יום שלישי, 10 בפברואר 2015

מדוע המדינה לא תראה כנראה שקל ממעלימי המס בפרשת העלמות המס בבנק HSBC?

מאת: ערן הילדסהיים.

בתאוריה כולם מדברים גבוהה גבוהה נגד ההון השחור. בפועל בנק ישראל ומשרד האוצר התנגדו להכיל בחובת הדיווח למס הכנסה את כל אזרחי ישראל וברשות המיסים מיישמים מדיניות שבה מעלימי מס ישראלים כנראה יצאו נקיים מפרשת HBSC. הנה ההסברים.


כמעט כל פוליטיקאי מצוי יצהיר במהלך חייו הפוליטיים שיש להלחם בהון השחור. "שם נמצא הכסף הגדול- אם רק נשים עליו את היד בעיותינו יפתרו" -יבטיחו לנו. אם כך - מדוע רוח הקרב אצל הפוליטיקאים שוככת ברגע שהם מתישבים על כסא עור הצבי בירושלים?
בראיון שערכתי עם יו"ר ועדת הכלכלה היוצא, פרופ' אבישי ברוורמן, הוא טען שהפתרון נמצא בהטלת חובת דיווח למס הכנסה כמו בארה"ב. ההגיון מאחורי המהלך הוא פשוט - כאשר יש חובת דיווח ,כל אזרח יצטרך להגיש טפסים למס הכנסה בסוף השנה ובכך לא יוכל להגיד "לא ידעתי". המס שאותו חייב האזרח יחושב בצורה אוטומטית במחשבי רשות המיסים, חשבון האזרח יחויב והנה חזר כל הכסף השחור. לכאורה נורא פשוט אלא שמסתבר שזה רק צד אחד של המשוואה. על הצד השני קברניטי המשק שלנו ממעטים לדבר ויש להם סיבה טובה לכך.

באפריל 2014 פנה משרד מבקר המדינה לגופים הכלכליים הנוגעים בדבר: בנק ישראל, המוסד לביטוח לאומי, משרד האוצר ורשות המסים וביקש לדעת מה עמדתם לגבי הנהגת חובת דיווח כללית. הם הודיעו באופן מפתיע שהם מתנגדים לפעולה מסוג זה. כך נימקו זאת:


למי שלא הבין מה קורה פה, הסיפור הוא כזה: הסכום שיכנס לקופת המדינה כתוצאה מחובת הדיווח למס הכנסה לא ברור. הרי דווקא מעלימי המס הכבדים באמת, מספיק מתוחכמים ומקושרים כדי לא לפול בפח של הפרוצדורה הזו. מהקטנים לא בטוח כמה כסף המדינה תראה. עבור חלקם מדובר בכלל בהבדל בין לגמור את החודש או לצלול למינוס אינסופי.
מה שכן בטוח בכל הסיפור הזה שהמדינה תאלץ להשיב לאזרחיה סכומים המוערכים בין 5 ל-10 מיליארד ש"ח. מדובר בהחזרי מס שמגיעים לאזרחים אך בשל חוסר ידיעה ,חשדנות או סתם עצלות, הם לא מבצעים כיום תאום מס ומכאן שלא מקבלים את כספם חזרה. הכסף "האבוד" הזה זורם בינתיים לקופת המדינה ולכן למדינה נוח לשמר את המצב הנוכחי.

אז חובת הדיווח עלולה להיות בעייתית לרשויות אבל מה התירוץ של רשות המיסים על כך שהיא מתקשה לטפל בעברייני המס הישראלים בחו"ל? הנה דוגמא אחת שיכולה לשפוך אור בעניין:
בימים האחרונים פורסם תחקיר של כלי תקשורת גדולים בעולם המגלה כי בנק HSBC בשווייץ סייע ללקוחותיו העשירים להעלים מסים בהיקף עצום. התחקיר מבוסס על מסמכים ובהם רשימות של אלפי חשבונות של ישראלים בשווי כולל של כ-10 מיליארד דולרים. מה שתמוה בכל הסיפור הזה שישראל ,שאזרחיה הן בין ששת מעלימי המס הגדולים ברשימה, היא בין המדינות הבודדות שעדיין לא קיבלה את רשימת שמות הישראלים המעורבים בפרשה. דבר זה מונע מרשות המיסים להתחיל לפעול ברצינות בעניין. הסיבה לעיכוב בהעברת הרשימה ביזארית לחלוטין.

