יום שישי, 6 בדצמבר 2013

אלן ווטס על איך היה נראה עולם שבו הכסף לא היה העיקר [וידאו]



אם אינכם רואים את הכתוביות בעברית -יש להפעיל את הסרטון ללחוץ על המלבן  הלבן עם שני הקווים בתחתיתו ולבחור עברית.

36 תגובות:

  1. בשביל זה יש תחביבים לא צריך לקחת הכל לקיצוניות כידוע לי אין בארץ מחנות כפיה. חוץ מזה כאשר החרדים בוחרים ללמוד תורה מתוך רצון חצי מהמדינה מגנה אותם על כך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תשובה יפה.
      הסרטון הזה מציג קיצוניות, ובצורה פשטנית. אם כולנו נחייה חיים חסרי אחריות החברה לא תהייה מה שהיא כיום. יש לנו חברה מתקדמת היות ואנשים הלכו למלא חובות עבור המשפחות והעתיד. לפעמים יש צורך לעשות מה שאנחנו לא אוהבים. ללמוד זה לא תמיד מהנה אבל יש תגמול. בספורט יש צורך להשקיע ולסבול כדי להגיע לתגמול. צריך לדעת לשלב. למצוא תחביבים, ובוודאי שבוודאי למצוא עבודה שנותנת סיפוק ומרגישה כמו תחביב אבל זה לא קל, וכולנו נאלץ בימי חיינו ללכת לצבא ולעבוד במקומות לא סימפטיים. מסופר על קיסרית סין שכאשר נתפסה על ידי המונגולים ונאנסה היא נהנתה מאד והסבירה את זה באמרה: בין כך וכך תאנסו אותי, אז יש לי 2 אפשרויות או לסבול או להנות.

      מחק
    2. השמיים יפלו אתה בדיוק מזכיר פה את שלושת הבריטיות שהיו תחת תנאי עבדות ושהמשטרה באה לחלץ אותן הן אמרו שהם לא רוצים לצאת לעולם החסר אחריות שם בחוץ. איזה חברה אחראית אנחנו היום? אחראית על מירוץ צריכה? אחראית על כך ש75% מהעבודות לא תורמות בכלום לעובדים או לאנושות? תחביב זה לא רק לנגן, תחביב לפעמים זה גם להיות חקלאים, תחביב זה לייצר תוכנה ,תחביב זה גם להיות שוטר ולמכור במכולת. אתה מתעקש להיות עבד וכנראה שגם תשאר כזה. הקיצוניות היא לא בדבריו של ווטס -היום יש מספיק אנשים בעולם כדי שיהיו לך מספיק עבודות בכל תחום (שאנשים יאהבו לעשות). הקיצוניות היא בחיים שלך היום.
      בוקר טוב אליהו

      מחק
    3. בינגו!
      הוא (השמיים יפלו) אפילו מזכיר קצת מצב בו אישה מוכה שרוצים לעזור לה להיחלץ מהמצב והיא מתנגדת מכל מיני תירוצים וסיבות לא חכמות מבחינתה..

      מחק
    4. מי רוצה להיות מנקה בתי שימוש? טייח? עובד באוכל מהיר? במס הכנסה, רושם דוחות חנייה,
      מי רוצה למכור בחנות אם לא בשביל הכסף? רוב העבודות מסביבנו הם מחוסר ברירה וגם כשאנחנו בוחרים מקצוע שאנחנו רוצים בו אנחנו סובלים ממונים דפוקים.
      היתי אומר מי רוצה להיות עובד בביטוח הלאומי אבל מישהו מיד היה עונה לי שיש אנשים שנהנים לסייע ולעזור לאחרים, אז למה הם לא בביטוח הלאומי ורוב העובדים שם בלתי נסבלים? כי זו המציאות וכשאנשים בארץ שלנו עוזרים ונחמדיםחושבים שהם פריארים או יש להם איזו כוונת זדון נסתרת.
      כשהמדינה תתן 2000 יורו בחודש לכל אזרח כדי שנוכל לעשות מה שמתחשק לנו אולי אז לא נעשה מה שלא מתחשק לנו. בינתיים אלן ווטס לא מציאותי וסתם מעלה סרט לילדים.

      מחק
    5. מי רוצה להיות מנקה בתי שימוש? מי שרוצה שהבתי שימוש שלו יהיו נקיים. טייח? תתפלא יש כאלה שאוהבים לשפץ ולטייח. עובד באוכל מהיר? אם תרגיש חלק מהעסק של האוכל המהיר ולא עוד אחד שעובד בשכר מינימום ,כנראה שתמכור ותעבוד שם באהבה.
      את רוב העבודות אתה בוחר בגלל כסף - בגלל זה אתה סובל.. אתה עובד בשביל לשרוד ולא בשביל לחיות. בינתיים דווקא ווטס חי במציאות ואתה עמוק עמוק במטריקס אבל אולי יום אחד שמיים יפלו גם אתה תבלע את הגלולה הנכונה. יקח זמן אבל אני סומך עליך...

