יום ראשון, 23 בפברואר 2014

מדוע הטענה ש'90% מהחרדים שהתגיסו יצאו לשוק העבודה' היא בלוף?

מאת: ערן הילדסהיים

צוות יש עתיד בפיסבוק הגיב למאמר "חוק בלבול השכל" שפורסם פה ביום שישי . בתגובה היה (שוב) שימוש בקלישאה שגויה ולא נכונה שמהווה את בסיס המסר הבא שמפיצה יש עתיד.שוב מנסים להסיט את הדיון אל עבר נושאים שלא יתרמו לנו דבר במקום לטפל בבעיות האמיתיות שלנו.

הנה תגובת הצוות של יש עתיד:
"חלק מהפוליטיקה החדשה זה שניתן לקבל אינפורמציה נכונה כאן בדפי הפייסבוק במקום לשאוב אינפורמציה שגויה מכל מיני בלוגים שבוחרים מה להגיד כדי שזה יתאים לאג'נדה שלהם. החרדים יתגייסו ויסתגלו בסופו של דבר למציאות החדשה. העובדות הן ש-90 אחוז מהחרדים שהתגייסו עד היום הצטרפו לאחר מכן לשוק העבודה. בנוסף לזה כל חרדי מגיל 22 סוף סוף משוחרר ןמסוגל עכשיו לעבוד למען פרנסתו במקום להיות בישיבה. אנו משקיעים בחרדים שיתגייסו כדי להשקיע בעתיד שלנו וביציאתם מכיסו של האדם העובד. זה אולי עדיין לא מושלם אבל כמובן שאתה יכול להחזיר בסוף הקדנציה את ש"ס ולבדוק איך יראה החוק לשוויון בנטל שלהם. בברכה אורי צוות יש עתיד""

והנה הההפרכה מתוך דף הפיסבוק של אבישי בן חיים ,פרשן ערוץ 10 לענייני חרדים::
מהנחות היסוד השגויות שהובילו לפארסה של ועדת שקד למניעת השוויון בנטל:
"90 אחוזים מהחרדים שמתגייסים לצבא, לא חוזרים לישיבה אלא יוצאים לשוק העבודה, רק בשביל זה, שווה ההון הגדול המושקע בהם''.
שקר וטעות! בוודאי שהם יוצאים לשוק העבודה. רבים מהמתגייסים הנספרים כחרדים כלל אינם חרדים, מה להם ולישיבה? עם הצבא או בלעדיו הם היו יוצאים לעבודה. אם יש 10 אחוזים שהולכים אחרי הצבא לישיבה זה הופך את צה''ל לארגון ההחזרה בתשובה היעיל בארץ.
תזכורת לגבי הכותרת של הונאה הגדולה, בלוף גיוס החרדים: כמעט ואין חרדים שמשרתים בצבא. יש כאלה שאינם חרדים ונספרים כחרדים המשרתים בצבא ויש כאלה שהם חרדים ומתגייסים למסלולים במסגרתם הם לא משרתים בצבא, אלא הצבא משרת אותם, הם לומדים מקצוע ועוד מקבלים חמשת אלפים שקל בחודש. גם האחרונים עם הצבא או בלעדיו היו שמחים לצאת לעבודה. הצבא רק מעניק להם תנאי יציאה לעבודה שחילוני – למשל חייל קרבי משוחרר - לא יכול אפילו לחלום עליהם, שזה אולי נחוץ וחשוב, רק לא מצמצם בשום אופן את אי השוויון בנטל, אולי מרחיב אותו. 
 
"

35 תגובות:

  1. מה שממש יפה בתגובת יש-עתיד זה הדבר הראשון שהם בחרו לכתוב:
    "חלק מהפוליטיקה החדשה זה שניתן לקבל אינפורמציה נכונה כאן בדפי הפייסבוק"
    לאמור - לא משנה מה נגיד, לא משנה מהם העובדות, לא משנה כלום. העיקר - האינפורמציה הנכונה היא כאן..

