יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

כך התקשורת בכל העולם מתגיסת בשביל להשאיר אתכם בורים

בסוף אפריל נערכה החתונה של הנסיך צ'ארלס. למעלה מ-750 מיליון איש ברחבי העולם צפו בחתונה, האירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר בעולם. איך החתונה האנגלית הזו קשורה לחתונה של זוג הומואים בארה"ב ואיך כל זה נועד להעסיק אתכם עם שטויות? צפו בקטע המדהים בסוף המאמר.

היסטריית החתונה של צ'ארלס ודיאנה איך זה נראה?
ערוץ 1, 2 ו-10 שידרו את החתונה המלכותית בשידור חי, בליווי פרשנויות מהאולפן. ערוץ 10 אף שלח את יעקב אילון ואת כתב חדשות החוץ נדב אייל, לדווח מהחתונה. אם חס וחלילה מהדורות החדשות בארץ היו כבדות עליכם, הייתם יכולים להעביר את הצפייה בחתונה בקלילות דרך ערוץ E!.  ואם אפילו ערוץ E! הצריך מכם חשיבה רבה אז הייתם יכולים לפנות לטראש הגדול יותר שהוא ערוץ האופנה. שם הייתם יכולים לצפות בתוכניות ספיישל לחתונה כשהדובדבן שבקצפת היתה התוכנית "משטרת האופנה" ,שקטלה את לבושי בית המלוכה.
יש כאלו שהחתונה פחות עניינה אותם אז הם בחרו לפתוח ערוץ 8 אלא שגם שם דאג הערוץ שאף אחד לא יפספס את הרגע ההיסטורי והוא בחר להקרין שני סרטים דוקומנטריים בנושא בית המלוכה. ומי שפה כבר החליט ממש למרוד במשטרת המחשבות של התקשורת והעדיף לזפזפ לערוץ הסרטים לצפות בסרט טוב נתקל באופס.. בסרט "ויליאם וקייט: סיפור אהבה" ששודר בערוץ הסרטים יס 1 בדיוק באותו הזמן.
ואנחנו לא לבד בעולם : רשתות הטלוויזיה הגדולות בעולם (בעיקר בארה"ב ובבריטניה) הקדישו את הימים של החתונה לדיווחים בלתי-פוסקים,סרטים ותכניות מיוחדות על משפחת המלוכה. גם רשתות החדשות לא פספסו את האירוע ועברו לשידורים רצופים מהחתונה. הרשתות דאגו שנדע הכל מסידור השולחנות דרך המוזמנים ,הנעלבים ,הנפגעים ,השמחים, העצובים העיצובים וכל מה שניסינו לשכוח מארגון החתונה המתיש שאנחנו עברנו (לפחות אני ניסיתי כי הבנתי שיש נשים כולל אישתי שנהנו מארגון החתונה ,סלחו לי אבל לעולם לא אבין זאת).

הגיע הזמן לומר את האמת ולהיות כנים עם עצמינו: החתונה הזו,שכפו עלינו, לא באמת עניינה אף אחד מאיתנו ואני מאמין שהפעם אני מדבר בשם כולנו. היה נחמד לראות במהדורת החדשות סיקור של 5 דקות של אירועי החתונה כולל דקת בונוס של תמונות שמלת הכלה לכל מי שמתעניינת, זה היה מספיק ואפילו יותר מידי.

אבל הרשתות תוך תאום מדויק  החליטו בכל העולם להעסיק אותנו עם שטויות במקום לסקר נושאים חשובים יותר כמו איך פותרים את מחסור במזון בעולם,במקום להגביר את הלחץ לעזור לנפגעי הצונאמי ביפן, במקום לחקור מדוע רוב הכסף זורם לכמות קטנה של אנשים ,במקום סוף סוף לעזאזל להסביר לנו מה ההגיון שעומד מאחורי השיטה המוניטרית המעוותת שאנחנו חיים בה ושכל כך פוגעת בנו (ובאותה הזדמנות לגלות שאין בה הגיון) .
נראה כי המטרה הסופית של התקשורת שלא נתחיל חלילה לשאול שאלות בנושאים רציניים,כאלו שבאמת משפיעים על חיינו. זה נראה שטוב להם שאנחנו במצב צבירה של בורים, ידע זה כוח ועם הכוח הזה שיש בידם בשילוב שליטה על כלי תקשורת ניתן לשלוט בהמון ביתר קלות . עם הכוח הזה התקשורת ,שבבעלות טיקונים, יכלה להציג את הטייקונים כדמות ראויה להערצה על "ההצלחה" האדירה שלהם וכך היה גם נשאר המצב עד היום לולא עם ישראל התעורר  בעזרת מחאת הקוטג' והאוהלים. לא פלא שהיום הראש של הציבור שלנו נמצא בכל מיליון אפשרי (חוץ מהמיליון שלו): במירוץ למיליון ,בנופלים על המיליון, במיליון שזוכים בהישרדות או במיליון שזוכים באח הגדול,במיליון שזכה זוג שיצא מכלוב מפואר שנקרא הדור הבא או אולי סתם בסדרה אידיוטית על מיליונריות.
ואם נחזור לדוגמא של החתונה המלכותית - לא פלא  שCNN בחרה לשלוח 125 כתבים לסקר את החתונה בעוד רק 50 נשלחו לסקר את אירועי הצונאמי ביפן!

