יום שני, 26 בנובמבר 2012

תאטרון האבסורד - סיכום מבצע עמוד ענן

אתמול היו אמורים לעבור כ13.5 מיליון דולר במזומן מישראל לחמאס בעזה שלפי מומחים ישמשו לתעשיית ההברחות של ארגון הטרור. בתקשורת דממת אלחוט- אין עיתונאי אחד ששואל שאלות או מביע תמיהות. הם העדיפו דווקא להתעסק במשלוח טילים מאיראן לעזה שלא היה מתקיים ללא הכסף מישראל.
בתאטרון האבסורד שאנחנו צופים בו כבר למעלה מעשרה ימים,עושים הכל כדי להציג לציבור מצג של טובים מול רעים. ככל שהטוב יהיה מוחלט יותר והרע רע יותר -כך יהיה הרייטינג של ההצגה גבוה יותר. אלא שהחיים הם אינם תאטרון -כשהמצלמות נכבות והמיקרופונים מושתקים מתגלה סיפור אחר לגמרי -כזה שהציבור לא חשוף אליו.  לפניכם 4 עובדות המוכיחות שאנחנו חיים בהצגה אחת גדולה.



1. בתאטרון האבסורד מציגים לנו את החופש שיש אצל "הטובים". חופש ביטוי הבא לידי ביטוי בויכוחים עזים בין פולטיקאים מהימין והשמאל . אבל מה קורה כשהמצלמות נכבות וההצגה תמה?
אחת הדוגמאות הבולטות במהלך הלחימה באותו עניין, ניתן היה לראות בהופעות המשותפות שהיו לח"כ מירי רגב עם חכ"ים ערבים אחרים .
אחת מההופעות היתה ביום שלישי שעבר שעה 23:00, אז שודר עוד שידור מיוחד ,אחד מבין רבים הסוקר את עמוד ענן מאולפני ערוץ 10 בגבעתיים. בשידור התארחו  ח"כ מירי רגב וח"כ עפו אגבארייה מחד"ש. כצפוי ,כפי שתמיד קורה כשמירי רגב מבחינה ביריב פוליטי ערבי, פורץ ויכוח סוער באולפן: מירי רגב צורחת על הח"כ הערבי והוא צורח עליה ,זה מאשים את זו ברצח וזו מאשימה את זה בתמיכה בטרור ,המנחה עשה קולות של "די תמשיכו זה לא מכובד" ומרוב עוצמת הריב לא שמעו כבר בדרום את הצבע האדום והפלסטינים חשבו שהפציצו עוד אצטדיון בתוך עזה. אבל מסתבר שברגע שהמצלמות כבו - הפסיקה גם ההצגה הגדולה:
בדיון הזה היה גם הסטנדאפיסט נדב אבקסיס -הוא עצר את הצעקות וחשף שמירי רגב ואגבארייה הם בכלל חברים טובים. אבקסיס שהיה המום מעוצמת העימות אמר למנחה שרון גל בשידור חי, שהוא לא מבין מה קורה באולפן -לפני השידור לדבריו ראה את עפו אגבארייה ומירי רגב צוחקים ביחד ומתחבקים אחד עם השני -איך שנדלקה המצלמה הם פתאם התחילו לצעוק אחד על השני.... מבוכה כמו זו ששררה באותו הרגע באולפן לא זכורה עוד מאז שעמיר פרץ הביט בתוך משקפת אטומה. נראה שמעולם שני החכ"ים לא קיוו לאזעקה בגוש דן כפי שקיוו באותו הרגע רק כדי שיוכלו להשתטח מתחת לשולחן. אלא שאת ההצגה הזו מסתבר אי אפשר להפסיק : לקח כמה שניות עד שהם התאוששו רק כדי לצעוק עוד יותר חזק אחד על השני ובצורה עוד יותר חריפה... אולי ככה הצופים ישכחו שזאת רק הצגה -הצגה שאנחנו חיים בדמוקרטיה.
עוד משהו משותף לחכ"ים הערבים ולרוב החכ"ים האחרים (גם אלו שיוצאים נגדם) היא שרובם לא מתנגד למימון של החמאס על ידי ישראל. למעשה מבין 120 חכ"ים רק 20 מהם  (שהגישו הצעת חוק בעניין [קישור]) יצאו נגד המהלך. פשוט מזרח תיכון חדש. ואם במימון החמאס עסקינן הנה עוד כמה עובדות מעניינות בנושא.

