יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

רופא התומך בצריכת חלב הודה בערוץ 2 שאכילת ירקות מייתרת את הצורך בחלב - השידור נגנז

נייר העמדה החדש של הרווארד בנושא החלב ממשיך להכות גלים בתקשורת. הפעם הגיעו לדבר בנושא זה לתוכנית הבוקר של רשת, רופא המשפחה ד"ר ווינפאס ומולו  ד"ר צחי גרוסמן התומך בצריכת החלב. הכל נראה כעימות שגרתי בנושא חיוניות החלב לגוף האדם אלא שמיד לאחר השידור החלה סערה גדולה.



הראיון שהציג את עקרי נייר העמדה היוצא נגד הצורך בשתיית החלב, שודר בשידור חי ברשת בשעה 8:13  בבוקר. אבל מי שניגש לאתר התוכנית כדי לצפות בשידור החוזר שלה, הופתע לגלות כי הראיון הזה הועלם בדיוק באותה דקה שהיה צריך להתחיל. שימו לב לשעון פה בסרטון למטה :

http://www.youtube.com/watch?v=ia3E8-OseW0

אז האם יכול להיות שמדובר בתקלת עריכה ותו לא? אז הנה הביטו כאן מה קרה מוקדם יותר באותו שידור שהועלה לאתר האינטרנט של רשת. אברי גלעד עשה פרומו במהלך השידור לראיון עם שני הרופאים והנה שוב השידור נחתך עוד לפני שהוא סיים לומר את דבריו :

http://www.youtube.com/watch?v=6459NDF__L0


האם יתכן שזה באמת מיקרי או שלכאורה תעשיית החלב המשלמת סכומים גדולים של כסף עבור פרסומות לרשתות הטלויזיה התערבה פה? ברשת בכל אופן מתעקשים  בדף הפיסבוק שלהם שלא היתה שום התערבות, צנזורה או גניזה מכוונת.
כך או כך מהרגע שדבר הצנזורה לכאורה הופץ ,החלה להתפשט ברשת החברתית גרסא של הראיון שצולמה על ידי גולש במצלמה ביתית. בדף הפיסבוק חלב עובדות או מיתוסים  החלו בקמפיין במטרה ללחוץ על רשת להחזיר את האייטם. הלחץ וההד הנרחב ברשתות החברתיות עשה את שלו ורשת מיהרה להעלות את הקטע האבוד.

הנה הראיון "שהוחזר לחיים" במלואו:

http://www.youtube.com/watch?v=GNq3ohizQv0

42 תגובות:

  1. ללא ספק צריכת החלב צריכה להיפסק.
    כמובן שהשידור נגנז ע"י אותם בעלי הון, ששולטים ברוב מה שאנחנו רואים, אוכלים, שומעים, ועושים.

    השבמחק
  2. Living in the matrix :-)
    ignorance is bliss

    השבמחק
  3. קשה להמנע מצריכת מוצרי חלב. בעצם חלב כמעט שאף אחד לא שותה, אבל גבינות לסוגיהן הוא חלק בלתי נפרד מהתפריט. הבעיה היא לא החלב אלא הסוג של החלב שמגיע מפרות שיועדו ליצור חלב מקסימלי, הבלוטות חלב שלהם מפותחות בצורה לא טבעית ולכן הפרשת ההורמונים שלהם לחלב היא גבוהה ולכן הן לוקות בדלקות יותר מהרגיל שמצריכות שימוש בתרופות שעוברות בחלב. חוץ מזה שהפיסטור וההומגינציה של החלב מסלקת את הויטמינים והורסת אנזימים.
    אבל איזה טעם יש לחיים בלי גבינות ויוגורטים?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש טעם מעולה לחיים ללא מוצרי חלב! זה סוג של התמכרות. אישית, אחרי כמה שבועות בלי שום חלב או כבינות, "נגמלתי" מחלב תרתי משמע.

      יש מקסימום קבוע בחוק לכמות תאי המוגלה שיכולה להיות בחלב (כ-400 מאות מיליון תאי מוגלה בליטר, תלוי בארץ), מי צריך את זה?

      מחק
    2. רצוי מאד שתצפה בהרצאה הזו
      http://www.youtube.com/watch?v=AEOUcznmyLc

      מחק
  4. הדבר המרשים הוא שהראיון הזה בכלל התקיים. זה כבר שיפור גדול בתקשורת וכל הכבוד לתכנית הבוקר שעשתה את הראיון.
    הצנזורה הזו מראה שמועצת החלב וחבריהם ממש בלחץ, עד כדי שאיבדו את הבושה, וזה אומר שאנחנו בכוון הנכון.

