יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

ויזה אירופה "המליצה" והממשלה תאסור על עסקאות במזומן מעל 5,000 ש"ח

מאת: ערן הילדסהיים

כמו שצפינו כבר בעבר במאמר כאן , בקרוב מאוד תעלה הצעה להגביל את עסקאות המזומן בישראל עד לתקרה של 5000 ש"ח. זו מסקנתה של ועדת לוקר שתוגש בקרוב לאישור הממשלה. הסיפור המעניין מאחורי הועדה נסוב דווקא סביב השאלה מי באמת עומד מאחורי הקמתה?


בסוף יוני 2013, התפרסם מחקר תמים לכאורה של חברת ויזה אירופה. המחקר דן בהיקף ההון השחור בישראל ומסקנתו היתה, כמה מפליא, שחייבים לצמצם את שימוש המזומנים בישראל. עוד נטען במחקר כי גידול בקצב של 10% לשנה בהיקף השימוש בכרטיסי אשראי, יאפשר להוריד את שיעור הכלכלה השחורה לכ–17% מהתוצר, פחות מ -18.9% הקיים כיום. בנוסף צוין כי כל גידול של 1% בשימוש בכרטיסי אשראי יקטין את שיעור הכלכלה השחורה בכחצי אחוז.

במקביל לפרסום המחקר נפגש מנכ"ל ויזה אירופה בישראל, עודד סלמי, עם נציגים מרשות המסים, משרד האוצר וגופי רגולציה נוספים. סלומי דחק בגורמים איתם נפגש ליישם את המלצות המחקר כדי להלחם לכאורה בכלכלה השחורה פה. מאוחר יותר חשף סלומי לכלכליסט את האינטרס האמיתי ,כשאמר את הדברים הבאים:
"כחברת אמצעי תשלום יש לנו אינטרס חד־משמעי לקדם את השימוש באמצעי תשלום אלקטרוני כמו כרטיסי אשראי"
סלומי גם אישר בפני העיתון כי דן בנושא עם אנשי מפתח בכל רשויות הממשלה וכן טען שיש לממשלה ולויזה אירופה אינטרס משותף להלחם בהון השחור.

בחודש ספטמבר 2013, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מקים בהוראת ראש הממשלה צוות חדש הידוע בכינויו "ועדת לוקר". מטרת הועדה היא לגבש בתוך 90 יום המלצות ליישום הגבלת השימוש בכסף מזומן במשק.

כעת (דצמבר 2013), כלכליסט מדווח כי מדיוני הוועדה מסתמן כי זו תמליץ שכל עסקה מעל 5,000 שקל תתבצע באמצעות צ'ק, העברות בנקאיות או כרטיסי אשראי - למעט חריגים כמו רכישות כלי רכב, שבהן ייקבע סכום גבוה יותר שיותאם למחירי השוק.

כשנשאל משרד האוצר ,רק לפני כשבועיים, מדוע הוא לא גובה מיסים בסך 62 מיליארד שקל שעדיין כלואים אצל חברות בישראל? תשובתו היתה שאין לכך דרישה מהציבור. עתה ניתן להוסיף ,שכנראה לא היתה לכך דרישה גם מחברות האשראי.

63 תגובות:

  1. מה יקרה אם כולנו נתאגד ולא נלך לעבודה?כולם ישבתו עד שלא נקבל:שכר הוגן,ניקוי אורוות בצמרת הפוליטית והעסקית,הוזלה של כל סל הקניות וכו..הרי הכח שלנו הוא במספרים וזה אפשרי,רק איך מאגדים כל כך הרבה אנשים כשאין לנו ערוצי חדשות "לשרוף" להם את המח???

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יקרה מתישהו

      מחק
    2. לא צריך לא ללכת לעבודה. צריך פשוט לסרב לשלם מיסים באופן קולקטיבי.
      בלי מיסים איך הם יממנו את החגיגה שלהם ואת הבריונים ששודדים אותנו כל חודש?

      מחק
    3. מדוע שביתה כללית ומרד מסים?

      הוירוס הקפיטליסטי ניזון יומיום מביקושי הפונדקאים מחד וניצולם ככוח עבודה שתנאיו הולכים ומורעים מאידך. שביתה כללית מורידה באופן דרסטי את תזרים המזומנים של תאגידים ויראליים ואת כוחם. בשלב זה נוטה הוירוס להתיישב על הגדר ורמת אחיזתו בפונדקאי נחלשת. הוא מחכה לראות כיצד יפעל משרתו הלא הוא הממשל. זה מצידו וכצפוי מגביר האלימות כלפי הפונדקאים.
      אם הפונדקאים נחושים שלא למצמץ ראשונים, ימיו של משטר הסייענים ספורים. המזומנים הדרושים לו להפעלת אמצעי הדיכוי מתדלדלים במהירות.
      אין להכחיש, הפונדקאים סובלים בשלב זה מתופעות לוואי קשות מאוד שאין להקל בהן ראש (אלימות, דיקטטורה, חונטה צבאית, מחסור ההולך ומחריף).
      הדרך להקלת ייסוריהם היא סולידריות. קביעת מרכזי מפגש בכל רחבי הארץ בהם יוכלו השובתים ומורדי המסים לשאוב תמיכה איש מרעהו תגביר לאין שיעור את כושר עמידתם.
      כדאי לזכור שהברירות העומדות לפני הפונדקאים הן או לא לעשות כלום ולמות בייסורים או לפעול ולהתייסר אך עם סיכוי לחיים משמעותיים ועם תקווה לעתיד טוב יותר.

