יום שני, 24 בספטמבר 2012

זמן לחשבון נפש - מה עוללנו לכסף שלנו?

זוכרים שלמדתם על השפל הגדול כאשר התרחשה מפולת? במה היתה לנו מפולת? בכסף. לא היה פחות שפע ,לא פחות אנרגיה ולא פחות חומרי גלם מאשר היה לפני כן -היה חסר רק כסף לרכוש אותם. כשחושבים על זה, זה כל כך מעוות שזה שקול לכך שתבואו יום אחד לעבודה לבנות בית ויגידו לכם :"סליחה אי אפשר לבנות את הבית הזה כי אין סנטימטרים"

הפילוסוף ,הסופר והמרצה ד"ר אלן ווטס  עושה חשבון נפש לגבי השאלה מה עוללנו לכסף שלנו בסרטון הבא




23 תגובות:

  1. וואו,הוא ממש גורם לזה להישמע פשוט עד כאב,הכל עניין של תודעה,אנשים צריכים לעשות את הסוויץ הזה בראש ולהבין שכסף הוא רק כלי מדידה ולא הדבר עצמו.
    אהבתי.
    ענת

    השבמחק
  2. אנשים צריכים להבין שהאויב הוא הבנקים אשר השתלטו בדרך הפשע על המשאבים של כלל הציבור, בין היתר על בתי המשפט ועל הרשויות ועל כל דבר בעל משמעות והחשוב מכל על המוסר, הפושעים משסים אדם בחברו ומתנהגים לאנשים כבהמות. תפתחו את העיניים ישנט מעמד אצולה בישראל, השופטים , חברי הכנסת ,עובדי הרשויות וכל גוף מסחרי בעל משמעות . עיוותו את החוק לחלוטין וגרמו לכך שהם מחליטים מי כן ומי לא.

    השבמחק
    תשובות
    1. עורב, נקודה למחשבה:
      הבנקים הם לא האויב.
      הבנקים הם גופים שנהנים מהשיטה הקיימת.
      האויב הוא השיטה עצמה, ונגדה צריך להילחם.
      כל פעם שאתה מתריס נגד הבנקים בצורה הזאת, זה לא באמת עוזר כי זה לא באמת נכון.
      לא תצליח לשכנע אנשים כשאתה אומר להם שהבנקים הם פושעים, בלה בלה בלה. מי שתנסה לשכנע אותו ככה יחשוב שאתה קצת לוקו.
      עדיף שתתמקד במה שנכון להתמקד בו והוא השיטה עצמה. ברגע שהשיטה תתחלף, גם הבנקים יפסיקו עם הפשעים שאתה מייחס להם.

      מחק
    2. השיטה לא נוצרה אלא יצרו אותה

      מחק
    3. בטח אתה גם לא יודע מי ולמה העלאה את מחירי הנדלן כל כך, הרי שאם תחקור תבין שכל מה שהבנקים הפסידו רוצים להחזיר על גבך, ולכך התגייס כלל המשק בשקרים בתקשורת וכו, אז זהו ארגון פשע לכל דבר.

      מחק
    4. "השיטה לא נוצרה יצרו אותה" - נכון, מה זה קשור? עכשיו תתחיל להאשים כל מיני בנקאים שחיו לפני מאה שנה ויצרו את השיטה? תתמקד בשיטה ולא במי שיצר אותה.

      לגבי בועת נדך"ן והעובדה שמה שהבנקים מפסידים זה על גבי האזרחים - נכון, אבל לא הבנקים אשמים כי השיטה מאפשרת להם את זה בצורה חוקית. תשנה את השיטה ואז זה ייפסק.

      בקיצור - תתחיל להתעסק במה שבאמת חשוב (שיונוי הישטה) ולא בדברים הפחות חשובים (בנקים ובנקאים).

      מחק
    5. רק דבר אחד חסר במשוואה שלך מי מחוקק את החוק או האם יש חוק?
      אני לא רוצה לבאס אותך אבל אין באמת חוק אלא שמעוותים את החוק לפי הצורך.

      מחק
    6. בכדי לשנות את השיטה צריך לקחת את השלטון על דרך פתיחת מפלגה ושום דבר אחר לא יעזור לא פורום ולא אגודה ולא שאר המצאות ללא תכלית, צריך מפלגת עם חדשה אשר מחויב לציבור ולא לאיזה מושחת

      מחק
    7. עורב,
      אתה רק מצדיק את דבריו של אנונימי - כדי שתקום מפלגה בעלת השפעה עם אג'נדה של שינוי השיטה צריך שהציבור יהיה מודע לבעיתיות בשיטה.
      אם נפיל את הבעיה על הבנקאים ,על פישר או על כל מי שבעסק ,הציבור יחשוב שאם הוא יסלק את הבנקאים ויסלק את פישר העניינים יסתדרו אלא שאז יעלה פישר חדש ובנקאים חדשים שיפעלו שוב לפי החוק שיאפשר להם לעשות בדיוק את מה שעשו הבנקאים הקודמים.

