יום ראשון, 26 בפברואר 2012

קשר הקרינה : כיצד מפקיר המשרד להגנת הסביבה את בריאותכם בידי החברות והגופים הגדולים?

אנטנה גדולה הנמצאת ליד המבנה שבו עובדים עובדי משרד הפנים בנצרת, גרמה לטענת העובדים לכך ששליש(!!) מחבריהם לקו בשנים האחרונות במחלת הסרטן.  פה עולה שאלה כיצד אנטנה כזו קיבלה את כל האישורים להפעלתה מהמשרד להגנת הסביבה? השאלה הזו מובילה אותנו לסעיף בתקנות הקרינה הבילתי מייננת, שמבהיר בצורה די מפחידה מי באמת שומר על בריאותנו מפני בעלי האינטרסים. וגם איך אנחנו האזרחים נוכל להגן על עצמינו?



עשרות עובדי משרד הפנים במחוז הצפון פתחו ביום ג' שעבר בשביתה והפגינו מול קריית הממשלה בנצרת עילית. לטענת העובדים, אנטנה גדולה הנמצאת ליד המבנה שבו הם עובדים, גרמה לכך ששליש מחבריהם לקו בשנים האחרונות במחלת הסרטן.  השאלה שנשאלת  היא כיצד ניתנו אישורים על ידי המשרד להגנת הסביבה להפעלת המשדרים באותה אנטנה גדולה?
אפשרות ראשונה היא כמו הטענה הרווחת שהאנטנה אינה מקרינה בעוצמה גבוהה. אלא שאז אני מתקשה למצא הסבר מניח את הדעת לעובדה ש16 עובדים מתוך ה-64 שעובדים בסמוך לאנטנה ,שגובהה הוא גבוה יותר מגובה כל הבניין עליו היא נמצאת, חלו באותה שנה בדיוק בסרטן.
אולי בכלל  כדאי לבדוק  את הבסיס: מהו תהליך מתן היתרים להפעלת אנטנות מקרינות בארץ? מי שיחקור  את השאלה יגיע לתקנות המשרד להגנת הסביבה בנושא תחת הסעיף הבילתי נתפס הבא. סעיף,שאגב, שצריך להטריד לא רק את עובדי משרד הפנים אלא את כולנו:
"בעל היתר הפעלה יערוך מדידות של הקרינה הנוצרת במהלך הפעלתו של מקור הקרינה נושא ההיתר, למעט מיתקן של חובבי רדיו"
מי שלא הבין את המשמעות של הסעיף הזה אז הכוונה, שמי שאחראי על ביצוע בדיקות הקרינה לצורך בקרה הוא הגוף/החברה שמבצעת את ההקרנות עצמן. כלומר במקרה הזה נותנים לחתול לשמור על השמנת והפעם השמנת עלולה גם לסרטן. בהמשך בסעיף 6 ג' אמור המודד, שהוא כאמור גם נציג הגוף המקרין, לדווח על חריגות אם מצא כאלה לממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה. זה סעיף אבסורדי שמקביל להורות לנהג שעובר עבירת תנועה לתעד את זה ,למלא דו"ח תנועה ולשלוח את כל המסמכים למשטרה.
יותר ויותר מחקרים מקשרים את הקרינה הבילתי מיננת לסרטן ועל כך ניתן לקרא בהרחבה באתרים ברשת  או במאמרים כמו זה של ד"ר זמיר שליטא .הקשר בין הקרינה לסרטן נמצא אפילו בתחקיר שמימנו חברות הסלולר בעצמן ונגנז לשידור.

אם לפיכך מי שאמור להגן על בריאותנו מהקרינה לא עושה זאת, מה אנו בעצם הציבור יכולים לעשות על מנת להגן על עצמנו?
במשרד להגנת הסביבה תוכלו למצא את כל רשימת האנטנות המקרינות באיזור מגוריכם ואת עוצמת ההקרנות. הכנסו לקישור כאן  וביחרו את "מוקדים לשידור סלולרי - פעיל" ,שם תוכלו לראות את כל האנטנות סביב ביתכם. מנסיון אישי אני גיליתי במסמך הזה כי צלחת לווין  תמימה (דמוית צלחת של יס), שהיתה מותקנת על מעקה של דירה פרטית שתי קומות מתחת לדירה שגרתי בה, היתה בעצם אנטנה סלולרית פעילה.
למרות שאינני מומחה לקרינה בילתי מיננת סביר להניח כי מיקום האנטנות במפות הוא אמין אך הייתי מעדיף אילו גוף ניטראלי יבדוק את מידת הקרינה הנפלטת מהן. אני הייתי ממליץ שבמידה ואכן יש אנטנה קרובה למקום מגוריכם הזמינו בדיקת קרינה של גוף עצמאי ,מוסמך ושאינו קשור באיזשהוא קשר עיסקי לגופים המתקינים אנטנות מהסוג הזה (חברות סלולריות וכו').  אם יתגלו קרינות חריגות תוכלו לפנות לגורמים האחראיים ולדרוש את הסרת האנטנה ואם לא הרי תוכלו לפחות לישון בשקט בלילה.