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שנקרא: בואו לא נבלבל את הציבור עם העובדות

      מחק
  2. את החרדים איש לא יצליח לשנות - הם לעולם לא ישתלבו בשוק העבודה, ולמען האמת, באופן אישי, אני מעריכה אותם על כך. מה שיש להשליך לפח הוא את הרעיון הנואל המכונה "מדינת הרווחה": הוא שמאפשר לחרדים לבחור בדרך הקלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון.
      זה לא משנה אם אדם זה או אחר ישתלב בשוק העבודה או לא. שיעשה מה שהוא רואה לנכון - כל עוד הוא עושה זאת על חשבונו.

      מדינת הרווחה + מנגון שירות החובה שומר את אוכולסיית החרדים ענייה, בורה והכי חשובה מצביעה למפלגות ה"נכונות". למעשה כסף שנלקח באיומי אקדח (מס) משמש כדי לשמור את החרדים שבויים בעולם בו אין להם הרבה סיכוי לצאת ממעגל העוני.

      אמרת יפה - יש לבטל את המדינה ה"רווחה" - היא לא עוזרת לאף אחד. זה סתם מנגנון שנועדת לשלשל כספים לכיסהם של פקידים ו"קבלני משנה". לעניים האמיתיים יש עמותות וצדקה שעובדות מצויין.

      אוסיף ואומר שיש לבטל גם את מס הגולגלות המכונה שירות החובה. כולנו רוצים חיילים שישמרו עלינו. הגיע הזמן שנשלם להם ולא נשתמש בצבא עבדים

      מחק
    2. אני לא יודע מה הכוונה שלך "מדינת רווחה" בריטניה בעיניך היא מדינת רווחה ? יש לך מושג כמה משפחה חרדית מקבלת מהמדינה הבריטית ? ארה"ב מדינת רווחה ? יש לך מושג כמה ישיבות מקבלים שם כסף ? מה קורה בכל הארצות הקפיטליסטיות האחריות, יש לך מושג כמה הקצבת ילדים שם ? בלי ההטפת מוסר כמה צריך וראוי להוליד ? אני נותן כאן אתגר לערן היקר לבדוק את הנותנים. אבל דבר אחד אני יכול לומר, שהישראלים כמו בכל דבר הם הולכים בברוטליות עם הקפיטליזם שלא קיים בשום מדינה קפיטליסטית אחרת. לגבי החרדים בארץ: צודק ערן שאם נצליח לגייס את החרדים בכוח,(זה לא יקרה אבל כחלום,,) אז אין ספק שאחרי הצבא הם חוזרים לישיבות. לגבי תקציבים: עד המהפך ב1977 הם לא קיבלו אגורה ובכל זאת הם פרחו, ולכן תקציבים זה לא הדבר שיוציא אותם מהישיבה.

      מחק
    3. maxmen טעות אחת בסיסית בידך.

      מדינת ישראל אינה מדינה קפיטליסטית. למעשה לא קיימת כיום מדינה מערבית קפיטליסטית. אפילו ארה"ב התרחקה שנות אור ממדינה קפיטליסטית.

      השיטה הכלכלית במדינת ישראל (כמו ברוב, אם לא כל מדינות המערב) היא crony capitalism או crapitalism. או בעברית - הון-שילטון. כלומר, קבוצה מצומצת של אנשים משתמשת בכח המדינה בכדי לחלוב ולשדוד את שאר הציבור.

      לגבי מדינת הרווחה. "מדינת רווחה" היא מנגנון המשתמש בכספים הנלקחים ממני וממך בכח בכדי לשחד בוחרים עתיידים. יש שימוש במילה רווחה מכיון שהתירוץ והרציונליזציה מאחורי המנגנון היא העמדת פנים של דאגה לעניים.

