יום חמישי, 5 בפברואר 2015

שקר או אמת - לפיד תוקף את הכלכלה האמיתית

מאת: ערן הילדסהיים

יאיר לפיד יצא אתמול במתקפה חריפה נגד הכלכלה האמיתית בעקבות פרסום פוסט החושף כי הוא פעל בכנסת בדיוק ההפך מהמצע שפרסם השבוע. בדף הפיסבוק שלו כתב לפיד: "לא אכפת להם לשקר, להכפיש, להשמיץ הם ממילא כבר מושחתים, אז מה אכפת להם עוד כמה שקרים". 
אז מי בדיוק השקרן בסיפור הזה ומי המושחת? לפניכם כל העובדות, המסמכים והקלטות של שיחות שעליהם מבוסס אותו פוסט ושעלולים לגרום למבוכה לא קטנה בתוך יש עתיד.

 בעקבות פרסום הפוסט הויראלי השבוע על פעילות יש עתיד בכנסת האחרונה, לפיד החל להשתלח בדף הפיסבוק שלו כנגד אנשי הבלוג וכותביו. הוא הגיב לשאלת גולשת בטענות שלוחות רסן נגדנו:
"זאת השיטה שלהם, כשהם רואים אנשים ישרים והגונים שנאבקים בשחיתות שלהם, הם מתחילים לזרוק בוץ לכל הכיוונים. לא אכפת להם לשקר, להכפיש, להשמיץ בידיעה שאין בזה מילה אמת. למה? כי הם במילא כבר מושחתים, אז מה אכפת להם עוד כמה שקרים. בואי לא ניתן להם לעשות את זה."



עוד לפני כן באותה תגובה נתן לפיד את גרסתו לטענות שהועלו בפוסט. תגובתיו של לפיד הן באדום. מיד לאחריהן אימתנו את דבריו אל מול העובדות. זה מה שקיבלנו.

1. הטענה בפוסט: במצע החדש קוראים ביש עתיד להטיל מגבלות על אישי ציבור נחקרים, מואשמים או מורשעים. למרות זאת לפיד ניסה שש פעמים למנות (ובסוף הצליח) את אורי שני לתפקיד באחת הועדות וזאת אחרי ששני הורשע בעבירה של הפרת אמונים.
תגובת לפיד: איש לא ניסה למנות את אורי שני (שהורשע בכך שהנהג שלו לקח את ילדיו לגן בניגוד להוראות, ולאחר מכן כיהן כראש לשכת רה"מ) איש לא ניסה למנות אותו לשום 8 תפקידים. הוא היה יועץ ללא שכר לקבינט הדיור.

העובדות:
לפיד מנסה להמעיט בחשיבותו של שני בכנסת האחרונה למרות ששני היה דמות מפתח באוצר שהובילה את תכנית הדגל של המשרד- תכנית מע"מ אפס. שני היה גם זה שניהל את המו"מ הקואליציוני עבור יש עתיד בכנסת ה-19.

באופן אירוני לפיד היה מוותר על ססמת הבחירות שאימץ לכנסת הקרובה בשם "מושחתים נמאסתם", אילו רק ידע שהסיבה ליצירת הססמא נעוצה אי שם בשנת 1992. בשנה זו חשפה מבקרת המדינה דאז מעשי שחיתות חמורים לכאורה בנוגע לפעילותו של אותו אורי שני שכיהן אז כיו"ר עמידר. צפו בכתבה הקצרה הבאה על מעללי אורי שני בראשות עמידר. מתוך יומן עם אילה חסון:


לגבי טענותיו של לפיד שמעולם לא ניסה למנות את שני - העובדה ,כפי שחשפה התקשורת, היא שהיועץ המשפטי לממשלה שוב ושוב נדרש לבחון את בקשותיו של לפיד למנות את שני לתפקידים בועדות שהוא עצמו הקים [קישור]. כמו גם נציב שירות המדינה שנאלץ לדחות לפחות פעם אחת בקשה כזו [קישור]. שש פעמים על פי כל עיתוני הכלכלה ניסה לפיד למנות את שני. הנה חמש מהם (לא כולל את המינוי האחרון):
"בתחילה ניסה לפיד למנות את שני למנכ"ל מטה הדיור באוצר, תפקיד חדש במעמד של מנכ"ל משרד ממשלתי. התפקיד היה אמור לכלול שכר של מנכ"ל, הטבות נלוות וצוות עוזרים. כאשר המינוי הצפוי החל לעורר התנגדות, ניסה לפיד למנות את שני ליועץ מיוחד לשר האוצר לטיפול ביוקר הדיור ובדרכים להוזלת מחירי הנדל"ן. חוזה ההעסקה המיוחד של שני היה אמור להיות בהיקף של כ-70% משרה. בהמשך ניסה לפיד למנות את שני ליועץ בשכר לקבינט הדיור, ואחר כך למנהל וליו"ר החברה הממשלתית החדשה לדיור. כל התפקידים הללו היו אמורים להיות בשכר." [קישור]  

2. הטענה בפוסט: ביש עתיד קוראים להכליל בעבירת הפרת אמונים גם פעולות של ניגוד עניינים וקבלת טובות הנאה. בכנסת האחרונה קיבל יעקב פרי בונוס של 615 אלף ש"ח מבנק מזרחי בעודו מכהן כשר בממשלה מטעם יש עתיד.
לפיד: מבקר המדינה והיועץ המשפטי אישרו ליעקב פרי את הבונוס, וחוץ מזה, מה זה קשור לעבירת הפרת אמונים?