      מחק
    4. עלית על הסיבה למה זה בחיים לא יקרה - בחברה הישראלית אין טיפת סולידריות.

      מחק
    5. הרווחים הכלואים הם רווחים ששולם בגינם מס חברות אבל לא מס על חלוקת דיבידנד ?
      אז איך אפשר לגבות מס על דיבידנד שבכלל לא חולק ?

      מחק
    6. באבא בובה,
      להבנתי הרווחים הכלואים הינם רווחים שבשל הסדרה מול הממשלה נדרש בגינם מס מופחת (מאוד) ובתנאי שלא ימשך דיווידנד (או יותר נכון שיושקעו חזרה בארץ).
      מה שקרה במקרים רבים בפועל, הכספים הועברו בפועל כ-"הלוואה" לחברות ארנק, שהשקיעו אותן כהון בחברות אחרות.
      ראה ערך טבע והחברות הסינגפוריות שלה.

      מחק
  2. זה אחד הבלוגים הכי מתסכלים שיש ברשת
    לקרוא איך אנשים מסיגים במרמה, בקומבינה, בניצול מעמד ועוד עוד כסף קל
    כשאני קורע את התחת כל היום להשיג אגורות לעומת הסכומים שמתגלגלים שם

    מבאס, מכעיס ומתסכל !!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בלי כלכלה שחורה המדינה הזו חוזרת 30 שנה אחורה ואני יודע על מה אני מדבר.
      מה יעשה אדם מוגבל בבנק שמקבל משכורת של 6000 בצק ולא רוצה להפקיד בחשבון כדי שאוכלי הנבלות לא יגרסו לו את השכר? כדי שהוא יאכל ולא יגנוב הוא צריך לפרוט את הצק למזומן. אין דרך אחרת .צק לא יעזור לו. אתה יודע כמה אנשים כאלה יש במדינה.
      לך תעשה שיעורים ותלמד טוב טוב את המערכת החוץ בנקאית. לא כולם עבריינים ופושעים

      מחק
    2. אנונימי.
      יצאת צ'ק בלי כיסוי,

      D!

      מחק
    3. לרגשות האלו שלך יש מטרה.
      תשתמש בהם להשיג אותה.

      מחק
    4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    5. האם אין פה פגיעה כל שהיא בזכויות הקנין שלנו?

      מחק
  3. למה כופים עלי לנהל חשבון בנק ולהחזיק כרטיסי אשראי, מי ישלם עלי את העמלות ?

    השבמחק
    תשובות
    1. זהו מהלך חשוב שישמור על יציבות הבנקים, תחליף לשוק המשכנתאות שרושש את רוב פשוטי העם.
      הלוואי נעבור כבר לביטקוין

      מחק
    2. מה זאת אומרת למה? כי אפשר!

      מחק
    3. המהלך יסדיר אמצעי תשלום וחשבון בנק בלי עמלות.
      זה יהיה חלק מהדיל, שמי שרוצה לנהל את חייו בלי כרטיס אשראי שעולה כסף ובלי חשבון בנק שעולה כסף - יוכל.

      לדעתי זה דווקא אספקט מבורך. מבחינתי אפשר להקטין את התקרה להרבה מתחת ל-5000 שקל. מי מסתובב עם 5000 שקל אם אין לו מה להסתיר? למה לא לבטל לגמרי את הכסף המזומן?

      מחק
    4. שמוליק, השאלה שלך היא שאלת תם שעבר שטיפת מוח בהצלחה, הצליחו להפנט אותך ולאכול בכפית כל גחמה שילטונית. השילטון הדמוקרטי בא לשרת את האזרח, המיסים על מנת להיטיב עם האזרח, אתה לא נתין של בעל אחוזה או מלך אבל גרמו לך לאבד כל רצון לחירות שאתה מוכן לוותר כל פעם על חלקה אחרת שלה עד שתישאר משועבד לגמרי ונתון לחסדי בעלי הכח.

      תתעורר!

      מחק
  4. היום אם אני רואה מישהו שבא לשלם בחנות ומוציא סטפה של שטרות מהכיס ברור לגמרי שהוא עצמאי מעלים מיסים.
    התקרה צריכה להיות 500 שקל ולא 5000.

    השבמחק
    תשובות
    1. ...למה רק 500? בוא נגביל את כלל העסקאות המזומן. כך הממשלמה תהיה בטוחה שהיא יכולה לגבות בשקט 20% מכל חשבון כמס לכיסוי הגרעון (קפריסין)

      מחק
  5. מצוין. רק מחזק את המעבר לביטקוין.
    לאנשים יש צרכים ואף אחד לא יכול לקחת את זה מהם.

