יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

רומני מודה : הכלכלה במסלול התרסקות וזה לא תלוי בנשיא שיבחר

בשבוע שעבר עלה סרטון וידיאו לרשת בו נראה המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, מדבר בפני תורמים אמידים, ומביע את דעתו הלא מחמיאה על ההבדלים בין שכבות האוכלוסיה בארצות הברית: "47 אחוזים מהעם האמריקאי יצביעו לאובמה ויהי מה", אמר רומני, "47 האחוזים האלו תלויים בממשלה, הם מאמינים שהם קורבנות ושהממשלה חייבת לדאוג להם".  התקשורת העדיפה להתעסק ללא הרף בהתבטאות זו כולל ניתוחים אינסופיים על ההבדלים בין רומני ואובמה ועל הפער בינהם. משום מה אף כלי תקשורת לא דיבר על התבטאות אחרת של רומני מאותה פגישה שהדגישה את המשותף לשני המועמדים: רומני הודה כי לא משנה איזה נשיא יבחר,הוא גם כך לא יהיה הגוף שיקבע את גורל הכלכלה.


בתגובה לשאלה מהקהל ענה רומני באותו מפגש מפורסם את הדברים הבאים:
"בפגישה שהיתה לי עם מי שעמד בראש גולדמן זאקס, ג'ון וויטהאד, שעמד גם בראש הניו יורק פדרל ריזרב ,הוא אמר לי שברגע שהפדרל ריזרב יפסיק לרכוש את החוב שאנחנו מתמודדים מולו היום ,כמו שהם עושים זאת היום - היום רכישות הפד הם כשני שליש מכל החוב שארה"ב מתמודדת עימו. הוא אמר, ברגע שזה יקרה , האג"ח האמריקאי יקרוס והריביות יעלו. אנחנו חיים בעולם כזה של הלוואות דמיוניות, כאשר הממשלה ממשיכה ללוות כסף. אתה יודע אנחנו לווים טריליון דולר נוספים בכל שנה , אנחנו תוהים מי זה שמלווה לנו את הטריליון? הסינים כבר לא מלווים לנו יותר. הרוסים לא מלווים יותר .אז מי נותן לנו טריליון? התשובה היא שאנחנו נותנים [מלווים לעצמינו].הפדרל ריזרב פשוט לוקח את זה על עצמו ומייצר כסף וזה לא מבשר טובות לכלכלה שלנו בעתיד. אתה יודע , חלק מהדברים האלה הם מסובכים מספיק שאנשים לא יבינו את זה." [קישור]
דבריו של רומני מדגישים את הטענה שכוחו של הפד היום גדול מכל ממשלה. בכוחו מחר לגרום לקריסת כל הכלכלה רק אם ירצה בכך.בנוסף, דבריו של רומני מוכיחים גם עד כמה הבחירות הקרובות בארה"ב הן חסרות משמעות לגבי עתידה הכלכלי. הציבור האמריקאי מוחזק כבן ערובה בידי קבוצה מצומצמת של אנשים שמעולם לא נבחרו ,הציבור חייב לפד סכומים דמיוניים בעוד הוא [הפד] גורם לערך הכסף שבידי הציבור לרדת ובו זמנית מאיים על אותם אזרחים שאם הם לא יגדילו את החוב שלהם אליו וכך יגדילו עוד את האינפלציה, הם ישארו בלי כסף. (הסיפור המלא על כל מה שרציתם לדעת על הפדרל ריזרב ממיסדיו ,הקמתו ,בעליו ותפקידיו יפורסם במהלך השבוע).

הנה הסבר קצר על התהליך שרומני טען במפגש המפורסם שאנשים מתקשים להבין :
במשבר כלכלי מתרחשת תופעה של ירידת כמות הכסף בשווקים (בשל פשיטות רגל). על מנת שהפד יוכל להמריץ חזרה את הכלכלה בתקופות אלה הוא צריך להזרים כסף. בשיטה שהוא מנהיג בה כל הכסף מיוצר מחוב יש לו שני כלים כדי לעשות זאת:
1. להוריד את הריבית ואז הוא מעודד לקיחת הלוואות מבנקים מסחריים. בכל פעם שבנק מסחרי מלווה הוא מייצר כסף חדש.
2. להכריז על פעולות של הקלה כמותית (QE) בה הוא רוכש באופן יזום אג"ח ומשמש כמלווה. תמורת החוב הוא יוצר כסף חדש ומזרים אותו לשווקים.

הכלי הראשון היה הכלי המועדף עליו עד כה בתקופות משברים. בגרף הבא רואים שהפד הוריד את הריבית בכל פעם שהיה משבר (תקופות המשבר מודגשות בצבע אפור, הריביות באדום):


אלא שמ2008 הפד בבעיה הוא כבר לא יכול להמריץ את המשק האמריקאי כתוצאה מהורדות ריבית,שכן הוריד אותה כבר ל0 ולכן הוא הלך לכלי השני שברשותו שזו הקלה כמותית (QE). הריבית הנמוכה ולעומת זאת הסיכון הגבוה בחוב האמריקאי גרמו לרוכשי החוב הגדולים שלה כמו סין ורוסיה  לחפש אפיקי השקעה אחרים והפד החליף אותם. כך נוצר התהליך שמתאר רומני בו הפד היום הוא הרוכש הגדול של החוב האמריקאי. התהליך הזה מבטיח בעתיד אינפלציה גבוהה, כפי שהוכחנו במאמר בקישור כאן.

