יום ראשון, 21 ביולי 2013

20 עובדות מדהימות על פשיטת הרגל הגדולה ביותר בהיסטוריה של עיר בארה"ב

בזמן שבתקשורת מפמפמים לנו על ההתאוששות המדהימה בבורסות ועל שבירת השיאים החדשים, מעבר לגרפים המחמיאים ולמניות הנוסקות, בעולם הבני אדם נשברים שיאים היסטוריים שליליים. העיר דטרויט בארה"ב הגישה ביום חמישי האחרון בקשה לפשיטת רגל. זוהי הבקשה הגדולה ביותר לפשיטת רגל שמגישה רשות עירונית בהיסטוריה של ארה"ב. הנה 20 עובדות מטלטלות על איך נראית עיר בפשיטת רגל. העולם השלישי כבר שם.


1 דטרויט היתה פעם העיר הרביעית בגודלה בארצות הברית עם קרוב ל -2 מיליון בני אדם. אבל לאורך העשורים האחרונים אנשים ברחו ממנה בהמוניהם. לפי מפקד האוכלוסין 2010, רק 713,000 אנשים חיו אז בדטרויט, ובעירייה מודים כי האוכלוסייה כיום מונה כבר מתחת ל700,000 איש. [קישור]

 2 אוכלוסיית דטרויט הצטמצמה בכ -25 אחוזים בעשור האחרון. בפעם האחרונה שאוכלוסיית דטרויט היתה כל כך נמוכה היה בשנת 1910.[קישור]

3, ב1960 העיר דטרויט הייתה עם ההכנסה לנפש הגבוהה ביותר בארצות הברית.[קישור]

4 שיעור האבטלה בדטרויט הוא יותר מ -18 אחוזים, כפול מאחוז האבטלה הממוצע בכל ארה"ב.[קישור]

5 על פי דו"ח ששוחרר רק לאחרונה, כ -60 אחוזים מכלל הילדים בדטרויט חיים בעוני.[קישור]

6 כשליש משטחה של דטרויט כ140 קילומטרים רבועים הם או פנויים או נטושים.[קישור]

7  העיר דטרויט סגרה עשרות בתי ספר והחליטה להפסיק מתן שירותים ציבוריים לאזורי מצוקה.[קישור]

8 לפי אחת הערכות, יש בדטרויט כ33,500 בתים ריקים ו91,000 מגרשי מגורים פנויים.[קישור]

9 המחיר החציוני של בית בדטרויט הוא רק 9,000 דולרים, ויש אזורים מסוימים של דטרויט שבו אפשר לקנות בית עבור 100 $.[קישור]

10 יש בדטרויט יותר מ 85,000 פנסי רחוב, אבל הגנבים גנבו כל כך הרבה חוטי נחושת מתוך הפנסים שיותר ממחצית מהם לא עובדים.[קישור]

11 ראש העיר הודיע ​​על תכנית לצמצום מספר פנסי הרחוב בעיר דטרויט רק 46,000.[קישור]

12 על פי דו"ח שפורסם כ47 אחוזים מכל האנשים המתגוררים בעיר דטרויט סובלים מאנאלפביתיות.[קישור]

13 שיעור מקרי הרצח בדטרויט הוא פי 11 גבוה יותר מאשר בניו יורק.[קישור]

14  377 מקרי רצח היו בדטרויט בשנת 2011. בשנת 2012, מספרם עלה ל 411.[קישור]

15 בשנה האחרונה, שיעור ההריגות לצורך הגנה עצמית בדטרויט היה גבוה ב-2200% מעל הממוצע הארצי.[קישור]

16 לפני עשר שנים  היו כ -5,000 שוטרים בעיר דטרויט. כיום, יש רק כ 2,500 ועוד 100 אמורים להיות מפוטרים בקרוב.[קישור]

17 בשל קיצוצים בתקציב, רוב תחנות המשטרה בדטרויט עומדות היום סגורות לציבור במשך 16 שעות ביממה.[קישור]

18 בשל כמות הפשיעה בדטרויט והעדר תקציב לבטחון התושבים,הרימה המשטרה בעיר ידיים ופרסמה בשנה שעברה הודעה לנכנסים לעיר ש"הכניסה לדטרויט היא על אחריותך בלבד".[קישור]

19 בשלב מסוים, 100 נהגי אוטובוס בדטרויט סרבו לנהוג במסלולים שלהם, כי פחדו שיותקפו ברחובות באור היום. ראש איגוד נהגי אוטובוס, הנרי גפני, אמר "הנהגים שלנו מפחדים, הם מפחדים על חייהם. זה כבר מצב מתמשך של חוסר ביטחון. אני חושב שהמקרה של אתמול פשוט שבר שיאים, כאשר אחד הנהגים  חטף מכות על ידי כמה בני נוער באמצע רחוב רוזה פארקס ולקח למשטרה כמעט 30 דקות כדי להגיע לשם, למרכז העיר דטרויט ".[קישור]

20. וכך נראית העיר הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב  שפשטה רגל דרך התמונות :




מקור לחלק מהמאמר: theeconomiccollapseblog

52 תגובות:

  1. עוד עובדה מעניינת:
    80% מתושבי דטרויט הם שחורים אבל 100% מהשחורים בארה"ב מוטרדים יותר מאיזה היספני אחד שהרג גנגסטר שחור כהגנה עצמית.
    כי הטלוויזיה אמרה שזה יותר חשוב

    השבמחק
    תשובות
    1. עוד עובדה מעניינת. יש אנשים גזענים שידחפו את הדעות החשוכות שלהם בכל הזדמנות. ההרוג לא היה גנגסטר והירי לא היה כהגנה עצמית ואם הייתי שחור באמריקה הייתי מאד מוטרד מהאפשרות דמישהו יירה בי ככה סתם ויצא זכאי.

      מחק
    2. עדו, אני מסכים אתך לגבי אם הייתי שחור בארה"ב ויש עוד הרבה דברים מהסוג הזה ששחורים בארה"ב סובלים מהם רק בגלל היותם שחורים.
      מצד שני אפשר לשאול, האם ככה נראית עיר לאחר שהלבנים עזבו אותה, עיר שהשחורים שולטים והם המנהלים והם הרוב? האם זה מה שהם יודעים לעשות עם עצמם כשהם בלי השפעה של לבנים? האם השחורים תלויים בלבנים כדי לקיים חיים נורמליים? הלבנים בלי השחורים יודעים להסתדר. האם זה עובד גם להפך? אני שואל את זה מתוך התבוננות ניאטרלית שמנסה להבין. אין לי כלום בעד או נגד שחורים או לבנים בארה"ב ואין לי קשר אליהם ואין לי דעות קדומות לפחות לא לגבי שחורים או לבנים בארה"ב.