    השבמחק
  5. אז מה כן נאכל?
    לא נאכל, לא נתחסן, נגדל ירקות ממי ביוב.
    אוכל לא בריא, אנשים סובלים מעודף משקל ומחלות נלוות, בן אדם אמור להיות במצב של רעב קל כדי שחייו יהיו טבעים ובריאים. סגריות רעות למה שלא יאסרו לחלוטין סיגריות. אלכוהול הורג הרבה יותר מחיסונים והרבה יותר מפוליו.
    מים עם פלואוריד לא טובים, אופנועים וקטנועים הורגים הרבה יותר מגבינה לבנה כחושה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא עניין של לאסור. זה עניין של לספר את כל האמת ולא להסתיר מידע חיוני מהאנשים על מנת לעשות רווח.

      א.ב.

      מחק
    2. זכותך לבחור אם לעשן, לשתות אלכוהול ולנהוג על אופנוע (רצוי לא בו זמנית), זכותך גם להחליט לחיות באיכות חיים גבוהה יותר כי אתה בריא ואין מחלות/כאב. אבל כדי לבחור אתה צריך את כל העובדות, שחלקן מסתירים ומעוותים למטרות רווח.
      תשאל כל אזרח ממוצע (לא מיושבי האתר שבאמת מתעניינים לגבי הסביבה) מהי מועצת החלב שממליצה בחום לצרוך חלב לבריאות, כולם יגידו שזה מוסד ממשלתי בדומה למשרד הבריאות, ותראה את התגובה כשתספר שזה גוף למטרות רווח ותפקידו העיקרי שיווק חלב, לסמוך על המלצותיו זהה ללסמוך על פרסומות. למרות שגם משרד הבריאות מאבד מאמינותו כמו שמראה אחוז מתחסנים בנגיף מוחלש לפוליו.

      מחק
    3. אף אחד לא אמר לך לא לאכול חלב... הקטע שדוחפים פה לציבור חלב בכל דרך אפשרית, במחירים גבוהים בהרבה ממה שניתן באמת לעשות את זה, כל זה כמובן בפיקוח ממשלתי כשהמדינה קובעת את מחיר המטרה - ומי שיעז להוריד את המחיר לליטר אפילו באגורה יכול בקלות להיכנס לכלא על פי חוק החלב.
      גם אני שותה חלב, מעשן סיגריות, אוכל בשר אדום ואפילו שותה אלכוהול - ההבדל הוא שאני מודע לכל הצרות הנלוות לנ"ל, ולכן ההחלטה שלי להרוג לעצמי את הבריאות באה ממני בלבד והמעשים הנ"ל נעשים בידיעה של הנזקים שנגרמים לי לגוף.
      חלב, לעומת זאת, נתפס בעיני הציבור כדבר בריא. זה כמו שיוציאו "סיגריות בריאות", יפרסמו אותן עם ילד חמוד שמתרוצץ בשדה תוך כדי שהוא מעשן חפיסה, ויגרמו לכל הציבור לעשן. האם זה באמת יהפוך את הסיגריות לבריאות? לא. כל הסיפור פה הוא הטעייה מכוונת של הציבור. מציגים את החלב כמשהו שהוא ההפך הגמור מהאמת. מציגים חלב ומוצריו כמוצרי בריאות שחובה לשלב בכל תפריט, מה שבעצם לאט לאט ובזהירות משפיע לרעה על בריאות הציבור תוך כדי שהוא מעשיר את קופות התאגידים.
      אין בעיה - תאכל חלב כמה שאתה רוצה, תעשן פאקט בשבוע ולא לשכוח כוס קולה ביום לטעם החיים, אך תהיה מודע למה שאתה עושה לגוף שלך.
      מזכיר מאד את מרדף השווא שעושים לצמח מסויים ב80-90 השנים האחרונות, תוך כדי הטעיה מוחלטת של הציבור.
      תפיסת הציבור של מה שנחשב טוב או רע לבריאות, כמה שזה עצוב, מתחילה ובדרך כלל נגמרת במדיה המיינסטרימית. מה שיגידו להם בפירסומות "בריא" הם יאמינו, מה שיגידו להם "לא בריא" הם יאמינו, ולכן יש צורך להביא למועדות את נושא החלב כמו את נושא הכלכלה החולה שלנו והסיבות לכך.

