יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

נשיא עשיר נשיא עני

מאת: ערן הילדסהיים

נשיא אורוגוואי מטיל צל כבד על אחד הנשיאים הכי פופולריים שהיו בישראל אי פעם. מסתבר ששמעון פרס זה לא מה שחשבתם -לפניכם מאמר שבבית הנשיא יעשו הכל כדי שלא תראו.

דו"ח העוני הוגש לנשיא המדינה בשבוע שעבר ובפנים נפולות הודיע הנשיא פרס שאי אפשר להשלים עם מצב כזה בו יש עם עני.
רק כמה חודשים לפני כן אסף פרס כ-11 מיליון ש"ח מתרומות, אלא שהכסף הזה לא נועד לעזור לעניי מדינתו. הסכום האדיר הזה נאסף מטיקונים על מנת לממן מאות אנשי צוות,5000 משתתפים ועשרות דוברים שהשתתפו באירוע מפואר ומתוקשר לכבוד יום הולדתו ה-90.


פרס, דמות מוערכת מאד בישראל ובעולם, נדמה אל מול המנהיגים הנוכחיים שלנו כמו אחרון הנפילים. דור שכנראה כבר לא יחזור. אבל מאחורי העוצמה הגדולה שמביא איתו פרס כאישיות, עדיין צריך לזכור כי הוא מגיע מתוך המערכת הקלוקלת שלנו- הוא שירת אותה ,חי אותה, נושם אותה ,יונק ממנה את כוחו וגם לא שוכח לשמר אותה כפי שהיא. כנשיא הוא ממלא תפקיד שמאחד את העם סביב אותו הגיון וסדר חברתי שמוביל ציבור שלם אל עבר תהום כלכלית.

שמעון פרס לא לקח את התפקיד הזה מתוך כוונה להרע למישהו, אין ספק שהוא לא עושה זאת בעבור בצע כסף וגם לא בגלל שחסר לו כסף. שהרי במהלך הקדנציה שלו תקציב בית הנשיא כמעט שילש את עצמו והגיע לסכום המדהים של 62 מיליון ש"ח (לשם הפורפורציה נזכיר שהוצאות המדינה על ביתו של נתניהו בקיסריה, סיפור שגרם לזעם גדול במדינה, הסתכמו סך הכל ב-312.7 אלף שקל בלבד).
תקציב בית הנשיא

פרס מפגין יותר ויותר התנהגות המזכירה התנהגות של צרכני כבוד כפייתיים והדבר מהווה סיכון שאינו יורד מהסיכון הטמון במנהיג שמכור לכסף ולכוח. הנשיא בחר לקשור עצמו לבעלי הון המספקים לו את הכבוד אותו הוא כל כך אוהב. הם עושים זאת בין השאר על ידי מימון ועידות או כנסים מפוארים לכבודו או על ידי תמיכה נרחבת בכלי התקשורת עליהם הם שולטים, במישרין או בעקיפין.

אלא שהיום גם התמימים שביננו מבינים שאין מתנות חינם, בטח כאשר מקור המתנות הם אנשי עסקים ממולחים. מי שמקבל כסף ותמיכה מהם, גם אם לא חתם על כלום, בראש ובראשונה מחויב לאינטרסים שהם מייצגים. כך אותם בעלי הון מקבלים לצידם דמות ייצוגית, אהודה, שנטועה עמוק בלב הקונצנזוס הישראלי. דמות שמאחדת את כל העם סביב כללי המשחק הקיימים שתפורים לפי מידותיהם של אותם מממנים, אך באים על חשבונו של ציבור שלם.
הקשרים האלה (כולל עם נוחי דנקנר) זועקים לשמים למרות התעלמות כמעט מוחלטת מצד התקשורת:
* כך למשל, הנשיא מדבר בכל הזדמנות על השלום, בו בזמן שסוחרי נשק מממנים את ועידות השלום שהוא עורך. מי שיעיין למשל ברשימת התורמים באתר ועידת הנשיא יגלה ברשימה את מרכוס כץ ,מכסיקני שלפי דיווחים תיווך בעסקות נשק בין ישראל למדינות במרכז אמריקה ואת מיכאל פרידמן מבעלי אלביט.
* הנשיא מציג עצמו בפני העם כנושא קולם של העניים מול הממסד, אך בידו השניה לא היסס בתקופת נשיאותו לקבל כספים רבים (ככספי תרומות) מבנקים וטיקונים כמו נוחי דנקנר, רעיה שטראוס, דוד ויסמן, רונלד כהן (ממיסדי איפקס), אלפרד אקירוב, יוסי מימן, ולדימיר גוסינסקי ושלדון אדלסון.
* הנשיא מקפיד שלא לבקר את יחסי ההון-שלטון, אולי כי הוא עצמו צד ביחסים אלה. הרי הוא זה שמחליט להטיל את משימת הרכבת הממשלה על הליכוד או העבודה, מפלגות שממומנות על ידי אותו הבנק. בו זמנית, שתי המפלגות תלויות במפלגה שלישית לצורך הקמת הממשלה, מפלגה שמנהיגה היה הפרזנטור של אותו הבנק. הקשר לא נעצר כאן כי מסתבר שהלוגו של אותו הבנק גם מופיע ברשימת התומכים של הנשיא.

