעביר אותו למספר חשבון אחר וכך המספרים ימשיכו להתגלגל וערך הכסף ימשיך לרדת עם המשך יצירת עוד כסף מכלום בלי שום בעיה.

    מצד אחד זה יתן עוד כמה שנים של לחיות באשליות וסבבה לחיות בסרט.
    מצד שני זה אומר גם שטכנית ניתן למחוק בנאדם ואת כל הכסף שלו בלחיצת כפתור - פוף... ומר ישראל ישראלי איבד את החשבון שלו כלומר הוא לא יכול לקנות ולמכור כלום, גם אוכל ושתיה וכך הלך לו מר ישראל ישראלי בלחיצת כפתור של פקיד בנק לפלף.
    אני מדבר שטויות?
    אולי... אבל טכנית זה אפשרי לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. לערן:

      כסף שחסר ערך מעצמו נושא בחובו סיכונים וחסרונות שהכתבה שלך רק מדגישה אותם.

      כלכלה נטולת חוב צריכה להיות מבוססת על כסף אמיתי. (זהב, כסף;)

      מחק
    2. גאוני,אתה צודק.
      הכסף ימשיך להסתובב במערכת הבנקאית,והבנקים יוכלו להלוות אחד לשני בקלות אם יש מחסור זמני ואז הסיכוי לפשיטת רגל של הבנקים יורד דרמטית.

      מי שמפסיד זה כמובן האזרחים מפני שהשליטה שלהם בכסף יורדת כי "זה לא ביד".
      הממשלה בקלות יכולה לעשות חוקים ש"מנשנשים" כסף מהחשבון.

      רונן12 אתה צריך להתבייש בבורות שלך.
      הרי אפשר לחוקק חוק שהבנקים חייבים להציע כרטיסי חיוב בעמלות זולות(כי יש להם מונופול על כרטיסי האשראי בפועל) אבל בין זה לבין ביטול הכסף המזומן יש הבדל גדול.

      אם תקנה יד שניה תצטרך לשלם עמלה ומס כי זה יהיה דרך החשבון.
      אתה לא מבין שזה עוד מיסים? דפוק.

      מחק
    3. ד-י כ-ב-ר ל-ה-ז-כ-י-ר ו-ל-ה-צ-י-ע א-ת ה-ש-ט-ו-ת ה-ז-א-ת כ-ל-כ-ל-ה מ-ב-ו-ס-ס-ת ע-ל ז-ה-ב. ז-ה מ-צ-י-ע פ-י-ת-ר-ו-ן ל-כ-ל-ו-ם ו-ת-ו ל-א!

      שעם עם הזהב יכינו תכשיטים ומעבדים למחשב...

      מחק
  12. ושכחת לציין גם שמעל למיליון אנשים שהוצאה לפועל השתלטו להם על החיים בעקבות הבנקים, לא מורשים להשתמש בכרטיסי אשראי בכלל עד שם מסיימים להחזיר את החוב, כלומר אף פעם. אלו אנשים שגם ככה חיים מהיד לפה והם לא יוכלו לרכוש. זה עושה הפרדה אפילו כבדה יותר בין המעמדות.

    השבמחק
  13. הרעיון ליצור הפרדה בין המשיכה מהחשבון שצריכה להירשם ולבין אמצעי התשלום שצריך להיות ללא קוד מזהה . אפשר לעגן זאת בחקיקה, אמצעי התשלום יחולק בחינם , או שייוצר ע"י חברות פרטיות וכו. הרעיון כי השטרות והמטבעות ייעלמו מן העולם הוא רעיון מבורך , הגיע הזמן .

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא רעיון מבורך כי הטכנולוגיה לא בשלה.

      למשל ברב קו אתה לא יכול לדעת מה היתרה לפני שאתה משלם באוטובוס אלא אם כן שמרת את ה"חשבונית" הקודמת.

      ברב קארד - כרטיס אלקטרוני לכמה רשתות,אפשר לראות היתרה באינטרנט אבל זה לא און ליין לפני שאתה קונה כמו מזומן.

      אתה מבין כרטיס אשראי נועד במקור למי שיש לו הרבה כסף בחשבון והוא לא ממש נמצא בבקרה "על כל שקל".

      אז הרעיון של הממשלה שתבזבז יותר כי תאבד חלקית את תחושת הכסף ושהיא תוכל לקחת יותר מיסים;
      כי בסופו של דבר הרבה יותר קל וזול לקחת מיסים מחשבון בנק מאשר ממזומן.

