יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

הביטקוין זינק ב10% לאחר שגרמניה הפכה למדינה הראשונה שמכירה בו

התפתחות דרמטית התרחשה אתמול בנוגע למטבע הוירטואלי הבינלאומי הראשון בעולם שלא מנוהל על ידי אף בנק מרכזי וממשלה.גרמניה הפכה למדינה הראשונה שמכירה בביטקוין עתה כ"יחידת מטבע" ו"כסף פרטי". משמעות ההחלטה היא שמעתה יוטל מס רווחי הון גם על הביטקוין בסך זהה לכל השקעת הון אחרת בגרמניה העומד כיום על 25%. לפי ההגדרה החדשה, משלמי המסים בגרמניה יצטרכו להצהיר בטופסי המס השנתיים שלהם על מטבעות ביטקוין שנמצאים ברשותם, נוסף על שאר הנכסים וההכנסות שלהם. מיד לאחר פרסום ההודעה זינק מחירו של הביטקוין ב10% ל123$ ליחידה אחת.

בניגוד לגרמניה בישראל בנקים מסחריים מערימים קשיים ואוסרים על לקוחותיהם לסחור במטבע מחשש להלבנת הון ומימון הטרור. טענה מוזרה בהתחשב בזה שהגוף המפקח על הבנקים, בנק ישראל,העביר במוצהר מאז שנת 2007 כבר כ8 מיליארד ש"ח לחמאס.

11 תגובות:

  1. הי ערן
    תוכל להביא את המקור לטענה שגרמניה מכירה במטבע הביטקוין?

    השבמחק
  2. http://www.theguardian.com/technology/2013/aug/19/bitcoin-unit-of-account-germany

    השבמחק
  3. מעניין כמה הוא העביר בשחור, וכמה בנשק וטילים, כמה באוכל וסיוע הומניטרי..

    מטומטם מי שהולך לצבא.. ועוד יותר מי שהולך למילואים. חחחח

    השבמחק
  4. עליית מחירי הביטקוין באתר mtgox נובעת מבריחת משתמשים מהאתר. האתר מקשה מאוד לאחורנה על הוצאת כסף שאיננו ביטקוין מהאתר, ומסתובבים לא מעט סיפורים על המתנה של חודשים ללא קבלת כספים שנמשכו.
    הדרך היחידה שנותרה להוציא כסף מהאתר היא על ידי קניית ביטקויינים והוצאתם דרך מערכת הביטקוין. זה יוצר פער ארביטראז בין mtgox, שהיה עד היום האתר המוביל למסחר בביטקוין לשאר האתרים, בהם שער הביטקוין נמוך בכ-20 אחוז.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי משהו:
      אנשים מחזיקים באתר גם דולרים או כסף אחר? האם התכוונת שהדרך היחידה לקבל מהאתר כסף שאינו ביטקויין הוא להוציא מהאתר ביטקויינים להחליף אותם לכסף אחר באתרים אחרים?

      galgal21

      מחק
    2. דווקא נראה לי שהבנת...
      כן, אנשים מחזיקים באתר גם ביטקוינים וגם כסף "רגיל". בגלל הקושי להוציא כסף רגיל, אנשים שרוצים להוציא את הכסף הרגיל שלהם מהאתר קונים ביטקוינים ומבצעים את ההמרה לכסף רגיל באתר אחר. הנדידה הזאת מעלה את מחיר הביטקוין ב-MTGOX.

      אם זה היה סתם עוד אתר, ההשפעה היתה מינורית, אבל MTGOX הגיע למעמד של מונופול בעולם הביטקוין. בשנה האחרונה רוב גדול של עסקאות הקניה והמכירה התבצעו דרכו. זה הגיע לנקודה בה שכאשר מציינים את שער הביטקוין (כמו בכתבה) ברוב המקרים מצטטים בכלל את שער העסקה האחרונה ב-MTGOX (במקום ממוצע של האתרים המובילים). הבעיה היא שבמצב הקיים, ציטוט השער מ-MTGOX לא משקף את שער הביטקוין האמיתי אלא גם את המצב אליו נקלעו המשקיעים שכספם תקוע כרגע ב-MTGOX. כרגע, אנשים מוכנים לוותר על כ-15% משווי הכסף הרגיל שלהם בכדי להוציא אותו ממנו.

      מחק
  5. הקדמת אותי - רציתי להדגיש שהמחיר בBTC-E לדוגמה הוא באזור ה100$...
    הנתח של גוקס ירד לפחות מ50 אחוז, ויש להם קשיי נזילות רציניים.
    זה לכשעצמו אומר אמירה מאוד חזקה על ביטקוין - מי שיש לו דולרים, קשה לו מאוד להוציא אותם, מי שיש לו ביטקוין, מחכה 10 דקות בלבד לאישור...

    (כמובן שגוקס יכולים בכל עת לחסום את האפשרות למשוך ביטקוין אבל זה יהיה הסוף של האתר.)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי:
      אנשים מחזיקים באתר גם דולרים?
      אם כן אז מה זה אומר? שאין באתר דולרים לשלם להם?

      galga21

      מחק
    2. ברור - אם אין לך דולרים באתר, איך תקנה ביטקוין?
      וכשאתה מוכר ביטקוין, מה אתה מקבל?
      זה כמו כשיש לך חשבון השקעות, יש בו שקלים. לא רק מניות...

      מקווה שעזרתי.
      נימי אנונימי

      מחק
  6. אישית חיכיתי חודש למשוך 1000$ מהחשבון שלי ובסוף ביטלתי את המשיכה מגוקס
    משהו לא טוב קורה שם

    השבמחק
  7. אפשר לשלם את המס בביטקוין?

    השבמחק