יום שני, 12 באוגוסט 2013

המצרי שעצבני רצח על בנק ישראל

קורע מצחוק עד שנזכרים שבעצם מדובר בעובדות...

38 תגובות:

  1. בינתיים הוא הקול הכי שפוי ששמעתי לאחרונה
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. אז מה אתה רוצה שהנגיד יעשה? קל להעביר ביקורת מעליבה מרחוק. בינתיים הנגיד מנע התמוטטות כלכלית ומצבנו טוב משל רוב מדינות העולם המערבי. למה אתה מתבונן על חצי הכוס הריקה?

      מחק
    2. שידבר אמת. מצבנו לא טוב בכלל. חצי מליון איש יצאו לרחובות. מעמד הביניים לא יכול להרשות לעצמו דגירה. המחירים תמיד עולים. כולם נהיים עניים יותר. העשירים נהיים עשירים יותר. הבנקים נהיים עשירים יותר. לצטט את דברי הנגיד ישירות זו פשוט להאמין לתעמולה.
      אני מזכיר לך שב2011 חודשים ספורים לפני פרוץ המחאה הנגיד המשיך ואמר שהכל סבבה. גם ביבי אמר שהכל סבבה. זה לא אומר שהכל סבבה.

      מחק
  2. מבריק!
    עבודה יסודית!

    כל מה שעבר כאן באתר ב - 3 חודשים מועבר ב - 3.40 דקות!
    תמציתיות שלא משמיטה אף פרט. כל התמונה בשלוש דקות.

    השבמחק
  3. יפה.. רק לזכור שבסופו של דבר בנק ישראל הוא לא "האויב", הוא אמור ליישם את הפתרון (או מועצה מונטרית חדשה אם תוקם). שינוי השיטה אמור לחזק את בנק ישראל ולהחליש את הבנקים הפרטיים. לאפשר לבנק ישראל להדפיס את כל הכסף, ולמנוע זכות זו מהבנקים הפרטיים (רזרבה מלאה).

    הבנקים הפרטיים מרוויחים כשיש אווירת אליהום על בנק ישראל, מעמדו יורד ואף אחד לא מעיז לנהל אותו. זה רק מחזק את ההרגשה הציבורית שה"שוק החופשי" הוא הסיכוי היחידי - כלומר החופש של הבנקים הפרטיים ליצור כסף מכלום ולשעבד את כולם עם הלוואות.
    אני לא אתפלא אם חלק מהפארסה בתקשורת על הנגידים נועדה בדיוק כדי להחליש את הלגיטימיות של המוסד הזה.
    זה בגלל שהגוף הזה, עם כל מגרעותיו, הוא כיום הגוף הקיים היחידי עם פוטנציאל להגביל במשהו את כוחם של הבנקים הפרטיים.

    אז זה טוב לבקר את בנק ישראל על המדיניות שלו, לדרוש ממנו להאבק בבנקים הפרטיים, לגרום לו להפסיק עם משחקי הריבית ולדאוג שיעלה את הרזרבה. אבל להציג תמונה כאילו הבנק המרכזי הוא מקור כל הצרות, ואם רק נוריד אותו יהיה טוב יותר - זה בעייתי ורק מסייע לקיבוע ההגמוניה של הבנקים הפרטיים.

    השבמחק
  4. לא. החלפת השיטה נועדה במפורש להחליש את בנק ישראל, מאחר והוא במקרה המקור של רוב הצרות, לא צריך להכניס מילים לפה של אנשים, תודה.
    להחליש = למנוע את האפשרות שלו לשחק עם שערי הריבית, שער החליפין, וכמות הכסף, ולתת את התפקיד או לרשות מוניטרית שאמורה להיות אחראית יותר (אם אתה בא משמאל), או לשוק החופשי (אם אתה בא מימין).

    כמו כן, אבקשך לא להזכיר את המלים "שוק חופשי" ו"בנקים פרטיים" באותו משפט.

    השבמחק
  5. צודק, אמנע מ-"להכניס דברים". בכל מקרה להבהרה, זו רק דעתי.