    השבמחק
  6. נסיון קלאסי להשלים את שליטת הבנקאות והתאגידים הגדולים בממשלות ובאזרחים לנצח.

    השבמחק
  7. הקומבינה הזאת חדשה לכם? אספר לכם על קומבינה ענתיקה שעברה בשקט-בשקט, תחת המסווה של "טובת הציבור" אבל בפועל למען העשרת הקופה של חברות התרופות: פעם-פעם, כדי להיחשב חולה סוכרת, אדם היה צריך "להשיג" נתוני בדיקות מעבדה של, נגיד, 150 יחידות. באו הלוביסטים ושיכנעו את גאוני הדור בכנסת או גאון אחר במשרד הבריאות, של"טובת החולה" רצוי להוריד את הסף. למה? כי אנשים הם טמבלים ולא יודעים לדאוג לעצמם, אז מוטב להתריע להם קודם על המחלה המתקרבת. זה ילחיץ אותם להיכנס לדיאטה הנכונה ותמנע המחלה. דיאטה? יופי! זה ממריץ את הכלכלה: מעסיקים דיאטניות, קונים מוצרים דיאטטיים. תעשייה שלמה. ואז הורידו את הסף ל-130. ואחר כך ל-100. ושוב הורידו ל-80. מה קרה בדרך? יותר ויותר אנשים - בריאים לחלוטין - נכנסו לקטגוריה של "סוכרתיים". כבר לא "סף" ודיאטה, אלא חולים. ואז צריכים תרופות. יותר ויותר חולים = יותר ויותר תרופות. כולם הרוויחו. תעשיית התרופות, הדיאטניות שהתרבו כמו... ולא מסוגלות לעזור בכלום (כי איך תעזור להבריא למי שאינו חולה?). קופות החולים צריכות לממן עוד ועוד. לזה קוראים "כלכלה בצמיחה" ועל פי השיטה הזאת everybody happy.

    השבמחק
    תשובות
    1. ידוע ....

      המצב דומה בתעשיות הבשר והחלב.

      אנשים צורכים כי למדו אותם שזה "בריא" ושוטפים לכולנו את המח מגיל 6

      וכמובן שגם הלא בריא/מיותר הזה מלא בסטרואידים, מינרלים ועוד כל מיני תוספים שמשביחים את החיה אך הורסים את בריאות האדם

      אח"כ כולנו משתגעים איך זה שמחלת הסרטן אוכלת בכולנו במכות לא נתפסות

      הצרוף של מושחתים+כסף = רקיבון שמוביל למוות חברתי ואישי

      מחק
    2. תשמעי.... מבין כל הדוגמאות של מה שחברות התרופות עושות, יש הרבה יותר משמעותיות.
      בואי נתחיל מהשורש... ענקיות התרופות הן אלו שממנות את רוב תקציב הFDA בגלל איזה חוק שמאפשר זאת תחת הסווה של תרומות! כבר תביני שמה שזה אומר זה שענקיות התרופות הן אלו שבתאכלס שולטות בגוף שאמור לפקח עליהן! וארה"ב למשל אם רופא ימליץ לחולה על משהו שהוא לא באישור הFDA אז ניתן להכניס אותו לכלא בגלל שהוא המליץ על חומר לא מאושר... תיאורטית - אם רופא ימליץ לך על תפוח ומשום מה הוא עיצבן כמה ענקיות תרופות, הן יכולות לשים אותו בכלא על כך שהוא המליץ על משהו שלא באישור הFDA. מה שאומר ששום דבר מהטבע הוא בהגדרה לא חוקי לרופאים לתת לחולים כי כניראה שאף אחד לא ישקיע מאות מיליוני דולרים בלהעביר תפוח את כל מנגנון הבירוקרטיה.
      אם אוכפים את זה? כניראה רק נגד חומרים שבאמת ממש עוזרים, תחפשי ביו טוב על ליאטריל\ ויטמין b17 זה כבר משהו שמייצג את הרוע הרציני של ענקיות התרופות

      מחק
  8. אנשים!

    אני זורק לכם כפפה וחישבו היטב על ההצעה שלי

    האם אתם בעד להתארגן בקבוצה שלהערכתי תלך ותגדל בהתמדה ודי מהר

    במקום לצאת לרחובות - בואו נתארגן באופן ראוי - כל אחד יתרום 100 ש"ח ונתניע פעילות משפטית נגד הפוליטיקאים ומקבלי ההחלטות במדינת ישראל עד שהם ילמדו שישנו כלב שקוראים לו האזרח הישראלי והוא לא רק מקטר בבלוגים ובימי שישי על גרעינים אלא הוא צתחיל לנשוך והוא גם ינשוך חזק.

