יום שלישי, 24 בפברואר 2015

משכנתא ל100 שנה - גרסת הדיור בר השגה של מועמד המחנה הציוני

מאת: ערן הילדסהיים.

בדקנו עם מומחה למשכנתאות מה יקרה אם הכנסת תאמץ מחר את הצעתו של מועמד המחנה הציוני, פרופ' יוסי יונה, לאפשר לציבור לקחת משכנתאות למשך 100 שנה. התוצאות וההשלכות היו מטרידות ביותר וזה בלשון המעטה.


 היום כשכל מפלגה מתחרה באחרת מי יציע פתרון מקורי יותר ליוקר הדיור אי אפשר שלא להזכר בפתרון שהעלה בנושא פרופ' יוסי יונה. שמו של פרופ' יונה, מועמד במקום ראלי במחנה הציוני לכנסת הקרובה, מוזכר לאחרונה בעיקר סביב ויכוחים פוליטיים של מי הוא ציוני. יונה קיבל את הכרתו בעיקר עקב היותו פעיל חברתי מוביל. הוא עמד בשיא פעילותו, יחד עם פרופ' אביה ספיבק, בראש צוות שהוביל את "המצע הכלכלי" של המחאה החברתית בשנת 2011.

אין ספק שפרופ' יונה מביא את אחד הפתרונות ה"יצירתיים" ביותר לבעית הנדל"ן שלנו מבין כלל המועמדים. הוא הציע בשנים האחרונות לאפשר לזוגות צעירים לקחת משכנתא למשך 100 שנה. "הרעיון של סולידריות וערבות הדדית בין-דורית הוא שניצב בבסיס תוכנית זאת" - הסביר יונה את הרציונל שמאחורי הפתרון.

נראה שפרופ' יונה שכח שערבות בין דורית היא שהורים חוסכים עבור עתיד ילדיהם. הוא למעשה מציע עולם הפוך, בו ילדים מיום לידתם יפתחו את חייהם במינוס ובכך יהפכו למשענת הפיננסית של ההורים. הכל למען המטרה ה"נעלה" של החזר המשכנתאות לבנק והמשך שיטה המקדשת את החוב הרבה לפני האזרח.
בראיון לYNET לפני כשנה וחצי אמר פרופ' יונה כי  "אם תנוסח תוכנית באופן חכם ונבון, כך שגם הדורות הבאים ישאו בתשלומי רכישת הדירה, אני רואה את העניין בחיוב רב ביותר"

הלכתי ובדקתי מול שמיל גינצברג, המכהן כ-CTO של אומנה-בקרה פיננסית בע"מ, מה תהיה עלות משכנתא אילו הבנק יפרוס לנו אותה על פני 100 שנה.
גינצברג הניח לצורך החישוב כי המדד יהיה בממוצע 2.5% לאורך התקופה והריבית שיגבה הבנק על המשכנתא תהיה 8%. להערכתו של גינצברג, זו הריבית הריאלית שניתן להשיג מהבנק בהתחשב בסיכון הגבוה הכרוך במתן משכנתא לתקופה כה ארוכה. פירוט והסברים מלאים לגבי החישוב ראו בדו"ח למטה.

התוצאות גילו כי לווה שיקח משכנתא בסך 800,000 ש"ח, יחזיר במשך 100 שנה סכום עתק של כ-28.6 מיליון ש"ח. ההחזר בחודש הראשון של לווה המשכנתא במצב כזה יהיה 5,346 ש"ח ונכדו ישלם בחודש האחרון, בעוד 100 שנה, כבר 64,827 ש"ח!

טבלת החזרי משכנתאות ל30 שנה (3.5% ריבית) ו100 שנה (8% ריבית) + מדד 2.5%


הפתרון שמציע פרופ' יונה הוא סימפטום להתעלמותו של רוב הציבור מהסכנה הטמונה בריביות הנלוות למשכנתא. ככל שנאריך את המשכנתא, או נגדיל אותה, נצטרך להחזיר סכום גבוה יותר, לעיתים באופן משמעותי, מערך הקרן עצמה. זו מלכודת חוב, שהיא תוצאה של נוסחת ההחזר של הבנקים שקשה מאוד לצאת ממנה. לכן מזערו סיכונים ומשכנתאות ככל שתוכלו, גם אם זה אומר שתרכשו דירה פחות יפה או עם חדר אחד פחות. זכרו כי כל שקל שלקחתם כקרן הוא קריטי במקרה זה לסך ההחזר הסופי.




