יום חמישי, 17 ביולי 2014

כשהתותחים רועמים -בכנסת עושים מה שבא להם

מאת: ערן הילדסהיים

מאישור חוק שאף ח"כ לא ידע להסביר במה הוא יועיל לציבור (אך ברור לכולם שהטיקונים ירויחו ממנו), דרך הצעת חוק שתגרום לסימון התינוקות שלנו במאגר גנטי ועד תספורת ענק של מיליארדי שקלים שאושרה על ידי שלושה חברים בלבד. אלה רק חלק מהארועים שהתרחשו בכנסת בזמן שאתם הייתם עסוקים במבצע "צוק איתן". 


1. יאיר לפיד 1
ועדת חוץ וביטחון התכנסה אתמול כדי לדון על הארכת תוקפו של 'מצב מיוחד בעורף'. מצב כזה מעניק הקלות לנוכח הפגיעה הכלכלית שנגרמת בימים מלחמתיים אלה. אלא שפה היתה הפתעה: תראו מי אותו שר שלא הגיע וכסאו נשאר ריק?
צילום: אמיל סלמן Themarker
יו"ר הועדה אמר בישיבה:
"לשר האוצר אין תשובות ואין מדיניות בעניין הפיצוי לעורף. בקשנו שלפיד יבוא ויסביר לנו מדוע אין מדיניות ומדוע התושבים צריכים לדאוג לא רק אם יפול טיל או לא אלא גם איך סוגרים את החודש".
אלא ששר האוצר ביטל זמן קצר לפני הישיבה את הגעתו ובמקום נסע להיות יחד עם...תושבי הדרום. כמה אירוני שכמה שעות אחר כך התראיין יאיר לפיד בחדשות ערוץ 2 כדי לשבח את חוסנו של אותו ציבור שעוד רגע מתמוטט כלכלית [מקור]

2. יאיר לפיד 2
יאיר לפיד הציג בוועדת הכספים השבוע את תכנית "%0 מע"מ" שלו במצגת מרשימה. היו שם גם כמה שאלות "קטנות" שלא היה ללפיד תשובה עליהן כמו מי יממן את ההטבות, כמה זכאים צפויים להנות מהן, מדוע אין התייחסות לפריפריה ,מי בכלל יוכל לקנות את הדירות האלו ואיך יתכן שלא היה בישיבה אף כלכלן כולל ממשרדו שתמך בתכנית? אבל מה זה חשוב...העיקר שהמצגת היתה מרשימה.[קישור]

3. תספורת ביחס של מיליארד ש"ח למשתתף בועדת הכספים
בדיון סוער ,ער ומעמיק הוחלט בועדת הכספים על מחיקת חוב של 3.1 מיליארד ש"ח (!) לתע"ש. טוב האמת שזה מה שהיינו רוצים שיהיה בדיון שדן בתספורת כל כך גדולה ,אלא שמבין כל חברי הועדה נכחו בישיבה הדלילה  רק היושב ראש ועוד שניים מחבריה ששמעו את טענות מבקשי התספורת ומיד לאחר מכן אישרו אותה כאילו ויתרו על עודף בקיוסק [קישור]

4. מאשרים חוקים שאין לאף אחד מושג במה הם תורמים לאזרח (אבל ידוע שהם תורמים לטייקונים)
על פי חוק הגז הטבעי, חברות המזקקות נפט לא יכולות להיות חלק משוק הגז הטבעי. המטרה למנוע מצב בו לחברות המזקקות נפט תהיה השליטה גם על שוק הגז הטבעי ,מה שעלול  ליצור שוק ריכוזי.מטרת החוק שהוגש ונדון בועדת הכלכלה על ידי חברי הכנסת רוברט אילטוב ואיילת שקד באה לבטל את ההפרדה שנכפתה על חברות בשיווק נפט וגז.הדבר יאפשר תאורטית לפז ובזן לתפוס נתח רציני עד כדי השתלטות על שוק הגז. ח"כ אילטוב סרב לחשוף בישיבה הקודמת מי עומד מאחורי הצעת החוק שהוא מריץ. בישיבת הועדה בשבוע שעבר הצעת החוק אושרה למרות שנציגי הממשלה הודו כי אינם מתואמים ולא הצליחו לענות על השאלה מה מרויח הציבור מהחוק. בעצם מה זה משנה כל כך מה הציבור מרויח - הוא גם כך עסוק כרגע ביירוט רקטות. [קישור]