      מחק
    3. יש משהו מאוד מאוד שגוי בכל השירשור הזה.

      בכל מקרה, אני מציע, ככל אצבע, לא להאמין לכל מה שאומרים בטלויזיה אלא לנסות לבחון את העובדות עצמן - אפילו אם זה צריך לחשוב כדי לעשות זאת.


      בכל מקרה,לגבי הסיפור של George Zimmerman ו Trayvon Martin. אני אציע קצה חוט למחשבה בקורתית, משם תקחו את זה לבד:
      כל מי שטוען שזימרמן ירה במרטין רק בגלל שהוא היה שחור, צריך לשאול את עצמו מה היה קורה אם זימרמן היה נתקל בסבתא שחורה על כסא גלגלים - האם הוא היה יורה גם בה?

      התגובה של ידידי יורם מזכירה לי טיעון של סוחרי עבדים, אי-שם בעבר החשוך של ארה"ב. הם טענו שאסור לשחרר שחורים כי הם לא ידעו מה לעשות עם עצמם בלי הוראות והם יגוועו ברעב.

      מחק
    4. אנונימי יקר. השאלה צריכה להיות הפוכה - אם מרטין היה לבן האם הוא היה נורה כן או לא? העובדה היא שאדם שחור שהולך עם קפוצ'ון הופך אוטומטית לחשוד.
      הכרתי אשכנזי אחד שגר בדרום תל אביב לפני שלושים שנה. באותה תקופה לא היו יורים חס וחלילה במזרחיים שהסתובבו בחוץ בחושך אבל הניידות היו תופסות כל צעיר מזרחי שהלך ברחוב אחרי שעה מסויימת, היו מכניסים לו סטירה או שתיים וזורקים אותו ליד הבית כדי שידע להישאר בפנים. החבר שלי ניצל מזה בגלל צבע השיער הבלונדיני שלו ('ווזוז, לך הביתה' היו אומרים לו).
      יורם. אני חושב שלא הבנת. השחורים לא 'מנהלים' מדינה נפרדת משלהם בארה"ב. המדינה כולה עדיין נשלטת ברובה על ידי אותה אליטה שלטת וואספית (למרות שאובמה בבית הלבן). תחת שלטונה של אותה אליטה ערים מסויימות קורסות ומטבע הדברים מי שנשאר ולא יכול לעזוב הם החלשים יותר. כן, יש גם משהו במסורת של השחורים באמריקה שהופך אותם לחלשים - במשך 400 שנה נאסר עליהם לדעת קרוא וכתוב. היום צעיר שחור שמעיין בספרים יואשם על ידי חבריו שהוא 'משחק אותה לבן' למרות שבעצם הם ממחזרים את הדיכוי שהלבנים עשו לאבותיהם בלי להבין את זה. אבל בשורה התחתונה דטרויט איננה עניה כי היא שחורה אלא שחורה כי היא עניה. הלבנים פשוט ברחו בזמן.

      מחק
    5. אני חושב שאתם נסחפים לכיוונים הקלאסיים של הלוחמים בגזענות. זה בסדר וזה נכון להלחם בגזענות.
      אני שוב רוצה לומר שאני רוצה לבחון את העובדות מבלי להכנס לכל הטיעונים הקלאסיים המגינים על מיעוטים ומאשימים את הרוב הלבן והשליט, מבלי להביא באופן פאבלובי את הטיעונים והקלישאות המוכרים לגבי מאות שנות קיפוח וכו'. אני מודע להם, ולמרות הטיעונים ולמרות הנושא הנפיץ הייתי רוצה שיבדקו (לא וקשה להאמין שזה מעשי)פשוט בצורה מדעית (להבדיל אלף אלפי הבדלות , כמו שבודקים במעבדה התנהגות של חולדות לבנות לעומת חולדות שחורות, אדומות או מנוקדות), האם 1000 ילדים שחורים, סינים, אסקימוסיים וכו' שגדלים בתנאים דומים ל 1000 ילדים לבנים, יגדלו להיות אנשים טובים ומועילים לחברה, בעלי יכולות עצמאיות, באופן שווה, יותר, פחות וכו'.
      אנחנו יודעים למשל שהשחורים הם ספורטאים טובים יותר מהלבנים, אנחנו יודעים שיש מבנה גנטי שונה ללבן , לסיני ,לאסקימוסי וישנם באופן כללי הבדלים גנטיים בין הגזעים. איך הם מתבטאים במציאות או איך ההבדל בגנוטיפ מתבטא בפנוטיפ? כל זה מבלי לזעום זעם קדוש נגד גזענות אלא לקדש אמת מדעית.
      אני חושב וזה רק תחושת בטן שאין הבדל בתכונות כמו טוב לב, יושרה אישית, יכולת לאהוב בין הגזעים השונים של בני האדם אבל די עם הגישה של "כל בני האדם נולדו שווים" כי המציאות מוכיחה אחרת.
      ולגבי דטרויט והבריחה של הלבנים או מה הגורמים לעוני, כל עוד אין לנו נתונים מדוייקים, זה קצת כמו הסיפור ההודי על עורב שנחת להתיישב על עץ קוקוס ובדיוק ברגע הנחיתה נפל אגוז קוקוס מהעץ. האם העורב הוא הגורם או האגוז היה נופל ממילא גם בלי העורב. כל עוד אין לנו נתונים מדוייקים שמהם אפשר להסיק מסקנות ברורות, הויכוח על הנושא הוא כמו הויכוח מה גרם לקוקוס לפול.

      מחק
    6. אגב, לגבי העבדים, זה באמת מה שקרה אחרי ששחררו אותם, לא בגלל שהם מפגרים, אלא בגלל שמעולם לא לימדו אותם איך לנהל חיים עצמאיים.

