יום ראשון, 15 באפריל 2012

המכה הכלכלית והסביבתית הבאה? זיהום רדיואקטיבי מיפן מתפשט למערב אמריקה ויגיע לשיאו בתוך שנה

זה התחיל מכמה סרטונים ביוטיוב שהעלו אזרחים אמריקניים בעלי מונה גייגר, המשיך בשמועות עקשניות ,הפך מהר לתאורית קונספירציה מרשעת ועכשיו זה כבר מתקבל כעובדה:  כתב העת מדע וטכנולוגית הסביבה (Environmental Science & Technology) מצטרף למחקרים אחרים ופרסם מחקר חדש בו הוא מצא קשר בין הקרינה מפוקושימה עם רמות קרינה רדיואקטיבית חריגות במרכז ודרום קליפורניה. בדרום קליפורניה כמות החלקיקים הרדיואקטיבים שנמדדו היו פי 5 מאשר בכל מדידה אחרת שנערכה בקנדה או ארה"ב. החלקיקים האלו שנמצאו, אופייניים לאלו שנמצאו בכורים בפוקושימה.כל זה רק קצה הקרחון לגבי מה שמתחולל ועלול להתחולל במהלך השנה הקרובה במערב ארה"ב.



לא אלאה אתכם בחישובים אבל לטובת הקוראים שרוצים להתעמק בתוצאות חלק מהמחקר הזה,תוכלו להכנס לקישור כאן.
בנוסף , בדיקות שנעשו החודש על ידי אוניברסיטת ברקלי בקליפורניה הוכיחו כי בחלב שבמפרץ סאן פרנסיסקו התגלו חליקיקים רדיו אקטיביים פי 2 מהמקסימום המותר בתקנות הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב.
בדיקות אלה מצטרפות לעוד מחקרים רבים(ראו קישורים בסוף המאמר) שמוכיחות כי בחלקים נרחבים במערב ארה"ב קיימת רמה חריגה של חלקיקים רדיואקטיביים באויר ,במים או במזון.
המחקרים האלה מקבלים חיזוק לנכונותם על ידי המכון האוקיינוגרפי בוודס הול  שמאשר שגל גדול של זיהום רדיואקטיבי  עושה דרכו מיפן ישירות לחופיה המערביים של ארצות הברית ויגיע לשיאו בתוך שנה.

כל הסיפור התחיל לפני כשנה ביפן ,אז נשפכו במכוון לאוקיינוס השקט כ11 מיליון ליטר של פסולת רדיואקטיבית מאזור הכור בפוקושימה על מנת לקרר את ליבות הכור שם שנפגעו אנושות מהצונאמי.  עכשיו תוצאות החלטה אומללה זו מתחילה לבוא לידי ביטוי- הזיהום עושה דרכו אל עבר חופי מערב אמריקה והוא כבר מתחיל להשפיע על תושבי האזור הזה מבחינה בריאותית ובהמשך עלול לפגוע גם באיכות ואספקת המזון וכמובן מבחינה כלכלית.
מומחה לפסולת גרעינית, קווין קאמפס, נותן הצצה למה שצפוי בארה"ב בעקבות הגל הזה לרשת הטלוויזיה הרוסית RT



כפי שניתן לראות בסרטון הבא חלק מהפסולת מהצונאמי (חלקה רדיואקטיביות) כבר החלה לפגוש בחופי ארה"ב:



אם זה לא מספיק, חוקר הגרעין ארני גורדרסן טוען שבחלקים ממערב ארה"ב כבר יורד גשם רדיואקטיבי מזה כשנה. לחצו כאן להאזנה לראיון עימו.

השאלה הנשאלת איך הרשויות נערכות לקראת כל האסון הפוטנציאלי הזה ומדוע איננו שומעים על כך?
שתי השאלות האלה מתקשרות בעצם לאותה תשובה. כמו במדדי הכלכלה ,גם פה כשהמדדים לא טובים משנים אותם ויותר מכך מקצצים אותם: באופן תמוה דווקא עכשיו הרשויות בארה"ב החליטו לעצור את ניטור הקרינה באויר ובדגים בטענה שהסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב כבר עושה זאת , אלא שבאותה סוכנות החליטו במקביל לקצץ בתדירות הניטורים ולשנות את רמות הקרינה "המקובלות" לגבוהות יותר .
מעבר לכך,כמו שהפדרל ריזרב נשלט על ידי הבנקים בארה"ב ,כך אותן סוכנויות שאמורות להגן על האזרחים מפני נזקי הקרינה נשלטות על ידי תעשיית הגרעין, כפי שאפשר להיווכח בסדרת הוכחות לכך במאמר כאן.
כל זה נותן מצג שווא לאזרחים "שהכל בסדר" או כמו שאמר פעם מדען גרעין יפני באותו נושא- מה שמעניין את הרשויות זה שאזרחיה ירגישו בטוחים מאשר שבאמת יהיו בטוחים.