44 תגובות:

  1. אני אינני מופתע שרעיון עוועים שכזה עלה במוחו של "האינטלקטואל" האדום והסהרורי הזה
    כולי תקווה שהמפלגה הארורה הזו תקבל כמה שפחות מנדטים ולא תרכיב את הממשלה הבאה למרות התשקורת.

    ערן רציתי לשאול, האם תאורטית ניתן לשנות את השיטה המוניטרית בישראל כשבשאר העולם נשמרת השיטה הנוכחית?
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה מצוינת.
      ברור שאפשר אבל זה כרוך בעימות עם מוקדי הכח בעולם.

      או בשפה ציורית - התעמתות עם הרוע.

      מחק
    2. ראשית אפשר להמציא כל חוק שנרצה זה תלוי רק בנו, אם יש לך מה להציע לעולם הם יקנו ממך גם אם אתה דיקטטור קניבל. שנית מי כן התקווה הגדולה שלך לבחירות? מי המפלגה. שתיקח אותנו לעתיד טוב יותר? אחרי שההיסטוריה הוכיחה כי כלום לא משתנה אחרי כל מערכת בחירות? השמאל המשיך בקפיטליזם ולא עשה שלום הימין עשה שלום והחזיר שטחים ולא פירק הקרטלים הגדולים. אז אתה חי פה? או בארץ דמיונית? רק ביום שנתעורר ונדרוש מערכת חוקי כלכלה משפט ושלטון חדשים נזכה לראות שינוי כל שהוא

      מחק
  2. לפעמים יש רעיונות כל כך מטופשים שרק אנשים מאוד משכילים מבינים אותם - כמו האיוולת של פרופ' יוסי יונה. אנשים פשוטים שלא עברו את שטיפת המוח והטמטמת הרווחת במוסדות ההשכלה הגבוהים בארץ מבינים ישר שמדובר פה באיוולת גמורה מבית מדרשם של אנשים עם רקע אדמדם קומוניסטי.

    השבמחק
  3. השלב הבא יהיה שיעבוד איברי גוף או הילדים לטובת קרטלי הבנקאות העולמיים.

    השבמחק
  4. רק מזכיר שיוסי יונה הוא זה שיישר קו ומתמודד במפלגת העבודה, המפלגה שהחליפה את יחימוביץ' והצניחה את פרופסור טרכטנברג, זה לא שמפלגת העבודה יישרה קו עם יוסי יונה.
    יוסי יונה הוא אדם שעשה ועושה הרבה למען הפריפריה. פרופסור לחינוך, ואני בטוח שתחת המטריה של מפלגת העבודה הוא יוכל לתרום רבות למדינה.
    האם הוא משפיע על המצע הכלכלי והמדיני?אני מניח שהוא השמיע את קולו, אבל, בניגוד למפלגה אחרת, בעבודה פורסם מצע כך שאפשר לדעת בדיוק האם מתכוונים ליישם את תוכנית 100 השנים המוצגת כאן, למקרה שלא קראתם את המצע, אין שם שום כוונה ליישם את התוכנית הזו כך שכל הטור הזה די מיותר ולא רלוונטי.
    יוסי יונה, דרך אגב, הוא סמן שמאלי במפלגה, גם בצד המדיני והקו המדיני לא דומה למה שהוא מציע.
    הכוח של מפלגת העבודה, כמפלגה הפונה לאוכלוסיה רחבה, הוא ביכולת להכיל מגוון של קולות ובסוף לאחד אותם סביב מצע מוסכם ובצד הכלכלי גם סביב אישיות מקצועית.
    אז 100 השנים פה זו אנקדוטה נחמדה, אבל לא יותר מזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מכיר את התהליך של הצעת חוק פרטית? לא בטוח שיונה יעלה את זה כהצעת חוק כזו אבל זו אופציה ולא צריך שזה יהיה במצע כדי שזה יקרה

      מחק
    2. כן הפרופסור המהולל .... שקורא לטלי פחימה פעילת שלום
      וקורא להכניס את הנכבה ללימודים ביחד עם יום השואה ....

