יום שלישי, 24 ביוני 2014

מי מנסה לכפות עלינו לשתות רעל בתירוץ של עזרה לשכבות החלשות?

מאת: ערן הילדסהיים

השרה יעל גרמן החליטה בשנה שעברה לישר קו עם כל מדינות העולם ולבטל את החובה להחדיר למי השתיה שלנו חומצה פלואורוסיליצית הידועה כרעילה. זמן קצר לפני שהתקנה תכנס לתוקפה הקיץ, גוף "נעלם" גייס שלושה חברי כנסת שינסו היום בישיבת ועדת הבריאות למנוע את יישומה. בנוסף ב"תזמון נדיר" גוף נעלם אחר (או שמא זה  אותו גוף) החל ברשת בקמפיין פרסומי גדול נגד התקנה ונגד גרמן אישית. איך מפעיל אותו גוף שלושה חברי כנסת במקביל ומהי אותה חומצה? לפניכם כל העובדות המביכות והמדאיגות.


הפלרת המים היא שאלה הרבה יותר גדולה מהדיון האם מדובר בפעילות מבורכת או מסוכנת. מדובר בזכותו של כל אדם להחליט מה יוחדר לגופו. במדינה חופשית מי שרוצה לשתות פלואוריד מוזמן לשתות כמה שירצה ומי שלא - אף אחד לא יכול להכריח אותו.לא כך המצב בישראל-  מאחר שאין לנו אפשרות לבחור מאין נקבל את המים שלנו -חובת הפלרת המים בעצם כופה על כלל האזרחים הכנסת חומרים שנויים במחלוקת לגופם בין אם ירצו ובין אם לא.

הטענה העיקרית של התומכים בהפלרת המים אומרת שפלואוריד מונע עששת אולם טענה זו לוקה בחסר במקרה זה וזה בלשון המעטה. החומר המוחדר לנו למים אינו אותו פלואוריד הנמצא לנו במשחות השיניים. מדובר בחומצה פלואורוסיליצית. חומצה זו היא פסולת תעשיתית לכל דבר המכילה בין השאר חומרים רעילים כגון: ארסן, סטרונציום, כרום, בריום, בורון, אלומניום, עופרת, טיטניום, ניקל וכן ראדיואקטיביות בשל הפוספטים. על פי חוק חומרים מסוכנים תשנ"ג 1993 -החומצה הזו אמורה להיות מטופלת בכלל ברמת חובב. במקום רמת חובב החומצה הזו עושה דרכה אלינו יום יום לגוף ישירות דרך מי השתיה או נספגת אצלנו בזמן שאנו מתקלחים למשל. בנוסף לכל זה,נתונים שפרסם ארגון הבריאות העולמי הוכיחו שהקשר המדובר בין מניעת עששת להפלרה היא המצאה של רופאים והוא כלל לא קיים.

ברוב העולם כבר הבינו את הסכנות וביטלו מזמן את חובת ההפלרה.  באירופה 98% מהאוכלוסייה שותים מים לא מופלרים ואגב אכן אין אף דיווח על עלייה במקרי העששת שם. בארצות הברית נאסר בחוק לשפוך פלואוריד לנהרות כי הוא מזהם את המים ולמעשה שתי המדינות היחידות בעולם שבהן עדיין יש חובת הפלרה הן אירלנד ו...ישראל. נזכיר רק שכבר בועדה שקמה מטעם משרד הבריאות לפני 7 שנים, יצאה המלצה חד משמעית לבטל את חובת ההפלרה בישראל. ההמלצה טרם יושמה.

אז למה בכל זאת מתעקשים להכניס לנו את החומצה למים?
אין לכך תשובה ברורה .יש קשת רחבה של הסברים והשערות.ההסברים נעים מקבעון מחשבתי של משרד הבריאות דרך אינטרסים כספיים של חברות פוספטים (כגון כי"ל עד שנת 2009) שהעדיפו למכור את הפסולת למדינה במקום לשאת בעלויות השינוע שלה למרכזי הטמנה בדרום. ועד ההנחה שההפלרה היא דרך יעילה לדלל פסולת במים ולהימנע מתביעות משפטיות. לא ברור מדוע יש רופאים שמצדדים בהפלרת המים. יתכן כי הם באמת מאמינים בתרומת החומצה לבריאות ולשיניים אבל גם כך לא ברור עדיין מדוע הם אינם משאירים את זכות הבחירה/ההחלטה הסופית הזו בידי האזרח. הרי מי מכיר יותר טוב מהם את חוק זכויות החולה האוסר להחדיר חומרים לגוף שהחולה אינו מעוניין בהם. אולי "זכויות הבריא" במקרה זה שונות?