      הממשלה ניסתה כבר את המלשינון ובהצלחה חלקית עדיין המון מעלימים מס(חלק מחוסר ברירה באיזשהוא מקום),הרבה קניות אפשר לעשות בלי חשבונית אבל אם זה יתועד דרך חשבון הבנק למדינה יהיה כלים לקשור את ההפקדה לחשבון לפעילות חייבת במס.

      מחק
  14. להגבלת מזומן אין שום אפקט חוץ מהזרמת הכסף למערכת הבנקאית.
    זה התחיל מחוק הלבנת הון כאמצעי להתגוננות מטרור המשיך בהחלת החוק על כל דבר עד שסיבת הטרור נהייתה שולית והמטרה נהפכה הציבור עצמו ועכשיו רוצים להגביל את עיסקאות המזומן. כך כנראה נראית סופה של שיטת מירמה , כאשר הכל קורס ומנהיגי השיטה מנסים למושכה, אך גם הם יודעים שהגיעו מיים עד נפש ומכינים את הקרקע להתמוטטות הממשל ויצירת סדר עולמי חדש בו כולם ינותרו כל זאת תוך
    תכנות האנושות באמצעי התשקורת.
    אז מספרים שיש טרור להתגונן מפניו וכולאים אותנו מה ההיגיון בכך?
    ניתן לראות שהמגמה דומה בכל העולם, למשל מס על מוצרי אלכוהול, חוקים זהים וכו המסקנה שישנו גוף אחד מרכזי שולט ומטרתו ברורה שעבוד היכולות האנושיות באמצעות כסף או נשק.
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון !
      חסר כסף במערכת אז רוצים להזרים את המזומן לתוך המערכת מהכיסים של האנשים.

      מחק
  15. מי שנגד ביטול המזומן הוא עבריין בלבד.
    נכון יש כיום רק 2 חברות אשראי אבל רק חברה אחת שעושה את הסליקה כך שהמצב גרוע מכפי שאתם חושבים. יחד עם זאת בחו״ל יש חברות סליקה רבות ובנקים זרים רבים שמתחילים להיכנס לארץ וכבר לא חייבים לפעול רק באמצעות הקרטל הישראלי כיום. מי שחושב שהחזקת מזומן היא הכי זולה טועה כי במילא יש אינפלציה והמדינה קובעת את ערך המטבע.

    השבמחק
    תשובות
    1. אז אני מניח שאתה בעד מס על עסקאות יד שניה כי זה מה שיקרה בסוף אם כל העסקאות יתועדו.

      חוץ מזה שהמצב הכלכלי כ"כ רעוע לתת למדינה עוד אפשרות להכניס לנו יד לכיס זה פשוט טיפשות.
      צריך ללחוץ על המדינה לשנות את השיטה הכלכלית ורק אח"כ מדברים על הרחבת התיעוד(הגברת המעקב על האזרח).

      מחק
  16. נכון שהטייקונים שולטים במדינה ובכלל בעולם באמצעות בובות פוליטיקאים בגרוש אבל גם בינם לבין עצם הם רבים. מאז ומעולם כסף היה כוח ומי שהיה לו יותר רצה יותר והשתמש בכוח זה כדי לצבור עוד כוח. אני חושב שמה שקשה לנו בישראל לעקל זה את המחשבה שאנחנו לא מדינה מערבית למרות שאוהבים לחשוב ככה ושאין כאן באמת ערבות הדדית שכל היהודים דואגים זה לזה. ברגע שמשתחררים מ 2 הקונספציות השגוײַות האלו ומבינים שאנחנו מדינת עולם שני וששאר האזרחים לא מרגישים רצון לעזור לכם אז מתחילים להתנהל כאן בהתאם ואפשר לחיות סבבה ( בכל זאת לא מדינה מערבית אז אני לא אומר שממוצע יכול להיות מעולה). תלמדו כיצד לחסוך בצריכה מפגרת ולנתב את הכסף שלכם שיצור עוד כסף. תבינו שהשיטה תייצר עוד ועוד נכשלים מעצם טבעה ולמרות שכולנו היינו רוצים להחליף אותה בינתיים צריך להתנהל בתוכהולנצח מבפנים. המדינה היא כן האזרחים שלה למרות שהטייקונים שולטים בפוליטיקאים שהם בובות למעשה בכל העולם ולאזרח יש את הכוח. הכוח של האזרח לא משפיע בקלפי כי במילא כולם הופכים לחלקלקים ומשומשים לאחר שנבחרים ולכן זה כמעט לא משנה מי למעלה. הכוח של האזרחים מגיע מניתוב הצריכה שלהם. כשמאסה קריטית של אנשים תתווה דרך כלכלית מסויימת כגון נטישה של בנק אז הדברים ישתנו בדיוק כמו שהייה עם רקפת ונוחי שם מספיק היה איום. בינתיים זכרו כי תמיד יהיו משברים ולכן יוצרו גלי עליות וירידות שמהם תוכלו להרוויח הן בבורסה והן בנדלן אך תזדקקו לפתוח את הראש ולחשוב אחרת. כל עוד אתם קונים יופלה אתם לא תצליחו כי לא הבנתם שצריכה מערבית היא זבל. לא הבנתם שתנובה היא מונופול שצריך למוטט ולא הבנתם שמוצרי חלב זה רעל אז מה אתם רוצים מהאתר הזה ומה למדתם מזה שיש לכם אינטרנט?
    יונש