5. לא רק לעגלי בקר -אושרה הצעת חוק לקריאה ראשונה שתאפשר למדינה לסמן תינוקות
 ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק של חבר הכנסת מאיר שטרית, שתאפשר הקמת מאגר מידע גנטי לכל התינוקות העתידיים שיוולדו בישראל.
כך מתואר החוק בכלכליסט:
מכל תינוק שנולד בישראל תילקח דגימת דם לצורך ביצוע בדיקה גנטית לזיהוי מוקדם של מחלות. ואולם, לפי הצעת החוק הדגימות שיילקחו יישמרו במאגר, שטיבו ואופן פעולתו עדיין לא הובהרו ותוארו במלואם: "דגימות שניטלו לשם בדיקת סקירה לילודים יישמרו בהתאם להוראות שקבע השר... יקבע השר את אופן שמירת הדגימות והמידע, הוראות לעניין משך הזמן המירבי לשמירת הדגימות והתוצאות לצרכי טיפול, ומשך הזמן המירבי לשמירתן לצרכי מחקר".
משרד המשפטים מתנגד להצעה, מומחי זכויות אדם מתנגדים להצעה אבל למאיר שטרית, משה גפני ויואב בן צור ,החכי"ם היחידים שנכחו  בדיון, זה לא כל כך היה אכפת. ובהזדמנות זו השלושה רוצים למסור חיבוק גדול לתושבי הדרום ודקירה קטנה לתינוקות שם. [קישור]

6. מזהמים עם הגולן
אפי איתם, שר התשתיות של מדינת ישראל בעבר ושר התשתיות (יו"ר) של ג'יני בהווה ,חברה אמריקאית הנמצאת בשליטתו של המיליארדר הווארד ג'ונס,  רופרט מרדוק והלורד ג'ייקוב רוטשילד, מקדם בימים אלה שני מיזמים להפקת נפט בישראל. שני המיזמים מהווים סכנה חמורה לסביבה,שכן הם עושים שימוש בטכנולוגיות שנויות במחלוקת אשר גרמו בעבר הרס רב וזיהום סביבתי אדיר במקומות בהן נוסו. ביום שלישי שעבר נערך בועדת הפנים והסביבה דיון בנושא הקידוחים המתוכננים ברמת הגולן . אם הדיונים יכשלו תמיד אפשר יהיה לערב את סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני ,שמשמש כיום כחבר הדריקטוריון המיעץ של החברה. [קישור]


28 תגובות:

  1. האמת שרוב מה שנאמר בכתבה הם מעשי ביזה ועושק סטנדרטים. גם בימי שלום החבורה השולטת עוסקת באותו סוג של שוד.

    מה שמהווה קפיצת מדרגה הוא המאגר הגנטי. אין בעיה עקרונית עם קיום מאגר כזה, כל עוד הרישום אליו ולנטרי (כלומר, מי שרוצה יכול להרשם - ומי שלא לא).

    קפיצת המדרגה היא: עד עכשיו שדדו את רכושנו דרך מיסוי, הלוואות והדפסת כסף, ובנוסף, חיכו 18 שנה כדי להטיל מס גולגלות (ידוע בשם "שירות חובה"). עכשיו מנסים לגזול בכוח גם את ה DNA שלנו. אני תוהה מהו השלב הבא?

    השבמחק
    תשובות
    1. השלב הבא הוא שהעם יתחיל להתעורר?

      ובזמן שחשבנו שיהיה מבצע בעזה מסתבר שלא כך הדבר.
      כנראה שנה הבאה יש מבצע נוסף
      היה "עמוד ענן" היום יש "צוק איתן"
      בשנה הבאה אולי יהיה "השפן הקטן"

      ואם המימון לחמס יחזור אז בכלל אין על מה לדבר, כי הפסקת המימון גרמה לחמסניקים להישתולל.