בראיון אמש לחדשות ערוץ 10 מספר ד"ר חיים גבאי ,סמנכ"ל רשות המיסים לשעבר, כי המדיניות של ישראל היא "לא להסגיר יהודים"  ולכן היא גם לא מבצעת חילופי מידע עם ארצות זרות. מדובר בהליך הדומה להסכם הסגרה בין שתי מדינות אלא שפה מדובר על הסגרת מידע על מעלימי מס. מדינת ישראל בעצם מעבירה מסר לאזרחיה שהעלמת מס זה בסדר כל עוד ההעלמה היא על חשבון מדינה אחרת. ברגע שישראל מסרבת לתת מידע, היא מתקשה באותה מידה לקבל מידע דומה מאותן ארצות. זה המצב גם בפרשה זו כאשר צרפת מסרבת להעביר את רשימת מעלימי המס לרשויות בישראל.
נציין רק שמדיניות זו הולכת ומשתנה לאחרונה, כך שאולי אולי בסוף הרשימה תגיע או שרשות המיסים תאלץ לחפש אותה בעיתונים.

34 תגובות:

  1. דבר ראשון, ראוי להגדיר מהו "הון שחור". "הון שחור" הוא: כסף שמישהו הרוויח ביושר. כלומר, עבד קשה, יצר ערך למישהו ואותו מישהו שילם לראשון תמורת עבודתו. המדינה החליטה שהיא רוצה חלק מהכסף הזה. בד"כ המושלים היו פשוט לוקחים חתיכה מהשלל בכח. כיון שהפעם אין בכוחם לעשות זאת הם מכנים את ההון "שחור".

    זה חשוב להבין את זה, מכיון שהרבה אנשים מאמינים ש"הון שחור" הוא כסף שמישהו גנב מהם. וזה כאמור לא המצב.

    יש כאלה שטוענים שכיון שלא משולמים מיסים הם לא מקבלים מספיק שירותים או נושאים בנטל מס גבוה יותר.
    ההנחה שעומדת מאחורי זה היא שיש קשר חיובי בין כמות המיסים שהממשלה מקבלת לאיכות החיים של האזרחים.

    לצערנו, המציאות (וגם כמות יפה של מחקרים) מוכיחים בדיוק ההפך. למשל: יש מחקר יפה של Cato שמראש שככל שהממשלה גדלה ה GDP קטן. כלומר, ככל שהממשלה גדלה, האנשים הופכים פחות יצרנים

    כלומר, צריך לקוות שלא יתפסו את ה"ההון השחור". כי אם יתפסו אותו, הממשלה תגדל ואיכות חיינו תקטן.

    השבמחק
    תשובות
    1. שחרורון אתה גנב או לפחות מעודד גניבה.
      המיסים שלנו לא ממנים רק ממשלה שגם היא חשובה כי אמורה ליצור תנאים למגזר העסקי להתפתח אלא שהמיסים ממנים גם כבישים, תשתיות וכו' שנוח לך להשתמש בהם אבל אתה לא רוצה לשלם עליהם. אני רוצה לראות איך היית מרוויח כסף במדינה שאין בה תשתיות...
      יונש

      מחק
    2. יש גם מחקר שמראה שאפשר לשנות את נוסחת ה GDP והעולם לא יקרוס

      מחק
    3. הון שחור:

      כשמישהו עשק, ניצל, העביד בפרך, הלין שכר, נתן משכורת מינימום - זה היה האמצעי להשגת הון שחור.
      כשמישהו שולט בכלכלה, באוצרות הטבע ובייצור באופן בלעדי, אז הוא הבעלים של ההון השחור.

      ההגדרה הזאת לא מבחינה בין מגזר ציבורי לפרטי אלא בכל מקום שהיא מיושמת שם היא קיימת.

      כשאחד "שחרורן" ימצא עצמו מועסק בידי רודן כזה, הוא יצדיק אותו וישבח את יושרו כשאין לו נעליים לנעול.

      מחק
    4. שחרורון,

      אתה בוודאי מבין שלא צריך לספק טיעונים כנגד ניסיון המדינה למסות את ההון השחור. קיימים מספיק אינטרסים (מקלות וגזרים) במושבת העבדים שמבטיחים שאף אחד לא יעשה צעד פזיז שעלול לשנות את הסטטוס קוו. בדיוק כמו שלא צריך להיות חשש אמיתי ממיסוי ההכנסות משכר הדירה המתקבל מדירות להשקעה.
      המועדון יודע לדאוג טוב מאוד לעצמו.
      הצעקות בדבר ההון השחור נועדו אך ורק כדי להצדיק את העריצות. אך העריצות תשאף לשמר את ההון השחור.

      הבעיה המהותית בהון השחור היא ביצירת עריצות כלכלית. ההון השחור הוא תוצר של קו עושר דימיוני שמי שמצליח לחצות אותו, נכנס אוטומטית למועדון חברים בו חוקי צבירת ההון משתנים. החברות במועדון מקנה את הזכות להגדיל את ההון בפקטורים גדולים יותר מאלו שנהוגים בכלכלה המפוקחת.

      קו העושר הדימיוני הזה הוא גם קו פרשת מים. השיטה פועלת להרחיק את ההון מקו העושר הדימיוני. מי שזכה להיות מעל לקו הדימיוני יורחק כלפי מעלה באמצעות הפטור מתשלום המיסים. ומי שנמצא מתחת לקו יורחק כלפי מטה באמצעות כלכלת החובות שמעצימה ברציפות ובעקביות את נטל המסים.