אין ספק שזה לא יהיה הוגן ובטח לא נכון להאשים את הנשיא פרס בכל תחלואי המערכת, אך מנגד תהיה זו גם טעות גדולה לחשוב שפרס הוא האיש המוסרי האחרון שעומד ומיצג אותנו כנגד אותה מערכת לא מוסרית .

בשביל להעמיד את פרס בפורפורציה אל מול המציאות, נצטרך להרחיק עד צדו השני של העולם. באורוגוואי נבחר נשיא בשם חוסה מוחיקה. מוחיקה, בניגוד לפרס, התעקש לאחר בחירתו להמשיך ולהתגורר בביתו הקטן בכפר צנוע בפאתי עיר הבירה. הוא מגדל כלבה עם שלוש רגליים ונוהג לבדו במכונית פולסוואגן "חיפושית" ישנה



מוחיקה החליט לתרום את רוב שכרו לצדקה, שכר זה עומד היום על 1200 דולרים בלבד. את מימיו הוא שואב מבאר והונו העצמי עומד כיום על כ- 1800 דולרים בלבד. לדבריו של מוחיקה זה די והותר בשבילו על מנת לחיות חיים מאושרים. דבר חשוב נוסף שניתן לציין על מוחיקה הוא שאינו מחזיק בחשבון בנק, אולי בשל כך אינו נרתע מלבקר את המערכת שמובילים הבנקים.
אבל מה שמעניין עוד יותר הם דעותיו של מוחיקה לגבי הדרך בה ניתן לפתור את בעיית העוני בעולם.הקשיבו היטב לדבריו בתרגום לעברית (אל תחמיצו את הסוף) .שימו לב להבדל בין תגובתו של נשיא המייצג אג'נדה חברתית אמיתית בנושא העוני לבין תגובתו של הנשיא פרס לדו"ח העוני כאן בה נמנע מלגעת בבעיות המערכתיות ובתיקון השיטה:

58 תגובות:

  1. לא סתם הוא בפוליטיקה מעל 60 שנה. מי יודע איזה סיפורים יצאו החוצה ביום שהוא לא יהיה. איך אמר חיים חפר: "איך הפשפש עלה למעלה". מגלומן המנציח את עצמו בחייו (מרכז פרס לשלום), כאילו הגיע הישר מרומי.

    השבמחק
    תשובות
    1. "מגלומן" על שום מה? הוא האשיות הישראלית שכל מי שמחשיב את עצמו רוצה להפגש איתו. אתה לא מבין איזה מוניטין יש בעולם לשם "פרס". לפחות כמו מונדלה המנוח.
      כשפרס ילך אין אדם בשיעור הקומה שלו מבחינת ההכרה הבינלאומית. אם יש מישהו שחוסם בגופו יותר מכל אחד אחר את הפיכת ישראל למצורעת באופן סופי זה פרס, והעובדה שהוא, חתן פרס נובל לשלום, מכהן כנשיא. וגם גילו המופלג תורם לכבוד הבינלאומי שרוחשים לו.

      דבר שני (ונגזר מהדבר הראשון...), אילו השם של מרכז פרס לשלום לא היה נושא את שמו, הוא לא היה יכול לגייס תרומות בהקיפים שהוא יכול עם השם של פרס.

      יש לי הרגשה עמומה שגם אילו פרס היה מסתגר בבית שלו כמו בגין ומגדל זיפים או לפחות קורא למרכז בשם אחר, עדיין היית שונא אותו. זה לא ממש קשור לעובדה שיש מרכז פרס לשלום. נכון?

      על שם עליזה בגין, למשל, שהיא אדם שממש לא ברור מה הוא תרם לציבוריות הישראלית, יש התנחלות שלנה, רחובות ובתי ספר. אשרי פרס ואשרי יולדתו שהוא מתעמק בחקר השלום ולא שיש על שמו התנחלות.

      על שם מנחם בגין יש את "מרכז מורשת מנחם בגין". תהרוג אותי אם מישהו, כולל הנהלת המקום הזה, יודע מה הצורך בו ומה המרכז תורם לעולם. המרכז הזה קיים ומתוקצב מתוקף חוק ומשמש רק לג'ובים. בניגוד למרכז פרס שהוא עמותה שנתמכת על ידי תרומות ויש לה רקורד של עשייה.

      אז בבקשה, של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על פרס.

      מחק
    2. אני מחשיב את עצמי ולא רוצה להיפגש איתו.