תקשורת ההמונים עושה לנו שטיפת מוח ולמי שיש ספק שזה באמת עובד: מחקר של חברת "גרינלייט", שפורסם בשבוע של החתונה, גילה שבכל עשר שניות בממוצע נכתב מאמר,בלוג, כתבה וכו' על החתונה ברשת על ידי מאות מיליוני גולשים.

ואם אתם חושבים שהתאום בין כלי התקשורת ושטיפת המוח במקרה החתונה היה מיקרי, אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם לדוגמא טריה רק מהחודש: קונאן אובראיין, קומיקאי ואיש טלויזיה, הודיע על כוונתו לחתן זוג הומואים בשידור חי בתוכנית שלו,כביכול גימיק זול להעלות את הרייטינג. עד כאן זה עקום (לא החתונה אלא השידור החי שלה) אבל עדיין נגיד שזה בסדר. מסתבר שאולי לא סיפרו לי אבל הבעיות הכלכליות בארה"ב נפתרו ,המחאות החברתיות שם התפזרו, עשרות מיליונים כבר לא משתמשים בתלושי מזון ושאין כבר כמעט רעבים והומלסים, אחרת אין לי הסבר אחר איך כל התקשורת בארה"ב התאגדה במן איזה מקהלה מתוזמנת היטב על ידי גוף נעלם בעל יד מכוונת וסיקרה את האירוע הלא מעניין הזה, כשהסיקור זהה לחלוטין בין כל הרשתות כאילו אותו גוף מסתורי גם הכתיב להם את אותו הטקסט! אתם חייבים לראות (עד הסוף!) את הסרטון הבא ופשוט לשפשף את העיניים כדי להאמין שזה אמיתי:

5 תגובות:

  1. הקטע וידאו הזה פשוט לא יאמן: אני הייתי בוכה בתוכנית הזאת יותר מאשר צוחק

    תודה על הקטעים הייחודיים שאתה נותן לנו.. אתר גדול..אל תפסיקו

    השבמחק
  2. היי
    ממש אין צורך ללכת לשדות זרים בנושא זה.
    כאן אפשר לשמוע ולראות את מנחי התשקורת המרכזיים בארץ שרובם אם לא כולם בעלי השקפה ועמדה אנטי "ימנית".
    מצב זה מזעזע ויוצר תסכול לציבור רחב בארץ ש 65% מהם בעלי עמדה ימנית.

    השבמחק
  3. יותר מטריד שהוספת תגובות לסרטון זה ביוטיוב הושבתה

    השבמחק
  4. אני חושב שלא הבנת את הקטע כראוי.
    כל התגובות של ערוצי החדשות, לפי הבנתי, מבוימים כצפוי מתוכנית הומוריסטית.
    ניתן לדעתי לראות זאת בברור כאשר שתי מנחות מנסות שלא לפתוח בצחוק מתגלגל בעוד הם מקריאות את הטקסט.
    צורת המור מסוג זה, בה מנחי טלוויזיה מוכרים, מדווחים על כל מיני אירועים בדויים מוכרת וידועה ואף בוצעה בארץ.

    השבמחק
  5. ערן הילדסהיים10 בנובמבר 2011 בשעה 1:08

    לאנונימי,
    שמעתי את הטענה הזו. זה נראה בהחלט כל כך מגוחך עד שבהחלט אפשר לחשוב שמדובר בבדיחה מבוימת ומתוזמנת אבל ככל שאני בדקתי במדיות בארה"ב לא מצאתי לכך שום עדות שמאשרת שאכן מדובר בבדיחה כלשהיא.
    ערן

    השבמחק