יום ראשון, 30 במרץ 2014

מדוע החליט מנכ"ל משרד הבריאות לפרוש במפתיע?

מאת: ערן הילדסהיים

פרופ' רוני גמזו הודיע בסוף השבוע כי יעזוב ביוני את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות .מדובר בהודעה מפתיעה של מי שידוע כאיש הכל יכול במשרד. האם יש קשר בין הפרישה לבין שערוריית ענק שנחשפה בחודשים האחרונים בתוך המשרד?


פרשית ענק במשרד הבריאות שפורסמה כאן באתר לפני כשלושה חודשים ,חשפה מערכת יחסים שנודף ממנה ריח רע ,בלשון המעטה, בין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו לחברת שראל. שראל היא חברה פרטית שמקבלת מסיבה לא ברורה מעמד של חברה ממשלתית ממשרד הבריאות. המשמעות היא שבשנים האחרונות קיבלה חברת שראל ,בגיבוי פרופ' גמזו, פטור ממכרזים בסך של 1.8 מיליארד ש"ח כמעט מדי שנה ו3 מיליארד ש"ח רק בשנה האחרונה. לאחרונה ללא שום סיבה מוצדקת דחף גמזו גם להלאים את כל שוק גידול הקאנביס הרפואי ,שנוחל הצלחות גדולות ופועל ללא דופי , ולהעבירו לחברת שראל.  שוק שמוערך בשווי 200 מיליון ש"ח הועבר בהחלטה אחת לאותה חברה פרטית ללא שום הסבר מניח את הדעת .
בישיבה שנערכה בועדת הבריאות בכנסת ב15 לינואר לא הכחיש גמזו כי המהלך נעשה בשל קרבתו לחברת שראל. כך אמר:
"אני צריך גם בנושא הקנאביס הרפואי לא חברה פרטית, שלאחר מכן השליטה שלי עליה היא באותיות הקטנות של החוזה. בקנאביס הרפואי אני רוצה חברה קרובה אליי... כמנכ"ל משרד הבריאות אני רוצה בקנאביס הרפואי חברה קרובה."
עניין הפטור של שראל ממכרז היה אמור בכלל להיות נדון בישיבה בכנסת ,אך ח"כ משה פייגלין חשף כי גמזו ביקש לדחות את הישיבה. בזמן הדחיה,טען פייגלין, גמזו פעל במרץ כדי לפטור את שראל מהצורך במכרז וזאת כדי ליצור עובדה מוגמרת לכשהישיבה תתקיים . הנה מה שכתב פייגלין החודש לשרת הבריאות יעל גרמן:
"גמזו הוא המגן הראשי על שחיתות חברת 'שראל. במקום לעכב את מתן הפטור שעניינו עתיד היה להידון על ידי בית המחוקקים, הביא פרופ' גמזו בדרכי רמייה לדחיית הדיון ולמתן פטור נוסף מאחורי גבה של הכנסת."
פרופ' גמזו בכנס של שראל בשנת 2011.
מקור התמונה: אתר חברת שראל

באותו מכתב ,מדווח פייגלין, כי ההתנכלות של גמזו לא נעצרה אצל מגדלי הקאנביס אלא המשיכה גם אל מול החולים הזקוקים לאותו צמח:
"אנו רואים בעיניים כלות כיצד מנכ"ל משרדך מנהל מערכה שנועדה למנוע מחולים לקבל את הקנביס הרפואי. כל זאת בניגוד גמור להצהרתך מעל כל בימה כי כל חולה יקבל את המגיע לו. מאז שהתקבלה הצעת המחליטים, הודיעו מרפאות הכאב על הפסקת מתן מרשמים לקנביס, בין השאר לחולים הסובלים מכאבי פנטום לאחר כריתת איברים, חולים הסובלים מבעיות בעמוד השדרה ועוד. למעשה רוב החולים המקבלים היום קנביס רפואי מסיבות של כאב כרוני מנועים מלקבל מרשמים חדשים."
וגם החולים מסתבר לא היו התחנה האחרונה שלו.ישנם דיווחים כי  גמזו החל לאחרונה לזמן אליו גם רופאים ה"מעיזים" לרשום קנאביס רפואי לחולים הזקוקים לכך, והלך עליהם אימים.

