יום שבת, 18 בפברואר 2012

אז הכל פיקציה? דו"ח רישמי של הOECD קובע: העובד היווני עובד הכי קשה. הגרמני עושה חיים

היום כל ילד יוכל להסביר לכם מה הבעיה הגדולה של אירופה: מדינה  של עובדים חרוצים ועשירים בשם גרמניה מממנת מדינות עניות שבראשן יוון המורכבת מציבור נהנתן,מושחת, נצלן ובעיקר עצלן. הרצון של היוונים העצלנים לחיות על חשבון המדינות העשירות הוא מקומם. ודאי יהיה מקומם עוד יותר לגלות שהטענה הזו היא בסה"כ מניפולציה שיקרית של מי שיצר אותה ביחד עם התקשורת. אולי המניפולציה הזו היתה הכרחית כדי להסיט את התסכול של הציבור באיחוד האירופי מהניהול הכלכלי הכושל והשיטה הקלוקלת שמנהיגים ראשיה אל עבר ציבור תמים שמשמש כשעיר לעזאזל.


אגדת היווני הנהנתן,המושחת והנצלן שנהנה מתנאים סוציאלים מופלגים ,גב אינסופי של ארגוני עובדים ומהעלמות מס , הופרך היטב במאמר שפורסם בבלוג גולית.
הפעם נתרכז באגדת היווני העצלן.
בדו"ח שמופיע באתר הרישמי של  OECD (ארגון המדינות המפותחות) ניתן למצא סטטיסטיקה* מעניינת לגבי המספר הממוצע של שעות העבודה השנתיות של עובד בכל אחת מ36 המדינות המפותחות. מי שיעיין בסטטיסטיקה הזו יגלה להפתעתו ,שבניגוד לכל מה שאומרים לנו בתקשורת, מספר שעות העבודה שמקדיש העובד היווני בשנה הוא הגבוה ביותר מבין כל המדינות המפותחות (להוציא רק את דרום קוריאה).
מפתיע עוד יותר לגלות ,שהעובד הגרמני החרוץ שמציל את היווני העצלן ,מקדיש לעבודה רק 65% משעות העבודה המקובלות של העובד היווני הממוצע. יותר מכך, גרמניה אפילו ביחס לשאר המדינות המפותחות מדורגת בין האחרונות  בקטגוריה הזו.

צפו בטבלת מספר השעות הממוצע השנתי של עובד במדינות המפותחות לשנת 2010.
לצפייה בטבלה המלאה לחצו כאן

 
טענה נוספת אפשרית היא שאמנם היוונים עובדים קשה אבל בגלל עצלנותם יעילות עבודתם או לחילופין כושר היצור שלהם נמוך. גם טענה זו איננה נכונה. אם אכן היוונים מיצרים פחות ,היינו מצפים לפיכך לראות גם ירידה ברמות היצוא שלהם. זה לא המצב, בגרף הבא ניתן לראות כי קצב צמיחת היצוא היווני (בירוק) הוא כיום הגבוה ביותר מבין מדינות האיחוד והרבה מעבר לצמיחה ביצוא הגרמני (כחול):




אין ספק בעובדה שגרמניה אכן מממנת את חילוץ היוונים אבל הסיבה העיקרית לכך מקורה בהלוואות חסרות אחריות ומסוכנות של גופים פיננסיים (גם גרמניים) לממשלה היוונית ,שמצידה השקיעה אותו בשיפור התנאים של אלו שגם כך חייהם בלשון המעטה משופרים. הבעיה שהטלת מדיניות צנע כדי להציל חברות פיננסים שהסתכנו במודע על חשבון הציבור, זה כנראה לא משהו שיעבור בדעת הקהל. היה צריך למצוא סיפור כיסוי קצת יותר פיקנטי,כזה שיגרום לאנשים להוציא את האגרסיות הרחק מראשם של אדריכלי האסון. חינוכו והענשתו של עם "נצלן,עצלן ומושחת" זו בהחלט סיבה טובה להטלת מדיניות כזו. הרי ביננו, בעידן היום שכל כותרת בעיתון כבר הופכת לעובדה , מי ילך לחקור מהי האמת.