      מחק
    7. יורם, אם כל הכבוד אלו שטויות. אתה לא יכול לגדל ילדים במעבדה (לבנים, כושים או אינדיאנים) לכולם יש הורים ויש הסטוריה ורקע שהם מושפעים מהם. מעבר לזה, מה קובע אם אדם מסויים 'טוב' יותר מאחרים ? כאן אתה כבר נכנס להגדרות ערכיות שאי אפשר לקבוע להם מדדים. נלסון מנדלה ישב עשרות שנים בכלא, האם הוא עבריין?
      יש סופר בשם גולדוול שהוא ממוצא מעורב,כשהוא הפסיק להסתפר צמחה על ראשו רעמת תלתלי אפרו מפוארת. מאותו רגע הוא התחיל לקבל דוחות תנועה בלי הפסקה למרות שלפני כן לא קיבל כמעט אף פעם דוח. אתה מבין כמה אי אפשר לעשות 'בדיקה אוביקטיבית' כפי שהיית רוצה?

      מחק
    8. הניסיון להעביר את העניין לשחורים וללבנים לטעמי הוא חסר בסיס וחסר טעם. דטרויט היא עיר עם רוב שחור וככלכלה כושלת. אבל גם המערכת הפיננסית שמרוכזת בניו יורק כושלת לא פחות מהעיר דטרויט ואם היא תפול ,דטרויט היתה הופכת לעיר לדוגמא ביחס לכל מה שהיה קורה בשאר המקומות.אז מה ההבדל בינהם? לממשל ארה"ב יותר קל לוותר על דיטרויט מאשר על ג' פי מורגן. זה אותו בנק שמממן אגב כמעט בקביעות את המועמדים לנשיאות משני הצדדים הפוליטיים ומשקיע מיליארדים בלובי. איך תושבי דיטרויט יכולים לממן מישהו אם אין להם אוכל?

      ומה עם "יבשת הלבנים" הלוא היא אירופה- היא היום מנהלת את הכלכלה הכושלת בעולם. אזרחי חלק מהאיחוד נמצאים על סף רעב (וזו לא ססמא) ראה אירלנד, ספרד, פורטוגל, איטליה,יוון וצרפת הן מדינות שדה פאקטו פושטות רגל. האם זה אומר שהלבנים לא יודעים להתנהל? האם זה שכל העולם מנהל כלכלה כושלת לא מדליק לכם נורה אדומה שמשהו פה באופן מערכתי לא תקין?

      ערן

      מחק
    9. לעדו, כתבתי "וקשה להאמין שזה אפשרי". "לא" במשפט היא מילה ששכחתי למחוק כשעשיתי תיקונים אבל אני בהחלט מסכים איתך שזה בלתי אפשרי כמעט לבדוק. למרות זאת, באופן תיאורתי, הייתי רוצה שתהיה בדיקה כזאת בשביל לסיים סוף סוף את הויכוחים על גזענות וגם בגלל סקרנות אישית שלי. ואני מסכים עם ערן שהויכוח הוא סטייה מהנושא המרכזי כאן.
      לגבי הכלכלות הכושלות, קטונתי מלהבין למרות שאני קורא די בשקיקה את המאמרים כאן ומבין באופן פשטני ולא עמוק את העקרון של יחס הרזרבה של הבנקים והיכולת שלהם לשלוט במערכת הפיננסית וליצר כסף כמעט כאוות נפשם.

      מחק
    10. ובדיוק כשחשבת שתורות הגזע עברו מהעולם, אתה נתקל בהן שוב.
      הטיעונים שיש הבדלים גנטיים שיש להם איזשהיא השפעה על דברים שהם לא מינוריים הם מופרכים, הופרכו אינספור פעמים וימשיכו להיות מופרכים.
      גם ההבדלים הפיזיים הקיימים נוצרו משוני באקלים..לא יותר מזה

      מחק
  2. הדבר היותר מטריד בסיפור פשיטת הרגל שהממשל לא מוכן לחלץ את העיר אבל את הבנקים הוא חילץ מיד למרות שהיה מדובר בסכומים הרבה יותר גבוהים להערכתי כ 20 טריליון דולר.
    כלומר זה מאד ברור מה קורה פה המחייה והפרנסה של האדם נהייתה שולית והמסחר בכסף הוא העיקר.
    וכמה חכמה היא התורה שכבר הזהירה את האנושות מפני "עגל הזהב" מצב שבוא כולם מורידים את רכושם ועמלם מעליהם ויוצרים גולם ומשתחווים אליו.
    כולנו יודעים מה סופו של סיפור עגל הזהב.
    עורב

    השבמחק
  3. סקינסי בריסטול21 ביולי 2013 בשעה 0:06

    שבוע טוב ומבורך

    לאנונימי ה1 - מה הקשר למאמר ?
    לאנונימי ה2 - היה מדובר ב700 מיליארד דולר .

    השבמחק
    תשובות
    1. 16 טריליון עברו מהפדרל ריזרב לבנקים ברחבי העולם ביום אחד.
      החילוץ של הבנקים בארהב ו AIG היו 700 מיליארד אבל כידוע הממשל תמיד משקר כך שמדובר ב שלוש טריליון לדעתי
      עורב

      מחק
  4. באתר קו-ישר מאשימים את איגודי העובדים במצב של העיר:
    http://www.kav.org.il/b1386.html

    השבמחק
  5. אני ממליץ לחפש את סרטו של מיקל מור רוג'ר ואני, אחד מסרטיו הראשונים בו הוא מתאר את המצב הכלכלי במישיגן. משטר אובמה העביר עשרות בליוני דולרים לחברות המכוניות בתיקווה לחלץ אותן מהתמוטטות ולמנוע אבטלה מעשרות אלפי עובדים שחורים. אגב רוב הכסף הלך לטמיון, יותר מ 100 אלף דולר הושקעו בעקיפין בכל פועל, כשחברת קריזלר בעצם כבר ברובה שייכת לפיאט האיטלקית ולא לארה"ב.יתכן והסיבה שעשרות שנים נותנים לדטרויט להתמוטט היא בדיוק הסיבה הזו, זו עיר של שחורים למי אכפת. מצד שני גם לערים לבנות בקליפורניה נתנו לפשוט את הרגל.