      באמת אדם שיש לו המון לתרום למען המדינה ..... הפלסטינית.

      מחק
  5. אין בעיה שכל אחד יחשוב מחשבות טובות (לדעתו). יש בעיה חמורה כאשר לא פועלת אצל הדובר "בקרת רעיונות" והוא אינו בודק את שאומר לפני שאומר. אם היה פונה למומחה, היה מקבל מיידית אזהרה שמדובר בטעות.
    ככה הוא מדבר גם על הנושאים האחרים שעוסק בהם?
    מפחיד.
    לעניות דעתי ללא שיבין ויטמיע את הסיכונים בדיבורים בעלמא, הוא יישאר נחמד כאיש פרטי וסכנה לציבור אם יקבל תפקיד ציבורי מחייב.

    מי דואג להעביר לו את המסר?
    (אין לי שום דבר אישי עם פרופ' יוסי יונה, איש נחמד)

    השבמחק
  6. מקבל חלחלה רק מלשמוע את הרעיון..
    הבאת לעולם ילד שבכלל לא ביקש לבוא לכאן ואז הפלת עליו חוב עתק, כי אבא לקח הלוואה. מה לא נשמע כאן הגיוני? פרופסור הזוי.

    השבמחק
  7. לתקוף את השמאל כשנתוני המשק מראים על כישלון מנהיגותי חמור, במשך יותר מעשור, זה לא רק טיפשי! זה התאבדות! נראה ש-לאדונים ערן הילדסהיים וחברו הטוב אורי ירון יש ייצר להרס עצמי! שני אלה סולדים (אישית, לא רק עניינית) מפרופ' יונה בלשון המעטה והם ששים להביע את סלידתם היוקדת בכל הזדמנות אפשרית עוד מתחילת המחאה החברתית. אם יש מישהו שמסוגל לתקן את מה שהרס... הטיפשון החמוד הזה... חבוווב הימין הקיצוני... זה עם בעיות הגב שצריך מיטה במטוס בחצי מיליון שקל... זה שמשחק אותה גבר... – בני, בני נהתניהו! (...זה גבר זה? יחימוביץ לוקחת אותו בהורדת ידיים) – זה רק השמאל! אם יש מי שאכפת לו ממאות אלפי נשים זקנים וטף שחיים כבר שנים על לחם אחיד זעתר בצל ושמן סויה – זה השמאל! מי שמוכן להקשיב למחאה החברתית (גם משהו!) ולדבר על שינוי - זה רק השמאל! בכדי לצאת מהביצה הטובענית שהאפס הזה... חסר האחריות!... – בני... הכניס אותנו אליה - צריך זמן! צריך זמן לשינוי תודעתי! את פרק הזמן הזה שאנו צריכים כול כך, ניתן להשיג רק ע"י שינוי מבני (קטן) במשק. השינוי המבני הזה לא יפתור את הבעיה, אבל הוא ימנע קריסה כלכלית וימנע הרס חברתי. הוא יקל על החיים באופן משמועתי במקום המקולל הזה. שינוי מבני כזה - רק השמאל יכול לעשות! וצריך לתת לו את ההזדמנות! אם השמאל יאכזב, רצוי ואפילו מומלץ בחום, לכם/ן, לכל אחד באופן אישי, לעשות חשבון נפש ,ואולי להתחיל לשחרר חבלים ולהוריד סירות. אבל לפני צעד כזה קיצוני, חייבים לתת הזדמנות למנהיגי "השמאל היהודי" שאומנם מנהיגיו כולם או רובם בעלי נטיות מיניות - שלא כדרך הרוב, או במילים אחרות - לא מייצגים את החתך החברתי האמיתי בחברה, (לכאורה), אך זה עדיף על עוד פעם - בני... ...רק מה, תשמרו על רגליים סגורות... כי אחרת זה יכול להיות מסוכן...