הפרשיות האלו הגיעו די מהר לבית המשפט. בראיון הבא עם גבי גזית  עלה לשידור חולה סרטן .החולה קיבל מרשם לקאנביס רפואי כדת וכדין מרופאו על פי נהלי משרד הבריאות אך דווקא משרד הבריאות עצמו הוא זה  שמונע ממנו עכשיו את קבלתו. הוא תובע כעת את השרה גרמן בבית משפט השלום בשל כך (מדקה 6:00) :


בחודש האחרון הוגשה עתירה לבג"ץ נגד הלאמת שוק הקאנביס הרפואי והעברתו לשראל. מכתב חריף בדרישה לפטר את גמזו הועבר לשרת הבריאות ובמקביל הועברו הטענות בנושא גם למבקר המדינה.
ביום שישי האחרון החליט פרופ גמזו באופן מפתיע לא להמשיך לכהונה נוספת כמנכ"ל משרד הבריאות. האם חשש ממשהו?

29 תגובות:

  1. המלחמה בסמים או ליתר דיוק "המלחמה באזרחים הצורכים סוג מסויים של חומרים", היא סתם כלי לעשרת קבוצת אינטרסנטים.

    מי שרוצה לפתור את בעיית השימוש בסמים צריך להתיחס למשתמשים כמו שמתיחסים למכורים (לאלכוהול או סיגריות) ולא כפושעים.

    מי שרוצה לפתור את בעיית הפשיעה סביב הסמים צריך לדרוש לגליזציה מוחלטת של כל סוגי הסמים. אנקדוטה: הרווח על קפה הוא x30 על מריחואנה הוא x5000 לא פלא שיש מניע חזק להווצרות אירגוני פשיעה.
    ברגע שמשהו הוא חוקי וקל להשגה, מחירו יורד ויחד איתו יעלמו כל אירגוני הפשיעה.

    אבל אם סמים יהיו חוקיים איך שראל ירויחו? איך המשטרה תקבל תקציבים? כולם יאלצו למצוא תירוץ אחר לנטילת כספם של האזרחים