    השבמחק
  6. במאה דולר לא יודע אם אפשר להשיג דירה

    http://www.trulia.com/MI/Detroit/

    אבל בהחלט יש דברים זולים

    הבעיה כמובן שהעיר מלאה ב walking deads

    אורי

    השבמחק
  7. 7 מתוך 10 מקרי רצח לא מפוענחים בדטרויט.

    סרט דוקומנטרי:
    דטרויוט עיר הרצח - https://www.youtube.com/watch?v=2Tf5_uVUv48

    השבמחק
  8. אובמה לא עוזר לעיר של שחורים
    http://www.usatoday.com/story/theoval/2013/07/19/obama-detroit-bankruptcy-white-house-statement/2567539/

    מישהו חושב שביבי יעזור לנוטלי משכנתאות ממונפים?

    השבמחק
  9. משהו פה לא מרגיש לי הוגן. מריל לינץ' הרי קיבלו "ביילאאוט" של מיליארדי דולרים ב-2008.
    עכשיו הם מהנושים הגדולים של העיר דטרויט, והאזרחים יאבדו את כספם ועירם בשביל להחזיר חובות למריל לינץ' שמלכתחילה חי על כספי המיסים שהם בעצמם שילמו (וכספים שהוא המציא מהאוויר). גוף שבמידה רבה אחראי גם הוא למצב הקשה שבו נמצאת דטרויט...
    http://www.usatoday.com/story/news/nation/2013/07/15/detroit-settles-with-some-creditors/2518463/

    רק לי זה נשמע לא סביר?
    טוב לדעת שמנהל ממריל לינץ' הולך לנהל לנו את בנק ישראל...

    השבמחק
  10. ומה לגבי ללכת לשם ולהקים עיר חדשה? לזרוע זרעים, לגייס את השחורים והגנגסטרים כדי להקים מטבע מקומי ולשקם אותה?
    זה אפשרי?

    השבמחק
  11. תפסיקו להיות צדקנים, אם אתם הייתם רואים סודני, או מישהו שלבוש בבגדים מחשידים מסתיר את פניו בחצר שלכם לא היתם חוששים? ואם היתם צריכים לקנות מכונית משומשת בבת ים מצ'חצ'ח לא היתם מהססים וחושבים פעמיים? תהיו מציאותים ההבדל קטן בין דעות קדומות להתנהגות והכללות שנובעות מתוך נסיון.

    דטרוייט היא עיר של שחורים מכיון שכל מישיגן היתה איזור של בתי חרושת למכוניות והמעסיק הגדול ביותר של שחורים. האזור נקרא רצועת הפלדה
    במשך 30 השנים האחרונות הוטבעו עשרות רבות של בליונים של דולרים בעיר ובחברות הרכב במטרה להציל את העובדים. גם בוש השקיע לפני הבחירות הקודמות גם אובמה לפני הבחירות האחרונות וגם נשיאים קודמים במשך עשרות שנים. קריסלר חולצה פעמיים בעשרות בליוני דולרים. מאז שהיפנים שברו את האמריקאים בתחום המכוניות.
    הרוצח הגדול ביותר של שחורים הוא שחורים, בכל מקום בעולם. בארצות הברית יש גטאות, כמו באפריקה, גם בניו יורק גם בלוס אנגלס, אתה יכול לסוע שעתיים בקו ישר ולא לראות אדם לבן, והם נראים מוזנחים. אם תסעו לאפריקה לכמה חודשים ותראו איך השחורים מתיחסים אחד לשני תבינו מאיפה הם ינקו את ההתנהגות, זה חברתי וגנטי. בזמן שאירופה מלאה בטירות מהמאות הקודמים אין באפריקה כלום. אין שום בתים בכל אפריקה שנבנו לפני שהלבנים הגיעו לשם (פרט לפרמידות בצפון אפריקה שם הם לא היו כושים) הכושים מעולם לא טרחו להתפתח ולפתח שום דבר. נשארו אלפי שנים בביקתות קש מכוסות גללי פרות. הם מקיפים מרכזי חלוקת מזון של או"ם ולא טורחים ליצר כלום. הם בטלנים. גם בארה"ב אם מישהו מהם מגיע למשהו הם ידכאו אותו. רוב בתי הכלא מלאים רק בשחורים לא שאין להם אופציה, אפליה מתקנת נותנת להם תנאים טובים משל הלבנים.
    אין מה לזרוע זרעים הכושים תמיד יהיו משקל מת.

    השבמחק
    תשובות
    1. השמיים יפלו,
      אני חושב שרוב הביקורת שלך נובעת מחוסר הבנה והכרה של יסודות התרבות האפריקאית ,שבתחומים מסוימים הלוואי והמערב היה לוקח ממנו דוגמא.
      והנה רק כמה תיקונים לביקורת שלך:
      1. מי שנהנה מכספי החילוץ הם לא כל כך העובדים כמו בעלי חברות הרכב. בכל מקרה אם כל הכסף שהוזרם למערכת הפיננסית היה מועבר לחברות הרכב בדטרויט -היום קריסלר היתה מייצרת חלליות למאדים ולא מכוניות

      2. אתה מתאר מצב נתון באפריקה אבל לא מתאר מה הגורם שהוביל למצב הזה וזה ממש לא בטלנות- פשוט באיזורים שלמים שם אין עבודה. חלק ניכר ממשאבי הטבע באפריקה בכלל הן בשליטת גופים מערביים גדולים שגם הנהנים הגדולים מהם בעוד רוב הציבור נהנה מפירורים אם בכלל. תזכור רק שאף אחד לא רוצה להתנדב להיות תלוי במרכזי חלוקת מזון שמחר יכולים להעלם והם נעלמים בגלל סיבות כאלה או אחרות.