* הנתונים נלקחו מ2010 (שזו השנה האחרונה המעודכנת),עבור 4 מדינות אין נתונים בשנה זו אך על סמך נתונים השוואתיים משנים קודמות הן מדינות שתמיד הופיעו מעל גרמניה אך מתחת ליוון בקטגוריה זו.

14 תגובות:

  1. זה מטורף כמה שטיפת מוח אנשים מוכנים לספוג

    השבמחק
  2. זאת עוד דוגמא לאינספור דוגמאות למה שקבוצת בילדרברג רוצה שנדע ונאמין.
    מצורף אתר למידע מעורר http://hidden-reality.co.il/2011/10/25/417/

    השבמחק
  3. זה לא נכון לבדוק את הנתון הזה, בלי לבדוק במקביל נתוני אבטלה, גיל יציאה לפנסיה, שנות פנסיה וכו'. בעצם, לבדוק את אופן מימוש הפוטנציאל של שוק העבודה. זה גם לא נכון- לא מקצועי, לדבר במונחים של עצלות. בואו נדבר על יעילות. אני אסביר:

    נניח שיש לנו משק, שמתוך כח העבודה הזמין שלו עובדים 50%, ומייצרים 2000 שעות שנתיות בממוצע לאדם עובד. לעומתו משק שמנצל 90% מכח העבודה, אבל מייצר 1500 שעות בממוצע לאדם עובד. איזה משק יעיל יותר? באיזה משק האדם העובד (העובד באמת) נהנה מרווחה גדולה יותר? היווני שנאלץ לעבוד כמעט 700 שעות שנתיות יותר מהגרמני, אבל מתוגמל, שנתית, במקרה הטוב, כמו הגרמני? או הגרמני, שנהנה מ-700 שעות פנאי שנתיות, יותר מהיווני? ומרוויח כמעט אותו שכר?

    בכלל- אם העובד היווני עובד יותר מהגרמני, איפה ההשקעה ברווחה של העובד היווני? לאן היא הלכה? התשובה ברורה: לפרנס את הלא-עובד היווני... כלומר- העובד היווני לא נהנה מההשקעה הזו, אלא מי שלא עובד. המשק היווני (גם הישראלי, אגב) מעודד ומתגמל אי עבודה. זו הכוונה בטיעון העצלות היוונית.

    כשמדברים על עצלות יוונית (כאמור- מונח לא מקצועי, ולא ברור, שנמצא בשימוש מטעמי פופולאריות), לא מתכוונים לכמות האנשים שמתקשרים בבוקר לבוס להגיד שהם חולים, ואז הולכים לים, אלא על אחוז מכח העבודה, שלא עובד. בעצם- כמה לא עובדים מפרנס כל עובד יווני.

    גיל הפנסיה ביוון נמוך יותר משאר היבשת. על פניו זה נראה כמו מהלך לרווחת העובד היווני, אבל בפועל, המשמעות היא, שקרן פנסיה יוונית מקבלת מכל עובד פחות הפרשות, אבל משלמת לו יותר קצבאות. זה אולי נשמע טוב, אבל מאחר ואין לקרן הפנסיה מדפסת כסף, היא צריכה להביא את הכסף העודף הזה מהיכן שהוא. והנה הסיבה שהעובד היווני (העובד בפועל) עובד 700 שעות שנתיות יותר. כדי לשלם את הפנסיות העודפות האלה. עד כאן אשליית הרווחה היוונית המדומה. העובד היווני עובד יותר, מרוויח פחות, במשק לא יעיל. גם כן רווחה.

    המשק הישראלי, אגב, גם הוא "עצלן". לא בגלל פנסיות, אלא בגלל מקבלי הקצבאות למיניהם- חרדים, ערבים וכו'. העובד הישראלי עובד יותר מכל ה OECD. אבל איפה הפער בהכנסה? למה הישראלי מרוויח פחות מעמיתיו ל OECD? כי הפער הולך לפרנס את העצלנים (הפעם בלי מרכאות...) בכח העבודה. כנ"ל ביוון. כמות השעות לעובד שעובד, היא לא מדד נכון (או לפחות לא המדד היחיד). כמות השעות בממוצע ליחיד מכלל כח העבודה הזמין במשק (בחתך גיל קבוע), הוא המדד הנכון. במדידה כזו, גם המשק היווני, גם הישראלי, הם משקים "עצלנים" (לא יעילים). אם אנחנו לא היינו נאלצים לשאת על גבינו את עצלני המשק, גם אנחנו היינו עובדים פחות, מבלים יותר ומרוויחים יותר. בגלל אחוז הלא עובדים מרצון- אנחנו עובדים יותר, אבל נחשבים לא יעילים. כמו היוונים.