      הוא לא חוסם בגופו את הפיכת ישראל למצורעת - איזה שטויות.
      מי שקובע את היחס לישראל זה האו"ם ולפי תוכניות פוליטיות.
      אתם חושב שאנשים פוליטיים שולפים מהשרוול יחס כלפי מדינה?

      התרומה היחידה המשמעותי של פרס זה הפצצת הכור בעיראק.
      גם זה לא בטוח שהיו חייבים.

      מחק
    3. וואו, "של נעליך"... לשימון יש חסידים שוטים, איזו הפתעה. ובכן, שימון הוא פקיד בינוני, חתרן בלתי נלאה, בן אדם שהמיט על ישראל את אסון אוסלו (למעלה מ-1000 יהודים שנרצחו), סוציאליסט קיצוני שלא מחובר למציאות וגם גרפומן ומשורר גרוע ביותר. זה שבעולם אוהבים תבוסתנים, זאת הבעיה של העולם.

      מחק
    4. אוי נו באמת... אתה בכלל לא מגזים.
      הבן אדם הזה חולה כבוד בעיקר כבודו שלו, תשאל את רבין כשיזדמן לך.

      מחק
    5. פרס שלנו הוא דמות מאוד לא ברורה. תמיד היה פקיד של מי שעשה באמת. מעולם לא היה מנהיג (ראו את מערכות הבחירות שנהל) ובנוסף הוא אחד משני פושעי שלום (השני נרצח) ומנובל שלום שלא טרח להחזיר את הפרס שקבל על הרודי שלום שהביא עלינו

      מעניין ת'טחט שלי שבעולם מאוד מעריכים אותו. מי ששכלו בין אוזניו בישראל יודע מי האיש

      אני מחשיב עצמי ולאין לי כל ענין להפגש עימו

      אם הייתי במקומו הייתי דואג לחלק את כל ה- 11 מיליון שגייס לניצולי שואה בני גילו. למעונות לנשים מוכות. למוכי גורל. לשם מה הוא זקוק לכסף הזה טלוקסים הללו לכל הרוחות.

      זה הנשיא שלנו שמעריכים בכל העול. כבר ציינתי שמעניין ת'טחט שלי .....

      מחק
    6. שמוליק אני לא יודע אם אתה זוכר או יודע אבל הפרס נובל הזה שאתה מקשקש עליו, פרס קיבל לאחר הפעלת מכבש של לחצים וחוץ מזה היה שותף לפרס רב מרצחים שקוראים לו ערפאת ימח שמו וזכרו

      מעניין אותי לדעת מהו ה"רקורד של עשייה" שמיוחס למרכז פרס לבבל"ת?

      מחק
    7. מעניין. מצד אחד אתה לא יודע כלום על המרכז הזה, מצד שני אתה מראש קובע שזה מרכז לבבל"ת.

      בלי קשר למה שהמרכז הזה עשה או לא עשה:
      1) זו עמותה. מישהו צריך ממך רשות לנהל עמותה?
      2) מה שהמרכז הזה לא עשה, הוא עשה יותר ממה שעשה מרכז קצב.
      3) בלי קשר לשאלה אם אתה מסכים עם פרס ועם הנסיבות שבהן הוא התפרסם, המצב כרגע הוא שהוא הישראלי היחיד שמסוגל לעניין בצורה חיובית נשיאים ומלכים. אחרי שפרס ילך באמת תוכל לחזור לימי הזוהר של קצב ואז בטח יהיה לך טוב.

      מחק
    8. תגיד שמוליק, אתה עובד אצל פרס?
      אתה מגן עליו בכזה להט שאני חושב שאתה פרס.
      כל מי שבאמת מכיר אותו מזלזל בו, אבל אלה שניזונים ממנו כל הזמן מספרים לו ולעולם כמה הוא עילוי.
      ראה את רבין ז"ל, את חיים חפר שכתב איך הפשפש עלה למעלה. ועוד ועוד כהנה וכהנה.

      מחק
    9. לשמוליק מאת האנונימי שלו הגבת".
      פרס נובל לשלום? זה לא התואר שגם אובמה קבל? על שום מה? נאום בקהיר?
      ולגבי כספי התרומות : אנו מדינה של נזקקים? פרס אדם נזקק? עד כמה שאני יודע אין ארוחות חינם. באמת נראה לך שמיליונרים נותנים כסף למטרות מהסוג הזה ולא מבקשים דבר בתמורה?
      לאן הולך הכסף? יכול להיות שזה לא משרת את האינטרס של המדינה והאזרחים לא יודעים. וכל זה בזמן היותו פוליטיקאי! כזה המקבל החלטות בעלות משמעות ציבורית!