      3. והערה אחרונה: המנע מלקרא לשחורים במילות גזעניות ככושים. זה לא לעניין ובטח לא מוסיף לדיון

      ערן

      מחק
    2. א. לערן, המילה 'כושי' הייתה בילדותי מילה ניטרלית לתאר אדם שחור עור. מתי ואיך היא הפכה למקבילה של הNIGGER האמריקאי? ממש לא ברור לי.
      ב. למרות זאת, התגובה של 'השמיים יפלו' היא גזענית. זה שאני באופן אישי אולי הייתי חושש מסודני זאת הבעיה שלי, זה לא מקנה לי זכות לירות בו.
      אולי אני כאשכנזי חושש גם ממזרחיים, אז מה?
      במקרה שלפנינו הקורבן יצא מחנות כשהוא חובש קפוצ'ון, היורה עקב אחריו ואז התעמת איתו הרחק מהחנות ומה שידוע לנו בסוף הוא ששחור עור שחובש קפוצ'ון נורה למוות, לא ברור איזה איום אם בכלל הוא היווה על היורה.
      אבל נכון שכאן בארץ שי דרומי ירה למוות בפורץ בדואי שברח ממנו וזכה שיחוקק חוק על שמו שמתיר לי להרוג כל מי שנכנס לשטח שלי. מעניין שמאבטח שירה למוות בטכנאי מזגנים שנכנס לבית ספר עם קופסה גדולה בידו נשפט לעשר שנות מאסר למרות שבבירור חשש שמדובר במחבל (הטכנאי היה יהודי כמובן).

      מחק
    3. עדו,
      המאבטח שירה בטכנאי מזגנים נשפט לעשר שנות מאסר משום שעשה דבר שאסור לו לעשות. אני גם לא מדבר מהאוויר כי אני מאבטח לשעבר ואותנו לימדו בדיוק מה מותר ומה אסור. ואסור בתכלית האיסור לירות במישהו שפורץ לבית ספר כל עוד המאבטח לא מזהה אמצעי כוונה ויכולת.
      לגבי שי דרומי, אני לא יודע מאיפה הבאת את החוק הזה אבל אשמח לראות הוכחה לכך. לפי מה שאני יודע התאפשר לו לירות בו בגלל שפרצו אליו הביתה הרבה פעמים והמשטרה לא עזרה לו כלל, ואם אין משטרה אז הדברים משתנים. למרות שהייתי מאוד שמח אם היה חוק כזה כי אני מרגיש שאנחנו (תושבי הדרום) אשכרה ילדי הכאפות שלהם. אבל זה רק אני...

      מחק
    4. "גנטי"?? אתה גזען טהור.
      להגיד שזה בתרבות, בסדר, יכול להיות, כמו שאצל היהודים בתרבות יש דברים מטורפים כמו לצום יום שלם כל שנה. אולי נשמיד את כל היהודים? הרי ההתנהגות הזאת היא גנטית.
      התגובה שלך גזענית ברמות של היטלר. לא רק שאתה מייחס את ההתנהגות לגנים, אתה גם נותן לזה הצדקות מפגרות שהמוח הקטן שלך מסוגל לייצר.

      מחק
    5. כושי זה באמת לא מילה גזענית,זה פשוט מילה לא פוליטקלי קורקט - סתם התניה תקשורתית.
      לגבי הגנטי זה כבר יותר גזעני.
      יש סברה שהכושים שהובאו לעבוד כעבדים מאפריקה לאמריקה היו החסונים ביותר - כי בחרו את החזקים ביותר שצריכים לשרוד את המעבר בספינת עבדים שהרבה מתו בה מהתנאים הקשים וכמובן אח"כ לעבוד בתור עבדים שמצריך פיזיות.

      ז"א אבות אבותיהם של הכושים באמריקה הצטינו בתכונות פיזיות ולא מנטליות - כמו שרואים בספורט.

      גם לא לשכוח שלחיות באפריקה בחום שם לא בדיוק מעודד חשיבה אז יתכן שעם הזמן הצד המנטלי נדחק הצידה בתרבות האפריקאית.
      גם חם וגם האוכל בצמצום אז רוב הזמן הולך על להשיג אוכל ולנוח.

      אבל מבחינה גנטית אין שוני מהותי וכמובן שהשחורים מגיעים לארצות עם אקלים נוח יותר הם מתפתחים
      מנטלית מהר(מדביקים את הפער). אמר מי שאמר ולדעתי בצדק שברמת האוכלוסיה הגידול משפיע יותר מהגנטיקה.

      מחק
    6. מולי,
      זה שזה נשמע לך גזעני לא אומר שהוא טועה, זה כמו שאנשים לא מקבלים את עובדת האבולוציה בגלל שהיא לא נשמעת להם טובה לחברה. אני לא בהכרח מצדיק אותו אבל אנשים מזלזלים בחשיבות הגנים וזו גישה מוטעית. הגנים אחראיים לכל דבר בטבע, כולל ההתנהגות שלנו. אני לא חלילה מצדיק רוצחים ואנסים להיפך לדעתי לא רק שהם צריכים להירקב בכלא הם גם צריכים לעבור עיקור בשביל שלא יעבירו הלאה את הגנים האלימים שלהם. אם אתה לא מסכים עם זה אז חובת ההוכחה עלייך.