    השבמחק
  8. ממש יוסף במצרים, כשלאנשים נגמר הכסף לרכישת אוכל במהלך הבצורת, הציע להם למכור את אדמתם לפרעה, לאחר מכן למכור את גופם. יוסי יונה מגדיל לעשות ורוצה למכור את ילדינו עבדים לבנקים. הוא אפילו לא מבין שמהלך שכזה רק יגדיל את מחירי הדירות כי זה יגדיל את הביקוש למשכנתאות בגודל עצום.
    האם יש פוליטיקאי אחד שמבין ומתייחס לגודל הבעיה?

    השבמחק
  9. לגבי שאלתו של אנונימי:האם תאורטית ניתן לשנות את השיטה המוניטרית בישראל כשבשאר העולם נשמרת השיטה הנוכחית? התשובה היא בהחלט כן, משום שישראל אמורה להיות מדינה ריבונית וככזו היא המוסכמת לקבוע את השיטה המוניטארית שלה ולממש את זכותה של המדינה - באמצעות רשות מוניטארטית שקופה ומבוקרת להפיק את הכסף הלאומי שלה - כסף פיאט - ולהגשים חירות כלכלית אמתית, שפע כלכלי לכל, שהעולם עוד טרם חזה כמותו. הרי עיני העולם נשואות אלינו, הם מצפים מאיתנו וגם אנו מעצמנו להיות אור לגויים. אומנם נכון, כיום במידה רבה אנו חושך לעצמנו, אך אם נרים את דגל השינוי המוניטארי, שעליו ממליץ אתר זה - וראו גם את ספרו המעולה של בעז הירש שיצא לחנויות 'יוצרים כלכלה חדשה' - לבטח נגשים את החירות הבסיסית ביותר, היא החירות הכלכלית והדמוקרטיה הכלכלית והעולם במהרה ילך בעקבות האור שמציון יצא.
    לגבי השמאל, עצם זה שהוא חותר מזה שלושים שנה לדבר אחד, להקים לנו כאן מדינת ג'יהאד בגבולות אושוויץ, זוהי השחיתות החמורה מכל, שחיתות שמשמעה חורבן ישראל ושואה נוספת. זאת אני אומר אף כי גם נתניהו עצמו הוא כישלון בהרבה מובנים והחמור מהם הוא המשא ומתן שניהל וינהל עם האויב חותר השמדתנו. לכן לא אזיל דמעה אם ייפול. ברירת המחדל היא נפתלי בנט.

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לך שאפשר לעשות זאת אם ממשלת ארצות-הברית תתנגד? אל תשכח שישראל לא יכולה להתקיים ללא תמיכת ארצות-הברית.

      galgal21

      מחק
    2. לדוד: נראה לי שאתה לא מבדיל בין שמאל וימין פוליטי לבין שמאל וימין חברתי. אלו דברים שונים מאוד. השמאל והימין הפוליטי זו המצאה ישראלית בלבד ואין לה קשר לשמאל ולימין החברתיים. אדם יכול להיות ימני מבחינה פוליטית וסוציליסט או קומוניסט מבחינה חברתית (וגם ההפך). דוגמאות לכך הם גולדה מאיר ויגאל אלון (עד מלחמת ששת הימים).

      galgal21

      מחק
    3. אפשר לעשות כי אנחנו לא תלויים בארה"ב - רק בדמיון שלנו אנחנו תלויים בהם.
      יתכן שברגע שארה"ב לא תתמוך בנו נאלץ להפסיק עם ההתנהגות הילדותית של להישאר בשטחים עם הפלסטינים ולצפות מהם שיתנהגו טוב בלי מדינה בפועל.

      לדעתי יש לפתוח את הגבולות בין הפלסטינים לשאר הערבים ולשים גבול ביננו לפלסטינים שהם לא יעברו בגבול האחרון שציינתי עד שלא יהיה שלום.
      יהיה שלום כאשר תירגע האיבה.
      האיבה תירגע כאשר יסלחו לנו על העבר וכאשר מצבם הכלכלי ישתפר.
      כנ"ל גם איתנו,גם אנחנו צריכים לסלוח.

