יום שני, 24 באוקטובר 2011

מדוע מעולם לא פורסמו תוצאות התחקיר הגדול ביותר שנערך בארץ לבדיקת הקשר בין קרינה סלולרית לסרטן

תעשית הסלולר בארץ מגלגלת מיליארדי שקלים בשנה. אחד האויבים הגדולים של התעשיה הוא לא השר משה כחלון אלא הקשר האפשרי בין הקרינה הסלולרית לסרטן -אותו קשר שעלול לגרום לנו הצרכנים חלילה לדבר פחות.  
חברות הסלולר גייסו  בשנת 2009 90 אלף דולרים למחקר בנושא שכלל צוות תחקירנים שאותו הוביל העיתונאי דן שילון. הצוות  ראיין וצילם עשרות מומחים בישראל באנגליה, בפינלנד וברוסיה אבל בדרך משהו השתבש , דן שילון ערך תחקיר עיתונאי מבלי להתחשב באינטרסים של שולחיו ונחשו מה הוא גילה?

אתר NRG, לפני עידן דנקנר, חושף כי החומר שאליו נחשף דן שילון במהלך התחקיר והדברים ששמע מהמומחים גרמו לו להגיע למסקנה שהשימוש בטלפון הסלולרי מסרטן ומסוכן לבריאות. אפילו שם הסרט שהיה אמור להתפרסם נקרא "סיגריה סלולרית" מתוך רמיזה לכך שרק בעוד כמה עשרות שנים יבינו אנשים את הנזק הרב שנגרם להם.
עוד נתון מדהים שנחשף מגלה כי דן שילון ראיין פרופסור מהטכניון שהציג מחקרים שלטענתו מוכיחים שהקרינה מאיצה סרטן, לעומת פרופסור מאוניברסיטת תל אביב שמכחיש אלא שאותו פרופסור מאוניברסיטת תל אביב מסתבר גם עובד בשירות חברות הסלולר. עוד נאמר בכתבה כי ד"ר סיגל סדצקי מבית החולים שיבא, שמשתתפת במחקר בינלאומי ענק בנושא, הוכיחה את הקשר בין שימוש אינטנסיבי בסלולר לבין התפתחות גידולים באותו צד של הראש.
נחשו מה קרה לתחקיר? הוא נגנז על ידי חברות הסלולר. לכתבה המלאה בNRG כנסו כאן.

רוב המחקרים הגדולים (כולל המחקר הדני הגדול שפורסם בסוף השבוע שמומן על ידי חברת הסלולר הגדולה בדנמרק), ש"מוכיחים" שאין קשר בין קרינה סלולרית לסרטן, ממונים על ידי חברות הסלולר.
לגופים אוביקטיבים אין את הכסף הרב לצורך מחקר כזה ואם יש להם כנראה לא יהיו להם את יחסי הציבור הנדרשים בשביל פרסומו. גם הממשלה תעדיף להשקיע את כספי המחקר בדברים שיביאו לה יותר קולות בקלפי ולכן הם יסתפקו באיזו אזהרה מינורית שישגרו לתקשורת  או במילים אחרות יקיימו את מצוות הכסת"ח.

ישנם גופים ואנשי מחקר המנסים זה שנים להזהיר את הציבור מפני הקרינה הסלולרית ,סביר להניח שלא שמעתם עליהם כי יתכן שחברות הסלולר המפרנסות גם את כלי התקשורת בפרסומות שלהם דאגו שמחקרים אילו לא יפורסמו (אין לי הוכחה לכך ולכן נצא מנקודת הנחה שמדובר בהשערה "פרועה" שלי) ,שלא לדבר שישנם בעלים של חברות סלולר שהם גם בעלים של כלי תקשורת בו זמנית.
הכירו לדוגמא את ד"ר זמיר שליטא, מיקרוביולוג ומומחה לבדיקת קרינה , הוא לא עושה מיליארדים בשנה ממחקריו. למעשה חלק מפעילותו בתחום נעשית בהתנדבות כשירות לציבור. ד"ר שליטא הוכיח באחד ממאמריו מעל כל ספק את השפעת הקרינה הסלולרית על בריאותינו.
אם אתם רוצים להמשיך לפרנס את חברות הסלולר ולהכביד בעוד כמה שנים על המתמחים הקורסים ממילא בבתי החולים  אז כדאי שלא תקראו את המאמר הבא שפרסם וניתן לראותו בקישור כאן.

3 תגובות:

  1. http://wideeyecinema.com/?p=100

    Website features several excellent videos on different subjects as well.

    - Eran

    השבמחק
  2. תודה ERAN.
    יש שם מידע חשוב

    השבמחק
  3. תודה ערן ו ERAN ,
    מידע מועיל מאד.

    השבמחק