העובדות:
לא טענו לפעילות לא חוקית -אלא לעניין שאינו אתי. אנו חושבים שלא ראוי שחבר כנסת או חבר בממשלה באשר הם יקבלו סכומי כסף מגופים עסקיים במהלך כהונתם. דבר זה עלול להעמיד אותם גם אם רק למראית עין במצב של ניגוד עניינים או חשש שמא מדובר בטובות הנאה.
בפברואר 2014 אישר דריקטוריון מזרחי בונוס בסך 615 אלף ש"ח לשר המדע דאז יעקב פרי (יש עתיד). מועד האישור נקבע באופן תמוה בניגוד להסכם ההעסקה של פרי עם מזרחי, כפי שחושף דהמרקר בקישור כאן.
ההחלטה התקבלה ימים אחדים בלבד אחרי שלפיד העביר מסר חריף לבנקים שיש צורך להגביל את שכר הבכירים. לא ברור כיצד החלטה זו השפיעה אם בכלל על גרסתו הסופית של החוק להגבלת שכר הבכירים -מה שבטוח עולה ממנה ריח לא טוב.
האם מהלך זה עומד בסטנדרטים האתיים שאמורה לעמוד בה מפלגה שהמלחמה בשחיתות היא נר לרגליה? נראה כי לפיד כלל אינו מבין או אינו רוצה להבין את הסתירה בין זה לבין עקרונות מצע מפלגתו .

לגבי השאלה "מה זה קשור לעבירת הפרת אמונים?" - פה נפנה את לפיד למצע שהוא בעצמו מסר לעיתונאים רק השבוע: "הגדרת עבירת הפרת אמונים בחקיקה - ההגדרה תכלול פעולות שלטוניות המבוצעות תוך ניגוד עניינים וקבלת טובות הנאה;"

3. הטענה בפוסט: מצע יש עתיד קורא להגברת השקיפות השלטונית אך בו זמנית לפיד התנגד להצעת חוק של ליבני הקוראת להפוך את פעילות הועדה הכי קריטית בכנסת (ועדת השרים לחקיקה) לשקופה.
לפיד: כן, אני מתנגד לכך שיפורסמו ההצבעות בוועדת השרים לחקיקה, כמו באנגליה ובקנדה, מדינות לא פחות דמוקרטיות מאתנו.

העובדות:
למי שלא מכיר: ועדת השרים לחקיקה היא אחת הועדות הקריטיות בכנסת. כל החוקים עוברים דרכה והיא זו שקובעת אילו חוקים יעברו ואילו חוקים יפלו. כל ההחלטות בוועדה נעשות היום ללא שקיפות, ללא פרסום פרוטוקול הדיונים או חלוקת הצבעות השרים.
לטענת לפיד ובניגוד לדעת שרים מובילים בממשלה האחרונה החיסיון חיוני על מנת לקיים דיונים עניינים. גם אם זה נכון, זה עומד בסתירה למצע של יש עתיד הקורא לשקיפות שלטונית. שקיפות שלטונית לא יכולה להתקיים ללא שקיפות בפעילות ועדת השרים לחקיקה ואכן יש לשקיפות מחיר. לפיד טוען במצע שהוא מוכן לשלם את המחיר אבל בפועל ובתגובה זו טוען בתוקף שלא. לא ברור איך אפשר לתמוך בשקיפות שלטונית בו בזמן שאתה מונע מהציבור לדעת באילו חוקים תמכת ואילו הפלת?

בנושא זה האזינו לראיון עם הכתב הפוליטי ,תומר אביטל, שמתאר את המהלך הבלתי נתפס והמשמעויות של דחיית החוק להפוך את ועדת השרים לחקיקה לשקופה על ידי לפיד ונתניהו:


4. הטענה בפוסט: מצע יש עתיד קרא לאסור העברת תקציבים למוסדות לא מפוקחים או שקופים וזאת למרות שבתקופתו של לפיד מאות מיליונים עשו דרכם אל מוסדות מהסוג הזה.
לפיד: נלחמנו בהעברות הכספים הלא שקופים כל הקדנציה, כולל גרימת משברים קואליציונים, כולל הישיבה המפורסמת שפוצצתי במשרד ראש הממשלה כשסירבתי להעביר 300 מיליון שקל להתנחלויות.

העובדות:
מצד אחד לפיד טוען שהוא נלחם בהעברות הכספים הלא שקופות ומצד שני שוב ושוב עברו מאות מיליונים בזמן כהונת יש עתיד בממשלה אל עבר גופים לא שקופים ולא מפוקחים, לעתים אף באישורו של לפיד.
אם הדבר הוא עקרון כל כך מהותי לפי המצע החדש שלו- לא ברור מדוע לפיד לא נטש את הממשלה בעקבות העברת הכספים הפסולות האלה, אף על פי שבהיותו שר אוצר היה מודע כמעט לכל העברה והעברה [קישור].