      מחק
    2. עצוב אבל מצחיק "השפן הקטן "

      מחק
    3. והיה גם את החוק של משה מזרחי (כן,אותו מזרחי שלא הושלך לכלא רק
      בשל סמולנותו) שמטרתו לאפשר לביה"מ העליון לשלוט בהרכב הממשלה ע"י
      ארגון תיקים וחקירות לכל מי שלא מקדם את האינטרסים של הכנופיה הנאורה בעיני עצמה.

      שכחת את החוק הזה,ערן ? או שמא זה לא מסתדר עם השקפת העולם הפוליטית שלך ?

      חוק יסוד הממשלה קוראים לזה.
      חוק יסוד שעובר בתמיכת 8 חברי כנסת אבל כדי לשנותו או לבטלו ידרשו 60 חברי כנסת.
      "דמוקרטיה" סמולנית טיפוסית.

      מחק
  2. מאיר שטרית זה לא ה(...) שעמד מאחורי המאגר הביומטרי?
    יכול להיות שלאיש יש פטיש לתגי RFID או משהו?

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה לי שזה היה גדעון בער

      מחק
    2. למאיר שטרית כנראה אין פטיש לתגי RFID. מה שכנראה יש לו זה חוב לגורם זה או אחר שעשוי להרוויח בגדול מהמאגר הביומטרי (כלומר, מישהו כנראה "תרם" לו כסף לקמפיין בחירות זה או אחר)

      מחק
  3. קול קורא לחקירה נגד ח"כ רוברט אילטוב - ריח של ריקבון עולה באף...

    השבמחק
  4. אפי איתם מתועב ומקולקל כמו כל הקיבוצניקים תאבי הבצע שגדלו ללא גרוש על התחת והסתנוורו מהכסף הקל מפתיחת דלתות לטייקונים תוך ניצול קשרים אישיים [אהוד ברק כמשל..] .
    העיקר שיש לו את הזקן והכיפה להתהדר בהם מול התקשורת ואוסף הפריאירים הסרוג שבטוח שהוא המשיח.
    אם אני הייתי תושב נוב -הייתי מזמן ממרר את חייו ע"י משמרות 24\7 סביב ביתו , עקיבה אחריו לכל כנס בו הוא מדבר -ופיצוצו ע"י זריקות נעליים,צעקות וביצים , וכמובן חרם קהילתי\ישובי בכל ישובי רמת הגולן - לא לדבר איתו,לא למכור לאשתו במכולת, לא לתת לילדים לשחק עם ילדיו וכו..

    השבמחק
    תשובות
    1. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000948954

      מחק
    2. http://www.haaretz.co.il/magazine/.premium-1.2372652

      מחק
  5. שלום לך ערן,
    אני רואה שאתה סוקר בצורה מאוד עניינית כתבות וסקופים של אחרים,
    תגיד, כשמתגלה במקרה שאחד הסקופים הללו הם שקר(כמו שקורה לא פעם), או סולף או הוצג לא במלואו. האם אתה דואג להציג את התמונה השנייה? או שמה בזה אתה מסתפק?

    אשאל עוד שאלה שמעניינת,
    האם אתה עושה תחקיר עיתונאי כלשהו חוץ מלקחת סקופים של אחרים ולהדביק אותם כאן ואז לתת את הכתבה המקורית כ"מקור"..? אתה יודע שמקור מוגדר להיות מישהו שיושב באותה ישיבה ושומע את הדברים, לא כותב אותם אחרי זה בעיתון, זה כבר לא מקור, זה פשוט copy-paste. למה אתה מוסיף פרשנות משלך לדברים אם כך? אולי פשוט תספק לינקים לכתבות מעניינות מדה-מארקר ווואינט ?

    לסיום, אלמד אותך שיעור קטן בעיתונות או בכלל, בעולם.
    כשאתה טוען טענה, ורוצה להישמע מהימן ולא ליצן. תציין מקור מוסמך ממנו אתה נותן את טענתך(לא, אתר דומה לשלך שקוראים לו "המשמר החברתי" הוא לא מקור מהימן, כי גם הוא לא מפנה לאף מקור חיצוני). למעשה, אתם חבורה שממציאה לעצמה מציאות, ופשוט משקרים.

