יום רביעי, 10 ביולי 2013

המדריך השלם לניפוח בועת הנדל"ן והורדת המתלבטים מהגדר


אז אנו מתבשרים שהמחירים ממשיכים לעלות, שלא יוטל מס על משכירי דירות, וששר השיכון אורי אריאל רואה את הפתרון בבניה מאסיבית... ביהודה ושומרון. האם השתבשה דעתו של אורי אריאל? האם פקידי האוצר יצאו מדעתם? האם אבדה דרכם של הביבי, היאיר ואלו האוחזים כיום במושכות השלטון? איפה ההבטחות ואיפה החזון?



ובכן רבותי, תנוח דעתכם. לא השתבשה דעתם. הכל, האאאכל, מתוכנן, מתוזמן, נבדק ונערך בקפידה ומוגש לכם חם.

מה קורה פה? ובכן, נראה כי לא משנה מי יהיה בשלטון, ואיך יקראו לו, אף אחד לא מוכן לוותר על מיסי הנדלן, וככל שהציבור מוכן לשלם, כך המדינה "מוכנה" לקחת, וככל המרבה הרי זה משובח.
אבל איך עושים את זה? הרי מדובר בעושק, שוד, של מי שחלש ולא יכול או יודע להתנגד? הרי גם אלו אינם טיפשים גמורים ואם מרגיזים אותם מדי הם יוצאים למחאה חברתית..

הרי לכם המדריך השלם - כך תוקפת המדינה את מעמד הביניים ועושקת אותו עד תום:
1. המטרה - לקיחת כספם של מעמד הביניים.
2. האופן - מיסי נדל"ן, שם הכסף הגדול, מעל 50% ממחיר דירה הוא מס למדינה, או לפחות 500,000 אלף ש"ח לעסקה אחת.
3. האסטרטגיה - העלאת מחירי הדירות עד כמה שאפשר, וכל זמן שהציבור לא מוחה עוד ועוד כי עוד עליה = עוד מיסים.
4. הטקטיקה - עושק נרחב של כל מי שניתן לשים עליו את היד (כולל ההורים שעוזרים) והרי עיקריה:
  • א. שקר - המצאת נתונים כוזבים והלעטת התקשורת בנתונים. למשל - המידע השקרי שמפרסם הלמ"ס, הבטחות לשינוי המצב (הסופרטנקר של ביבי, וילקוט הכזבים של שטייניץ), או ההבטחות של שר השיכון הקודם והנוכחי, שאין בהם דבר חוץ ממלל ריק, כגון דברי ההבל של אורי אריאל.
  • ב. הטעייה - נגזרת של השקר, בדומה לשקר, או באמצעותו, מטעים את הציבור לחשוב X, בזמן שפועלים Y או לא פועלים כלל. למשל גורמים לציבור לחשוב שהנה בא השינוי בזמן שאין שום כוונה כזו, רק שלא מודיעים שאין כוונה.
  • ג. פיזור פתיונות - כתבות הפמפום של הנדלן בגלובס למשל שמדברות אך ורק על "עליית מחירים" צפויה או קיימת, גורמים לציבור לחשוב שאכן זה נכון, ולבעלי הדירות והקבלנים להעלות עוד את המחיר. במקביל כתבות שמדברות על ירידת מחיר, או מצטטות מומחים שחושבים הפוך, גורמת למצב שהציבור מתאכזב שוב ובשוב, מתייאש, נכנע ומשתעבד.
  • ד. מסך עשן - יצירת בלבול מכוון, באמצעות שקרים והטעייה. הפגזה של העיתונות הכלכלית בנתונים סותרים ואמירות סותרות.
  • ה. שתיקה, התעלמות או אי מתן מענה - ביבי הישן והרע של שנות ה-90 היה אומר "לא זאת השאלה" ומדבר על מה שבא לו כשהיה נשאל שאלה שלא אהב. פישר פשוט לא היה עונה כשהיו שואלים אותו אם יש בועה. כיום, כשקובעי המדיניות לא עושים דבר לשינוי המצב חוץ מלשקר ולפזר מסך עשן, הם הרבה פעמים פשוט שותקים. המחירים עולים? אין תגובה. ביבי פשוט לא מתייחס לזה, לפיד כמעט לא נשמע חוץ מלהפנות את השואלים ל"קבינט הדיור", בנט שקולו נעלם וכו'.
  • ו. כיסוי תחת - למרות האמור למעלה, כדי שלא יואשמו שלא עשו דבר, פועלים נבחרי הציבור לדורותיהם בשיטות הונאה שונות, כדי שיוכלו להצביע על כך שפעלו. דוגמאות - ועדות, קבינט הדיור, הבטחות (שלא קויימו בגלל אילוצים\גרעון\ביוקרטיה או שקר כלשהו), או פשוט הבטחה שמועד קיומה מיוחס לעתיד כגון גיוס חרדים שיחל ב-2017, או הבטחה לירידת מחירים בעתיד, כרגע - 2014, ואז תמצא סיבה לדחיה ל-2015, ואז יהיו בחירות.
  • ז. הסתה - פישר אמר הכל, וחזר אליו לפיד - הורדת מחירים תפגע במי שכבר קנה. יש את אלו שקנו, והם שייכים לעם אחד, ואלו שלא קנו ששייכים לעם אחר. לעם האחר לא מגיע שהמחירים ירדו, כי העם האחד כבר קנה במחיר מופקע, אז גם העם האחר צריך להדפק לפחות באותה מידה. ההסתה היא למעשה הפרד ומשול, בין בעלי הדירות, כולל הממונפים, ואלו שאין להם - משמר את השיטה.
השיטה היא שימור ניצוץ של תקווה לשינוי, בלי שום התחייבות לביצוע, ותוך הרס עיקר התקווה שהייתה קיימת אם בכלל. ניצוץ התקווה מונע התשתוללות של ההמון, שומר על הסדר הקיים, ומונע מחאות. הרס עיקר התקווה "דוחף" את הציבור לרדת מהגדר ולקנות.
כל אדם שיורד מהגדר, כל עסקה, כל משכנתא שנלקחת מזרימות חמצן לבועה, לשיטה, ולנהנים ממנה. כרגע נראה שהיא מנצחת.