      מחק
    10. לא מפריע לי שהמרכז קרוי על שמו. רק שלפחות יקראו לילד בשמו:
      מרכז פרס לקידום הNWO

      מחק
    11. שמוליק ילדון נחמד ותמים שכמותך, לך תקרא ותברר טוב מי זה שמעון פרס לפני שאתה מהלל אותו ככה.. חולה כבוד מספר אחד במדינה לדורותיה, חתרן ונחש פוליטי, קומבינטור ממעלה ראשונה ועוד...
      הכל ממקור ראשון אז אל תדאג יותר מדי מדוע אני אומר את הדברים האלה...

      מחק
    12. לאנונימי שסבור שפרס היה אחראי לתקיפת הכור בעיראק. ובכן, הוא ניסה לטרפד את זה. הוא התנגד בכל תוקף לתקיפה הזאת, ולא היה רחוק מלחשוף את התקיפה טרם ביצועה, ולהביא לאסון כבד.
      אני מכיר אישית את מהלך העניינים שהיה שם, ומודה לאלוהים על שפרס לא הצליח במלאכתו. לא מעט משפחות של טייסי חיל האוויר היו הופכות לשכולות אם פרס היה מצליח בתכנית שלו.
      מעניין לעניין באותו עניין: פרס היה מודע לכל מעשיו של ערפאת. ולכך שסייע ליחיא עייאש. גם רבין ידע את זה. רבין אומנם רתח, אבל בלע את הגלולה. פרס התעלם.
      פרס איננו הצדיק שיחסי הציבור המאסיביים בתקשורת העולמית והמקומית גרמו להמונים להאמין שהוא כזה. הוא רחוק מאוד מאוד מהתואר.
      אבל, שלא תבין לא נכון. לפרס יש מניות בכורה בבטחון המדינה, ולא רק בנוגע למפעל הטקסטיל בדימונה.

      מחק
    13. של נעליך? אני משתין על הראש של פרס וסתומים כמוך, נשיא שהוא זונה של כבוד והון בזמן שהזקנים מחטטים באשפה כדאי למצוא אוכל או בקבוקים למיחזור כדאי איכשהוא לשרוד את היום הבא, מדינה גועל נפש ונשיא גועל נפש וזה לא מעניין אותי מה אחרים חושבים עליו, אני שופט אותו על פי העובדות בשטח.

      מחק
  2. ימי פומפיי האחרונים.

    השבמחק
  3. למרות שאני מסכים עם כל המדובר פה, יש לדעתי גם לזכור ולתת לשמעון פרס קצת קרדיט עבור דברים נכונים וחשובים שהוא תרם. הוא אחראי לאטום שלולי הוא אולי לא הינו קימים כיום, הוא אחראי לפתוח הטכנולוגיה והמחשבים, הוא אחראי יותר מכל אדם אחר מאז בן גוריון לכך שהמדינה נראת כמו שהיא היום גם לטוב ולא רק לרע.
    חבל שהוא לא מחקה את התנהגותו של מורו הגדול בן גוריון שפרש לגור בצריף בנגב וחי בצמצום כל חייו.

    השבמחק
    תשובות
    1. איפה כתוב שאדם צריך לפרוש ולגור בצריף? על מה ולמה?
      אם הוא מרגיש שיש לו מה לתרום, ואם יש לו מספיק תמיכה בציבור (באמצעות הכנסת) בשביל למנות אותו לנשיא, למה הוא צריך לפרוש לצריף? מה זה הסטנדרט הזה? בן גוריון גם עמד על הראש ומת בגיל 87, אז אולי גם פרס צריך היה למות בגיל הזה?

      מחק
    2. אם מרכז פרס זאת עמותה שמתקיימת אך ורק מכספי תרומות ולנטריות -נהדר! אני בעד. מבחינתי שיעבירו שיעורי סטפס לנוער חד-גבה.

      עלית על הבעיה. כנסת זה בסה"כ חבורה של אנשים עם רובים. אין להם שום תמיכה ציבורית אמיתית. אם היתה להם תמיכה הם לא היו צריכים להעסיק חבורת בריונים כדי לקחת לנו את הכסף בכוח

      מחק
  4. לא ימי פומפי האחרונים, תחילת השעבוד

    השבמחק
  5. בלי קשר לשאר הנקודות, אני רוצה להתעכב על שני עניינים:
    1) אתה באמת רוצה שהנשיא שלך ינהג בעצמו בחיפושית חבוטה וישאב מים מבור? זה כבר לא עניין של צניעות אותנטית, זה התכלבות לצרכי תקשורת. כמו הוד צניעותו בגין ג'וניור שהקפיד לפמפם בתקשורת כמה שהוא נוסע באוטובוס.
    2) ההשוואה שלך בין מעון השרד של הנשיא לבין הוצאות החזקת הבית הפרטי של נתניהו לא מתאימה. תשווה מעון שרד מול מעון שרד ובית פרטי מול בית פרטי. לא יודע מי יצא יותר צנוע מההשוואה הזו, אבל מצד הצדק זו ההשוואה הנכונה.