באוגוסט הקרוב תכנס התקנה לביטול חובת ההפלרה בישראל. הכל נראה כאילו הולך לקראת יישום התקנה אלא שפתאם באמצע החודש [יוני] הגישו שלושה חברי כנסת יעקב מרגי (ש"ס) , יעקב ליצמן (יהדות התורה) וסוויד חנא (חד"ש) שלוש בקשות דחופות לערוך דיון דחוף בועדת הבריאות. נראה כי מטרת הבקשות היא לנסות לבטל או לדחות את יישום התקנה בטענה שזה יגרום לעששת אצל ילדי השכבות החלשות. לכאורה מדובר בשלוש יוזמות נפרדות של שלושה חברי כנסת שונים משלוש סיעות שונות ,שבמקרה גם הגישו בו זמנית הצעה לסכל את המהלך. אלא שלא צריך להיות מומחה כדי להבחין מיד מעיון בתוכן ההצעות, שאותו גוף כתב עבור הח"כ מחד"ש את אותה הצעה שהגיש הח"כ מש"ס ,שמסתבר שזהה באופן מדהים גם להצעה של הח"כ מיהדות התורה [ראו למטה].

מצאו את ההבדלים. תחילתן של שלוש ההצעות לדיון מהיר בנושא ביטול חובת ההפלרה:


ישיבת ועדת העבודה ,הרווחה והבריאות תתכנס היום ותדון בהצעות אלה ובינתיים הנה עוד כמה סימני שאלה שעולים מהבקשות של החברי כנסת:
- ההחלטה לבטל את חובת ההפלרה התקבלה לפני כשנה. אם לשלושת חברי הכנסת כל כך חשוב מבעיות העששת של השכבות החלשות , מדוע לא דאגו למצא חלופה להפלרה כבר החל מאוגוסט שעבר ובחרו להעלות את הבעיה דווקא בדקה ה90?
- מי עורר את תשומת ליבם רק עתה כאשר על מנת למצא חלופות יהיה הכרח כעת לדחות את יישום התקנה?
- מדוע מתעלמים חברי הכנסת מנתוני ארגון הבריאות העולמי שקובע שאין הבדל בבריאות השן בין מדינות מפלירות לכאלה שלא.
- מדובר בתקנה לביטול חובת ההפלרה ולא ביטול ההפלרה. אם לפיכך ליצמן, מרגי וחנא חושבים שבוחריהם חייבים להמשיך לשתות את החומצה הפלואורוסיליצית שילחצו על ראשי הרשויות החרדיים והערבים שימשיכו את ההפלרה בישובים הספציפים האלה. לא ברור מדוע הם מנסים לכפות את ההפלרה על כלל האזרחים?
- עלות מימון ההפלרה היא אדירה. מדוע לא מנסים חברי הכנסת להשתמש בתקציב שיתפנה לצורך הגברת המודעות בבריאות השן או למימון טיפולי שיניים לשכבות החלשות?

ובנוסף: ברשת רץ ממש במקביל קמפיין ממומן שיוצא נגד התקנה ונגד השרה גרמן - למי לפיכך יש אינטרס כל כך גדול עד כדי כך שהוא מוכן להזרים כסף כדי לכפות על האזרחים לשתות חומצה רעילה באמתלה שתושבי ישראל העניים לא מצחצחים מספיק שיניים?
על זה אולי שלושת חברי הכנסת יוכלו לענות לנו.

להצעות המלאות של החכ"ים לסדר היום לחצו כאן

72 תגובות:

  1. זה מה שקורה שכסף ואי-נשיאה באחריות לתוצאות מעשיך נפגשים.

    אם מישהו חושב שמים מופלרים זה חשוב, הוא מוזמן להקים מפעל ולמכור מים מופלרים בבקבוקים (או להביא אותם בכדים למנויים). מי שרוצה יקנה ומי שלא, לא.

    למעשה הבעיה היא שיש מונופול בארץ על מים. אם הייתה תחרות אמיתית, חברה מסחרית שהייתה מוכרת רעל ללקוחות שלה, הייתה פושטת רגל די מהר

    השבמחק
    תשובות
    1. "אם מישהו חושב שמים מופלרים זה חשוב, הוא מוזמן להקים מפעל ולמכור מים מופלרים בבקבוקים (או להביא אותם בכדים למנויים)" תגובה מצחיקה תודה :)

      מחק
    2. לחלק לחרדים ולערבים חומצה בבקבוק ושיתנו לילדים שלהם לשתות (אפשר
      כבר ביחד עם החלב כשהם תינוקות) במקום לכפות את זה על כולם.

      מחק
    3. כבר מישהו עושה את זה והם נקראים נביעות...מים מופלרים בבקבוק פלסטיק אם אני לא טועה זה גם המים שנמכרים הכי הרבה בבקבוקים {לפחות ממה שאני רואה} מי יודע של מי שייכת נביעות?!!?

      מחק
    4. מי נביעות מופרלים? אני מנוי של נביעות, אני לא מקבל מים טבעיים? התקנות אומרות שהמים צריכים להיות ללא כל התערבות יד אדם - ממקור הנביעה לבקבוק - מאיפה אתה מביא את המידע?

      מחק
    5. אם יש לך הוכחות לכך שנביעות מפילירים את המים אנא הבא אותם. עד אז, תעשה טובה ואל תציג דעות או השערות כעובדות מוגמרות

      מחק
    6. תסתכל על המרכיבים בבקבוק של נביעות. זה רשום שם. יש גם עוד חברות שעושות את זה. פשוט תסתכלו על המרכיבים.

      מחק
    7. שחרורון ואופיר, פשוט תקראו את החומרים שרשומים על הבקבוק. כתוב שם בפירוש "פלואוריד".
      אל תלכו כשה תמים, תהיו ביקורתיים כלפי מה שאתם מכניסים לגוף(וגם לכל דבר אחר שלימדו אותנו בבית הספר והאקדמיה).

