יום שני, 14 במאי 2012

"אין דבר יותר משתלם היום יותר מאשר זה שאנשים יהיו חולים"

הציטוט בכותרת הוא לא שלי אלא של רופא כירורג. העובדה מספרת כי חמשת התרופות הפסיכותרפיות המובילות גורפות יחד יותר כסף מהתוצר הלאומי של כל אחת ממחצית  מדינות העולם. זו רק עובדה אחת מבין רבות לגבי הקשר בין תרופות פסיכאטריות ותרופות בכלל להשפעה הקטלנית על חיינו.
בעולם בו הכלכלה מקדשת רק את הרווח ,האדם הופך להיות בה בסה"כ כלי משחק.בעיקר כלי לייצור כסף.
צפו בעובדות הבאות מהעולם ומהארץ





ולמי שחושד שמדובר בעוד תאורית קונספירציה הזויה, אז הנה כתבה מערוץ 10 שלא חשוד כערוץ קונספירטיבי:

16 תגובות:

  1. לא להאמין שזה משודר בערוץ 10...
    הפסיכיאטר ריקרדו שטיינבאום אומר את דעתו על ריטאלין:
    http://flix.tapuz.co.il/v/watch-4070255-%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%95%D7%9F_%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A8_%D7%A2%D7%9D_%D7%94%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%90%D7%98%D7%A8_%D7%93%D7%A8_%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%93%D7%95_%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%91%D7%90%D7%95%D7%9D_(%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%95).html

    השבמחק
  2. חבל שהאנשים שמתנגדים לתרופות זה עמותת מגן=סנטיולוגיה.
    זה מראה שבאמת נדפקנו. זה נבלה וזה טרפה.

    השבמחק
    תשובות
    1. איך הגעת לסיינטולוגיה. מה הקשר בין האמונה של האנשים לסמים שדוחפים לילדים שלנו?

      ע'

      מחק
  3. רציתי לכתוב תגובה ארוכה אבל היא נמחקה אז בקיצור.

    א. לתרופות כמו רטלין ופרוזק יש היסטוריה מוכחת של הצלחה ותמיכה מדעית אמפירית (אלפי מחקרים תומכים והצלחה אצל מאות אלפי מטופלים)

    ב. חברות התרופות הן גרידיות והן דוחפות תרופות גם כשלא צריך (ילדים שמוחם עדיין מתפתח, מבוגרים שחווים עצבות ולא בהכרח דיכאון) ולשם כך אנחנו זקוקים לרפואה בלתי תלויה בביטוח פרטי שמייצג את טובטם של חברות התרופות.

    ג. השאלות החשובות כאן הם לגבי המהות של החברה שלנו והן שאלות סציופסיכולוגיות שקשורות לחינוך. מורה שאין לה את הכלים להתמודד עם ילד מפריע מכיוון שהמערכת אינה עוסקת יותר בחינוך אלא רק בלימוד ושינון תאלץ להמליץ לדחוף לילד רטלין.

    לסיכום, תרופות לא יחנכו את הילדים שלנו, לא יהפכו אותם למאושרים ויכניסו תוכן לחייהם וגם לא ילמדו אותם מה טוב ומה רע. זה התפקיד של ההורים-מורים-מחנכים ומכיוון שאת התפקידים הללו אנחנו זונחים באופן כללי בחברה המערבית הילדים והמתבגרים הופכים יותר ויותר לתלויי תרופות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מי מימן את המחקרים של הצלחת הריטאלין והפרוזק? אולי במקרה אותה החברה שמייצרת אותם?
      כמה מהמחקרים הם ארוכי טווח (שזה בעצם מה שחשוב לנו כהורים)?
      על סמך מה נותנים לילדים ריטאלין? על סמך מבחן TOVA שרובוט היה מנצח בו כל אחד?

      הקשר בין התוכן שיוצקים ההורים לתרופות שדוחפים להם מאוד רופף. חלק מהילדים בעלי אופי שונה שלא מתאים למערכת, חלק חולים בשל תזונה לקויה.