    השבמחק
    תשובות
    1. העבריין הנרקומן30 במרץ 2014 בשעה 9:23

      שכחת להזכיר גם את ההפסדים שייגרמו לאינטרסנטים הבאים:
      קנאביס משמש לגמילה מחומרים ממכרים. מפתיע, נכון? הסם ה"מסוכן" וה"ממכר" משמש לגמילה מהתמכרויות מאלכוהול, סיגריות וסמים קשים.
      * חברות הסיגריות - מעשן כבד של קופסה-שתיים ביום יוכל להסתפק באופן מיידי ב2-3 סיגריות ביום... ובהדרגה גם ל-0. אחוזי הצלחה בלתי נתפסים. כמובן שגם מכוני גמילה\היפנוזה\קבוצות תמיכה וכו' יפשטו רגל.
      * חברות האלכוהול - כיום רבים משתמשים באלכוהול כסם ייעודי להשכחת יום עבודה קשה, כאמצעי לשחרור ולהקלת הדעת. בנוסף, ישנם אלכוהוליסטים רבים אשר פוגעים בבריאותם באופן חמור ולא צריך לספר לאף אחד על מקרי מוות כתוצאה ישירה ועקיפה משימוש תדיר באלכוהול.
      ניקח את הקבוצה הראשונה - אנשים אשר שותים פעם בשבוע-שבועיים בשביל לחגוג או סתם לשכוח יום עבודה קשה. הרבה מהם בוחרים באלכוהול על פני קנאביס מהסיבה שאינם צרכנים קבועים ולא רוצים להתערבב עם מקורות מפוקפקים בשביל "היי" של סוף שבוע, והרי הבירה\וודקה\טקילה\ערק נמצאים בפיצוציה מתחת לבית או בסופר שהם הולכים אליו לפחות פעם בשבוע. במידה והקנאביס יהיה זמין כמו אלכוהול בברים או בחנויות ממכר יעודיות והמשטרה לא תרדוף את הצרכנים - חלק משתייני האלכוהול המזדמנים יעדיפו לעשן ג'וינט או לאכול כמה עוגיות ולחסוך לעצמם האנג-אובר ביום שלמחרת. מכה אנושה לברים, חנויות אלכוהול ושאר מוסדות אשר חוטפים גזירות מהמדינה בכל פעם שחסר כסף בקופה הקטנה של תקציב המדינה.
      ונעבור לקבוצה השניה - מכורים לאלכוהול. סביר להניח שרובם לא "יעבירו" את ההתמכרות שלהם לצמח, אך מי שינסה את השימוש בו יגלה שפתאום הרבה פחות לחוץ לו לשתות. כמו שכבר כתבתי - קנאביס משמש לגמילה גם מאלכוהול. הפגיעה כאן היא בחברות התרופות אשר מרוויחות הון על טיפול במחלות אשר נגרמות מצריכה מופרזת של אלכוהול, בחברות האלכוהול (במיוחד הזול) אשר מתבססות על קהל הצרכנים השבוי הזה ומכוני גמילה, מאותן הסיבות שפירטתי כבר למעלה.
      כמובן שהנפגעים הגדולים ביותר מלגליזציה או אפילו מהפסקת המלחמה הזאת (דה-קרימינליזציה) הם ארגוני הפשיעה והטרור. כיום רוב הארגונים הללו בארץ ועל פי הערכות גם בעולם מתפרנסים בעיקר מייצור והפצה של סמים. קנאביס הוא השוק הגדול ביותר, אך ישנם סוחרים רבים אשר דוחפים לצרכנים מזדמנים גם קוקאין, אקסטזי, תרופות מזויפות (ויאגרה וכו') וסמים רבים אחרים אשר מקורם ואיכותם מוטלים בספק. בדיקות מעבדה שבוצעו בארץ גילו שרוב ה"אקסטזי" בארץ הוא בכלל קפאין מעורבב עם טאורין בכמויות גבוהות, רוב ה"קוקאין" הוא אבקת סוכר, קמח, רעלים זולים וכל מה שמתערבב בקלות באבקה הלבנה וגם החשיש שמקבלים ממקורות מפוקפקים מהול בחינה וצואה. כך ממקסמים רווחים בעולם השחור. אני בספק שבעולם שבו התחום מוסדר מישהו היה בכלל שוקל לקנות ממקום שהתגלה כי הוא מערבב צואה בחשיש.
      עוד נפגעים מיידיים הם ארגונים שכבר היום נראים מיותרים לרוב האוכלוסיה כמו לדוגמה "אל-סם", "הרשות הלאומית למלחמה בסמים", מכונים שונים לגמילה שאנשים נורמטיבים ללא כל בעיה אמיתית הולכים אליהם בשביל "להרשים" את השופט במהלך משפט על שימוש עצמי, וארגונים ואנשים רבים אשר מתפרנסים מכל המלחמה הזאת, כשהנפגעים הישירים הם שוטרי וסוכני היחידות המשטרתיות והמיוחדות למלחמה בסמים אשר יצטרכו למצוא להם התמחות חדשה או לפרוש מהתחום לחלוטין.
      וזה עוד לפני שהזכרנו את חברות התרופות, במיוחד כאלה שמייצרות תרופות משכחות כאבים וכדורי שינה. שראל זה רק שחקן קטן שייפגע כתוצאה מכך...
      המשך למטה

      מחק
    2. העבריין הנרקומן30 במרץ 2014 בשעה 9:24

      המשך מלמעלה
      וזה עוד לפני שהזכרנו את הייתרונות הרבים כתוצאה ממיסוי, מהפסקת בזבוז משאבים מטורף שנגרם כיום מהעמדה לדין של צרכנים, פשיטות על בתים של אזרחים שיש להם גרמים בודדים לשימוש עצמי, עוגמת נפש שנגרמת מידי יום למאות צעירים עם שיער ארוך או דלקות כרוניות בעיניים אשר עוברים חיפוש בגופם וברכבם, וכמובן שאם יוחלט להתיר שימוש חופשי גם לתיירים - ישראל תהפוך למעצמה בינלאומית - אך זה כבר בגדר אוטופיה.