2. בתאטרון האבסורד יש את הטובים הנלחמים ברעים. מי שמנסה להראות שזה לא שחור או לבן יורידו אותו מהר מהבמה.
שר האוצר יובל שטייניץ התראיין ביום חמישי בתוכנית הצהריים של רשת ב' וסיפר על אחד ההישגים הגדולים של המערכה : ישראל גייסה את ארה"ב ומצרים כדי להלחם בהברחות מעזה שזה לדעתו אחד ההישגים הכי חשובים של עמוד ענן יחד עם החזרת ההרתעה.
אלא שאחרי כל המילים היפות התבקש שטייניץ להגיב למידע ,שמסר העיתונאי רן בינימיני על כך שישראל הולכת להעביר ביום ראשון הקרוב (אתמול) 13.5 מיליון דולר במזומן (!!) לעזה. הכסף לפי בדיקתו של בינימיני אמנם מטרתו הרישמית תשלום לעובדי אונרא , אבל לפי גורמים שמצוטטים בדיווח הזה הכסף הולך לשמש את החמאס לצורך תשלום למבריחי המנהרות. אותן הברחות ששטייניץ התגאה רק דקה לפני כן שישראל מונעת.
תגובתו של שטייניץ לדיווח היתה: "אין לי מושג על מה אתה מדבר....אני צריך לבדוק את זה".
שמעו בעצמכם את השידור המוקלט מרשת ב' מדקה 43:30
השידור ברשת ב'

למרות שהברחות הן עדיין על סדר היום - לשטייניץ יהיה עוד כנראה הרבה זמן לבדוק כי  זו היתה הפעם האחרונה שמישהו העלה את הנושא בתקשורת של העברת מיליוני הדולרים  שהיתה אמורה להתבצע אתמול.

3. בתאטרון האבסורד יש את גם את דמות הקורבן שכולם יוצאים מולו. ככה קל יותר לקהל להזדהות איתו. בבקשה לא להפריע עם נתוני האמת
שמעון פרס שחרר במהלך ביקור מתוקשר בשדרות את ההצהרה הבאה: "חמאס הוא האחראי הבלעדי למצב הבלתי נסבל של ירי טילים על ישראל. עליו מוטלת האחריות לשלוט בתתי הארגונים הנוספים הפועלים מתחת לאפו בהסכמתו השקטה. יש להפסיק לאלתר את הזרמת הכספים הבלתי פוסקת לעזה, כספים המופנים ישירות למימון טילים וטרור. מדינות העולם שבצדקנותן מעבירות כספים לעזה ובראשן קטאר בעזרתו הנדיבה של האמיר אינן יכולות להמשיך בכך ועל העולם לראות נכוחה את המציאות לפיה כסף בעזה שווה טרור" [קישור].
באותו הזמן שהנשיא פרס דיבר, פרסם ד"ר גיא בכור כי משאיות משורינות מבנק ישראל פרקו כספים רבים באחד המעברים ברצועה לטובת טרור חמאס [קישור].

4. בתאטרון האבסורד יש גם את גיבור ההצגה.
הגיבור הבילתי מעורער של המבצע הוא כמובן עמיר פרץ. אותו איש שנלחם על רכישת כיפת ברזל כנגד כל הסיכויים. אלא שעמיר פרץ הוא בסה"כ פיון קטן בתוך ים של אינטרסים. בואו נבדוק מי עוד מעורב בהקמת כיפת ברזל:
1. אמנם משרד הביטחון הקצה כסף לרפא"ל בשביל פיתוח כיפת ברזל אבל זה היה רחוק מלהספיק. רפא"ל נזקקה להלוואת ענק נוספת של מאות מיליוני שקלים גם מהבנקים (כך לפי ראיון עם מנכ"ל רפא"ל ידידיה יערי שפורסם בשבעת ימים). מצד אחד יש שיגידו שבזכות הבנקים יש לתושבי הדרום היום מערכת שמגנה עליהם מפני גראדים אלא שמדובר גם בחרב פפיות. בנקים הם גוף פרטי שקם למטרות רווח וככזה מה שמעניין את מנהליו בראש ובראשונה זה לא בטחון תושבי המדינה ,אלא לספק את שורת הרווח בכל סוף רבעון עבור בעלי המניות שלהם. נשמע רע אבל זו המציאות. הבנקים צריכים עתה לדאוג שרפאל תהיה ריווחית כדי שתוכל להחזיר את ההלוואה. אלא שבשביל שרפאל תחזיר את ההלוואה היא צריכה להתחיל למכור את המערכת . כדי שהיא תמכור את המערכת היא צריכה להראות יכולת ויכולת של מערכות כאלה ניתן להראות בעיקר במלחמות. תוסיפו לזה את העובדה שהבנקים (בעיקר הפועלים ודיסקונט) הם אלו ששימשו עד לפני כמה שנים כצינור העיקרי להעברת הכסף לחמאס עד שקיבלו איום שיתבעו על ידי נפגעי טרור [קישור]. תוסיפו לזה גם את העובדה ששר הבטחון אהוד ברק ,התנגד להעברת הכספים האלה לחמאס אך עשה זאת לדבריו כתוצאה מ"המלצה" של הנגיד פישר [קישור] (ממתי פישר ממליץ בענייני ביטחון?) והנה קיבלתם מצע פורה לשלל תאוריות קונספירציה. אלא שיש להזהר מלהתיחס לתאוריות האלה כעובדות שכן הסיכוי שהן נכונות שווה לסיכוי שהן לא. מה שכן, עלינו לדרוש את חשיפת כל המסמכים ופתיחת כל הנושאים הלא ברורים האלה לעיון הציבור. הרי מדובר בחיי אדם ואם גם כך הכל חוקי והגון כמו שאמור להיות אז תסכימו איתי שאין מה להסתיר פה. יתרון נוסף לחשיפת המידע הוא שלא נצטרך להתעסק בתאוריות שאיננו יודעים מה אמינותן.
2. האמריקאים החליטו למממן את רכישת הסוללות אבל מסתבר שלא כתוצאה מאהבה ללא תנאים לישראל. יש סעיף בחוזה שנחתם עם רפא"ל שבו לפחות חלק מהפיתוח יעשה בארה"ב ובשלב מאוחר יותר גם הידע יועבר להם.
3. גוף נוסף שהלווה מאות מיליונים על פי הכתבה ב"שבעת ימים" היא סינגפור. טוב, פה כבר זה כבר הופך להיות קיצוני אפילו לתאטרון האבסורד שאנחנו חיים בו.
מישהו אולי יכול להסביר מה באמת הולך פה בתאטרון האבסורד שלנו?