    כישראלים דרשנו צדק חברתי ויצאנו במאות אלפינו לרחובות אבל זה לא עובד. אני טענתי כבר בהתחלה שזה בזבוז זמן כי הדמוקרטיה לא מתפקדת אצלנוץ אנו חיים במשטר דמוקרטי למחצה כי החצי השני הוא עריצות ההון

    בואו נקים קבוצה א-פוליטית שעינינה הוא נושאים אזרחיים ושמשאביה יהו בפקוח רו"ח/עו"ד כדי להבטיח שימוש נאות בכסף. נגדיר מטרות ונתחיל לתקוף בבית משפט את חוקי ישראל והתנהלות מקבלי ההחלטות.

    מימוש הרעיון הזה
    - לא דורש מנהלות אינסופיות ותקציבים לארגון הפגנות שלא יוצר מהן דבר.
    - אין תלות באגודות אגגונים ומפלגות
    - מאפשר "הפגנה עם שיניים משפטיות" אשר תגרום להרבה חלאות במימשל להיזהר לפני שהם
    מקבלים החלטות מושחטות ומתייחסים לכספי המדינה כאילו היה כספם הפרטי

    מה דעתכם ... שמצא לדרך ?

    השבמחק
    תשובות
    1. סורי על ה TYPO - הכוונה להחלטות מושחתות בפיסקה האחרונה

      מחק
    2. אני מעביר לך 5001 שקל במזומן

      מחק
    3. אני בפנים.
      מי ראשון על הכוונת?

      מחק
    4. גם אני בפנים. נראה לי ישים בהחלט
      Lea

      מחק
    5. "אי אפשר לפתור את הבעיה עם העקרון שיצר אותה" - אלברט איינשטיין

      תבין שמערכת המשפט היא לא מה שהצי-בור וה-עז-רכים חושבים לעצמם, אין שם באמת צדק ומי שבעל השפעה ויוכל להשפיע על רשות המיסים יוכל לכופף את מערכת משפט ללא בעיה,

      אי אפשר לנצח את המערכת ע"י שימוש בכילים של המערכת, הדרך היחידה היא לא לשתף פעולה עם המערכת הנוכחית.

      מחק
    6. היום - 12-12-2013 נולדה התנועה האזרחית פוליטיקלי-דפקט

      אני מתכוון להקים דף פייסבוק בתוך מספר ימים תחת שם זה - אם למישהו יש שם בועט וומדויק יותר הוא מוזמן לתרום את תרומתו

      מטרה 1 : מערכת הבנקאות משרד האוצר ושר האוצר המוכחי

      מטרה 2: נושא מקרקעין

      מטרה 3: חברות ממשלתיות ומערכת המימשל השרות שניתן לאזרח

      ננסה לטפל במקביל עד כדי "רוחב סרט" במושגי זמן וכסף


      שיהיה לכולנו בהצלחה. אין לנו מדינה אחרת ונמאס לנו מאלו שעושים ברכוש הצבור כאילו היה
      רכושם הפרטי

      אני מקווה שערן מ-כלכלה אמיתית יפרסם את פעילותנו מעת לעת ויתן לנו במה ראויה

      שמי שוקי

      מחק
    7. מישהו כבר הקדים אותך, זה נקרא התנועה לאיכות השלטון

      מחק
    8. ל- פרוסטי 8

      אני מבין מה אתה אומר אך אני סבור שהכל ניתן לשינוי - השאלה היא כמה ארסיבי אתה
      מוכן ליהיות מול המעוותים - ואני מדגיש באופן אזרחי.

      הנקודה החשובה היא כמה אתה מוכן להתאמץ ולשלם על מה שאתה מאמין בו
      במערכות הקיימות יש מספיק כלים כדי להתמודד מול המערכות החזקות ביותר.
      יש לי דבור עם גורמי מימשל ש(סליחה) משתינים על האזרח בקשת עם חיוך ענק ואינם
      פוחדים מאף אחד. חלקם התעמר בי אכשעמדתי על זכויותי לקבל תשובות איימו ואף שלחו אלי משטרה כדי לחקור את האלימות שלי. כשהעדתי במשטרה החוקר היה המום מהשימוש הציני שאותו מוסד עושה במשטרה כדי להפחיד אזרחים

      אם אינך חושש להביע את דעתך ולהתעמת מול המעוותים שאין לפעולותיהם ההזויות אחיזה בחוק
      אתה תנצח כי אתה בא ממקום צודק והם חלאות והם יודעים זאת.

      הבט סביבך - הממוצע מתוך 100 אנשים שתביא 70 יהיו אקטיביים 20 נוספים יתמכו בך פסיבית. 10 נוספים נמצאים בקצוות (הטוב והרע)

      כשהמספרים יגיעו ל 40 / 50 / 10 בהתאמה תדע שהצלחת לשנות את המצב לטובה ופחות אנשים מוכנים להשתתף במאמץ.

      היום לדעתי המצב הוא 80 / 15 / 5 - כי המצב לא טוב והוא מתדרדר לרעה

      החיים הופכים ליהיות יותר מורכבים והבקרות מפגרות הרחק מאחור. מי שסובל הם אלה שאין להם מנופי לחץ על מקבלי ההחלטות שעושים ברכוש הצבור כרצונם.