      בקיצור, בישראל לא תהיה לגליזציה כל עוד יש אחוז כל כך גבוה מהאוכלוסיה אשר מתפרנס באופן ישיר ועדיף מכך שהקנאביס לא חוקי. הרי הצרכן הפשוט יושב בבית בשקט ומתחבא. סקרים כאלה ואחרים טוענים כי יש כמיליון צרכני קנאביס במדינת ישראל, מתוכם כ-300 אלף משתמשים קבועים. והמספרים האלה לא נראים מופרכים, כשיש למעלה מ30,000 תיקים שנפתחים בשנה במשטרה בנושא הזה, ומי שמכיר מעשן או שניים גם שמע לא מעט סיפורים על תפיסות אשר לא נרשמו בשום מקום והחומר הוחרם ללא תיק. (נחשו לבד לאן הוא הלך)
      המספר הנ"ל לא נשמע מטורף, אך אם תסתכלו היטב על המספרים תבינו שמדובר בלמעלה מ80 תיקים פליליים ביום. למעלה מ3 אנשים בכל שעה נעצרים ונחקרים כשכל חטאם ברוב המקרים הוא עישון ג'וינט. אגב, בסטטיסטיקה הזאת לא נכללים תיקים אשר נפתחים במצ"ח על שימוש בזמן שירות צבאי. הנזק מכך כמעט בלתי ניתן לחישוב. שעות עבודה של שוטרי סיור, חוקרים, עורכי דין (במקרים רבים מהסנגוריה הציבורית על חשבונינו), קצינות מבחן, שופטים, אובדן מיסים כתוצאה מאובדן יכולת פרנסה (כתוצאה מתיק פלילי), וזה עוד לפני שמציינים מארבים ופשיטות ימ"מ אשר מובילים בדרך כלל לכלום, וברוב המקרים לסטלן שמגדל לעצמו עציץ בארון והשכן הלשין עליו כדי להתנקם בו כי הוא חסם מישהו בחניה של הבניין...
      האם אלה האנשים שאנחנו רוצים להוקיע מהחברה? האם לשם אנחנו רוצים לנתב את תקציבי המשטרה והצבא? האם אלה העבריינים שאנחנו רוצים להושיב בבתי הכלא, בזמן שמתפוצצים לנו עבריינים אמיתיים ברחובות?

      מחק
    3. קאנאביס אינו סם גדול יותר משוקולד או סוכר

      מחק
    4. ובשורה התחתונה הממשלה לא מונעת מאנשים להשתמש בסמים, פשוט היא מעלה את המחיר שלהם

      מחק
  2. מעניין למה גמזו מגן ומגונן ומתקין תקנות מפלות לשראל... הוא מאויים או נשכר???
    אגב הוא הרי נשאר יועץ של הגב' השרה, משם הוא יוכל להמשיך ולהשפיע לרעה מבלי שתהיה עליו כל אחריות.

    השבמחק
  3. פניה לערן
    שלום ערן יש לי עצה נפלאה בוא תפתח באתר פינה מיוחדת בשם גמזו לטובה אשר מטרתה לעקוב ולדווח על כל מעלליו של מר גמזו מכאן ואילך יהיה מעניין לראות כיצד הוא פועל ומנהל את מהלך הפרישה שלו ורוקם לו תוכניות במגזר הפרטי שהרי זה דרכם של הנבלות שכאשר הם מרחרחים שמשהו מתבשל תחתם הם חותכים ובדרך כלל למגזר הפרטי שהכינו לעצמם מבעוד מועד ליום פקודה בואו יחדיו נעקוב אחריו ונפרסם ברבים את צעדיו באותה פינה חביבה וכל אחד מאתנו יתן שם את פרשנויותיו פינה שכזו תהיה אבן נגף לכל הנבלות שנמצאים בצמרת כך נטיל עליהם אימה ופחד

    פשוט אחת לחודש לפחות דיווח על מעשיו של גמזו בפינה הנחמדת גמזו לטובה אין לי ספק שזו הדרך המובטחת לחיסול מעגל השחיתות הם הרי מורגלים בזה שביום זעם בורחים ונעלמים מהכותרות ואז הם שבים למגזר הפרטי בשקט בשקט אז אנחנו נשמור על כך שגמזו ימשיך לככב בפינתו השבועית
    ערן קח את הדברים ברצינות אני מוכן לעזור אם יש צורך
    ממתין לתגובתך

    השבמחק
    תשובות
    1. פרופ' גמזו יצא בקרוב לשוק הפרטי. שם הוא יוכל לעשות ככל העולה על דעתו. מה שמעניין עכשיו הוא מה יעשה המחליף שלו.