ההרכב אקסום ניסה כבר להבין מה קורה והתיאש אבל לפחות יצא לו מזה שיר נחמד:








אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב 

20 תגובות:

  1. ועל זה נאמר-
    "אקדח שמופיע במערכה הראשונה, יירה במערכה השלישית"!

    השבמחק
  2. ערן,
    בזמן האחרון אני מוצא את עצמי מחכה עד השעות הקטנות של הלילה כדי לקרוא פוסט חדש שלך.
    שיחקת אותה...

    השבמחק
  3. דאמט
    כל כך רוצה שכל העם ישמע

    כולי תקווה שזה יגיע ויגע בכולם

    השבמחק
  4. יאיר לפיד שואל "איפה הכסף?", אנחנו צריכים לשאול "מאיפה הכסף?!"
    ערן, שאפו!
    לילה טוב.

    השבמחק
  5. ערן. הברזל לוהט עוד כמה מכות כאלה והוא ישבר. כתבה מעולה.

    השבמחק
  6. מודה שאני לא מבין עד הסוף את הבאלאגן של העברת הכסף אבל יש לי תחושה שהשליטה של בנק ישראל בכסף שזורם לשם זה הרע במיעוטו.
    מה האלטרנטיבה? מישהו יהיה חייב להרוויח
    כרגע בנק ישראל מרוויח לפי הטענה מכסף זר שזורם לשם.
    הם חייבים כסף העזתים, ללא שקלים הם יכולים לייצר כסף משלהם למימון הפעילות הפנימית ולגבי הפעילות החיצונית מי ערב לנו שלא יכנס גורם אחר לוואקום שבנק ישראל ישאיר כמו בנקים ערביים.

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון נהדר, למה שלא נממן גם את איראן?
      אני יכול לדמיין את מהדורת החדשות ברדיו בשבת בבוקר:
      "הרמטכ"ל האיראני - גנרל חסן פירוזאבדי, מודיע שאם ישראל תעשה צעדים פזיזים, היא תמחק מהמפה של המזרח התיכון.
      ולעניין אחר, בנק ישראל מודיע על רווחי שיא בשנה החולפת. התפלגות הרווחים: 40% תשלומי ריבית מהבנקים, 60% רווחי מימון מהלוואות לבנק המרכזי של הרפובליקה האיסלאמית באיראן.
      זה סוף החדשות."

      מחק
    2. לאנונימי,
      הכספים שבנק ישראל מעביר לחמאס לא הוכחו כמי שמונעים טרור או ירי רקטות ולכן לפי גישתך מה מונע מבנק ישראל לממן עוד מדינות וארגוני טרור? במקרה זה גם נרויח וגם נמנע מבנקים ערבים אחרים להכנס ולממן את אותם ארגונים במקומנו.

      ערן

      מחק
    3. ערן אני כמובן כחייל מילואים נגד הטרור זה ברור. אני וודאי מתנגד למימון הטרור החמאסי ואחרים אבל התגובה האחרונה שלך נשמעת קצת דמגוגית.
      אני אשאל שוב מה האלטרנטיבה שתבוא במקום?
      שוב אציין שאין לי מושג אם הכסף משמש לטרור אבל ברור שהם חייבים כסף ואם לבנק ישראל יש שליטה על הזרימה שלו אז זה עדיף על מישהו אחר.
      באותה נימה אני יכול לומר בוודאות שהמים והחשמל שאנחנו מספקים להם משמשים בחלקם לטרור וחוץ ממעטים אני לא שומע קולות לסגור להם את המים.