      מחק
    4. אנונימי 124 בפברואר 2015 בשעה 22:27, כשתקום מדינה בלשתינאצית לפי הזיותיך, היא מייד תתמלא בכמה מיליוני ג'יהאדיסטים עם טילי כתף ואלה יחדרו מייד לישראל וזה יהיה הסוף שלנו. שום מטוס לא ימריא ואתה אפילו לא תוכל לברוח. מלאכתו של היטלר תושלם. על מה עלינו להתנצל, על זה שהאיסלאמיסטים והערבו נאצים רוצים מאה שנה להשמידנו, בעוד כל רצוננו היה ונשאר להביא פריחה ושגשוג למזרח התיכון, אבל אבוי המזרח התיכון החדש התגלה כמזרח תיכון חדעאש.

      מחק
    5. אכן העולם מחכה שניהיה אור לגויים גם ביחס לגר שאנו מצווים לאהוב ולתת לו נחלה בארצנו. החמאס איננו מייצג את הפלסטינים כמו שהדיקטטור הפסיכופט אינו מייצג את אזרחי צפון קוריאה. כל האזרחים רוצים לא להיות עבדים לכסף, מעוניינים ביישוב הדעת אך דעתם נשטפת עי כוחות הסטטוס קוו המעונינים לשמרו ואת כוחם באמצעות דמגוגיה לאומית וליבוי הסיכסוך. מסכים כי הצעד הראשון לחירות הוא שינוי השיטה הכלכלית כל השאר יראה אחרת לגמרי כאשר האזרחים יזכו לחפש מחשבתי

      מחק
    6. שמתי לב שגם הימין וגם השמאל פוחדים מהערבים.
      הימין כמו הכלב הקטן שנובח שמגיע מישהו לא מוכר הביתה.
      מפחיד אותו בתקווה שלא יתקוף אותו כי הוא בעצמו פוחד.
      השמאל גם מפחד אבל בשיטתו העקיפה הוא פוחד ומביע את זה דרך התכנסות נסיגה והתחנפות.

      לגבי הפחד שלך שהעלת:"פליסטנצים,גיהדיסטים עם טילי כתף וכד'",
      נשאלת השאלה למה הדברים האלה לא קורים עכשיו ב 22 מדינות ערב האחרות?
      התשובה היא הסכסוך הערבי ישראלי הפך לסכסוך הישראלי פלסטיני.
      השלמנו כבר עם כל הערבים פחות או יותר ונשאר עוד קצת עם האלה כאן ליד אבל החמדנות לאדמות שלהם והפחד ההיסטורי מהם נותן למנהיגים אפשרות ללבות את הסכסוך.

      מחק
    7. גבלס כבר אמר כשחוזרים על שקר ענק הרבה פעמים הוא נתפס כאמת. כך, כשחוזרים על השקר הקולוסאלי שאדמתנו בארץ ישראל המערבית היא שטח כבוש - כבוש ממי, מתי ואיך? - שהתוקף שלנו עליה אין לו אח ורע בתולדות העמים - מתחילים לבוא הזויים שקוראים לכך מתוכנו, שטח כבוש. ועוד אומרים לנו ההזויים, השלמנו עם כל מדינות ערב - ומתעלמים מכל הדעאש והאיסלם הג'יהדו פשיסטי שרוצה להכריתנו בכל האוקיאנוס הערבי איסלאמי שמסביב. אכן השמאל לעולם לא יתן למציאות להפריע להזיותיו.