      התוצאה היא מעמד מצומצם של מגה עשירים שהופכים להיות עריצים. השיטה של ההון השחור היא למעשה כלב השמירה של העריצות. ההון השחור הוא מה שמנציח את השליטה כך שאף עריץ לא יפגע בו.

      אך האיום הגדול על החופש הוא ריכוז של עושר (כוח) מופרז. ועל כן, הון שחור בסופו של דבר יגרום לשוד הרבה יותר חמור מהשוד המאורגן שהמדינה מנהיגה על אזרחיה.

      מחק
    5. דבר ראשון, "הון שחור" הוא פשוט כסף שלא שולם בגינו מס. אתה יכול להשיג "הון שחור" גם ללא עושק,ניצול, העבדה בפרך, הלנת שכר, משכורת מינימום או גניבת אוצרות טבע. לא שאני בעד הדברים האלה, פשוט צריך להבין על מה מדברים ולא רק לצעוק "שתו לי אכלו לי".

      בנוסף, אני מציע להביע דוגמאות ספציפיות במקום לדבר באויר. הנה אתגר: הראה לי מקום בו יש עושק,ניצול, העבדה בפרך, הלנת שכר, משכורת מינימום או שוד אוצרות טבע ואני אראה לך שזה לא היה מתקיים ללא ממשלה (כלומר, הממשלה היא זאת שמאפשרת זאת).

      דבר שני, אריק ידידי הצבעת על הבעיה. יש כאלה שמשלמים מס (אנחנו), יש כאלה שמרוויחים מהמס (ממשלה וכל מי שקשור אליה). עכשיו יש שתי אפשרויות:
      1. אתה יכול לדרוש שעוד אנשים ישלמו מס. זה יגרום לך להרגיש טוב אבל זה לא באמת יעזור לך
      2. אתה יכול לדרוש פשוט לא לשלם מס גם כן.

      לצערנו, רוב האנשים בוחרים באופציה הראשונה.

      הנה עוד אתגר. הראה לי ריכוז של עושר, ואני אראה לך איך ללא ממשלה זה לא היה מתקיים (כלומר, הממשלה היא גורם הכרחי בריכוז מופרז של עושר)

      מחק
    6. שחרורון,
      הראה לי מקום אחד, חופשי ומאושר, שבו לכלל (או לפחות לרוב) האזרחים טוב ואין שם ממשלה.
      נכון, אין כזה. במערב הפרוע לא היה שילטון מסודר. אני מניח שאתה לא מעוניין להחזיר את המודל הזה.
      גם ברוסיה של ילצין הממשלה הסתלקה מאחריות לשוק ועל התוצאות של זה פוטין יכול לתת לך הרצאה ממושכת במחנה לחינוך מחדש.
      גם בעיראק האמריקאים שכנעו את השילטון לא להתערב ולאפשר לשוק לעשות את שלו. החבר אל-בגדדי יישמח להסביר לך את המשמעות של זה, שנייה לפני שיערפו את ראשך.

      הלוגיקה שאתה מפעיל פגומה מאד. אני יכול לאתגר אותך להראות לי מקום אחד עם עושק וניצול שאין בו חמצן, ואז להאשים את החמצן בזה. לא הגיוני, נכון? בכל מקום יהיה תמיד גורם דומיננטי וחזק שישאף לשלוט ככל יכולתו. הסיבה שבגללה המפיות האיטלקיות שולטות באזורים מסויימים, נובעת מחולשת השילטון, ולא מעוצמתו. וזה לא באמת נתון לויכוח. אז נכון שהממשלה האיטלקית היא לא משהו. גם יכול להיות שבמקרים מסויימים התושבים היו מרוצים יותר מהמפיוזו מאשר מראש הממשלה, אבל ההבדל הקטן הוא שאת ראש הממשלה הם יכולים להחליף.

      לא חסרות דוגמאות מצויינות של ממשלות שלוקחות מיסים נכבדים ביותר, ועושות עבודה פנומנלית של הבטחת איכות חיים לתושבים של המדינות שלהן. למען האמת המיסים הישירים בישראל נמוכים למדי. המיסים העקיפים רוצחים אותנו וכך או כך המדינה נותנת מעט מאד בתמורה, וזאת מסיבות של שחיתות וביטחוניזם בכל מחיר (ראה ערך שחיתות). כך שכל ביקורת שיש לך על המיסים בישראל תהיה מוצדקת רטרואקטיבית, אבל זאת פשוט דוגמה גרועה מאד.

      מחק
    7. בוא נשים בצד אמונות טפלות וסרטים הוליוודים ונביט בעובדות.

      מערב פרוע. מקום ללא ממשלה? האם אתה יודע שהיו פחות מ10 שודי בנק במשך 40 שנה במערב הפרוע (בכל 15 המדינות). לעומת 5600 שודים בשנת 2010. האם אתה יודע ש Dodge City העיר המסוכנת במערב הפרוע שיעור הרציחות היה 1:100,000. ב Washington DC, בירת הממשלה,השיעור שנה שעברה היה 45:100,000.