      ערן

      מחק
    8. ערן לצערי אתם רחוקים מלהבין כיצד המערכת המושחתת עובדת.
      צריך להפסיק לדבר ולפתוח מפלגה ואז תגלו כמה השלטון מושחת, ינסו להפליל אתכם ולקחת לכם את חופש הדיבור ולעשות מכם משוגעים וכו.
      ברור שפישר לא הבעיה אלא רק נציג שיטת הבזז בישראל
      ואני לא מסכים עם הגישה שהשיטה קיימת זמן רב ולא ניתנת לשינוי זו טעות לחשוב כך.
      מה שקורה בפועל מעוותים את החוק על ידי תקנות ושופטים מושחתים, מרוב חוקים מעוותים לא נשאר אלא לחוקק עיוות על עיוות והכל מכוון להעצים את מעמד האצולה.

      מחק
    9. לצערי או לשמחתי אני מבין היטב את המערכת ולא צריך לפתוח מפלגה כדי להפוך אותי למשוגע.. די שתראה את התגובות של מגיבים לכתבות שלי בJ14-אני חושב שאין כינוי שלא חטפתי שם אבל לא צריך להתרגש מזה.
      גם אני לא מסכים עם הגישה שהשיטה קיימת זמן רב ולא ניתנת לשינוי ,לכן הוקם אתר זה -כדי לנסות להזיז משהו בעיקר בתודעה.. אני בטוח שעם התודעה תגיע גם היוזמה להקים המפלגה וכשמספיק אנשים יבינו ויכירו את הבעיה יהיה קשה מאד להציג את ראשי המפלגה הזו כמשוגעים.

      ערן

      מחק
    10. צא,א  יֹשֵׁב, בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן;    בְּצֵל שַׁדַּי, יִתְלוֹנָן. צא,ב  אֹמַר--לַיהוָה, מַחְסִי וּמְצוּדָתִי;    אֱלֹהַי, אֶבְטַח-בּוֹ. צא,ג  כִּי הוּא יַצִּילְךָ, מִפַּח יָקוּשׁ;    מִדֶּבֶר הַוּוֹת. צא,ד  בְּאֶבְרָתוֹ, יָסֶךְ לָךְ--וְתַחַת-כְּנָפָיו תֶּחְסֶה;    צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ. צא,ה  לֹא-תִירָא, מִפַּחַד לָיְלָה;    מֵחֵץ, יָעוּף יוֹמָם. צא,ו  מִדֶּבֶר, בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ;    מִקֶּטֶב, יָשׁוּד צָהֳרָיִם. צא,ז  יִפֹּל מִצִּדְּךָ, אֶלֶף--וּרְבָבָה מִימִינֶךָ:    אֵלֶיךָ, לֹא יִגָּשׁ. צא,ח  רַק, בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט;    וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה. צא,ט  כִּי-אַתָּה יְהוָה מַחְסִי;    עֶלְיוֹן, שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. צא,י  לֹא-תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה;    וְנֶגַע, לֹא-יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. צא,יא  כִּי מַלְאָכָיו, יְצַוֶּה-לָּךְ;    לִשְׁמָרְךָ, בְּכָל-דְּרָכֶיךָ. צא,יב  עַל-כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ:    פֶּן-תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ. צא,יג  עַל-שַׁחַל וָפֶתֶן, תִּדְרֹךְ;    תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין. צא,יד  כִּי בִי חָשַׁק, וַאֲפַלְּטֵהוּ;    אֲשַׂגְּבֵהוּ, כִּי-יָדַע שְׁמִי. צא,טו  יִקְרָאֵנִי, וְאֶעֱנֵהוּ--עִמּוֹ-אָנֹכִי בְצָרָה;    אֲחַלְּצֵהוּ, וַאֲכַבְּדֵהוּ. צא,טז  אֹרֶךְ יָמִים, אַשְׂבִּיעֵהוּ;    וְאַרְאֵהוּ, בִּישׁוּעָתִי.

      מחק
  3. הוא אומר את זה יפה
    והדוגמא שלו על זריחה ב-6 בבוקר מתקשרת למאבק המטופש על שעון קיץ/חורף
    מי שרוצה לקום שעה מוקדם יותר, מוזמן לעשות את זה בלי קשר לשעה

    השבמחק
  4. איזה יופי של סירטון. מסביר כל כך בפשטות.
    ערן אני לא יודע מאיפה אתה מביא את כל החומר שאתה כותב, אבל אני ממש מעריך את המאמץ והמאמרים שלך. כל הכבוד...