העיתונאי רועי שושן חושף כי  בתאריך ה-19 לאוקטובר 2014 חתם יאיר לפיד, במסגרת תפקידו כשר האוצר, על אישור העברת 30 מיליון שקלים מכספי הציבור לעמותת איילים ללא מכרז וללא פיקוח . ראשי העמותה, למי שעוד לא יודע, הם אלה שעומדים בלב פרשת ישראל ביתנו. הם נעצרו ונחקרו בשל חשדות חמורים כמו מתן שוחד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. הנה מסמך הפטור חתום על ידי לפיד כפי שפרסם אותו שושן בדף הפיסבוק שלו:




5. הטענה בפוסט: מצע יש עתיד קורא להרחיב את ההגנה על חושפי השחיתויות. זה לא מנע מלפיד ופרי להפיל הצעת חוק  שהובאה להצבעה בנושא.
לפיד: כבר שלושים פעם פרסמנו והדגשנו - הידיעה על כך שהצבענו נגד חוק ההגנה על חושפי שחיתויות היא פשוט שקר. אפילו התנועה לאיכות השלטון, שפרסמה זאת, מודה כבר שזה היה פרסום שגוי.

העובדות:
בהערה שפורסמה בפוסט המקורי ציינו כי לגבי סעיף זה ישנן שתי גרסאות לשאלה איך לפיד הצביע. השאלה היותר מעניינת היא מדוע לפיד אינו חושף את הפרוטוקול שיבהיר כיצד הצביע (כי הוא טוען שלא התנגד אך מנגד גם לא אומר שהוא תמך בהצעת החוק)? מדוע הצביע נגד חוק שיאפשר את חשיפת הפרוטוקול הזה לציבור?
כך או כך ידע לפיד שאם לא יתמוך בהצעה (בין אם ימנע ובין אם יתנגד) החוק יופל. לכן  השאלה המהותית נשארת על כנה: מדוע לא תמך בחוק לחיזוק חושפי השחיתות שבו תמכו ללא סייג מבקר המדינה ומשרד המשפטים בראשות ציפי לבני?
אתם מוזמנים להאזין לתאור של הכתב תומר אביטל על מהלך הדחייה של חוק זה כפי שבוצע על ידי לפיד ונתניהו בנובמבר האחרון.


6. הטענה בפוסט: מצע יש עתיד קורא לבצע חקיקה שתבטיח שוויון הזדמנויות בהתמודדות על מכרזים ממשלתיים. בכנסת הקודמת ,לעומת זאת, הוגשה עתירה לבגץ שמצביעה על קשר לכאורה בין 64 מועמדים שנבחרו להתמודד על משרת דירקטור ללפיד, שני ויוגב.
לפיד: בפעם הראשונה בתולדות המדינה מנעתי מינויים פוליטיים בחברות הממשלתיות והקמתי את נבחרת הדירקטורים כדי שהתהליך יהיה נקי וללא מגע פוליטי. המחוברים והאינטרסנטים עשו הכל כדי להחזיר את הגלגל אחורה, כולל עתירות לבג"ץ שאין להן שום סיכוי להתקבל.

העובדות:
יתכן שהעתירה לבג"ץ נגד מינויים פוליטיים בתקופת לפיד נעשתה ממניעים פסולים ויתכן שלא. כך או כך לא ברור מדוע לפיד תוקף אישית את מגיש העתירה במקום להפריך ולהתמודד עם מה שכתוב בתוכן העתירה, שחושפת את הקשרים לכאורה בין 64 מתמודדים בנבחרת הדירקטורים ליוגב, לפיד ושני.

******
והנה עוד נקודה מעניינת שמעמידה בסימן שאלה את נכונותו של לפיד להלחם בשחיתות. חושף השחיתויות ומי שקיבל צו הגנה ממבקר המדינה רפי רותם, פנה מספר פעמים ללפיד עוד מאז היה עיתונאי ב-2004. רותם ביקש מלפיד שיעזור לו בחשיפת השחיתות ברשות המסים והעביר לו את הפרטים.
זהו סרטון שהוציא רפי רותם בשנה שעברה המתאר שיחת טלפון עם לשכתו של לפיד בניסיון לקבל תשובה ממי שהיה אז כבר שר אוצר לגבי הטיפול בפרשה. להזכירכם, רשות המסים בכנסת האחרונה הייתה תחת אחריותו של לפיד ולמרות שבידיו היו מסמכים המעידים על שחיתויות חמורות ביותר שנעשו לכאורה בתוך הרשות - לא עשה דבר. צפו בסרטון - אם זה לא היה עצוב, זה היה אחד הסרטונים הכי מצחיקים שראיתם לאחרונה:


הבהרה: אין לכלכלה האמיתית דבר או חצי דבר באופן אישי נגד לפיד ומפלגתו. לא פעם ולא פעמיים שיבחנו כאן את פעולותיה האמיצות של השרה גרמן כשרת הבריאות ואת לפיד במאבקו בקק"ל.
הכלכלה האמיתית פועלת ממניעים של חשיפת האמת בלבד בכל תחום ונושא בו היא רואה חשיבות ציבורית.