    המצב במשק היווני הוא תוצאה של שחיתות ארוכת שנים מצד ראשי המשק, שהצליחו להונות ולהסוות את מצבו האמיתי, גם מעיני היבשת, וגם מתושביהם. הכל נעטף בעטיפה נוצצת של רווחת העובד מדומה, פרישה מוקדמת וכו', אבל בפועל, העובד היווני עובד יותר שעות, מרוויח פחות, ומפרנס הרבה יותר בלתי מועסקים מכל עובד אירופי אחר. מנגד, ראשי המשק שלו הטביעו אותו בהלוואות חוץ חסרות הגיון כדי לפרנס את כל החגיגה הזו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אורן,
      תגובה יפה ומעמיקה אבל מגובה בעיקר מססמאות בכלי התקשורת:
      1. אמרת "קרן פנסיה יוונית מקבלת מכל עובד פחות הפרשות, אבל משלמת לו יותר קצבאות." - יש לך דוגמא על קרנות פנסיה במדינות העולם המערבי שמקבלות יותר ממה שהן מפרישות או שיצטרכו להפריש בעתיד? אם תבדוק תגלה שזו אחת הבעיות הגדולות של כל מדינות המערב.
      2. גיל הפנסיה ביוון נמוך יותר משאר היבשת -
      גיל הפרישה של היוונים הוא קצת פחות מהממוצע במדינות הOECD. יש הרבה מדינות מתחתיה בקטגוריה זו. אפילו תתפלא גיל הפרישה המקובל בגרמניה נמוך יותר. ההתיחסות לגיל הפרישה הנמוך ביוון מתיחס בעיקר לכמה סקטורים מאד מצומצמים ולא מיצגים.
      3. לאן הולכת ההשקעה ברווחה של העובד היווני?
      ממליץ לך לחקור ולגלות ממצאים מפתיעים שרוב הכספים לא הולכים לרווחת העובד היווני אלא להקלות מס בעיקר לעשירים.
      4. המשק הישראלי עצלן בגלל חרדים וערבים
      תחקור ותגלה שהבעיה של החרדים והערבים היא שולית בארץ אצלינו. היא כל כך שולית שהיא אחוז קטן מול הכסף שאתה משקיע כל שנה רק בשביל לממן את השיטה המוניטארית שקיימת בארץ. אבל מה שכן, מאד קל להעסיק איתה את הציבור.
      5. בשביל שראשי המשק ביוון יהיו מספיק מושחתים לדבריך ולקבל כספים שלא יוכלו להחזיר ,צריך להיות צד שני שיהיה מספיק מושחת כדי להעביר כספים למדינה שמראש לא תוכל להחזיר לו אותם. זה אגב, מה שעושים גם היום דרך תוכניות "הסיוע" הגרמנים. אז אמור לי מי יותר מושחת המדינה המקבלת או המדינה הנותנת? לטעמי הן מושחתות באותה מידה.

      ולסיום
      יוון היא לא "כלכלה לדוגמא", אך העובד היווני גם סופג הרבה עלובונות חלקם לא מוצדקים מצד המדיה העולמית. כל נושא יוון רובו מוסתר מהציבור הרחב. מדינות האיחוד ידעו היטב את מצבה לפני שצירפו אותה ולמרות זאת עשו את זה. היו להם כנראה סיבות כלכליות,חלקן מפורסמות באתרי אינטרנט, לעשות זאת.

      מחק
    2. אני שב ומזכיר, שאני לא נציג השיטה הקיימת, ולחלוטין לא כותב כאן כדי להגן על נפלאותיה. אבל אני חושב, שההתנהלות היוונית לאורך השנים היא דוגמא רעה לאיך צריכה להתנהל כלכלה, ולא חשוב באיזו שיטה מתנהלים. קצת צורם לי לשמוע שירי הלל לכלכלה היוונית שרק רצתה להיטיב עם עובדיה, ונפלה טרף לבנקאים האיומים. זה לא המצב. לא ביוון. ביוון ראשי המשק חברו לבנקאים בעושק השוק היווני. צריך לזכור את זה. בכל פעם שמדברים על יוון, צריך לזכור את זה. יוון באמצעות ממשלתה- אחראית לא פחות- אם לא יותר- מהבנקים, למצבה.

