יום חמישי, 20 ביוני 2013

הממשלות הנבחרות שלנו מתחלפות אבל הממשלה האמיתית תמיד נשארת

ממשלות ישראל לדורותיהן כבר מזמן לא מיצגות את הציבור הישראלי. הן בסך הכל שימשו ומשמשות כדוברות לממשלה אחרת, שפועלת מאחורי הקלעים ורובכם כלל לא מכירים אותה.  לא מדובר במאמר על קונספירציה מרושעת אלא על עובדות שדיברו עליהן נשיאי ארה"ב עוד מלפני זמן רב . אצלנו גילינו את זה החל מחשיפה נדירה של שטייניץ השנה דרך ההחלטה ליצא את הגז אתמול ועד החשיפה הבאמת בילתי נתפסת של כתב ערוץ 2 ,עמית סגל, בדף הפייסבוק שלו. הנה כל הפרטים. ואגב , יש לכל זה גם פתרון.  



כ300 אנשים נכחו השבוע ב3 הרצאות מרתקות שערך הדוקומונטריסט הידוע ביל סטיל  באיזורים שונים בארץ. במהלך ההרצאות חשף ביל חלק מסרטו החדש. בסרט מביא ביל הוכחות חד משמעיות על השליטה המוחלטת שיש לבעלי ההון על פוליטיקאים, אקדמאים ואנשי תקשורת. הסיבה לכך פשוטה עד כאב: כל שלושת הגורמים האלה זקוקים לכסף כדי לשרוד, והגוף היחידי המייצר היום את הכסף במדינה הם אותם בעלי הון פרטיים שגם מחליטים מי יקבל אותו (למי שחדש כאן מוזמן להכנס לקישור כאן כדי להבין איך השיטה עובדת). אם למשל פוליטיקאים לא יצייתו לבעלי ההון הרי אלה יפסיקו להזרים להם כסף ובהעדר כסף איך הם ירימו קמפיין בחירות? מי ישמע עליהם בכלל? ואם כבר שומעים עליהם הרי אז  יופעלו אמצעי התקשורת של בעלי ההון ויתחילו ברצח אופי שיעיף את הפוליטיקאים "הסוררים" עמוק לתוך ספרי ההיסטוריה. עד שלא ינותק הקשר הזה דבר לא ישתנה.

הפרומו לסרט החדש של ביל:


כך קיימת לה ממשלת נוספת שמחליטה בשביל הפוליטיקאים שלנו מה להחליט. לפעמים ההחלטות שלה ישתלבו עם רצון העם ,לפעמים הם יהיו נגדו ,אבל מה שבטוח כל עוד השיטה הזו תמשך ויצירת הכסף לא תחזור למדינה (היום למדינה אסור ליצור כסף), ההחלטות תמיד ישרתו את רצון אותם בעלי הון. את רוב נציגי הממשלה הזו כנראה לעולם לא תכירו ועל מרבית הפגישות שלהם עם נציגי הממשלה שבחרנו גם לעולם לא תשמעו. אבל למזלנו היום בעידן הרשת החברתית כבר יותר קשה להסתיר מידע והפגישות האלו מתחילות לדלוף לאט לאט כפי שנראה פה:

קודם כל, נחזור קצת אחורה בהיסטוריה לשנות ה60 של המאה הקודמת  לאחד האישים הבולטים שדיבר על ממשלת הצללים של בעלי ההון.מדובר בנשיא האמריקאי ג'ון קנדי שאמר:
"ברחבי העולם ישנה אופוזיציה מגובשת, וקונספירציה חסרת מעצורים הנשענת בעיקר על אמצעים נסתרים להרחבת מעגל ההשפעה שלה, בהסתננות נסתרת ולא בפלישה גלויה, בחתרנות ולא בבחירות, בהפחדה ולא בבחירה חופשית, בלוחמת גורילה לילית, ולא בלוחמת צבאות לאור שמש. היא המגייסת כח אנושי גדול ומשאבים עצומים לבניית מערכת ארוגה היטב, יעילה ביותר, המשלבת כח צבאי, דיפלומטי, מודיעיני, כלכלי, מדעי, ופוליטי."
ונשוב לארצנו הקטנטונת. שטייניץ חשף באופן נדיר השנה פגישה שהיתה לו עם נציגי ממשלת ההון לאחר ניסיונו להעלות את התמלוגים לחברות הגז. זה מה שאמרו לו לדבריו הנציגים בפגישה:
כדאי שתמהר להגיע לפשרה, אחרת תתרסק. יפעילו נגדך ועדות חקירה, יחפשו דברים אפלים מעברך, יבדקו אם עישנת חשיש פעם, בגדת באשתך או אולי הרחבת מרפסת בלי רישיון. אם לא ימצאו אצלך משהו, יחפשו במשפחה המורחבת. וזה יהיה סוף הקריירה שלך כשר אוצר.
אגב שטייניץ גם באופן נדיר ציין את שמו של אחד מנציגי אותה ממשלה:
הרגע השני המפחיד היה כשהתחילו הלחצים מהבית הלבן. חברות האנרגיה שכרו לוביסטים אמריקאים, כולל הנשיא לשעבר ביל קלינטון , ששלח מכתבים וניהל שיחות כדי לפרק את ועדת ששינסקי ולעצור את חוק המיסוי.
שטייניץ מדבר על תקופת כהונת הממשלה הקודמת .אך מה קורה היום?
מבלי להכנס לשאלה יצוא גז זה טוב או רע ,בואו נסתכל על העובדות: קיימת דרישה של 60 חברי כנסת וציבור שלם של אזרחים שמפגינים כבר שבועות בדרישה לדיון שקוף בכנסת ישראל. הרי כיאה לממשלה שאמורה לשקף את רצון העם - החלטה בסדר גודל כזה לא אמורה להסגר בחדרי חדרים. למרות זאת  אתמול הודיע ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים מפתיעה בשעות הצהריים הרחק מהפריים טיים ,  על יצוא 40% מהגז הישראלי. הבעיה שאנחנו לא יודעים בדיוק כמה גז יש לנו, אז בעצם מדובר ב40% ממה? בגלל שעדיין לא הוחלט מה המיסוי שיהיה על יצוא הגז בגלל פרצה בחוק ששינסקי, מאוד ייתכן ששיעורי המס יהיו נמוכים יותר ולכן לא ברור עדיין כמה תרויח מהמהלך ישראל? מאחר שהעברת הגז למצרים ירדן,תורכיה והפלסטינים לא נחשבת על פי ההחלטה כיצוא, לא ברור כמה גז ישראל תקבל מה60% שהוקצו לה לכאורה? מדוע לפיכך מיהר כל כך ראש הממשלה להעביר את ההחלטה הכל כך חשובה לפני שהובררו הדברים הקריטים האלה ומדוע לא העביר את הנושא לכנסת כדרישת הציבור ונציגיו? אולי התשובה היא בתמונה פה:

נתניהו וקלינטון (לוביסט של נובל אנרג'י) במסיבת יום ההולדת של פרס פחות מ24 שעות לפני מסיבת העיתונאים המפתיעה של ביבי
מי היה עוד במסיבת העיתונאים הזו?
כמובן יאיר לפיד.הוא הצהיר בדף הפיסבוק שלו ערב הבחירות : "מסקנות ועדת צמח על יצוא הגז הן שגויות ועתודות הגז צריכות להיות מופנות לטובת אזרחי ישראל, לא ליצוא יקר שמשרת רק את הטייקונים". אז מי גרם ללפיד לשנות את דעתו? מי נתן את ההוראה? רמז: קלינטון נפגש גם איתו בבוקר ההחלטה הבהולה.
אגב, מה שכתב יאיר לפיד בפיסבוק לא היה עוד איזה פליטת פה שנכתבה ברגע של חוסר תשומת לב -זו היתה עמדת יש עתיד. שימו לב מה אמרה אחת מהחכיות הבכירות ביש עתיד ,יעל גרמן בנושא :


 ואם ביש עתיד עסקינן:
הנה הח"כ עפר שלח הלך לחופשת סוף השבוע שעבר כשהוא מאמץ את החוק נגד הריכוזיות.  ביום ראשון חזר שלח עם דעה שונה  ולמעשה עיקר את החוק מתוכנו. על השינוי הזה הרחיב איתן אבריאל בכתבה בthemarker. האם ממשלת ההון הרימה טלפון לשלח בשבת? מעניין מה היה מעלה תחקירו של עפר שלח העיתונאי בתוכניתו המקור בנושא?  אנחנו אפילו מוכנים לעזור קצת בתחקיר ולמסור את דבריו מיום ראשון של  יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי בנושא:
 "יש לחצים לא פשוטים , ישירים ועקיפים, לכך שחוק הריכוזיות לא יעבור. יש הרבה גופים במשק ואולי גם בממשלה שיהיה להם נוח מאוד שהחוק הזה לא יעבור".
ועוד פרט שיכול לעזור לתחקיר של שלח אולי בכיוון של ניגוד אינטרסים: אחיו הוא בכיר במגדל ואביו היה מבכירי כלל.
אגב בכתבה בThemarker ,בעקבות החשיפה  פה באתר לראשונה,צוינה העובדה שיאיר לפיד היה בעד החוק נגד הריכוזיות לפני הבחירות (תודה לנווה מסד על עריכת הסרטון של לפיד):