      מחק
    4. אין צורך אמיתי להוציא יהודי לומד תורה מספסל הלימודים סוף כול סוף אנחנו מדינה יהודית וזה מה שהיהודים עשו מאז ומתמיד ובזכות זה אסור לישכוח היו תמיד סמל לחכמה יש פה רק צורך פוליטי לפלגנות ושררה והוכחה לזה המצב הכלכלי הטוב שיש לנו היום אז בבקשה אים רוצים להצליח חיבים להבין שיש עוד צדדים ש אים נתעלם מהם נפסיד הרבה יותר ממה שנדמה לנו שאנו מפסידים כעת לא הכל זה רק כסף

      מחק
  3. ערן שלום, אם יש עתיד מסוגלת להגיב על נושא גיוס החרדים, למה שלא נשאל את שר האוצר על כך שבשיטת החוב הנוכחית אין שום אפשרות לשפר את יוקר המחייה ולהוריד את הנטל הכלכלי מהמעמד הבינוני... ערן?

    השבמחק
  4. אותם אלפים שיצאו לעבוד, לפי יש עתיד, איפה בדיוק הם יעבדו? כבר היום האבטלה במשק גבוהה וממשיכה לגדול. שוק העבודה למשרות שמירה וניקיון הפך לשוק לעבדים. שום מפעל תעשייתי לא נפתח אלא רק נסגרים עוד ועוד. ההי טק בדעיכה. יציאת אלפי חרדים לשוק העבודה תגרום נזק אדיר לבעלי השכר הנמוך ותועיל רק לאנשי ההון להוריד שכר מינימום ולבטל חוקי עבודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בדיוק מה שזליכה אמר!
      אבל אלה עובדות שלא ממש מעניינות אף אחד ביש עתיד (אין רווח בכוונה)

      זה כמו הכלבים שרודפים אחרי המכוניות ברחוב - הכל נראה "הגיוני" עד ש... נניח והכלב תפס את המכונית - מה אז?

      סוף מעשה במחשבה תחילה??!! לגבי הכלב אפשר עוד להבין, אבל כאשר הגישה עוברת לקווים של פוליטיקה וכלכלה - כאן צריכה להידלק נורה אדומה.
      או כפי שאמר אסי כהן - "פה חשדתי!"

      מחק
    2. באזור המרכז אין בכלל מושג כזה - אבטלה. נכון שרבות מהעבודות הן בשכר מינימום, אבל אין מצב שמי שרוצה באמת לעבוד, לא יימצא עבודה. ויש הוכחה פשוטה - נהרו לפה חמישים אלף סודנים, עם ההשכלה הכי גרועה שאפשר לדמיין, וכולם מצליחים להתפרנס פה, כל עוד לא מונעים מהם זאת.

      ומה שזליכה אומר זה קשקוש כמו כל דבר אחר שזליכה אומר.

      מחק
    3. ל tamritz אתה אומר בעצם שלא צריך ליבה וכו' הסודנים מוצאים עובדה וכו' אם כך לא הבנתי מה הרעש של לפיד ? מה הוא רוצה מהחרדים ? הרי אם ירצו לעבוד יש מספיק עבודה ולא צריך ליבה והסודנים ההוכחה.

      מחק
    4. כרגיל, אחד הגורמים המרכזיים לבעיה בשוק העבודה היא הממשלה.
      רישיונות, גילדות, שכר מינימום, הפרשות מסוגים שונים הם פשוט דרך לחסום את העניים ובעלי המוטיבציה מלהתקדם ולאיים על העשירים והמבוססים

      מחק
  5. כול הפוליטקה הישראלית בנויה על ערבול מילים, ושירות מעולה לבעלי ההון. היה שר אחד שעבד עבורינו, משה כחלון, ואותו דאגו לשלוח הביתה, אולי משהו יודע מה באמת קרה פה?

    השבמחק
    תשובות
    1. מה קרה איתו באמת?

