יום שלישי, 19 בנובמבר 2013

המנגנון מאחורי הכלכלה הישראלית בתמונה אחת




18 תגובות:

  1. לייק. אבל העץ צומח כשמחרבנים עליו, אז לא מדויק לגמרי... ;)

    השבמחק
    תשובות

    1. זה לא עץ. זה גוף של בן אדם מכוסה ב"פסולת" של השור
      לייק גדול

      מחק
    2. ענק, בכלל לא שמתי לב... :)

      מחק
  2. חי חי חי - מוצלח :)

    השבמחק
  3. ערן, בבקשה תשתדל לא להפוך את הבלוג המוצלח והמיוחד הזה לבדיחה. בזמן האחרון אתה מפרסם דברים קצת ירודים ברמתם לעומת תחילת הדרך נקרא לזה ככה... או שזה ה"פרסום" שעלה לך קצת לראש... או שזה אנשים שמבלבלים אותך אם רעיונות כתבות ואיורים שמקומם באיזה עמוד פייסבוק מעפן כזה או אחר. חבל שהבלוג יתמוסס בגלל שטויות. בבקשה תישאר עם האמת שלך, ואל תיתן לכל מיני ליצנים במה כאן בכלכלה האמיתית. תודה, וסליחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ידידי
      התמונה הזו היא חיינו - אי אפשר היה להסביר טוב יותר איך המערכת עובדת. אתה חושב שזו בדיחה? זכותך המלאה. אני חושב שזו המציאות ,זו המראה של חיינו והבדיחה היא על חשבוננו.
      הפרסום מעולם לא היה בראש מעייני -מעולם לא פניתי לעיתונאים שיפרסמו אותי או שיראיינו אותי (אם כי אני בהחלט שמח להפיץ את המידע לכל דורש ) ולכן אתה יכול להיות סמוך ובטוח שזה לא השפיע עלי ,לא משפיע ולמרות שקשה לחזות את העתיד כנראה שגם לא ישפיע.

      ערן

      מחק
    2. זה בדיוק העניין. כן אפשר להסביר טוב יותר איך המערכת עובדת. כמו שעשית עד לאחרונה.. אם לדוגמה היית מוסיף את האיור הזה למאמר בנושא זה היה מתאים יותר. ככה סתם בלי קשר לכלום זה משעמם וילדותי. הארת לי את הדרך, ועכשיו אתה קצת מתחיל לסנוור אותי. וחבל

      מחק
    3. לדעתי דווקא דברים כאלה מדי פעם עושים טוב לבלוג.
      הדגש, כמובן, הוא על ה-מדי פעם, אבל אני חושב שכך זה נעשה וללא הגזמה.
      מעבר למידע הסופר חשוב של הבלוג, האיורים הללו נותנים קצת הומור בנושאים רלוונטיים.
      ערן, תמשיך בדיוק, אבל בדיוק ככה!

      א.ב.

      מחק
    4. גם לדעתי. אהבתי!

      מחק
    5. איזה קשקוש תהייה לי בריא - הבלוג יתמוסס בגלל קריקטורות, לא, לא הגזמת בכלל.
      האתר הזה עושה עבודה מדהימה והקריקטורה הזאת היא חלק בלתי נפרד ואם זה מרגש אותך לך תשתה כוס תה ירוק ותרגע :-)

      מחק
  4. ציור נחמד בכללי אני מסכים 2106

    השבמחק
  5. גם אני נוטה להסכים עם 21:06 -
    אני אמנם חושב שיש מקום להומור בכל נושא ובפרט בבלוג הרציני הזה, אבל ספיציפית הציור הזה הוא די תת רמה: המסר הפשטני, חוסר שנינות ותיחכום, וגם הגרפיקה האינפנטילית. אז יסלחו לי ערן והמאייר אבל באמת קצת התאכזבתי 

    השבמחק
    תשובות
    1. אתם מפספסים את הנקודה, ודווקא מאמתים את המסר של התמונה בכך. בדיוק כמו שאתם מתעסקים בדברים הזניחים כמו גרפיקה (חרדים) כך המדינה ממשיכה להסיט את תשומת לבכם מהאמת.

      מחק
    2. כולנו כאן במשפחת הכלכלה האמיתית מבינים את המסר. העניין הוא שיש דרך להעביר מסרים, ובזמן האחרון המסרים קצת חלולים.. והאיור הזה הוא סבבה אבל לדעתי ולדעת רבים מקומו לא באתר הזה.

      מחק
    3. וואי, מה זה נסחפתם...
      על המושג אתנחתא קומית שמעתם פעם?

      מחק
    4. הבעיה היחידה שאני רואה בציור היא שיש חץ עם הכיתוב "בנק ישראל" המצביע על ברננקי וג'נט ילן במקום פישר ופלוג. טוב.. זה כנראה בגלל שמקור הציור הוא בארה"ב.

      מחק
    5. אגב, מעבר לכך שמדובר בהחלט באתנחתא קומית (כפי שעורב אמר), ערן ממשיך במקביל להעלות את אותם מאמרים רציניים, כך שרצינות הבלוג ממש לא נפגעת.
      כנראה שלאנשים תמיד יהיו תלונות לגבי משהו...

      א.ב.

      מחק
  6. ...ערן, (מועתק מחמישה פוסטים אחורה) - טענת בעצמך "הדפלציה בסוף המאה ה-19 נתנה דחיפה לדעות שקראו לנטישת בסיס הזהב בארצות הברית ומעבר לשימוש במתכת נזילה יותר כמו כסף."
    אז ביטקוין זה הנזילות האולטימטיבית.
    לצורך צבירת ההון - כסף שאתה דוגר עליו (ובמקרה זה לא צובר ריבית!) לא באמת שווה הרבה. לסאטושי יש כביכול כמה מאות מיליוני דולרים והוא לא עושה איתם כלום, כי זה יחשוף מיד את הזהות שלו, אז כמה הם שווים באמת? אבל הנקודה היא שככל שהביטקוין שווה יותר ככה אתה מוציא יותר, לא אוגר יותר. אני לדוגמה, כשהביטקוין היה שווה 80$ לא ראיתי שום טעם לקנות איתו כלום אלא רק לאגור אותו כי אני יודע בוודאות שהוא שווה יותר. כשהוא הגיע ל900$ הרגשתי הרבה יותר בנוח לקנות איתו פה ושם (איפה שמקבלים כמובן) ואפילו להמיר חלק לפיאט, כן כן. מי לקח אותו ממני? העושר התפזר.
    מדהים שאתה לא רואה אפילו את האפשרות ש*בסופו של דבר* (נקרא לזה באינסוף) המטבע יגיע לערך שנקרא לו "הוגן" ויתייצב עליו. להזכירך ביטקוין ישב על 100$ במשך תקופה מאוד ארוכה ודווקא אז עסקים התחממו לרעיון של לקבל אותו (בגלל היציבות).
    אז בכל שנה יהיו דיוני שכר, ביג דיל. אתה רואה את זה כמטבע דיפלציוני כי אתה חושב בדולרים. תעשיין שקונה סחורה בביטקוין, מוכר מוצר בביטקוין ומשלם משכורות בביטקוין... למה שהוא יסבול מדיפלציה או אינפלציה? תחשוב על זה.

    השבמחק