15 תגובות:

  1. סקינסי בריסטול26 בפברואר 2012 בשעה 9:42

    ערן, ככל שיש יותר אנטנות כך יש יותר קליטה ופחות קרינה,בנוסף צריך לבדוק עם הבעייה היא לא באיזור /בניין עצמו ,הרי כל אחד מאיתנו נמצא ליד אנטנות.

    השבמחק
    תשובות
    1. סקינסי,
      באופן אישי, מצידי שלא יהיו יותר אנטנות או פחות אנטנות ושלא תהיה בכלל קרינה ושישביתו לי את המכשיר הסלולרי.. היו לי חיים לא פחות טובים גם בלעדיו.
      בכל מקרה גם במקרה כזה זה לא הוגן שקבוצת אנשים קטנה או גדולה (ואני לאו דווקא מדבר על עובדי משרד הפנים) יקריבו את בריאותם בשביל המטרה הנעלה של עוד אנטנות= פחות קרינה
      ערן

      מחק
  2. אספר לכם מעשה שעשיתי אלא שאמנע מפרסום זהותי ורק מי שמכיר את פרטיו יודע היכן במה ובמי מדובר. לפני כשנתיים בעיר מגורי בעיר המוגדרת איכותית בשרון, דיירת מסויימת בקומה השלישית בדירה עם גג התקינה בגניבה אנטנה סלולרית והעבירה את כבלי הסיבים האופטיים דרך ארונות הבזק כאשר הטכנאיים פעלו בהסוואה מוחלטת ככה שמצאנו עצמנו לפתע עם אנטנה סלולרית המותקנת בדירה בחדר על הגג שכולו מגודר ומספר רב של מזגנים בחדר אני מעריך ביחד עם תשתית בעלות של כ20000 דולרים לפחות. כאשר גילו זאת הדיירים הם נכנסו לדירה רגע לפני הפעלת המשדרים ונציגי החברה הסלולרית היו בדירה. דרישתם להסיר המפגע נענתה בגיחוך ובטענה מתריסה של "הכל חוקי ואם יש לכם בעיה תגשו לבית המשפט". אני בלי חוכמות ירדתי לדירתי נטלתי סכין קומנדו שברשותי עליתי למעלה עם הסכין שלופה ואמרתי מי האחראי? המתקינים והדיירת נרתעו בבהלה אחורנית והזעיקו המשטרה. אני בלי חוכמות שאלתי היכן מתחילים ההתקנות של הכבלים עם הסיבים האופטיים ותוך כמה דקות התחלתי לחתוך את כל הכבלים. כאשר ראו זאת שאר השכנים הם תפסו אומץ ותוך מספר דקות חתכנו כ200 מ" של כבלים מתוך הארונות של הבזק בקיצור השבתתי הכל. כאשר המשטרה הגיע ושאלה מה קרה? כולם שתקו ואני אמרתי שחתכתי את כל הכבלים של האנטנה הסלולרית. הם כמובן הבינו במה מדובר והניחו עלי אזיקים ועם ניידת לקחו אותי למרחב השרון לא לפני שהבטתי בפניה של הדיירת ההמומה שרצתה לעשות 2000 דולרים בחודש מבלי לשתף אותי בחגיגה הפיננסית וסיננתי לה בין שיני שכאשר אשתחרר אחזור לבקר אותה. הייתי עצור 6 שעות והשתחררתי הערבות אישית. כאשר חזרתי לביתי ראיתי משאית שנכנסה לחצר והיתה עסוקה בפרוק כל התשתיות ותוך 2 שעות הסתלקו בלי להותיר זכר לא לפני שהטכנאים אמרו לי שדבר כזה הם טרם ראו. מה שאני כתבתי כאן מטרתו להבהיר שמי מפחד לפעול בצורה לא נורמטיבית כשצריך לפעול שיבוא בתלונות רק לעצמו.

    השבמחק
  3. סאלאמת ישראל שאפו.............
    ערן נא לחדד את מה שרואים באתר הבא..........http://hidden-reality.co.il/2012/02/26/2888/

    השבמחק
    תשובות
    1. אבי אין מה להוסיף - במציאות נסתרת הציגו זאת יפה. העלתי את זה גם פה לאתר לטובת קוראי הכלכלה האמיתית.
      תודה

      מחק
  4. בזכותך גילית שיש לי אנטנה ליד הבית של חברת פלאפון שבכלל לא ידעתי על קיומה.
    מי יודע כמה זמן היא שם ,אני מודה לך מאוד על המידע שאתה מביא פה!

    השבמחק
  5. כבר הרבה שנים אני חושב על הקמת איגוד "גודמי האנטנות", מעיין קבוצה של אנשים שמסתובבת עם גרזנים כורתת אנטנות באיזורי מגורים.. מי שמכיר בחיפה יש בניינים קטנים עם אנטנות גדולות שאני ממש מרחם לעיתים על מי שנמצאים להם מתחת ובסביבתה (באחד מהבנינים בעלי קומה יש בית מרקחת ומעליה אנטנה מפוארת בגובה 2 קומות...רק בריאות)...