    השבמחק
    תשובות
    1. המשפט האחרון שלך יפה מאוד.

      מחק
    2. יפה!
      לקח לי זמן ללמוד, אבל מיישם כבר כמה חודשים..
      בכל זאת אני מדבר ללא לאות על השיטה המוניטרית הדפוקה, בתקווה שייכנס לראש של אנשים אטומים!!!

      מחק
    3. זה צריך להיות ברור לאדם היהודי כי אמירת התורה "אפס כי לא יהיה בך אביון כי ברך יברכך יהוה בארץ אשר יהוה אלהיך נתן לך נחלה לרשתה (דברים טו ד) ביחד עם מצוות התורה על הצדקה, משמעותה היא שמכיוון שבארץ ישראל שנתנה לו לנחלה תהיה לו חלקת אדמה פרטית ולפיכך הוא לעולם לא יהיה חסר כל. אך הסמכויות שנטלה ממנו המדינה כדי לנהל את חייו רוששו אותו והפכוהו לחסר-כל ולעבד נרצע.
      אלא שלפי תורת ישראל גם אדם שהוא במצב של עבד נרצע איננו רעב ללחם או מי שאין איש שהוא יכול לסמוך עליו. לפי ההלכה, העבד העברי הוא אדם שמצבו הכלכלי הובטח על ידי אדונו אך זה אינו מצבו של האזרח הישראלי המרושש והמדוכא, אשר אינו יכול למצוא לחם לעצמו או לילדיו. במדינת ישראל של היום אין בידי היחיד אף את המעט שבמעט – והוא חייב למצוא את מזונו במימד הסמכות הממשלתית, אשר שואבת את כל מה שברשותה מן החוק הממשלתי, המהווה את מסגרת השיעבוד הקשה ביותר שידע אי פעם בהסטוריה העם היהודי – וקל וחומר שבארצו.

      מחק
  17. אם לא תתנהג יפה יחסמו או יעלימו את החשבון שלך.
    עכשיו לך תקנה לעצמך משהו לאכול..
    השליטה המלאה ההדוקה והאינסופית של השלטון באזרחים בדרך זו הוא התגלמות האח הגדול.

    השבמחק
  18. עזבו שטויות.
    דורין אומרת שאין שום בעיה לפרוש בגיל 30 ולחיות מ 3500 שח בחודש.
    אז אין שום בעיה. הכל טוב וורוד

    השבמחק
  19. אמרו את זה קודם, לפניי זה לא משנה..
    ביטקויין!!!!
    אני ואתה נשנה את העולם...

    השבמחק
    תשובות
    1. קשה לי להאמין שהביטקוין יהיה תחליף רציני וזאת משום שאפשר לעצור אותו ברמת הבנק.
      ז"א הבורסה שבה מכרת למשל את הביטקוין מעבירה את הכסף לחשבון הבנק שלך אז הבנק שלך מכוח
      בנק ישראל לא מאפשר את זה.
      ואם יבטלו את המזומן אז בכלל.
      תיאורטית הרי הבורסה יכולה להעביר את הכסף לצד שלישי ולא לבנק "שלך" ואתה מושך את הכסף מצד שלישי ברגע שמבטלים את המזומן אתה חיב להעביר את הכסף לבנק שלך כי אתה לא יכול למשוך מצד שלישי בצורת מזומן אז אתה חייב שם חשבון ואם יש לך שם חשבון קל יותר לעקוב אחריך ולסכל את המהלך.

      שמעתי שהבורסה הגדולה ביותר של הביטקוין mt.gox לוקח לה המון זמן למי שרוצה לפדות את הביטקוין שלו למזומן.
      זה לא התנהלות רצינית.
      או שזה חברה לא טובה או שמישהו במערכת הבנקאית שם להם רגל.

      בקיצור רק ברטר או ברטר סיבובי(1 נותן ל 2,2 נותן ל 3,3 נותן ל 1).