      מחק
  12. ערן, מולי, עידו
    לגבי השימוש במילה כושי, אין בה פגם. התהליך האמריקאי שכל עשר שנים משנים את ההגדרה לשחורים מגוחך. לקרוא לאמריקאי אמריקאי-אפריקני (אפרו אמריקן) משפיל יותר מהחלופות. עוד עשור יאסרו עלינו לקרוא לערבי ערבי. וליהודי יהודי.
    אשתי סינית ואני חושב שאם מישהו יקרא לה צהובה זה יראה לי פוגע. ההגדרה בעברית כושי עדינה יותר משחור.
    לגבי כספי החילוץ למפעלי הרכב, נכון, הם נתנו למעביד שמספק את העבודה, הם היו אמורים להיות כספי הלוואות שבחלקן לא חזרו. הרעיון היה לספק מקום עבודה לעתיד. היה עדיף להשקיע בהכשרות מקצועיות לעובדים ובדיור חילופי ופיתוח אבל המצביעים לחצו להציל מידית את מפעלי המכוניות ואת העבודה ולא ההגיון קובע בשנת בחירות. יש כיום מכוניות GM שמיוצרות כשחברה מפסידה עשרות אלפי דולרים על כל מכונית, המדינה משלמת.
    לגבי המצב באפריקה, הייתי שם וחודשים למדתי את הנושא עם מקומיים וקראתי על הנושא, היתי ביחסים ארוכי טווח עם עובדי או"ם ואונר"א, כמרים מסיונרים ובעלי עסקים קטנים לבנים. עברתי מקניה ועד דרום אפריקה. חזרתי משם חולה בילהרציה עם תולעים בדם. ראיתי שדות שוממים מתיבשים 5 מטר מנהר ומכיון שהמשאבה שהאו"ם נתן להם התקלקלה הם ישבו על הרצפה למות מרעב. הצעתי להם להעביר מים בדליים והם צחקו. ראיתי אותם ב 6 בבוקר כשיצאתי מהבית יושבים ועושים כלום וכשחזרתי ב 6 בערב באותו מקום. ראיתי בסין שתי אחיות מעלות מים לשדה אורז עם שק בשיטת סבתא סורגת, וכשחזרתי בערב הן עוד היו שם מעלות מים. למה הסיני יכול? ראיתי אותם פוגעים אחד בשני שלא לצורך. מדביקים אידס אחד את השני, אונסים, רוצחים. ראיתי כפרים שלמים נמחקים לאורך מסלולי משאיות שהנהגים הדביקו את המקומיות באידס והם פשוט מתעלמים. ראיתי אין סוף קברים של אנשים שמתו לאחרונה מדיזנטריה פשוטה, והם לא עושים כלום כי הם אחרת מאתנו.
    אל תדברו עד שלא תסעו לשם. נהיתי גזעני שם אחרי שבימי חיי לא הייתי. ראיתי איך הם מנסים להשתלט בדרכי רמיה על עסקים קטנים של אנשים לבנים והודים שעובדים קשה ומחסלים את הכלכלה. ככה אוגנדה נכנסה לרעב וככה זימבאבואי נכנסה לרעב.
    התגוררתי בלוס אנג'לס בזמן תקריות רודני קינג וראיתי איך הם שודדים אחד את השני ואת בעלי החנויות הקוראנים והפרסים, כי מגיע להם. היו לי באמריקה חברים כושים מהנדסי מחשבים, וגם עם השכלה כושי לא יהפוך עורו. אולי יש לי מוח קטן ואני מפגר כמו שטוען מולי אבל זו המציאות גם אם היא לא לטעמו. אתם רוצים שזה יהיה אחרת אבל זה לא כך. ואל תבטלו גנטיקה, יש לזה משמעות רבה גם אם זו הוכחה לדברים שאנחנו לא מוכנים להודות בהם. אני לא חושב שאני גזעני כי אני מקבל כל אדם כמו שהוא ונותן לו סכוי שווה, אבל מציאותי צריך להיות. לגבי מרכזי חלוקת המזון, ערן, עובדי או"ם מחפשים אנשים שסובלים מתת תזונה, מכניסים אותם למחנות האכלה, נותנים להם תרופות ואחרי שמשחררים אותם הם יושבים בחוץ שבועות עד שהם והילדים שלהם על סף מוות ואז מכניסים אותם חזרה. כשהאו"ם מציע להם לעבוד בחוות חקלאיות בפיקוחו כדי לסיים את התופעה הם מסרבים. הסתובבתי עם נציגים ישראלים ועתונאים וראש מנהל המזון הישראלי שם ושמעתי וזו המציאות. ההגיון שלהם לא ההגיון של ערן

    השבמחק
    תשובות
    1. הדברים שראית באמריקה אפשר לייחס אותם לתרבות ,חינוך,מצב כלכלי ועוד.

      מה שראית באפריקה - ראית חלק מסוים וקיבלת החלטה.

      לא דיברת עם הכושים לא שאלת למה,לא בדקת בציציות.
      סתם באת בגישה פטרונית שהאו"ם עוזר להם והם מנצלים לרעה.

      לגבי החלפת המילה זה באמת מגוחך זה בא מכך שנגיד בשנות ה 80 או ה 70 אמרו כושי ואז אנשים היו גזעניים אז פסיכולגית מייחסים את המילה הזאת לגזענות.

      פעם אמרו לגמור ולא הייתה בעיה והיום אומרים לסיים - עשו דיפרנסיאציה לגמור - מין , לסיים - השאר.
      סתם פסיכולגיה בגרוש של אנשים קטנים.

      מחק
    2. נראה לי שהתבלבלת
      אונר"א פעילים רק בעניין הפלשתינים

      מחק
    3. אז הסיני יכול לסחוב מים, והשחור לא?
      אנשים עושים מה שהם עושים על בסיס האמונות שלהם. כל עוד אותו אדם מסוגל להאמין, הרי הוא אדם. יש שחורים שרוצחים, יש שחורים שמנהיגים מדינות שלמות, ויש שחורים שמפחדים מכל דבר שזז. אותו סיפור עם הלבנים והסינים.
      אנשים נשלטים ע"י האמונות של עצמם, לא לפי צבע העור שלהם.

      מחק
    4. מזכיר לי איזה שדר טלוויזיה ישראלי ששהה ברוסיה בתקופה שאחרי הגלסנוסט. המציאות אז הייתה בכי רע והוא פשוט נדהם. 'אלו לא כושים מאפריקה אלא אירופים והם בכל זאת חיים בזבל' הוא אמר.
      הסינים שאתה כל כך מתפעל מהם חיו תחת שלטון מאו והטענה היא ששבעים מליון איש מהם הושמדו בתקופה ההיא. מדוע הם לא התקוממו? האם אתה לא מבין שאותה תכונה שגורמת לסינים לעבוד קשה ולא לשאול שאלות היא אותה תכונה שבגללה הם חיים עד היום תחת דיקטטורה ?
      חוק גודווין קובע שבסופו של כל וויכוח נגיע לנאצים. אז הנה הגענו - כששאלו את מפקד מחנה בירקנאו מה דעתו על היהודים הוא אמר שהם 'חסרי חוש ציבורי'. צודק לא? אנשים עם 'חוש ציבורי' היו מתאגדים ונלחמים במי שמשמיד אותם ולא הולכים כצאן לטבח. כנראה שהיהודים אכן פגומים גנטית.

      מחק
  13. הסיבה העיקרית לפשיטת הרגל של דטרויט הם האיגודים המקצועיים שהשתלטו על התעשייה, בחסות חוקי עבודה "מתקדמים" שנתנו להם כוח בלתי מוגבל, שחוקק הנשיא רוזבלט, המתקדם, בשנות ה-30.