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחחח אתה פשוט מפספס את כל הרעיון של הכתבה, ממליץ לך לחפש עוד מידע על הנשיא שלהם, למשל על הפתרון שלו לבעית הסמים קלים והתמודדות עם העוני. איפה הוא ואיפה פרס, ובלי קשר בכלל להיכן הוא גר ובאיזה רכב הוא נוהג

      מחק
  6. כשאני עושה חיפוש בגוגל אחרי שיפוצים בבית הנשיא אני מוצא הרבה כתבתות מתאריכים המתפרסים על פני שנים וכתוב בהם על שיפוצים במשכן הנשיא, בכל פעם כתוב שהנשיא לא שופץ מאז שנבנה ב1972 אבל כל כתבה מדברת על מליוני שקלים או דולרים לשיפוץ, כמעט שנה אחרי שנה

    השבמחק
  7. יש בערך 3.5 ישראלים עובדים. אם תקציב בית הנשיא הוא 62 מליון שח לשנה זה אומר שכל ישראלי עובד "תורם" 17 שח בשנה לשמעון פרס (לא ממש תורם, יותר נכון הכסף נלקח בכוח).

    זה לא נשמע הרבה אבל אלו 17 שח שהולכים לשמעון פרס ולא למשל לעמותה המטפלת בילדים רעבים.

    הכתבה מוכיחה שבית הנשיא יכול להיות ממומן מתרומות. וטוב שכך. מי שמעוניין בנשיא שירשום צ'ק. כל השאר ימצאו משהו טוב יותר לעשות עם כספם

    השבמחק
    תשובות
    1. "הולך לשמעון פרס"?
      זה ממש לכיס של פרס אישית?

      אולי גם נעשה סידור שרק מי שרוצה לשלם את החלק במס שמחזיק את הצבא יוכל לבחור אם לשלם או לא? התקציב של הצבא הוא מליארדים, לפי ההגיון שלך הרמטכ"ל ממש שיחק אותה עם כל הכסף הזה שמבוזבז עליו.

      מחק
    2. האמת שזה יהיה הסידור הכי מוסרי והגיוני.

      תחשוב על זה. אנחנו חיים "בדמוקרטיה", לא?

      אם רוב האנשים מעונינים בנשיא\צבא\120 ליצנים הם פשוט יפתחו את הארנק וישלמו תמורת השירותים האלו - לא צריך את כל מנגנוני לקיחת הכסף. אם רוב האנשים לא מעונינים בהם, ולא ישלמו אז יש בעיה "דמוקרטית", לא? אתה למעשה לוקח למיעוט את הכסף בכח עבור דברים שהוא לא מעוניין בהם.

      מחק
  8. פרס לקח את נושא השלום שהוא כללי ונרחב ותחתיו אפשר לעשות כל מה שעולה על רוחו.
    ובעיקר לדבר באופן כללי בלי לשנות כלום, אפילו לא את תודעת האזרחים שלא קונים כלל את סיפור השלום.

    השבמחק
    תשובות
    1. מציע לך להקים את "מרכז אנונימי לשלום" ותנסה לעשות יותר.

      מחק
  9. כולם מתעסקים בחדל האישים פרס וביב הישראלי במקום לשאןל מה צריך לעשות כדי שנקבל את חוסה מוחיקה.

    השבמחק
  10. עורב
    אני נגד הגישה הסלחנית מה כלפי פרס
    מדובר באדם נאלח רודף בצע רודן
    הוא זה שדאג לסלק את הנשיא משה קצב לכלא מאחר וזה גנב לו את הנשיאות מתחת לאף
    פרס הוא לא אישיות מוערכת פרס פרס הוא צורר ישראל

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה מתבלבל.
      קצב בכלא בגלל שהוא ניצל את מרותו על כפופות לו.

      צורר ישראל? לא פחות?
      ממש כמו רבין? עם מדי SS וכל זה?

      בוא תגיד את זה ברורות, ואם אפשר בלי מעטה ה"אנונימי", צריך לרצוח את פרס? הוא רודן נאלח וצורר ישראל, לא?

      מחק
    2. תרגיעו חברים אין צורך להשתמש בכאלה ביטויים.

      מחק
    3. עורב
      אני חושב שהתגובה שלך היא תת רמה ולא ראויה
      אגב גם אתה אנונימי והפרופיל שלך חסום וישנם הרבה אנשים בשם שמוליק
      ופה נגמה השיחה שלי איתך.