וזה לא הסוף. מסתבר שנציגי ממשלת ההון הגיעו לכנסת לפני ההצבעה על חוק הריכוזיות  ואז התרחש משהו מאד מעניין. כך תאר זאת עמית סגל בדף הפייסבוק שלו:
דבר מוזר קרה אתמול בוועדת הכספים: קצת לפני ההצבעה המכריעה על החוק למלחמה בריכוזיות, הופסק השידור הישיר הקבוע מהוועדה באתר האינטרנט של הכנסת. ניגשתי אל עובד הכנסת שמופקד על הצילום, ויושב לימינו של היו״ר ניסן סלומיאנסקי, ואמרתי לו שכדאי שיתקנו את התקלה. ואז הוא סיפר לי לפי תומו שזו לא תקלה, אלא ״הוראה מגבוה״ לא לשדר את הדיון. כמה מוזר. אז רק שתדעו מה הפסדתם בגלל החשכת המסך: את ששת הלוביסטים של שרי אריסון ושות יושבים על כל ח״כ; את שיחות השכנוע לחברי הוועדה שיבואו לקראת הטייקונים; את מסע הלחצים האגרסיבי של עוזרת רה״מ על חברי הליכוד שהעזו לדרוש פירוק מהיר יותר של פירמידות השליטה במשק; את הדלת ליד ועדת הכספים שאליה הוכנסו חכים סוררים בזה אחר זה כדי ליישר אותם. רק הייתה חסרה שקופית: שידורינו יתחדשו כשהסוסים יברחו מהאורווה
מיותר לפיכך לציין שהחוק נגד (?) הריכוזיות בנוסח המעוקר של הח"כ שלח עבר בועדה. עוד V ביישום החלטות הממשלה האמיתית.

77 תגובות:

  1. ציינת שלכל זה יש פתרון, אך לא ראיתי פתרון כזה מוצע במאמר. להעלאת הנושא למודעות הציבור חשיבות רבה, אך עדיין צריך לעבור לחלק האופרטיבי של המלחמה, לשנס מתניים וליישם את הפתרונות.

    הזמן פועל נגדנו ואם לא נפעל עכשיו עשוי להיות מאוחר מדי. בכדי לכבוש את תשומת הלב הדגש צריך להיות על האלטרנטיבות המוצעות. ישנם המון חורים בחזון ועלינו לאחד את מיטב המוחות בכדי להכין משנה סדורה שתמשוך את תשומת הלב.

    השבמחק
  2. http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=985585

    הופשרה בניית בית ראש הממשלה החדש בעלות של 650 מיליון שקלים

    השבמחק
  3. למה תמיד באים לערן שיביא גם את הפתרון
    וא עשה 90 אחו מהעבודה וחושף את הרפש והזוהמה הזאת ,אין לנו פתרון כי כל מי שיגציע פתרון אמיתי יחשב חתרן ומעופף וחולמני כי כל פתרון אמיתי ידרוש לשנות את השיטה לחלוטין

    אורי

    השבמחק
    תשובות
    1. א. ערן כתב שיש פתרון במאמר.
      ב. ערן מנהל את הבלוג, כך שיכול להציג פתרונות.
      ג. אם אין פתרון מה אנחנו עושים פה? מסביב לכל נקודה יש 360 מעלות, אם רק נאמין, נגיע לפתרון. בעבר אנשים לא העלו על הדעת שאפשר יהיה לטוס או לדבר בטלפון עם הקצה השני של העולם, האם המציאות היום עולה בקנה אחד עם דעתם?

      מחק
    2. אלדד יניב

      מחק
  4. יש הרגשה שעושים צחוק מאיתנו... אפשר להעביר הכל אפשר לעשות הכל וזה לא משנה...
    מחיר דובדבנים היה 15 שקל לפני כמה ימים בחנות ירקות. היום נכנסתי וראיתי שם שלט "מבצע: דובדבנים ב-19.99"...
    זה מרגיש לי משל לכל "הפוליטיקה החדשה" שהולכת פה...

    אגב חבל שיורדים על עמית סגל, זה כבר משהו שהוא מעיז לחשוף משהו כזה, גם אם לא במהדורה המרכזית.

    השבמחק
  5. http://www.meshanim.com/how/loby.htm
    למה שלא נשלח "לוביסטים" משלנו לאזן את המצב בועדות הגורליות? שלפחות ישמיעו את הטיעונים שעולים פה...

    השבמחק
    תשובות
    1. 05:41
      בנוסף לעצתך, למה שלא נעשה מגבית, נקנה את ערוץ 2 ונשדר תעמולה נגד השיטה?

      מחק
    2. מצחיק :) אבל בשביל להרשם בחינם לצפיה בועדה, לסוע באוטובוס לכנסת ולהגיד בקול רם את דעתך (או לדבר בשקט במסדרונות) לא צריך יותר מ-50 שקלים (לשני הכוונים)..
      אני רק אומר שבמקביל למחאות בפייסבוק אפשר גם לבוא לועדות. אם הם מחשיכים את הדיונים על הרכוזיות כשנח להם, אפשר לבוא ולהדליק אור קטן. בסופו של דבר זה הכל אנשים.

      אור השמש מחטא ורומא לא נבנתה ביום אחד...

      מחק
    3. יש אנשי מחאה שמשתתפים בדיוני ועדות בכנסת.

      ויש קוטרים, שרק מקטרים, ומציעים הצעות על "לוביסטים" ומקנטרים על קניית ע'2......

      מחק
    4. כל הכבוד להם.
      אבל איפה בדברי שמעת קיטור? אני באמת מציע שנתארגן ונלך לועדות להשמיע את קולנו. לא מבין מה הבעיה בזה. (בניגוד ל8:01 שהגיב בציניות).

      בריאות והצלחה

      מחק
    5. אז קדימה. לא צריך לוביסטים.

      מחק
  6. אני חוזר ואומר , בשביל לעשות שינוי חייבים לגייס כספים ואנשים ולהקים גוף משלנו שיפעל לשינוי המצב. גוף כזה יכול לגייס לוביסטים מקצועיים שיפעל בכנסת מטעמינו, הוא יכול ליצור קשר עם אמצעי התקשורת המרכזיים ולתת סקופים או אינפורמציה שתפורסם אצלם, הוא יכול לפרסם בתשלום מודעות-פרסומות בכל אמצעי התקשורת את האינפורמציה לציבור הרחב, הוא יכול לאגד עשרות ארגונים קטנים וכן אתרי אינטרנט שמדברים על הנושא הזה וליצור באזז ויראלי, הוא יכול לחפש מפיקים עצמאיים שיפיקו סרטונים באינטרנט להפצת המידע ביוטיוב, בפייסבוק וכדומה, הוא יכול לשלוח אנשים שידברו במדיה המרכזית (למשל תוכניות בוקר וכו), הוא יכול לארגן הפגנות ענק כנגד האינטרסים שלנו, הוא יכול לפנות לבתי המשפט על מנת לקבל צדק ויכול לעשות עוד עשרות פעילויות שטייקון ממוצע עושה יום יום כדי לקדם את האינטרסים שלו. הם עושים את זה כנגדינו אז מדוע 99% מהאנשים לא יכולים לעשות את זה למען עצמם. אנחנו ביחד יותר חזקים וכן גם עשירים מטייקון ממוצע ולכן לא רואה סיבה שזה לא יצליח

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון טוב.. השאלה כמה אנחנו?

      אלירן

      מחק
    2. אני חושב שלא הבנת . כל אחד יכול להרים קבוצה. זה לא הסיפור. מה שמשנה זה מה היכולות של האנשים בקבוצה שלך. אם מחר אני אאסוף מאה איש בכיכר העיר ונהיה קבוצת לוביסטים זה לא יזיז את הנקניק של אף אחד כי אילו סנקציות אנו יכולים לנקוט?!אין לך שום גישה לשום מקור כוח. אם קלינטון בקבוצה שלך אז אתה לא צריך מאה איש וגם לא עשרה. הוא לבד סוגר בשיחת טלפון מה שאלף כמוך לא ישיגו וישלח אותך לאלף אלפי עזאזל. נראה אותך נלחם עם זה. לפני שאתה רץ לבנות קבוצה תכנן בבקשה מה בכוונתך לעשות על מנת להשפיע על מקבלי ההחלטות . ותודיע לנו אם יש ביכולתך לגרום לשר בכיר בממשלה לשקשק לפני קבלת החלטה. שלום ותודה.