      מחק
    2. שטויות, משה כחלון לקח על עצמו הרבה יותר מידי קרדיט ממה שמגיע לו.
      נכון הוא חתם על ההסכם של התחרות ולא נכנע ללחצים..

      אך אלה שבאמת עשו את העבודה הקשה הם הפקידים האפורים שעבדו יום ולייל בשביל שזה יקרה... משום מה הם לא קיבלו קרדיט...

      בכל מקרה מר כחלון עושה לעצמו מפלגה חדשה.. כניראה הוא יהיה מפלגת המרכז החדשה שתחליף את היאיר שלנו...

      מחק
  6. ותודה רבה רבה לכל האידיוטים שבחרו תרתי משמע להיות עיוורים

    השבמחק
  7. כן ישרתו לא ישרתו - כן יחזרו לא יחזרו לישיבות לא צריך לעניין אותנו, הדבר שצריך לעשות, לבטל את כל התקציבים המועברים לחרדים לישיבות ולכל הקרנות היעודיות שיש להם. אין הצדקה להוצאת הכספים עליהם כמו שלא מוציאים כספים על משרתים בצבא על הסטודנטים - בנושא הכספי צריך לחול שווי זכויות מוחלט. מעבר לזה שיעשו לפי אמונתם ורצונם - בסופו שליום יצאו לעבוד - צריך להתפרנס חוץ משנור.

    השבמחק
  8. שאלות תם: אם זה לא 90% אז מה הערכה סבירה לכמה חרדים אמיתיים השתלבו בשוק העבודה לאחר הצבא ? האם יש כאלה ? 50%, 20% ? במלים אחרות מתוך אחפי החרדים שמתגייסים, כמה הם באמת חרדים ?

    השבמחק
  9. חוק השוויון בנטל הוא בעצם שני חוקים שמעורבבים זה בתוך זה עם מטרות שונות לחלוטין.

    החוק הראשון נועד לגרום לכך שחרדים יחלקו בנטל של הגנת המדינה שנושא בו כל צעיר חילוני ודתי לאומי. בפועל, זהו חוק מאוד בעייתי מבחינה זו. מסלולי השירות האזרחי ואפילו מסלולי שירות שח"ר לא יוצרים באמת שום שוויון בנטל. הנח"ל החרדי, ששירות בו כן משמעותי, הוא גוף שבקושי יש בו חרדים אותנטיים.
    לסיכום הייתי אומר שעניין השוויון בנטל כלל לא נפתר בחוק של לפיד. לזכותו אפשר לומר שאולי הוא יעודד תהליכים שאכן יקדמו שוויון אמיתי בעתיד. צה"ל ומנהלת השירות האזרחי בוודאי ינסו למצוא כמה שיותר רעיונות לשילוב משמעותי של חרדים.

    החוק השני שנמצא בתוך חוק השוויון בנטל נוגע להוצאת חרדים לשוק העבודה, וכאן יש שינוי אמיתי - נוצרת מסגרת שמיועדת לעשות הכול כדי לגרום לחרדים לצאת לעבוד. מקלים עליהם מאוד בחובת השירות הצבאי, ואפילו נותנים לכמה מחזורים פטור מוקדם, הכול כדי שייצאו לעבוד. זה חוק חשוב כבר בטווח המיידי.

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה תיקונים.
      * "שנושא בו כל צעיר חילוני ודתי לאומי" - שכחת להוסיף את המילה "שני". כל צעיר חילוני ודתי לאומי שני. רק 50% מהאוכלוסיה מתגייסת לצהל

      שיויון אמיתי הוא לא "אחים לעבדות" אלא "אחים לחופש". צריך לבטל את הגיוס חובה ולהתחיל לשלם לחיילים כמו שמשלמים לכל אדם אחר שמייצג עבורך ערך

      מחק
  10. בקשר לפוסט של אבישי בן-חיים:

    חישבו על זה לרגע. אני טוען, שזה לגמרי בסדר ורעיון טוב שחרדים לא יתגייסו לצבא והמערכת "תשרת אותם" בלימוד מקצוע ואפילו במלגת קיום בתקופת לימוד המקצוע. לאו דווקא 5,000 ש"ח, ובטח לא תחת הכותרת של 'שירות צבאי', אבל אל תהיה עינינו צרה בהם.

