יום רביעי, 20 בפברואר 2013

Jesus Christ! האם גם הותיקן יזדקק בקרוב לחילוץ כלכלי?

האם בקרוב יכנסו בכירי הכנסיה הקתולית אל תא הוידויים של מנהל הבנק לבקש מחילה על החובות שאינם יכולים להחזיר לו?



משבר החובות העולמי לא פוסח גם על המקום הקדוש לנוצרים. הותיקן, מקום מושבו של הכס הקדוש, סבל במהלך שנת 2012 מגרעון של יותר מ19 מיליון דולר ,הגדול מעולם שידע.בקצב הזה לא רחוק היום בו יצטרף לאירלנד,פורטוגל, ספרד,איטליה ,יוון וקפריסין ויאלץ לבקש חילוץ כלכלי.
בוותיקן מועסקים היום כ2832 עובדים ומפיצי הדת שמתפעלים גם ערוצי תקשורת כמו עיתון ,רדיו וערוץ טלויזיה. רוב הכנסותיו של הואתיקן הן מ 5 מיליון תיירים בשנה ותרומות שערכן מוערך בכקרוב ל90 מיליון דולר.
עד 2010 עדיין נהנה  הותיקן מעודף תקציבי אולם המשבר הכריע אותו החל מ2011.
אלא שזאת לא הבעיה היחידה של הותיקן. בתחילת 2013  הבנק המרכזי של איטליה חסם את כל התשלומים  באמצעות כספומטים במזומן וכרטיסי אשראי בוותיקן בעקבות הכישלון של המדינה לציית באופן מלא לחוקים נגד הלבנת כספים בינלאומיים. מה שמעלה שאלות קשות על השקיפות של הכספים של הוותיקן.

הנה דיון שנערך לאחרונה בבלומברג על הנעשה בואתיקן:





3 תגובות:

  1. ממש לרחם עליהם. הותיקן הוא המאפיה הפיננסית של העולם הישן והבנקאות העולמית היא המאפיה הפיננסית של העולם החדש. אני מניח ששניהם יגיעו להסדר שבשם בורא עולם ניתן לימחול על החובות ואת ההשלמות ניתן יהיה לגבות בתרומות מהמאמינים ואם לא מתרומות אז מכפייה אלימה באמצעות המימסד כפי שהבנקאות יודעת להפעיל ועושה זאת היטב כיום.

    השבמחק
  2. בשקופית שהוא מראה כתוב מיליון אבל הוא אומר ביליון..?

    השבמחק