      מחק
    2. ערן טועה ואתה צודק. החיסרון היחיד בהצעתך שגמזו שייך לאוסף נבלות שמעקב רק אחרי 10% מהם יסתום את הרשת. דרוש פה מאבק מערכתי להבסת כל הנבלות. לכך דרושה מהפכה!!!

      מחק
    3. יש לי הרגשה שמעקב אחרי עבודתו הפרטית יוכל להסביר הרבה מפועלו בדיעבד בעבודתו הציבורית.

      מחק
    4. צריך להפריד בריאות ממדינה.
      אם המדינה רוצה לספק שירותי בריאות - בשמחה - שתהיה אחת מכמה חברות ביטוח

      מחק
  4. אני מניח שאת התשובה נקבל כאשר גמזו ימצא עבודה חדשה.

    השבמחק
  5. סליחה אבל אלו רק ספקולציות. יכולות להיות עוד המון סיבות לעזיבתו של גמזו ועל חלק מהן כתבו היום בידיעות

    השבמחק
  6. מצחיק איך כמה סטלנים שחושבים ש"גראס זה סבבה" מולעטים בדיסאינפורמציה מתאגידי גידול הסמים בארץ ומגוייסים בהתנדבות לטובת חקלאים, בעלי אינטרסים והעולם התחתון. משרתים את הכסף הגדול של ארגונים שהם לא מכירים. בהתנדבות.
    חברת שראל אינה "חברה פרטית שמקבלת מסיבה לא ברורה מעמד של חברה ממשלתית ממשרד הבריאות" אלא חברה בבעלות תאגידי הבריאות של בתי החולים הממשלתיים, החברה עוסקת ברכש ציוד ותרופות לבתי החולים הציבוריים והוקמה בהחלטת ממשלה בשנות ה-90, היא משמשת זרוע ביצועית של משרד הבריאות ובדירקטוריון שלה יושבים נציגי המדינה.
    היחידים שנפגעים מהרגולציה של שראל הם לא החולים אלא מגדלי הסמים שמפעילים שוק שחור ענקי ביחד עם גורמים בעולם התחתון ומפעילים כבר חודשים 2 משרדי יחסי ציבור ענקיים במאות אלפי שקלים ולובי בכנסת שמשפיע על מספר ח"כים קולניים ופופוליסטיים.
    בהצלחה עם המשך החיים במטריקס שלכם.
    יו דוג.

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה שהמטריקס שלנו עדיף בהרבה מזה שלך. לא מחייבים אותנו לדבר שטויות.

      מחק
    2. אשכרה קשקשן...

      מחק
    3. חברה ציבורית מחוייבת לעמידה בקריטריונים מסויימים כגון פומביות משכורות הבכירים.
      שראל סירבו לחשיפה זו בטענה שהם חברה פרטית ולא מחוייבים לכך.

      מחק
    4. בית חולים שקונה תמי 4 דרך שראל (אין לו ברירה אחרת) משלם 17 אחוז יותר מאשר צרכן פרטי שניגש לחנות וקונה את אותו מכשיר. הוא הדין גם לגבי כל התרופות שבתי החולים הממשלתיים קונים דרך שראל. בתי חולים פרטיים קונים אותן תרופות ב-12-20 אחוז פחות, אצל המתחרים של שראל.