      מחק
    8. רק כדי להעמיד דברים על דיוקם - המים של נביעות מכילים פלואור באופן טבעי ולא כתוסף מלאכותי (לפחות לטענת נביעות).

      זה לא הופך את הפלואור לויטמינים אבל זה לא כמו להוסיף באופן מלאכותי

      מחק
  2. מפחיד ביותר, אני שונא את העכברים האפורים האלה בכנסת, הם יותר מדי קטנים כדי לדעת מה הם עושים, יותר מידי זולים כדי לקנות אותם.
    למה מדינה כמו שלנו צריכה 120 חברי כנסת? בארצות הברית יש 450 על 317,8 מיון תושבים אנחנו יכולים לצמצם אותם בחצי. במיוחד את השלושה המדוברת.

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שאפשר לצמצם אותם לאפס.
      אם הם רוצים כסף, שילכו וייצרו ערך למישהו - הם יכולים למשל ללכת להפוך המבורגרים

      מחק
    2. יש כאן אנונימים שמיטיבים לזרוק את התינוק יחד עם מי האמבט. אם כבודו רוצה לבטל את הדמוקרטיה על ידי ביטול חברי הכנסת, הוא מוזמן להתאזרח ברוסיה או במצרים. אנו בישראל עדיין מעדיפים דמוקרטיה, אף כי גם זאת שלנו בוטלה במידה רבה על ידי חונטת בג"ץ. חברי הכנסת לטוב או לרע או אף לגרוע, הם נבחרי הציבור וכמו שאמר צרצ'יל, הדמוקרטיה היא שיטה דפוקה, רק שלא מצאתי שיטה יותר טובה ממנה.

      מחק

    3. אני לא רוצה לבטל את חברי הכנסת. אני חושב שמי שרוצה חברי כנסת צריך לממן אותם מכיסו הפרטי בדיוק כמו כל נותן שרות אחר. תפתחו חשבון בנק ותתרמו כסף או שתשלמו עברו ערך שחברי הכנסת מיצרים. אם רוב העם רוצה דמוקרטיה, אז רוב העם ישלם. ואם רוב העם לא ישלם, אז זה רודנות ולא דמוקרטיה.

      מחק
  3. ב Ynet יש מלא תגובות ממומנות נגד שרת הבריאות ובעד ההפלרה.
    דברים הזויים.
    אני חושב שלהרים מחאה קטנה לא תזיק או לפחות תמיכה בשרת הבריאות - כדי שלא תיפול לפח.

    מעניין למה הם חיכו לדקה התשעים - החוק אמור להיכנס בחודש הבא לתוקף.

    השבמחק
    תשובות
    1. הם לא סתם חיכו לרגע האחרון. ברגע שאתה טוען שהמערכת לא ערוכה להפסקת ההפלרה בגלל שקר כזה או אחר ואתה עושה את זה בדקה ה90 ,אין ברירה אלא לדחות את יישום ההחלטה עד להערכות המערכת מחדש. כל שנה של דחיה במציאות הפוליטית שלנו היא כמו נצח -עד אז אולי השרה תתחלף, הלחץ על השרה יצליח, יגיע מחקר חדש, מישהו ימות מעששת וכו וכו

      מחק
    2. גרמן זו אותה אחת שקראה לכולם להתחסן נגד פוליו ובכך "הצילה" את עם ישראל היושב בציון, לא?
      גם שעון מקולקל צודק מדי פעם.
      תמיכה היא תקבל ממישהו אחר.

      מחק
    3. ומה רע בחיסון נגד פוליו? יש לי טענות משלי נגד גרמן, אבל החיסון זו לא אחת מהן.

      מחק
    4. לא היית בארץ בחצי שנה אחרונה? לך אין טענות, להרבה הורים אחרים, מסתבר שכ- 50% מהם למרות קמפיין אגרסיבי של משרד הבריאות יש

      מחק
  4. אז מה עושים תכלס עכשיו שאנחנו יודעים את זה איך משפיעים שזה לא יקרה??

    השבמחק
    תשובות
    1. נכנסים לדף הפייסבוק הממומן ומגיבים.

      מחק
  5. אפשר לגלות מי מריץ את שלושת הרכיכות ומי ניסח למענם את הבקשה?

    השבמחק
  6. הנה הקמפיין הנגדי, מוזמנים להוסיף גרפיקה ולהריץ בכל הרשתות החברתיות והמדיה:

    "הפלרה? זה מרעיל אותי!"

    זוכרים את "סיגריות? זה מגעיל אותי!"?

    :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קונה ואני חושב שזאת התגובה הכי מועילה שניתנה כאן לידיעה המזעזעת. קופירייטר: הפלרה? זה מרעיל אותי! חזק!

      מחק
    2. אהבתי. אחלה סלוגן.

      מחק
  7. מי מריץ את הקמפיין? ואולי באותה נשימה נשאל מי מאחורי הנסיון לתקן תקנה שבכל מזרון יוכנסו חומרים מעכבי בעירה שידועים כמסרטנים? ועכשו שאלה..... מי בישראל מייצר פלור ומי בישראל מייצר חומרים מעכבי בעירה? בין המנחשים נכונה תוגרל מכונית מבית "בטר פלייס" ועשרות שקשוקות כפרסי ניחומים.