      מחק
    3. לי באופן אישי יש לוביסטים בכנסת. קוראים לי חברי הכנסת של מרצ. הם עושים ככל יכולתם, אבל העם לא נתן להם מספיק כוח.

      מחק
  7. לכל מי שמחפש פתרונות ולא מצא במאמר הזה של ערן.
    תראו, אין אפשרות בכל מאמר לחזור על עקרונות הפתרון.
    תעברו על הכתבות בבלוג. לכו בעיקר לכתבות על השיטה המוניטארית. היא מקור כל רע.
    ואם שאלתם ״אז מה הפתרון.״ התשובה היא שינוי השיטה המוניטרית כך שכספי המדינה יופקו על ידי המדינה ללא חוב , ביטול יכולת הבנקים להפיק כספים ברזרבה חלקית ואיסור על המדינה ללות כספים .
    זה בקיצור . להרחבה כנסו למקורות המצויים בשפע בבלוג. צפו בסרטיו של ביל סטיל. והפיצו את המידע לחבריכם שעדיין שואלים ״ אז מה הפתרון ? ״ .

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי,
      ברור שזה קשה לחזור ולדבר בשפה של כולם, מה לעשות לא בחרנו ג'וב פשוט.

      השיטה המוניטרית באתר נערכה לפני יותר משנתיים. עברו הרבה מים בנהר מאז ואנו הרבה יותר ורבלים וחכמים. לדעתי בשביל שיהיה אפשר להעביר את המסר לעמך ישראל, צריך לשכתב את אותם מאמרים עם השפה של היום.

      מה גם שינוי השיטה המטניטרית צריכה להיות "משנה סדורה" כדי שאנשים "יקנו אותה"

      מחק
    2. ושאוצרות הטבע שייכים בלעדית לעם! לכיס הפרטי של כל אזרח!

      לא לשכוח!

      מחק
  8. מצד אחד הכל נכון, ומצד שני אני ארשה לעצמי להיות האיש המעצבן שמקנטר. קצת מגיע לכם. ולמה? כי בתמיכת כולכם בועדת שישינסקי הכשרתם את ועדת צמח.
    בזמן ועדת שישנסקי טענתם שלממשלה יש כוח אבסולוטי לשנות את החוקים רטרואקטיבית. טענתם שועדה של פקידים יכולה לקבוע מדיניות או בכלל להבין את ההשלכות של מה שהם קובעים.
    אחרי זה בג"צ (לתשומת לב פרופסור יחימוביץ') זרק מכל המדרגות גם את המשקיעים הקטנים וגם את הפרופסור הליצן שדרש לחזור למסקנות ועדת הביניים וטען שזה סמכותה העליונה של הממשלה להתוות מדיניות כלכלית-חברתית.
    (וחייב אותם בעלויות משפט).

    עלצתם.

    עכשיו אתם כועסים כי הממשלה עושה משהו שאתם דווקא לא מסכימים איתו. ועדת צמח היא פתאום חבורה של פקידים ממושקפים שלא מבינים מהחיים ומוכרים את העתיד של הילדים שלנו. בזמנו טענתי בפורומים אחרים בזהות אחרת שזאת פגיעה מסוכנת בדמוקרטיה (ופגיעה פרקטית בתדמית העתידית של המדינה אבל זה פחות קשור) ושזה ייצור תקדים מסוכן שייתן כח אדיר לממשלה לעשות מה שבא לה. נו שוין.

    אתם, אנשי השמאל החברתי, אנשי המדבקות של ה80/20 על הפגושים של הרכבים, הפרוטו-גרעין של המחאה של 2011, נתתם להם את הכוח. J'accuse.
    "כשבאו לקחת גם אותי, כבר לא היה מי שידבר בשבילי". אני לא אדבר בשבילכם... רציתם ממשלה גדולה וחזקה, מגיע לכם.

    נ.ב.
    וההיסטוריה תחזור על עצמה, עכשיו יש ועדת שישינסקי 2 וכולכם תריעו למסקנותיה (ובצדק! משאבים חסרי סיכון כמו מים מינרלים ופוספטים ותדרים היו צריכים להיות הנושא של ועדת שישינסקי *הראשונה* אם כבר)
    ותצדיקו למה מותר לעשות את העוולות העתידיות שהועדה תמליץ עליהן.

    ואז בועדת משה או איך שלא יקראו לה שתמליץ להעלות לכם את גיל הפנסיה ל90 (עוד הפרה רטרואקטיבית), אתם שוב תכעסו ותמחאו ולא תבינו מאיפה הם מעיזים וחוזר חלילה.

    וכל הזמן הזה תקללו את החזירים הנאו ליברלים ואת כלכלת הlaissez faire למרות שזה בכלל לא מה שהולך פה.

    בהצלחה.

    מי שרוצה לתקוף אותי על הפוסט הנ"ל מתבקש להמנע מטיעוני אד הומינם.

    השבמחק
    תשובות
    1. העורב,
      לא ברור כשאתה אומר "אתם" למי אתה מתכוון? לא כל מי שתמך בממשלה גדולה רצה את ששינסקי והפוך. לא כל מי שיצא לרחובות גם התנגד ליצוא הגז. השאלה היא לא שמאל ולא ימין כי אין היום לא ממשלת שמאל ולא ימין. לא ניתן היום לישם לא את ראית העולם של השוק חופשי של הימין ולא את השיוויון החברתי של השמאל כי פשוט השיטה לא מאפשרת לא את זה ולא את זה. כל ממשלה שתבחר משמאל ומימין פשוט תמלא פקודות של ממשלת ההון. ועדות תפקידן לתת המלצות ותו לא -הממשלה הנבחרת תפקידה לקבל או לדחות אותן בהתאם לרצון העם. זה לא קורה היום ויש לזה סיבה עמוקה ושורשית כפי שתאר ביל סטיל.

      ערן

      מחק
    2. אתה צודק בגדול אבל אני אתקן אותך עם מעט ביקורת.
      רוב הקוראים שלך (ואני פה מספיק זמן בשביל להכליל) באים מהשמאל החברתי. הרבה אנשים קוראים גם פה וגם בj14 (מן הסתם, הם מפרסמים אצלם חצי מהכתבות פה). בכל ההפגנות מתחת לעשרת אלפים איש, כלומר אלו עם מסר ברור ומובחן (ומה לעשות, שמאל חברתי), לא תמצא אפילו בנאדם אחד שבעד ייצוא הגז (וזאת אחת מהסיבות שאני לא הולך להפגנות האלה למרות שעם חלקן אני מסכים). למעשה, מעצם ההגדרה כל מי שרצה את ועדת שישינסקי רצה ממשלה גדולה, כי רק לממשלה גדולה וחזקה יש כוח לפתוח הסכמים כמו שנעשה.

      עכשיו לביקורת שאני מכנה "המסר הכפול של האתר" (בדחילו וברחימו) ורמזתי על זה בפוסט על פרס.
      אתה טוען שאין ממשלת שמאל או ימין, עם זאת בכל הנושאים שאינם קשורים ישירות לשיטה המוניטרית אתה (אתם?) נוקט בכיוון מובהק. לדוגמה ענין ייצוא הגז. אמנם לא בדקתי אותך על זה מעולם (וזה כנראה כבר לא יקרה) אבל אם הייתי כותב פוסט בעד ייצוא הגז, ולא מתחבא בטוקבקים, הוא היה עולה? והאם הוא היה מקבל התייחסות עניינית מהקוראים? לא יודע אבל לא מרגיש ככה.
      תנועת ה99% היא שמאל חברתי מובהק. אני לא אומר שזה לא בסדר או שאין לזה במה פה, אבל למה להכחיש?

      אתה טוען שהתקשורת ואנשים מסוימים מסיטים נגד החרדים ו"הכסף" כי זה נוח להם להתעלם מהשיטה, אחרי זה אתה עושה nitpicking על כמה בדיוק קילומטרים עשה האוטו של פרס. אני לא אומר שזה לא חשוב או מעניין, אבל אני מרגיש סתירה, או דיסוננס מאוד חריף.
      שלא תבין אותי לא נכון, אני נהנה מאוד לקרוא פה כידוע לך, במיוחד ואפילו את הדיונים המספרים המדויקים שמראים בדיוק כמה הכל עולה לנו. הדבר היחיד שחורה לי זה שפעם ב- יש איזה שהיא התממות, והכל חוזר ל"שיטה", פתאום אין שמאל וימין.
      הדבר היחיד שחורה לי זה ההכחשה. אני לא מתבייש להגיד שאני ימין חברתי מובהק (ולקבל פה על הראש), ואני מרגיש שאתה קצת מתבייש להגיד שאתה (והאתר) שמאל חברתי מובהק (והחבירה של התנועה לשינוי מוניטרי לארץ חדשה סגרה את הפינה הזאת באופן סופי). למה זה?
      מה אתה אומר? איך אתה פותר לי את הדיסוננס?

