יום חמישי, 21 בנובמבר 2013

התפלגות העושר בעולם

25 תגובות:

  1. למה זה צריך להפריע לכלכלה העולמית או לי ש300 עשירים מחזיקים יותר רכוש מ 3 בליון אנשים? ומה מפריע לי שיש עשירים? האם זה נעשה על חשבוני? ומדוע כלכלית העושר צריך להתחלק בצורה שווה ואם נחלק אותו אז כמה זמן יעבור עד שיבזבזו אותו ושוב תהיה חלוקה לא שווה, ומעל הכל, אז מה אפשר לעשות בנושא?

    השבמחק
    תשובות
    1. החלוקה הזאת נעשית ע"י המדינה - כלומר מתבססת על איומים (חוק), רצח (מלחמה), חטיפות (בתי כלא), ואינדוקטרינציה (בתי ספר).
      לא מדובר פה על חלוקה שנעשתה בשוק החופשי. בסחר חופשי ברור שלחלק מהאנשים יהיה יותר מלאחרים, אבל לא ברמה כזאת, כאילו ה300 האלה הם אל-אנושיים מתוך ה3 מליארד אנשים...

      מחק
    2. השמיים,
      החוסר הוגנות מפריע לי-

      מאותה סיבה שהתקופה הפאודלית (שבה לאצילים היה הכל ולשאר כמעט וכלום) הפריע לצרפתים ולשאר אירופה.

      תחשוב על זה ככה: יש עוגה, את מקבל פירור (ועוד 97% מהעולם)בעוד השלוש אחוז הנותרים מקבלים פי מליון ממך. תחשוב שזה ימשיך כך גם לילדך וגם לנכדך. רק מזל ענק יכול להוציא אותך מזה.

      אני לא רוצה לחיות בתקופה הפאודלית. ששם המאיון העליון שולט בשאר ושאר העובדים עובדים כל החיים שלהם בשביל קורת גג

      מחק
    3. שמים שלום

      הגיע הזמן שתפנים "כלכלה היא משחק סכום אפס" ולא אני הגיתי את זה אלא אבי הכלכלה המודרנית לטענתו ברגע שיש כלכלה עשירה בצידה האחר נמצאת כלכלה ענייה אחת מקזזת את השנייה ולכן יש השפעה הדדית בין עשיר לעני כולנו מתמודדים על אותו משאב והנה עוד נקודה מעניית לפני מספר חודשים התפרסם מחקר שמצא נתון מדהים על כל אדם שמת כתוצאה מרעב יש 3 אנשים שמתים מעודף משקל ובכלל אדם עשיר הוא אדם שתורם מעט מאוד למחזור הכסף (אני קורא לו המחזור השיתופי) תחשוב על זה כך אדם ממעמד הביניים מנצל את מלוא שכרו (ואפילו מעבר לכך) מעט מאוד משכרו הולך לחסכון לעומת אדם עשיר מרבית שכרו נמצא בחיסכון או השקעה הרי כמה אתה יכול לבזבז ובעצם הצריכה של מעמד הביניים היא המניע העיקרי של מחזור הכסף ואילו המאיון העליון אוגר את מרבית כספו ולא משתף אותו במחזור הכסף וגרוע מכך זוכה ליחס מפלה בכל מה שקשור לאשראי והחזרת חובות שלא לדבר על תספורות וכו' בקיצור ישנו חוסר שיווין שפוגע בך ובי ובעוד אחרים

      ace

      מחק
    4. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3617484,00.html

      מחק
    5. מה שרשמת זה שטויות כי מה שמשנה זה התרומה האבסולוטית ולא היחסית.
      כלומר בנאדם שמרוויח 8000 שקלים בחודש וצורך את כולם , עדיין יתרום למחזור הכסף פחות מאדם שמרוויח 100 אלף שקל ומבזבז רק 30 אלף מהם.