אותי לא יורידו מהגדר, וכל ילד שרואה שהמלך עירום, שאינו שטוף מוח, מבין את גודל ההונאה, את התהום שישראל פערה מתחת לרגלי ובין אזרחיה, והכל מבצע כסף. מדינה כזו עוד תשלם ביוקר ואנחנו נקבל את החשבון, תמיד. כמו בקזינו the house always wins, והמהמר תמיד מפסיד, בסופו של דבר. אם לא נשתתף בשיטה, נציל את המדינה ואת עצמנו, השאלה האם לא מאוחר מדי.

19 תגובות:

  1. השם galgal21:
    אבל בסופו של דבר זה יתפוצץ הרי עלית מחירים זו תגרום לכך שלא יהיה לציבור כסף לקנות או אם הוא יקח אשראי הוא לא יוכל לעמוד בו ואז מחירי הדירות יקרסו. לא כך?

    השבמחק
  2. ערן - מדהים אותי לשמוע את הדברים שאתה אומר.
    זו האמת שלי, ואני שמח לראות מנהיג כמוך שעושה משהו, האמת היא שהאזרחים בארץ עברו שטיפת מוח רצינית בתקשורת הכללית.
    והם בכלל לא מודעים ללחץ האין סופי שהם מצויים בו - העובדה שהמדינה ממש קטנה מהווה יתרון לאלה שרוצים לשעבד אומה בקנה מדה קטן.
    אני חושב שאנחנו פיילוט לארה"ב או משהו כזה...

    אני יודע שזה נשמע הזוי - אבל המציאות כאן יותר הזויה ככה שאני לפחות בסדר גודל בר השוואה - תפוחים עם תפוחים למי שמבין.

    רק לצורך הגברת הקונספירציה אתה יודע שסמים הופכים כל אדם ליותר ניתן לשליטה מבחינה סוגסטיבית וכך כשהוא צופה בטלביזיה הוא בעצם עובר חוויה שונה לגמרי מאדם שלא לקח סמים...
    השליטה של התקשורת מאוד קשורה לנתון הזה

    זה מסביר את המנטרות שאנשים מדקלמים בביטחון כה רב - שטיפת מוח המונית.