      מקווה שתקבל את הביקורת ברוח טובה כי זאת כמובן הכוונה.

      מחק
    3. פרס הוא ימין חברתי? לא נראה לי
      לחפור כל יום רק על השיטה המוניטרית היה מבריח לערן את הקוראים די מהר. התעסקות באקטואליה כמו ועידת הנשיא וחשיפת עובדות כמו תקציב בית הנשיא המנופח היא מבורכת.

      אני חושב שאתה טועה בביקורת עורב

      אהוד

      מחק
    4. העורב,
      קודם כל אני נהנה לקרא את הביקורות שלך מעצם העניין שהן ענייניות אם כי עם חלקן אני לא מסכים כמו זו.

      מה שאני טוען שאין טעם שתגרר להכללות אפילו לגבי j14. מגוון הכתבות שם כולל גם כאלה שהן "שמאלניות" מרגיזות וגם "ימניות" מרתיחות.
      וסתם על מנת שתבין על מה אני מדבר : מה אתה אומר על המאמר הזה שלי שפורסם בJ14 שמבקר את המחאה החברתית ואת הדרך שבה היא עובדת?
      http://j14.org.il/articles/26016

      לגבי ה99% - אני מכיר אגב את אחד ממקימי התנועה - שמאל מובהק הוא הדבר האחרון שאתה יכול להגיד עליו. גם השמאל וגם הימין היו מרגישים בנוח מאד בנוח לאמץ חלק מהאידיאולוגיה שלו.

      לגבי "המסר הכפול" במאמרים על החרדים ופרס. אלו שני מאמרים שונים בנושאים שונים:
      לגבי החרדים רציתי להראות (ומקווה שהצלחתי) שהבעיה היא מערכתית ובטח לא קשורה לסקטור כזה או אחר שמשתמשים בו בעיקר לצורך צבירת קולות ופופוליזם.
      סיקור חגיגות היום הולדת של שמעון פרס באה לבקר מערכת שמקדשת את מנהיגיה מבלי שתהיה לה היכולת לבקר את עצמה וזאת במקום שאותם מנהיגים יקדשו את תושביה.

      ערן

      מחק
    5. אהוד, אולי לא הבנת את הביקורת (אגב, נראה לי שפרס הוא די ימין חברתי לפי ההגדרות של היום, גם אם הוא מפאיניק בדם. אין לו איזה התבטאות בנושא שאני מכיר.)

      עכשיו, *גם אני* חושב שההתעסקות בנושא הזה היא מבורכת. כמו גם בחרדים, בתקציב המדינה, בצבא, ובכל הדברים שעולים לנו כסף שאנחנו לא אמורים לשלם. אבל חצי מהדברים האלה מקבלים סיקור מטורף, והחצי השני (לדוגמה העיסוק בעובדי הנמל) מקבלים זלזול ואת התשובה הלקונית על "השיטה".

      אני בגישת הThe more the merrier. אבל זה שפרס מותר, לפיד מותר, חרדים אסור, שטייניץ אסור (או אדיש), גז מותר, ביבי לא בפוקוס (לדעתי), נמלים אסור, הפלרה מותר, זה מבלבל ולא הוגן. וכל פעם שמשהו אסור, זה בגלל שזה "תחלואי השיטה המוניטרית שאוטוטו מחליפים אז אין טעם להתעסק בזה עכשיו".
      אני גם לא חושב שהאתר צריך להיות אתר "יבש" על השיטה המוניטרית כי אז הוא גם לא היה מגיע לאן שהוא הגיע (למרות שאני רואה קורלציה הפוכה מושלמת להצלחת האתר עם כמות הקונספירציה שבו [למי שזוכר את הכתבות על הORGONE...])

      מחק
    6. ערן, קודם כל תודה על ההתייחסות.
      לגבי j14, "אנחנו ה99%" זה משהו שיכולות להגיד הכתבות השמאלניות באתר. אני לא זוכר שראיתי שם מעולם משהו בעל "ניחוח" ימני, ואני נכנס לשם לפחות פעם בשבוע מתחילת המחאה. אשמח אם תתקן אותי.

      לגבי המאמר שלך שנהנתי לקרוא עוד אז, הוא עדיין נופל בעיניי בתור ביקורת פנימית על השמאל החברתי מתוך השמאל החברתי במטרה להשתפר. זה משהו שמאוד אופייני, במקרה.
      מה שגם שיכולות הסינון שלהם מאוד בעייתיות, אני עד היום לא בטוח שהם בכלל קוראים עד הסוף את מה שהם קוראים, וזאת מאחר והם העלו גם פוסט *שלי* בתחילת המחאה...

      ובנימה אישית יותר, אז איפה אתה כן ממקם את עצמך אם לא שם?

      מעניין לשמוע את מה שאמרת על אחד ממקימי ה99%, אשמח אם תוכל לפרט יותר (בלי שמות אבל עם אידאולוגיה.)
      אני מבין קצת יותר את הראש שלך אחרי הפירוט הזה, אבל אני עדיין מרגיש שיש איפה ואיפה.
      נראה לי שההבדל בינינו הוא שאני חושב שהבעיה המוניטרית לא פוסלת את קיומן של בעיות אחרות בחברה (פיננסיות, חברתיות וכו'). אני חושב שאין ברירה אלא לטפל בהן במקביל. בגלל זה כנראה הייתי היחיד פה שלא התחלחל מהתקציב של ביבי שיאיר לפיד הגיש.
      הרושם שאני מקביל תמיד מהאתר הוא שברגע שתשתנה השיטה המוניטרית אז כל הבעיות האחרות יעלמו מאליהן ולכן אין טעם להתייחס אליהן או לתקן אותן, וצריך להתמקד רק בזה. אם לנסות מטאפורה כמו האוטובוס שלך, אנשים שגרים בדירה שלא עברה חיזוק נגד רעידות אדמה, יושבים ומחכים שזה ישתנה או אפילו פועלים לשנותו. בינתיים הם לא מנקים את הבית, לא משלמים חשבונות, שותים רק מים ואוכלים רק לחם, לא שולחים את הילדים לבית ספר ולא טורחים לנעול את הדלת, כי "גם ככה הבית עומד לקרוס אז מה זה משנה?"

      יאללה, תודה וביי בינתיים.

      מחק
    7. לגבי ה99% אני מכיר את האיש אבל אני לא חלק מהתנועה הזו והוא רק אחד מבין כמה ככה שזה לא רלוונטי מי הוא אלא לאן חברי התנועה יקחו את זה.

      אני מעולם לא טענתי שחיינו יהיו דבש וקוקוסים אחרי שינוי השיטה אבל אני טוען שכשלגוף יש סרטן קודם תטפל בסרטן ואחר כך בציפורניים החודרניות באצבעות.
      הבעיות החברתיות לא יעלמו מאליהן אחרי שינוי השיטה אבל אז תוכל לטפל בהן. לדוגמא: שיוויון חברתי או שיוויון הזדמנויות בעסקים היום זו ססמא שאי אפשר ליישם תחת השיטה אבל גם אחרי שתשנה את השיטה זה לא מבטיח עולם שיוויוני אלא מניח את התשתית לעולם כזה כך שאם תרצה, תוכל ליישם. אותו הדבר לגבי שוק חופשי.

      אני כן מסכים שעד שהשיטה תשתנה לא צריך להרים ידיים אלא להלחם במסגרת המצומצמת שכן מאפשרת השיטה הנוכחית. אז כן אפשר למנוע זכויות יתר מהאחרים ולדוגמא שנתת אני גם נגד זה שהחרדים יקבלו יותר מכל אחד אחר (וגם כתבתי את זה) אבל מפה ועד להציג אותם כבעיה העיקרית שאם נפתור אותה נגיע לגן עדן עוד בחיינו -זה הדבר שאני יוצא נגדו ואני חושב שהיום כבר כולם מבינים שזה לא נכון.

      ערן

      מחק
    8. העורב, אם אתה מעצבן קוטר - הלוואי שכולם יהיו כמוך

      מחק
    9. עורב,

      השיטה המוניטרית היא בהחלט שורש הבעיה. היא יוצרת "אקלים" כלכלי-תרבותי שלילי. היא מעודדת אנשים לגנוב ולרמות. היא מעודדת אנשים לא לעבוד. מעודדת להעלים מס. כל שאר הנושאים שעליהם דיברת הם תוצר לוואי של השיטה.