      מחק
    6. ואתה באמת חושב שזה ש"תרם" 30 אלף בהכרח תרם משהו אמיתי? קודם תשאל מה עשה בשביל להרוויח 100K.
      אנונימי 15:29, זאת חשיבה שטחית, מה שהצגת

      מחק
    7. אנונימי שלום

      אתה יוצא מתוך נקודה הנחה שמס' המרוויחים 8000 ₪ שווה למס' המרוויחים 100,000 ₪ ולא כך הם פני הדברים אבל תן לנסות לתת דוגמה מה הוא מחזור הכסף, כפי שכתבתי אני קורא לו המחזור השיתופי בעבר הרחוק סחר חליפין היה החלפה של מוצר ממשי במוצר ממשי אחר ביחס המרה שהוסכם בין הצדדים לעסקה, כלומר היה לנו שוק משותף שבו היה מגוון של מוצר ממשיים ככל שהיו בו יותר משתפים ככה הוא היה גדול ומגוון יותר וכשקטן מס' המשתפים הוא התכווץ בהתאם, עכשיו במהלך האבולוציה של סחר החליפין הגענו למצב של ימנו אנו שבו אנו סוחרים ביחס ההמרה (שטר כסף) כאילו הוא המוצר הממשי וכך בעצם התנתקנו מהקשר למציאות שסביבנו מצב אשר יצר עיוות לרעיון המקורי מלכתחילה של שוק משותף הגדל וקטן בהתאם למציאות סביבנו העיוות הזה גרם לעוד עיוותים למשל שיתוף על בסיס תמורה לא מלאה (יחס רזרווה חלקית) או שיתוף לא שיוויוני כאשר אחד לוקח מאותו מחזור שיתופי יותר ממה שהוא משתף או גרוע מכך אחד שלוקח מהמחזור השיתופי ופותח מחזור שיתופי צדדי אשר לא פתוח לכולם ועוד ועוד עיוותים אבל במציאות שסביבנו הכל עובד על מחזוריות ולכן לא יכול להתקיים במציאות הזו דבר שהוא לינארי ואחת לתקופה יש איפוס (משבר כלשהו/קריסה/מלחמה) ושוב מתחילים מהתחלה.

      ace

      מחק
    8. זה טבעי ולא יכול להיות אחרת.
      שום מודל אחר איננו יציב.
      ככה זה בטבע אצל כל חיה שחיה בקבוצה.החריג הוא חרקים שבהם אין בכלל
      אינדיבידואלים.

      מחק
    9. צריך להבין שהעושר של אותם 300 אנשים עשירים לעייפה הוא על חשבונם של מיליארדי אנשים. יש כמות מוגבלת של משאבים והון בעולם, כל אדם שיש לו יותר הון מהממוצע בעצם גורם לכך שיהיה אדם אחר או כמה אנשים שיהיה להם פחות הון מהממוצע. כך לדוגמא את בעיית הרעב העולמית, כעיקרון יש מספיק מזון לכל האנשים בעולם ואפילו יותר, אבל המדינות העשירות קונות הרבה יותר מזון ממה שהן צריכות ואילו למדינות העניות אין מספיק כסף כדי להאכיל את כל האוכלוסייה. מה שעצוב בסיפור שיש אינטרס למדינות העישרות לזרוק אוכל לפח כיוון שהן צריכות לעודד צמיחה. ככל שהעשירים יהיו יותר עשירים ככה העניים יהיו יותר עניים, ברור שלא כולם יכולים להיות שווים, ויש אנשים שמגיע להם יותר, אבל תיהיה בטוח שאותם 300 עשירים עשו את הכסף שלהם תוך כדי שהם דרכו על עשרות אלפי אנשים בדרך, אחרת הם לא היו מגיעים לעושר כלכלי כזה אלא היו מתחלקים בחלק מכובד ממנו עם האנשים שעבדו בשבילם.

      מחק
  2. קריסת מעמד הביניים - קל להאשים את הטכנולוגיה - זירת הדעות - TheMarker
    http://www.themarker.com/opinion/1.2171423
    הגיע הזמן שנביט למציאות הזו בעיניים ונודה על האמת: בכלכלה הנוכחית אין מספיק תעסוקה לכולם

    טעיתי בפוסט, אנחנו חוזרים לתקופה הפאודלית.
    יש ספר שאינני זוכר את שמו הטוען ש"מעמד הביניים" הוא אנומליה של 100 השנים האחרונות לערך וברוב ההיסטוריה האנושית האדונים המעטים והרוב עבדים בצורה כזו או אחרת היה המצב הרגיל, הנפוץ.

