יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

מבוכה בארגון הבריאות העולמי:הדיווח על הדבקה המכוונת של היוונים בHIV היא "טעות עריכה"

מאת: ערן הילדסהיים

דו"ח שפרסם ארגון הבריאות העולמי, תאר כי חצי מהנדבקים בHIV נדבקו בכוונה כדי לקבל קצבה של 700 יורו בחודש .המסקנה הזו הופיעה במחקר (Case Study)שבוצע על יוון ואלה עיקרי מסקנותיו כפי שהופיעו בדו"ח:


הנתון הזה הופיע גם פה וגם בכלי תקשורת הגדולים בעולם ועורר סערה בינלאומית גדולה . ארגון הבריאות העולמי התבקש על ידי עיתונאים לספק עוד הסברים וראיות ואז הוציא אתמול את ההודעה המפתיעה הבאה:
"מדובר בטעות עריכה גסה וארגון הבריאות העולמי מתנצל עליה- כחצי ממקרי ההידבקות באיידס אירעו על ידי בני אדם שהדביקו את עצמם, אך רק במקרים ספורים אכן מדובר בהידבקות מכוונת ומודעת".
כך זה נראה בטוויטר של הארגון:

7 תגובות:

  1. משעשע ביותר
    ולחשוב שיש הרבה טעויות כאלו שעוברות מתחת לראדר

    השבמחק
  2. חצי מהמקרים ארעו ע"י אנשים שהדביקו את עצמם וחצי ע"י אנשים שהדביקו אותם? .זאת אומרת? חצי הדביקו את עצמם בסקס מכיון שהם אחראים ב 50%.... מחטים נגועות? או אולי חצי מערוי דם מזוהם? לא מבין.
    מה שכם נראה לי שהמצב הכלכלי מחמיר, יותר אנשים בלי כסף לביטוחי בריאות ותרופות, וזה מעמד הבינים לא העניים. מה שאנחנו צריכים כעת זו איזו מגפה מסתורית חובקת עולם. תגרום לנו לשכוח מאובמה, אירן, יוון משבר כלכלי וכו

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי השכיון הוא לדבוק במה שכבר עבד. האמריקאים נוהגים לבחור מדינה, לסמנה כאויב האנושות לכבוש אותה ולהרויח גם הסחת דעת וגם אפשרות לגנוב את כל משאביה.

      מחק
    2. נו אבל זה לא עובד הפעם.
      לאובמה היה צאנס עם סוריה ועם אירן והוא מתעקש לא להילחם.
      יכול להיות שעובדים בארהב על אוסוולד הבא?

      מחק
    3. גם לי זה לא מובן. מה זה "בני אדם שהדביקו את עצמם"?