      מחק
    6. אין בארץ מחנות כפיה?
      איך היית קורא לשיטה המוניטארית בארץ ובעולם? אני בוחר לאמץ את השם שהצעת כי הוא בהחלט מתאים. שיטה זו, בארץ ובעולם, לא אחרת מאשר מחנה כפיה, ורק עיוור וחירש לא יקלטו זאת. ומערכת החינוך? גם היא לדעתך אינה מחנה כפיה? אם יש פה משהו קיצוני זה בדיוק המחנות האלו ועוד רבים כמותם.
      חרדים שלומדים תורה, לי אין בעיה עם זה, פשוט שהייתי מפנה רבים מהם (בלי להכליל*) למשפט בסיסי ויסודי מתורתם, שהיא גם תורתי במידה נכבדת, והוא: אם אין לחם אין תורה.
      השמיים יפלו, נכון שמכורח המציאות אנשים עושים ויעשו דברים שהם לא אוהבים, אך זה לא סותר את מה שאמר אלן ווטס. אתה טוען שדבריו קיצוניים וקופץ בעצמך לקיצוניות אחרת.
      כל עבודה מכבדת את בעליה, גם מנקי בתי שימוש ותתפלא, יש כאלה שעושים זאת במסירות ואהבה. מה שבטוח שהיה עוזר אם החברה הייתה מעריכה עבודתו של כל אחד ומכירה בנחיצותה ותרומתה - וכפועל יוצא מכך היו מקבלים שכר הולם ולא שכר רעב רק כי אינם עורכי דין ואם תשאל אותי, מנקי בתי השימוש תורמים הרבה יותר מאשר אין ספור עורכי דין ומנהלים מלוקקים שלא תורמים במאומה, וגם הערכתי אליהם גבוהה בהרבה מאשר לאותם אוכלי נבלות. גם כאן, כמובן בלי להכליל.
      כניראה שלא הפנמת הפנמה אמיתית את שאמר בקטע הווידאו על לעשות את מה שאתה חושק בו באמת, כך שעם הזמן גם תיהפך למאסטר בזה, ואז גם הכסף יגיע. במקום זה אנשים משקיעים את זמנם היקר בעבודה קשה בשביל ללמוד ולעשות משהו שהם לא אוהבים ואף מתעבים כיוון ששמו לעצמם את הכסף כמטרה במקום את תשוקתם האמיתית.
      נכון, גם בדרך לדבר אותו אני חושק לעשות, ואפשר גם שאעסוק בו לפרנסתי, ישנם מכשולים והדבר כרוך במאמץ ועבודה קשה, אך גם יש תוצאות שמניבות פרי (מלבד כסף) ולבסוף תחושת סיפוק אמיתי ותרומה משמעותית לחברה.
      בחברה המודרנית, כמעט באופן מוחלט, אנשים תופסים הצלחה בהתאם לכמות הכסף שאחד מרוויח - יש כאן עיוות חמור ואם אני צריך להסביר למה, זה רק יעיד על גודל העיוות. זו לא רק סיסמא פופוליסטית, זאת המציאות.

      מחק
  2. המדען שאינו יודע6 בדצמבר 2013 בשעה 12:05

    נכון אין בארץ מחנות כפיה, לא משרד הריאות (חיסוני פוליו ואחרים), לא השיטה המוניטרית (אינפלציה ומיסים) ובכלל אתה צודק תחביבים זה הפתרון הלא קיצוני לסרטון. עכשיו בוא תמצא את הזמן לתחביבים בשביל בני אדם שמנסים לקיים משפחה, זוגיות, משק בית, עבודה (רק כדי שיהיה מה לאכול), אני לא מדבר בכלל על לקנות דירה והרשימה עוד ארוכה אבל תרשה לעצור כאן ולשאול אותך שאלה קטנה: זה נשמע כאילו אתה מאמין שבן אדם צריך לעבוד במשהו שהוא לא אוהב כי אלא החיים בתוך חברה ואין מה לעשות. זה באמת מה שאתה חושב? כי במציאות היום אנחנו כחברה בהחלט בדרך לשם.
    ולגבי "השמיים יפלו" כל מה שיש לי להגיד לך זה צא מהבועה שלך, זה שאתה לא רוצה להיות טייח, פחח או עובד זבל לא אומר שאף אחד אחר לא רוצה. לעומת המצב הפוך לא מתאפשר כיום הרבה אנשים לא רוצים להיות מתכנתים, מאבטחי מידע , בוני אתרים ועוד תפקידי "היי-טק" למיניהם אבל אין להם ממש ברירה כי שם עיקר הכסף וכמו שהסרטון אומר היום עיקר חיינו זה כסף ולכן הם מחויבים לסבול בשקט.