לפניכם קישורים למאמרים הנוגעים לקרינה הרדיואקטיבית המסוכנת הקיימת בקליפורניה:

3 תגובות:

  1. ראו כתבה מענינת מדמרקר :
    הפתרון לאי השוויון? "לתת לכל אחד הלוואה של 10 מיליון דולר ללא ריבית"

    http://www.themarker.com/wallstreet/1.1685928

    שילה בייר, לשעבר יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארה"ב, טוענת כי מצאה פתרון מושלם לבעיית אי השוויון בחברה האמריקאית: "למה לא להתייחס לכולם כמו קרן גידור? לחלק לאמריקאים הלוואות חינם"

    נכתב בציניות...

    השבמחק
  2. יש לתת לכל האמריקאים ליהנות מההטבות להן זכאים הבנקים וקרנות הגידור - כך טוענת שילה בייר, לשעבר יו"ר התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארה"ב (FDIC).

    בטור אורח שפורסם ב"וושינגטון פוסט" כותבת בייר בציניות כי השיגה את "הפתרון המושלם" לאי השוויון בארה"ב. "הבנק הפדרלי מספק כבר כמה שנים כסף למגזר הפיננסי בריבית אפסית. הבנקים הגדולים וקרנות הגידור, בין היתר, לקחו את הכסף הזול הזה והשקיעו בניירות ערך בתשואה גבוהה. השיטה הזו היתה מאוד רווחית עבורם. אז למה לא לתת לכולם להשתתף?".


    שילה בייר
    צילום: רויטרס
    בייר מציעה שכל משק בית אמריקאי יוכל ללוות 10 מיליון דולר מהבנק הפדרלי בריבית אפסית. "השמרנים שבינינו יוכלו לקחת את הכסף הזה ולקנות אג"ח ממשלתיות לעשר שנים. בריבית הנוכחית של 2%, נוכל לגרוף סכום יפה של 200 אלף דולר בשנה שיפרנס אותנו. ההרפתקנים יותר יוכלו לקנות אג"ח ממשלתיות יווניות לעשר שנים בריבית של 21%, מה שיתן להם הכנסה שנתית של 2.1 מיליון דולר. או אם יוון קצת מסוכנת מדי, לכו לפורטוגל עם ריבית של 12%, שתיתן לכם 1.2 מיליון דולר בשנה (אין טעם להיות תאבי בצע)".

    היא טוענת כי קל יהיה לשכנע את הקונגרס לאשר זאת. "הקונגרס טוב מאוד בלהוציא כסף, כל עוד חבריו לא צריכים לחשוב על דרך לממן אותו", כתבה בייר. "ההצעה שלי לא תעלה כסף למשלמי המסים, משום שהבנק הפדרלי פשוט ימשיך להדפיס כסף. כל מה שאנחנו צריכים הם כ-1,200 טריליון דולר, או 10 מיליון דולר ל-120 מיליון משקי בית. אנחנו נישבע להחזיר את הכסף אחרי עשר שנים".

    בייר מציינת הטבה חשובה נוספת שממנה נהנות קרנות הגידור. "היות שנרוויח כסף באותה דרך כמו מנהלי קרנות גידור, אנחנו צריכים להתחיל לשלם מס של 15% בלבד, כמו שהם משלמים. ומשום שנרוויח כסף רק בהשקעות, ולא עבודה, לא נצטרך גם לשלם ביטוח לאומי או ביטוח בריאות. זה אומר שלא יגיע כסף לתוכניות האלה, אז מה? אף אחד לא יזדקק להן יותר, עם כל הכסף שנרוויח כתוצאה מההלוואות הזולות של הבנק הפדרלי.

    "נוכל גם להפסיק לדאוג לגבי חינוך. מי צריך להבין את ערכו של פיי או ההיסטוריה של הציוויליזציה כשכל שעלינו לעשות כדי להרוויח כסף הוא לסדר כמה עסקות?", המשיכה בייר, והציעה לתת לילדים "להישאר בבית, איתנו. הם יוכלו לשחק משחקי וידיאו בזמן שאנחנו אוכלים שוקולדים וצופים באופרות סבון ותוכניות אירוח"

    השבמחק
    תשובות
    1. מאמר מצוין,
      אני מנסה מתחילת הקמת האתר לנסות להסביר עד כמה השיטה הכלכלית שאנחנו חיים בה עקומה וצריך לשנותה,פעם אני מצליח יותר ופעם מצליח פחות, אבל שילה פה הניחה בפני כולם את האמת המרה מול הפרצוף ותרמה במידה שקשה לתאר במילים לקידום הבנת הבעיה. חסר היה רק מיקוד הבעיה שבה כל זה מתחיל ונגמר בכך שכל הכסף בעולם מיוצר מחוב נושא ריבית, אם כסף היה מיוצר בהתאם לקצב צמיחת המשק וצרכיו , כל מה שתואר במאמר היה הופך ללא רלוונטי בדיוק כמו הבנקים וקרנות הגידור.

      ערן

      מחק