      מחק
    2. הביטקויין הוא אמצעי חליפין בעד עצמו, ברגע שהסכמנו על ערכו נוכל להחליף סחורות ושירותים כנגדו.
      אין צורך למשוך כספים מאף בנק..
      הוא יכול להיות הכסף שלך ואין לאף אחד אפשרות לדעת מה עשית איתו, כמו מזומן פשוט וקל..
      כל עוד יש לך כרגע כסף קנה לך ביטקויין ותהיה מבסוט.
      הבורסא של הביטקויין משמשת להמרת כסף לביטקויין ולהפך, מה אתה צריך אותה ברגע שאתה מקבל תמורה בעד ביטקויין?
      העניין הוא להצטייד בזמן.
      Mt.gox היא בעייה של הספקולנטים והסוחרים בביטקויין, מקסימום תופס טיסה לגרמניה וקונה שם.
      וחוגג כאן..

      מחק
  20. הדרך הנכונה להפלת השיטה הכלכלית זה הרעבה.
    ברגע שאתה מרעיב את המפלצת היא מתמוטטת.

    איך עושים את זה? כל טריק אפשרי וחוקי לא לשלם מיסים.

    האנשים כאן בתמימותם אומרים בוא נעזור למדינה שלא תתמוטט בוא ניתן עוד קצת אבל זה הטעות.
    לא רק שלא צריך לתת עוד קצת - צריך לתת כלום.

    השבמחק
  21. אמרתי את זה פעם!
    אני אגיד את זה שוב!!!

    Paranoia is in bloom,
    The PR transmissions will resume,
    They'll try to push drugs that keep us all dumbed down,
    And hope that we will never see the truth around
    (So come on)
    Another promise, another scene,
    Another packaged lie to keep us trapped in greed,
    And all the green belts wrapped around our minds,
    And endless red tape to keep the truth confined
    (So come on)

    They will not force us,
    They will stop degrading us,
    They will not control us,
    We will be victorious
    (So come on)

    Interchanging mind control,
    Come let the revolution take it's toll,
    If you could flick a switch and open your third eye,
    You'd see that
    We should never be afraid to die
    (So come on)

    Rise up and take the power back,
    It's time the fat cats had a heart attack,
    You know that their time's coming to an end,
    We have to unify and watch our flag ascend

    They will not force us,
    They will stop degrading us,
    They will not control us,
    We will be victorious
    So come on

    They will not force us,
    They will stop degrading us,
    They will not control us,
    We will be victorious

    http://youtu.be/o7HzHdKA8Rg

    השבמחק
  22. אם נדבר על כך, נסכים או לא, המזומן הולך ופוחת והשימוש בכרטיסי אשראי וכרטיסי תשלום אלקטרוניים גדל. לא כאן קבור הכלב הגדול באמת, הבעיה האמתית והיסודית היא הדרך בה נוצר הכסף במערכת המוניטארית הקיימת בעולם כולו, באמצעות הבנקים הפרטיים, יש מאיין. אם חשבתם שהממשלה היא זאת שמייצרת את הכסף טעיתם. השיטה המוניטארית הקיימת גורמת לעיוותים חמורים שהמרכזי בהם ירידת כוח הקניה של חלקה הארי של האוכלוסיה, בעוד שפריון הייצור של מוצרים ושירותים עקב התאוצה הטכנולוגית היה מאפשר כבר בוודאי במדינה כמו ישראל חברת שפע בלתי יאומן לכל. אתר זה חושף את האמת על השיטה המוניטארית ובכך תורם תרומה חשובה לשינוי שיהיה חייב להתחולל יום אחד. דוד איש

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד דוד, אתה היחיד כאן שהבין את הקאטץ', למרבה הצער גם מי שכתב את המאמר פיספס את זה

      מחק
  23. זה הזמן למשיכה המונית מהבנקים, אין לנו נשק אחר,או אולי יש?,
    איך מעירים את ההמון המסומם?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם ההמון המסומם, כפי שכינית אותו (ובצדק), לא יבחר בעצמו להתעורר אף אחד לא יוכל להעיר אותו. מה שכן אפשר להפסיק לדחוף לו סמים ולקוות שזה יסייע בהתעוררות העצמית..

      מחק
  24. היי ערן,
    אשמח אם תחשוף מאיפה המימון לפרסומות באתרים השונים.

    תודה.

    השבמחק
  25. והיום פורסם שהועדה תקום בעקבות מחקר של חברת "ויזה"
    http://www.calcalist.co.il/money/articles/0,7340,L-3612240,00.html

    השבמחק