    השבמחק
  11. שלום אני קורא את התגובות ולא מאמין חשבתי שאנשים ששייכים לפורום הזה אלו אנשים חושבים אנשים שהצליחו להינצל מתהליך הזומביזציה שעובר על כל האנושות
    אולי תסבירו לי בבקשה מהיכן הגיעה החוצפה של להוציא את החרדי מהישיבה זה מזכיר לי יותר רעיונות של בונים חופשיים ואלומינטי כלומר מה זאת אומרת תאר לך ערן שתקום קבוצה ותתאחד תחת מטרה אחת והיא להוציא אותך ערן מהבלוג שלך לשוק העבודה כמה שזה ישמע מגוחך נכון גיחוך שגובל בחוצפה כל שכן הרוח הזו שרודפת את הישראלי והצליחה להדביק גם אתכם מטריקסים סליחה כמה זמן אתם שוהים על כדור הארץ 40 60 שנה ? איך בכלל זה הפך להיות שיח חברתי אולי גם נתארגן יחד ונפעל להוציא את כל הציירים לשוק העבודה שילכו להיות נהגים ספרים קופאים גם הסטודנתים למניהם והמרצים והסופרים והזמרים שילכו לעבוד ותאמינו לי יש עוד המון שכאילו עובדים אני לא מאמין שבפורום הזה נכתבים דברים כאלה חברה תארו לכם שנשהו היה בא לפראנק זאפא ואומר שהגיע הזמן שיפסיק לעשות מוזיקה שילך אולי נהג מונית משהו אתם מבינים כמה אתם נשמעים חצופים כאשר אתם דנים באריכות כיצד להציל את החרדים מהישיבות אני אגיד לכם דבר שרובכם יודעים טוב ממני האגדה היא כפולה 1 להגדיל את שוק העבדים בחברה בישראלית 2 להלחם בתורה או בשפה שאתם מורגלים בה מלחמה נגד התרבות היהודית כשהמטרה הכוללת ליצור חברה גלובלית תוך כדי טישטוש הזהות היהודית עד ליצירת בלילה גלובלית של זומבים הרי האתרים ברשת מלאים בחומרים בנושאים אלו מת תבינו שהשקפת חיי התורה היא התקווה האמיתית שלכם מתי תבינו שאם קיימים עדיין אנשים לא מהונדסים הם אלו שחיים חיי תורה מנותקים ממערכות שטיפות המוח שפוקדים את האנושות כולה מתי תבינו שאתם אנשי הצדק הישרים מחפשי האמת והם אנשי התורה נמצאים בעצם באותה תפיסת עולם בעלי מכנים משותפים רבים ואת זה האליטות יודעים ומהאחדות הטבעית הזו הם פוחדים לכן הם עושים ימים כלילות על מנת להפריד ולפלג חברה תאמינו לי אני מדבר מבפנים הייתי ונמצא בשני העולמות מוכן להשיב על כל שאלה שתרצו כי אני מכיר בכם אתם אנשים חושבים

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי שום בעיה שלא יעבדו. מבחינתי שיעשו מה שהם רוצים. מצד שני כמו שאני לא מממן את פרנק זאפא אין לי שום חשק לממן את החרדים. יכולים לחיות בלי לעבוד? יופי. לא יכולים? שיעבדו.

      אגב אני גם בעד למנוע שירותי מדינה (רפואה, תברואה וכו') ממי שלא משלם מיסים. למה אני צריך לממן את שירותי הרפואה של מי שלא משלם מיסים *מתוך בחירה*?