    אומר לך את זה בתור כתב בוואינט, שהיה באותה וועידה, ויודע גם יודע שישבו שם כלכלנים.
    יתרה מכך, אוכל גם להביא לך הוכחות מהאתר של הכנסת(!!) משהו שאתה, ומיעוט קוראייך כנראה לא עושים.

    לקוראים כאן רק אגיד(לא לאלה שאוכלים כל קונספירציה שמופיעה ביו-טיוב, אלא כאלה עם קצת שכל בראשם.
    אתם קוראים שקרים לא מבוססים, וחושבים שזאת אמת. אתם לא מדברים על כך עם אף בן אדם מבין-דבר ובכך מוצאים את עצמכם במציאות שהיא איך לומר, הזויה ולא באמת מציאותית.
    מציע לכם לחקור לבד, ולגלות כמה שקרים מופצים ברשת ובאתר הנ"ל בפרט.

    ככל הנראה תגובה זו לא תפורסם, ואם כך, ערן קח לתשומת לבך את אשר אתה עושה באינטרנט והשקר במצח נחושה אותו אתה מוביל. זה יתנקם בך בעתיד.

    כל טוב לך,
    וברכת הצלחה ויושר עיתונאי לעתיד.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אנונימי
      אני לא מפרסם כלום מבלי לבדוק ולחקור אותו כולל את אמינות המקור שלו - אפילו תתפלא הבאתי פה מספר פעמים ציטוטים וסרטונים מתוך אתר הכנסת שאתה כל כך בטוח שמעולם לא עיינתי בו (אגב לא טענתי באף מקום שלא היו כלכלנים בישיבה- אין לי מושג מאיפה הבאת טענה זו)
      אבל למרות זאת אני מצטרף ותומך לגמרי בקריאתך לקוראים לחקור לבד, ללמוד את הנושאים ולא לסמוך על אף ידיעה שמפורסמת ומופצת ברשת כולל באתרי המיינסטרים, אתרים עצמאיים וגם באתר זה. זו הדרך היחידה לוודא מהי האמת ולהמנע מהטיות מכוונות של אינטרסנטים. אם גיליתם וחשפתם פה עובדות שגויות אל תהססו להעיר ולהגיב לי פה עם נימוק מפורט -הערות לקוניות כמו "זה קונספירציה" ו"הכל שקרים" לא תורמות לאף אחד מהצדדים ולא מקדמות אותנו בחקר האמת שזה הכי חשוב. מבטיח לתקן אתכם או את עצמי אם אגלה שתגובתכם שגויה או נכונה ואפילו אגיד לכם תודה.

      והערה לסיום - בתור אחד שדורש שקיפות ושטוען שהינו עיתונאי של YNET אז מיותר להסתתר מאחורי שם אנונימי.

      ערן

      מחק
    2. ערן קודם כל כל הכבוד על התגובה, למרות שאני בטוח שאתה לא מנסה לרצות אף אחד זה מראה על רצינות ואני מכבד זאת.

      לגבי הטענה על שלא היו כלכלנים, אתה כתבת בעצמך בפוסט לעיל: "...ואיך יתכן שלא היה בישיבה אף כלכלן כולל ממשרדו שתמך בתכנית? אבל מה זה חשוב...העיקר שהמצגת היתה מרשימה..."

      מעבר לכך שאתה נותן פה פרשנות עם קריצה (מה זה חשוב... העיקר שהמצגת הייתה מרשימה..), אתה מסיק הרבה מסקנות על דעת עצמך ולפי פרשנות אישית ולא מהימנה.
      שזה שוב, לגיטימי שכן עד כמה שאני מבין אתה לא מתיימר להיות אובייקטיבי.

      מה שאני אומר, זה שאותו כתב דה-מארקר שפירסם את זה, לא פעם נתפס כמעליל עלילות. אשמח אם תוכל להסביר לי כיצד אתה בודק וחוקר אמינות/מקור של משהו שפורסם בדה-מארקר..?