45 תגובות:

  1. הסיפור הזה של בונוס בסך 615,000 ש"ח של פרי על 10 חודשי עבודה בבנק, ב-60% משרה הוא שערוריה בפני עצמה. השערוריה היא בכמה רמות:
    1.השכר המופקע של בכירים בבנק בכלל ופרי בפרט. החזירות, רבותי החזירות!!! אין אדם, ויהיה זה הגאון שבגאונים, שמגיע לו השכר שהם גוזרים לעצמם. הם לא מנסים למצוא כאן תרופה לסרטן,הם לא מנסים להציל חיים, הם לא נלחמיםבדעא"ש, הם בסך הכל מלווים בריבית !!! שיילוקיםשל המאה ה-21!!!
    2. נציג ציבור, שר בממשלה,חבר במפלגה שחרטה על דגלה את המלחמה ביוקר המחיה,שנגרם בין השאר מפערים חברתיים הולכים וגדלים, לוקח לעצמו בלי בושה בונוס כזה, בעוד שטלר בבנק מרוויח משהו כמו 4 אלף ש"ח!! בושה!!!
    3. מי זה המבקר /יועמ"ש שאישר את הבונוס הזה? אין חשש לניגוד אינטרסים? באמת? למה כי זה "בנק" ולא איזה מרטין שלאף או שלדון אדלסון שמעבירים באופן אישי כספים עבור "יעוץ"? בחייאת...

    וכמה מילים לסיום: יאיר לפיד,יעקבפרי אין ממש הבדל גדול בין השניים. האחד איש תקשורת בעברו שמנוהלת ע"י בעלי הון, והאחר משרתם של בעלי ההון לשעבר. הם שם בשבילם, גם אם הם מנסים לשכנע את עצמם ואותנו אחרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. העובדה שיעקב פרי לקח את הבונוס בלי למצמץ - לטעמי זו הבעיה הקטנה יותר והיא קשורה לתחום המוסר והאתיקה. הבעיה הגדולה יותר היא עצם ההחלטה של הבנק להעניק לו את הבונוס, בטח בתקופה שהוא מכהן כח"כ (מה ידרוש בנק בתמורה)?. דבר נוסף שעולה ולא ראיתי שמישהו בדק את אותו - כמה עובדים זוטרים שפרשו יחד עם פרי מהבנק קיבלו בונוס? לדעתי אף לא אחד!!!!

      מחק
    2. עד מתי העם היהודי יסבול8 בפברואר 2015 בשעה 4:11

      הבעיה היותר גדולה היא שאף אחד לא מרסן את המשכורות השערוריתיות של בכירי הבנק. בחברה לא מושחתת לא צריך להיות כאלה פערים בין המשכורות של הבכירים לבין המשכורות של העובדים הקטנים. מי שאמור לרסן את זה זה השלטון. אבל כשיש לך שר שבעצמו הוא חלק מהחגיגה למה שהוא ירצה לרסן את זה? למה לצמצם את הפערים?למה לנסות ולעצור את השעבוד שהבנקים משעבדים את האנשים הקטנים בהלוואות בלתי נגמרות שאם אתה מפגר להחזיר אותם מייד דורכים עליך עם ריבית פיגורים,תשלום לעורכי דין של הבנק,עיקולים וכו? למה לעזאזל לעשות את זה כשאתה מרוויח יפה מזה כל כך, נכון אדון פרי? ולמה שהבוס הנוכחי שלו יאיר לפיד ילך נגד הבנקים כשהוא בעצמו הרוויח יפה בעבר מהקמפיינים שלו לבנק פועלים?

      מחק
  2. 1. לא תצליח לבלבל אותם עם עובדות[ פרשת רפי רותם, לדוגמה].
    2. הכל אישי בעולם הזה. [הטיפול הרפואי בעני שבאזרחים שווה לטיפול בשר הבריאות[על הירח,כמובן]].
    3. התקפה תמיד עדיפה על הגנה[ההוא מהטלוויזיה ומידיעות תוקף אותך ואת הכותבים פה].
    4. למה לא כדאי לעבור לסמים קשים[וויסקי].

    השבמחק
  3. שכחתם לציין את מאבקו הבלתי מתפשר בחרדים על שיוויון בנטל כולל שירות צבאי. אולי כדאי שסוף סוף מישהו ישאל מה עשה לפיד בשירותו הצבאי ואיך ולמה הגיע לשם.

    השבמחק
  4. כמה מטומטם צריך להיות פוליטיקאי שתוקף את האתר הזה דווקא שמאיר על האמת בזרקור אימתני ללא מורא. חבל שלא קמה לה מפלגה שכל המצע שלה הייה לשנות את השיטה המוניטרית, היה אז באמת בשביל מה להילחם. גם אם המפלגה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה, מבחינת מודעות הציבור לעיניין היינו צוברים נקודות קריטיות כי הבעייה הייתה מועלת לסדר היום הציבורי. תחשבו שהייתה קמה מפלגה שכל המצע שלה זה משהו שאתה לא מבין בכלל אבל הטענה היא שזה ישנה את החיים של האזרחים לטובה בצורה דרסטית, לא הייה מסקרן אותך להתאמץ ולהבין על מה מדובר?

    השבמחק
  5. מוצטפא שמטרלינג5 בפברואר 2015 בשעה 9:59

    מותר לשאול מה בדיוק מושחת בכם? אם הוא אומר הוא בטח מתכוון למשהו, לא?

    בכל אופן, אני רוצה להזכיר את הבלוג המופלא "יאיר לפיד קומיקס" שהפך לדף פייסבוק מצויין ופרש כשלפיד הפך לשר

    http://yairlapid.blogspot.co.il/

    יאיר לפיד קומיקס - אם אתה קורא את זה, אתה גאון.