      התלות בסמים (תרופות) לא מרפאת, היא רק יוצרת עוד ועוד בעיות.

      הסמים (שאתה קורא להם תרופות) לא יהפוך את הילדים למאושרים ובטח שלא יצוק תוכן לחייהם. אבל הוא כן יהפוך אותם לרובוטיים, ושקטים יותר.

      ע'

      מחק
    2. אי אפשר להגיד שכל המחקרים ממומנין בידי חברות התרופות כי זה עובדתית לא נכון, לפחות לגבי פרוזק ורטלין. ישנם המון מחקרים ארוכי טווח אפשר למצוא אותם בגוגל סקולר בקלות רבה, להגיד שכל המחקר מגויס לטובת קידום תרופות זה פופליזם וחוטא לאמת

      http://scholar.google.com/scholar?hl=en&as_sdt=0,5&q=ritalin+longitudinal

      אני חושב שהבעיה שלנו כחברה היא הציפייה שהתרופות הללו יפתרו את כל הבעיות שלנו בעוד התפקיד שלהן הוא מוגבל ביותר וכשהם ניתנים ללא מסגרת תומכת חברתית-פסיכולוגית-חינוכית הם לדעתי חסרי ערך.

      מחק
    3. מגוגל סקולר לא ניתן לדעת כמה מחקרים על פרוזאק וריטאלין מומנו בידי גורמים אחרים מתעשיית התרופות. בדר"כ מופיעים שם רק תקצירי המחקרים.

      אבל בכל אופן נגעת בנקודה חשובה. לפני שהורה נותן את הסם לילד, ראוי שידע כמה מחקרים מומנו בידי יצרני הסם, וכמה בוצעו באופן עצמאי. היכן המידע הזה???? אלפי המחקרים שווים כקליפת השום אם הם מומנו ע"י תעשיית התרופות. להורים אין מידע וגם אין להם אפשרות למצוא אותו. הם נדרשים לסמוך על חברות התרופות והמשווקים שלהם (הרופאים).

      בלי מידע אובייקטיבי, בלי קריטריון ברור, עם מבחנים שמתאימים לרובוטים, העיקר שההורים ידחפו סם לילדים. זה המצב העגום היום.

      הבעיה שלנו כחברה, היא שבכלל יש לנו ציפיה שחברה שמעוניינת לתרכוש מקסימום סמים במקסימום מחיר, תרפא אותנו. מציע לך לצאת מהחלום הרע הזה.

      ע'

      מחק
  4. זה ידוע כבר הרבה זמן.... וזה לא רק התרופות הפסיכוטיות.
    בתור אחד שמקושר למערכת , אני יכול להגיד לך בוודאות שבתי החולים , קופות החולים , דוקטורים , רופאים וכו' , מעמיסים על האדם תרופות שהוא בכלל לא צריך.

    המצב בעניין דומה למערכת הביטוחים...ברגע שאתה תלך לרופא , אפילו אם אתה בריא כמו שור , המטרה שלו היא להעמיס עליך כמה שיותר דברים שיועילו לעצמו ולמערכת הרפואית.

    בעולם (ובישראל גם כן) , קיים מצב שבתי חולים משתמשים בתרופה הפחות אפקטיבית לפעמים , רק בגלל הטבות שבית החולים/הרופאים מקבלים.

    מספיק להיות אצל הרופא שיניים כדי שהוא ימליץ לך לצחצח כמה שיותר , או ללעוס מסטיק אחרי הארוחה .

    אין זה סתם...זה מערכת של טובות הנאה. והכל בחסות החוק.

    מאות רופאים מקבלים חופשות בישראל מתנת חברות התרופות."חופשות הבראה" הם קוראים לזה...."הדרך להחזיר לקהילה" ... הצחקתם אותי.
    זה פשוט מערכת שוחד וטובות הנאה.