    האזכור של "שוק חופשי" ו-"בנקים פרטיים" היה ציני, כפי שודאי הבנת. גם בשוק חופשי יש מקום לבנקים פרטיים - רק לא במתכונתם הנוכחית כשהם משמשים כקרטל המורשה לייצר כסף ולהשפיע על כמותו.

    נכון שהמטרה היא להחליש את בנק ישראל לעומת כוחו היום המאפשר לו למוטט כלכלות ומשפחות ולהחזיק כח אדיר באמצעות הריבית. אך, בהנחה שבנק ישראל ידפיס את הכסף (או "ועדה מוניטרית" אם תוקם) רזרבה מלאה תחזק את הגוף שידפיס כסף, לעומת הבנקים הפרטיים שלא יוכלו יותר ליצור כסף חדש.

    אין לי בעיה עם הקמת "רשות מוניטרית" (אגב, האם זה התבצע באיזה מקום בהיסטוריה?). מה שאמרתי הוא שכרגע הגוף שיכול לעשות משהו בכוון הוא בנק ישראל. אם ה-7% כסף שהוא מדפיס יעלה בהדרגה ל-100% והמדינה תשתמש בחלק מהכסף ישירות לתקציב. כמובן שבנק ישראל צריך להשתנות מהותית כדי שזה יהיה רלונטי, אבל נכון לעכשו בנק ישראל הגוף היחידי שיכול לקדם שינוי מהותי בכוון (בלחץ הציבור הכנסת והממשלה).

    אני מצר על כך שהאווירה בבלוג נהייתה מאוד תוקפנית ולא נעימה לאחרונה.

    השבמחק
  6. אני מצטער בעצמי, לא עליתי על הציניות מוקדם כל כך בבוקר.
    מה שכן, אני לא מסכים שמבנק ישראל יבוא הפתרון - כשיש לך גוף בעל מאפיינים של גילדה, שמקבל אליו רק אנשים מאסכולה מוניטרית מסוימת (וכן, גם מאוניברסיטה מסוימת מתקופה מסוימת), אז לא ממנו תבוא שינוי הדוגמה.
    אני טוען שבמתכונתו הנוכחית הוא אכן כן כל מקור הצרות (טוב, רוב), ולא צריך לתת לו הנחות. דווקא במתכונת שמציעים פה ערן ואורי (ואני לא בהכרח מסכים) מי שמייצר את הכסף זאת המדינה/ממשלה, והבנק המרכזי הוא לא באמת קיים במתכונתו הנוכחית (מה שחשוב זה הנקודה של מתכונתו הנוכחית כיצרן מונופוליסט של כסף - אם תחליף את כל האנשים ואת כל המנגנונים ואת כל התפקידים ועדיין תקרא לזה בנק ישראל, אז זה לא משנה באמת).
    We need something radically different.
    שוב מצטער על התוקפנות.

    השבמחק
  7. תודה על התגובה, אין בעיה. אני מסכים באופן עקרוני עם רוב הדברים שכתבת בתגובה האחרונה. אם כי בנק ישראל נראה לי גוף מאוד ריכוזי. ככזה יש לו פוטנציאל להשתנות מהר מאוד אם ההנהלה הבכירה שלו תוחלף, וחוק בנק ישראל ישונה דראסטית. כמובן שמה שאתה כותב על בנק ישראל כנראה משקף טוב מאוד את המציאות המצערת הנוכחית במוסד הזה...

    יום טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. הסירטון הזה ראיתי אותו בכל מיני תירגומחם לכן כדאי ליבדוק באמת מה הוא אומר שם

      מחק
  8. אין צורך בבנק מרכזי
    משרד האוצר עם ועדה מוניטרית שמסונפת אליו יכול להספיק
    ממילא ממשלה שתדפיס כסף ללא הפסקה תיצור אינפלציה ואז תעוף

    עבור אותו אחד ששאל על דוגמאות מההסטוריה
    קנדה היא הדוגמא האחרונה למדינה שהתנהלה כך

    השבמחק
  9. לאנונימי ב-9:52
    בקנדה היה זה הבנק המרכזי של קנדה שהדפיס את הכסף עבור הממשלה.
    לא קריטי אם קוראים לזה ועדה מוניטרית או בנק מרכזי - העיקר מה שהגוף הזה עושה.