    האיגודים השתמשו בכוח שניתן להם, כמו שהם תמיד עושים. הם ערכו שביתות חוזרות ונשנות, באופן קבוע, מדי שנה או שנתיים, כל פעם במפעל אחר. הם קיבלו כל הזמן העלאות שכר, עד שהשכר של פועלי הרכב הגיע לרמות אסטרונומיות של כ- 75 דולר לשעה, שזה הרבה מעבר למה שמפעלי הרכב יכלו להרשות לעצמם. כאשר לא יכלו יותר לתת העלאות שכר – נתנו חברות הרכב העלאות בהטבות סוציאליות, בייחוד פנסיות וביטוחים רפואיים, כי אלה הוצאות שלא צריך לשלם מייד, אלא בעוד עשר, עשרים שנה, ונוח למנהלי המפעלים להבטיח הטבות שלא ישלמו בקדנציה שלהם, אלא בעתיד. אבל העתיד הגיע, בהכרח, והנטל הכספי על חברות הרכב היה גדול, והן לא יכלו לעמוד בתחרות מול היפאנים.

    מפעלי רכב חדשים בארצות הברית הוקמו רק במדינות בהן איגודי העובדים הם פחות מיליטאנטים.

    הסוציאליזם הרס לא רק את מזרח אירופה ורוסיה, אלא גם את דטרויט.

    ראה כתבה באתר "קו ישר" בעניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ממש ראית את רוג'ר ואני נכון? למרות שגם אם ראית זה בטח לא שינה את דעתך.

      מחק
  14. עדו
    אם מישהו היה מתנפל עליך ומרביץ לך לא היית יורה בו?? דוקר אותו בסכין? אם מרטין לא היה מתנפל עליו ומכה אותו הוא היה חי. למרטין היתה אחריות למותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוא נראה. אני רואה אדם שחור עור (בוא נאמר , ערבי לצורך ההשוואה) יוצא מסופרמרקט, הולך אחריו עם אקדח ובסופו של דבר האיש מת. מה היה באמצע? לא ממש ברור. למה בעצם לעקוב אחרי אדם שיצא מסופרמרקט ובאיזו זכות להטריד אותו? גם לא ברור. כל מה שיש לנו זו את התוצאה ואת המילה של היורה.

      מחק
  15. ערן,
    אני מאוד מעריך את הבלוג שלך. יש לי אבל הערה:
    רוב הכתבות כוללות ידע מאוד חשוב ורציני וזה מעולה. אבל אולי כדאי לשים דגש גם על דברים קטנים יומיומיים שאנשים יכולים לעשות כבר עכשיו?

    אני בטוח שיש כל מיני רעיונות קטנים שאנשים יכולים לעשות בחיים שלהם. כשעושים משהו, זה גם מביא להשפעה ממשית אבל זה גם מביא משהו פנימי שתיאוריות ונתונים לא מביאים בעצמם.

    למשל, חקלאות שנתמכת על ידי הקהילה (Community Supported Agriculture). קבוצה של אנשים קונה ישירות מחקלאי שקרוב אליה. הירקות טריים והכסף הולך באמת לחקלאי (ויוצא יותר זול לפעמים). זה תחום שמתפתח בארץ וזה נראה לי כוון חיובי.. או כל מיני קואופים שעוקפים את רשתות השווק. יש בטח עוד המון רעיונות מעולים בכל מיני תחומים..

    בקיצור, אולי תביא לנו פה ושם גם רעיונות לדברים פרקטיים יומיומיים שכדאי לדעת עליהם, ומקדמים את תודעת השינוי.

    זהו, תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. דבר ראשון לא לקחת הלוואות
      דבר שני להשתמש כמה שפחות בכרטיסי האשראי

      מחק
    2. זה החלק הקשה.
      החלק הקל זה לקטר ולהפחיד.

      אולי לקנות ביחד חלקת אדמה לחקלאות ולהעסיק שם אנשים על בסיס ברטר.

      אין מיסים!!!!!!!!!

      מחק
  16. השרשור הזה מאוד מפתיע באמירות הגזעניות שבו, חלקן מתוך בורות (שזו אולי נחמה). אולי אוסיף לגבי חלקים שלו בהמשך, אבל פה לגבי המילה "כושי". כן, הביטוי "כושי" הוא גזעני ופוגע. צודק במידת מה הכותב באומרו שבילדותו זה לא היה כך (מתוך הנחה שהוא בן 40 לפחות), אך שימושי שפה הן דבר דינמי. משמועותה של מלה נקבעת במידה רבה בשימוש שעושים בה. כך, כבר במיקרא המילה "כושי" היתה נרדפת למילה "עבד", ומכאן, כבר אז הייתה פוגענית (להיות עבד זו לא מחמאה...). עם ירידת העבדות איבדה המילה "כושי" חלק מהפוגענות שלה, אך בשלושים שנה האחרונות הקונוטציה השלילית של הכנוי חזרה, והיא חד משמעית. לענין זה ישנו מבחן פשוט: שאל 100 יוצאי אתיופיה שחורים האם הם נעלבים מהכנוי כושי. מידיעה (ולא מהערכה) אני אומר לך שסביר שכל המאה יגידו לך שכן. ואם לא כל המאה, אז קרוב לזה. מעצם מציאות זו, הביטוי פוגעני. הקונצנסוס בקהילה היא שהביטוי המועדף, במידה ונדרשת הבדלה שכזו, הוא "שחור".

    ולסיום: במילון אוקספורד המילה "negro" מוגדרת כ"כושי", עם הערה המציינת:"Be careful, this word is now considered offensive" ". ("היה זהיר, מילה זו נחשבת כעת למעליבה").

    בברכה,
    הפרופסור

    השבמחק
    תשובות
    1. המילה היא פוגענית כי התקשורת החליטה שהיא פוגענית.
      אתה מבין איזה כוח יש לתקשורת?
      אל תשכח שאחרי הכושי בארה"ב היה שחור ואז צבעוני ואז אפריקאי אמריקאי.
      אצלנו כושי,שחור ואז כהה עור.
      זה פשוט הדרך של התקשורת לחנך את האזרחים ולקחת את מקום ההורים במידה מסוימת.
      למען האמת זה משפיל אותי שמנסים לחנך אותי כאילו אני דרדק זב חוטם.

      שופט בישראל החליט שלהגיד כוסית זה בסדר ולא פוגעני ו "פוף" במטה קסם אפשר
      להגיד כוסית ואנשים לא כועסים.
      זה טיפה לא נעים שהכינוי לאישה יפה וסקסית דומה לאיבר המין שלה אבל זה
      מחליק בגרון יפה עכשיו.