    השבמחק
  6. אני מסכים שלפיד עשה טעות מרה - כשיצא נגד האתר הזה.
    אבל כמו שאמרתי - כיום אנו בוחרים בהכי פחות מושחטים, דבר שמבטל באופן מיידי חלק גדול מהאופציות בבחורות הקרובות.

    ערן - אולי צריך לעשות "מדד שחיתות" כדי שאנשים יוכלו להצביע למפלגה הכי פחות מושחתת.
    או במילים אחרות למפלגה הכי קרובה לאמת.

    בנוסף זה אחלה גימיק לאתר מבחינת התקשורת.
    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נשמע כמו רעיון נהדר ואפשר לשלב זאת עם הנתונים של כנסת פתוחה (חשבתי על זה כמה פעמים אבל לא ידעתי איך לעשות זאת)
      מה שכן צריך לשים לב שלא לגרום לזה להיות מוטה בכך שחכים שלא פעלו בכלל יראו ״ישרים יותר״ כי פשוט היה להם פחות הזדמנויות להתלכלך

      מחק
    2. אני מאוד בעד. יש גם אמינות לאתר הזה ליצר מדד שכזה. שלב את הנתונים איך שאתה רואה לנכון, רק תוציא את זה לפני הבחירות

      מחק
  7. אז למי להצביע ? .... כמעט כולם מושחטים במןרה כזאת או אחרת- כולם משקרים במצע

    השבמחק
    תשובות
    1. לא להצביע. אני החלטתי שבבחירות האלה (לאחר 8 מערכות שבהן כן הצבעתי) שהפעם אני לא מצביע. אין טעם. זה כבר לא הרע במיעוטו. כולם רעים. כולם יבזזו אותך למטרתם.

      מחק
  8. הי ערן,
    בתור מי שעוקב אחרי האתר שלך כבר די הרבה זמן אין לי ספק בכך שאתה הוא זה שצודק בוויכוח הזה.
    אבל אני חושב שזה לא רלוונטי. למה? כי סוף סוף בא פוליטקאי ומבטיח במצע שלו שהוא בכנסת הנוכחית הולך להילחם בשחיתות ולסייע לחושפי השחיתויות וגם נותן אופנים פרקטיים בהם הוא הולך לעשות את זה.

    לזכותו יאמר שבמצע הקודם הוא הבטיח לטפל בגיוס החרדים ואכן ביצע כך שאני מאמין שהוא יקיים את הבטחותיו הפעם. אני חושב שהשחיתות אחת הבעיות הרציניות במדינה ומי שמציע להעביר חוקים שייסיעו לחושפי שחיתיות כמו רפי רותם, יקבל את הקול שלי.
    זאת הסיבה שדווקא החלטתי להצביע ליש עתיד הפעם - הם מזהים את הבעיה ומציעים לטפל בה.

    השבמחק
    תשובות
    1. חח אתה כנראה לא עוקב מספיק זמן..

      מחק
    2. אתה לא לבד. פעם מישהו כתב כאן: למה יש ליצנים בפרלמנט?כי ליצנים בחרו אותם.

      מחק
    3. אחת הבדיחות הטובות ששמעתי.. מעולם לא בכיתי כך

      מחק
  9. במהלך השנים רכשתי כבוד גדול לאתר זה ולאידיאולוגיה שהוא מעביר, אך ברמה האישית אינני יכול להסכים להשתלחות חסרת הרסן בלפיד ומפלגתו בכתבה זו, וזאת עקב מספר סיבות:
    א. הבחירה בלפיד ומפלגתו להתקפה היא קצת תמוהה, שכן נראה, לפחות לבינתיים, שזאת באמת מפלגה נקייה מרבב מבחינת החוק. אתיקה ניתנת לפרשנויות שונות, ואפילו שאני יכול להסכים עם העובדה שזה בכלל לא היה מהלך אתי של השר פרי לקבל בונוס מבנק בשיראל בזמן שהוא משרת כשר בישראל, עדיין אינני חושב שזה מצדיק האשמות כלשהן..
    ב. בין אם איש מסכים עם אידיאולוגיה של לפיד ומפלגתו או לא, עדיין לזכותו יאמר, שהבן-אדם היה מאוד עקבי, ולפחות ניסה לעשות (למרות שהרוב אכן לא הצליח לו בגלל מקלות שקיבל בתוך הקואליציה) את מה שהוא הצהיר לגביו. אולי זה נשמע כמובן מאליו, אך כל קורא שכבר בעל נסיון של מערכת בחירות אחת או שתיים יודע, שבין ההצהרות של המועמדים לפני הבחירות לבין מעשים בשטח לאחר מכן יש פער כל כך עצום, שבד"כ לא ניתן אפילו לספור דבר אחד או שתיים שבוצע בהצלחה במהלך הקדנציה..

    בנוסף, אינני מסכים עם התערבות כה בוטה של האתר בפוליטיקה של טרום-בחירות, שכן זאת איננה אמורה להיות המטרה של הפורום הזה..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני בניגוד אליך כן רוצה לדעת כל פיפס על כל אחד מהמועמדים לכנסת.
      איך פיספסת את המאמר על כחלון או על המחנה הציוני?
      מה לעשות שאלה הם פני הדברים?
      תודה על האינפורמציה זו צריכה להיות התגובה לדעתי..
      ולמה לעזאזל זה בסדר שלא ניתן לספור יותר מדבר אחד או שניים לנבחר ציבור?
      הפואנטה של הבלוג: כל עוד שיטת הפקת הכסף לא תשונה נבחרי הציבור שלך מסונדלים!!
      מימין עד לשמאל מסוציאלדמוקרט לקפיטליסט חזירי מסונדלים.