    השבמחק
  8. ומצד שני - אני סבלתי מבעיות שיניים, כאבים עזים, טיפולים לא נעימים אצל רופאים, והרבה מאד כסף שהלך על סתימות וטיפולי שורש.
    הבנות שלי ששתו מים עם פלואור, זכו לשיניים בריאות!
    אם זה בזכות תוספת הפלואור למי השתיה - זה הוכיח את עצמו בגדול.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני הלכתי לרופא שיניים -הוא נתן לי כוס מים מהברז ומאז אני כמו חדש!

      מחק
    2. אני בכלל שתיתי ממעיין הנעורים ומאז אני לא מרגיש יום אחד פחות מבן 100.

      זה הוכיח את עצמו בענק!

      מחק
    3. איזה כיף לכתוב שטויות ולהסתתר מאחרי הכינוי אנונימי.
      מעניין מי מממן אותך.... בעצם בכלל לא מעניין

      מחק
    4. מה עניין מחט לתחת? מה בין השיניים שלך לשיניים של הבנות שלך? אולי תזונה שונה? ממתקים? גנים של אמא? אבא שמקפיד על צחצוח נכון פעמיים ביום? איך הגעת למסקנה המדהימה שזה הפלואור ולא למשל מצב החסה בשטחים???

      מחק
    5. ניר ידידי הנה עצה לחיים:
      Correlation does not imply causation

      ובעברית: מתאם (והייתי נדיב איתך פה) לא מצביע על סיבתיות. הטיעון שלך הוא על משקל של הטענה שזה שנחשפת לאופנת שנות השמונים הרסה לך את השיניים.

      ובנוסף, אף אחד לא אומר לך לא לשתות פלואור (על חשבונך) - שיהיה לבריאות. מה שלא מוסרי זה שכופים עלי לשתות פלואור ולממן את הפלואור שלך מכיסי

      מחק
    6. מקווה שהם גם לא קיבלו את השכל שלך.

      מחק
    7. ניר,אז זה טוב.
      חינכת אותם יותר טוב ממה שחינכו אותך,לפחות בקשר למזון.

      יכול להיות שאתה אכלת הרבה ממתקים והן מעט?

      מחק
  9. מי שרוצה פלואור במים שיוסיף לעצמו בצורה מבוקרת.
    מה שמוסיפים היום למים זה תערובת רעלים מפחידה.
    כיום אנחנו שותים את הרעל, מתרחצים בו, עושים בו כביסה, אוכלים אותו דרך הירקות והפירות בלי שום בקרה על כמות הרעל (חומצה פלורציסטית) שאנו צורכים.
    יותר זול לתת בקבוקי רעל להוספה למים לשכבות המוחלשות מאשר להחליש את כולנו.
    עכברי הכנסת שהמליצו להמשיך להרעיל אותנו מוזמנים להמשיך לשתות שייק פלואור רעיל וצונן..

    השבמחק
  10. זה כואב עד כמה שאתה שקוף. תנסה במאקו וYNET. שם יש את האוכלוסיה שתאכל את החרא שאתה מוכר

    השבמחק
    תשובות
    1. בערוצים המרכזיים הכניסו כתבות בעד ההפלרה לפני הדיון. אולי רצו לגוון כאן.

      מחק
  11. הבלוג מפרגן לשרה מיש עתיד?
    מי אתה? ומה עשית עם ערן?

    השבמחק
  12. מזל שיש את האתר הזה, שיעדכן על הדברים החשובים. לא יאומן כמה שבשאר אתרי החדשות מסקרים רק דברים פופוליסטיים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כי המיינסטרים הוא בעבור רווח בלבד, אני מזמן לא מאמין לדברים המובאים באתרים הנ"ל, שטיפת מוח ואינטרסים!

      מחק
  13. ערן - יישר כח. כך נראית תקשורת במיטבה.
    אם יו"ר ועדת העבודה ,הרווחה והבריאות של הכנסת מתפקד ברמה מינימלית אז יש לו כמה שאלות קשות להפנות לשלושת הח"כים האלה.

    השבמחק
  14. לחזור לבגצ ולהתריע על בזיון בית המשפט ולהוציא בקשת המרצה

    השבמחק
  15. לא הבנתי למה לחברי כנסת אסור לעשות "העתק הדבק" של טקסטים שנכתבו על ידי חברי כנסת אחרים ומהיכן המסקנה שאם הטקסטים זהים אז יש גוף ערטילאי שאחראי לזה.
    כשאנחנו כתבנו עבודה באוניברסיטה, או בתיכון, האם לא עשינו העתק הדבק מויקיפדיה ומשאר מקורות?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא כתבתי באף מקום שאסור -רק ציינתי שיש פה יד מכוונת. הצעה כזו לדיון מעולם לא התקיימה בכנסת כך שאין להם מאיפה להעתיק את התוכן מהרשת. עולה פה השאלה לפיכך מי הוא אותו מקור/בעל האינטרס שעומד מאחורי שלושתם?