    השבמחק
    תשובות
    1. בהונג קונג טכנית כל אחד מהבנקים מדפיס את הכסף בעצמו, ועדה של הממשלה מדפיסה רק את השטר של עשר דולר. כל אחד מצייר על השטר מה שמתחשק לו. הרי לא חשוב מי מיצר את הכסף, חשוב מה ההלימות שמאושרת לבנקים ומה המדיניות של הממשלה. אם הממשלה מחליטה שהיא רוצה ליצר כסף ולוחצת על כפתור והנגיד מלווה לה כסף שיוצר בלחיצת כפתור אז הרי משרד האוצר יצר יש מאין ולא משנה איך זה נעשה השאלה מי אחראי ואיך זה משולב. כשיש גוף שקובע את הריבית ואת האינפלציה הוא יוצר תופעות לוואי שהממשלה צריכה לשתף פעולה אתו כדי לווסת.

      מחק
    2. השמיים יפלו,
      יש לי דה ז' וו מדיון קודם שהיה לי נדמה לי איתך...
      תביא את המקור בבקשה שבהונג קונג טכנית כל אחד מהבנקים מדפיס את הכסף בעצמו.

      מחק
    3. http://en.wikipedia.org/wiki/Banknotes_of_the_Hong_Kong_dollar

      מחק
  10. ארבם.
    סרט קורע, עצוב ונכון בו זמנית. יפה לראות אדם שאכפת לו כל כך מהמדינה שלו (הכוונה שלי לנושא המקורי של ההתפרצות שלו).
    גם התגובות של עורב ואנונימי מעניינות וענייניות רק שחשוב לי לציין נקודה - לעניות דעתי פחות חשוב הדיון איזה סוג של ארגון בנק ישראל *צריך* להיות ולמי *צריכה* להיות נתונה הזכות להדפיס כסף. בפועל בנק ישראל (ואותו הדבר נכון לגבי המדינה כולה) הוא רק שלוחה של מערכת כלל עולמית. שינוי רק בישראל משמעותו הפיכתנו למוקצים בזירה העולמית - מצבנו יהיה כשל איראן או קובה ואין שום סיכוי שהחברים האמריקאים ששומרים אותנו כאן בחיים (בזכות הפטרו-דולרים שהם מדפיסים) ימשיכו לשמור עלינו (יותר סביר להפך).
    אז נכון שהשיטה הקיימת היא מבחינה אנושית היסטורית קטסטרופה שמחזירה אותנו לימי הביניים אבל קשה לראות שינוי כלשהוא שמתחיל מישראל וגם מצליח מבלי שהמדינה הציונית הולכת לאבדון - השינוי חייב להתחיל בארה"ב עצמה כי אם אנחנו בפרובינציה נעשה שינוי לבדנו (נניח שהיו נותנים לנו) אנחנו נהפוך לסיכון הכי גדול על בטחון הסדר העולמי ויש להניח שהמנהיג שיזם השינוי אצלנו יעלם מהמפה תוך שבועיים או שדירוג האשראי שלנו יצנח ונתחיל לשלם ריביות מטורפות על החוב עד שיהיה צורך להפעיל כאן נוהל קפריסין ולהוציא כסף ישירות מחשבונות הבנק של האזרחים.
    הסדר העולמי ישתנה רק מהמרכז החוצה או שיהיה חייב לקרות בו זמנית במספר גדול של מדינות וקשה לראות איך זה קורה בעידן שבו כל ממשלות העולם הן בנות ערובה של משחק החוב והתקשורת העולמית כולה מ-CNN דרך האקונומיסט ועד אל ג'זירה הם בעצם כלי המשחק של העשירים.