    השבמחק
  3. מצחיק. הטכנולוגיה משעבדת אותנו יותר במקום לשחרר אותנו מדאגות. חשמל חינם. מים חינם. רפואה חינם. אפילו לעשן גוינט בלתי אפשרי. מה רפואי בעלי הטבק או באלכוהול? כתות שולטות בשלטון. תמשיכו לחלום. השמיים לא יפלו. אנחנו נפול תחת השמיים. אחרית הימים.

    השבמחק
  4. אני אוהב וטוב בלסדר(יותר נכון אובססיה חולנית לסדר וניקיון) ובגלל זה הקמתי עסק לסידור בתים וזה מה שאני עושה.
    למה נדהמים פה מהאופציה לעבוד בעבודות שמוגדרות "שירותים", כמו ניקיון?

    השבמחק
  5. ערן,
    אם תכתוב את הלינק ככה אז הוא ייפתח ישר עם כתוביות בעברית:
    http://www.youtube.com/watch?v=mqlkg6MloPw&hl=iw&cc_lang_pref=iw&cc=1

    השבמחק
  6. תשובה נוספת לשאלת הכתבה:
    לשומעי אנגלית:

    ההיסטוריה האנושית מנקודת מבט רוחנית והטבע האמיתי של האדם:

    http://www.youtube.com/watch?v=BeCG4c9nmR4&list=PL74165B594776A4C4

    השבמחק
  7. למי שראה את הראיון של ראסל ברנד והתרשם , או את איבגי משתלח בכוחות המושלים ומאט דימון בנאום שנשא אז עכשיו אפשר לראות ראיון של בילי קרוגן, מומלץ מאוד למרות האורך

    http://www.minds.com/blog/view/243442494669328384/explosive-billy-corgan-interview-the-awakening-has-begun

    השבמחק
  8. הגעתי לכאן דרך המומלצים של אישתון. אולי זו הבמה לשאול האם נעלם אישתון

    השבמחק
    תשובות
    1. אישתון בהודעה האחרונה שלו לא מזמן אמר שהוא לא נעלם,הוא פשוט עובד על תחקיר מאד גדול ולכן הוא לא פנוי לכתוב באופן סדיר.אפשר למצא אותו מידי פעם בפיסבוק

      מחק
  9. אלן ווטס אמר את הדברים שבסרטון בסוף שנות ה 60 כשרוב המקצועות שקיימים היום עוד לא היו קיימים ורוב המקצועות שהיו קיימים אז כבר לא קיימים היום. האמת העצובה היא שלרוב בני האדם אין שום תשוקה מיוחדת. המציאות מזמנת להם היצע של מקצועות שמתוכם אפשר להתפרנס ועבור רוב האנשים רק כמה מקצועות בודדים הם אפשרות מעשית, וזהו.

    השבמחק
    תשובות
    1. מחזק! אני גם מרגיש שלרוב האנשים אין תשוקה מיוחדת. וכך אני מרגיש גם לגבי עצמי, למרות שאני כן חושב שיש תחומים שאני טוב בהם יחסית לתחומים אחרים, אבל אני לא חושב שאני בהכרח אוהב את אותם תחומים הרבה יותר.

      התפיסה שלי היא כזאת:
      1.אם יש לך נטייה חזקה לתחום מסויים רוב הסיכויים שהיית מגלה זאת כבר בילדות לרוב האנשים אין.

      2.אם אין לך נטייה חזקה לתחום כלשהו, עדיף לשלוט על התנאים, כלומר המבנה ההיררכי,רמת השכר, רמת הסיכון בעבודה,רמת התגמול, רמת המאמץ והזמן שאתה נדרש להשקיע.

      הסרטון הזה רומנטי מדי לטעמי, אני לא ממש מתחבר לרומנטיקה אבל זה אני..