      מחק
    2. הם לא העתיקו מהרשת. כנראה תיאמו אחד עם השני והעתיקו זה מזה.
      אתה לא יכול לצאת בהצהרות של "יד מכוונת" וכותרות בומבסטיות פופוליסטיות של "מרעילים אותנו" מבלי לבצע תחקיר מעמיק, ורק להראות הצעות חוק דומות. תחקיר רציני שאתה אמור לבצע כולל הגשת תלונה ליו"ר הכנסת, חשיפת התאגיד שעומד אחרי זה (לטענתך), ובקשת תגובת התאגיד. ואולי בכלל יתברר שאין דברים בגו וחברי הכנסת באמת מוטרדים מהפסקת ההפלרה. אנא בצע תחקיר רציני ושלם. לא רק לזרוק השערות והפחדות לקוראים.

      מחק
    3. לאנונימי אולי הם תאמו זה עם זה, אבל יש חשד שמישהו כיוון אותם, במיוחד לאור הקמפיין המתוזמר ברשת ובעיתונות בעד ההפלרה.

      מחק
    4. יש קמפיינים ברשת ובעיתונות נגד או בעד מיליון דברים.
      להעלות כל הזמן חשדות בלי להוכיח אותם זה מגוחך, משמיץ, ולא מקצועי.

      מחק
  16. עוד שאלה - איך קבעת שעמוד הפייסבוק הוא "קמפיין ממומן" ? הדף מוגדר כ- community "נלחמים בשיניים".
    נראה שבנית איזו תאוריה או השערה, ואז אתה מנסה לבסס אותה עם כל מיני נתונים שלא נכונים.
    אנא תציג אסמכתאות למימון של עמוד הפייסבוק, כי לזרוק השערות בלי הוכחות זה לא מקצועי.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא מפרסם פוסטים ממומנים ברחבי הרשת. פוסטים שלו הופיעו תחת הכותרת Sponsered בפידים של גולשים שאינם חברים בו.

      מחק
    2. אז מה אם הוא ממומן? אולי יש קבוצת גולשים שהפסקת ההפלרה מטרידה אותם, והם רוצים לשמור על בריאות הציבור? למה אתה לוקח את זה לכיוון של "כוחות אפלים" שמנסים להרוס אותנו?
      האם הפגנות ומחאות שונות לא עולות כסף? הכל נעשה לדעתך בחינם?

      מחק
    3. כוחות אפלים זה כיוון שאתה לוקח אותנו . יכול להיות גם שמדובר בקבוצת אנשים טובים שבאמת ובתמים חושבים שהם מנסים להציל אותנו מפני העששת -אם כך מדוע הם מסתתרים וחוששים להחשף אם הם עושים משהו טוב ודבר שני מדוע החכים (שאמורים ליצג אותנו) לא חושפים אותם כדי שכולנו נוכל לשפוט מי עומד מאחורי המהלך. אולי מדובר בגופים שיש להם שיקולים אחרים?

      מחק
    4. אתה מעלה השערות, כמו שאני מעלה השערות. ניסית בכלל לבדוק לעומק מי עומד אחרי הקמפיין בפייסבוק או שמייד קבעת שזה גורמים שליליים? אולי אחריו יש פעילים שדואגים לבריאות השיניים? אולי הורה שילדיו שסובלים מעששת? בדקת משהו לפני שקבעת נחרצות שזה גוף שלילי?
      אתה לוקח את העובדות לכיוון שלילי של "מישהו מנסה לדפוק אותנו". כותרות צעקניות של "מרעילים אותנו" אולי מושכות גולשים לקרוא את הפוסט, אבל לא פוטרות מביצוע תחקיר שלם, מקצועי ומעמיק.
      "אמורים לייצג אותנו" - לא כל החכ"ים אמורים להחזיק בדיוק בדעה שלך ולייצג אותך. הם מייצגים גם חלקים אחרים בעם. יש מאות דעות בציבור. האם פנית אל הח"כים לגביהם טענת שהם שליחים של גוף שלילי? פנית אל יו"ר הכנסת?

      מחק
    5. אולי זה פעילים שדואגים לבריאות השיניים, אבל אם המטרה שלהם כל כך טובה מדוע הם מסתתרים ולא מפרסמים את עצמם? אין מישהו שלוקח אחריות על דף הפייסבוק "נלחמים בשיניים". אז נשאלת השאלה האם הם מתכוונים שהם נלחמים בשיניים של עצמם או בשיניים של אחרים.

      מחק
    6. יש אמרה שאומרת: Good ideas don't require force או בתרגום חופשי: "רעיונות טובים אינם נשענים על אלימות".