      אין לי זמן כרגע להגיב אחת לאחת לנקודות שציינת (אולי אח"כ), אבל היה חשוב לי להבהיר את הנקודה הזו. יוון היא לא קורבן של השיטה, אלא דוגמה לאופן בה השיטה, עם שיתוף פעולה מבפנים, מסוגלת לפרק מדינה. איפה הכסף של העובד היווני? לא אצלו, זה בטוח. אבל אני מתערב איתך, שראשי המשק ביוון, ראשי איגודי העובדים, הבנקאים היוונים, הם כולם מרופדים טוב טוב. להם לא משנה שהפנסיה היוונית נשחקה. הם הרוויחו מהשיטה, וממשיכים להרוויח ממנה.

      מחק
    3. אורן ,
      אני לא נתתי את יוון כדוגמא לאיך כלכלה צריכה להתנהל אלא דוגמא לתמונה לא נכונה של המצב כפי שמוצגת בתקשורת כדי להשיג את האג'נדות של אלו ששולטים בה אם ישירות ואם בעקיפין. הקומבינה בין הממשלה היוונית לגופים הפיננסים בעולם היא סיבה "לא מספיק טובה" כדי לגייס את דעת הקהל בעולם להתעללות בציבור היווני דרך מדיניות צנע ולכן היה צורך למצא סיבה אחרת מתחת לאדמה שמוציאה את שני הגופים האלו מהתמונה.

      ערן

      מחק
  4. הסיבה העיקרית שהמשק הישראלי לא יעיל היא שהכסף הולך למסודות טפיליים. לחרדים ולערבים שמרבים להאשים יש חלק קטן בביזבוז.
    ראה:
    http://kalkala-amitit.blogspot.com/2011/11/blog-post_14.html

    לגבי היוונים, זה כלל וכלל לא עניין של הגרמנים מה עושים היוונים בשעות הפנאי שלהם וכמה שעות הם עובדים. הם לא חייבים לקבל את יוון לגוש היורו, וגם עכשיו גוש היורו יכול לשחרר את יוון.

    השאלה לגבי חריצות היוונים כלל וכלל אינה מעינינם של אומות אחרות. יוון ושאר המדינות צריכות להנפיק מטבעות ללא חוב. כך יבוא לידי סיום הפארסה הזאת של החובות, בה כולם חייבים לכולם ותמיד כל המדינות חייבות כמויות אדירות של כספים. זה נובע אך ורק מכך שהמטבע מבוסס חוב.

    כל הדיון הזה בעצלנותם של היוונים מיותר, וכל הסבך הזה שמדינה מלווה למדינה, ומדינה מלווה בעצמה מהבנק המרכזי שלה ומהאזרחים, הוא אבסורדי. במערכת עקומה הכל מתנהל עקום.

    כל המדידה של עבודה בתל"ג מנותקת מהרווחה האישית ויוצרת מירוץ צריכה\יצור שמקרב את סופנו כחברה שחיה על כדור הארץ שהולך ומזדהם והמשאבים שלו מתדלדלים מיום ליום.

    ע'

    השבמחק
  5. ערן,
    תבורך, אתה צריך לקבל פרס ישראל על מפעל חיים. לא ייאמן איזו שטיפת מוח עושים לנו.
    סתם שאלה, כמה קוראים יש לבלוג הזה?, מעניין אותי לדעת כמה אנשים כבר נחשפו לאמת.

    איתי א.