    השבמחק
    תשובות
    1. דברי טעם, מייאשים קצת, אבל עם טעם

      מחק
  11. תגובה לאברם
    הגישה שלך לטעמי בהחלט נכונה, אכן בנק ישראל "שבוי" בידי הבנקאים העולמיים ובעצם לוקח את מושכות השלטון מעם ישראל ונותן אותם בידי ממשל זר.
    אני שואל מיהו הממשל הזר ומהם באמת כוונותיו, לי ברור שטובתם קודמת וזו הסיבה שפישר ועוד כמה "אמריקנים" יושבים בבנק ישראל ומנהלים את הדברים.
    אז בו נביט על הממשל הזר ונגלא שהמדינה שלו עצמו קורסת, בעלת אחוז פשיעה מדהים, אנשים זרוקים ברחובות, מדינה שעוקבת אחר עצמה, מדינה שהכל אצלה הוא הצגה, אפילו הספורט.
    לישראל ישנה בעיה קיומית אל מול עולם מוסלמי שלצערנו מחזיק ברוב הנפט בעולם, ומי מבטיח לנו שהממשל הזר הזה לא יפנה נגדנו רק בשביל הנפט או בכדי להמשיך לחיות בעושר על חשבון אחרים וכו.
    ואולי אותו ממשל זר כבר הגיעה להבנות עם העולם המוסלמי שאותם אנו לא יודעים, אבל בהחלט יש לכך סימנים בשטח כגון הפעילות של נתנייהו אשר משמש בסך הכל כבובה עושה דברה של ממשל זר.
    אני אומר שלפעמיים צריך להיות אמיצים ובכל מקרה לעולם לא לתת לשלטון זר לנהל לך את המדינה, אני גם בטוח שכלכלת ישראל הייתה הרבה יותר טובה אם הייתה מתנתקת משלטון זר זה ולדוגמא לא הייתה רוכשת דולרים, ולמשל לא הייתה מצדדת ב"יצואניים" ומדמה שהכל מושתת עליהם, אלא נותנת לשקל להתחזק ומטיבה עם 99 אחוז מהעם
    כמובן שלא ניתן להכיל הכל בכמה משפטים אך הכוונה שלי ברורה שלטון זר תמיד יפעל לטובתו על חשבון טובתי גם בפן הביטחוני גם הכלכלי וגם החברתי.
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. זה הרי מגוחך לחלוטין מה שאתה אומר. איך התחזקות השקל תטיב עם העם? אלא אם כן העם מתכוון לקנות דולרים ולהגר לאמריקה. והאינטרסים האמריקאים כבר 50 שנה עולים בד בבד עם האינטרסים שלנו, לא הינו קיימים בלעדיהם. הבנקאים העולמים אינם מחזיקים במושכות, זהו מצב של כלכלה לא טבעית ב5 -6 שנים אחרונות וממשלות של גושים כלכלים גדולים עושות כמיטב יכולתם להחזיק את הכלכלה העולמית מתפקדת ולכן לא ניתן לכוחות השוק החופשי לפעול.
      אם התרבות האמריקאית שונה משלך זו רק שאלה של טעם, מה הכשר לכלכלה? ועדיין זו אחת המדינות הטובות ביותר לחיות בה אם לא הטובה שבהן.
      להיות אמיצים? אתה תביא את מדינת ישראל להתאבדות בגישה שלך. למה שלא נכריז מלחמה על אמריקה וגמרנו?
      עודד הנודד

      מחק
    2. ארה"ב זה אחד המקומות שהכי טוב לגור בהם אם יש לך עבודה עם משכורת טובה. אם אין לך לא נותר לי אלא לקוות שתוכל להמשיך לשרוד והכי חשוב שתמשיך להיות בריא ולא תזדקק לבתי חולים.

      אתה טוען שהמצב ב5-6 שנים האחרונות הפך למצב לא טבעי - אבל הכלכלה לא השתנתה כבר מאז שנות ה70. זה המצב הטבעי שמדרדר לאט לאט עם משברים יותרויותר קשים. ההבדל הוא שרק עכשיו שמת לב שמשהו לא בסדר.
      הדרך לשינוי יכולה להיות הדרגתית, לא צריך להכנס לעימותים עם אף אחד כדי לעשות שינוי כמו שתארתי בתגובה שלי למטה, אבל גם אין טעם לשבת בחיבוק ידיים לראות את ההתרסקות מתרחשת לנו מול העיניים .וגם אין לי שום רצון לראות את המאבק "להחזיק את הכלכלה העולמית". העולם הוא בסדר לא צריך להחזיק אותו -צריך רק לשנות את הכלכלה. או כמו בתרגום של המצרי: אנחנו ניסוי של התאוריות הכלכליות שנלמדות באוניברסיטאות.