      מחק
    2. ואני מחזק אותך גבי. כתבת פשוט ולעניין.
      הסרט נותן חומר למחשבה, אך עם זאת הסרט אכן סובל מעודף "רומנטיות" מסוגם של הסרטים/ספרים/מאמרים שמדברים על מציאות אלטרנטיבית שאינה קיימת כרגע, אך תמיד כיף לחלום שהיא אולי תגיע, ואז "הכל יהיה מוווושלם". כמו שגבי כתב, מי שנמשך לתחום מסוים כבר מזמן השקיע/פעל/עשה/התאמץ/למד והגיע לשם, ועוסק בזה. ומי שלא עוסק בחלום/בתשוקה שלו - אז הוא פשוט, ותסלחו לי על המילים הלא נעימות, קצת פחדן, קצת לא מאמין בעצמו, או קצת עצלן, וכמאמר הפרסומת: "פשוט לא?!"

      מחק
    3. או שאולי אין לו חלום גדול או תשוקה מספיק חזקה, לעבר תחום מסוים. מה לעשות זה האמת...

      מחק
  10. הרעיונות של אלן וואטס ייפרחו לאחר שהמדינה תעבור לייצר כסף ותאסור זאת על הבנקים. חשבו על כך, 150 מיליארד ש"ח כל שנה הולכים בארץ לריביות מיותרות, ריביות נשך על הלוואות שמייצרים הבנקסטרים יש מאיין. כל הכסף הזה, שפועל כמשאבת כסף מתוך כיסיהם המצטמקים של כלל האוכלוסייה לתוך כיסיהם המתפקעים של ברוני ההון הגדולים, הבנקאים ושותפיהם. העולם היה יכול באמת להיות מקום נדיב וקסום לחיות בו, אילו כבר הייתה מתרחשת המהפכה של ייצור הכסף על ידי המדינה ללא חוב. בינתיים תקנו כמה ביטקוינים או קוורקס, אולי גם לכם סיכוי להגשים את חלומותיו של וואטס מתוך שתתעשרו בין לילה ותוכלו להתפנות לעשות מה שאתם באמת אוהבים.

    השבמחק
  11. תהיו מציאותיים, רוב האנשים בעולם מוכרים את זמנם וחייהם תמורת כסף, הם לא שונים מ זונות. רובנו עוסקים בזנות. אבל אין ברירה אחרת. תבוננו סביבכם, אתם רואים מישהו שעובד כי הוא נהנה ואוהב את זה? מיעוט. אם זה היה אפשרי לכולם מזמן כולנו הינו עושים את זה. אנחנו לא צריך איזה קשקשן כמו האלן ואטס שעושה מה שהוא אוהב, וזה להגיד לאחרים מה לעשות, לא צריך אחד כזה שיגיד לנו מה טוב עבורנו.
    גם אם הממשלות היו מדפיסות את הכסף אני לא מבין מדוע המצב יהיה שונה, החובות הנובעים מעמלות של הבנקים הם שוליים, הם חובות כלפי המלווים

    השבמחק
    תשובות
    1. החיים זה לא שחור ולבן.
      יש למשל לעבוד 8 שעות ויותר בעבודה שאתה לא אוהב בשביל להתקיים.
      ויש לעבוד שעתיים ביום.
      תאמין שזה אפשרי אם מספיק אנשים מאמינים שזה אפשרי.

      גם בחייך עכשיו אתה יכול לעבוד רק שעתיים ביום - מה שזה אומר כמובן שתצטרך לחתוך את הצרכים שלך ב 75 אחוז - זה אפשרי.

      כך גם הממשלה יכולה לחתוך את הבזבוזים שלה ב 75 אחוז.
      אם מספיק אנשים יאמינו וירצו זה יקרה.

      מחק
    2. צודק לגבי ה זונות. לפחות הזונות יודעות שהן זונות.

      מחק
  12. מה אתה לא מבין שמיים - אם הממשלה תספק שירותים לאזרחיה מכספה שלה - חינוך, בריאות, דיור, תשתיות וכד', התוצאה תהיה חברה שחיה בתנאים של רווחה ולא של מלחמת הישרדות הכל בכל. ועל הדרך גם יצטמצמו הפערים. הכי גרוע, זה מה שיהיה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אם יהייה בנק מרכזי אחד ששייך לאזרחים ולכל אזרח יהיו מניות בבנק הזה והבנק הזה ידפיס כסף ככל שנדרש לא יהיו קיימים חובות נושאי ריבית שחונקים את המדינה, חובות שמי שמרוויח מהם הם גופים פרטיים.

      מחק
  13. מה מונע מהממשלה לעשות את זה כיום?
    מה ההבדל בין אם הממשלה מנהלת את הבנק או אם היא מלווה כספים לבנק לעשות את מה שהוא עושה תמורת עמלה?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך עוד הרבה מה ללמוד. הבנקים הפרטיים היום שייכים כמובן לבעלי ההון כגון שרי אריסון. בעלי ההון האלה יכולים היום מכוח ההון שלהם להחליט מי יהייה היום או מחר בשלטון, זה לא יהייה קל לקחת להם את הכוח הזה.