      אם תשאל לדעתי - הפוליטיקאים מנוהלים ע"י המציאות ולא ההיפך ולכן יש לייצר מערכת כלים ןהגדרות שיאפשרו קודם כל לייצב את המצב כדי שהאוכלוסיה תוכל להבין שיש לה אופק

      השלב הבא יהיה ניקיון עבריינים בכל צבעי הצווארון והכל שלבי ההירכיה - מהרחוב ועד לועדות הכנסת

      מחק
  9. אני בעד, אם רוצים להשפיע צריך להוציא את ההמון לרחוב, אין דרך אחרת.
    אצלינו האזרחים לא רוצים לצאת פראיירים, רק שידעו כמה הם פראירים אז הם יצאו בהמוניהם.

    הנושא שישפיע על ההמון ובצורה עקיפה גם על המדיניות המוניטרית זה עמלות ומיסים.

    בעמלות אפשר
    להראות לאזרח שבממוצע לאורך עשרות שנים רבע מהונו נגנב ע"י עמלות - פראייר.

    במיסים אפשר
    להראות שהמגזר הציבורי מתנפח ומתנפח באנשים, שכר ופנסיה ולוקח כ 60% מכספי הציבור. כסף זה לא נלקח מהעשירים מאחר ולהם יש יועצי מס מתוחכמים ולכן מעמד הביניים מממן את הרוב. כל איש ממעמד הביניים סוחב 2 אנשים מהסקטור הציבורי.

    ברגע שנצא נגד העמלות בבנקים, במוסדיים ובכרטיסי האשראי. מהלך כזה ישפיע גם על דרך מתן האשראי מאחר ויש קשר ישיר בין ריבית ועמלות.

    ערן, אם אתה מצטרף אני מוכן גם להקדיש זמן…

    רון

    השבמחק
  10. יש לי 2 שאלות,
    1. האם זה לא באמת יעזור למלחמה בהון השחור, ולמה?
    2. כמה פעמים עשיתם עסקאות במעל 5000 שקל במזומן

    אני לא מתכוון להתנגח או משהו, באמת רוצה לדעת סביב מה המהומה

    השבמחק
    תשובות
    1. אנשי עסקים רציניים מלבינים הון בשיטות חוקיות כך שאת הכסף השחור שלהם לא תראה בצורה הזו.
      את הכסף של העסקים הקטנים, שרברב, מנקה, שיעורי מתמטיקה פרטיים,, אותם הבנקים וחברות האשראי רוצים בשביל העמלות.
      ומה אתה חושב שיקרה? מעמד הביניים ישלם יותר לשרברב ולמנקה כדי שהם ישלם יותר מסֿ ועמלות.
      המס...ילך למגזר הציבורי, פנסיות תקציביות והעמלות….ילכו לצי העובדים בבנקים, למנכלים ולטייקונים לתיספורות.
      איך הגשש אמר, הבנת ברוך?

      מחק
  11. המלחמה נגד המזומן והחסכון נמשכת וזה רק פרק נוסף, לדעתי, וייתקן אותי מי שרוצה פשוט רוצים להחריב את כל המערכת החסכונית של האזרח הקטן ובמקום זה להחליף אותה במערכות דיגיטליות ואתן כמה דוגמאות

    אפשרויות של חילוץ בנקים באמצעות גניבה ישירה מכספי הלקוח דוגמאת קפריסין מה שנקרהא BAIL IN

    הגבלות על עסקאות בכסף המזומן

    פימפום הביטקוין כפתרון "המאבק" כנגד הבנקים , למעשה זה חלק מהשיטה.

    הורדת הריבית לרמה מינמיאלית והעדפת עיסקאות ספוקלטיביות בבורסה ובאג"ח ע"פ חיסכון

    למעשה גם שוק האג"ח מת לחלוטין כי אף ממשלה עם חובות של טרליונים לא הולכת להחזיר סנט מהחובות שלה רק לגלגל אותם

    בנוסף, מניפולציה בזהב ובכסף שאמורים להיות משמרי ערך.....

    אלו הם רק חלק מהצעדים , לדעתי מכינים אותנו לרגע בו ארה"ב תגיד שהיא אינה מחזירה את החוב שלה ואז תתחולל פאניקה, אנשים ירוצו לבנקים למשוך את הכסף שלהם, אבל, אם בנתיים רוב הכסף לשנו יהיה וירטואלי ולא מזומן לא תהיה בעיה לבנקים להנפיץ אותו כמספרים חדשים על כרטיסי החיוב שלנו וכך הריצה על הבנק שהיתה איום גדול להישרדות של הבנק תיכחד.....כיף להיות בנקאי.
    הם גאונים החברה שם למעלה, הם לא זקוקוים לנו כפועלים הרובוטים מחליפים אותנו, הם לא צריכים אותנו כמצביעים, הדמוקרטיה ממילא משחק מכור ושני הצדדים משחקים בשביל הבנק, הם אפילו לא יזדקקו לכסף שלנו כי הם מייצרים אותו בלי שליטה ולפי צורכיהם....

