יום שבת, 9 בפברואר 2013

בקרוב מלשינון גם למעלימי הטלוויזיות?

הממשלה הבאה תצטרך להתמודד עם מחסור גדול בכסף ולגלות יצירתיות רבה כדי להשיג את הכסף החסר מבלי להעלות מיסים. אחת הדרכים היצירתיות שכבר מיושמת היא המלשינון לתפיסת מעלימי המס. האם בקרוב נראה גם את המלשינון למעלימי הטלוויזיות?  אם אתם לא מבינים על מה מדובר קראו את סעיף 29 ב מחוק רשות השידור במאמר.



מדינת ישראל יושבת על הר של שקלים: למעלה ממיליון בתי אב  חייבים למדינה ישראל בין 9600 ש"ח לעשרות אלפים ולא מודעים לכך. גם אתם אם רכשתם טלוויזיה מתישהו בעבר,רוב הסיכויים שאתם נכללים בין החייבים. הכל מתרכז בסעיף 29ב בחוק רשות השידור שאומר:
(א) מי שאינו סוחר, והגיע להחזקתו מקלט טלוויזיה הטעון תשלום אגרה, ימסור הודעה על כך לרשות השידור...תוך שלושים יום מהיום שהמקלט הגיע להחזקתו
(ב) העובר על הוראות סעיף קטן (א), דינו – קנס* 500 לירות, ורשאי בית המשפט גם להטיל עליו כפל אגרה בשל השנה הראשונה שבה החזיק את המקלט ללא מתן הודעה או תשלום האגרה.
* 500 לירות (ערכן כיום כ 9,600 ₪).
למי שלא הבין -הנה ההסבר: מי שרכש טלויזיה (ללא קשר אם שילם או לא שילם את האגרה) חייב על פי החוק לדווח על כך לרשות השידור בתוך 30 יום. אם לא עשה זאת הוא צפוי לקנס של 9600 ש"ח על כל מכשיר.
אם האגרה לא שולמה -גם היא תתווסף לקנס של ה9600 ש"ח בתוספת ריביות שבשוק האפור לא היו מתביישים בהן.



ופה הפארסה נמשכת - אם נתפסתם ככאלה שרכשו טלויזיה מבלי לשלם אגרה, אתם תחויבו בתשלום אגרה מיום מועד הייצור של מכשיר הטלוויזיה. כלומר לצורך העניין אם רכשתם מכשיר ביד2 משנת ייצור 2008 ,על פי החוק -אם לא שילמתם את האגרה, אתם תחויבו לשלם אותה רטרואקטיבית 5 שנים אחורה כולל קנסות כבדים ,וזאת גם אם צפיתם בו קצת יותר מחודש. אם תעזו להתווכח יתכן שברשות השידור גם יוסיפו לכם לקינוח את ה9600 ש"ח על אי ההודעה על קבלת הטלויזיה.

אז הנה חישוב פשוט -נכון לשנת 2011 יש יותר מ1.5 מיליון בתי אב עם מקלטי טלוויזיה.גם אם ניקח את ההנחה הכי פסימית או אופטימית (תלוי איך אתם מסתכלים על זה) שיש לכל בית רק מכשיר אחד ושהרוב המוחלט לא שלח לרשות השידור הודעה על קבלת הטלוויזיה, הרי שהמדינה תוכל לאסוף רק מהקנסות על אי ההודעה סכום דימיוני של קרוב ל15 מיליארד ש"ח. הכל על פי חוק כמובן. זה סכום שיכול לכסות את הגרעון מבלי להעלות אף מס.
סביר להניח שהממשלה לא תשתמש בחוק זה אבל הי... אם כבר יש מלשינון על מעלימי מס, מה הבעיה מבחינתם להוסיף עוד קו אחד למעלימי טלוויזיות ובקרוב גם להכריז בגאווה כי "כל ישראל ערבים מלשינים זה לזה"?