      מחק
  14. שלום ערן,
    הגיע הזמן שתפסיקו לשחק בנדמה לי,
    ותריצו במקום מפלגה לבחירות הבאות שכל מטרתה היא שינוי השיטה המוניטרית. חבל על הזמן שאתה מבזבז על כל מיני חכים או אפילו שרים עלובים שאין להם את האומץ והמעוף לתמוך בשינויים שחייבים לקרות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תומך,
      אני מאמין שכבר היום יהיו לך מספיק קולות כדאי להיכנס לכנסת והרבה יותר מזה. הרבה אנשים טובים יהיו מוכנים לתמוך ולסייע מזמנם הפרטי כדאי לגייס כמה שיותר קולות. העם הזה. קורע תחת הנטל ומשווע לשינוי.

      מחק
    2. אין מספיק קולות.
      גם מעלים את אחוז החסימה בחירות הבאות(לא שאפשר לעשות משהו עם 3 מנדטים).

      אם את "השמיים יפלו" לא מצליחים לשכנע אז הדרך עוד ארוכה לצבור מסה קריטית.

      מחק
    3. ולפניי שהמציאו את הכסף, אנשים לא עבדו? איך הם השיגו אוכל ומחסה ונשים?
      יתכן שיש אנשים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים בעבודה??

      נכון, אנחנו משועבדים להוצאות הגבוהות שלנו, אבל..

      שמעון חש

      מחק
    4. השלב הראשון בפיתרון הוא הבנה אמיתית של הבעיה. זה אומר הבנה שאין שום קשר בין בחירות או השיטה הדמוקרטית לטובת העם או רצון הציבור.
      מספיק להבין כמה כסף נדרש כדי להבחר כדי להגיע למסקנה שאין שום משמעות להקמת מפלגה או אפילו הצבעה בבחירות.

      ברגע שמבינים את זה מגיעים למסקנה שאם יש לך את הרצון והיכולת לקום ולעשות מעשה, ריצה לפוליטיקה זה פול גז על ניוטרל בעוד מה שידידנו ערן עושה זה דווקא די יעיל (לפחות בטווח הרחוק)

      מחק
  15. איזה דיון חמוד.
    מצד אחד ברור שעדיך שכולם יעשו רק מה שהם רוצים. מצד שני ברור שאי אפשר היום עכשיו שכולם יעזבו הכל וייעשו מה שהם רוצים. המבנה של המערכת תומך בזה והכל ייקרוס.. מה גם שלאנשים קשה לתפוס שינויי כל כך מרחיק לכת בזמן כל כך קצר...
    אני חושב שיש כאן הרבה "חכמה חדשה" כזאת שנצברת לאחרונה אל אנשים, הרבה בזכות (גם) בלוגים כמו כלכלה אמיתית. אבל חסר כאן מרכיב מאד חשוב. אין מה לנגח את "שמיים ייפלו". אין מה להסביר לו על מדיניות מוניטרית מקולקלת וכד. זה מתחיל הרבה יותר גבוה. ברוח, בפילוסופיה. משם אלן ווטס הגיע וניראה לי שחשוב להבין את הפילוסופיה שלו כדי להפוך אותה למעשים. כן צריך התעוררות רוחנית מאד גבוהה בשביל להפוך לבנאדם שעושה עם הזמן שלו בדיוק מה שהוא רוצה, נהנה/סובל מהתוצאות של מעשיו ולוקח עליהם אחריות וכל זאת בשמחה ובהרמוניה עם הסביבה שלא תומכת ברעיון הזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. משמח לראות כאן תשובה מסוג זה. לאט ובהדרגה יותר אנשים יקלטו שהבנה של הרוח הכרחית בימינו, תתרום בהכרח ותוביל לבסוף לנקיטת פעולות קונקרטיות שמתערבות בחיים באופן מפרה.

      מחק
    2. אני בן של אימא שהייתה אחות רחמניה מתוך בחירה כי ראתה בזה שליחות ואבא שהיה טיפוס מעופף שהלך בכל פעם אחרי חלום אחר ובסוף עסקיו קרסו והוא ברח מהארץ.
      אז אימא נשארה לגדל אותי בציפורניים והיו לה חיים קשים ומרים וגם לי. אם יש משהו שלמדתי בדרך הקשה זה לבוז לכל הקלישאות הנבובות האלו על 'לעשות רק מה שאתה רוצה'.

      מחק