      כמה נוח בשחברה הפרטית הזו "שהוקמה בהחלטת ממשלה בשנות ה-90" נמצאים כחברי דירקטוריון כל מנהלי בתח החולים עצמם. זאת אומרת הם קונים מעצמם דרך עצמם, ללא מכרז, על חשבון משלם המסים.
      גמזו לכלא! וגם זה שמגיב בשמו, ובשבילו חולי סרטן, אלצהיימר, פוסט טראומה ועוד, הם פשוט סטלנים שחושבים שגראס זה סבבה. גראס זה לא סבבה? לפי פרופ' גמזו "קנאביס הוא פלאסבו". יופי של מנכל משרד הבריאות יש לנו. סליחה... היה לנו.

      מחק
    5. אם שראל כ"כ טובים למה הם מפחדים מתחרות?

      מחק
    6. השוק השחור והעיסוק העברני בסמים נגרם כתוצאה מפעילות הממשלה ולא להפך. הכתבה גם מראה שחברי הממשל לוקחים חלק בעיסוק העברני וסחיטת הציבור

      הדוגמא הטובה ביותר היא איסור על אלכוהול בארה"ב. דוגמא מדהימה איך ביטול האיסור העלים אירגוני פשיעה שלמים ולא גרם לארה"ב להיות יותר שיכורה

      אותו דבר יקרה אם יבטלו את הפיקוח על הסמים. גמזו וחבריו יאלצו ליצר ערך אמיתי (אולי להפוך המבורגרים או לשטוף את הרכב שלך), אבל חוץ מזה כספים וחיים של אנשים ישתפרו

      מחק
  7. למי שסמך על גמזו, למפרע מתברר (למי שהיה בספק) שמבצע שתי טיפות היה בעצם מבצע שתי טיפות רעל,

    השבמחק
  8. הי חברים,
    אני אישית נגד שימוש בסמים ואני לא מעוניין לחזור על מדוע ולמה.
    מי שרוצה להתמסטל והוא בגיל מתאים שיעשה את זה כול עוד הוא לא מסכן את הסביבה או את עצמו..

    אני לא הייתי רוצה לעלות על מונית או אוטובוס של נהג שלקח סמים - זכותי!
    גם ככה אנשים חצי מסטולים - אני לא רוצה לדעת כמה גרוע זה יכול עוד להגיע.

    לגבי משרד הבריאות - אני לא בטוח אם זה קן צרעות או מאורת נחשים אבל הכיוון ברור.
    זה משרד של אסון לאומי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אותו דבר תקף לגבי אלכוהול וחוסר שעות שינה, ובנתיים רוב אלכוהול חוקי ורוב נהגי האוטובוס פיכחים.
      אין שום קשר בין ה"מלחמה באנשים שמשתמשים בחומרים מסויימים" לבין שימוש בפועל בסמים

      מחק
    2. אח שלי,
      הקשר בין העובדות למציאות הוא דבר חשוב באם אתה רוצה לנתח מצב.
      היום יש על הכבישים יותר מסוממים ממה שנדמה לך:
      נתח האוכלוסיה שמשתמשים בסמים פסיכיאטריים הוא גדול, והסיבה שלא מורידים אותם מהכביש היא אך ורק כדי לא לפגוע במכירות - נקודה. (חיי אדם זה זניח)
      לגבי סמי רחוב המצב לא יותר טוב.
      לגבי אלכוהול לפחות יש אפשרות לאכיפה ועדיין זה לא עוזר.

      לדעתי:
      הקשר בין ה"מלחמה באנשים שמשתמשים בחומרים מסויימים לבין שימוש בפועל בסמים" הוא מאוד פשוט:
      אם אתה לא יכול להבטיח את בריאות הבן שלך במצב X אולי עדיף למנוע את התרחשות המצב מלכתחילה.
      אתה לא מייצר פצצה ואז מגלה שלא ניתן להתגונן מפניה - זו טעות מטופשת!

      ברור לך שהנוער מחכה את המבוגרים והילדים מחכים את הנוער.
      העובדה שאדם בוגר "מתנהג" נתפסת אצל צעיר כהתנהגות בוגרת - וזו טעות.
      תשלב את זה עם מערכת האין-חינוך וקיבלת אנשים סוג ג' במקרה הטוב.

