יום רביעי, 23 במאי 2012

אין כסף לפרויקט הסעת המונים בגוש דן? הממשלה תממן שאטלים לעובדי הבנקים בת"א

מי שעדיין צריך הוכחה מי שולט על מי ,חייב לקרא על הפרויקט הממשלתי הבא.

לאחרונה התבשרנו כי בתכנון מסגרת תקציב 2013 נכללת השבתת פרויקט הסעת ההמונים בגוש דן, מה שנקרא הרכבת הקלה. לעומת זאת TheMarker מפרסם כי נמצא המימון לכך שבעוד כחודש יגיעו 1,000 מעובדי בנק הפועלים ובנק דיסקונט לתל אביב באמצעות הרכבת לעוד יום של עבודה. אלא שהחל מבוקר זה תמתין להם מחוץ לתחנת הרכבת הפתעה נעימה. באמצעות כרטיס חכם, שהונפק לכל אחד מהם מבעוד מועד, יוכלו העובדים לעלות למיניבוס ייעודי שייצא מהתחנות בכל רבע שעה ויסיע אותם היישר לפתח משרדי הבנקים הראשיים שברחוב יהודה הלוי בעיר. המיניבוס אף ימתין להם עם סיום העבודה, ויסיע אותם בחזרה אל תחנות הרכבת בשעות אחר הצהריים והערב. 
כשנשאלה מובילת הפרויקט ,סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי, מדוע פנתה דווקא לבנקים ענתה: "היינו צריכים לקוח עוגן שעמו אפשר להריץ סקרים ולהעריך ביקושים. הבנקים שהצטרפו אלינו הם אלה שמחויבים לאחריות סביבתית. ברגע שתהיה לפרויקט הזה מסה קריטית - אז ניתן יהיה לפתוח אותו גם לחברות נוספות".
אם אתם תוהים על איזה חברות נוספות מדברת להבי אז הנה הגופים שאמורים להשתלב בשירות לפי סדר זמן כרונולוגי:
1. דבר ראשון עובדי הבנקים 
2. אחרי כן עובדי חברות הפיננסים הביטוח
אתם בטח שואלים ומה עם כל השאר? אז חוץ מעובדי ההי טק בקרית עתידים שאולי יהנו מהשירות בעתיד, אין כרגע קבוצות נוספות בתכנון המעשי.

כשנשאלה סגנית ראש העיר מדוע הפרויקט לא מתוקצב מקיזוז החזרי הוצאות הרכב של העובדים בבנק למשל, ענתה "כדי שלא לפגוע בפריון העבודה של העובדים"

נקודה למחשבה:
* על פי תקציב 2012 של עיריית ת"א כמעט שליש ממקורות המימון שלה מומן על ידי הלוואות מבנקים, סה"כ 180 מיליון ש"ח.
* סך כל החובות של המפלגות בישראל עומד היום על בסביבות 150 מיליון ש"ח לבנקים. סך כל החובות של המפלגות בממשלה לבדן עומד על כ100 מיליון ש"ח.
  

לקריאת הכתבה המלאה מתוך TheMarker על מערך ההסעה המיוחד לחצו כאן




החומר הכלול במאמרים בבלוג זה הם על דעתו בלבד של הכותב ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו.סקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה.

13 תגובות:

  1. פתאם חשוב לסגנית ראש העיר פריון העבודה של הבנקאים שחס וחלילה לא יפסידו כמה מיליונים ברבעון הקרוב שלא לדבר שהמנהל ישאר חלילה בלי בונוס... פחחחח

    השבמחק
  2. ערן ברכות.
    פירסמו את האתר שלך במחאה החברתית ביום שני
    http://j14.org.il/articles/24621

    עכשיו כבר הורידו את זה. 48 שעות ומישהו כבר נלחץ!
    תשמע נראה לי שצריך לארגן איזה יום הרצאות/ עיון עקב הגידול של הקוראים פה. המטרה תהיה שכל מי שיצא מהכנס הזה יהיה "שליח" של המסר על הכסף. כמו סוכן מכירות.
    אחד שידע שיש תמיכה וקהילה יחד איתו. ושיהיה "מומחה" בלהסביר את בעיית "הכסף מחוב"?
    מה דעתך? חשבתי על כינוס באוניברסיטת תל-אביב או ירושלים. משהוא מרכזי?

    ליאור

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום ליאור,
      מפגש בין חברי וקוראי האתר היא בהחלט יוזמה מבורכת. בגלל שאהיה עמוס בזמן הקרוב אני בהחלט משאיר את האופציה הזו פתוחה לעתיד

      ערן

      מחק
  3. פריון ויעילות של הון שילטון.
    כאשר מחכים למותם של ניצולי השואה על מנת להרוויח על גבם כסף, כך גם אנחנו 99% מהצי-בור צינור המזרים כסף/עבודה/ביטחון לטיקוני הון/שילטון.
    ברוכים הבאים לגיהנום ולעבודת הפרך.
    בינתיים אפשר להתרווח בכורסאת העור ולראות את השורדים (סלב) באיי תאילנד
    ולבחור עם מי להזדהות בין שתי השלשות (שלישית הנחמדים או שלישיית האוטסיידרים).