      מחק
    10. אני אגיד לך מה הבעיה (חוץ מהעובדה שערן לא יסכים איתך):
      שאם אתה צודק, אז בראייה היסטורית, אם היינו מסתכלים עם מכונת זמן על תקופת הגרינבאק של לינקולן, הנס של וורגל, או גרמניה הנאצית (זוכרים?), נמצא בהכרח אקלים כלכלי תרבותי חיובי, ללא גניבה ורמאות, כשכולם עובדים ורוצים לעבוד ולשלם מס.
      חושב באמת שזה מה שהיינו רואים או שזה לא כזה פשוט?

      מחק
    11. תרשה לי לא להתייחס לגרמניה הנאצית ול"נס של וורגל" (שאני לא כ"כ מאמין בו).

      ממה שקראתי, תקופת הגרינבק בארה"ב הייתה תקופה מאוד טובה בארה"ב שהעבירה את ארה"ב החצוייה והשבורה אחרי מלחמת האזרחים למעצמה כלכלית.

      אני יכול להעיד על עצמי, שמאז שאני מחזיק בביטקוינז, ההתנהגות שלי כצרכן השתנתה. אני חוסך הרבה יותר, ואני יותר רוצה לעבוד. ו-70% מהמשכורת שלי אני ממיר לביטקוינז.

      מחק
    12. עורב מי אמר שרק ממשלה גדולה יכולה לפתוח מחדש את הסכמי הגז?
      נניח שהממשלה עשתה טעות היא לא יכולה לתקן אותה?

      מאיזה כוח יכולה ממשלה לפתוח הסכם? מאותו כוח שממנו היא עשתה את ההסכם מלכתחילה.

      מחק
    13. אנונימי אתה לא מאמין בנס של וורגל,סימן שלא העמקת מספיק בשיטות כלכליות.
      הביטקוין שאתה כ"כ אוהב באמת טוב יותר מכסף של הממשלה בהרבה אבל מעודד אגירה וירידת
      מחירים.
      תחשוב,כיון שכמות הביטקונים מוגבלת ככל שעובר הזמן הכדאיות לאגור גדלה והכדאיות למחזר
      קטנה,זה מוביל לירידת מחירים(של המוצרים והשירותים),עליה בערך הביטקוין,וקיפאון.
      זה אפילו גרוע יותר מהזהב כי זהב חדש עוד נמצא בכמויות מסוימות.

      מחק
    14. ומה רק בירידת מחירים? שיש תמריץ לאנשים תמריץ לצאת לעבוד?

      ולעולם לא תהיה באמת דפלציה דרסטית. בגלל שביטקוין הוא לא הקריפטו-מטבע היחידי. השוק יכול לייצר כמה מטבעות שהוא רוצה בהתאם לדרישה.

      מחק
  9. לבוריס היקר,
    לפתרון שלך יש בעיה פרקטית.
    מי ינהל את הגוף שאתה מציע ומה הבעיה לשחד את האנשים שם או לשתול אנשים בגוך הזה?
    לכל פתרון יש בעיות משל עצמו כמובן, מה שאני חושב שנכון לעשות זה מה שעושים כאן באתר - ליידע את הציבור, וככל שיהיה מצב יותר קשה אנשים יחפשו יותר תשובות.
    כש"ללכת לעבוד ולחזור לראות טלביזיה" יתחיל להיות קשה יותר לציבור, הם יצאו לרחובות והאתר הזה יוכל לשמש כגוף מכוון - כי האנשים כאן בנו אימון ואמרו וחזרו על האמת לפני שהיא נחתה לכולם על הראש כמו כדור ברזל.
    הגוף שאתה מציע חייב להיות מורכב מהמון אנשים - אפשר לשחד 100 אנשים אבל שזה מגי לאלפים....
    הרבה אנשים צריכים להיות מיודעים ולהבין מה הבעיה האמיתית בכלכלה כדי שיהיה שינוי.
    זה דורש זמן, ולצערי זה דורש אנטיליגנציה, צריך ליידע מסה קריטת מסויימת לגבי האמת הכלכלית ומשם זה כבר יתגלגל לבד.
    בהצלחה לכולנו
    אמיר

    השבמחק
  10. עורב
    אתה טועה להבין שאתה קורבן של האולטרה קפיטליזם שאתה מצדד בו.
    למען הסר ספק, אינני בעד סוציאליזם, איני בעד יחימוביץ, איני בעד מדינת רווחה.
    אני בעד יצוא חלק מהגז. 40% נראה לי סביר. לא התעמקתי בזה.

    אבל האולטרה קפיטליזם שאתה דוגל בו, תמיד יגרום להשתלטות החזקים על המשק, והם יצרו מונופולים שיהיו יקרים לך מאוד והם ינפחו בועות שיתפוצצו על ראשך.

    הפתרון הוא באמצע. מה זה האמצע הזה..? קשה להגיד. גרמניה למשל זה סוג של דוגמא לקפיטליזם מרוכך.

    שמעון חש.

    השבמחק
  11. אני חוזר ואומר- את החזרת הסדר והצדק לסידרם לא משיגים אלא באמצעות דם. החזק לא ירפה ולמקופח אין דרך לתקן בדו שיח של חרשים . בדו שיח של חרשים מעולם לא הושגו תוצאות.

    השבמחק
  12. שלח וסלומיאנסקי מכרו אותנו בדיוני הריכוזיות..

    השבמחק
  13. אין בעיה לקחת שלד של גוף שכבר קיים , כמו זה שיזם למשל את הגעתו של ביל סטיל לארץ או גופים אחרים שיתאחדו לארגון אחד ויתחילו לעבוד ביחד. את הארגון הזה אפשר לאייש במתנדבים ובנוסף גם במקבלי שכר מקצועיים שיתפקדו כמו ארגון מקצועי לכל דבר. המימון של גוף כזה ימומן מכולנו בין אם באמצעות תרומות קטנות ממאות אלפי אנשים שירצו לקדם את הנושא ובין אם דרכים יצירתיות אחרות (למשל מודעות אדסנס של גוגל בכל עשרות האתרים שמדברים על אותם העניינים שהאתר הזה מדבר , ועוד שיטות אחרות). באותו אופן שיש טייקונים שממנפים כסף של בנקים, אגחים ומניות לכדי קידום אינטרסים פרטיים שלהם , כך גם אנחנו יכולים למנף זמן, ידע ומקצועיות של מאות אלפי אנשים שירתמו למאמץ המשותף לקידום המתרות שלנו. אני בטוח שאם נחפש טוב מבין הקוראים פה ואתרים אחרים בארץ (מדובר בכמה מליוני צפיות) ,נמצא משפטנים, עורכי דין, ייחצנים, אנשי מכירות , מקימי אתרים, מקדמי אתרים באינטרנט ואולי אפילו לוביסטים , אנשי תקשורת וכדומה שיכול לשמש לצבא של אנשי מקצוע שאף טייקון לא יכול היה לשכור בפחות מכמה מליוני שקלים. תקרא לזה שילוב של בנק הזמן שהתחבר לנס של וורגיל לקידום הקהילה שמטרתה למנף ידע,מקצועיות, כוח אדם לכדי פעולה.
    לדעתי מליון קוראים באתר הזה ועוד כמה מליוני קוראים באתרים אחרים הם גרעין מספיק בשביל להתחיל לעבור משלב הבעת האינפורמציה גרידה לידי פעולה מעשית של שינוי.
    לגבי השוחד , שתילת אנשים וכו...למה אתה לא מצליח לשתול ולשחד אנשים שהטייקונים גייסו , כנראה שזה לא ממש פשוט לעשייה

    השבמחק
    תשובות
    1. בוריס, אל נא תעשה את הטעות הטירונית של לבלבל מיליון קוראים באתר עם מיליון צפיות דפים באתר מאז הווסדו...

      מחק
    2. אני מחבר מליוני צפיות גם של אתרים אחרים , אבל לדעתי יש לפחות 50-100 אלף קוראים אקטיביים עם כניסות ייחודיות לכל אתרי "החדשות האלטרנטיביות" בארץ..ברור לי שאין מליוני קוראים בו זמנית, אבל לדעתי יש פוטנציאל של מאות אלפים שהם קצת פחות מעורבים אקטיבית ומשמשים כצופים פאסיביים, אבל יכולים לקדם את המטרה הזו לא פחות טוב מכל מגיב אקטיבי פה.

      מחק
    3. 50 אלף איש זה אולי הגבול העליון בתרחיש הכי אופטימי, אבל המספרים עולים מדי יום, וזה מה שחשוב.
      כשאני מרגיש שאני יכול לדבר עם פקיד הבנק שלי על מה זה רזרבה חלקית ולמה זה רע, יש הרגשה של שינוי באוויר, ונראה לי שלזה ביל סטיל התכוון כשדיבר עלינו ספציפית.

      מחק
    4. גם אם תחבר את מספר העובדים של טבע, אינטל(ישראל), כיל ,צק פוינט ,חברת החשמל ועובדי הנמל ביחד לא תגיע לסכום הזה. ונראה לי שהם מצליחות לקדם לא רע את האינטרסים של עצמם עם הטבות מס וזכויות יתר מופלגות. מתי בדיוק תתחיל העשייה כשנגיע ל7 מליון??