      מחק
    2. טעות בידך!
      זה לא מחליק לי בכלל וזה רק מראה כמה החשיבה עצמית כאן (בארץ) שווה לת$ת.

      מחק
    3. כינוי הופך להיות מעליב כאשר אנשים נעלבים ממנו וכאשר כוונת המכנה היא העלבה.
      ווזווז לא כינוי מעליב? כנראה שלא כי הווזווזים לא נעלבים בקלות ויודעים גם לצחוק על עצמם ואולי כי הם השיכבה השלטת והדומיננטית.

      האם צ'חצ'ח (מקרה דודו טופז, לזקנים שביננו) הוא כינוי מעליב רק בגלל שהאנשים שחושבים על עצמם שהם צ'צ'חים עם התכונות השליליות המוצמדות לכינוי ובגלל זה הם נפגעים? למרות שאני לא אשכנזי, אם מישהו יקרא לי צ'חצ'ח זה סתם יצחיק אותי.

      מחק
  17. שימו לב איך חברות של חזירים טומנים פח לאזרחים תמימים.

    "השקעה בארה"ב בדטרויט - הבתים זולים והמחירים עולים"
    http://www.landaunadlan.com/Articles/?ID=116

    "השקעה בנדלן בדטרויט'
    בשנים האחרונות, הודות לחילוץ הפדראלי שמוביל הנשיא אובאמה, שכחלק ממנו מוזרמים מיליארדי דולרים להצלת תעשיית הרכב, חזרו המפעלים בדטרויט לשגשג, כאשר במהלך הצמיחה מחדש הם מגייסים מחדש אלפי עובדים. עובדים אלו מחפשים פתרונות דיור באזור"
    http://jonliv2012.blogspot.co.il/2012/07/blog-post.html

    השבמחק
  18. ואותי הקפיצה דווקא עובדה 12: 47 אחוז אנאלפביתים. איך עיר במדינה "מערבית" מגיעה לאחוזים כל כך גבוהים? גם אם רק האוכלוסיה החלשה נשארה , מדובר עדיין על כמות עצומה של אוכלוסיה. הנתון מעיד על כך שהנפילה של דטרויט אינה רק תוצאה של המשברים האחרונים אלא הזנחה חברתית שיטתית במשך כמה עשרות שנים.

    השבמחק
  19. דטרויט, עיר במלחמה
    http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3487784,00.html

    השבמחק
  20. אנונימי - זו כתבה מעולה

    השבמחק
  21. בוודאי שיש קשר בין הרכב האוכלוסיה לבין האופן בו מדינה או עיר נראות.
    ולדעתי אנשים כמו עידו,ש"דואגים לזכויות" של כושים או ערבים
    צריכים לקחת את עצמם ולהגר למדינות של כושים וערבים במקום לכפות את
    האנשים האלה ואת הדעות הליברליות שלהם על מליארדים שלא רוצים בהן.

    את מה שעשו הבולשביקים בעזרת צבא,קגב ומפלגה עושים הליברלים בעזרת
    תקשורת,מערכת משפט,אקדמיה,בנקים ובוהמה.

    יחי ההבדל הקטן.

    השבמחק
  22. תשובה לערן

    המילה כושים מקורה בתנ"ך.כם הם כונו אז,ע"ש הארץ שלהם : כוש.
    אנשים שגרו באשור כונו אשורים,אנשים שגרו במצרים כונו מצרים ואלה
    שגרו בכוש...כונו כושים.

    אני מציע שתקרא קצת על אפריקה לפני הגיע האדם הלבן.
    אתה יכול לנסות את הספר של מיצ'נר "הברית" שעוסק אמנם בעיקר בבורים
    ההולנדים אבל גם מתאר את מה שקרה בחלק הדרומי של אפריקה.

    אתה הוא זה שמנסה לכפות רעיונות ומונחים ליברלים על כל באי האתר.
    וזו הגזענות האמיתית.
    גזענות של אשכנזים סוציאליסטים ושל ליברלים שכופים על מליארדים
    את הרעיונות הליברלים בדיוק כשם שתחבו את הקומוניזם שלהם בגרונם
    של מליארדי אחרים,חצי מאה קודם לכן.

    השבמחק
  23. http://www.zerohedge.com/news/2013-07-21/25-facts-about-fall-detroit-will-leave-you-shaking-your-head

    השבמחק
  24. הדיון הזה מזכיר לי את הסיפור על 5 עיורים שממששים פעם ראשונה פיל...אחד אומר שהפיל הוא כמו צנור.. אחד אומר שהפיל הוא כמו עמוד ..אחד אומר שהפיל הוא כמו מברשת ואחד אומר שהפיל דומה לסדין...כולם צודקים כמובן רק שכל אחד נוגע בחלק אחר של הפיל...זו בעיה מורכבת וכל מי שמודע לאיך העולם מתנהל יודע שהמניפולציות שעושים לשחורים נמשכות כבר אלפי שנים יש סרט דוקומנטארי מקסים ומזויע על אפריקה המשתחררת של במאי איטלקי נדמה לי שנקרא goodby africaשעוסק בציניות מסוימת בזוועות הפוסט קולוניאליות.למרות הליבאליזציה הקולוניאליזם אף פעם לא נגמר. וקבוצת אנדר- דוגז לעולם תכלא בתחתית כמו שקרה במקומות אינספור ודוגמה אחת היא הנוצרים המצרים ששמרו על ההגמוניה במשך 1200 שנות כבוש מצרים על ידי האיסלם והם שולטים בצבא ולכן במדינה וכמובן בכלכלה.כושי בדטרויט משתכר אלפי דולרים בחודש. כושי ברפובליקה הדומיניקנית אולימאתיים בחודש. המפעלים לקחו את הסיוע של אובמה והעבירו את המפעלים לארצות אחרות. זה כפר גלובאלי..אובמה הנבחר של הכושים לא עושה כלום בשבילם כי הוא שפוט של האליטה הותיקה והבנקים הגדולים שממש לא מתענינים במצוקה אנושית...אז אולי כדאי לדבר בקצת יותר כבוד הדדי ולצאת מהפאראדיגמה של שמאל וימין...

    השבמחק