      צר לי שאני מבלבל אותך עם עובדות.

      רוסיה ועיראק הם לא דוגמא ל"אין ממשלה" בדיוק להפך. רוסיה היא דוגמא לשינוי מושלים אבל הממשלה עדין מחזיקה בכל המשאבים ומחלקת אותם לחברים שלהם. עיראק היא דוגמא לממשלה זרה שמגיעה והורגת את כולם (יותר ממליון עירקים נהרגו במלחמה).

      מאפייה היא דוגמא מצויינת לממשלה. ממה מאפייה מתפרנסת? סמים. למה סמים הם כ"כ יקרים. עד כדי כך יקרים שהם מאפשרים מימון של צבא גרילה? בגלל שהממשלה אוסרת שימוש בהם ויוצרת שוק שחור. הידעת שלפני שאסרו על אופיום היה ניתן למצוא אותו בכל בית מרקחת במחיר של כמה סנטים בודדים?

      רוצה דוגמאות נוספות? השווה את סומליה לפני נפילת הממשלה ובתקופת האנרכיה. אני לא רוצה לחיות בסומליה, אבל במדדים כמו תוחלת חיים, תמותת תינוקות, ותשתיות הם השתפרו פלאים.

      יש עוד דוגמאות. פשוט תבחר כל תעשייה בה אין מעורבות ממשלתית גדולה ותשווה אותה לתעשייה שנשלטת על-ידי ממשלה.

      זה לא משנה אם יש ממשלות שלוקחות מיסים ופעולות בדרך שנראת לך באופן אישי טובה. האקט של נטילת כספם של אחרים בכח הוא לא מוסרי. ולא משנה מה מטרת הכסף. בנוסף, מיסוי פשוט לא עובד. והנה אני מזמין אותך שוב לתת דוגמא ואני אראה לך איך זה לא עובד

      מחק
    8. שחרורון,

      לתשלום מס יש אפקט משמעותי גם אם המדינה זורקת את כל תקובלי המס לפח (שזה לא כזה רחוק מהמציאות).

      נניח כי שנינו פותחים מפעלים שמייצרים את אותו המוצר. אני משלם את המיסים בארץ ואתה באמצעות תעלולים חשבונאים משלם את המיסים בליכטנשטיין\גיברלטר\ברמודה\קיימן (כלומר לא משלם מס). במצב זה אתה תוכל למכור את המוצר במחיר זול יותר ביחס למחיר שאני אמכור. התוצאה הכמעט בלתי נמנעת (בהנחה שאין לי יתרון טכנולוגי עליך) היא שהמפעל שלי יסגר ואתה תהפוך למונופול. בשלב זה תוכל לקבוע את המחיר לפי ראות עינייך. כשתצבור מספיק כסף תוכל לקנות נציגים ולהריץ אותם לשלטון. תוכל גם לרמוז לשליטים ולרגולטרים הנוכחיים כי פעולה לטובת האינטרס "הנכון" יאפשר להם לקבל ג'וב עם שכר של מילונים (לא כולל בונוסים) כשהם יסיימו את תפקידם הציבורי.

      תשלום המס הלא שיוויוני פגע בתחרות ויצר עריצות הון.

      ללא ממשלה אנו צפויים לקבל, כמעט בוודאות, ריכוז עושר. מרקס כתב על זה וממש תיאר את התהליך הבלתי נמנע (אני לא מרקסיסט אבל ראוי להתייחס לטענותיו בהקשר הזה). כל גל שפל כלכלי ירכז הון רב יותר אצל קבוצה מצומצמת יותר. גם נאסים טאלב בספריו תיאר את התופעה. אנו חיים בקיצוניסטן ולא בארץ הממוצעים. הון תמיד ישאף להתפלג בצורה מעריכית, אם או בלי ממשלה. וגם תומאס פיקטי בספרו כתב על זה. ההכנסות מהון יהיו גבוהות יותר מהצמיחה.

      והתוצאה של ריכוז עושר היא עריצות. זה ברור לכולם.

      אם מניחים כי תפקיד המדינה הוא לשמור על חירות הפרט (ההנחה הליברטריאנית), הרי שברגע שיווצרו עריצי הון, החירות בהכרח תפגע. ולכן על הממשלה למנוע עד כמה שניתן, ריכוזי עושר שעלולים לסכן את החירות. ואחת הדרכים לעשות זאת היא מיסוי.

      כל עוד תהיה קבוצה חסינה ממיסוי הדבר בהכרח יוביל לריכוז עושר ולבסוף לעריצות. וזאת אחת הטענות של פיקטי בספרו "קפיטליזם במאה ה 21".