    השבמחק
    תשובות
    1. מוצטפא שמטרלינג12 בדצמבר 2013 בשעה 13:54

      מדויק ומזעזע

      מחק
    2. אולי השקעה בנדלן?

      מחק
    3. אם יש לך כסף להשקיע בנדל"ן אז מצבך טוב....

      מחק
    4. נדל"ן. חחחח
      ומה תעשה עם הדירות שלך כשאנשים רעבים מחוסרי דיור ירצו מקום לישון בו? או סתם כאלה שכועסים על גובה שכר הדירה רק שממש ממש נמאס להם?
      תפצל את עצמך לפי מספר הדירות שבבעלותך ותשמור בכניסה שלא יפלשו?
      תהנה מהנדל"ן

      מחק
  12. למעשה, אם המערב יהרוג את המזומן ואת הדולר ויחליף אותו במטבע וירטואלי ונניח יקרא לו ביטקוין, ברגע שסך הכסף המזומן שנמצא בידי הציבור ירד מתחת לאחוז מסוים הבנקים יוכלו לעמוד בריצה על הבנק. במצב כזה ארה"ב תוכל להגיד לסין שהיא עוברת לעיסקאות בביטקוין ואת החובות של ארה"ב לסין היא תחזיר בדולרים אלקטרוניים שכבר לא יהיו שווים כלום כי אפשר יהיה לקנות בהם דבר......מופרך?

    השבמחק
  13. להתנתק מהמערכת - התקנת מערכות סולאריות וטורבינות רוח ליצירת אנרגיה, גידול מזון, אגירת מים, והכי חשוב ליצור קהילה - התאגדות -התארגנות. כי כל אחד בעצמו לא יכול לשנות את המציאות שלו, אבל ביחד, אין מי שיכול לעצור אותנו, לא הבנקים, לא לפיד, לא האיראנים.

    השבמחק
  14. עורב
    שלילת היכולת לשלם במזומן בכל סכום שהוא שמורה למשטרים חשוכים ופוגעת אנושות בזכות להחזיק קניין
    שלילת המזומן תכריח כל אזרח לעשות שימוש בקרטל ברור של פשע והשפעה תוך שהקרטל הזה גובה ריבית מטורפת שיכולה להכפיל את כמות הכסף אצלו מידי שנה והיא לא יכולה להיות חוקית

    השבמחק
  15. בנוסף באופן ודאי הדבר לא יחזיק מעמד כברניסו הרבה פעמיים בהיסטורי ולא הלך, הכלכלה פשוט תיפרד לשתי כלכלות

    השבמחק
  16. קרוב המועד בו יגדירו לנו גם מה לקנות וכמה לשלם

    אפילו לקומוניזם לא היתה שליטה כזו בבני אדם

    דמוקרטיה ... פחחח

    השבמחק
  17. נו, ונניח שההגבלה הזו של תשלום 5000 ש"ח במזומן תיכנס, אז מה? אם היקף הכלכלה השחורה הוא גדול כמו שהם אומרים, איך בדיוק הם מתכוונים לאכוף את ההגבלה הזו? רק תחשבו כמה עסקאות "שחורות" כאלה במזומן מתבצעות מדי יום. יצטרכו להעסיק את כל כוח המשטרה רק כדי לאכוף את החוק, שלא לדבר על זה שבתי המשפט ייסתמו לחלוטין.

    זה כמו שאסור בחוק לשלם לעובד פחות משכר מינימום. רשות המיסים מודעת למאות אלפי מקרים מדי שנה של עבירות על החוק הזה מצד מעסיקים, אבל עם יחידת אכיפה שכוללת משהו כמו 50 איש הם מצליחים להגיע רק לחצי אחוז מהמעסיקים העבריינים או אפילו פחות מזה. פשוט אין כוח אדם לדברים כאלה.

    בקיצור החוק הזה לא הולך להיות שווה את הנייר שעליו הוא יכתב.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון מה שאתה אומר... וגם הם יודעים את זה, העיקרון פה הוא לא החוק הספציפי הזה - מה שהם רוצים זה להתחיל לטפטף לאנשים לתודעה שזה טוב להגביל עסקאות מזומן כי זה מגן עלינו מפניי השוק השחור האיום והאכזר שהורס פה את המדינה! ואנשים קונים את זה, במיוחד שמומחי תקשורת יודעים איך לטפטף את זה לאט לאט - שום חירות שנלקחה ממך לא נלקחה ביום! כמו הסיפור על הצפרדע בסיר מים חמים - תכניס אותה ישר למים החמים היא תברח, תבשל אותה לאט לאט היא לא תשים לב עד שיהיה מאוחר מידיי! בגלל זה אסור לתת לחוק הזה (שיכול להישמע דיי הגיוני) לעבור בשקט מבלי שזה יפתח לעוד כמה אנשים את העיניים על מה שקורה פה ומה עומד מאחוריי זה. כל מי שהעיניים שלו פקוחות יודע מה עומד מאחוריי זה, ותודה רבה לערן המלאך שבזכותו עוד ועוד אנשים מתעוררים!