      אין לי בעיה עם שמאלנים וכל אחד זכאי לחשוב מה שהוא רוצה
      ישנם הרבה נושאים שאני מסכים עם השמאל ולדעתי אין הרבה הבדל בין הרצונות של השמאל לימין
      אבל זה לא אומר ששמלאנים מסויימים יכולים ללכת למשל למתנחלים ולשאוב להם את המיים מהבאר, או הגישה של הקיצוניים בשמאל שמותר להם לחבל בשם הצדק או שמותר להם לבצע ריגול כגון ענת קם ואורי משהו בשם העיתונות

      מחק
  11. למען ההגינות, צריך לציין שבית הנשיא עבר שיפוץ מאסיבי, והלשכה גם מממנת הוצאות עבור לשכות נשיאים קודמים ונשותיהם. יש גם פרט חשוב נוסף, פרס הוא נשיא שעובד הרבה יותר לעומת נשיאים אחרים, דבר שבאופן טבעי מגדיל את ההוצאות. יש לו מערכת קשרים בינלאומית עניפה ביותר והוא דואג לשמר ולטפח אותה. שמעון פרס בפעמים רבות, הוא האלטרנטיבה השפויה לשר החוץ של מדינת ישראל, על כל המשתמע מכך. גם יום ההלדת שלו, נוצל לטיפוח קשרים בינלאומיים בעולם. אסור לשכוח ישראל היא מדינה שקל להחרים ולהוקיע. פרס מיצג קול מתון ושפוי יותר של ישראל כלפי העולם.

    השבמחק
    תשובות
    1. כפי שכבר נאמר, חתרן בילתי נילאה.
      יש משרד חוץ, שמבצע את מדניות הממשלה. מה הוא מתערב וחותר תחתיו?

      מחק
    2. לא הלישכה היא זאת שמממנת את ההוצאות אלא אנחנו בכספנו ונגד רצונינו

      מחק
  12. לכל מגיבים, אני לא חושב שערן התכוון לתקוף את הנשיא פרס באופן אישי. הוא רק מצביע על הניתוק של נבחרי ציבור מהעם. כאשר 25% מאזרחי ישראל מוגדרים עניים, ומעמד הבניים קורס זה פשוט לא לעניין לנהוג בכזו ראוותנות וביזבוז.
    כמו שאמרו לא פעם, הסירחון מתחיל מהראש, וזו דוגמא מעולה לכך.

    השבמחק
  13. פרס הוא לא בן אדם חי, הוא פוחלץ מונפש שמדקלם נאומים שלמד בעל פה כמו אוטומט. השאלה היא מי מפעיל את החוטים של המריונטה.
    ב1996 הוא בא לדבר בבית הספר שלי וחזר בצורה מכנית ועם שגיאות מביכות על אותן המילים שיומיים קודם קראתי בעיתון כציטוט שלו. מאז המצב החמיר כמו שיעיד כל מי שפגש בו פנים אל פנים

    השבמחק
    תשובות
    1. אסון בעיירה. הוא בא לבית ספר כלשהו ולא אילתר מופע סטנד אפ על המקום.
      בושה למוסד הנשיאות, ישראל והעולם כולו.

      מחק
    2. תגיד שמוליק, אתה עובד אצל פרס?
      אתה מגן עליו בכזה להט, הייתי אפילו אומר שאתה פרס.

      מחק
    3. כל דת והמסיונרים שלה

      מחק
  14. והנה הם רבים ביניהם, בין הימין לשמאל כאילו יש הבדל ביניהם בנושאים החשובים באמת לכל אחד מאיתנו, בחיי
    היום יום שלנו.

    איך אומרים שניים רבים השלישי לוקח[במקרה שלנו האליטה הכלכלית והמערכת הבנקאית שצעד אחרי צעד מרוששים את הציבור לאורך עשרות שנים].

    השבמחק
  15. ואללה, מתברר שהנשיא פרס זה בדיוק מה שחשבתי.

    השבמחק
  16. עורב
    זאת עובדה שמר פרס ורק בגללו נשארה אגרת הטלויזיה על כינה עד היום
    ובכלל כל העיסוק סביב בית הנשיא הוא מיותר
    פרס דואג לבעלי ההון ופוגע בציבור בצורה אנושה ומוביל אותו לפי תהום
    לפרס לא אכפת ש 65 אחוז מהאוכלוסיה עניים אכפת לא רק מעצמו

    השבמחק
  17. מאיפה מארגנים מוחיקה לארץ?
    ולמי אכפת מפרס???
    הבת שלי בת 3 עושה מצא את ההבדלים יותר טוב..
    נבחרי ציבור עעעעלק, יותר נכון מחריבי ציבור.

    תכניסו לכם לראש: אם זה מסריח, מנותק, תאב בצע, יהיר ובזבזן זה בר ביקורת!
    איזה כיף לנו יש לנו פרס הוא הרע במיעוטו..

    1.נשיא מוערך בעולם (מוערך ב(ע"י)מיליונים-תרתי משמע)
    2.נשיא מוערך ע"י האזרחים, בעל מצפון חברתי (גלובלי) ענק.
    עכשיו, מצאו את ההבדלים!