      מחק
    2. הבעיה של מר לפיד היא שהוא לא מבין מה הבעיה או האנשים מסביבו לא רוצים שהוא יבין. ולכן, זה פשוט לא עובד. יוקר המחייה עלה. מחירי הדירות עלו. ערן הילסהיים התריע לפני הבחירות הקודמות שהמצע של לפיד לא ריאלי. שהוא מתמקד בקמפיין פופוליסטי נגד בחורי הישיבות, במקום בפרזיטים האמיתיים - הקרטל הבנקאי. שעד לא יהיה שינוי בתהליך ייצור הכסף, שום דבר לא ישתנה. על זה הגיב לפיד 'שטויות'. אז כנראה שזה לא שטויות.

      מחק
    3. במבחן הזמן התוצאה והמציאות הבלוג הזה פאקינג צודק!
      אבל בצורה הכי מדויקת שיש, אחד המקומות הבולטים ביותר שבהם אתה אשכרה רואה איך הפשטות ב״אמת״ הודפת את החארטה..

      מחק
    4. על קישיק | mako | פורסם 02/05/13 13:56
      מדוע נפגשו יאיר לפיד ושלדון אדלסון?
      שר האוצר יאיר לפיד נפגש לפני כשבועיים בחשאי עם המיליארדר היהודי-אמריקני ותומכו של נתניהו, שלדון אדלסון, כך מדווחת היום מזל מועלם באתר "אל-מוניטור". על פי הדיווח הפגישה שארכה כשעתיים, התקיימה בשבת אחר הצהריים בדירת הגג של אדלסון בצפון תל אביב בהשתתפות נשותיהם של השניים. האם חל עידן חדש ביחסים בין נתניהו לאדלסון?
      http://www.mako.co.il/culture-showbiz/Article-db454d07dd46e31006.htm

      מחק
  10. רון, מה שאתה אומר זה שטויות. גם את מה שהבטיחו בבחירות הקודמות הם לא קיימו. הם לא עשו שום דבר משמעותי כדי להקל על יוקר המחייה (על מע"מ 0 כולם אמרו מהרגע הראשון שזה פרויקט שרק יזיק, את חוק הריכוזיות חוררו כל כך הרבה שלא נשאר ממנו כלום, המס הראשון שהעלו הוא המע"מ שפוגע יותר מכל בשכבות החלשות, מערכת החינוך עדיין מלאה בעובדי קבלן, גיוס החרדים הוא בדיחה).

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים איתך שיש עתיד לא עשו דברים משמעותיים כדי להקל על יוקר המחיה, אבל הם ניסו. אני בתור אדם עם תואר בכלכלה משוכנע שהרעיון של מע"מ 0 הוא רעיון גרוע (לפיד חושב שהוא טוב), אבל לפחות הוא מנסה לעמוד במילתו. גיוס החרדים הוא בדיחה - יכול להיות. אני גם לא חושב שמה שעשו מושלם. אבל לפחות משהו נעשה (חברי העבודה אגב יצאו החוצה מהמליאה כדי לא להצביע. אז לפחות לפיד עשה משהו, מה שעשרות שנים אף אחד אחר לא עשה). אל תשכח גם שהוא היה טירון ועכשיו הוא חוזר עם יותר ניסיון.


      בכל מקרה, כמו שאמרתי - אני לא חושב שהוא היה שר אוצר מהולל. אבל גם אם בעבר הוא לא סייע לרפי רותם, כרגע הוא טוען שהוא לוקח את עניין השחיתות כפרוייקט (ומנסיון העבר הוא יעשה משהו בנידון, לא יודע מה אבל משהו) ואני חושב שזה עדיף על שאר המפלגות (ביבי לא מציע, העבודה רק יורדים על ביבי ובנוסף יש להם מצע כלכלי מזעזע).

      מחק
  11. לפיד טוען שוועדת השרים לחקיקה באנגליה היא כמו בארץ, אבל הוא מפספס משהו קריטי:
    1. הוועדה באנגליה היא אחרי קיראה ראשונה ושנייה, משמע, כבר יד שיון ציבואי על החוק, מה שהופך את הדיון בוועדה ליותר ציבורי מהבחינה שיש יותר דרישה להסברים.
    2. הוועדה איננה מורכבת משרים (אשר הם חלק מהממשלה הקואליציונית) אלא מחברי פרלמנט, אשר חלקם מהקואליציה וחלקם מהאופוזיציה.

    זו חיה שונה.