      ועכשיו, אחרי שסיימתי לשבח את הנושא - מישהו יכול להסביר לי מה הקשר של הכתבה הזאת לכלכלה האמיתית? או שהאתר הזה הפך לריכוז קונספירציות אחד גדול? (לא שאני טוען שמדובר פה בקונספירציה, אבל אני לא קורא פה לבד)
      בינתיים מבצעים מעצרים וחילוטים על שימוש בביטקוין - ואתם מפרסמים כתבות על חלב...

      מחק
    4. אומנם שם האתר מתייחס לכלכלה אבל שים לב שיש מדור לסביבה ובריאות.

      אגב, בעבר היה נהוג לחשוב שסיגריות זה בריא:
      http://www.healio.com/hematology-oncology/news/print/hematology-oncology/%7B241d62a7-fe6e-4c5b-9fed-a33cc6e4bd7c%7D/cigarettes-were-once-physician-tested-approved

      http://www.healthcare-administration-degree.net/10-evil-vintage-cigarette-ads-promising-better-health/

      http://tobaccocontrol.bmj.com/content/11/suppl_1/i110.full

      היום זה עם החלב.

      מחק
    5. לאנונימי 14 באוגוסט 2013 12:13

      יופי של תגובה (לא ציני).

      1. הכתבה על הפוליו הועברה על ידי לכמה אמהות שקראו בשקיקה והתחילו לברר את העניין, פועל יוצא נחשפו לבלוג ויתחילו לחפור פה ואולי, אולי יבדקו את השיתופים הבאים שלי של הכלכלה האמיתית..
      2. חברים אחדים שלי מקבלים את הכתבה על החלב נקווה לכנ"ל.
      3. רציתי לכתוב תגובה לערן שטוב שהוא כולל את הכתבות האלה כאן מהסיבות למעלה, וגם מודה לו שהוא חושף אותי לאינפורמציה הזו, ומאתגר אותי לבדוק דברים שאחרת לא הייתי בודק (הילדים שלי צורכים חלב ומוצריו ומורים להתחסן..).
      4. נראה לי שהכתבות האלה עולות מהאכפתיות של המעלה ולא בשביל להראות לנו קונספירציות (אולי אני תמים אבל לי נראה שערן הוא איש טוב עם מצפון חברתי מפותח).
      5. תהיה בטוח שהעיקר זה הכלכלה האמיתית ותחלואי מועצת החלב הם נגזרות של השיטה הכלכלית הקלוקלת שלנו.

      מחק
  6. מאמר של ד"ר דן קרת על היתרונות שבהפחתת צריכת מזון מהחי והגדלת צריכת מזון מהצומח. פורסם במכון תנובה למחקר... מי היה מאמין?

    http://tnuva-research.co.il/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F-12-%D7%A6%D7%9E%D7%97%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%90%D7%99-04/

    השבמחק
  7. תודה ערן על החתירה לאמת האוביקטיבית
    חופש הבחירה נותן לאדם את היכולת לבחור בין טוב ורע,
    כאשר האדם בוחר ברע מדעת זה עצוב אך הוא עושה זאת מתוך מודעות לכך
    אם האדם בוחר ברע ולא מתוך מודעות זה בגלל הסתרת האמת והמידע משיקולים מסחריים כלכלים ביטוחניים וכו' על מנת להשפיע על האדם ללכת בדרך המתאימה ליצרן לטיקון למונופוליסט לממסד (הרופאים רוצים שתהיו חולים, זה שווה הרבה כסף).

    השבמחק
  8. ערן חבל שאתה נגרר לפופוליזם של אמת אחרת ודומיו ולא חוקר לעומק את נושא החלב כמו שחקרת את
    הנושא הכלכלי והגעת באמת לתוצאות מרשימות.

    במקום ליפול לדואליות הקלאסית של הבעד והנגד שהשלטון כ"כ אוהב וכ"כ רחוק מהאמת: ימין שמאל
    דתיים חילוניים,בעד חלב - נגד חלב ועוד אינסוף דוגמאות; תבדוק ותראה שחלב טבעי הוא טוב בריא וטעים,
    אם מתייחסים לחיות בכבוד ואהבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה בטח מתכוון לחלב עזים ולא לחלב פרה, וכשאתה מתכוון לטבעי אתה בטח מתכוון ישר מהעטין. אז כמה פעמים יצא לך לשתות חלב עז ישירות מהעטין? זה נחמד שמוצאים שחלב של חיה מסויימת שקרובה אלינו מבחינה גנטית ראויה לשתייה לכאורה, אבל מעניין שחלב מהעטינים של עצמנו אנחנו נגעלים לשתות.