    החלק היחידי שנותן תקווה כאן הוא העובדה שאתרים כאלה הורסים עבודה של שנים ומעירים את הציבור - זו מחמאה קצת מוזרה אני יודע! אבל כבר אמרנו שאנחנו בתקופה הזויה
    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. הפעם הקרדיט למאמר הוא לא לי אלא לאתר בועת נדלן ולאביר האפל (כך מכנה עצמו הכותב שרוצה להשאר בעילום שם) אם כי אני מחזק כל מילה ומילה שכתב בכשרון רב.

      מחק
  3. המסר שלכם הוא לא לקנות דירות במחירים הנוכחיים?
    אשמח להבהרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ההיסטוריה מלמדת שכל בועה פיננסית מהסוג שאנחנו חווים סופה להתפוצץ. קברניטי הכלכלה עושים היום הכל בשביל למשוך זמן ולהזרים עוד אויר בבועה אבל אי אפשר לעשות זאת לנצח ולכן בעוד שנה, 3 שנים או 5 הדבר הזה כנראה יתפוצץ. אם כדאי לקנות דירה או לא היום? זה כבר אתה תעשה את ההחלטה לפי השיקולים שלך.

      מחק
    2. בועה מתפקעת ולא מתפוצצת ...(עברית קשה שפה)

      מחק
  4. s72
    מאוחר כן! אך כל עוד נושמים, אף פעם לא מאוחר מדי! (אנרגיה, זה כל הסיפור...)

    הכנסת צריכה להכריז על מצב חרום ולהקים ממשלת חרום בה נבחרי העם (הח"כים הנוכחיים לצערנו, ובעתיד רק נבחרי אזורים – אזרחים משכילים בעלי מידות טובות ותבונה) מחליטים החלטות לאחר הדיינות משותפת ובמקרים חשובים שומעים את דעת הציבור הרחב (חוכמת העם). רק כך ניתן להגיע להחלטות נכונות. ראשי האגפים (משרדים) הם פקידים המבצעים את החלטות נבחרי העם, אלה חייבים להיות אנשי מקצוע (ולא פוליטיקאים - דמגוגים מושחתים), דהיינו - שר הבריאות חייב להיות רופא בכיר הפועל בהתאם להנחיות והחלטות מועצת העם (הכנסת), שר האוצר חייב להיות כלכלן בכיר (לא קלקלן, לא קראטיסט, ולא זמר פופ ), שר הרווחה חייב להיות סוציולוג, שר המדע חייב להיות מדען מתחום המדעים המדויקים, שר הדתות – חייב להיות פסיכיאטר, וכו' .

    במצב של משק לפני קריסה חייבים במהלכים מהירים להבראת המשק! הדבר הראשון שמתבקש הוא אספקת אנרגיה זולה במחיר ריצפה (ככול האפשר – אידאלי בחינם). לצורך כך על הממשלה להורת על הפעלת תחנות הכוח ליצור חשמל, והמערכות לאספקת מים לתושבים ולתעשייה על ידי הגוף ההתנדבותי היחידי שקיים (למזלנו) במדינתנו – צה"ל. המטרה – לספק אנרגיה ומים במחיר עלות בלבד. מהלך זה הוא מספיק בכדי למנוע קריסה של המשק. אומנם מספר אנשים קטן יחסית יאבד את מקום העבודה אך במשק בריא המדינה תוכל לספק מקור פרנסה חלופי.

    בשלב שני - הגבלת הרווח על סחורה עוברת לסוחר ל- 20% ממחיר העלות, ומחיר סופי לצרכן שלא עולה על – 50% ממחיר עלות יצור המוצר. הגבלת שכר מקסימום - לתקרה של עד פי - 10 מהשכר הממוצע במשק. שלב שלישי – להלאים את רכושם של כל האחראים הישירים והעקיפים שהביאו לגרעון התקציבי העמוק בקופת המדינה ולהעביד אותם במשך 10 שנים לפחות כנהגי משאית זבל בעיר המגורים בה נולדו. ואם אין להם רישיון למשאית אז הם בהחלט יתאימו כמפעילי המנוף לריקון האשפה בתא המדחס שמאחורי המשאית.