      מחק
    8. ראשית מעניין שאתה משתמש בגבלס שאמר זאת כי ידע היטב כיצד להשתמש בטקטיקות הפחדה דמגוגיות לאומניות בדיוק לשיטותיו של ביבי והימין הלאומני. שנית אנונימי 1 לא דיבר על כיבוש אלא על גזל קרקעות. גם כאשר כובשים שטח הבעלות על הקרקע נשארת בידי האזרחים מלבד במשטרים בהם אנחנו לא רוצים לחיות. האם דעאש והאיסלם הגיהדיסטי מייצגים את העולם הערבי? בדיוק כמו שעוצמה יהודית ומרצ מייצגים את העם היהודי. האם שטח כזה או אחר יגן עלינו מפני אויבינו? ההיסטוריה הקרובה הוכיחה כי לא (48,67 בהם היינו בשטחים קטנים יותר לעומת יום כיפור בהם שלטנו בשטחים נרחבים), וברור כי ההיסטוריה הרחוקה הוכיחה זאת שבעתיים והנביאים הוכיחו אותנו על כך עשרות פעמים, אולי השמאל לא מבדיל לחלוטין בין אויב לאוהב אך לפחות הוא מבין כי שורש הבעיה הוא בפשעים החברתיים וחוסר הסולידריות בדיוק כמו שהנביאים לימדונו, ושלפי חזונם אמורה מדינת ישראל להתנהל.

      מחק
  10. למען האמת, למרות סלידתי מנהנתניהו, קראתי את ספריו של ירון זליכה הגווארדיה השחורה והמדריך ליעילות כלכלית, בהם הוא מפרט באריכות את מאבקו נגד השחיתות הממוסדת שנוגסת חמורות באוצר המדינה, מעוותת את התחרות החופשית ומרוששת את האזרחים, ולמען ההגינות צריך לציין שבכל תקופת כהונתו כחשב הכללי קיבל גיבוי מלא מנתניהו שהיה אז שר האוצר, והיה שר אוצר מצטיין, למרות שהשמאל יצא מדעתו לנוכח מהלכיו. כך שיחסית לאלטרנטיבות, ביבי מבחינה כלכלית הוא הרע במיעוטו, אף כי סירובו להפגש ולדון עם אנשי התנועה לשינוי מונטארי היא כשל גדול בנושא. מדהים שדווקא מורהו הכלכלי המוביל של נתניהו הוא מילטון פרידמן, חתן פרס נובל לכלכלה שתומך אף הוא בכסף ריבוני בר-קיימא כפי שאנו מציעים.

    השבמחק
    תשובות
    1. דוד בגדול אני מסכים עם השקפותיך, אך לא עם המסקנה. מבין מפלגות הימין רק הליכוד יכולים להרכיב את הממשלה וזה עדיף על שלטון השמאל גם מדינית, מבחינתי זה הנושא החשוב מהסיבות שציינת, וגם כלכלית.
      השואל..

      מחק
  11. The truth is that with such a small interest rates we are very close to the idea of having money printed by the government at 0% interest. The interest we pay the banks is so small it is practically the administration costs of their operations. If interest will be 0% the politicians will spend like drunken sailors without consequences, the only way to stop this from happening is to force the government to balance their budgets therefore, if they need more money the government will have to tax the present voters and will not be able to tax the voters that were not born as yet, i.e. our children or grand children.

    השבמחק
  12. ביבי הוא אסון,

    הרצוג ולבני גם כן אסון ובדיוק על זה נאמר איזה הוא חכם הרואה את הנולד,לא צריך שהרצוג ייבחר ואז ניווכח בכך

    רק על נערים תמימים ניתן לעבוד ראה ערך תיכון בליך

    ולדוד איש שלום אני רואה שאתה מאד נאיבי כשאתה רוצה, אם כבר לשיטתך עדיף להצביע ל "יחד" ולא לבנט חסר הלב, (שלא עשה מאומה חוץ מלתמוך בקצבאות הילדים) כל זה לשיטתך

    לחילוני במציאות הקימת כחלון הכי טוב

    השבמחק
  13. תיקון טעות

    ולדוד איש שלום אני רואה שאתה מאד נאיבי כשאתה רוצה, אם כבר לשיטתך עדיף להצביע ל "יחד" ולא לבנט חסר הלב, (שלא עשה מאומה חוץ מלתמוך בקיצוץ של מאות שקלים בקצבאות הילדים) כל זה לשיטתך

    השבמחק
  14. כיצד יתכן שהריבית במשק מתקרבת ל 0.1% והריבית על משכנתאות היא 9%?
    הציבור חייב לדרוש שהריבית על משכנתאות לא תעלה על פי 2 מהריבית במשק.
    אלה שמייצרים כסף חינם יש מאין תוך יצירת חובות עצומים על שם המלווים הם ארגון פרוטקשיין שמתעלה על כל ארגון פשע. אם לציבור היה חוש צדק היה מחייב את הבנקים להחזיר לו את כל הריביות האלה שהן מעשה רמיה וגניבה.