      מה שאומר שאם פלואור זה כ"כ טוב לשיניים הם יכולים לשכנע אנשים להוסיף פלואור בעצמם, במקום לנסות לכפות עליהם זאת בכח

      מחק
  17. ממליץ לכל מי שהנושא חשוב לו לקרוא את המסמך של מרכז המחקר של הכנסת בנושא
    http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02426.pdf

    בזמנו קראתי את העתירה של איזון חוזר לבית המשפט וכמי שקצת למד את הנושא (במסגרת לימודי כימיה תרופתית) לא התרשמתי שהעתירה מבוססת מדעית. בריכוז נמוך החומר אינו מסוכן ואף נראה שהוא מועיל. כמובן שבריכוז גבוה החומר עלול לסרטן אבל זה נכון כמעט לכל חומר. עם זאת בשתי נקודות אני בכל זאת נוטה להסכים עם הסוברים שיש להפסיק את ההפלרה. אם החומצה המוספת למים אינה בדרגת ניקיון גבוהה ומעורבת עם מתכות רעילות וכד' באמת עדיף כבר לא להפליר, אבל אין שום בעיה אמיתית לבדוק את רמת הנקיון של החומצה - כל מעבדה מסוגלת לבצע זאת ואולי עדיף לדרוש בדיקה כזאת ולדאוג שמשרד הבריאות יפרסם את התוצאות. נקודה שניה היא ההקפדה על ריכוז החומצה הפלורוסליצית במים אם מקורות אינה מסוגלת להקפיד על ריכוז בטיחותי שוב כדאי לדעתי לוותר על ההפלרה, גם את זה אין בעיה לבדוק ולפרסם את התוצאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הויכוח הוא לא אם להפליר או לא.
      הדרישה העיקרית היא לתת לאנשים את החופש לבחור.

      ספקו מים טבעיים ונקיים ככל האפשר. מי שרוצה להוסיף פלואור, ירכוש פלואור יוסיף. בדיוק כמו שמי שרוצה להוסיף לימון, קונה לימון ומוסיף למים (ולא דורש שהמדינה תכניס תמצית לימון למוביל הארצי)

      מחק
  18. ערן .
    פרט לנושא המדובר
    אני איני יודע איך להביע את תדהמתי
    מהשתיקה הרועמת שלך.
    הרי בדרך קבע אתה יושב על המשמר
    ומונע תגובות עם לשון ליכלוכית
    וכדברי המשורר. " חברים נא לשמור על לשון נקיה ולדבר על גופו של עיניין ולא גופו של אדם " ועוד כהנה וכהנה תגובות שלך על לשון פוגענית כמה פעמים תירצת שמפורסמות כאן כל התגובות, אלא אם כן תוכנן אינו נקיא.עיין בעצמך בדבריך יום יום
    אלא שמה קרה היום? שמת לב שמכנים את החרדים " עכברים.רכיכות ועוד מיני מתיקה? טוב איני מצפה מהמגיבים הפרימיטיבים שיתגברו על האמוציות שלהם.הם מעולם לא פתחו ספר מוסר כזה או אחר על צנת לתרגל את מידת האיפוק.
    אבל אתה שתורתך אומנותך.ואת בדגל הזה,אתה מניף כל יום מה קרה, אני מעדיף לא לחשוד בך שגם אתה נגוע, אבל איני מוצא הסבר אחר ממתין לתגובתך
    אגב בעיניין העיתוי של השלושה, ניתן למצוא הסבר רציונלי.אך לא אעשה זאת משום שגם אני מתנגת להפלרה.
    וליתר המגיבים ששמרו על איפוק, כדאי וראוי להמשיך ולהאבק בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני כחרדי בהחלט מסכים לדברים.
      מהו אותו הסבר רציונלי לה התכוונת?

      מאד צר לי ואפילו מרגיז שח"כ הנ"ל הגישו הצעה זו, זה הרי ברור שמרעילים אותנו.

      תשאלו מה הבעיה נרכוש מסננים וזהו (נתעלם לרגע מהעלות הכספית), אך הגעתי למסקנה שעדיף כבר לשתות מהברז היות ולשתות מים ללא מינרלים (שהוצאו ע"י אוסמוזה הפוכה) היא בעיה חמורה יותר, אך שוב זו דעתי האישית, אלא אם כן מדובר במי ברז מותפלים ואז כדאי באמת להתקין מסנן

      מחק
    2. אני לא ראיתי בתגובות התיחסות ספציפית לחכי"ם חרדים רק בגלל שהם חרדים אלא בגלל ההצעה לדיון מהיר שהגישו.

      מחק
    3. ערן שלום
      עיין תגובה שעה 05.36 .הלשון מאוד פוגענית הבן אדם מביע שנאה כלפי החכי"ם הללו מכנה אותם עכברים אפורים.ליבי אומר לי שדבריו מכוונים משום היותם חרדים, דהיינו אם זה היה ח"כ חילוני הוא לא היה מכנהו עכבר אפור קטן שמסתובב במסדרונות הכנסת.
      אבל זה לא העניין מה ליבי אומר לי נכון?
      ולכן אני פונה אליך לשיטתך, גם אם תאמר שהתגובות הופנו ולא משום היותם חרדים.אלא על עצם העניין, מה לא ראוי על פי מדיניותך למנוע את הניסוח המעליב המזלזל והרדוד הזה?
      ואתן לך דוגמא ב21/6 תגובה רביעית לערך המגיב " מעליב " לכאורה את עומר מואב בשאלה .מי משלם למואב משכורת.על כך הוא מקבל תשובה צמגיב אחר עמותת הסדר הקיים.זהו עד כאן אין כאן לא עכברושים ולא רכיכות ולא אפורים .ועם כל זה קפצת ונכנסת לדיון.אנא הישארו בקו העיניני של הדיון...הוא גם מעורר המון אמוציות השאירו את ההשמצות ההעלבות..לאתרים אחרים...
      אם תגובותכהנ"ל מודרות אצלך כהשמצה והעלבה כל שכן לכנות ח"כ עכבר אפור וקטן שהוא שונא אותו.ואדרבא מה זה משנה שהוא חרדי כמו שקפצת להגן על מואב כך היה לך לנהוג כאן והדבר קל וחומר.
      לכן הטיעון שלך שלא ראית התחחסות ספציפית על היותם חרדים אינו עולה בקנה אחד עם הביקורת שכתבתי.
      מה אתה מנסה לומר.שאם היה איזה איזכור של חרדים בתגובה הפוגענית היית נזעק, אבל כשהפגיע היא על אדם סתם היא מותרת, אתמהא?

