יום שבת, 23 בפברואר 2013

מי מתעסק.. זה אפל

אשה חושמלה על ידי המשטרה בארה"ב בעזרת אקדח טייזר רק כי נחשדה שהיא מפרה נוהל פנימי של חנות אפל בנוגע לרכישת מכשירי איפון. הנה עוד סיפור על קורבן ,תרתי משמע, של תרבות הצריכה. המקרה גם תועד במצלמות והנה הוא לפניכם.


אשה ממוצא סיני (שטוענת שאינה יודעת אנגלית) הואלצה לעזוב את חנות אפל בניו המפשר אחרי שניסתה לרכוש כמות איפונים העולה על מכסת מכשירי האיפון המותרת לרכישה על ידי אדם פרטי לפי חוקי החנות. האשה לא ויתרה והזמינה עוד שני מכשירי איפון אונליין וכשרצתה לאסוף אותם כעבור כמה ימים התבקשה שוב לעזוב את החנות על ידי עובדי אפל. כשסירבה הוזמנו לה שני שוטרים חסונים שלא היססו לחשמל את "העבריינית" הצנומה בעזרת אקדח טייזר. קצת נתונים על אותו אקדח: 
 על פי נתונים שאסף ארגון אמנסטי, בעשור האחרון מתו למעלה מ-390 אנשים לאחר שנורו באמצעות טייזר.

צפו בתמונות הלא פשוטות לצפייה של רגע החישמול:

15 תגובות:

  1. מה שלא ציינת זה שבד"כ מדובר בספסרים שקונים את המכשירים בארה"ב, מבריחים אותם לסין ומוכרים במחירי שחיטה. ספסרות אסורה עפ"י חוק ומסיבות טובות. לא כל המעשים של ארגונים גדולים הם לרעתך (גם אם לא מעט דברים שתאגידים עושים הם אכן לרעת הציבור).

    יריב

    השבמחק
    תשובות
    1. בוא תגיד למה קנייה של מכשירים ומכירה לחו"ל היא לא לטובת הציבור?

      האיסור על הצרכן לרכוש אותו מוצר כמה מוצרים הוא נגד חופש הקניין.

      מחק
    2. מבחינה עובדתית אני מכיר כמה שהביאו מכשירי סמסונג גלאקסי ב 600 ש"ח מסין זה לא הגיוני להבריח מארה"ב מכשירים סלולארים לסין.
      וגם לא הגיוני לקנות מכשיר במחיר המלא לצרכן כדי למכור אותו בפחות כסף כמשומש.

      מחק
    3. למה קנייה של כרטיסים למשחק כדורגל ומחירתם במחיר מופקע היא כן לטובת הציבור? במה זה שונה מההברחות לסין?

      @RSH24 דיברת על גלקסי, והם אגב כנראה מזוייפים. אייפונים נמכרים בסין ע"י ספסרים במחירים מופקעים. ספסרים בסין עשו להם הרגל לרכוש כמות במחירי החנות ואז למכור ברווח. המצב היה מספיק חמור כדי שאפל תקשיח את תנאי המכירה שם - כדי *להגן* על הציבור מהספסרים.

      שוב, רק כדי להבהיר את הנקודה, אין לי סימפטיה מיותרת לאפל. אבל גם לתקוף מישהו על דברים חיוביים שהוא עשה זה לא חכם במיוחד.

      יריב

      מחק
  2. התשובה של יריב למעלה מראה מדוע השוטרים יכולים לחשמל אותך ואתה תהיה האשם בעיני הציבור. לא מדובר פה בספסר שקונה עשרות מכשירים אלא באשה שמבקשת לקנות מספר מכשירים, טוב אז היא רוצה לכסות חלק ממחיר כרטיס הטיסה שלה, לקרוא לה פושע זה קצת מרחיק לכת.
    לאחר 9.11 השילטונות בארצות הברית קיבלו מהציבור את ההרשאה לנהוג באלימות ולחצות את גבולות הפרטיות של האנשים, כמעט אפשר לחשוב ש9.11 נעשה בהזמנה של הממשלה. כיום אפשר לחשמל בני אדם לאסור אותם לבדוק את הדואר שלהם להקשיב לשיחות הטלפון שלהם, לפרוץ לבתיהם באישון לילה ולהעלים אותם וזה נראה מובן מאליו, לא יהיו הפגנות ואיש לא יערער. חכו שזה יקרה לבני משפחותיכם.

    השבמחק
  3. http://www.lawfirms.com/police-taser-guns-videos.html

    מקרים נוספים של שימוש משטרתי, בקרוב אצלנו

    השבמחק
    תשובות
    1. צפיתי בכמה מהצילומים, זוועה.

      מחק
  4. לא הייתי לוקח ברצינות את דו"ח אמנסטי, קריאה של הדו"ח על ישראל מציגה אותנו באור גרוע מהחמ"ס. מידע אישי אני יודע שדברים מסוימים שנאמרו על מדינות מסויימות אינם נכונים ומוקצנים ביותר

    השבמחק
  5. אין צורך להביא את התמונות האלה מארה"ב, מספיק לראות את הצבא/משטרה שלנו מכה באכזריות ישראלים יהודים מתיישבים ביהודה ושומרון ואת מפוני רצועת עזה על מנת להבין שאנחנו כאזרחי המדינה כמו חומר גלם ביד היוצר אפשר ללוש אותנו לחתוך אותנו וחס וחלילה אם נתנגד. השלטונות רוצים שנתיישר כמו סרגל לפי חוקים שבדרך כלל לא ברורים ומשתנים לעתים על מנת לייאש אותנו מול מסדרונות הבירוקרטיה והמשטר.
    אבי ג

    השבמחק
  6. השאלה היא לא האם זה בסדר לעצור את האשה, השאלה היא למה 2 גברים חסונים צריכים לחשמל אשה מבוגרת

    המשטרה בארה"ב זה שפוט דבר מחריד, לידם השוטרים שלנו זה ילדים טובים
    (טוב, אולי חוץ ממג"ב והיס"מ)

    השבמחק
  7. שכחנו שה"שלטונות" זה לא איזה גוף מהירח, אלא אזרחים שאינם בעלי זכויות יתר לנו, אלא אנשים, שכנים וחברים שלנו, שאנחנו הסכמנו שיעשו סדר בשמנו.
    צריך לצפות שוב ושוב בניסוי המפורסם בן חילקו באקראי קבוצת סטודנטים לאסירים וסוהרים, כמה מעט זמן לקח ל"סוהרים" להתחיל להתעלל באסירים מאמונה שהם נחותים.

    השבמחק
  8. חבל שאתה לוקח ארוע שולי של אלימות משטרה בארה"ב גם שהרקע הוא חנות אפל "רחמנא ליצלן" ומסיק מזה מסקנות על העולם ואשתו. שוטרים בכל העולם אוהבים להרביץ למי שהם חושבים שלא יתלונן עליהם והרקע של החנות הזאת דווקא לא שונה משום מקום אחר בארה"ב. גם בישראל היה איזה נרקומן שתועד שהשוטרים מחשמלים אותו אחרי שלא יצא מספיק מהר מחנות בקניון.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה סותר את עצמך. אתה נותן ביקורת ואז מביא דוגמא שרק מחזקת את האמור כאן.

      מחק
    2. הוא לא סותר כלום, הוא רק טוען שמה שקרה לא קשור דוקא לחנות של 'אפל', אלא יכול לקרות בכל הקשר ואף נתן דוגמא המוכיחה זאת מהנרקומן בקניון....יש מבין?

      מחק
  9. עוד תרגיל מחוכם של אפל להעלות את המכירות.

    השבמחק