      לגבי התכנית באמת כל הכבוד לתכנית הבוקר שהצליחו להפגיש בין שני הרופאים, בטוח יש השפעה של אברי גלעד. תנובה בסך הכל יכולה לישון טוב בלילה כי הרופא שצידד בחלב עשה זאת בסך הכל בצורה טובה כאשר יש חזרה על צריכה יומית של 3 מוצרי חלב ביום. הרופא גם מצליח להישאר עם ידיים נקיות כשהוא אומר שאין לו שום קשר לתעשיית החלב. אם זה נכון, בבקשה ממך רופא יקר, תתחיל להתעניין גם בצד השני של המתרס ולא להתעלם בבורות בטענה שחוכמת ההמון המדעית אומרת אחרת. כל הזמן יש שינויים במדע וזה מתחיל מלמטה.

      מחק
  9. לאנונימי 9:32
    יש דבר כזה חלב טבעי?
    מותר גם לך לחקור באופן אוביקטיבי (ללא קשר לטעים יפה תנובה שטראוס טרה ואינטרסנטים בתחום מוצרי החלב)
    אבי ג

    השבמחק
    תשובות
    1. אין דבר כזה חלב טבעי בא"י. יתכן בשוויץ בחווה מבודדת.

      אבל בעיקרון אנונימי 9:32 צודק. במיוחד "אם מתייחסים לחיות בכבוד ואהבה."

      כוס חלב ליום תספיק ותועיל . ליטר חלב ליום יזיק.

      יש כאן באתר תאווי התלהמות. תן להם נושא להתלהמות והם יפתחו בחגיגת מתלהמים.

      הרעלים שנמצאים במי ברז מסוכנים פי כמה וכמה מחלב, כנ"ל האוויר בחיפה שבקרבת המפרץ.
      אבל זה מה שקורה כשמתלהמים, מפספסים את העיקר.

      מחק
  10. לדעתי זה לא ד"ר צחי גרוסמן, זה דובל'ה גליקמן.

    השבמחק
  11. ערן אתה נהדר

    השבמחק
  12. הדבר היותר מדאיג הוא השליטה בתקשורת של בעלי אינטרסים.
    הרי מה שאנחנו יודעים זה שבריר האחוז מהעיוות התיקשורתי המתבצע יום יום בכדי להטמיע בציבור את משנותיו של גוף זר ונסתר.
    עורב

    השבמחק
  13. אני באמת מאמין שחלב לא טוב לבני אדם(וזה כי אני מרגיש טוב יותר ללא מוצרי חלב) אבל חבל להגיד דברים שלא מבינים בהם דבר. אין דבר כזה שיש לפרות דלקות בגלל החליבה דלקת קורת בגלל שלא חולבים אותה בזמן מגיע שעה שהפרות כבר על הגדר מתות להיחלב, נדיר שיש לפרה דלקות עטין וגם אז החלב שלה נזרק לפח בחליבה ידנית, אין אנטיביוטיקה בחלב, פרה שמקבלת טיפול נחלבת בנפרד והחלב לביוב.
    חלב ישר מהעטין לא מומלץ דביק וחם, לפי חום הפרה.
    לאכול ירקות שומשום ולא לפחד מבשר אדום.

    השבמחק
    תשובות
    1. החליבה עצמה של הפרות היא לא טיבעית, בתהליך מעברים את הפרה וכאשר היא מתחילה להפיק חלב לא מפסיקים לחלוב אותה כגון תינוק שכל הזמן צורך חלב וכך היא כל הזמן מייצרת חלב.
      לאחר מכן החלב מדולל ומפוסטר ומוסיפים לו חומרים שונים.
      עורב

      מחק
  14. לא ידעתי שבעולם "המערבי" שלנו אנחנו מוגנים ממלריה ומאיידס...
    כבן לעידה הטוניסאית, שלא צורכת חלב ומוצרי חלב כמעט בכלל, אני יכול להגיד שאצלינו העצמות חזקות.. לא אני ולא אף אחד משמונת אחיי מעולם לא שבר אף עצם בגופו, וכולנו פעלתנים שעברו נפילות ומכות כאלו ואחרות. כך גם לגבי בני דודיי.. אז אמנם לא מדובר בקבוצת מחקר מפוארת ומייצגת, אבל מקרה פרטי שעל פיו ניתן להסיק שאפשר לחזק עצמות ללא חלב...