      לגבי המגיב לעיל תודה על התמיכה.
      לעניין הסבר רציונלי זה ארוך מדי ואכמ"ל.בעקרוןחברי הכנסת מתפקדים על פי חשבונות כשמה שמנחה נבלר ציבור הוא להשיג כמה שיותר רווחים השגיים לציבור שבחר בו
      לכן ישנם המון עסקאות בינהם, נוסח אתה תיתן לי כאן ואני אתן לך שם.כן כך הפוליטיקה העלובה מתנהלת, ובכל כדור הארץ, דבר נורא ואיום שגורם להמון עיוותים בצרכים האמיתיים של כולנו כך שח"כ יכול לסגור דיל עם חבר מפלגה אחרת שמנוגד לו לחלוטין בכגון שיצביע בעד הצעת חוק אע"פ שאין לו ולציבור שלו כל עיניין בחק הזה, אמנם הוא חייב לו טובה בעבור דבר דומה שעשה הלה למענו.
      הציבור יושב ומשתומם.היאך הח"כ תמך בזה אע"פ שאין לו שום עניין בזה בו בזמן אפשר שמעצם אותו חק נפגעים המונים למשך שנים.באופן דומה זה פועל הפוך כאשר ישנה עוינות מתמשכת ועיקבית בין השניים או בין סיעות אפשר שתוכשר סיטואציה בה אחד לתרפד את מעשיו של זולתו כמובן מיתחת לרדאד, וכך נוצרים המון אבסורדים שלטוניים.כשהמפסיד הגדול מכלל מערכות היחסים הכל כך דינמיות סובל ההמון ככלל, כמובן אפשר להאמין שישנו מניע ראשוני כשר וז כשזה קיים מצטרפים החשבונות.
      מי שהבין את הדברים מבין שהצורות השילטוניות העכשיויות הם אסון לכלל החברה האנושית, שהרי גם אם הנבחרים פועלים בנקיות עצם המניע להשיג מיקסום של ריווח לסקטור שלך מביא את העיוות הנ"ל כך שהאחנטרס האמיתי של הכלל לעולם אינו מיוצג
      לכן אין מנוס אלא לבטל את הצורה הזו תודה

      מחק
  19. סתם נתון מעניין. מחירי ההפלרה מוערכים בכ60-120 מיליון שקלים בשנה. בחישוב קל ופשוט, שלישיית שפורפרות אורביטול (סה"כ 450 מ"ל ) ב3 שקלים. אז מה אתם אומרים על 20-40 מיליון שפורפרות אורביטול בשנה, מספיק כדי לדאוג לשכבות החלשות ? נשמע לי סבבה לגמרי...

    אם תשאלו אותי, ישאר לנו עודף של כמה עשרות מיליונים ונוכל להשתמש בכסף הזה כדי להתחקות אחרי ההתנהגות המוזרה של חברי הכנסת שלנו, וגם לדאוג להם למספיק פלואוריד בכלא.

    השבמחק
  20. איזה דיון מצחיק ואינטילגנטי מתעורר פה.
    ממש מעניין מי דחף במקביל את הקמפיין ב YNET ואת 3 הח"כים הסרוחים..
    אפשר לתבוע אנשים שמשקרים בועדה בכנסת?
    אפשר לחקור ולגלות מי עומד מאחורי זה?
    אני ממש ממש סקרן לדעת אם הם מרעילים את ילדיהם במודע (תמי 4 לא מסנן את המתכות הרעילות והן מגיעות גם במקלחת ודרך הירקות והפירות).. כלומר אם הם פושעים מושחתים שמישהו קנה או פשוט טומטומים שלא מבינים שמתכות רעילות ומסוכנות פוגעות בילדה שלהם.

    מצרף מייל שכתבתי הבוקר לאותה ועדה מדוברת.