אין בתוכן באתר זה משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן באתר זה אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והשימוש בתכנים המופיעים באתר זה הינו על אחריותו הבלעדית של הקורא. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד ואין הנהלת האתר אחראית במישרין ו/או בעקיפין לתוצאות העלולות להיגרם כתוצאה מהסתמכות על תכנים אלו, שאינם באים במקומן של חוות-דעת ו/או עזרה מקצועית. כמו-כן, אין הנהלת האתר אחראית, בשום צורה שהיא, על מהימנותו ושלמותו של המידע המפורסם כאן.הכותבים כותבים בהתנדבות מלאה, ואין לראות בתכנים משום המלצה, אמת מוחלטת או אמת כלשהי, או ראייה למצב - אלא דעתו הפרטית והבלתי מחייבת של הכותב

11 תגובות:

  1. מי שמחזיק בבית שלו את המכשיר המשוקץ הזה, מגיע לו שיקנסו אותו.

    השבמחק
  2. הטיקונים גורמים לנו לריב ולהלשין אחד על השני בעוד שתשובה בחסות החוק גוזר לנו 2 מיליארד שקל מהפנסיה ודנקנר בדרך איתו לגזור קופן נאה על חשבון הציבור.

    ובנתיים אנחנו נלשין אחד על השני ,נלך לחרדים ונצעק עליהם שהם הורסים את הכלכלה בעוד שהטיקונים חונקים את המשק ולא מיצרים גרם אחד של עבודה במשק אלא רק סוחרים בין חברות על חשבון הכסף שלנו.

    כול פעם שולחים את העם הזה לריב עם מישהו אחר פעם עם החרדים עכשיו עם מעלמי מס שמעלימים 30 - 100 שקל בשבוע ,אף אחד לא אומר שמע יש כאן קבוצה של 11 משפחות והורסות לנו את הכלכלה.

    עם ישראל תתעוררו.
    כול פעם שולחים אותכם להילחם על דברים פעוטים במקום שנילחם כולנו ביחד בגורם האמיתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. קוראים לזה הפרד ומשול, וזה עובד עלינו יופי!

      מחק
    2. דור, קבל לייק ענק !!!!!!!!

      מחק
  3. The IRS has been running such hotline for decades - so don't take things too personal.
    Second, I proposed on this website, a move to virtual currency which will resolve any deficit issues and then some.
    Since Israel has been copy-cat of the U.S. for some reason, I see a massive bailout of the banks (just like in the 80's) in the cards in the near future - there's going to be a credit crunch situation post RE market implosion and citizens who are dead broke, the government will be forced to finance the bailout, just like the U.S., by printing money like crazy..UNLIKE the U.S. the move will result in inflation making a comeback big time.
    It's impossible to prdeict the future, but this seems the almost inevitable outcome.
    - Eran.

    השבמחק
  4. "מסעדת צפון אברקסס של אייל שני - אוכל מופלא במחירים מטורפים", בגלובס. אם המסעדה מלאה במחירים האלו, לא צריך לדאוג לעם ישראל. הוא סתם מקטר לשם הנאה.

    השבמחק
  5. לאנונימי,
    כמה אנשים נכנסים במסעדת צפון אברקסס כל ערב? 50?
    כמה לקוחות שונים אתה חושב שיש למסעדה הזאת? 500?
    אז מ-500 איש אתה גוזר שבמדינה אין בעיות.
    עם ישראל לא מקטר לשם הנאה, עם ישראל מלקה את עצמו כי הוא לא יודע לספור.

    השבמחק
  6. שאני אבין, אתה מנסה לתת לנתניהו רעיונות?...

    השבמחק
  7. לא קשור ישירות למאמר, אבל חשוב לקרוא!!!
    שיטת חישוב המדד בלמ"ס:
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3595099,00.html

    השבמחק
  8. רשות השידור מחוברת למרשם התושבים של משרד הפנים כל פעם שאתה משנה כתובת יוצאת הודעת תשלום אוטמטית מטעם רשות השידור לכתובתך החדשה. חוק רשות השידור מאפשר להוציא את הגביה למשרדי עורכי דין במהירות הבזק כי יש כבר על מה לחייב את האזרח.
    במקום לבכות על אגרה של 350 ש"ח לשנה כדאי שתבכו על מצב הגביה במגזר הערבי והחרדי גם של צ'קים גם של מיסים ושאר אגרות

    השבמחק