    השבמחק
    תשובות
    1. סוד קטן לגבי החלב. אחד מגורמי בריחת הסידן הוא החלב בעצמו שלא נדבר על זה שהגוף לא מצליח לספוג את הסידן מהחלב בעוד את הסידן מהשומשום הוא סופג נפלא.
      "חלב מגביר "בריחת סידן"

      אוסטיאופורוזיס (דלדול העצם) אינה נובעת בדרך כלל מצריכה בלתי מספקת של סידן אלא מ"בריחת" הסידן מהעצם. אחת הסיבות לתופעה זו היא צריכת יתר של חלבונים מהחי, ובתוכם חלב, המכילים כמות גדולה יותר של מתיונין (אחת מחומצות האמינו החיוניות) מאשר חלבונים מהצומח. המתיונין מכיל גופרית המעלה את רמת החומציות בדם. כדי לאזן חומציות יתר בדם הגוף חייב לשחרר אטומי סידן שמקורם בעצמות. כתוצאה מכך, צריכת חלב מגבירה למעשה אוסטיאופורוזיס במקום למנוע אותה."
      http://www.drbarak.com/2008/and-what-about-the-calcium
      אבי ג.

      מחק
    2. דבר נוסף שחשוב להוסיף: אנשים כל הזמן מדברים על הסידן שיש בחלב וכמה הוא חשוב והאמת היא אחרת לגמרי. הסידן הוא מתכת הקיימת בסלעים, המים ממיסים את הסידן שבהם (עם עוד הרבה מינרלים אחרים) ולכן הסידן קיים אפילו במים (כל גיאולוג יגיד לך את זה). זה כמו שאומרים שחייב לאכול בשר בשביל ברזל בעוד שלמעשה כל ירד ירוק מכיל הרבה ברזל. מכאן שגם החלב וגם הבשר לא הכרחיים כלל לחיים בריאים, ומי שמתעקש לאכול בגלל שהוא אוהב אז שיאכל רק בגלל שהוא אוהב ותו לא. מפה ועד להגיד "הכרחי" או "חיוני" הדרך ארוכה מאוד.

      מחק
  15. אתמול בערב בערוץ 1 אצל עודד שחר היה דיון סוער בנושא בין פרופ קסנטיני ורפתנית שתמכו בחלב לבין דר ששמו נשכח ממני שהתנגד.

    המתנגדות צחקו ולעגו לדר שהוא הזוי.

    הדיון בנושא הגיע לרמה שזה לא מדע אלא דת. או שאתה חסיד החלב או שאתה חסיד נגד החלב.

    אני מנסה לא להקשיב לאף מחקר אלא להגיון שלי.

    ההגיון אומר שלא צרכנו גבינות וחלב באבולוציה של הקופים ושל האדם (אולי בכמויות זניחות). בנוסף כשבוחנים את העובדות שבמוצרי החלב יש המון סוכר אנטיביוטיקה והורמונים אז כנראה שלא כדאי לצרוך חלב ואם כן אז בכמות מעטה ובטח שלא 3 מוצרים ביום.

    החלק החסידי שבי מאמין שעוד 20 שנה יהיו תוצאות מחקריות על אוכלוסיות שלא ניזונות מחלב שיוכיחו שהתחלואה שם נמוכה יותר ועד אז..


    השבמחק
    תשובות
    1. אתה צודק באינטואיציה. אך כבר יש די והותר הוכחות מחקריות לכך. חפש בגוגל:
      Dr. Esselstyn Heart Attack Proof
      Dr. Neal Barnard Reversing Diabetes
      Dr. Mcdougall

      יש עוד רשימה ארוכה. המחקר כבר מזמן כאן.

      אתה מוזמן לקרוא את המאמר הבא המסכם חלק מהמחקר הקיים בנושא:
      http://www.thepermanentejournal.org/issues/2013/spring/5117-nutrition.html

      מחק
  16. באופן אישי חלב עושה לי כאב בטן אז ויתרתי עליו

    השבמחק
  17. יכול להעיד על עצמי שבגיל הנעורים והבגרות צרכתי כמויות גדולות של מוצרי חלב והייתי חולה רבות בכל מה שקשור לאף אוזן גרון.
    בגיל 22 הפסקתי בפעם אחת לצרוך כל צורה של חלב, היום אני בן 30 ומאז טפו טפו הייתי מצונן פעם אחת וגם זה ליומיים בלבד.