    ממליץ לקרוא את הכתבה במלואה, חשבתי לרגע שערן הילדסהיים כתב אותה אבל זה אייל עופר:
    "רוב רובו של הכסף העולמי נוצר במחשבים ונשאר בהם. כסף זה מיוצר (על ידי הבנק) בכל פעם שבנק מחליט להעניק הלוואה. זה נשמע דמיוני אבל כך בדיוק זה עובד - אין זה משנה אם זה עבור טייקון שמקבל מהבנק הלוואה במאות מיליונים או שהבנק מייצר את הכסף ומלווה לזוג צעיר שרוצה לקנות דירה: כאשר אדם ניגש לבנק לקבל הלוואה, הבנק מייצר (במחשב) את הכסף.
    ...
    כיצד איפשרה תופעת הרחבת האשראי לאחוזון העליון להחזיר לעצמו את השליטה בכלכלה העולמית ? התשובה פשוטה : יש להם את הנגישות לאשראי שאין לאחרים.
    הטייקונים, האחוזון העליון - מקבלים מממערכת הבנקאות העולמית את רוב רובו של הכסף החדש שנוצר. כל אלו שאנו חושבים עליהם כעל "בעלי ההון" הם ברובם בעלי חוב עצומים. הם משתמשים בכספים שהבנק מייצר (או בנגישות לכספים שאנו חוסכים בקרנות הפנסיה) כדי להשתלט על עוד ועוד נכסים. הם גובים רנטה תמורת השימוש שלנו במשאבים."

    השבמחק
    תשובות
    1. הכתבה שהפנת אליה אנונימי 12:41 היא קישקוש בלבוש חסר הגיון.
      נניח שכל זה נכון אז מה? איך אתם רוצים לשנות את זה? לקחת את הכסף מהעשירים ולתת לעניים?
      להכריז שממחר אנחנו קומוניסטים? כולנו קיבוץ?

      מחק
    2. הנה פתרון אפשרי בלי להפוך לקומוניסטים ובלי הצורך לחיות בקיבוץ
      http://www.youtube.com/watch?v=tl68h4sWPvE

      מחק
  3. ללא ספק קרן המטבע העולמית מסרסרת במדינות העולם השלישי .
    אשמח להסבר מה הכוונה בהעלמת מס בעזרת תמכור מסחר מטעה .

    השבמחק
    תשובות
    1. הכוונה לשימוש במדינת בה המסים נוחים כצינור ליצוא סחורה מדינה מתפתחת , כך שישלמו מינימום מסים (מכירה במחיר מלאכותי נמוך למקלט המס , ומשם יצוא במחיר האמתי למדינות עולם ראשון)
      עניתי לעצמי
      http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_mispricing

      מחק
    2. בארץ חוששים שזה מה שיקרה עם יצוא הגז.
      ונדמה לי שזה מה שחברותכ מו טבע עושות.. מקימות סניף באיזה מדינה עם מס נמוך ומבצעות את העסקאות שלהם משם וככה לא משלמים מס בארץ.

      מחק
  4. ביטקוין – הזהב החדש
    שלשום, ראינו את הביטקוין נסחר סביב 900. כרגע, הוא נסחר סביב 670, ובימים האחרונים ראינו בו תנודתיות של מאות דולרים ביום. האם עובדות אלו משנות את מהותו? האם ביטקוין הוא אייטם פיננסי, או קוריוז חסר ערך? ולמה הוא נמצא בתנועה כה אלימה מעלה מאז ספטמבר (סביבות ה-100)?

    על פי כל הסימנים, הביטקוין כמושג, דהיינו כמטבע אלקטרוני, מתחיל לקיים יותר ויותר את שני המטרות שמטבע אמור לקיים: שמירת ערך הון, ואמצעי תשלום. אין ספק שהתנועה האנכית האחרונה קצת מערערת את האמון בתכונה הראשונה, ובמיוחד אצל אלו ש"קנו בגבוה", אבל כל מטבע הרי עובר תקופה של הסתגלות, ואפילו של הפנמה.