      מחק
    9. זה ברור שאם יש קבוצה אחת שלא משלמת מיסים זה יביא לריכוז עושר. מה יקרה אם אף אחד לא ישלם מיסים, נבטל את החברות בעמ, נאסור לקיחת ריבית במצב כזה נהיה חברה הרבה יותר שוויונית, והרבה פחות ריכוזית.

      מחק
  2. שחרורון אני חייב לציין שכמות אי הדיוקים שכתבת בפיסקה אחת פשוט גובלת בתמימות.
    בתור אזרחי המדינה, אנו עובדים ומרוויחים את לחמנו ועליו משלמים מיסים. אפשר להתווכח אם הסכום מוצדק
    או לא, אבל אי אפשר לקחת את החוק לידיים. מחר אני אחליט שהמשטרה לא עושה די ואעשה מה שראוי בעיניי.
    כל אותם מעלימי מס, גדולים כקטנים פשוט מבצעים פשע. אני מסכים לחלוטין שאנו בישראל משלמים הרבה מיסים
    ומקבלים מעט, אבל מכאן ועד להעלים מס הדרך ארוכה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מתוכח על הסכום. אני מעלה שני טיעונים

      1. מיסוי זה נטילת כסף שהרווחת ביושר ע"י שימוש בכח או איום להשתמש בכח (למעשה זאת ההגדרה המילונית של שוד). בלי קשר למטרת המיסוי.
      2. גם אתה חי בשלום עם שוד מאורגן, אין שום קשר בין גודל ההכנסות המדינה ממיסים לאיכות חיי האזרחים. למעשה, הראו קשר הפוך.

      בוא אני אפשט את מה שאתה אומר: ישנו אוסף משפטים על דף שנכתב ע"י חבורת אנשים מסויימת (ידוע בשם "חוק"). על הדף כתוב שאתה צריך לתת את הכסף שהרווחת, וזאת סיבה מספיק טובה לעשות את זה או להפעיל אלימות נגד אלו שמסרבים.

      מחק
    2. למה אתה נטפל רק למיסים. מה עם שירות צבאי, חינוך חובה, חוקי תנועה ושאר חוקי המדינה. קצת פשטני מה שאתה כותב

      מחק
    3. שחרורון, אני בהחלט תומך בגישה הליברלית שלך. אך כל עוד אנחנו לא חופשיים באמת והכסף הוא השולט, כל עוד יש תאגידים המתנהגים כפסיכופטים, כל עוד כסף מייצר כסף,כל עוד כסף הוא לא אמצעי אלא מוצר אין שום סיבה בעולם שהשודדים הגדולים האלה פי אלף מהמדינה לא ישלמו מס אלא להיפך הם צריכים לשלם יותר. אני חושב שעליך להחליף תקליט ולהתמקד בבעיות השורשיות הנל שמונעות מאיתנו להיות חברה ליברלית ולא בסימפטומים של גביית מיסים.

      מחק
    4. ובכן, הממשלה היא הסיבה לכך שאנחנו לא חופשיים, שהכסף הוא כמו שהוא ושיש תאגידים המתהגים כפסיכופטים.

      הממשלה לא מייצרת כלום. היא מתקיימת משלושה דברים: מיסוי, הלוואות והדפסת כסף. כמו שאמרת, מיסוי הוא סימפטום אחד של הבעיה השורשית: קיום חבורת אנשים חמושה שנוטלת לעצמה את המונופול על השימוש באלימות (קרי "ממשלה").

      מה שמצחיק הוא שאנחנו אלו שמאפשרים את הדבר הזה. אם מספיק אנשים פשוט יעמדו ויגידו "לא" הכל ישתנה

      מחק
    5. אין ולא תתקיים חברה אנושית ללא ממשלה, הכוח של בני האדם הוא ביכולתם להתאחד. מעבר לכמות של עשרות אנשים אי אפשר לנהל התאחדות ללא מוסדות שילטון תקרא לזה ממשלה/דירקטוריון/אסיפת חברים/אסיפת הורים וכו. לכן ממשלה איננה דבר רע או טוב והיא יכולה לייצר המון. אנשים המנצלים את כוחם הוא הדבר הרע, לכן אתה יכלו לדבר על ביזור הכוח ולא ביטול הממשלה. ע"י אנרכיה (ממשלות רבות קטנות) או ע"י ביזור הכוח של יכולות הממשלה הגדולה ומוקדי הכוח כגון דמוקרטיזציה של ייצור הכסף, ביטול חברות בע"מ וכו.

      מחק
    6. דרך אגב כל התולה את סיבות תחלואיו בישות דימיונית או בדבר ללא מודעות הוא סליחה על הביטוי "טיפש". אין דבר שהוא טוב או רע יש אך ורק אנשים המנצלים דברים לטובתם על חשבון אחרים. זהו סוד עץ הדעת טוב ורע. אננחו צריכים לחשוב כיצד להוציא את מירב התועלת מהיצירות השונות של בני האדם ובו בזמן להקטין למינימםו את היכולת לנצלן לרעה ופגיעה באחרים

      מחק
    7. ממשלה הוא לא הכוח של בני אדם להתאחד. ממשלה היא סוג מאוד מסויים של התאחדות כפוייה, אירגון שכופה על שאר האוכלוסיה לסור למרותו תוך שימוש באלימות. במילים אחרות, אני לא נגד אירגונים והתאחדויות של בני-אדם, אני נגד כפייה ושימוש באלימות.