    השבמחק
  5. גם אקמול אני חושב טוב טוב אם לקחת.
    תרופות סבתא עובדות, שום זה אנטיביוטיקה של הטבע ומרק עוף תמיד עוזר.
    ובכלל לא דיברתי על גראס שלי אישית עוזר בכל מצב וגם ביום יום להרגשה טובה.

    לגליזציה עכשיו!

    השבמחק
  6. http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=334654

    - Eran.

    השבמחק
  7. אספר לכם על נפלאות הריטלין. בני נאלץ לקחת את הריטלין כי המורים טענו שהוא מפריע בשעורים. אכן הוא לקח אולם למרבה הפליאה הוא התחרפן בבחינת הבגרות הראשונה במתמטיקה וישן בבחינה וממש לא היה מרוכז. בצר לי פניתי לחבר המנהל בית ספר אקסטרני ובאמצע כיתה י"א אמר לי תביא אותו אלי. הבאתי אותו אליו אחרי שנתקתי אותו מבית הספר ותקראו טוב- תוך שנה ו3 חודשים סיים את כל הבגרויות ברמה של 5 יחידות מתמטיקה פיסיקה אנגלית בממוצע של 90. הוא התקבל למוסד להשכלה גבוהה מהמובילים בארץ וסיים תואר במדעי המחשב ובמתמטיקה בפרק זמן של 3 שנים בציון של 94 תוך כדי כך שכל בחינה עבר במועד א וללא תיקון. והיום הוא בן 23. מה שאני רוצה לציין זה שהבעיה היא לא בילדים אלא במערכת החינוך והרופאים המנוולים שהפכו לספקי תרופות לא לעיניין ופשוט גורמים לנזקים בלתי הפיכים. תלכו לעשרות התיעצויות בטרם אתם מחליטים על שימוש בתרופות שעלולות להתגלות בסופו של דבר כזבל ולא כדבר מועיל. הניסיון לתת פיתרונות גורפים באמצעות תרופות מבלי הדיאגנוזה המתאימה זה פשוט פשע בחלוק לבן.

    השבמחק
    תשובות
    1. גברת מה שהציל את הילד שלך זה שהוא לא עשה צבא!!!
      הלוואי עלי!!! בן 23 תואר ראשון

      מחק
  8. שפע מידע חשוב - לידיעתכם.
    http://www.emetaheret.org.il/category/%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA/

    השבמחק
  9. האבסורד הגדול ביותר :
    דווקא התרופה הכי יעילה ועם מינימום תופעות לוואי מתוייגת כ"סם" ,והאבסורד הגדול הוא שהמחקר "החלוצי" כיום הוא מציאת חיקוי מלאכותי אליה :

    "לאחר שנים של התייחסות לקנביס כסם לא חוקי, עולם הרפואה עושה לו כבוד: מחקרים מוכיחים כי הוא יעיל לטיפול באלצהיימר, סרטן, טרשת נפוצה, קרוהן ועוד. איך אנחנו יכולים ליהנות מזה?"

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4224184,00.html

    השבמחק
  10. אפשר להגיד שהגזמנו עם התרופות נגד דכאון קל והפרעות קשב, בעיקר כי אנחנו רוצים פתרון מיידי וזול ולא טיפול שיחות / הוראה מתקנת שיכול להיות ארוך ויקר. מסוכן להכליל את כל התרופות הפסיכיאטריות תחת ההגדרה של סמים מסוכנים ומיותרים - דכאון קשה, סכיזופרניה ועוד הן מחלות שללא טיפול טוב, שפעמים רבות כולל תרופות, הורגות. שלא לדבר על איכות החיים, שנעשים בלתי נסבלים ללא טיפול.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסוכן גם לתת תרופות כימיות חזקות (כימיקלים שזרים לגוף) לחולי נפש קשים. יש טיפולים בעזרת מינונים גדולים של ויטמינים. הם לא מזיקים ונמצאו יעילים פעמים רבות. חפש על הרפואה האורתומולקולרית.

      מחק