    השבמחק
  18. גם מוחיקה הזה נראה קצת קוקו... איך בדיוק הוא מייצג מדינה אם הוא נוהג בעצמו ועושה כלים ומוציא את הכלב ונוסע כל יום מהחווה שלו למשרדים?

    השבמחק
  19. כל הכבוד על הכתבה. מדברת בעד עצמה.
    אין מה להוסיף מלבד שאין כדוגמה אישית במלחמה בתאוות הבצע.

    לכל הקפיטליסטים הפסיכופתיים כאן באתר, שחולמים על מיקסום רווחים בכלכלה נטולת חוב, מה יש לכם לומר?

    דרך אגב: גם סוציאליסטים הם פסיכופתיים תאווי בצע.

    רק דורשי צדק ושוויון כלכלי ובפני החוק שנקיים מצביעות הם האמיתיים.
    -

    השבמחק
  20. עורב
    תהילים מט
    אָדָם בִּיקָר, וְלֹא יָבִין; נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ.

    אדם שהכסף מעוור עיניו נמשל לבהמה אשר איננה מודעת לסביבה או מודעת בצורה מוגבלת
    גם האדם מודע לסביבה בצורה מוגבלת, ויש לו את היכולת להתפתח מעבר לגוף הגישמי מעבר לבהמה
    וזאת בעצם המטרה לפתח את הבינה ובהתאם שכרך ולא להשאר בהמה שבויה בחומר

    בספר היצירה רשום
    טוב מטוב, רע מרע, טוב מבחין את הרע, רע מבחין את הטוב, טוב גנוז לצדיקים ורע לרשעים
    כלומר מי שהאמין בחומר כל חייו נשמתו לא נקשרה בעץ החיים ולכן הטוב הוא גנוז

    וכל אלא אשר רודפים אחר הממון והכוח ובדרך לשופינג הבא לא מבינים שהם בכיוון הלא נכון בדרך לאבדון

    השבמחק
    תשובות
    1. אלו אשר רודפים אחרי הממון והכוח עושים את זה לשם הכוח ולא לשם השופינג והם לא בדרך לאבדון אלא אנחנו

      מחק
    2. עורב
      ממש לא הבנת, לאחר החיים האלו ישנו המשך
      מי שלא פיתח את בינתו נדמה לבהמה ונשמתו לא נקשרת בעץ החיים
      מי שפיתח את בינתו והתרחק מהחומר המשעבד את השכל נשמתו נקשרת בעץ החיים לנצח הנצחים

      תיכף אפרסם תגובה בכיוון אחר

      מחק
  21. https://www.youtube.com/watch?v=jMLCBxNAivw
    שמעון פרס גם קיבל תואר אבירות ממלכת אנגליה, במסדר "סנט מייקל וסנט ג'ורג'" (00:35, כשהמלכה מנגבת את הפה)
    המסדר הוקם על-ידי אביו של המלך ג'ורג' ה-V (הידוע מרחוב קינג ג'ורג') כדי לשמור על האינטרסים של המלכה במדינות זרות.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_St_Michael_and_St_George
    אם היה נתין של המלכה היו קוראים לו סיר-פרס, אבל מה לעשות שהוא עומד בראש מדינה "עצמאית" ולא יכול להיות נתין של שלטון זר.

    השבמחק
  22. עורב
    לדברי אשר, "רשות המסים שומרת את היד על הדופק ומשתמשת בכל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותה על מנת לוודא שכל האזרחים והחברות משלמים מס אמת ולא מכבידים את נטל המס על אזרחים שומרי חוק".

    רשות המיסים מתפארת בכך שתפסה כמה עבדים עושים שחור ומנסים להתקיים ועוד מתפארת בשקר ואומרת שהנהל מכבידים על משלמי מס אמת
    אך האמת היא שתשלום מיסים שמור למעמד העבדים בלבד
    מעמד האצולה אינו משלם מיסים כלל יותר מכך הם יצרו משק של חברות גדולות בלבד שלא משלמות מיסים כלל
    שוב צוחקים על הציבור ורודים בו בשביל כמה מושחתים מאד עשירים שלא משלמים מיסים ומשלימים את מה שהמושחתים לא משלמים והכל כמובן בחסות החוק של מעמד האצולה

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כאן באתר כתבה על עובדי מס הכנסה שמתנהלים כארגון פשע לכל דבר.
      זה שחשף את השחיתות נרדף ע"י המשטרה ומוחרם ע"י התקשורת.

      מחק
  23. הבלוג מעולה, אתה עושה עבודת קודש!
    הלוואי עלינו נשיא אורוגוואי..

