יום שני, 6 בפברואר 2012

האם ישראל נערכת לקראת היום שאחרי נפילתה של ארה"ב?

הממשלה אישרה אתמול (יום א') פה אחד,את הקמת קו הרכבת בין תל אביב לאילת. בין כל השאלות הפיקנטיות של כמה זה יעלה, לאיפה זה יגיע ומה זמן הנסיעה , הסביר נתניהו את הסיבה להקמת הרכבת והיא מאד מעניינת :


הפרויקט הזה יוצא לדרך, זאת החלטה אסטרטגית, בעשור הקרוב יעלו מעצמות חדשות ומדינת ישראל חייבת לייצר אינטרסים חיוניים מבחינה לאומית. בכוחנו לייצר נתיב תעבורה אלטרנטיבי, עוקף תעלת סואץ – זו תעודת ביטוח.
תעודת הביטוח אגב, היא לא כנגד סגירת תעלת סואץ ,נתניהו מסביר מה המטרה האמיתית:

          ישראל חייבת להפוך לדרך מעבר יבשתי ולייצר אינטרסים מעצמתיים.

ורק בשביל להשלים את הפאזל הקמת הרכבת תתבסס ככל הנראה על הסכם בין ממשלות ישראל וסין (‏Government to Government‏) ועבודות ההקמה יועברו לידי חברה ממשלתית סינית.

אם כך עולות כאן כמה תהיות:
מדוע נתניהו חותר לכרות בריתות וליצר אינטרסים משותפים עם מי שנחשבים מתנגדיה של בת בריתנו הגדולה הלא היא ארה"ב. ראינו דוגמא חיה לעימות הדיפלומטי בין הצדדים בסופ"ש האחרון בשאלה על גינוי נגד סוריה במועצת הביטחון.
כשהמעצמות החדשות יעלו סביר להניח כמו בכל מהלך ההיסטוריה, שזה יבוא על חשבון המעצמות הנוכחיות- האם מפה נובע כי נתניהו רומז על הערכות מחודשת לקראת סוף קרוב אפשרי של המעצמה האמריקאית ובכלל ממה הוא חושש כל כך שהוא זקוק לתעודת הביטוח הזו?
נקודה למחשבה.

5 תגובות:

  1. הייתי מניח שזה כדי לרכך את הסינים, לקראת
    מזרח התיכון החדש. לא יותר.

    השבמחק
  2. לא הייתי נותן לנתניהו יכולת, ובוודאי לא רצון, לתכנון אסטרטגי רב שנים. מה שמעניין אותו אלו הבחירות המתקרבות.
    מה שקרה קרוב לוודאי זה שהסינים, שלהם יש את יכולת התכנון ארוך הטווח, הציעו את העסקה, כי זה מתאים לצרכים שלהם. נתניהו לקח את ההצעה ומינף אותה לצרכיו.
    בכל מקרה, בניגוד לרכבת התחתית בתל אביב, תעלת הימים ועוד פרוייקטי ענק שמדברים עליהם עשרות שנים - הפעם זה יעבוד בגלל הסינים.

    השבמחק
  3. ערן. הדגשה יפה. החונטה שמנהלת את העולם אכן הולכת לזרוק את אזרחי ארה"ב בצד הדרך. וביבי יודע מה קורה. הוא הנציג שלהם לניהול המוצב הקדמי בארץ הקודש... הוא ואשתו היפה.

    השבמחק
  4. לאור העובדה שסין היא מעצמה, הגיוני לפעול בצורה שתקרב את ישראל למעצמה זו. אין בכך שום פסול.
    מה גם שעם יכולת הוטו של סין במועצת הביטחון עדיף שתתקרב אל מדינת ישראל כמה שיותר ותתרחק ממדינות ערב ומאירן - על כן חיזוק יחסים איתה הוא עניין אסטרטגי והגיוני מבחינת מדינת ישראל.

    השבמחק
  5. אני לא מבין, אין בא"י אנשםי המסוגלים להניח פסי רכבת בטכנולוגיה בת 200 שנים?

    בטח הכסף לסינים ילקח מהלוואות נושאות ריבית מקרן המטבע, שימשכנו את רווחי התפעול, בחלוקה עם הקבלן הסיני. נשמע כמו המון המוני שקלים שיעזבו את המדינה לשווא.

    עצוב כל הסיפור הזה.

    השבמחק