יום שלישי, 22 במאי 2012

PeakBook?

ערב הנפקתה של פייסבוק היתה אחדות דעים בין הכלכלנים המשמשים כפרשנים בלילה כלכלי לרכוש את מניית פיסבוק עם הנפקתה. היחידים שהיו נגד אלו דווקא עיתונאית וד"ר להתנהגות ארגונית . מי שהקשיב לאותם הפרשנים ורכש את המניות של הרשת החברתית איבד ביום אחד למעלה מ11%. צפו בקטע המביך מדקה 4:20 מתוך לילה כלכלי למטה. 





לכל מי שעדיין רוצה להשקיע במניה ,כדאי לו לקרא כמה נתונים מעניינים על הרשת החברתית המובילה בעולם:
1. שיא הרווחים של פייסבוק מאחוריה?
הכנסות החברה ברבע הראשון של 2012 היו 872 מיליון דולר. ירידה של 7.5% לעומת הרבעון הקודם.
2. פייסבוק היא המסיבה הגדולה האחרונה של הבורסות?
לפייסבוק 900 מיליון משתמשים שיצרו לה רווחים של מיליארד דולר בשנה. האם זה מצדיק ערך חברה של למעלה מ80 מילארד כפי שנסחרה בבורסה?
3. האם פייסבוק הופכת בעל כורחה להיות מרשת חברתית עצמאית לרשת ריגול עולמית ובכך עלולה לאבד מהפופולריות שלה?
מסתבר שכבר היום סוכנויות ממשלתיות משתמשות בפייסבוק ככלי ריגול ופיקוח אפקטיבי אחרי כל מי שהם בוחרים ומנוי ברשת. ראו דוגמא לכך בקישורים כאן ,כאן וכאן.
4. פייסבוק היום היא הדבר הכי טרנדי ושינתה את חיינו ללא הכר אך האם היא תשאר כך לנצח?
זוכרים את MYSPACE אותה רשת חברתית מהמובילות בעשור הקודם?
צפו בטבלאות נתוני החיפוש של פייסבוק מול MYSpace ברשת. הפעם זה יהיה שונה?

מקורות: ZeroHedge





החומר הכלול במאמרים בבלוג זה הם על דעתו בלבד של הכותב ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו.הכותב אינו יועץ השקעות  וסקירה זו אינה מתחייבת להיות מדויקת בפרטיה ואינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו ועל אחריותו בלבד.

8 תגובות:

  1. 11% זה עוד טוב אם להאמין לשמועות (שמקס קייזר גילגל אם אני זוכר באחד התוכניות שלו) שהמשקיעים הראשונים יצאו עוד לפני שהחברה הונפקה רשמית וגרפו רווחי ענק מה שהופך את החברה לסוג של הונאת פונזי

    השבמחק
  2. עוד קלף למוסס את כספי הצי-בור.
    למי שמתעניין בפנסיה - http://meravs.com/

    השבמחק
    תשובות
    1. הבורסה זו חוות ההימורים הגדולה ביותר המרוויחים העיקרים הם מאחורי הקלעים והם ה"חתמים" כן כן "חתמים" אלו שואבים את רוב הכסף וכמובן שהתחום קרטל בנקאי.

      מחק
    2. לנו האזרחים דואגים למקד אותנו במשחק פייסבוק עלתה או ירדה למרות שאין לכך משמעות כיוון שהקרטל מאחורי הקלעים בצד ההנפקה, והדפסת הכסף קובעת בסופו של דבר את הערך כך שאנו בסך הכל ברגים קטנים במכונה גדולה ומשומנת

      מחק
  3. להזכירך ערן, שגם לך יש חשבון פייסבוק. ואף אחד לא מכריח אנשים להעלות תמונות שלהם לשם. אני לא קניתי את ההייפ לפני ההנפקה, אבל אל קונה את ההספדים עליה כבר עכשיו. פייסבוק היא החברה המשפיעה ביותר על העולם היום.

    איתי א.

    השבמחק
    תשובות
    1. איתי,
      מטרת המאמר לא לקבוע אם פייסבוק היא רשת טובה או לא ,משפיעה יותר או משפיעה פחות. אלא לסקר מנקודת מבט קצת שונה את כל מה שקרה סביב הנפקתה.
      דעתי האישית היא שפייסבוק היא חלק בילתי נפרד מהמפיכה העולמית שמתרחשת, שגם אתר זה נהנה ממנה על ידי הפצת הידע בצורה יעילה בצורה יוצאת מן הכלל.
      האם כל זה מצדיק את מחיר המניה הגבוה?
      כל אחד יעשה את השיקול שלו.. אני בטח שלא יכול לקבוע אם כן או לא

      ערן

      מחק
  4. דניאל מטורונטו11 ביוני 2012 בשעה 23:29

    שנים של עבודה מזל אלפי לקוחות. מליוני משתמשים. פייסבוק כלי נהדר שמחדש את עצמו ומעסקים אלפים. הושק במחיר שהוא לכל הדעות גבוהה מעל ערכו האמיתי (להלן תגובת השוק). כמעט 100 מיליארד דולר. מצד שני, ספרד "קיבלה" בהינף יד את אותו הסכום. כמו כלום.

    השבמחק
  5. וורן באפט לפני ההשקעה אמר שאין טעם בלהשקיע בהנפקה, החתמים מתמחרים הכי גבוה שהם יכולים כבר וקובעים את מחיר היעד של המניות בשיכלול כל הרווחים ובסנריאו הכי ורוד שיש.
    זה נכון לגבי כל הנפקה, והחתמים הם אלו שמרוויחים הכי הרבה כסף. היום מניית פייסבוק שווה 40 מליארד, ירידה של 60%!!!

    הכלכלנים של לילה כלכלי לא יודעים על מה הם מדברים וזה לא מפתיע, גם התכנית הזאת נראית כי היא מטעם, מטעם הטייקונים, מטעם חברות ההשקעות וכו'....לכן לא הייתי מקשיב למה שהם אומרים. הם גם אמרו לפני שלושה ארבעה חודשים כי זאת הזדמנות לקנות אגח איידיבי מכיוון שהיא ירדה כל כך...מאז כמה היא ירדה עוד? מי שקנה רק הפסיד והפסיד וזה ברור שאיידיבי לא יכולה להחזיר את ההתחייבויות שלה , זה רק עניין של זמן ואגחים של איידיבי נסחרים גם בתשואה של 100 אחוז.
    ולקינוח - המקום מביא את שלמה מעוז לומר דעות. זה כבר אומר לכם שזאת תכנית לא רצינית.

    השבמחק