    השבמחק
  15. פתרון לבעיות הנדל״ן בישראל נמצא בכיסם של המשקיעים.

    השבמחק
  16. הרעיון כל כך הזוי שרק מוכיח עד כמה הבועה שבה אנחנו חיים לא מסתדרת עם החיים האמיתייים.
    אני התחלתי לקנות דולרים, זהב פיזי ואפילו בקבוקי וויסקי איכותיים שהיום זולים אבל אחרי קריסה יעלו הרבה יותר ובדולרים, עוד מעט הריבית תרד מתחת לאפס ואז כולם ירוקנו את החשבון בשביל לקנות טלויזיות זה מה אני חושב יקרה ביום של הקריסה.
    אני אשמח לשמוע עוד הצעות מענייינות לחיסכון לא סטנדרטי זה יכול להיות נחמד

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גם משקיע בבקבוקי וויסקי איכותיים, הבעיה שאני לא מצליח לשמור אותם מלאים. יש למי רעיון מה לעשות? עם הזהב הפיזי אני דוקא מצליח להסתדר.

      מחק
  17. אנונימי24 בפברואר 2015 אנונימי שקונה זהב וויסקי, אנא בטובך, ציין כתובת מפורשת. תודה

    השבמחק
  18. מצב קשה:

    http://rotter.net/forum/scoops1/186003.shtml?utm_source=rotter.net&utm_medium=mivzakside

    השבמחק
  19. נראה לי שאין מה לדאוג מהרעיון הזה. לקחת משכנתה ל-100 שנה זה כמו שאתה לא קונה דירה כי הדירה לא תהיה שלך לעולם. זה כאילו אתה שוכר דירה כאשר שכר הדירה זה המשכנתה שלך. לשכור דירה ששווה רק 800000 אלף ש"ח ב-5200 ש"ח לחודש זה שכר דירה אסטרונומי. לפי זה אם ניקח דירה סבירה ששווה 1.6 מליון ש"ח, נצטרך לשלם עבורה שכר דירה של 10400 ש"ח לחודש.
    אף אחד לא יקח משכנתה ואף אחד לא יקנה דירה בתנאים כאלו. בשביל שמישהו יקח משכנתה ל-100 שנה הממשלה צריכה להוריד את הריבית לפחות מ-3%.

    galgal21

    השבמחק
  20. אין לי כתובת מפורשת עבורך, מצאתי סוחר זהב שמוכר לי במחיר סביר בערך 10-15% יותר מהמחיר הרשמי, אלכוהול הכי משתלם בדיוטי פרי מן הסתם אבל יש חנויות משקאות ברחבי הארץ שמוכרים יחסית בזול.
    אני יהיה מוכן לקנות כל סחורה בעלת ערך גבוה יחסית למשקל או גודל שיש אפשרות לסחור בה בקלות, מי שהתעסק עם זהב יודע כמה זה נזיל זה למעשה כסף מזומן.
    אם למישהו יש רעיונות לעוד סוגי סחורות בעלות ערך עם חיי מדף ארוכים שיכולים לשמש בתור חסכון אני אשמח לשמוע

    השבמחק
    תשובות
    1. התכוונתי תן לי את כתובתך, כדי שאוכל לבקר שם להתבונן בנצנצים, חה חה חה אינך מבין, כדי שתזהר ממבקרים בלתי צפויים, קרי, עם זהב אינך ישן בלילה בשקט וכשאתה עוזב הבית, אלא יוסטר, שכחת שאתה וילה בג'ונגל...