      מחק
    4. אלטרנטיבה פשוטה - שהעזתים ידפיסו את הכסף שלהם לצרכי מסחר פנים. לצרכי חוץ ממילא הוא יהיה שווה הרבה פחות מהשקל כלומר יקנו בו הרבה פחות אמל"ח.
      שקל הוא מטבע בר-המרה בכל העולם.

      ההבדל בין מים וחשמל לכסף הוא שכסף לא שותים ולא מחממים איתו את הבית.
      כסף הוא לא עניין הומניטרי, כאמור למסחר פנים שידפיסו את הכסף שלהם.

      הממשלה יכולה לשלם ישירות לספקים של האוכל שזורם לעזה.

      עמית.

      מחק
  7. אני לא מסכים עם כל האופי של התכנים, אבל מאוד אוהב את החשיבה מחוץ לקופסה שמאפיינת את האתר.
    כל הכבוד !!!

    השבמחק
  8. הנך מתעלם מכך שישראל טוענת שעזה אינה כבושה - וישראל חוסמת את כל הכניסות לעזה
    ועזה נאלצת לייבא את כל מוצריה דרך ישראל - ישראל גובה מכס על כל דבר שנכנס וגם על הסחורות לעזה ולבסוף היא מתחשבנת עם החמאס על המכס ומחזירה את הכסף - למעשה ישראל היא הגובה עבור החמאס(כמה טפשי)
    לישראל יש כמה ברירות
    1- לפתוח מעבר ישיר לעזה דרך מצריים או הים אולאפשר שדה תעופה (מבחינה בטחונית בלתי אפשרי)
    2- לא לגבות מכס על מוצרים לעזה - שהעזתים יתעסקו בעצמם בזה
    3- להשאיר את המצב הקיים
    אני בטוח שאת כל הדברים אתה מבין אבל החלטת להתלבש על הגל הלאומני - במקום להתעסק בכלכלה אמיתית

    השבמחק
    תשובות
    1. יוסי,

      אני לא רואה בעניין שום עניין לאומני אלא הגיון פשוט שבו לא מממנים את הסכין למישהו שבא לדקור אותך. זה הגיון שגם שמאלנים וגם הימניים מסכימים עליו.
      ברור שזה לא האבסורד היחידי ויש עוד הרבה- חלק מהם אף ציינת בעצמך
      ערן

      מחק
  9. יוסי האם קראת את החוק נגד העברת כספים לעזה ?
    נניח שזה כסף שלהם, מדוע שלא ננכה להם מתוך הסכום את הנזקים שהם גורמים לנו ???
    פשוט לא ? אני מקווה שלא תקרא לזה לאומני...
    אני לא מעוניין לממן טילים שזורקים לי על הראש. לא תודה !


    שחר

    השבמחק
  10. מי שרוצה לקרוא עוד על כיפת ברזל ולמה היא נבחרה ולא מערכת נאוטילויס-
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=1159

    http://eishton.wordpress.com/2012/11/19/iron_dome_cloud_pillar/

    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2859

    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2099

    ב'

    השבמחק
  11. במקום לשלוט בערבים בשטחים במחלוקת צריך להתנתק מהם וזהו.
    בלי שליטה עקיפה ותחמנית במערכת הכסף ובמעברים.

    ואז אם הם תוקפים אותנו כבר לא צריך להיזהר על פגיעה באזרחים.

    תראו זה הצעד הבא זה ברור לגמרי.
    הרי זה בשלבים:
    קודם החילים היו בפנים,
    אח"כ החילים הגנו מבחוץ,
    אח"כ שמו חומה,
    בסוף ניתוק סופי.

    ממש כמו הורה וילדים גדולים.

    השבמחק
  12. פוסט בחדר המצב בפייסבוק בנוגע לדברים שעליהם אתה מעלה


    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=543203999040856&set=a.283402828354309.84294.274242409270351&type=1&ref=nf

    השבמחק
  13. ראו כיצד השר האחראי, לא יודע, לא שמעתי , לא מכיר.. ועך עוברים הלאה והכסף ממשיך לעבור אף הוא
    http://www.youtube.com/watch?v=ByCPuJBol7A

    השבמחק
  14. אפשר לשאול שאלת טמבל?
    מה בעצם האינטרס הישראלי בהערבת הכספים הזו, אפשר הסבר יותר ברור?
    תודה

    השבמחק
  15. http://www.youtube.com/watch?v=RQa75ts7RTU העימות

    השבמחק