      אם טעיתי בהערכתי לגבי עיון/חוסר עיון שלך באתר הכנסת אני מתנצל, זה הרושם שהתקבל ממה שכתוב ספיציפית בנושא שאתה מציג פה. בוועדה היו כלכלנים וכמו כן הייתה התייחסות עניינית לבעיית הדיור ולא רק מצגת יפה כפי שטענת, עד כמה שאני מבין, הדרך שלך לדעת מה היה בוועידה הספיציפית הזאת היא דרך כתבות דה-מארקר בכדי להביא לידיעת הציבור "מה קורה מתחת לאף שלכם בזמן מלחמה". אם כך למה אתה לא מביא יוזמות נוספות שהועלו בכנסת בימים האחרונים? עם כמה מהן אני בטוח שהיית מסכים בעצמך וגם הקוראים שלך היו מסכימים. למה להראות רק חצי תמונה עגומה?

      שוב, איש בדרכו, אני פשוט חושב שהאתר שלך מפספס הרבה בהיותו שופר של אתרי ידיעות אחרים כגון וואינט/דה-מארקר וכו'.
      גילוי נאות שמתבקש, אין לי שום צד בפוליטיקה הישראלית ושום העדפה פוליטית של יאיר לפיד (במקרה הנ"ל) על פני אחרים. לצערי מה שהוצג פה זאת עיתונאות רעה לטעמי שגובלת בפרופוגנדה שקרית.

      מחק
    3. אנונימי
      לגבי המשפט - "איך יתכן שלא היה בישיבה אף כלכלן כולל ממשרדו שתמך בתכנית?" -אולי זה לא ברור אבל הכוונה שאף אחד מהכלכלנים שהיו בישיבה לא תמך בהצעתו -זו הסיבה ששמתי גם קישור למקור בכל פסקה כדי למנוע אי הבנות -אם היית נכנס למקור במקרה זה היית מיד מבין למה התכוונתי -זה מודגש שם בצהוב.

      המקור אגב לישיבה במקרה זה לא היה themarker והמקור היחידי מthemarker שהבאתי היה תאור יבש של ההתרחשות בועדת חוץ ובטחון, כך שלא ברור מה זה משנה מי הכותב אלא אם כותבי דהמרקר ממציאים ציטוטים מהראש. קשה לי גם לקבל את ההשמצות שלך לאורך כל התגובה ולא אלה עלי (כי אני יכול לענות לך) אלא כלפי אנשים שאני מכיר שעושים עבודת קודש כמו החברה של המשמר החברתי או של עמיתך הכתבים מעיתונים מקבילים והכל תחת שם אנונמי ומבלי להתעמת מולם ישירות.

      אסכם ואקרא שוב לקוראים אל תאמינו לשום דבר שנכתב פה או בכל מקום אחר -תחקרו!

      מחק
    4. העיקר נשארת אנונימי... אומר את זה בתור כתב בווינט שהיה נוכח בועידה? איפא ההוכחות שלך?

      מחק
  6. אנונימי,
    הייתי יכול לקבל את הביקורת שלך כאמיתית אם לא היית מסתתר מאחורי האנונימיות...
    תן לי סיבה להאמין לך ולא לחשוב שאתה מגיב מטעם / לוביסט וכו'?

    השבמחק
  7. בצער רב וביגון קודר אני מודיע שאני מפסיק בזאת להיכנס לבלוג הכלכלה האמיתית, ובכלל מפסיק להתעניין ולנסות ולשנות ואפילו לפתח מודעות לגבי ההתנהלות של העולם והחברה האנושית. שנים מעסיקה אותי השאלה האם עדיף להיות טיפש וטוב לו, או חכם ומודע לאבלות של העולם. נשברתי. אני הולך על הגלולה הכחולה. תמשיכו לנסות לשנות, לי כבר אין לי כוח

    השבמחק
  8. "...מכל תינוק שנולד בישראל תילקח דגימת דם לצורך ביצוע בדיקה גנטית לזיהוי מוקדם של מחלות. ואולם, לפי הצעת החוק הדגימות שיילקחו יישמרו במאגר..."