      מחק
    5. טיעון יפה, אבל מה ששונה מהדוגמאות שנתת הם ששם העובדים מאוגדים, די זהים בגדול ויש להם מעט מנהיגים שמדברים בקול אחיד.
      את הביטוי Herding cats אתה מכיר?

      אני לדוגמה מסכים עם הרבה ממה שכתוב באתר, כל העניין של השיטה וכו'. אבל אני לא מסכים עם הפתרונות שהוצעו. אני מתנגד בתוקף לרעיון של "ועדה מוניטרית", והיה לי קשה לא לגחך כשהתשובה של ביל לשאלות על שחיתות הייתה משהו אופטימי בסגנון "תבחרו אנשים יותר טובים או תרוצו בעצמכם".

      מחק
    6. שליחה לפני הזמן...
      השאלה שלי היא: האם ביל סטיל או ערן מייצגים את הדיעה שלי?
      כן או לא? כן ולא.
      תכפיל את זה ב50000 קוראים שחלקם לא מבינים עד הסוף או לא מסכימים עם הכל, או רק עם גרסה מרוככת...

      מחק
    7. אני לא מנסה לקדם כאן אוטופיה דוגמת "הרצון הכללי" של רוסו. אין שום סיכוי שכולנו מסכימים בצורה אחידה על אותם הדברים. מאידך אני די מאמין שיש מספיק דברים שאנחנו כן מסכימים עליהם שבהחלט אפשר להתאחד מאחוריהם ואותם כן אפשר לקדם בצורה אקטיבית. אין פה המונים נבערים שאין סיכוי ללכדם בשל בורותם. אם הם פה כנראה שהם בכל זאת מבינים דבר או שתיים מרוח הדברים שהאתר הזה מציג לכן Herding cats לא תופס במקרה הזה, לא יותר ממה שהוא תופס למשל בארגונם של עובדי הנמל או חברת החשמל או כל ארגון בסדר גודל זהה לשלנו, בכל המקרים הם מצאו דרך מאוד אפקטיבית לקדם את עצמם גם אם לא אחרון העובדים יודע בוודאות את כל הניואנסים של החוזים וההסכמים שהם חתמו.
      לגבי ביל סטיל, השאלה שאתה צריך לשאול באמת היא - אם הייתה לך בחירה אחת בלבד - לתת לכל צופה בישראל לראות את הסרט שלו האם היית בוחר כן או לא לתת להם לצפות בו. אם התשובה היא לא אז בהחלט לא ניתן עוד התווכח על העניין ואכן הקטבים לא ניתנים לגישור.

      מחק
    8. זה ברור, אבל אתה לא יכול לגייס באמת אנשים סביב "בעייה" (אלא אם כן יש לך מלא ג'ל בשיער), אתה יכול להפיץ מידע, וזה מה שהאתר הזה עושה.

      אנשים מגייסים סביב פתרונות. יש באתר פתרונות, אבל זה באמת work in progress ברחבי העולם. הבעיה היא שיש הרבה פתרונות.

      ובמקרה של עובדי חברת חשמל או הנמל, האינטרס שלהם זהה ואחיד - קביעות, משכורת יותר גבוהה ופנסיה מובטחת. הניואנסים לא משנים.

      מחק
    9. דעתי היא פשוטה מאוד. אם לא נדע להקים גוף פרקטי שיצבור ניסיון מעשי במימוש האג'נדה לשינוי מערכתי כלכלי במדינה לעולם לא נוכל לעשות שינוי ממשי. גם אם כל המדינה תקרא את הבלוג הזה יום יום לא יהיה מי שבעצם יעביר את ההליך הזה מהמישור התיאורטי למישור המעשי. ייתכן והמודעת הרבה תיצור לחץ מצד המדינה לעשות שינוי כזה או אחר , אך בעצם שוב נסמוך על צד שלישי( שכמובן יהיה נתון ללחצים עצומים מצד אינטרסנטים) שיעשה עבורנו את העבודה.
      יש כשל האינהרנטי ברצון שלנו לסמוך שגוף רקוב יתקן את עצמו, כשמכתחילה הוא כושל מהיסוד. כאן בדיוק אנחנו יכולים להיכנס לתמונה. אם אכן יקום גןף כזה יהיה לו כבר הניסיון המעשי, הפתרונות, תשתית כוח האדם והידע לעשות את השינוי.הרי גם אם מחר פתאום יקום ראש הממשלה ושר האוצר בכבודם ובעצמם ויגידו צריך שינוי , פשוט לא יהיה אף נציג או גורם מטעמינו שייעץ לו או ייתן פתרונות אלטרנטיביים שמוצעים פה באתר . מה אתם מצפים שהם יחפשו פתרונות באינטרנט או יתחילו לקרוא באתרי חדשות אלטרנטיביים. בקיצור מלכוד 22 שלא ניתן לפתור אלא על ידי פעולה ממשית. זאת דעתי , לפעמים אחוז אחד של עשיה שווה יותר מ-99 אחוז של לימוד, הסברה ודיבורים באוויר.

      מחק
    10. יש לך כבר גוף כזה.
      את התנועה לשינוי מוניטרי אתה מכיר? זה אלה שהביאו את ביל סטיל לארץ...
      מה עוד אתה יכול לרצות?

      מחק
    11. יכול להיות שפספסתי מהאינפורמציה באתר אבל הגוף הזה לא כל כל שקוף לי למרות שהאגנדה שלו ברורה.כמו מי עומד בראש הגוף או האם זה מספר גופים שהתאחדו, מיהם חבריו, כיצד הם נבחרו, כיצד הוא מממן את פעילותו, כיצד ניתן להצטרף אליו, מה דרכי הפעולה שלו,מה ההישגים שלו עד כה וכו..

      מחק
    12. היי בוריס
      מי שמגיע לכנסים שלנו לומד להכיר את האנשים הפעילים פנים אל פנים ושומע דיווח מפורט.
      אתה מוזמן לפנות אלינו דרך האתר או עמוד התנועה בפייסבוק אם אתה רוצה לקחת חלק. אתה צודק לגבי שקיפות אבל בשביל להעביר את האינפורמציה צריך לנהל את זה ונדרש עוד כוח אדם כי אנחנו כולנו אנשים עובדים.
      זו קריאה פתוחה לכל קוראי הבלוג להצטרף לתנועה ולקחת חלק.
      אגב המימון הוא מכיסינו והתרומות שאנו צוברים בכנסים.

      שחר מהתנועה לשינוי מוניטרי

      מחק
    13. אשמח שחר, יש לכם כנסים גם בראשון לציון?

      מחק
  14. שמעון, האולטרה קפיטליזם שאני מצדד בו לעולם *לא* יגרום להשתלטות החזקים על המשק, כי הוא יגרום לכך שמתחרים קטנים, זריזים ורעבים יזנבו ויגנבו נתח שוק מהמתחרים השבעים שלהם.
    מה מונע מהמתחרים האלה (הרמי-לוי האלה כביכול) לקום?
    1. רגולציה ממשלתית.
    2. אשראי זול לטייקונים ויקר לעסקים קטנים ו"מסוכנים".
    3. מיסוי גבוה לקטנים ונמוך לגדולים.
    4. חוסר רשת ביטחון (לפרטיים!!! לא לחברות) למקרה של כשלונות עסקיים. (מודל הFlexicurity לדוגמה)
    5. החזקה צולבת של (מעט) הגופים הפיננסיים שקיימים בידי הגופים הריאליים שיוצר גילוי עריות פיננסי.

    אין שום דבר מהדברים שכתבתי למעלה שבכלל דומה,קרוב, מזכיר או חולק שורש בנייני עם אולטרה קפיטליזם. יש לזה שמות רבים אחרים: פרוטקציוניזם, פלוטוקרטיה, קלפטוקרטיה, אוליגרכיה. זה לא קפיטליזם וזה לא סוציאליזם, זה הפרנקנשטיין המפלצתי שנוצר מלקחת את הגרוע ביותר משניהם.

    כשננסה את השיטה שלי תבוא ותגיד שהיא נכשלה ושאני קורבן שלה. עד אז...

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב,
      טבע האדם רע מנעוריו.
      שוק חופשי לגמרי הוא חוק הג'ונגל. החזק שורד.
      להבדיל מה'ונגל, אנחנו בני אדם.
      אצלנו תמיד יש שחיתות ופרוטקציות ונפוטיזם.
      שוק חופשי לגמרי ללא שום פיקוח תמיד יוביל להשתלטות החזקים ואז הם יגייסו את הממשלה לצידם וכו. מונופולים ושאר ירקות

      מה דעתך על המודל הגרמני?