      מחק
    2. יריב אתה רציני כלומר מבחינתך ראוי לקבוע חוק שכל מי שלא עובד וממילא אנו משלם מס ימנעו ממנו שרותי מדינה? אתה יודע כמה חברים חילונים יש לי לדוגמא מוזיקיים שחיים בתל אביב שלא ממש עובדים ? בעצם אפשר גם כן לצרף לחוק את כל מי שמצבו הכלכלי טוב כגון שאביו עמיד או שהוריו שלחו אותו מארצות הברית עם תקציב הגון ועוד רבים וטובים תשמע רעיון כזה הזוי לא שמעתי אפילו משפחת רוקפלר הידועים כבעלי רעיונות שעבודיים לא חשבו על זה זה ממש אגנדה 21 אני לא מאנין שאמרת הדברים מתוך עמקות בלי לפגוע אבל אתה חזק במטריקס בוא תתגבר ותנסה לצאת אני עשיתי זאת לפני 20 שנה מוכן לעזור

      מחק
    3. מה עם מע"מ? עבור כמעט כל מוצר שאתה קונה אתה משלם מע"מ.

      מחק
  12. העובדה שהם מגיבים לנכתב כאן הוא סימן טוב....

    השבמחק
  13. אני רוצה כל הזמן לצאת לעבודה אבל אז אני נזכר בבטלנים יאיר לפיד ושו"ת וביבי הנהנתן ועוד אחרים וכבר מאבד את החשק לעבוד ומחליט להישאר בישיבה

    נ.ב כשעובדי בנק ישראל וכל עובדי המדינה יתחילו לעבוד גם אני אתחיל

    השבמחק
  14. עיורים תפתחו את העינים החרידים סוחטים כסף מהמדינה?! מה עם עובדי הנמל שמרוויחים סכומי עתק מה עם הרופאים הפרטים חברי כנסת שלא עושים שום דבר הטייקונים שחייבים למדינה מעל מילירד דולד ואף אחד לא מדבר איתם בכלל.....

    השבמחק
  15. עיורים תפתחו את העינים החרידים סוחטים כסף מהמדינה?! מה עם עובדי הנמל שמרוויחים סכומי עתק מה עם הרופאים הפרטים חברי כנסת שלא עושים שום דבר הטייקונים שחייבים למדינה מעל מילירד דולד ואף אחד לא מדבר איתם בכלל.....

    השבמחק
  16. אני לא מבין למה כולכם נשבים בקסמיו של יהיר לפיד. עזבו אותכם כולנו עם אחד איכותי וקטן , בכל עם ישנם קבוצות שונות, אבל אין צורך להעצים את השסע. אני יכול לציין שאני כחרדי שעובד לפרנסתי כמו רוב הציבור החרדי (ושלא יעבדו עליכם). לא מבין את כל הריבוי של השנאה, במקום להתאחד לחבור אחד על השני אנחנו רק יוצרים חומות הפרדה, אינני מכיר בשירות למדינה כ"מדינה" המדינה מבחינתי איננה ערך עליון ומקודש , כל אותם משטרים שקידשו את ערך המדינה לא הביאו תועלת לעם שלהם ולאנושות , אני כן מכיר בערך של שירות ושל תרומה לעם שלי , ובזה אינני חושב שהחרדים נופלים מאחיהם החילונים , די להזכיר מספר ארגוני חסד ידועים כגון : נותנים תקווה, עזר מציון , יד שרה, זק"א , הצלה , וכו' וכו', אתם גם יכולים לבדוק במד"א כמה חרדים מתנדבים שם . לכן כל מי שחושב שהחרדי הינו סוג של עב"ם או מוטציה טועה לחלוטין , נכון החרדי שונה מהחילוני יש לו אורח חיים אחר אבל ממש לא אורח חיים חשוך מי שחושב כך לא יודע על מה הוא מדבר. אני מזמין את כולכם לבוא ולבדוק לעומק את החברה החרדית , לא מתוך עין רעה או דעה קדומה, אלא מתוך בדיקה וחתירת לאמת . ואולי ככה נתחיל להתאחד כעם אחד נגד דברים שחשובים לנו באמת , מכלכלה , מצב העוני בישראל, אבטלה גואה, יוקר מחיה , פשיעה .בסופו של דבר כולנו רוצים לגמור את החודש כולנו רוצית לחיות בצורה "נורמלית" אז יאללה בואו נעזוב את הסטריאוטיפים ונצמד לעובדות
    מתוך שאיפה שהשנאה תעלם מארצינו ועמינו .