    השבמחק
  24. את פרס אני מכיר די מקרוב חמישים שנה ויותר. פעם הייתי לצדו ואף תרמתי למהלכיו למען השלום שהתגלה כשלום בלהות שהביא עלינו את מלחמת אוסלו וקורבנות השלום. מאז העולם משחר לפתחו כי הוא נותן לכל האנטישמים בעולם לגיטימציה לעולם ללא ישראל באמצעות הקמת מדינת אל קעידה נוספת על חורבות ההתיישבות ביהודה ושומרון. דווקא עניין אותי מאוד נשיא אורוגוואי, נשמע ונחווה לא כפוחלץ ממוסחר וחסר נשמה, אלא כאדם חושב, חי ואוהב. האנטי-תיזה של שמעון פרץ. רק מה, גם נשיא זה איננו מבין כלל מי מושך בחוטים, הוא כבר רואה את הבעיה ואף מצביע עליה, אך מי הגורם המרכזי ומהו הגורם המרכזי לבעיית הסביבה, העוני, עבדות השכר ועולם השם לפניו את הצמיחה הכלכלית המאולצת לפני האדם, האושר האנושי והאהבה. את יצרני הכסף הפרטיים שמפעילים את משאבת הכסף השואבת את הכול והורסת את העולם, את זה אפילו חוסה מוחיקה נשיא אורוגוואי היקר אינו מבין עדיין. מי יגל עפר מבין עיניו.

    השבמחק
    תשובות
    1. הנשיא טוב הלב מוחיקה מבין.בחכמה רבה הוא אינו קורא לילד בשמו, וטוען שהבעייה היא פוליטית. לא הכיתות הסודיות כביכול הן הבעייה. הממשלות הנבחרות[אשרי המאמין]הן שורש הבעייה. אם לא עומד גבר עם ביצים בראש המערכת הפוליטית, שהמלכות שלו, כנגדן אנחנו אבודים ועבדים[עורב, בעולם התחתון,כמובן].המלכים עבדי הכיתות הנ'ל.תשאל את גון קנדי שגידל ביצים ושוחרר. א.ב.בישראל

      מחק
    2. הכל נכון אבל גם אין פה כל חדש. הספיקה ועידת הנשיא המחורבנת ההיא, בעיתוי המאוד מסוים בדיוק ערב ההכרעה על ייצוא הגז וגניבתו מהציבור הישנוני בישראל, וההבנה שקלינטון גם כן מעורב ובוחש בגדול למען נובל אנרג'י. הכל הצגה מסריחה של "שלום" ו"חבר" וכל השיט הזה. מעורר בחילה!

      מחק
  25. תראו חוסר הוגנות כי בכל זאת ראש ממשלה ונשיא צריכים להיות ייצוגיים וביטחונם בסכנה מתמדת ובארץ היהודים שנכון פי כמה אבל כן יש מקום לצמצום עצום בהוצאות המוגזמות שלהם כאשר הם הופכים לראוותנים מידי. הציבור מטומטם ולכן ישלם נאמר בשיר עברי וזאת האמת העם בוחר את מנהיגיו בקלות ראש ולכן מעודד את התרבות הבזבזנית , הקפטליסטית החזירית ויותר מי זה רוב האנשים שקוראים את הבלוג לא ממש מתעניינים בחיי אחרים אלה רק בחיי עצמם אלו שלא יכולים לשנות את חי בקטן שלא יצפו מאחרים לשנות עולמות בענף יד.

    חברות הקבלן הבעייתיות הם אחד הגורמים היותר משפיעים על מצב העוני שלנו המדינה צריך לבטל את עסקת הקבלן לעלות השכר מינימום בעוד 2000-2500 שקל אחרת אין לאנשים דרך לחיות כאן בכבוד, אתם שואלים מאיפה הכסף לא חסר מאיפה לקחת אם מקופות קטנות של משרדים שצמחו לקופות גדולות ושמנות , אם זה מהרווחים הכלואים שהכניסו מליארדים למדינה . מליארדים נעלמים פה כל שנה למקומות לא ידועים חייבים להפוך כל שקל לשקוף לציבור, השחיתות הורסת כל חלקה טובה.

    השבמחק
  26. שמעתי את נשיא מוחיקה בספרדית קראתי את התרגום. פעם ראשונה שאני שומע ספרדית בקצב כה איטי . התוכן נגע בנימי הנפש השכלית ואפילו דמעות עמדו בעיניי.
    לדעתי אין אדם בישראל שאפשר למלא ארונות של ספרים על מעלליו כמו על פרס. דבר אחד אפשר לומר, פרס מלווה את המדינה מהיווסדה וטביעות אצבעותיו ניכרות על כל רגע ורגע בחיי האומה שלנו. נדמה שאם לכתו בעתיד יהיה כאן תהו ובוהו כתוצאה של קשרים מסועפים ונפתלים עם גורמים רבים שחלקים לא בדיוק חובבי ציון - כקבוצת בלידרברג.

    השבמחק