      שמשון

      מחק
    2. אתה סתם ממחזר סיסמאות וקשה לי להלחם בזה.

      בשוק "שלי" יש מקום לרגולטור עצבני, נושך ואפקטיבי, כל עוד הוא מגביל את עצמו רק לדברים שבאמת צריך אותו (פירוק קרטלים שנוצרים מזה שטבע האדם רע מנעוריו).
      איך נלחמים בשחיתות? שקיפות ונהלים
      איך נלחמים בפרוטקציות? שקיפות ונהלים
      איך נלחמים בנפוטיזם? שקיפות ונהלים

      אתה חושב שהחזקים תמיד צריכים את הממשלה לצידם כי אתה רגיל לממשלה חזקה. ממשלה קטנה שמתעסקת במעט תחומים היא יעד פחות נוח ואתה מקבל פחות ROI.
      כשיש פיקוחים, מסים, מכסים, רגולציות מפה ועד הודעה חדשה, אז יש טעם (ואפילו "צורך") לשמר ולשמן את גלגלי המערכת כל הזמן.

      המציאות היא (ותבדוק אותי על זה) זה שאיפה שיש רגולציה תמיד אתה מגלה "במקרה" גופים גדולים, שבעים ומושחתים עם אצבעות מלוכלכות בכיסים של פוליטיקאים. ואיפה שאין אתה בד"כ מגלה הרבה מאוד עסקים שמתחרים אחד עם השני על מתח רווחים מינימלי.

      תן לי לינק למודל הגרמני ואני אענה לך, אני לא מכיר מספיק טוב.
      המודל הגרמני היחיד שאני מכיר זה שאתה יכול לפלוש לדירה בקרויצברג בברלין (קהילת הביטקוין הצפופה בעולם, אגב!)
      ואי אפשר יהיה לפנות אותך...

      מחק
    3. החזקים לא תמיד צריכים את הממשלה, אבל אם היא קיימת, ותמיד היא קיימת, אז הם משתמשים בה.

      עם ממשלה קטנה מאוד, ללא שום פיקוח, הם פשוט יעשו את העולה על רוחם כי הם חזקים.
      זה מה שבוש ניסה לעשות, לא? צמצום הממשלה, ואז הקפיטליזם החזירי השתולל.

      לדוגמא,
      ניתן לומר שאמריקה היא שוק חופשי יותר משלנו עם הגבלים עסקיים חזקים יותר למניעת מונופולים (כולל קנסות עתק לאינטל, מייקרוסופט על קרטליזם), עדיין כל המחלות מתקיימות שם.

      עם זאת, באירופה, החזיריזם ממותן, אך זה ע"י ממשלה ופיקוח גדולים ונשכניים.

      בגרמניה למשל יש אחוז גבוה מאוד של עסקים קטנים.
      אך זה מושג ע"י פיקוח ממשלתי ועידוד ממשלתי.
      יתכן שהאופי האירופי, שהוא מושחת וחזירי פחות מהאופי המזה"ת-ישראלי-אמריקאי, מאפשר לדבר להתקיים.

      לינק מפורט להתנהלות הגרמנית, צריך לחפש..

      שמרון נח

      מחק
    4. עורב אני גם בעד אולטרא קפיטליזם אבל הבלבול מוח של הלתת לעסקים קטנים הלוואות זה מה שאומרים בתקשורת ביום העסקים הקטנים וזה שטויות במיץ עגבניות.
      כל האתר הזה הוקם בשביל שלא תגיד את הדברים האלה אני מתפלא עליך.
      אין להם בטחונות ולתת לעסקים קטנים הלוואות זה דבר טיפשי מאין כמוהו אחרת הבנקים כבר מזמן
      היו נותנים להם.
      מה שנכון זה שעסקים קטנים צריכים כסף והסעיפים האחרים שציינת והשיטה הכלכלית מונעים את זה.

      מחק
  15. אני חושב שהאגודה לשינוי מוניטרי צריכה ללכת צעד אחד קדימה, לא לחכות שהשיטה תשתנה כי זה לא יקרה בקרוב. צריך לארגן מסע התרמה שיממן לוביסטים שיעבדו מטעם החברה לשינוי שיסבירו ויקדמו את הנושא ישירות בכנסת, אני אישית אתרום מכספי לעניין .

    מי מרים את הכפפה?

    השבמחק
  16. JFK באותו נאום שכותב הבלוג ציטט פסקה ממנו
    דיבר בגדול על התפשטות הקומוניזם בעולם ועל הסכנה שלו לחברה החופשית.

    גם דבריו על סודיות ועל מועדונים סודיים סגורים הוצאו לגמרי מהקשרם.

    אם להקשיב לכל הנאום, עד כמה שהבנתי קנדי התכוון לכך שלמרות שחופש הדיבור הינו ערך עליון הוא מבקש מהעיתונאים ומהעורכים שהעיתונות החופשית צריכה להיות מודעת לסכנה שבקומוניזם ולהפעיל ביקורת (צנזורה) עצמית כשצריך על מנת לעזור ולא לפגוע במאמצים הביטחוניים הלאומיים. קנדי כמובן ניסח את זה הרבה יותר יפה ממני.

    http://ia700504.us.archive.org/5/items/jfks19610427/jfk_1961_0427_press_64kb.mp3

    הטענה שקנדי בנאום שלו דיבר על איזה "ממשלת הצללים של בעלי ההון"
    היא בולשיט ערוך ומזוקק של החבר'ה מבית זייטגייסט.

    יס-מן

    השבמחק
  17. ואוו... איפה מתחילים, עזבתי לכמה שעות ואני רואה שהחברה כאן ממש רציניים.
    אתחיל מהסוף:
    לגבי השחיטות בגרמניה אני חושב שסינדרום "הדשא של השכן ירוק יותר" במקרה הזה עובד חזק, לדעתי השחיטות שם כל כך רצינית שזה פשוט לא יוצא החוצה לתקשורת דברים "נסגרים" בתוך המערכת.

    לגבי הקמת גוף אני חושב שהגיע הזמן להודות שהחברה הפחות חכמים ופחות בעלי יכולת ניצחו את המערכת.
    הם יודעים שהם לא שווים הרבה ולכן הם מוכנים לוותר על הרבה "רווח" ודעתנות (אם יש להם) ובתמורה הם מתאגדים לגוף גדול וחזק שמכניס להם כסף - לאלה שהצליחו להתאגד כמובן.
    החברה עם האינטיליגנציה קצת יותר בררנים ולכן הם לבד או בקבוצות קטנות יחסית.
    אבל 1000 טיפשים יכולים להוריד גאון בודד בכל יום בשבוע ולכן הם ניצחו את השיטה.
    הטייקונים גם כן משתמשים באותו המנגנון חבורה של סופר חזקים קשה להפיל.
    וזה מביא אותנו לפתרון הפשוט שהוא להסכים על דבר אחד לעזאזל ולדחוף רק אותו - אם זה קיים - 50000 אנשים זה מספיק עלמנת ליצור שינוי ולמען האמת 10000 גם עושה ת'עבודה מבחינתי.
    השאלה היא מי מוכן להרים את הכפפה ולארגן את האנשים להסכמה, ואז לפעולה.
    אנשים יסכימו לבוא אם נמצא את המכנה המשוטף שבו הם ממש רוצים שינוי - סקר פשוט יתן את נתון הזה.
    ואז תוכנית לשינוי חוקים - ככה עובדים.
    מי מרים כזאת כפפה?
    על פי התיאוריה שלי לעיל - נראה לי שהאינטלגנטים ימשיכו לבד זה משהו דפוק אצלינו - נקודה.

    עורב אני ממש מחזיק ממך! וגם חושב כמוך - אתה עובד לבד או בקבוצות קטנות אני מניח, ולכן השיטה תמשיך לסובב אותנו כמו פורפרה.

    רעיון למחשבה,
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. הבסיס הוא ברכישת ידע ופיתוח יכולת חשיבה ביקורתית (פילוסופית אם תרצו).

      ההמשך הוא לאתגר את הסובבים ולנסות לגרום להם להתעורר ולפתח חשיבה ביקורתית (גם אם הם לא יאמצו את אותן דעות שאתה דובק בהן)

      המערכת תקרוס שמספיק אנשים ילמדו לחשוב באופן עצמאי - עד אז זה אתה בתוך עדר זומבים

      מחק
  18. העורב אתה כותב בהרבה בלוגים ועלו בי תהיות

    מתי אתה מספיק לעבוד?????

    השבמחק
  19. אמיר,
    השאלה היא כמה משכורות עולה דירה בגרמניה
    כמה משכורות עולה סל קניות בסופר
    כמה משכורות למכונית וכו וכו

    השאלה אם נותנים לאזרח לחיות או שרק אונסים אותו מכל כיוון....