    השבמחק
  6. אחד הגדולים:

    Bill Hicks: the economy that's fake anyway

    http://www.youtube.com/watch?v=bVFJd94XRck&feature=related

    השבמחק
  7. חברים,
    אתם 'מתבחבשים' כאן על סכומים של מליארדים.
    זה נזק מכוון ומזערי של השיטה על מנת לשעבד את האנשים.
    הכסף האמיתי שעובר בין הארגונים שקשורים אחד לשני הוא הרבה יותר גדול מזה
    על תביעת 16 טריליון (12 אפסים) הדולר שמעתם?
    מטעם 122 מדינות שונות כנגד אנשי מפתח בכל הבנקים הגדולים, הפד, האו"ם (גם ביבי ברשימה) ?
    המידע וההוכחות בלינק - http://hidden-reality.co.il/2012/02/06/2638/

    השבמחק
  8. אני חושב שאתה מייצר המון הנחות מפריט מידע יחיד ועוד פריט שאינו מבוסס ולא בהכרח מייצג את המציאות.
    שעות עבודה לעובד זה פריט מידע מעניין, אבל אין לו משמעות אם לא מתייחסים לאחוז האבטלה, לגיל הפרישה, לתפוקה של כל עובד ולמקור של הדיווח הזה.

    ספציפית לסעיף האחרון: במגזרים ציבוריים גדולים (ביוון - 40%), בטח ובטח ביוון המושחתת שסיפקה ל OECD מספר משמעותי של דיווחים פיננסיים שקריים בעבר נהוג דיווח לא אמין (בלשון המעטה) של שעות עבודה.

    בנוסף השתמשת בנתונים על ייצוא כדי להראות שהעובד היווני אינו עצלן,אני חושב שראוי היה שתשתמש במדד שבודק בצורה הרבה יותר ישירה תפוקה - מדד התוצר גולמי לנפש שנמצא בצניחה חופשית ביוון מאז 2008.

    השבמחק
  9. לצערי אתה מטעה בשימוש בסטטיסטיקה פה.
    מספר שעות העבודה לחודש הוא פר עובד:
    כמו שאמרו לפני, בלי התייחסות לגיל הפרישה (שביוון הוא יחסית נמוך לעובדי מדינה, ו40% מהעובדים הם עובדי מדינה), לאבטלה (שהיא יחסית גבוהה) ולנטיה בכל מדינה שעבודות במשרה לא מלאה משולמות בשחור ולכן לא מדווחות, המידע לא אומר כלום. יתכן מצב מאוד סביר שאחוז קטן של העובדים במשרה מלאה במשק הפרטי מגיעים ל- 2000+ שעות בחודש כדי לממן את המובטלים (ב2010 איפשהו ב15%) אם העובדים במשרה חלקית או בשחור שלא מדווחים, ואת הפורשים בגיל צעיר .

    הגרף של היצוא, שאני לא סגור עליו, עדיין לא מראה את כל התמונה - ביוון יצוא\יבוא הוא 0.5, כאשר בגרמניה הוא קצת מעל 1.11 . אז יפה שיוון מייצאים יותר (וזה לא מראה גידול בGDP, אז זה לא אומר כלום על פרודקטיביות, כי אפשר ליצא מחזור גדול ברווח סופי קטן), אבל הם עדיין מייבאים הרבה יותר מהיצור של המדינה, שזה רע לכל הדעות. מה שעוד מעניין הוא המדינות שיושבות בחלק העליון של הגרף -ספרד ואירלנד, שהן לא ממש מצליחות היום כלכלית. מעניין למה?

    תוסיף את העובדה שיש מצב שהמידע מבושל, ואתה רואה שחלק לא קטן מהצרות של יוון (ושאר מדינות אירופה) נובע ממשלות גדולות מדי ותנאים סוציאלים שמובילים את רוב העם להיות לא פרודקטיבי.

    השבמחק
  10. ייצוא במגמת עלייה הוא לא מדד לאי עצלות או לתפוקה (עד כמה כלכלת יוון מבוססת על ייצוא, לא צויין פה), התקדמות גדולה יותר לא מראה על ייצוא גדול יותר. שנית, השאלה באילו תחומים התפתח הייצוא? ביוון ההכנסה מהיצוא היא כמחצית מההוצאה על היבוא והיא מבוססת בעיקר על מוצרי מזון, משקאות וטקסטיל. גרמניה מייצאת מוצרים יקרים יותר כפי הנראה. בנוסף היצוא צנח מ-29.14 מיליארד ב-2008 ל-18.64 מיליארד ב-2009. כלכלת יוון מתבססת בעיקר על תיירות ותעשייה ולא על יבוא.

    השבמחק
  11. *תיקון טעות: כלכלת יוון מתבססת בעיקר על תיירות ותעשייה ולא על יצוא.

    השבמחק