    שלב רבעי, חמישי... כשנגיע לנהר (אם נגיע) נעבור אותנו... אפשר למשל להעביר עשר אנשים בכל פעם בסירת מנוע תאילנדית קטנה וצבעונית כשהקברניט 'שרה' יושבת מאחור ואוחזת בחוזקה בהגה המנוע הרועש כשכובע קש על ראשה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הצעדים שכתבת כאן על מנת להוריד מחירים או לתת שירותים במחיר אפסי יובילו את הכלכלה תחת השיטה הנוכחית לקריסה. אין אף ממשלה שתהיה מעוניינת בכך מהסיבה של חשש לאבדן הכנסות ממיסים. כבר היום אין לממשלה מספיק כסף להחזיר את כל החובות שלה - מאין יהיה לה את הכסף אם היא תוותר על הכנסות של מיליארדים ממיסים על אנרגיה וסחורות? אינפלציה חיובית היא יעד ממשלתי ובהעדר אינפלציה כלכלה מבוססת חוב לא תוכל לשרוד.

      מחק
  5. ערן אני מאוד אוהב את האתר הזה ותמיד אני לומד ממנו דברים חדשים. בזכותך אני באמת מרגיש שאני מבין איך הכלכלה עובדת ואיך הכול זה עבודה בעיניים. אבל אני לא מבין למה רק פה אתה עושה את זה? רוב האנשים לא נכנסים לפה ויושבים לקרוא את כל מה שנכתב אין להם סבלנות לזה. לא חשבת לנסות להגיע לאנשים מכיוון אחר? אשמח אפילו לעזור לך אם תרצה גם לי חשוב שיותר אנשים ידעו...

    השבמחק
    תשובות
    1. שלח לי מייל לk.hamitit@gmail.com אם יש לך הצעת יעול

      תודה
      ערן

      מחק
    2. צריך להפיץ את האתר הזה בכל דרך אפשרית, אפילו סטיקרים על רכבים, אני יודע שלא מספיק אנשים מודעים לתוכן האתר וחבל.

      מחק
  6. אני חושב בול כמוך

    השבמחק
  7. ערן,
    כל הכבוד! תמשיך ככה!
    לאט לאט זה מחלחל לכמה שיותר אנשים. לא יהיה ניתן להשאר אדישים לזה בעתיד.

    השבמחק
  8. אז, בשורה התחתונה, אתם כבר 5 שנים בערך טוענים שיש בועה ובינתיים שום דבר לא קורה. אנשים שהיו קונים אז בית כבר היו בדרכם לשלם שליש עד רבע מהמשכנתא שלהם בתנאים מועדפים וגם נהנים מעלייה במחירי הדיור.
    מה לגבי איזה mea culpa?

    השבמחק
    תשובות
    1. 5 שנים? האתר קיים בסך הכל רק שנתיים. בכל מקרה זה לא סותר את זה שיש בועה ולא הבנתי מה ציפית שיקרה? בועה יכולה להתנפח במשך שנתיים ואז להתפוצץ או אחרי 8. יכול להיות שגם אם תקנה היום דירה אתה תעשה רווח יפה עליה בשנים הקרובות. אבל אל תשכח שאת הדירה אתה לא קונה רק לשנים הקרובות וכאשר הבועה תתפוצץ כל הרווחים האלה שעשית בעבר יכול להיות שכבר לא יעניינו אותך כל כך. בכל מקרה אין פה נוסחת קסם ולכן כל אחד צריך לקחת אחריות על מה שהוא עושה ולא להקשיב לא לגלובס לא לבועת נדלן ולא לכלכלה האמיתית. הנתונים לפניך -מפה קח החלטה.

      מחק
    2. בועה שמתפקעת אחרי 8 שנים אינה בועה היום...

      מחק
    3. האתר בועת נדלן התחיל באוקטובר 2010.

      ז"א אין טענה שלפני זה היו מחירים גבוהים.

      מחק
  9. התאכזבתי לקרוא את הכתבה, אף על פי שאני מבין בדיוק על מה היא מדברת.
    אך לדעתי, הכתבה ילדותית, וחסרת תוכן, בניגוד למה שלמדתי לצפות מהאתר, שזה הרבה יותר.

    דור.

    השבמחק
    תשובות
    1. הכתיבה פופוליסטית ומנסה ליצור פרובוקציה,עדיין התוכן וזה מה שחשוב הוא נכון אף על פי שזה
      תוכן כללי יותר,אולי פסיכולוגי יותר.
      אולי אתה מחזיק דירה ומתבאס שהערך שלה גבוה מידי ולא בא לך שהוא ירד ומצד שני
      לא בא לך למכור...

      אל תשכח גם שהכתבה של אתר בועת נדלן אז הסגנון הוא שונה מן הסתם.

      מחק