      אני חושב שאנשים זקוקים למנהיגים ולא למושלים. ובחברה ולנטרית יהיו הרבה אירגונים ותוכל לבחור האם להיות חבר בהם או לא (ד"א זה המצב היום בכל תעשייה משגשגת - מינימום כפייה והתערבות ממשלתית מקסימום ולנטריזם)

      אנחנו מסכימים ש"ממשלה" זה ישות דמיונית, עוד סוג של אמונה תפלה - אין ויכוח פה. ממשלה היא בסה"כ עוד חבורה של אנשים. המפתח לבעיה הוא שמספיק אנשים "מאמינים" בממשלה, מה שנותן לאותה חבורת אנשים כח עצום.

      מחק
  3. הכסף הגדול באמת נמצא בהזיית אוסלו - מעל טריליון!!! שקל ועדיין סופרים.
    מתי יבוא הפוליטיקאי שידרוש את הכסף הזה מחבורת הכלבים האנטישמים שהביאו לכאן שוחטי תינוקות מטוניס ונתנו להם רובים. כל השאר זה הסחות דעת.

    השבמחק
    תשובות
    1. התבלבלת באתר חביבי

      מחק
    2. 08:10נונימי, אתה ממש צודק, וכלל לא התבלבלת, אכן בעבודה שנעשתה לאחרונה על עלות הפשע של אוסלו, הגיעו לסכומים שעברו את הטריליון ש"ח, ולצערי רוב הקללות שאתה מטיח בפושעים אינם מצוצות מהאצבע. פושעי אוסלו לדין.

      מחק
    3. מצחיק לקרוא את ההזיה הזו בדבר "טריליון" השקלים שכביכול הסכמי אוסלו עלו לנו.
      אולי כדי להסתיר את חצי טריליון השקלים שממשלות ישראל השקיעו ישירות בשטחים הכבושים, חלקם בהתנחלויות שכבר פינינו...
      ישראל, לאמיתו של דבר רק הרוויחה מהסכמי אוסלו, וסכומים לא מבוטלים. ההסכמים שברו לגמרי את החרם הערבי שהיה על ישראל ופתחו בעבור היצוא הישראלי שווקים חדשים שהיו סגורים בפניו קוד(אם אני אגיד "הודו" זה מספיק???) למעשה היצוא הישראלי הכפיל את עצמו ויותר בזכות ההסכמים הללו. או אולי הכותב, שקרוב לוודאי נוסע בניסאן או בטיוטה, רוצה לחזור למצב שבו המכונית היפאנית היחידה שנמכרה כאן היא סובארו, ואפשר היה לשתות רק "קוקה קולה" ? ה"עבודה" שנשת מלאה בשקרים ובנתונים מופרכים, כמו הסכומים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינאית שמקורם למעשה במיסים שלה, שישראל רק משמשת כצינור, או שאולי זה נראה בעיניו מוסרי לגבות מהפלסטינאים מיסים ולהשקיע אותם בישראלים עצמם....
      ולעניין הכתבה, בעניין האינטרנט והוויקליקס של יום, היה צריך להיות מאוד פשוט לשים ידיים על רשימה של מעלימי המס הישראלים, רשימה, שהיתה צריכה להתפרסם בכל כלי תקשורת חופשי. ואז קרוב לוודאי היתה מתבררת הקירבה בין האנשים שברשימה לבין מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל שחבריה אוהבים את מקלטי המס השונים שבעולם.

      מחק
    4. כן זה התיאוריה של הימנים שבגלל השמאלנים מבזבים הרבה כסף על הביטחון.
      בפועל הערבים היו מתמרדים בכל מקרה.

      סתם דוגמה מהעבר - בזמנו בתעמולת הבחירות אמרו שאם המערך ימסור שטחים יפלו טילים על ת"א.
      והנה ביבי בשלטון הרבה זמן והדבר היחיד שמציל מהטילים זה הכסף ששפכו על אמצעים נגד טילים.
      ז"א השיטה של הימין זה במקום לעשות שלום(גם השיטה של השמאל לעשות שלום לא טובה נרחיב עוד רגע) - להשקיע בצבא.
      הכסף במילא מבוזבז רק על דברים אחרים.

      מה שצריך לעשות זה לחמם את היחסים עם הערבים ולא לעשות שלום מייד.
      הרי אי אפשר לעשות שלום עם אדם כועס וממורמר,בהזדמנות ראשונה יתן לך סכין בגב.