את התהליך שבו הפד הפך להיות הנושה הגדול של ארה"ב רואים היטב בסרטון הבא המראה את אחוז המחזיקים בחוב אמריקאי משנת 2003. הגרף השחור מסמן את כמות החוב באחוזים שמחזיק הפדרל ריזרב , התכלת מסמן את שאר רוכשי החוב . האג"ח האמריקאי מונפק לתקופות שונות מכמה חודשים ועד עשרות שנים - בגרף ניתן לראות נתון זה של תקופות ההנפקה בסקאלה התחתונה המאוזנת.
שימו לב לשינוי שהתרחש מאז שנת 2009 (הזמנים מצוינים למעלה) אז הוריד הפד את הריבית ל0 והחל עם תוכניות ההקלות כמותיות שלו.







אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב   

18 תגובות:

  1. הי ערן,

    כמה שאלות של הדיוט, כדי שאוכל להבין קצת יותר לעומק.

    הלוואה בריבית 0 משמע שהלווה מחזיר בדיוק את הסכום שהוא לווה? כלומר אם לוויתי 100 ש"ח עלי להחזיר 100 ש"ח?

    אם כן, אז מה מרוויח הבנק (והפד) במקרה כזה?

    תודה,
    מתעניינת

    השבמחק
    תשובות
    1. כן ,למרות שהציבור לא יכול להלוות בריבית 0 בגלל מרווח הפריים- 2.5 מעל הריבית.הבנקאית.

      מחק
    2. בנוסף לדברי דוד רק אוסיף שהפד הוא לא גוף שקם למטרות רווח אלא למטרת השימור המונופול של המערכת הבנקאית על כל נושא יצירת הכסף וניהולו באמתלה של שמירת היציבות הכלכלית.

      מחק
    3. Although the Fed's website claimes not for profit, as well as non private status, this appears to be incorrect:

      http://www.globalresearch.ca/who-owns-the-federal-reserve/

      - Eran

      מחק
  2. שאלה כללית.אם אני מנוי, למה המאמרים לא מגיעים מיד אל תיבת הדואר שלי אלא באיחור של 12 שעות בדרך כלל? :-{

    השבמחק
    תשובות
    1. ההגדרות שונו - אני מקווה שממחר תקבל מיילים בשעות הבוקר.

      מחק
  3. לפחות רומני מודע לזה ומדבר על זה.. לא כמו אובמה...

    השבמחק
  4. Based on my own study of over 20 years, it's my opinion that this man is absolutely telling the truth - listen carefully:

    http://www.youtube.com/watch?v=W-cPKS5um-E

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. שעה וחצי וזה רק DVD אחד מ 3!!! אולי תתמצת את העיקר לבעלי קשיי ריכוז

      מחק
    2. צ'מע שרדתי 11 דקות מהדיסק ולא שמעתי אפילו סוד אחד. לעומת זאת שמעתי בערך 20 פעם שיש לו ספר ושאפשר לקנות אותו.

      מחק
    3. "Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man."
      http://www.youtube.com/watch?v=pWdd6_ZxX8c

      בינתיים הוא חזה שיהיו עליות מטורפות בנפט בסוף 2011 והיפר אינפלציה שתשמיד את הדולר בסוף 2012, ועוד כל מיני דברים בין לבין... ונחש מה, זה לא קרה.

      מחק
    4. To clarify, as I should have been more descriptive, I was reffering to the information about the NWO gang modus operandi, not "secrets" or "predictions", and his material is in line with the research of others, but presented here in condensed form.
      If you would like to see predictions that come true, you may be looking for something that doesn't exist..unless you study my past posts
      - Eran.

      מחק
  5. אני די בטוח שגם אובמה מודע לזה רק שאותו לא מצלמים במצלמה נסתרת

    השבמחק
  6. שניה, מה אתם רוצים? שנשיא אמריקאי יעודד הרס יזום של כל המערכות הפיננסיות?
    קודם כל, העם בור לנושא הזה. אנשים לא יידעו בכלל מאיפה בא רעיון מטורלל כזה. הרי כל גוף אחר מחנך אותו הפוך לגישה הזאת.
    דבר שני, גם אם נגיד אובמה קורץ מחומר אמיתי ומייחל לשינוי, ובכניסה לקדנציה שנייה הוא עולה כיתה בחופש הפעולה שלו, עדיין - אני מניח שגישת הפעולה המתבקשת היא לחכות להתרסקות, ל'כלו כל הקיצין'. עד אז, לא תהיה שום כמיהה מסביב לצעדים דרסטיים של שינוי שיטת הכלכלה.
    העם הוא זה שצריך להבשיל לזה, בין אם במשבר ובין אם בחינוך.

    ערן, לדעתך יש סיכוי שבשעת כושר אובמה-של-קדנציה-שנייה דווקא יעודד שינוי מערכות כולל?

    עמית

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום עמית,
      אם אתה שואל את דעתי אובמה לא קובע כלום. מי שצריך להחליט על שינוי הם אלו שמממנים אותו (שאגב הם גם מממנים את רומני).
      הנשיא האחרון שעדיין היה בעל דעה עצמאית היה ג'ון קנדי.
      אם תשים לב התקשורת וקרן המטבע מתחילים להדליף טיפין טיפין את המידע לגבי כשלון השיטה הנוכחית מה שמחזק בי את ההרגשה שהם כבר מתכוננים ל"יום שאחרי". מה בתכנון?
      הלוואי וידעתי אך נראה על פניו שזה הולך לכיוון חיובי.

      ערן

      מחק
  7. השאלה איך יוצאים מהמשבר הזה - אם ייצור הכסף יעבור לממשלה במקום הבנק. יפתר הבעיה? . .עדיין האמריקאים חייבים 16 טריליון דולר.

    השבמחק
  8. מה קורה אם מוחקים את החוב הזה? יום אחד מחליטים שאף אחד לא חייב לאף אחד, הכסף שיש זה הכסף שיש ואיתו מסתדרים.

    השבמחק