    זאת במיוחד כאשר אותו מטבע אינו נמצא תחת שליטה ממשלתית כלשהיא, וכאשר הוא מהווה מהפכה כה גדולה כמו מטבע אלקטרוני, מוגבל מראש בכמות המונפקת, שאינו ניתן להשחתה על ידי הדפסה בלתי מוגבלת ממנו, וככזה השומר על אנונימיות מוחלטת של המחזיקים בו. יש לשער שכאשר נגיע לכמות המונפקת הסופית (21 מיליון מטבעות הניתנות לחלוקה של עד 0.00000001 כל מטבע), נימצא כבר שהמטבע מתנהל טוב יותר מבחינת התנודתיות היומית, ואף השבועית שלו.

    נשארנו עם בעיית הביטחון שבאחזקתו, וביכולת לשלם איתו. בחלק הראשון, מטפלים רבים וטובים, וממציאים כל יום אפשרויות חדשות כאשר העניין המרכזי נמצא ב-Bitcoin Wallet. ארנקים אלו מאפשרים היום להחזיק, די בביטחון, את הממון האלקטרוני שלכם, וזה חשוב במיוחד כאשר חושבים שערכו של המטבע נמצא בו עצמו, ושלא ניתן לקשר בינו לבין מחזיקו לשעבר, במקרה של גניבה או אובדן.

    לגבי אמצעי התשלום, גם שם יש התקדמות. תחילה, יש לציין שתדמיתו המוכתמת כמטבע המשמש, בעיקר, למעשים רעים כמו סחר לא חוקי או הלבנת הון, קצת נרגעה, ושקבלתו במדינות שונות כאמצע תשלום פרטי לגיטימי (גרמניה - http://www.globaltimes.cn/content/826318.shtml)

    עוזרת המון.

    אבל, וזה העיקר, יותר ויותר מוצרים ושירותים מופיעים ברשימה שבה ניתן לשלם איתו. זו יכולה להיות מהות ההצלחה הסופית שלו. אם הביטקוין היה נשאר מגירה לאחסון של הון, הוא לא יכול היה להתפשט, ולהפוך מטבע של כולם, אלא רק לעשירים. המטרה שונה.

    היכולת לעקוף את הממסד הפיננסי הגלובלי היא המטרה האמיתית, ולכן חייבת להיות יכולת סחר ענפה על מנת להצדיק קיום כזה. כמו שציינתי, שי התחלה יפה, והיא נראית בינתיים מבטיחה. ומה עם הדברים המסורתיים שהיו תחליפי המטבעות כמו למשל הזהב?

    הם עדיין קיימים, אבל סובלים בהחלט מן ההתמסדות שלהם, שעדיין איננה בביטקוין ודומיו. למשל: נסחרים פי 100 חוזים עתידיים על כל אונקיה פיזית אחת של זהב, וזה מאפשר עיוות אדיר במחיר של המתכת. ניתן אמנם לקנות ולמכור עם מטבעות זהב וכסף, אבל זהו תהליך כבד לנשיאה, קשה ויקר לאחסון, מעורר את תאבונם של הגנבים, ובכלל נתון תמיד תחת לחץ מיסוי, ורגולציה, גדולים. אנו זוכרים גם תקופות של איסור מוחלט והחרמות כוללניות.

    כל זה לא יכול להימצא בעולם הוירטואלי של האינטרנט, בו אנו חיים יותר יותר, ושבו שוכן הביטקוין, וכל המטבעות האלקטרוניים האחרים. בימים אלו שבהם אנו רואים עלייה מטאורית של הביטקוין, וירידה מניפולטיבית למדיי של הזהב, קשה שלא לשאול את השאלה: האם זה החליף את האונקיה של זו?

    השבמחק
    תשובות
    1. משה שלום!

      פוסט מעניין כתבת, ו(כמחזיק אי אילו בטיקונים) כולי תקוה שהתשובה לשאלתך, היא: כן. הוא פה כדי להשאר!