      איך מחממים?
      פותחים גבולות,משפרים את המצב הכלכלי בשטחים ע"י שיטות שונות אבל בלי לבזבז עליהם כסף.
      מספיק מדינות רוצות לעזור להם רק צריך לתת להם אפשרות לעזור להם.
      אחרי שמצבם הכלכלי ישתפר הם ירגעו ורק אז אפשר לדבר על שלום.

      מחק
  4. מוצטפא שמטרלינג10 בפברואר 2015 בשעה 9:14

    While the Zionists try to make the rest of the world believe that the national consciousness of the Jew finds its satisfaction in the creation of a Palestinian state, the Jews again slyly dupe the dumb Goyim. It doesn’t even enter their heads to build up a Jewish state in Palestine for the purpose of living there; all they want is a central organization for their international world swindle, endowed with its own sovereign rights and removed from the intervention of other states: a haven for convicted scoundrels and a university for budding crooks.

    השבמחק
    תשובות
    1. מוצטפא שמטרלינג10 בפברואר 2015 בשעה 9:18

      לצערי הרב זה מה שהיטלר כתב ב"מיין קאמפף" בנוגע לציונות. מתברר שבנקודה הזו הוא הבין דבר או שניים

      מחק
    2. מוצטפה היטלר, לא בטוח שהבנתי את כוונתך, ואף על פי כן, יש ניצוץ של אמת בדברים מתועבים, שאתה מצטט והוא הרעיון להקים בארץ ישראל מדינה בלשתית, קרי לקרוע שטחים ממדינתנו - שהחוק הבינלאומי מקנה בפירוש לישראל - ולתינם לאויב שוחר השמדתנו, תוך יצירת גבולות לחיסולנו - גבולות אושוויץ אליבא דאבא אבן, טירוף זה של אליטות של עם לדחוף לאובדנו, הוא תופעה שעוד תחקר ותלמד בדברי הימים. מסיבה זאת בלבד כל מי שקיומנו יקר לא שיימנע מלהצביע למחנה האנטי ציוני המתחזה לציוני, שמתכוון ברצינות לסיים את פשעי אוסלו ולהמית עלינו שואה.

      מחק
    3. מוצטפא היקר
      אם זה האמונה שלך לגבי ציונות ויהדות, אתה רשאי לארוז מזוודה ולהתפנות לשטחי הראשות תוך 24 שעות..
      נראה אם החיים שלך יהיו יותר "נוחים" "ואיכותיים" במדינה אנטי ציונית מאשר פה..

      מחק
    4. מוצטפא שמטרלינג10 בפברואר 2015 בשעה 13:33

      נו חבר'ה, לא הבנתם.

      כתב ערן:

      "כי המדיניות של ישראל היא "לא להסגיר יהודים" ולכן היא גם לא מבצעת חילופי מידע עם ארצות זרות. מדובר בהליך הדומה להסכם הסגרה בין שתי מדינות אלא שפה מדובר על הסגרת מידע על מעלימי מס. מדינת ישראל בעצם מעבירה מסר לאזרחיה שהעלמת מס זה בסדר כל עוד ההעלמה היא על חשבון מדינה אחרת."

      וזה מה שהיטלר צפה: שישראל תשמש ליהודים העשירים בעולם מסגרת להלבנת והסתרת ההון שהם מרוויחים בחו"ל.

      אחת הבעיות הגדולות של הציבור היהודי בארץ היא שאין לו מושג בעצם למה הגויים שונאים יהודים. ומכיוון שהסיבה לא ידועה, גם הפתרון לא מגיע.

      זה לא קשור לערבים - הם רוצים להרוג אותנו מסיבותיהם הטובות שלהם ולא צריך לתת להם להצליח (ובטח לא להקים להם עוד מדינה)

      מחק
    5. דוד, חבל שכאחד שקורא פה את כל הכתבות עדיין לא הבנת את שיטת ההפרד ומשול. כמעט כל הקונפליקטים בעולם מיוצרים ע"י בעלי הכוח והאינטרסים המעוניינים לשמר אותו. רוב האנושות רוצה לחיות בשקט תחת גפנה ותאנה (אינך חושב כי רוב הערבים מעוניינים בזאת?) מלבד הפסיכופטים תאבי הבצע והכוח שהם הקיצונים המטלטלים אותנו כמטוטלת.
      אם תקרא את הספר "להכיר את החמאס" תבין כי זה בדיוק מה שקרה לאחר הסכמי אוסלו. ההסכמים גרמו לחמאס לאבד את כוחו (ישראל סירבה לאפשר לרשות לשלב את החמאס בשילטון) ולכן הוא עשה הכל על מנת לשבור את ההסכמים. הגיע הזמן שתתחיל לראות מעבר למסך הלאומנות.

