יום שישי, 1 בפברואר 2013

האם גרמניה שוקלת לחזור לתקן הזהב?

הכתב הכלכלי של פוקס, סטוארט ורני, הוא אולי האיש האחרון שאינו עובד הבנק הפדרלי בארה"ב שהורשה לבקר בכספות הבנק הפדרלי בניו יורק המאחסן למעלה מ6700 טונות זהב. זה היה לפני 30 שנה ומאז איש לא הורשה להכנס לשם כולל נציג של ממשלת גרמניה שרצה לוודא כי הזהב של הגרמנים המאוחסן בכספות אלה אכן קיים. הסיבה הרישמית לסרוב היתה מ"טעמי אבטחה". ורני העלה מספר השערות מדוע גרמניה רוצה להחזיר 300 טונות מהזהב שלה המאוחסן בבנק הפדרלי בניו יורק. אחת ההשערות היא כי גרמניה חוששת שלאמריקאים אין באמת את הזהב בכספות וכן שיתכן שגרמניה מתכננת להצמיד את המרק הגרמני בעתיד לזהב.


7 תגובות:

  1. מאיפה הבאת את הכותרת?
    פירוש יצירתי או שזאת ידיעה חדשותית?

    השבמחק
  2. You can certainly visit. Auditing is a different matter.

    http://articles.latimes.com/2012/aug/02/business/la-fi-gold-bars-20120803

    - Eran

    השבמחק
    תשובות
    1. PS
      Perhaps I too should complain about absence of credit..?

      http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=aod

      סדר יום עם קרן נויבך
      31.01.13
      Move Player to:
      00:45:17
      - Eran

      מחק
    2. רק מילים טובות יש לי להגיד על התוכניות של קרן נויבך. נהדרת.

      ערן

      מחק
  3. לי נראה שלגרמנים יש חשד אחר: מטילי זהב מזוייפים צצו בתקופה האחרונה בעולם וחלקם הגיעו מארה"ב כולל פורט נוקס. מדובר במטיל של מתכת זולה שמשקלה כמעט זהה לזה של זהב, בציפוי דק של זהב אמיתי. הדרך היחידה לגלות זיוף כזה היא באמצעות קידוח חורים במטיל או התכתו. הגרמנים כנראה חושדים שהזהב שלהם שמאוחסן לכאורה בפורט נוקס הוחלף בזהב מזוייף ולכן רוצים לבדוק אותו ולאחסן אותו אצלם בבית. חשד נוסף שהוזכר שהעליתי בפוסטים קודמים הוא שפורט נוקס אין באמת כמויות זהב מספיקות. רוב הזהב שם יש לציין הוא של מדינות זרות שמאחסנות אותו בארה"ב ומאמינות שהזהב אכן עדיין מצוי במלואו במרתפים.
    שימו לב שלאחרונה לא מעט בנקים מרכזיים יוצאים בסרטוני וידאו מיוחצנים על עתודות הזהב שלהם. בנק אנגליה פרסם לפני חודש סרטון דומה. הם כנראה יודעים משהו שלא מספרים לנו.
    גם הפרשנות של ורני מפוקס ניוז יכולה להיות נכונה: הגרמנים מתכוניים ליום שאחרי היורו. הם מבינים שיותר מדינות בגוש היורו גוררות חובות עתק שיביאו לקריסתו ולא מדובר על מדינות הפריפריה כיוון וספרד אלא גם צרפת ובלגיה.

    השבמחק