      ערן

      מחק
    3. עודד שלום
      אני אענה לטענותיך באופן ספציפי
      התחזקות השקל תטיב עם העם מאחר ותוכל לקנות הרבה יותר מוצרים עם אותה כמות הכסף, וגם תימנע תופעת חוות העבדים אשר משרתים את עשר ה"יצואניות" הגדולות במשק בכוח עבודה זול.
      מדינת ישראל לא קיימת בגלל אמריקה להיפך אלו הצביעו נגד הקמתה, האמת היא שאמריקה עושה שימוש בישראל לכדי האינטרסים שלה ובין היתר ליצר שינאה כנגד העולם המוסלמי דבר המעצים את שליטתם, מדינת ישראל קיימת בזכות עצמה ובפרט בזכות "אשר צבי" ותחקור קצת גם אתה.
      אין לי בעיה עם התרבות האמריקאית אבל יש לי בעיה כאשר התרבות האמריקאית באה אלי הבייתה על אדמה לא שלה ובוזזת את רכושי לאור יום.
      לא אמרתי שצריך לפתוח מלחמה נגד אמריקה מאחר ואמריקה נלחמת בעצמה והיא כבר תיכחד מטיבעה.
      ולסיום
      אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, עָרֵיכֶם שְׂרֻפוֹת אֵשׁ; אַדְמַתְכֶם, לְנֶגְדְּכֶם זָרִים אֹכְלִים אֹתָהּ, וּשְׁמָמָה, כְּמַהְפֵּכַת זָרִים. ח וְנוֹתְרָה בַת-צִיּוֹן, כְּסֻכָּה בְכָרֶם; כִּמְלוּנָה בְמִקְשָׁה, כְּעִיר נְצוּרָה. ט לוּלֵי יְהוָה צְבָאוֹת, הוֹתִיר לָנוּ שָׂרִיד כִּמְעָט--כִּסְדֹם הָיִינוּ, לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ. {פ}
      עורב

      מחק
    4. לעודד הנודד:

      אמריקה -
      מדינת משטרה המוסווית כדמוקרטיה.
      מדינה של פסיכופתיים והומולסביים השוברת את כל שיאי האכזריות והתועבה.

      מדינה של סוחרי עבדים ששעבדה ומשעבדת עמים וארצות, שהאקדח והדולר הם אזיקיה.
      הדולר - משחד ממשלים מושחתים. האקדח - מטפל בסרבנים.
      מדינה שכלכלתה מתבססת על הונאה ותרמית עולמית.
      מדינה של עליונות טכנולוגית המתכחשת לענייה.
      מדינה הנושאת על דגלה את ערכי המוסר ובו זמנית מתכחשת להם מכל היבט ומובן.
      מדינה הסוגדת לאלימות על שפעת צורותיו השונות, באמנות, במדיה, בקולנוע, באגרוף, בפשיעה ובמלחמות.

      מדינה של מסתממים ומסוממים :
      מסתממים ע"י כסף, רכוש, סמים, אלימות, בידור, אכילה, תענוגות בשריים מנוונים שלעולם לא יביאו סיפוק אמת.

      כנות, מצפון, אהבה, חרות ואמת רחוקים מהם. נחלתם ייאוש ומכאוב המשאיפים לאבדון.

      אין כצביעות מביאה חורבן ואסון. אין כאמריקה בראש הצבועים.

      ...

      באשר לישראל - מדינה פחדנית היא מדינה שכבר התאבדה. אין לה מקום ולא כבוד בין עמי העולם.