    "
    לכבוד,
    חברי הועדה, חברי הכנסת: היו"ר: חיים כץ
    וחברי הוועדה: מיכל בירן, אילן גילאון, אורלי לוי-אבקסיס, יעקב ליצמן, שולי מועלם-רפאלי, יעקב מרגי, רינה פרנקל, עדי קול, מיקי רוזנטל, יוני שטבון, שלום רב
    שמי אסף,
    אני כבר שנים מתעניין בנושא ההפלרה, קורא מחקרים, שומע את המומחים.
    יש פה היגיון שילד בן 10 יכול להבין - פסולת תעשייתית שעל פי אמנה בינלאומית שישראל חתומה עליה, אמורה להיטמן בהליך מבוקר בבטן האדמה אם בכלל - כי היא ממש רעילה ומסוכנת-----> מוזרמת למי השתייה ?!?!!? השתגענו?
    יש מי שקורא לזה ההונאה הגדולה בהיסטוריה. ארסן, קדמיום, עופרת, ניקל, בורום, בריום, סטרונציום, אנטימון, אלומיניום וחומרים מסוכנים נוספים, גם רדיואקטיביים (בגלל הפוספסטים) ומתכות כבדות רעילות ומסרטנות!
    וכל המחקרים מראים שבכל המדינות שהפסיקו להפליר ולהרעיל את מי השתיה שלהם - בריאות השיניים של התושבים לא נפגעה, ולהפך!
    זה פשוט.
    בבקשה, היו גיבורי הדור. די להרעלת ילדיכם.
    תודה רבה,
    אסף "

    השבמחק
    תשובות
    1. אסף
      יש לך את הכתובת? אני אשמח לעשות קופי פייסט למכתב ולשלוח מכתב נוסף בשמי!

      מחק
  21. ישר כוח אסף. טוב שיש כאלה שעושים מעשה במקום לקטר ולהתלהם.

    השבמחק
  22. ומי יחקור ויגלה לנו איזה טייקון מרושע (או קבוצת טייקונים) עומד מאחורי השרה יעל גרמן?
    למה היא כל כך אובססיבית לגבי ביטול ההפלרה?
    מה דעתכם על לובי יצרני ויבואני המים המינרליים + יצרני ויבואני מטהרי המים? להם בודאי יש אינטרס כאן
    מאותו רגע שתבוטל ההפלרה יתחיל קמפיין היסטרי של הפלרה עצמאית.
    בבקבוקים, במטהרים, בסיפולוקסים. במה לא.
    אני כבר רואה את השרה לשעבר גרמן מכהנת באחד הדירקטוריונים המשומנים של טיקוני ארץ הקודש.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אינטרסים לפה ולפה. לכן הכנסת היתה צריכה לשמוע את שני הצדדים, בוועדה הזו נראה שהחליטו לשמוע רק צד אחד.

      מחק
  23. למה הזיהוי של חברי הכנסת מרגי וליצמן הוא מפלגתי והזיהוי של ח"כ חנא אתני (הח"כ הערבי).
    זה לא מושא הכתבה, אבל יש בזה טעם לפגם.

    השבמחק
    תשובות
    1. ערן הילדסהיים25 ביוני 2014 בשעה 10:21

      המטרה להראות שאלו שלושה חכים שאין קשר פוליטי בינהם. שני החכים האחרים הם שניהם חרדים ומה שמבדיל בינהם היא המפלגה אבל מקבל את הערתך ובשביל הטעם הטוב שיניתי.

      מחק
  24. שתיית מים מופלרים (שמכילים מטכות כבדות ועוד רעלים) משפיע על בלוטה במוח שנקראת "בלוטת האצתרובל" או באנגלית "Pineal Gland" תוכלו לקרא על התפקיד שלה כאן http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%98%D7%AA_%D7%94%D7%90%D7%A6%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%9C

    בנובף לכל זה, לבלוטה יש תפקיד נוסף, והוא תפקיד רוחני, העין השלישית, העין השלישית הוא השם הנוסף של הבלוטה הזאת.
    ועל זה תוכלו לשמוע כאן https://www.youtube.com/watch?v=WY1tTgfxq9c
    ובכל מקום אחר אם תחפשו מידע על הבלוטה הזאת.

    עכשיו אחרי אתם יודעים שהפלרת המים פוגעת בתפקוד הגוף, תפקוד המוח, ובנפש.
    תעשו אחד ועוד אחד, חברי כנסת דתיים, והכללי הממשלה, מנסה לקחת מכם את המתנה של חיים ארוכים יותר יותר, וגילוי הנפש שלכם, ומנסה לסכן אתכם עם סיכוי גבוה יותר למחלות נפש.

    מקווה שעשיתי כאן קצת היגיון, אל תכעסו אם אתם לא מסכימים, זאת דעתי, זה נראה לי מאוד הגיוני.

    השבמחק
  25. כמעט אף מפלגה לא רצה עם מצע הכולל את זכויות האזרח, לא נראה שזה מעניין מספיק אנשים, דיון בהפרת זכויות האזרח כמו טיפול בכפייה (הפלרה), הופך לדיון על השפעת הפלואור על חידקי עששת

    העששת היא כנראה גורם המוות מספר אחד בישראל, ולכן מסיבות של פיקוח נפש המשטר החליט לטפל לכולנו דווקה בבעיה הזו

    השבמחק
  26. http://sharp-thinking.com/2014/08/25/%D7%94%D7%A4%D7%9C%D7%A8%D7%94-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%96%D7%94-%D7%A8%D7%A2/

    השבמחק
  27. נביעות טבע הגליל בע"מ נמצאת בבעלות החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (CBC).

    השבמחק
  28. היורשים // מוזי ורטהיים מסר מניות החברה המרכזית לילדיו
    הבן דוד ורטהיים יקבל 63% ממניות החברות המחזיקות בחברה המרכזית, בעוד האחות דרורית ורטהיים תקבל 37% מהמניות

    השבמחק