      מחק
  3. בהמשך לוויכוח שהתעורר במאמר הקודם על-HIV, אני רוצה לספק הוכחות לכך שהנגיף הזה לא מזיק (כפי שהבטחתי שאעשה) ולמרות שיש המון מאמרים בנושא בחרתי את השניים האהובים עליי, ולמי שקורא וכן רוצה להבין את זה אני הולך לדבר על שני המאמרים הבאים:
    Duesberg P, Koehnlein C and Rasnick D 2003 The chemical bases of the various AIDS epidemics: recreational drugs, anti-viral chemotherapy
    and malnutrition; J. Biosci. 28 383–412
    Duesberg PH, Mandrioli D, McCormack A, Nicholson JM, Rasnick D, Fiala C, Koehnlein C, Bauer HH, Ruggiero M. (2011) AIDS since 1984: no evidence for a new, viral epidemic--not even in Africa. (Ital J Anat Embryol. 116(2):73-92.)
    כדאי להוריד אותם בשביל שתוכלו לראות בעצמכם על מה אני מדבר.
    אז ככה: במאמר משנת 2003 אנחנו יכולים לראות בטבלה מספר 1 את מצב האיידס בארה"ב בשנת 1997 עפ"י ה-CDC, בסך הכל מדובר ב60,161 נשאים, שמתוכם 36,634 (כ-61%) לא סובלים משום מחלה ובריאים לגמרי, לגבי השאר, יש לנו רשימה של מחלות שלא קשורות כלל אחת לשנייה, חלקן נוצרות כתוצאה ממיקרובים וחלקן כלל לא.
    בטבלה מספר 2 אנחנו רואים חלוקה לפי קבוצות סיכון: גברים הומוסקסואלים, מזריקי סמים, מקבלי AZT (קוקטייל), ילדים לאימהות המכורות לסמים, חולים בהמופיליאה (פגם בכושר קרישת הדם) המקבלים עירוי, ואפריקאים. בעצם רק האנשים האלה נעשים חולים, ומי שלא שייך לאחת מקבוצות הסיכון הנ"ל לא יחלה, גם אם הוא נשא (מעניין מאוד..) ובנוסף, לכל אחת מקבוצות הסיכון יהיו מחלות משלה, לפעמים המחלות יהיו קצת שונות, ולפעמים יהיו לקבוצת סיכון מסוימת מחלה/מחלות ספציפית משלה. כמו למשל גברים הומוסקסואלים הם היחידים הסובלים מקפוסי סרקומה (בכמות גבוהה מאוד) הנגרמת כתוצאה משימוש בסמים ספציפיים שרק הומוסקסואלים משתמשים בהם. כך גם סרטן בבלוטת הלימפה הקיים רק אצל הומוסקסואלים ומקבלי AZT. לפי שתי הטבלאות אפשר להבין שהנגיף לא שייך לסיפור בכלל, ויש למחלות הנ"ל גורמים משלהן.
    יש עוד המון נתונים המוכיחים זאת במאמר, וכדאי לקרוא אותו.
    נעבור למאמר משנת 2011: אנחנו רואים בתרשים מספר 1 את קצב התמותה מנגיף האינפלואנזה (מחלת השפעת) במגיפה העולמית בשנים 1918-1919, למעשה כמות המתים עלתה בהתחלה באופן אקספוננציאלי (מעריכי) במשך מספר שבועות ולאחר מכן ירדה באופן אקספוננציאלי וחזרה לרמות הרגילות. למעשה כך נראית כל מגיפה הנגרמת מנגיף. אבל כמו שאנחנו יכולים לראות בתרשים מספר 2, מדווח על כמות המאובחנים באיידס (ששינוי ההגדרה בשנת 1993 הקפיץ את הכמות כלפי מעלה) ועל כמות המתים (שלא חופפות זו את זו) בארה"ב. ובנוסף, מגיפה זאת כלל לא דומה למה שראינו בתרשים הראשון, לפיכך איידס לא נגרם מנגיף, אלא מחומרים כימיים.
    נקודה נוספת וחשובה להבהרה הוא קצב התמותה באפריקה: עפ"י הערכות שנעשו באוניברסיטת הרווארד, בהסתמך על מידע מארגון ה-WHO מתו בדרום אפריקה מHIV בין השנים 2000-2005 1.8 מיליון איש. (בקצב של 300,000 בשנה). אבל, כשבדקו את הסטטיסטיקות שתיעדו את התמותה בדרום אפריקה בין השנים הנ"ל, אנחנו מגלים מספרים נמוכים בהרבה (!) רק 10,000 איש בשנה (פי 30 פחות), וגם מספרים אלה הם הערכת יתר, משום שמדובר במחלות רגילות לחלוטין ונפוצות באפריקה בכל מקרה בלי שום קשר לנגיף.
    נקודה נוספת המובהרת במאמר היא קצב גידול האוכלוסייה בדרום אפריקה, שבניגוד לציפיות גדלה ב-3 מיליון איש בין השנים הנ"ל, ובנוסף, אוכלוסיית דרום אפריקה גדלה מ-29 מיליון בשנת 1980 ל-47.5 מיליון בשנת 2005 (בעידן האיידס) וממשיכים את קצב הגידול הזה מאז. זהו אינו קצב הגידול הקיים בזמן מגיפה ולכן אין שום מגיפה.
    נתונים במאמר זה ניתנים גם לגבי אוגנדה, וגם לגבי אפריקה שמדרום לסהרה באופן כללי, שהכפילה את עצמה משנת 1980 לשנת 2008, מ400 מיליון ל800 מיליון.
    אני מאוד מקווה שהנקודות העיקריות שפירטתי יספקו לכם הוכחות מובנות וטובות מספיק, ומאוד מקווה שבאמת יקראו את המאמרים הללו. אשמח לקבל שאלות בנושא.
    תודה ויום טוב!

    השבמחק