    אני מסכים לגמרי עם פעולתו היעילה והיפה של מר סאלאמאת...
    גודי הגודם

    השבמחק
    תשובות
    1. סקינסי בריסטול27 בפברואר 2012 בשעה 20:54

      ואז איך תהיה לך קליטה?!
      ישנה תופעה שבה אנשים כן רוצים קליטה סלולרית ואו תומכים בבתי מחסה לנזזקים רק שלא יהא בחצר שלהם אלא בחצר של האחרים.

      מחק
    2. לידיעתך - מי שנמצא ממש מתחת לאנטנה נחשף הכי פחות לקרינה. האנטנה משדרת גלים לא באופן אופקי אלא אנכי. בגלל זה אנשים לא אכפת להם לקבל כסף ושיתקינו אנטנות על גג הבית שלהם.

      מחק
    3. אסביר לך דבר מה- דברים כאלה לא עושים בתפוצת נאטו ולכן הקמת אירגון גודמי אנטנות רק תחמיר את הבעיה. הפיתרון הוא כירורגי ובלי לערב גורמים הצמאים לחשיפה ותקשורת. צריך לעשות זאת בחוכמה ככה שחברות הסלולר יבינו שהמעשה לא יעשה בבית ספרך ולכן כשיבינו שאתה לא מנפנף ברבים הם יבינו הרמז יתקפלו ויחפשו לעצמם מקור פראיירי אחר. אני הבהרתי להם שבאזור שלי אין להם מה לחפש כי אני אדאג לעשות מלחמה כזו שהמעצר זה רק שלב ראשון ולכן הם הלכו אגב הבהרתי גם לגורמים ברשות המקומית לאחר שחברת הסלולר התנפנפה לה שאילו לא הייתי מוריד האנטנה הייתי דואג להתפנות מדירתי למקום אחר ואת הדירה הזו הייתי הופך למקור רווח גדול יותר מהאנטנה הסלולרית כלומר הייתי פותח בדירתי מועדון קלפים או מכון עיסוי ואלה רק דוגמאות שהיו מפילים את ערך הדירות בכל האזור. לא צריך להמשיך ולפרט מה ניתן לעשות אבל כמובן לצורך העיניין חובה להבהיר לכל הגורמים שהמלחמה לא תעשה בכלים שלהם אלא בכלים שאני בכעל המצוקה אפעיל. דמיין לעצמך מה הלך ליפול עליהם.

      מחק
  6. סתם לידע כללי: כל אלו שיש להם בבניין אנטנה סלולרית הם בדרך כלל הכי בטוחים כי האנטנה ברוב המיקרים משדרת לצדדים. דווקא במקרה הזה השכנים שלכם בבניין ליד שהאנטנה מכוונת לכיוון שלהם, הם כנראה יהיו המוקרנים הגדולים. למרחק ולעוצמת ההקרנה יש משמעות גדולה ככה ששווה לעשות בדיקה על ידי גורם ניטראלי לפני שנכנסים לפאניקה.

    השבמחק
  7. סקינסי בריסטול אתה מדקלם כמו תקליט מבלי להבין את המשמעות. יותר אנטנות פחות קרינה בטלפון לדברנים שבאחריותם לצמצם את זמן הברברת ,והרבה יותר קרינה למי שגר ליד האנטנה.

    השבמחק
  8. משהו יכול להגיד מה זה הרבה קרינה? סף המסוכן בארץ הוא 1000 מיקרווואט, בארץ מותר 100 מיקרווואט, לידד ראוטר או טלפון אלחוטי יש 6-10 מיקרווואט ליד מיקרו גל יש 20. מה זה הרבה קרינה? ובלי פרנויה רק עובדות!

    השבמחק
  9. אני חושב שהיום אין לנו אפשרות לא להשתמש בקרינה, כל עוד רמות הקרינה עומדות בתקן אז אין עם זה בעיה. כולנו משתמשים במכשירים אשר פולטים קרינה ולא מדובר רק על קרינה סלולרית בבתינו או באיזור בו אנו חיים, ישנם מכשירי חשמל רבים שפולטים קרינה וזה יותר קרוב אלינו מאשר האנטנות הסלולריות.
    אולי לך (ערן) אין בעיה לחיות בלי טלפון סלולרי, את האמת גם אני יוותר עליו בכיף, אבל לא כולם יכולים לחיות בלעדיו. אבל מה תעשה כאשר מדובר בחשמל, הרי מכשירים חשמליים וגם ארונות חשמל פולטים קרינה אלקטרמגנטית ואם אתה לא עושה באופן פרטי בדיקות קרינה בביתך אז אין שום הבטחה שהם עומדים בתקן.
    בסופו של דבר אני חושב שעל כל אדם לדאוג לעצמו ולמשפחתו, להזמין בדיקות קרינה סלולרית בבית ואלקטרומגנטית על מנת להיות בשליטה על רמות הקרינה בבית. אם מתגלה מצב שבו יש אנטנה סלולרית אשר פולטת רמות קרינה גבוהות בסביבת הבית אפשר לפנות למשרד להגנת הסביבה על מנת לפתור את הבעיה באופן פרטני.

    השבמחק