      ואם חוזקה של השרשרת נקבע על פי החוליה החלשה ביותר - (וסמים מחלישים כאן את האנשים בצורה דרסטית מהרבה בחינות), אז נשאלת השאלה אם מישהו מעוניין לסגור את המדינה - ואם כולם בכיוון או לא עושים הרבה כדי למנוע את הכיוון הזה.
      אז אפשר להתחיל לארוז חבוב.
      הטריק האסטרטגי של סימום אומה הוא לא דבר חדש - ואפילו לא צריך לסמם את כולם כדי לשבור מדינה - קצת היסטוריה.

      אם רוצים לרפא יש דרכים נוספות סמים לא מרפאים. מטרתם העיקרית התחילה כהקלה על הפציינט בזמן הטיפול ולא כטיפול.
      היום כל מה שחשוב זה שתמשיך לשלם על סמי המרשם - לא ממש מטפלים.
      זה טיפול סימפטומטי ללא קשר לבריאות אמיתית!

      מחק
  9. האמירה שחברת שראל מקבלת מעמד ממשלתי מסיבה לא ברורה מעידה על כך שלא מבינים מי זו שראל. אין לי קשר אליה, אבל שראל הוקמה על ידי איגוד של בתי החולים ממשלתיים כעמותה בתמיכת משרד הבריאות אז על מנת לייעל את נושא הרכש והלוגיסטיקה של בתי החולים ולאפשר להם ליהנות מיתרון לגודל. יש שאלה באמת לא פשוטה לגבי המבנה המשפטי אבל בהקשר הנוכחי זה חטא קדמון. מכיוון שעלי העמותה הם בתי החולים הממשלתיים השייכים למדינה, שראל נתפסת כגוף בעל תפיסה ציבורית יותר ולא פרטית. ולכן היא מקבלת יחס שונה. ולמה רק שזה מגיע לקנביס אתם מתרעמים כבר שנים שמרבית הרכש של בתי החולים הממשלתיים נעשה דרך שראל ולא ראיתי פה כתבות....

    השבמחק
  10. היכולת לעשות מניפולציה לציטוטים היא מקסימה.
    הטרחתי את עצמי לפרוטוקול הכנסת המובא להלן (ולפחות סחתיין על הקישור) וגמזו מפרט מה כוונתו בקרובה אלי - 4 מהדירקטורים בחברת שראל הם עובדי מדינה, סמנכ"ל מהחשכ"ל, סמנכ"ל ממשרד הבריאות, מנהל בי"ח ומנהל בי"ח בדימוס.
    עניין שני הוא הפטור ממכרז אתה גורם לו להיראות כאילו חודש בפער בין דיוני הועדות. ו... כמובן שמדובר בחידוש של (כולה) חצי שנה אחרי 18 (!) שנה שהיא בפטור.
    קיצר, חלאס עם העיתונות בשקל הזו.

    השבמחק
  11. לצערי ההשתלחות בגמזו גובלת בפופוליזם זול, לא מבטסס ולא אמיתי. הרבה שנים לא היה מנכ"ל משרד בריאות כמותו- ברור, מוגדר, ישר, מקדם את בריאות הציבור והמדינה.
    נושא "שראל" אין לו ולא כלום, אפילו לא קצה של אבק לשחיתות. "שראל" הינה חברה של בתי חולים ממשלתיים המבצעת רכש עבור כלל מערכת הבריאות ובתי חולים. ההיקפים האדירים של רכש מרוכז מוזילים מחירים.
    נושא הקנאביס: האו"מ, ארגון הבריאות העולמי, מחייב כי העיסוק בסם הקנאביס יתבצע ע"י סוכנות ממשלתית (ולא גוף פרטי). במקרה זה "שראל" מהווה זרוע ממשלתית לביצוע הטיפול בקנאביס. בין זה ובין שחיתות- ת"ק פרסה. מאיפה ההמצאה הזו? כל אחד יכול לחלום בלילה ולהעלות את הגיגיו ההזויים לאויר?
    היות ואני מכיר את הנושא באופן קרוב, עורר בי ספקות לגבי ההתייחסות של האתר גם לגבי יתר הנושאים. חוסר אמינות בנושא זה משליך אצלי על יתר הנושאים. חבל שהפופוליזם גובר על ההגיון והאמת.

    השבמחק