    ללא ספק אני יודע שעל עצמי החלב השפיע לרעה, ממליץ בחום לנסות

    השבמחק
  18. ערן,
    אני מאוד מעריך את פועלך, אבל אתה צריך להחליט האם "הכלכלה האמיתית" הוא בלוג כללי, אשר גם מטיף לטבעונות, או שהוא בלוג כלכלי בלבד.
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. כלכלה ,בריאות וסביבה הן מקשה אחת. ההפרדה הזו קיימת באופן מלאכותי רק בלימודי הכלכלה. גם תזונה, גם בריאות (ומכאן גם ההשפעות מכך על הסביבה) עומדים מאחוריהם תעשיות ענק ולתעשיות האלה יש השפעה עצומה על גופי ממסד ותקשורת. לגופים האלה יש השפעה גדולה על מה תאכל ואיזה תרופות תקח. זו הבעיה בשיטה כלכלית שמקדשת את הרווח ,הרי על פי חוק החברות התעשיות האלה בראש ובראשונה מחויבות על ידי המדינה להכניס כמה שיותר רווחים לפני הכל.
      הדרך היחידה להתמודד עם ההטיות האלה היא להבין את הבעיה,ללמוד ולבצע חקירה עצמית ולא הסתמכות רק על "מומחים" וכתבות.
      מקווה שהסברתי את הקשר.

      מחק
    2. ואגב,
      טבעונות כן או לא מעולם לא היה נושא בבלוג פה.. הרי רק בשבוע שעבר העלתי ראיון של ד"ר שהוא נגד חלב ובעד אכילת בשר במיקרים מסוימים ואז אגב באו אלי בטענות שאני מעודד אכילת בשר :)

      מחק
  19. שימו לב שדר' צחי גרוסמן היה מעדיף שילדי ישראל יקבלו את הסידן ממקורות אחרים, אבל הוא התייאש מ"לחנך" אותם וויתר.
    מוצרי חלב מבחינתו הם פתרון פשוט ומהיר במצב בנוכחי.
    מהו המצב הנוכחי?
    שחלב זול וזמין בכל מקום ובכל בית.

    אתמול ב"פוליטיקה" של עודד שחר, שמו 3 אנשים בעד חלב אל מול אחד שהוא נגד חלב, וגם פנאטי. הם עשו ממנו קריקטורה.
    הנה הקטע
    http://youtu.be/x--Me8EFWBI

    מה שאמרה הפרופסורית, שמצאו קשר בין צפיפות העצם לבין סידן.
    את הקשר בין סידן לחלב ---- עושה השיווק האינטנסיבי במשך לפחות 3 דורות בארצנו הקטנטונת.

    השבמחק
    תשובות
    1. הקטע ביוטיוב היה "פרטי", סליחה.
      פתחתי אותו
      http://youtu.be/x--Me8EFWBI

      מחק
  20. ספק אם אנשים ללא השכלה פורמלית יכולים לבחור אם חלב או חיסון פוליו הוא הדבר הטוב עבורם או לא.

    השבמחק
  21. חשבתי שבני האדם יותר חכמים מהחיות, תראו לי חיה אחת בטבע שאוכלת מוצרי חלב.
    עורב

    השבמחק
  22. ערן,
    כל הכבוד שאינך מתקפל נגד טענות שעולות בתגובות כבעד טבעונות או נגד וממשיך להראות את הקשרים בין כל אותם גורמים המשפיעים על חיינו בצורה מניפולטיבית, צינית שאינה לטובת הציבור. הדרך בה פועלת תעשיית החלב, מתהליך הייצור עד השיווק והפוליטיקה, היא דבר שכל מי שרוצה להבין בכלכלה צריך להכיר לעומק.

    השבמחק
  23. חלב טבעי - חלב גם בלי פסתור,מקסימום קצת יושב במקרר.
    האמיש באמריקה מוכרים את זה גם לסביבתם.

    גם חלב פרות בריא מאוד,כוס חלב ביום מספיק, למי שלא אלרגי.

    למען האמת לחלב טבעי הרוב לא אלרגים.

    אם המדינה תאשר את השינוי אז יהיו רפתות ליד הערים ואפשר יהיה להעביר את החלב לצרכן בלי פסתור.

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט לא נכון. חלב לא טוב לנו נקודה.

      מחק