    השבמחק
  12. הצביעו לבית היהודי, הם פועלים למנוע את השחיתות הגדולה מכל, קרי, למנוע מתן שטחי העם היהודי לאויב שוחר השמדתנו. זכרו אם האויב יניח את נשקו יהיה שלום, אם אנחנו נניח את נשקנו נושמד.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ראיתי בכל התנך ציווי על כך. אבל אי לקחת שוחד ועושק גר יתום ואלמנה ראיתי גם ראיתי עשרות פעמים. מספיק עם גניבת הדעת

      מחק
    2. ל-הדר:
      התנ"ך לא צריך ללמד אותך הגיון.
      לא צריך ללמד שלא לתת את ביתך לאויבך. לא ללמד להציע לזולתו לא להתנגד לאויבו שבא לגזול את ביתו. אבל בהחלט מלמד לא להיות צבוע, מעמיד פנים ומתחסד מטומטם.

      חוץ מזה התנ"ך בהחלט מלמד שיש להלחם על ארץ ישראל - ראה את הסיפורים ב"שופטים" ו"נביאים" על מלחמות ישראל באויביהם, לדוגמה בפרשת ברק ודבורה הנביאה.

      אז יש ציווי על כך והוא נאמר מפורשות.

      ועל גניבת דעת יש לומר שיש לך קבלות והרבה באתר הזה.

      מחק
    3. אמרתי משהו על כך שלא צריך להילחם? אל תכניס לי מילים לפה. התנך בהחלט בא ללמדך היגיון, שלא תלך אחר "פסל תמונה ומסיכה" כגון כל הביטחוניזם ושאר האיזמים (קפיטליזם סוציאליזם וכו), ומנסה לתת לך סימני דרך ,אמות מידה, וראיה היסטורית. יש ציווי להגן על עצמך - צדקה ומעשים טובים כתריס נגד הפורענות. מדוע יהושוע לא כבש את איזור הפלישתים אם א"י השלמה כה חשובה? כמו שאמרת התנך בהחלט מלמד לא להיות מטומטם יש עת וזמן לכל דבר. ואם כבר מדברים על גניבת דעת, האם עזה היא ביתך? חברון? שכם? מתי בדיוק תרצה לגור שם? עוד 200 שנה?

      מחק
    4. ואיזה קבלות לך יש מר אנונימי? הגונב את הדעת וגם מסתתר?

      מחק
  13. "זאת השיטה שלהם, כשהם רואים אנשים ישרים והגונים שנאבקים בשחיתות שלהם, הם מתחילים לזרוק בוץ לכל הכיוונים. לא אכפת להם לשקר, להכפיש, להשמיץ בידיעה שאין בזה מילה אמת. למה? כי הם במילא כבר מושחתים, אז מה אכפת להם עוד כמה שקרים. בואי לא ניתן להם לעשות את זה."

    הדברים נאמרו בעניין "המחוברים והאינטרסנטים" ולא נגד "אנשי הבלוג וכותביו" כפי שאתה טוען.
    דרך אגב, מיהם "אנשי הבלוג וכותביו?" איורים וקריקטורות: רועי פרידלר הגהה ועריכת טקסטים: אסנת נאות"
    בקיצור, אתה ורק אתה (+אורחים).
    שקיפות? - אמור, מי היא Orit Meranda‎, האם יש/אין לך קשר אליה?
    עובדות? - התבקשת פעמים רבות להציג קישורי פוסט סמכותיים לטענות שלך - אף פעם לא עשית זאת.
    מדובר ב"אתר עצמאי וא-פוליטי "..ממש..
    בקיצור, עשה לעצמך טובה, הסתכל במראה.



    השבמחק
    תשובות
    1. מי זו אורית מרנדא[ה]? אפוליטי? עדכן גם אותנו. אולמרט חבר של לפיד? "טבע"? בנק הפועלים? לפיד נחשב מחובר? איפה אלימלך זורקין? פילוביץ? ארגז?

      מחק
  14. דבר אחד טוב שיש עתיד עשו זה להוציא את הפלואור מהמים..ויותר טוב שתזכרו את זה כי אם לא יגיע מישהו אחר למשרד הבריאות ויחזיר את הרעל הזה ואז לא תוכלו לכתוב פוסטים שנןנים כאלה כי זה דופק את המח בין השאר...

    השבמחק
  15. הבעיה עם הבית היהודי זה - שביבי שוב יהיה ראש ממשלה.
    אני עדיין הולך להצביע ללפיד - לא מצפה ממנו ליותר מדי אבל ניתן לו לסגור את מה שהתחיל.

    ללואי - אין לי עם מה שאתה אומר אבל יש לי בעיה עם מה שאתה, דווקא, לא אומר - במי אתה בוחר?
    ואם לא תבחר בכלל - איך זה יעזור ולמי?

    לדעתי צריך לבחור בהכי פחות מושחתים.
    המערכת כל כך רקובה שלמצוא פוליטיקאי מושלם זה לא מציאותי בכלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אמיר. יש כשל לוגי בטיעון שלך. קול למפלגת העתיד מחזק את ביבי באותה המידה בדיוק. האפשרות היחידה שביבי לא יהיה ראש ממשלה היא אם יהיה רוב ברור למחנה הציוני שכרגע הם האלטרנטיבה השלטונית.

      מחק
    2. אלטרנטיבה שלטונית אבל לא אלטרנטיבה כלכלית. ליבני לא פחות קפיטליסטית מביבי, ובוז'י הוא אהוד ברק 2. זו לא מפלגת העבודה של גולדה ולוי אשכול.

      מחק
    3. תשכח מה שלמדת בספרי ההיסטוריה. גולדה ולוי אשכול והמערך באותה תקופה היו סופר מושחתים. רק שאז לא הייתה טלויזייה ורשתות חברתיות.