    השבמחק
  17. מנצלים את החרדים כדי להוסיף שמן למדורה
    בדיוק ההפרד ומשול של יוליוס קיסר

    השבמחק
  18. אני גם לא רואה במדינה כערך עליון, בכלל מצידי שהמדינה תישרף על שלל החוקים המסריחים שלה, שמעודדים מזוקנים עם קוקיות להאמין בכשפים ומזימות. כמו כן לפני שאתה מקשקש על קירוב לבבות למה לעזאזל אני צריך לראות את הטינופת הזו שאתם מייצרים ברחובות העיר שלי ירושלים?

    למה חברה שלי ללא משכורת בהדסה מוכרחת לבוא לעבודתה כדי לטפל בערימות יאחנות אשכנזיות מנוזלות וחרדיות שזווגו בתוך המשפחה?

    יש לי חדשות בשבילך, אתה כן רואה במדינה כערך עליון, ערך עליון למצוץ ממנה חינוך מסובסד גני ילדים עם ארוחות בחינם ושירותי רפואה, פרט לזה אתם עובדי אלילים סרוחים ומסריחים שהפתרון היחידי איתם הוא בסופו של יום חייב להיות אלים, סתם עשו מאומללים כמוכם יותר ממה שהם , צריך להרוס פה את מדיניות הבטלה והשנור שלכם, שני כדורי גומי וגז מדמיע אחד אתם כולכם חוזרים עם הגרביונים שלכם למאורות החשוכות שלכם.

    משום מה אני ואחי צריכים לשרת ערך עליון שאנו לא מאמינים בו שתורם לנו ומשום מה נראה לי שתורם יותר לעובדי האלילים, אז דחוף את קירוב הלבבות לתחת שלך, אל תעבוד , אל תשרת , אל תהיה 60% מהחולים בהדסה שחונקים את המחלקות.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הגזמת רון ? כל החרדים מייצרים טינופת ? כל החרדים לא עובדים ? כולם עם גרביונים ?
      כולם מתחתנים בתוך המשפחה ?.
      אז כן אני חרדי שגאה במה שאני אין לי שום בעיה להוכיח לך אינטלקטואלית שאני ממש לא חשוך
      כן גם בהשכלה כללית.
      הבעיה של המשכורת של חברה שלך דרך אגב בגלל ניהול כושל של : שלמה מור יוסף ( חרדי ממאה שערים שהולך עם גרביונים ושטריימל ) ושל אביגדור קפלן (שהוא כמעט שנבחר לרב הראשי לישראל.
      אז גם פה החרדים אשמים מה נעשה אנחנו גידול ממאיר של החברה בישראל.
      וממש לא דיברתי על קירוב לבבות. כן נישאר שונים אין מה לעשות אבל במקום לייצר שנאה אפשר לייצר הבנה.
      אבל אני לא מצפה שתשתנה במשהו כי מבחינתך החרדים הן עובדי אלילים וכו' וכו' .
      אבל אני כתבתי את זה לשאר הקוראים פה בבלוג שאני מאמין שקצת פחות מולעטים ממך בשנאת חרדים .

      מחק
  19. אתה רוצה לייצר הבנה לך לעבוד במקום לבוא בדרישות.

    וכן , אם לא כולכם מה שנזכר למעלה אז 75% אז סורי על ההכללה.

    ואתה יודע שזה נכון.

    השבמחק