      מחק
    5. אי אפשר לתאר את אמריקה יותר טוב ממך
      עורב

      מחק
  12. http://www.youtube.com/watch?v=EkKNPpKgbNg
    http://www.youtube.com/watch?v=BzC135ql_wA
    הבאתי דוגמא של שני נאומים אחד של נתנייהו ואחד של אובמה
    הייתי רוצה שתצפו ממש לשנייה, לא בתוכן אלא במשהו תמים לכאורה, חומת הזכוכית אומרת הכל, באיזו קיצוניות העולם נמצא, וכיצד שליטי העולם פועלים באופן מנוגד לחלוטין לרצון וצורך העם עד שנאלצים להסתתר מאחורי חומת זכוכית.
    עורב

    השבמחק
  13. אין מה לעשות, צריך להתחיל להיות כמה שיותר Sustainable כי בסופו של דבר הלחץ העולמי יבוא, בין אם נשנה את השיטה ובין אם לא. אם נהיה אמיצים וחכמים ונתכנן מראש אז יש לנו סיכוי לעבור את זה ולצאת מחוזקים. בין הרעיונות שכדאיל לקדם כבר עכשיו:

    פאנלים סולארים על כל גג בניין ובית
    עידוד אגירת מים, גם אגירה פרטית - בורות מים בבניינים
    לנצל סופסוף את אקוויפר ההר כראוי (גדול בהרבה מהכנרת)
    להשאיר כמה שיותר מהגז לשימוש בישראל
    לשאוף לגדל יותר פירות וירקות לא מורעלים, ופחות ופחות בשר וחלב (תעשיות בזבזניות לא יעילות ומזהמות, שבמיוחד לא מתאימות למדינה עם מעט שטח ומים). לחזק את החקלאים עצמם ולהחליש את תאגידי החקלאים.
    לעודד תזונה בריאה יותר מגיל צעיר באוכלוסיה ולהקטין בהדרגה את הצורך והתלות במערכת הבריאות.
    יותר בתי ספר מקצועיים ולא רק עיוניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. פאנלים סולולרים לא כלכלים, בורות מים יגרמו להרעלות, יתושים, מחלות. מה אתה רוצה לעשות עם המים המשומשים מהמקלחת? או שאתה חושב שאם נחפור באר בכל בניין.....ואיך תשאוב עם חבל? למה שלא נעבור לפרימוסים ועששיות? ניסית פעם לגדל ירקות למחייתך? זה יקר ולא מעשי וצריך ידע מקצועי יש מזיקים ונשאר הרבה עודף או חוסר. נתחיל להחליף עגבניות בקישואים? חלב זה אחד מההצלחות של מדינת ישראל. בתי ספר מקצועיים? איפה תמצא תעסוקה לכולם? ביחוד כשהמזרח הרחוק זול יותר.

      מחק
    2. זו הבעיה אנונימי,
      שכל מה שטוב לאדם (אנרגיה סולארית) ,יצירת דברים אמיתיים (גידול ירקות)וכו' כל אלה לא משתלמים כלכלית בשיטה הנוכחית. הסיבה היא שרווחה ושפע הם האויב הגדול של השיטה הזו.
      התהליך של מעבר מהכלכלה הנוכחית לכלכלה שבה כסף לא מיוצר מחוב כולל בתוכו הרבה שלבים שחלקם אפשר להתחיל ליישם כבר היום ללא עימות מול ארה"ב.
      אפשר כבר היום להתחיל למשל בייצור מערכות מטבעות מקומיים וליצור כלכלה שתהיה תפורה למידת המשתמשים בה. זה החל להיות נפוץ בעולם אין סיבה שזה לא יתרחש גם בארץ בתפוצה נרחבת. לא חייבים לחכות למשבר.

      ערן

      ערן

      מחק
    3. לא מסכים שפאנלים סולאריים הם לא כלכליים. הם לא יכולים להחליף את מקורות האנרגיה האחרים בעתיד הנראה לעין, אך הם בהחלט יכולים לתרום הרבה יותר, וכבר תורמים. יש כבר הרבה אנשים ועסקים בארה"ב שמקטינים את עלות החשמל שלהם באמצעותם וזה רק הולך לגדול בשנים הבאות.
      http://www.solarcity.com/

      גם רעיונות כמו זה מפותחים ויהפכו להיות יותר ויותר נפוצים:
      http://www.teslamotors.com/supercharger

      גם שוק הירקות האורגנים בארה"ב הוא מהשווקים שצמחו הכי הרבה והכי מהר בשנים האחרונות - הרבה אנשים עושים כסף טוב מזה.