    השבמחק
  4. אם תבדוק את פרויקט הרכב החשמלי של אגסי יתכן שתגלה דברים דומים.. הוא היה מיועד להיות זול ופתוח לכל.. והפך להיות יקר ומיועד בעיקר.. ל.. ?

    השבמחק
  5. שאלה בקשר לכסף מחוב: נגיד חייתי בארה״ב 10 שנים וחסכתי 500,000 דולר אני מגיע לישראל ועושה העברה בנקאית. והמרת מטבע ומשלם לבנק את העמלה שלו. האם ה1.5 מיליון שקל שהיו לי בחשבון נוצרו כחוב? או שהם טהורים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכסף בעולם נוצר מחוב.הדולר שהרווחת בארה"ב נוצר מחוב בדיוק כמו השקלים שקיבלת בתמורה לדולר. יחס ההמרה שתקבל יקבע בעיקר על ידי היחס בין כמות הדולרים שנוצרו מחוב,השקלים שנוצרו מחוב והביקוש שיש להם.

      ערן

      מחק
    2. אוקי. אני ינסח את זה מחדש. אני עולה מארה״ב עם מיליון חיסכון בבנק אוף אמריקה. אני עושה העברה לבנק הפועלים ומקבל את הכסף בשקלים בערך 3.7 מליון ₪ האם הכסף הזה נוצר כשורה במחשב של בנק הפועלים או שהם לקחו הלוואה ממישהו, בנק ישראל או גוף פיננסי אחר? אופציה שלישית: לפי היחס רזרבה אין להם בעיה לרשום עוד 3.7 מיליון כל עוד זה לא במזומן?

      מחק
    3. עשית 2 פעולות:
      1) העברה של דולרים מחשבון לחשבון. במקרה הזה נמחק הסכום מחשבון אחד ונוצר בחשבון אחר. למעשה לא נוצר או נעלם כסף.
      2) המרה מדולרים לשקלים. נמחק הכסף הדולרי, ותמורתו נוצרו שקלים לפי יחס המרה מקובל. גם כאן לא נוצר או נעלם כסף אלא רק שינה מטבע.

      לא ברור למה אתה מתכוון בביטוי "נוצר כשורה", אבל במקרה שתארת לא נוצר כסף חדש מחוב.

      אין לזה קשר ליחס הרזרבה משום שהבנקים לא הילוו כסף, אלא רק המירו או העבירו. יחס הרזרבה מתייחס אך ורק להלוואות ומגביל את סכום ההלוואה.

      חג שמח!

      ע'

      מחק
    4. אז לפי מה שאתה אומר אנחנו צריכים להגר לחו״ל או לעשות כמה שיותר עסקים עם מטבעות שהם לא שקל. ואז להביא את זה לחשבונות בארץ ורק ככה אפשר לסגור את החוב של מדינת ישראל במערכת הנוכחית?! אני צודק? עוד שאלה שעלתה כאן בעבר: משכורת של עובדי בנק ישראל הם ״כסף טהור״ או שמדינת ישראל משלמת את המשכורות והעובדים בהיסתדרות

      מחק
    5. לסגור את החוב של ישראל זה בלתי אפשרי. במערכת הכלל עולמית של מטבעות מבוססי חוב אפשר רק לנסות להעביר את החוב הלאה ע"י עודף יצוא והבאת כספים לארץ. הבעיה שהמערכת הבנקאית והפיננסית מיד הופכת את הכסף המיובא לחוב חדש לפי יחס רזרבה. כך שמעשית לא ניתן לסגור את החוב בארץ.
      אבל לרגע נניח שיכולנו לסגור את החוב, במקרה כזה הוא היה עובר הלאה למדינות אחרות. כלומר היינו מעבירים את הצרות למדינה אחרת.

      נשאלת השאלה האם העולם כולו יכול לסגור את החוב? התשובה שבמערכת הקיימת של כסף מבוסס חוב, סגירה גלובלית של החוב תביא לקטסטרופה כלכלית ומהומה רבתית. משום שסגירת החוב הגלובלי תגרום להעלמות כל הכסף בעולם, המסחר והעבודות יהפכו לבלתי אפשריים עד שיימצאו תחליפים.

      לכן המערכת הקיימת אינה מערכת מקיימת ודרוש להחליפה. ויפה שעה אחת קודם.
      המערכת הפוליטית והכלכלית אינה עוסקת בבעיה המרכזית של הכלכלה, רק על ההשלכות שלה. הישועה לא תצמח מהעיתונים והפוליטיקאים, לשם הוצאת העגלה מהבוץ האזרחים צריכים להירתם.
      בראש ובראשונה צריכה להתפתח מודעות.

      ע'

      מחק
  6. ערן זה מדהים איך אתה מצליח למצוא דברים כאלה כל יום מחדש

    השבמחק