      מחק
    2. מוצטפא שמטרלינג25 בפברואר 2015 בשעה 13:56

      אני אוגר קופסאות שימורים עם תוקף ארוך. דווקא קופסאות הקטנות, למרות שהן יקרות יותר ליחידת משקל, כי בהן יהיה קל לסחור.
      אני חייב להצביע על הסיכונים - לפני 3 שנים כשהתחלתי לקרוא פה באתר הרגשתי שההיפר-אינפלציה בפתח וקנינו המון שימורי טונה עם תוקף לשלוש שנים (אני לא יודע מה המקסימום שניתן להשיג, עדיף כמובן כמה שיותר). בינתיים דווקא יש דיפלציה ובחודשים האחרונים נאלצתי לאכול הרבה מאוד סלט טונה! עכשיו אני מתלבט אם לחדש את המלאי, יש מבצעים טובים מאוד אבל לשימורים עם תוקף די קצר.

      מחק
  21. דוד איש שלום,
    תענוג לקרוא את התגובות שלך באתר. תמשיך בדרכך הבלתי מתפשרת. מאוד מקווה שחזונך יתממש וכולנו נצא אל האור. גם בנושא המדיני, אתה מבין שפשוט עובדים עלינו כמו בנושא הכלכלי ואסור לנו לוותר בשום אופן על גבולות בטוחים למדינה היחידה שיש ליהודים.
    מירית

    השבמחק
    תשובות
    1. מירית אולי מראש תנסי לא לחיות בחושך, ככה לא תצטרכי לצאת לאור.

      מחק
    2. כשאת ודוד תופסים צד של בעד או נגד הסכם שלום, אתם עוד לא הבנתם שעובדים עליכם.בדורנו יש רק צד אחד והוא האזרחים הפשוטים של ה 99% נגד כל כוחות המיעוט של הכלכלה והשלטון. כשתביני זאת תזכי להארה.

      מחק
    3. הדר, הנאיביות כך אומרים היא המפלט של האדם מהמציאות הלא נוחה לעולם החלומות והתקוות. במשך מאה שנה מנסים הערבו איסלאמיים לכלותנו, החל ממנהיגם גנרל אס אס חג' אמין אל חוסייני ובשלושים השנים האחרונות הצטרף אליהם השמאל הבינלאומי והאנטישמיות הפנימית לכלותנו - והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם - אולם את כבר זכית להארה בדבר השלום המיוחל, אשרייך. אגב, לפני 40 שנה הייתי בין מובילי השלום הישראלי פלשתיני אך להוותי התפקחתי לנוכח עובדות המציאות. אבל יש כאלה שמסרבים להתפכח, או שזה מאוד משתלם להם קרייריסטית להישאר מנותקים.

      מחק
    4. אני כבר הבנתי את דעתך אבל מתגובותך אתה אינך הבנת את דעתי. האם אמרתי כי אני תומך בהסכם השלום? האם אמרתי כי אין מנהיגים וארגונים הקוראים להשמדתנו? אני דיברתי על ההבדל בין מנהיגים ואירגונים לשאר האזרחים. הראשונים רוצים ללבות את אש השנאה ועי כך לשמר כוחם לאילו האחרונים ברובם דוממים ומעונינים באיש תחת גפנו ותאנתו ולכן כל המדבר על אירגונים ומנהיגים כתירוץ לכישלון או הצלחה של שלום בין האזרחים רק משרת את אותם הארגונים ו המנהיגים משני צדי המפה הפוליטית ולא את האינטרס של הרוב הדומם

      מחק
  22. מתי כבר ימסו רווחי שכירות כמו שממסים רווחי הון?

    השבמחק
  23. משכנתא ל 100 שנה קיימת ביפן ומחקרים מצאו שהיא מועילה רק לעשירים שמשתמשים בה ככלי להפחתת מיסי ירושה:
    http://financialzone.co.il/משכנתאות_ביפן.html

    השבמחק
  24. החישוב מופרך. אם תהיה כזו משכנתא, היא לא תינתן בריבית של 8%, וגם אם כן - במסגרת "הקלה כמותית", כלומר הדפסת כסף, בנק ישראל יוכל לפעול להורדתה לרמות סבירות מאוד של 4-5% לא צמודים.

    השבמחק