      מחק
  18. חברים, על מה המהומה? אפשר לשלם גם בכרטיסי debit ותקנו אותי אם אני טועה אבל זה ללא עמלות. איפה זה מגביל אתכם כצרכנים? כמה עסקאות אתם כבר עושים מעל 5000 שח? גם לא ברור לי איך מתכוונים לאכוף את זה...מישהו יודע אם אני משלם לפלוני עשרת אלפים שקלים במזומן? הרי זה גם ככה לא מדווח אם זה שחור? זה שיכריזו על חובת דיווח לא יזיז לאלו שעובדים בשחור גם ככה

    השבמחק
    תשובות
    1. היום המגבלה עד כמה שאני זוכר 20 אלף, להעביר למישהו אתה יכול אבל אף בעל עסק לא יקבל אגורה יותר במזומן. עכשיו מגבילים ל- 5 אלף, זה רק צעד ביניים, כי לפני היו דיבורי הכנה על להוציא מזומן משימוש בכלל. לאט לאט יגיעו גם לזה, ויזה כמובן תיתן תמיכה חמה למהלך. אז גם תשאל מה הבעיה?

      מחק
  19. הפתרון הוא debit card, כמו באמריקה - שגם לו חברות האשראי מתנגדות, כמובן. העמלה בו היא מינימאלית: שקלים ספורים.

    השבמחק
    תשובות
    1. פתרון? פתרון למה? באמריקה להזכירך ערים אחת אחרי השניה פושטות רגל....

      מחק
  20. רק ברטר - זה לא נוח אבל זה עובד.
    מטבעות זהב/כסף תמורת ... - אין ברירה צריך להתחיל להבין בחרא הזה מטבעות מזויפים וכל זה.

    אם לא אז ברטר שכונה - השיטה הכי ישנה עדיין עובדת: עבודה תמורת רכוש וכו'.

    המדינה נואשת לכל כסף שהיא יכולה להשיג ע"מ לשלם את החובות התופחים ועושה הכל בשביל להשיג אותו.
    מי שלוחץ חזק יותר לוקחים מהשני קודם נגיד איילי הון(רווחים כלואים) מול אדם פשוט(מזומן) - מי
    שלוחץ חזק יותר גזר דינו נדחה זמנית אבל בסוף הוא קורה.

    הדרך היחידה היא להתנתק מהמערכת מהסיבה הפשוטה שכל התארגנות תהיה מצומצמת - אם אין רוב
    אי אפשר לשנות דברים בסיסיים.
    גם במחאת הקוטג' היה רוב של אנשים שלחץ להוריד את מחיר הקוטג' - וזה קרה במציאות.
    מחירי הנדל"ן לא קרה. למה? לאנשים שיש דירות אין אינטרס - אז זה נכשל.

    השבמחק
    תשובות
    1. יקשו בשקל יעברו פשוט למט"ח או סוג של ביטקוין, איזה ברטר וזהב? בייביסיטר או אינסטלטור יתחילו לגבות תשלומים בזהב? דרך אגב בקוטג' פשוט הרימו מחירים של שאר מוצרים חוץ מקוטג', אז לא נוגעים במוצר אחד מסל של מאות, לזה אתה קורה הצלחה? חבל רק שהציבור לא הסיק מסקנות מהחרם, לגרום לחברה כמו תנובה לרעוד ואז לעבור לסדר היום כאילו כלום. מחאה שקטה יותר הייתה כשהתנגדו לבנק לאומי למחוק חובות לדנקנר ואפילו היא פעלה, אבל הנדל"ן זה שוק שאין לו תחליף בינתיים.
      רק למשקיעים אין אינטרס, לכל השאר כולל בעלי הדירות יש כי גם הם ירצו לשדרג ואז יצטרכו להוסיף יותר וכולם במוקדם או מאוחר יצטרכו לעזור לילדים לקנות במחיר מופקע. אבל לא האנשים מעניינים את הכנסת, אין תחליף למסחטת כסף הזו למדינה אז גם לא יפעלו להוריד מחירים, הבועה תנופח עד שתתפוצץ כשלא יוכלו להשתלט עליה יותר, ואז נראה את כל קוני הדירות במיליון בפריפריה ובעלי משכנתאות גדולות בכמה סדרי גודל מיכולתם.