    השבמחק
  20. ערן , רק אתה יכול לתת לנו קצת אינפורמציה לגבי כמות האנשים עם IP ייחודי שנכנסת בשבוע נתון לאתר על מנת שנדע לאמוד את מספר האנשים הריאליים שאיתם אולי נוכל לפעול לשינוי. נוכל להניח שהסכום הזה כפול פי 5 לפחות עם נחשב גם את שאר האתרים הרציניים שמטפלים בנושאים הללו. מספר לי עצות לי אליך :
    ראשית אפשר להרכיב רשימת תפוצה תפוצה של מיילים ולרכז (בהסכמה כמובן) אותם באתר דוגמת ה"שינוי המוניטארי" שיכול לשמש כפלטפורמת עוגן ביצועית שישמש כמוקד הפעולה של כלל התנועה בארץ (בשונה מפלטפורמה הסברתית דוגמת האתר הזה).
    עצה שנייה - להוסיף כפתור פייפל לאתר לקבלת תרומות שיעברו לגוף הביצועי , תוך שקיפות מלאה כמה כסף הועבר ולאן הוא הופנה.
    עצה שלישית - ליצור קשר עם אתרים נוספים שדנים בנושא (כולל אתרים שדנים חלקית בנושא, אבל קהל היעד דומה למשל "אמת אחרת")ולעניין אותם במיזם הזה. שזה כולל רשימות תפוצה+ גיוס כספים +מערך הסברה + גיוס מתנדבים.
    זה בגדול העיצות שלי להתנעה רצינית של המיזם שהקמת. אני בטוח שיש פה אנשים בקיאים פי כמה ממני שיכולים לתת עוד עיצות

    השבמחק
  21. אני כותב בדיוק בשני בלוגים...
    איפה עוד אתה חושב שראית אותי?
    אני גם בקושי כותב, ואז לפעמים יש לי יום חופש או שאני עובד מהבית ואז אני דוחף מלל של שבועיים (כמו בפוסט הזה :)

    השבמחק
  22. מאמר חזק מאוד, כל הכבוד ערן!

    השבמחק
  23. ל15:13 אתה צודק לגבי התנאים אבל אתה לא משווה תפוחים לתפוחים - גרמניה היא מדינה עשירה יש מאיפה לגנוב ככה שלא מרגישים הרבה.
    בישראל נכנסים לחוב כמעט מייד.
    אני לרגע לא אומר ששוה לגור כאן - אבל אנחנו "מתוכנתים" להמשיך לגור בישראל כי אילפו אותנו מנטלית. אבל זה סיפור אחר.
    אני רוצה לגור בארץ אבל אם אני קולט שזה מסכן אותי פיננסית - יש דרך בריחה מוכנה.
    לא קניתי בית עם משכנתה שתקבור אותי - חופש כלכלי שהרבה לא מעריכים, עד למלחמה הקרובה.

    השבמחק
  24. http://m.youtube.com/#/watch?v=LascVc3xLHk&feature=relmfu

    השבמחק
  25. איפה התחתית של הזהב..............

    השבמחק
  26. http://m.youtube.com/watch?v=J0WY117veoA&feature=relmfu

    השבמחק
  27. והסרטון הבא לדעתי הכי נוגע לנושא האתר הזה
    http://m.youtube.com/watch?feature=relmfu&v=dSc7IvuX0EA

    השבמחק
  28. קנדי ?
    זה לא הנשיא שמאפיה שמה בבית הלבן כדי להגן על האינטרסים שלה ?
    זה לא הנשיא שכמעט גרר את ארה"ב למלחמת עולם כדי להגן
    על ההשקעות של המאפיה בקובה (שהיו בהקפים עצומים) ?
    ולכן הוא חוסל.
    קנדי הוא המייצג הכי גדול של שחיתות שלטונית שמקורה הון-שלטון
    ולא סתם הון אלא ההון של הפשע המאורגן.
    בעלי הון תמיד היו גורם עוצמה בכל מדינה ובכל תרבות.
    אי אפשר שיהיה משטר שלא מתחשב בזה.
    הרעיון לפיו אדם שמשלם 100 ש"ח מיסים ישפיע כמו אדם
    שמשלם מליון ש"ח מיסים ומייצר המון מקומות עבודה - הוא הזוי
    ולא מעשי.

    השבמחק
  29. באבא בובה למה להיות פסימי?
    למה שאדם שמשלם 100 ש"ח מיסים לא ישפיע בדומה לאדם שמשלם מיליון ש"ח מיסים?
    אם תאמין שזה יכול לקרות ואחרים יאמינו התרחיש הדימיוני יהפוך למציאות.
    ובכלל למה שיהיה פער כזה גדול.
    אם ניקח שני אנשים עובדים ובריאים,פיזית ונפשית,באותו גיל במשרה מלאה.
    למה שאחד ירויח כ"כ הרבה יותר מהשני?
    ולא מדובר באיזה גאון שהמציא המצאה מדהימה שמשרתת את העולם אלא סתם בקומבינות הון שלטון
    ויצירת עושר פיננסי מניצול פרצות בחוק.

    אז כמו שכתוב באתר השיטה גורמת לפער ענק בהכנסות של האנשים ובמקום לקבל את המציאות
    ולהאמין שככה זה חייב להיות תמיד תאמין ההפך - ככה המציאות כי אנשים באופן חשיבה דומה לשלך
    מאמינים שככה חייבת להיות המציאות.

    השבמחק
  30. איזה גועל. חייבים להוציא את הלוביסטים מהכנסת ומהחוק אין שום ברירה אחרת, הכסף מאחורי הקלעים וההשפעה של בעלי ההון פשוט קובעות הכל ולא חברי הכנסת והשרים העלובים שמשנים את מוצא פיהם כל בוקר בעקבות הלחץ. מדובר בכנסת של חבובות, בובות על חוט, חייבים להעיף את הלוביסטים לכל הרוחות נמאס מההתערבויות הבוטות.

    השבמחק
  31. אינני רואה את פעולותיהם של פקידיה של מדינת ישראל, המתיימרים לדאוג לעניני האזרח בישראל, כנכונים, הגונים וצודקים מבחינה מוסרית או הגיונית. למעשה, ברור לי כי תהיה זו טעות קשה (אם לא כזב מחפיר) מצד אזרחיה של המדינה להתייחס לכל נושאי התפקידים של מי שפועל בשורות הממסד הישראלי כאל בני אדם מכובדים – ולו רק מכיוון שהם מבססים את רוב פעולותיהם בשירות האזרח על משאבי משלם המסים הישראלי אשר הוצאו מידו בחוזק יד, נגד רצונו ומבלי לבדוק עימו באם מה שנעשה בכספו מקובל עליו.

    בכל מקרה, אני אינני רואה – ואני סבור שגם שאר אזרחי המדינה צריכים להכיר בכך – את המוני משרתי הציבור המתיימרים לייצגני מבחינה ערכית כאנשי אמת. בנושא זה רואה אני את האחריות לפשע הגדול הנעשה במדינת ישראל כמתחילה בפקיד-העל הנמצא בראש הפירמידה של השלטון: ראש הממשלה.

    השקפתי לגבי היותם של ראשי ממשלת ישראל בני אדם שאינם מסוגלים לייצג אותי נכונה הלכה והתעצמה עם השנים, תוך כדי ראייתי את פעולתם, המנוגדת לערכי כאדם, כיהודי וכאזרח, אשר הסבה נזקים קשים לכל יושבי הארץ ומובילה לאסונות גדולים בהווה ובעתיד.



    מדינת ישראל, אשר היוותה מאז ימיה הראשונים ארגון של כזב בנושא האנושיות, האמת והמסורת היהודית, הביאה למצב שבו היא איננה מהווה יותר מצבר של כנופיות גזל המתחרות זו בזו על משאבי הציבור – ושומה על הציבור היהודי בה ללמוד ולראות את האסון הפעיל אשר בגללו אין הוא מצליח להתקדם ולהשיג הישגים ראויים לשבח מבחינה תרבותית, כלכלית
    מיום ליום, ההכרה הכואבת אך גם המפוכחת תופסת את מקומה. יש אדונים לארץ הזו והדמוקרטיה משרתת אותם ואת האינטרסים שלהם. כל היתר, וזה כולל את רובכם, נתונים במעמד עבדים החיים באשליית אדנות.

    השבמחק
  32. איפה ומתי אפשר יהיה לראות את הסרט המדובר?

    השבמחק
  33. יש פתרון והוא די פשוט.. הוא סהכ צריך להכיל את ההבנה שאין צורך לקבל רשות משום ממשלה או קבוצת כוח כלשהי בכדי לעשות מה שנכון.. העניין הוא.. מרוב דעות שרובן נסמכות על חלקי מידע, ספקולציות והרבה בטן מלאה אין ממש חיבור בין האנשים... אבל שוב.. לא צריך רשות מאפחד

    השבמחק