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה הזה הקרדיט הוא לניר ,אחד הקוראים באתר שגם תרגם את הסרטון.
      ערן

      מחק
  5. איך רואים את התרגום?
    איציק

    השבמחק
  6. דוגמה מצוינת היא השעון חורף. הבעיה בחוקים היא שבמקרים רבים אפשר לעוות אותם..יש מצב גדול שאם תעשה חוק לגבי שיטה מונטרית חדשה(שיש בכך צורך ללא קשר למה שאומר עכשיו) יבוא עוד חמדן, וישתמש בה לצרכיו. יש משפט שאומר "בשביל שהרשע ישגשג, כל מה שדרוש הוא שאנשים טובים לא יעשו כלום" - ומה שזה אומר בעיני זה שאנשים צריכים להתחיל לוותר על הנוחות.. הנוחות הזאת, של "יש חוקים שיגנו עליי במקום שאצטרך לדעת להגן על עצמי".. כי זה כל כך נוח שמישהו עושה בשבילך וחושב בשבילך. שאתה יודע כמה תקבל בסוף החודש, ללא קשר למאמץ שאתה משקיע(תנאי של עבדות לכל דבר ועניין שמנצל אנשים טובים ומנוצל ע"י פראזיטים השכם וערב), שאתה יודע מה תעשה מחר, מחרתיים ובכל ימי השבוע "כי חייבים ואין ברירה". אני יודע שאני לא מדבר על העולם שלנו כיום, אבל כמה דמיוני זה נשמע לכם אם אנשים באמת היו לוקחים אחריות על חייהם במקרה הזה של שעון החורף, מגיעים לעבודה שעה לפני והולכים שעה לפני עד שהיו מחזירים את השעון הישן? זה היה קורה ממש מהר אגב. העריצים של העבר ושל ימינו תמיד השתמשו בצורך שלנו בנוחות וביטחון כדי לשלוט.. והיום, יותר מבעבר ניתן להוסיף גם את החמדנות. "בזכות" השיטה המוניטרית הכוזבת, יש את האשליה שאם תהיה "משקיע" או "איש עסקים" מספיק טוב, לכל אחד כמוך יש את הסיכוי שיהיה לו המון כסף. אז יש המון כסף היום בעולם..שבינו לבין כמו העושר אין הרבה במשותף, וכידוע לכם אנו החבר'ה שרק רוצים להתפרנס בכבוד חווים אינפלציה קשה.
    ושוב, לא שאני נגד חוקים ואני לא טוען את זה כשחור ולבן. אני רק מנסה להבהיר פה את הנקודה שהרוב אם לא הכול נמצא בידיים שלנו..
    סער

    השבמחק
  7. מאוד מומלץ גם לשמוע את הרצאתו "טבע התודעה" שבה הוא מסביר בפשטות את שני המיתוסים הגדולים שתחתיהם חי המערב כיום - http://www.youtube.com/watch?v=AZqNPL3T4FQ

    השבמחק
  8. זה לא כל כך פשוט כמו שהוא מתאר. אם אני רוצה לבנות בית, אפילו אחד מבוץ, אני צריך כסף ועזרה. אני צריך רכב שיוביל חומרים וזה נוסע על דלק ודלק עולה כסף. אני צריך אישורים כדי שלא יפנו אותי וגם זה עולה כסף. עד שלא אתחיל לגדל את האוכל שלי בעצמי גם זה יעלה לי כסף. אני רוצה לצאת לחופשה ולעלות על מטוס, ואתם יודעים מה - ניסיתי לקנות כרטיס טיסה בשינוי תודעתי ובסוכנות הנסיעות אמרו שקל חדש או דולרים.
    בשביל כסף צריך לעבוד. בשביל לממן גן לילדים, אוכל, חשבונות, חופשות, טיפולי שיניים, רכב וכו' וכו' צריך לקרוע את התחת.

    השבמחק
  9. ועוד דבר, יש לי חבר שכסף לא חסר לו ואני רואה כמה החיים שלו נוחים. הבנאדם לומד בקצב שלו בלי שהעבודה תפריע לו ללמוד, שוכר דירה גדולה בתל אביב, מחזיק אופנוע מנהלים מכובד מה שהופך אותו לנייד בלי תלות, הוא לא יותר מדי מתחשבן אם לקנות משהו שהוא צריך או רוצה. הבנאדם ישן על מזרון של 8000 שקל ותאמינו לי על המזרון הזה כל אחד ישן כמו שצריך. פעם פעמיים בשנה יוצא לחופשת סקי ואחרות. אגב רוב הכסף מההורים.

    אני מוצא את עצמי נקרע בעבודות פיסיות ורק נכנס לעוד חובות. עד שנראה שהמצב הכלכלי מתאזן יש איזו בעיה ברכב ותיקון יעלה כמה אלפים טובים, מה שמכריח אותי לקחת הלוואה ולתקן, אחרת לא אוכל לעבוד. שוב פעם כל חודש סכום נכבד הולך לכיסוי הלוואה עד לדבר הבא שיתקלל או עד להוצאה המפתיעה הבאה.

    השבמחק
  10. ועכשיו תגידו לי, איך שינו תודעתי יגרום, לפחות במידה מסוימת, לכך שלא אהיה תלוי בכסף?

    השבמחק