    יוכלו לקחת דם למאגר אחרי שיעברו מעל הגופה שלי !

    השבמחק
  9. תודה על פוסט מעולה וחשוב!
    ללא ספק בהפניית הזרקור לנושאים כאלה אתה מבצע שליחות חשובה עבור האזרח. משהו שכלי התקשורת האינטרסנטים של ארצנו בחיים לא יעשו.
    Keep with the good work!
    והערת אגב- פוסטים פוליטיים על נושאים שנויים במחלוקת כמו המאמר מאתמול רק פוגעים במטרה שלשמה הקמת את הבלוג.

    השבמחק
  10. סתם מחשבה.
    אם להטיל חוב של מישהו אחר על תינוק שזה עתה נולד זה בסדר (החל ממימון פנסיות עתידיות עד פרעון הלוואות נוכחיות).
    אם להטיל מום באיבר מינו של תינוק זכר זה בסדר

    למה זה לא בסדר לקחת דם ולתייג אותו במאגר של שטרית?

    השבמחק
    תשובות
    1. או להגביל את השימוש בכסף מזומן?
      כעת מותר יהיה להשתמש במזומן רק עד סכום של 10000 ש"ח.
      חביבי, אם כבר מפקחים עליך - למה זה לא בסדר שיילכו עם זה עד הסוף?

      מחק
    2. תעזבו את שטרית.
      אם לא היה שטרית היה מישהו אחר.
      לא לקחת אישית זה רק עסקים.
      האלטרנטיבה האמיתית ברמת הפרט זה לעבור מדינה.
      ברמת הכלל יכול להתבצע שינוי רק אם יש רוב(כמו שההפלרה מבוטלת עכשיו כי רוב האזרחים או נגד ההפלרה או ניטרלים.)
      גרמן לא הייתה יכולה להעביר את החוק בלי רוב בציבור.

      מחק
  11. תספורת לתעש ? זו חברה ממשלתית אז זו תספורת לממשלה ע"י הממשלה ובאישור הכנסת .
    בכל זאת הציבור ירוויח ?אולי? טיהור זיהומים ואת קרקעות רמת השרון הרצליה ותעסוקה בנגב ...
    ואולי תופרט החברה ויבוא איזה בעל בית שישלח למקומם הראוי את המנהלים המהוללים בהכנת תספורות .
    המחיר ממש זול : כמה מוכנה מדינת ביבי להשקיע בהפרטה למחצה של הנמלים וחברת החשמל, מחיר גלוי ומחיר סמוי ?
    אבלות העולם - אני אבל על עוולות העולם )-:

    השבמחק
  12. ממשלת ישראל יצרה מחסור מכוון בדירות
    הניזוקים-חסרי הדיור=(2 מליון בתי אב)
    ממשלת ישראל מאפשרת לכל גורם בעל הון לעשות כסף מנדלן
    יש להטיל קנסות כבדים על בעלי דירות להשקעה שאינם משכירים את דירותיהם
    זה מצב חירום טראגי ל2 מליון שוכרים
    שהממשלה יצרה
    והמשקיעים חוגגים על הדם
    גם אם יש צורך להלאים מידיהם הזדוניות את הדירות ולתת למחוסרי הדיור
    יש לחוקק חוק באופן בהול
    שאדם רשאי לקנות רק דירה למגורים
    לא יתכן שמלביני הון מצרפת
    יהרסו את הציבור העשוק ממילא, ע״י כסף מלוכלך
    וכן לעצור את משקיעי הנדלן הארורים
    טפילי הקבע שאנו מממנים בזיעת אפינו ועלוקות המגזר הציבורי!!!!
    קול דמי הילדים שלא נולדים עקב הקטסטרופה, זועק מן האדמה!!!!!!
    ביבי יותר גרוע מפרעה שגזר על הזכרים
    וביבי גם את הנקבות מונע מלהיולד
    ארורים בוחרי הליכוד עוכרי ישראל
    שמשתחוים לעגל הזהב שמשמידינו!!!!!!!!!

    השבמחק