      מחק
    6. הדר, את מה שאתה עוד לא למדת, אני כבר שכחתי. חבר, לפני שלושים וארבעים שנה הייתי בין יוזמי תהליך השלום שהוביל לאוסלו, אבל לנוכח התוצאות התפכחתי. אולי במקום לקרוא ספרי תעמולה שמאלנים קיצוניים, תקרא את ספרו של מסעב מוסא, "בן החמאס" בנו של מייסד החמאס ביו"ש שמביתו ובאמצעותו הוקם והתבסס החמאס, והוא למראה המפלצת הרצחנית והמושחתת של החמאס שהוא היה ממנהיגיו הבולטים, חזר בתשובה וכתב את ספרו זה והיום הוא גולה בארה"ב. אומנם נכון שעושים לנו כאן הפרד ומשול, על כך סיימתי לכתוב ספר ואני מודע לחלוטין, רק דע, ששטיפת המוח בקשר לתהליך שלום עם אויב גרוע מנאצי בשאיפותיו, שכל מבוקשו להשמידנו, היא בדיוק אותה שטיפת מוח שקרית, אותה בדיה שמוכרים לנו מזה עשורים, כדי שנתגושש כנגדה ובעודנו נלחמים שמאל כנגד ימין הבנקאים ובעלי ההון המושחתים גונבים לנו את הקופה ואת הלחם. בדיוק זהו המכשיר להולכת השולל הגדולה, "תהליך השלום הארור" שהשמאל מוליך כאן כדי לסמא את הציבור ולאפשר לברוני ההון להפוך את כולנו לעבדיו.

      מחק
    7. האם טענתי שהחמאס איננו אירגון מפלצתי ורצחני? הטענה שלי היא שגורמים אינטרסנטים הם אילו המונעים שלום ואחווה בין האזרחים הפשוטים, ושאין שום קשר בין ביטחון לבין יציאה משטחים מסויימים. העם היהודי חי בא"י בגבולות שונים ומשונים לאורך ההיסטוריה, שהוכיחה כי אין קשר בין גבולות לביטחון אלא אך ורק התפרקות האחדות הפנימית. אז אולי באמת שכחת כמה דברים. דרך אגב הימין הוא זה שהתניע תהליכי שלום רבים אז אל תקשקש על שמאל המוליך אותנו שולל, איך כאחד שכתב ספר על הפרד ומשול אתה עדיין מדבר במושגים של שמאל וימין ותוקף את אחיך "השמאלנים". (צודק ביבי הוא לוחם העשוקים בעוד השמאל מאפשר לברוני ההון לפרוח).

      מחק
  5. ההון השחור האמיתי!10 בפברואר 2015 בשעה 15:08

    ההון השחור האמיתי:

    "54.עם ישראל - עובדים עליכם, בוזזים את זכויותכם:
    ‏(10.02.15)אוצרות הטבע הם רכוש העם כולו! כל הרווחים מאוצרות הטבע שייכים לכם וצריכים להכנס לחשבונו של כל אזרח מגיל 18. בוזזים ושודדים אותכם כ 66 שנים. לדוגמה: השכר של בכירי ומנהלי חברת כיל עומד על כ 600000 ש"ח לחודש!!! השכר הממוצע של העובדים כ 10000 ש"ח. השכר הנכון והראוי הוא לא יותר מהשכר הממוצע. כאמור כל האוצרות האלה ואחרים שייכים לכם. העובדים הנם רק משרתי הציבור שהפכו את עצמם לשליטים בריונים שמסיתים אותכם זה בזה ושודדים אותכם בהסכמתכם! להצביע רק למפלגה שמתחייבת להעביר לחשבונותיכם את כל הרווחים מאוצרות הטבע!"

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4624969,00.html

    השבמחק
  6. אני רוצה לחזק את דברי שחרורון. הממשלה בישראל לוקחת מיסוי מטורף מה שמעלה פה את יוקר המחיה יותר מכל דבר אחר. המע"מ שאינו דיפרנציאלי כמו בחו"ל, הארנונה שעולה, תשלומי הורים בחינוך שהם למעשה תוספת מס וכן הלאה. למרות שמדינת ישראל לוקחת יותר מס עקיף מכל מדינה נורמאלית ומנפחת את מחירי המכוניות והדירות במיסים זה אף פעם לא מספיק לה. גם עכשיו אנחנו שומעים שאחרי הבחירות הם רוצים להעלות את המיסים. אם אף פעם לא מספיק להם סימן שמשהו בסיסי לא עובד כאן ורוב הכסף פשוט לא מגיע ליעדו. זה מחזק את התחושה של שחרורון שפשוט שודדים אותנו ואין לנו שום הגנה ממש כמו שהפיאודלים שדדו את הכסף של האריסים והותירו אותם חסרי כל.

    אתם צריכים להבין שהתערבות ממשלתית בשוק לא עוזרת לצרכ ים מפני שהיא לא מנסה בכלל לעזור להם. הצרכנים או האזרחים זה לא קבוצת לחץ שמעניינת את הממשלה. הממשלה מתערבת בשוק לטובת עצמה כלומר כדי לקחת עוד מיסים לעצמה או כדי לעזור לבעלי ההון. לכן התערבות ממשלתית זה דבר שלא ממש טוב לנו כציבור הצרכנים.

    השבמחק