      מחק
  21. הריי זה כל כך דבילי שבכל מקרה בין אם זה שוק שחור לבין זה שוק שהוא עובר דרך תשלום מס הכסף עצמו נשאר במעגל השוק, תחשבו על זה שאנחנו משלים ריבית ומס על אותו כסף כל הזמן, זאת אומרת שאנחנו אלה שתמיד משלמים בסופו של דבר, חברות האשראי רוצות אותנו כלואות אצלם, אלוהי הכסף. מה יקרה אם יום אחד חברת האשראי תחילט שאזרח זה או אחר לא מגיע לו. חוסמת לו את האשראי וזה לך תחפס, גם אם יש לו מזומן הוא לא יכול לעשות איתו כלום. יותר מכל מה שמעצבן אותי זה שאנחנו מחוייבים להישאר בתחום הצויליזציה, קרובים לכספומט, מחוברים לקבלים של חשמל של מפלצת הברזל של מאיר אריאל והנביא דניאל. המציאות מתפוצצת לנו בפנים, יום אחד תהיה הפסקת חשמל ויגמר כל הסיפור של האשליה הזאת, בקיצר נחייה עד שנמות בכלל לפעמים אני חושב שהסיבה של המדינה שלא נמות זה בשביל למצוץ לנו את הנשמה עד הסוף, עד הרגע האחרון, ונותנים לנו אשליה שהחיים פה הם מזה יפים ומנצנצים, אבל ברגע שמקלפים את את מדבקת ההגנה (כמו המדבקה שמגנה על המסך של הטלפון "החכם") אנחנו מקבלים מציאות אחרת לגמריי, ותמיד השאלה שלי היא מה היכולת שלנו לשנות באמת? מה האפשרות שלנו להתאגד ולהתנגד? ואם זה באמת יקרה, לאן באמת היינו רוצים להגיע? על מה אנחנו מוכנים לוותר? ולא רק למחות על חוסר הצדק... אנחנו כאילו מאד נהנים להגיד דברים ולמחות, אך לא מספיק אמיצים לוותר על הנוחות, על הפינוקים, על הזבל שאנחנו יונקים מהטלויזיה, המחאה היא העם מול העם, אנשים לא מוחברים מחוץ למטר שנמצא סביבם, מחביאים את האף מאחורי מסכים, מסיטים את דעתנו בפרסומות בחובות וכ'ו, אי אפשר לקרוא לשינוי ולהשאיר את הכל אותו דבר, רוצים שינוי, אז שינוי עד הסוף. עושים סוף עד הסוף, לחזור למחתרת ולתכנן את העולם מחדש... מי איתי?
    באהבה אריה ציון

    השבמחק
  22. אני מסכים שיש לויזה אירופה אינטרס כלכלי פה, והם גם לא מסתירים אותו (למה שיטרחו?), אבל -
    זה גם אינטרס ציבורי.
    לא קרה אף פעם שאינטרס ציבורי השתלב עם אינטרס עסקי כלשהו?
    אם לא - אז הנה תקדים.
    גם אני בעד הפחתת השימוש במזומן. דברו עם העצמאי הראשון שתתפסו ותבינו למה - כ"כ הרבה כסף מתכבס פה בגלל שימוש במזומנים ועבודה ב"שחור", ובגלל זה אנחנו השכירים צריכים לשלם יותר מיסים.

    מעבר לזה - התפישה כאילו פוליטיקאים נמצאים "בכיס" של כל ארגון עסקי באשר הוא היא קצת פרנואידית (הם אולי נמצאים בכיס של כמה מהם, אבל אני בספק אם לויזה אירופה יש את הקשרים המתאימים).
    הראל לוקר ודאי איננו מריונטה של ויזה - במקום זאת הטיעונים שויזה מציגה הם די משכנעים. אני מציע לא לפסול את הרפורמה רק משום שהיא תשרת גם אינטרס עסקי של מישהו - היא תשרת בסוף גם אותנו ע"י הפחתת פשיעה והפחתת נטל המס.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה באמת לא מבין מה הבעיה?
      בוא אציג לך כמה נקודות אחרות-
      1. אם קיים כל כך הרבה כסף בהון השחור (ונמצא כזה), למה לא משיתים חובת דיווח כללית (הצהרת הון) שנתית כמו שנהוג בארה"ב? התשובה אגב היא שמי שינזק מדיווח כזה הוא בעלי ההון/מעמד בינוני גבוה ומי שיהנה ממנו הוא המעמד הנמוך.
      2. למה אני צריך לשלם מס של 2.5% (עלות עסקה נסלקת בכ.אשראי) על כל הוצאה כספית שלי? למה אני אומר שאני נושא בעלות? כי בעל העסק משלם את זה ומגלגל את זה על עלות המוצר
      3. ברגע שהשימוש במזומן ילך מן העולם הגורמים העסקיים ישלטו בכל תנועה שאתה עושה. כנ"ל המדינה. אתה רוצה לחיות בעולם שבו החיים שלך שקופים ב-100%?
      4. אתה יודע כמה אנשים נאלצים להתגלגל במזומן בגלל שהחשבונות שלהם מוגבלים? אני לא מדבר איתך על פושעים, אלא על אנשים שעשו למשל טעות בעסקים. מה שאתה גוזר עליהם הוא גזר דין מוות, וזה באמת בלי להגזים.

      תחשוב על זה.

      מחק
  23. כששר האוצר דוגמן של בנק אז ברור שכל הממשלה חבר אריסים של הבנקים. הבנקים וחברותיהם ועיסקיהם וטייקו י המחמד שלהם שהם בעצם מנהלי פרוייקטים של הבנקים.

    השבמחק
  24. עצומה נגד הגבלת השימוש במזומן http://www.atzuma.co.il/unlimitedcash

    השבמחק