      מחק
    4. אמיר,
      לא אמרתי שאני לא מצביע, רק אמרתי שאני רוצה לדעת כל דבר על מי שנמצא שם.
      אני רוצה שהם יחשבו טוב טוב לפני שהם מוציאים החלטה לפועל, אני רוצה שהם ישילו נעליהם לפני שהם מתעסקים בחיים של כולנו.
      עוד הדגשתי את האבסורד מלא לצפות מאנשים שאמונים על קודש הקודשים שלנו-החיים בארץ הקודש לבני העם הנבחר- להיות ללא רבב, אני טיפוס סבבה אתה נראה לי גם, ערן נשמע אחלה גבר יש כאן ים אנשים טובים, בסביבה שלי אני מכיר אנשים טובים וישרים למה לא נבחרי ציבור?
      מה צריך איזה תואר במושחתות, איזה השתלמות בגועל נפש?
      לא זה נהיה כך בכח אינרציה, זה קרה כי נרדמנו וזה ימשיך כל עוד נאפשר את זה.
      במי אני בוחר?
      אני לא יודע, עדיין.
      אלוהים איזה קרקס של מופרעים !

      מחק
  16. אני אישית עדיין סבור שכחלון הוא הבחירה הכי הגיונית, למה? כי הוא רציני, הוא כבר בפועל חוסך לכולנו לא מעט כסף כל חודש ומעבר לזה הוא השקיע זמן כדאי ללמוד על הבעיות ולהגיע מוכן עם תוכניות לביצוע. רק חבל שהוא מסרב להבין את המשמעויות של השיטה המוניטרית וההרס שהיא מביאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אחי, את הבלוף הזה יותר מידי אנשים אוכלים..
      מי שילם לכחלון משכורת מאז שהוא התפטר? הוא עומד בראש מרכז מונפץ כלשהו שיש לו חברים שפעם ראשונה שומעים על זה שהם חברים והיו שם רק 2-3 פגישות. מה גם שהוא קיבל משכורת של שר על תפקידו בראש המרכז הזה שלא עשה כלום. רק לסבר לך את האוזן, הבניין שהמרכז נמצא בו, נתרם למכללת נתניה ע"י תשובה ודנקנר.

      מחק
  17. הסיסמא מושחתים נמאסתם נולדה על רקע התרגיל המסריח, לפני אורי שני.
    כשבנאדם מזוכה מעבירות, לא ניתן עוד לכתוב "לכאורה" - הוא זוכה מכל העבירות, פסק הדין (ערעור) החלוט תקף באופן חריף ביותר את פסק הדין של ביהמ"ש קמא ולא הצליח להבין על סמך מה הורשע שני.

    הייתי ממשיך ומתייחס לכל ההערות האחרות שלכם, אבל לאור העובדה שפתחתם בשגיאות כל כך גסות, אין באמת טעם לחקור גם את שאר הדברים. אתם פשוט איך נאמר, קצת חאפרים.
    הכלכלה האמיתית? זה פשוט לא רציני חברים.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בדיוק ההבדל בין הכלכלה האמיתית לבינך . הם רציניים , אתה לא .
      כדי להיות רציני תפריח את הטענות שלהם עם אסמכתות רציניות , לכתוב "אין באמת טעם פ לחקור גם את שאר הדברים , זה לא רציני .

      מחק
    2. אנונימי מ-02:17 - מעניין מאוד שאתה כותב שאורי זוכה מכל העבירות. אם זה נכון, יש לתקן את דף הויקיפדיה שלו: "לאחר ערעור לבית משפט המחוזי נותרה על כנה הרשעה אחת של הפרת אמונים בתאגיד על כך שעשה שימוש לצרכים פרטיים בנהג שהעמידה עמידר לרשותו" (http://goo.gl/Azq4ft).

      הייתי ממשיך להתיחס לכל ההערות האחרות שלך, אבל לאור העובדה שפתחת בשגיאה כה גסה, אין באמת טעם לחקור גם את שאר הדברים. אתה פשוט, איך נאמר, קצת חאפר.

      מחק
    3. לי נראה שאנונימי 2:17, הוא יאיר לפיד בכבודו ובעצמו. סתם תחושת בטן.

      מחק
  18. בתמימותי הרבה הגשתי מועמדות ל״ניבחרת הדירקטורים״ ב 2014. קיבלתי תשובה כי עברתי את הקריטריונים הנידרשים אך מפאת ריבוי מועמדים הוחמרו הקריטריונים וכעת איני מתאים. כמו כן, הם עודדו אותי להגיש מועמדות ב 2015. בכדי לייאש אותי סופית נאמר באתר כי שונתה צורת הגשת המועמדות וכי אני נידרש לעבור שוב את תהליך ההגשה המייגע למרות שעברה פחות משנה. התיאשתי כמובן ולא הגשתי את מועמדותי. בסך הכל רציתי לייצג את האינטרס הציבורי בחברות ממשלתיות. עזבו..אין סיכוי לשבור את תקרת הזכוכית ול״התקבל״ למועדון הדירקטורים המיועד למקורבים ובני משפחה. כבר שהיתי בחו״ל מספר שנים במסגרת בתר דוקטורט. מצטער שחזרתי (כן, רק בגלל המשפחה)

    השבמחק