      בכל זאת, תיקון קטן אך חשוב:
      התקווה היא שהמטבע התייצב ככל שהוא יתבגר ופיזורו יגדל. נכון לתקופה זו ישנם אנשים המחזיקים אלפים ממנו (המאמצים המוקדמים). כשהם מרגישים שהשער גבוה והם רוצים לממש הם זורקים לשוק מאות ואלפים ממנו, זה מצב לא בריא.
      לדעתי, בתקופה זו התנודתיות (שעדיין חדה ואלימה) הרבה יותר יציבה מהפעם הקודמת (מבחינת אחוזים), כי הפיזור גדל.
      (אני ממש מקווה ש) אין קשר בין היציבות של המטבע ובין הגעה לכמות הסופית המונפקת.
      מדוע? כי הכמות הזו צפויה להיווצר רק בשנת 2140, ואני לא מתכוון להמתין עד אז...
      אם הוא לא התייצב בתוך כמה שנים, הוא לא יוכל לשמש כמחזיק ערך וכמטבע לגיטימי.

      מחק
    2. אתה מחזיק בטייקונים??? שחרר אותם מיד! :)
      ר' דוד, הביטקוין האחרון ישוחרר ב2140, אבל נגיע מאוד מהר לכמות משמעותית -הרוב המכריע ייוצר כבר ב2030 ככה...
      https://en.bitcoin.it/wiki/File:Total_bitcoins_over_time_graph.png

      מחק
    3. הכלכלה הנוכחית של ימינו שבה כסף מיוצר מחוב טומנת בבסיסה אינפלציה לקיומה.
      כלכלת מטבע הביטקוין טומנת בבסיסה דיפלציה לקיומה. למה?
      1. בשל היותה מוגבלת בכמות הביטקוינים שיש במערכת. (כמו זהב).
      2. אם שכחת את הסיסמה לארנק, המטבעות שהיו בארנק לעולם לא ישמשו יותר את המערכת ועל כן יהיו פחות מטבעות לסחור איתם - הערך עולה - דיפלציה.

      מערכת דיפלציונית לא פחות גרועה ממערכת אינפלציונית. אתה כל פעם אומר לעצמך טוב לא אקנה היום אוטו כי בעתיד הערך שלו יעלה ואוכל לקנות בית, אבל בעתיד הקרוב בכלל אוכל לקנות בית +בריכה... וכך הלאה והלאה- כתוצאה מכך יש פחות ופחות מסחר ותנועה במטבע במערכת ועתידה לגרימת קריסתה.

      אני לא אומר שהמערכת הנוכחית בה כסף מיוצר מהלוואות טובה יותר, ממש ממש לא, אבל גם זו של הביטקוין איננה טובה.

      ראו הוזהרתם מוסרית וכספית.

      מחק
  5. ערן, הנה אחד בשביל דפי ההיסטוריה - אוניברסיטה בקפריסין תקבל תשלום בביטקוין...
    http://www.zerohedge.com/news/2013-11-21/drugs-assassinations-and-now-college-tuition-bitcoin-adoption-spreads

    השבמחק
  6. הביטקוין בדיוק כמו אתר הכלכלה האמיתית מיצה את רוב הרעש וידעך, אנשים יאבדו עניין והוא יעלם

    השבמחק
    תשובות
    1. עניין לא אובד עניין עובר,אז למה העניין יעבור?
      הרי המצב הכלכלי הולך ומחמיר.

      מחק
  7. סרטון מצויין, הרשו לי בהזדמנות חגיגית זו להציג את פתרון הקסמים הגאוני שלי לכל בעיות האנושות. שמו בישראל "ריסט עולמי חדש", שם חיבה "קומוניזמני". הבעיה: הקפיטליזם קרס, הפתרון: איפוס והתחלה מחדש, בפועל איפוס והמשך כרגיל. כל המדינות ינפיקו מטבעות חדשים ויחלקו אותם לאזרחים על פי ההון שלהם, זאת עד לסכום של מיליון ש"ח נניח. כל מה שמעבר לכך בעצם יחולט. יולאמו גם כל החברות הגדולות. למחרת הכל ימשיך כרגיל, רוב האנשים לא יחושו בשום הבדל, רק העשירים יופתעו כשיציצו בחשבון הבנק. המשך בקישור.

    השבמחק
  8. לא הבנתי, איך המדינות העניות מזרימות כל חודש 2 טריליון דולר למדינות העשירות.
    הרי אחרי כמה זמן הכסף שם אמור להיגמר. או שהם מדפיסים את הכסף בצורה מטורפת.
    נראה לי שיוצר הסרטון קצת הגזים בהעברות הכספים שמתרחשת בין המדינות העניות לעשירות.

    השבמחק