      אגירת מי גשם יכולה להיות נקייה ויעילה עם תכנון נכון - גם אם לא לשתייה. כבר לפני כמה שנים ועדה מקצועית הציעה לבנות בריכות בסביבת נתיבי אילון כדי לאגור הרבה מאוד מי גשמים שהולכים לביוב. כמובן המלצות הועדה לא בוצעו והמים ממשיכים להשפך לביוב בהמוניהם.
      זה לא חייב להיות בכל מקום, יכול להיות במקומות שמנקזים אליהם במיוחד הרבה מי גשמים. בכל מקרה זה הרבה יותר יעיל וחסכוני באנרגיה מהתפלה.

      נכון, זה קשה מאוד להיות חקלאי, בישראל גובל בבלתי אפשרי במקרים רבים. לכן צריך לעזור ולתמוך במעטים שעדיין מעוניינים לעשות את זה ולהגן עליהם מפני תאגידי הפירות והירקות. זה אינטרס שלנו.

      השאלה היא איך נמשיך לתפקד במצב הנוכחי כשכולם עובדים בביטוח, חברות סלולר, מכירות, עריכת דין והי-טק. יש צורך בבעלי מקצוע מוכשרים - ויש עודף של "אקדמאים" שאין שום סיבה שיעשו בגרות עיונית מלאה, ואין שום סיבה שיעשו תואר. זה שכולם "צריכים" לעשות תואר היום, רק פוגע באקדמיה ובתעשיה.

      בכל מקרה יש עוד המון הצעות ויוזמות והכוון הכללי, להיות פחות תלויים באחרים ויותר ברי קיימא ויותר חביבים לסביבה שלנו ולעצמנו.

      אפשר ללכת בכוון הזה גם לפני שמשנים את השיטה לחלוטין.

      מחק
    4. בכל מקרה נושא בורות המים ממש לא מרכזי - העיקר זה להתחיל לנצל את אקויפר ההר כמו שצריך (ולמנוע משכנינו להמשיך לזהם אותו). אנשים לא קולטים כמה מים יש שם, רק מה מקורות מתמקדים בכנרת הקטנה ולא מפתחים מספיק את השימוש באקויפר ההר הענק.

      מחק
  14. ...לאן נעלמה התגובה שלי?

    השבמחק
  15. למה נעלמה תגובה ארוכה שכתבתי בערך ב-17:00 בתגובה לאנונימי מ-16:11?
    זה המנגנון של בלוגר מחק אוטומטית או שזה הוסר ידנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. הודעות ארוכות מאד מזוהות לעיתים כספאם לכן כדאי לפצל אותן לשתי הודעות. שחררתי אותה .היא מפורסמת

      מחק
    2. (עכשיו זה מופיע)

      מחק
  16. נא להחזיר את התגובה של הבחור
    כדאי לשמר על אתר פתוח וללא סינונים מיותרים
    עורב

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב, אתה מאתמול פה?
      זה האתר הכי פתוח ולא מסנן שאני מכיר

      מחק
  17. נהניתי לקרוא את התגובות וצחקתי על התרגום של המצרי, צחוק צחוק אבל אמת לאמיתה. יש כאן אוסף לא גדול של אנשים רציניים. לגבי החשש שרפורמה מוניטארית שתבצע ישראל תוביל לעימות עם אמריקה, כבר הגיב כאן מישהו שאם מדינה נכנעת מראש לאינטרסים של ארץ אחרת, היא כבר אבודה, לפחות בדרך לתהום, לכן אין לחשוש, אפשר להיות אור לגויים במקום חושך לעצמנו ואפשר להתחיל ברפורמה מוניטארית כאשר רשות מוניטארית עצמאית מנפיקה 100% מהכסף במחזור ואיסור מוחלט על הבנקים לייצר כסף בשיטת הרזרבה החלקית. השמיים לא ייפלו, ישראל, תשרוד, רק כך, ואמריקה הכושלת ואיתה אירופה הנכבשת רק יודו לנו וילכו בעקבותינו.

    השבמחק