יום שישי, 21 בפברואר 2014

חוק הבלבול בשכל

מאת :ערן הילדסהיים

שוויון אמיתי בנטל תחת התנאים הנוכחיים (שבהם גיוס חרדים לא אפשרי) יכול להתרחש רק אם נתגמל בתנאים טובים ומשכורות גבוהות את אלה שכן נושאים בנטל. אבל בממשלה העדיפו הצגה אחת גדולה במקום שינוי אמיתי. חוק השוויון בנטל החדש משאיר גם כך את רוב החרדים בבית ולמעט שכן יתגייס (בעיקר לעבודות פקידותיות) תמתין משכורת שלוחמי סיירת רק יכולים לחלום עליה.  אני רק אניח פה את הסרטון הבא פה לשיפוטכם:

23 תגובות:

  1. למה זה מובן מאליו שחיילים "רגילים" חיים בישראל כמעט ללא שכר (בסביבות 300-700 ש"ח אם אני זוכר נכון)? האם האנשים ששומרים בגופם על המדינה ועושים את העבודות הכי קשות וחשובות במדינה ראויים ל-700 ש"ח בחודש? איך אמור לחיות חייל שלהוריו אין כסף? מדוע הוא צריך להתחנן לקצינת ת"ש לרחמים ועזרה? למה שחייל לא יקבל תגמול הולם?

    השבמחק
    תשובות
    1. חוק גיוס חובה הוא למעשה מס גולגלות. אתה נלקח בכח להיות עבד למשך 3 שנים אם אתה זכר או שנתיים אם את נקבה.
      יש קבוצות באוכלוסיה שמצליחות להתחמק מהמס גולגלות, יש קבוצות שמשתמשות בהמצאה הזאת כדי לקבל לידם סכומי כסף גדולים.

      בכל אופן, אוכלוסית העבדים צריכה לדרוש להפסיק את העבדות במקום לדרוש לשעבד את שאר האנשים

      מחק
    2. הטענה שלך (אנונימי 02:22) היא במקומה, אבל בכל זאת צריך לסייג אותה: אם אתה חייל שהוריו במצב כלכלי קשה, או חייל בודד, וכו', הצבא משלם לך (או למשפחתך) "תשלומי משפחה", שגובהם יכול להיות משמעותי (אולי 3,000 ש"ח בחודש? אין לי מושג, אני סתם זוכר במעומעם דברים מלפני 15 שנה כשאני הייתי בצבא ועושה אקסטרפולציה). אז, למעשה, הצבא מנהל מערכת רווחה משלימה שמיועדת רק למשפחות חיילים עניות, וגם יוצרת מוטיבציה מלאכותית לחלק מאיתנו שהם הורים לילדים לשלוח את בנינו לצבא.

      וכמובן - רוב החיילים הקרביים שומרים בגופם על _האינטרסים_הפוליטיים_והכלכליים_ של המדינה, ולא על תושבי המדינה. וזה עוד אם אתה עושה למדינה הנחה ולא אומר שבעצם שומרים על האינטרסים הכלכליים והפוליטיים של ארה"ב, של בעלי הון כאלה ואחרים שמכוונים את התנהלות המדינה וכולי.

      מחק
    3. תשמ"ש של 3000 ש"ח?! השתחררתי לפני 4 שנים וכל החיילים במחלקה שלי היו מטופלי ת"ש, בוא אני אספר לך מי מגיע ל-3,000 ש"ח. חייל בודד, נשוי עם ילדים, שמשרת ברמת פעילות א'. אלו מענקים שונים לחלוטין מה"תשמש" החסר תועלת הזה שמסתכם בכמה מאות שקלים בחודש. זכאי תשמ"ש בדרך כלל מקבלים גם תלושי קנייה.
      בכל מקרה, משרד הת"ש הוא ממש ה"ביטוח הלאומי" של הצבא. כל החיילים הולכים בכל הזדמנות אפשרית להתחנן לכמה פרוטות, וגם בשביל להתחמק קצת מעבודות השגרה בבסיס. אבל זה לא מפתיע, כל המדינה מתנהלת ככה. גם בלשכות התעסוקה יש תור גדול של מובטלים שהולכים להתחנן לכמה פרוטות.

      מחק
    4. אבל רוב אלה ש"נושאים בנטל" עסוקים בגזירת בריסטולים ושיחות בטלפון.
      המטרה העיקרית של שרות חובה היא למנוע אבטלת צעירים.
      אלה שהצבא באמת צריך הם אולי 15 אחוזים מהמתגייסים.
      כמו כן,הצבא צריך אולי 15 אחוזים מאנשי הקבע שלו.

      כמו רוב המנגנונים הציבוריים,יצירת תעסוקה מלאכותית היא המטרה העליונה.
      ואין להאשים בזה את הממשלה הזו (או אחרת) שכן את בעיות עודף האוכלוסיה
      מחד ואת עודף ההצע העצום בשוק העבודה בכל העולם,אפשר לפתור רק
      באפוקליפסה ברמה פלנטרית.
      עד כדי כך העודף גדול,שאפילו מלחמת עולם לא תספיק.

      מחק
  2. אחרת איך לכל תא"ל דפ"ר,אשר לא היה מנהל קיוסק באזרחות,ושהתקבל לקורס קצינים[מי יישמע..] כי ידע לקפץ על הפיסטינים יותר טוב מחבריו,יוכל להחזיק 3 מכוניות שרד ולהתארח ביערות הכרמל פעמיים בשנה תמורת 250 שח ללילה בלבד??

    השבמחק
  3. חברה אתם תוקפים כאן פרה קדושה.
    ראשית צה"ל הוא לא הבעיה האמיתית בכלכלה למרות שהוא חתיכת נטל.
    אבל סתם להשתלח מתוך כעס זו דוגמה טובה אך לא לפתור בעיות.

    כל מה שאני מביןן מהכתבה שיאיר מחוסר יכולת לפעול בתחום הכלכלה פנה לתחום הכי פופולארי בישראל ובשאר העולם - לתקוף ולהעליל על קבוצות קטנות. וגם אם זה נראה צודק אז רק כדי לחדד את הפיגור - גם שם זה נכשל.

    אז הינה שיטה בדוקה כיצד הופכים כשלון להצלחה מסחררת.
    לא רק שזה עובד - זה גם מרגיע את העם שמחפש דם עקב תחושה קשה של אי צדק ומבלי יכולת לזהות את המקור האמיתי.

    אל לנו להצביע על מקור שגוי, בואו נתמיד להצביע על הבעיה האמיתית כי לא יהיה שילטון ללא שליטה אמיתית על הכסף במדינה.
    וללא שילטון יש בעיקר קומבינות - את זה כולם מכירים נכון?

    אז בואו נמשיך להצביע על המלך העירום ולא על המפגרים האחרים בקהל אשר עוקבים אחר צו האופנה.
    באהבה
    אמיר

    השבמחק
  4. בסידרה "המקור" של דרוקר הוא חושף שבנט קיבל הרבה קולות מישיבות ההסדר ובונה עליהם לטווח הארוך אז הוא חייב לקלקל ללפיד ולהתחנף לבחורים בישיבות ההסדר.

    השבמחק
  5. או פעם ראשונה מזה הרבה זמן שאתה קצת טועה לשם שינוי..... הצבא כזכור מתוגמל בצורה מופרזת. החילים בסדיר ממש לא. עוד יותר לא המאבטחים בחברות כוח האדם שהם עוד יותר פחות מתוגמלים....צריך לקצר בצורה משמעותית את השירות הסדיר. לגייס לשישה או שמונה חודשים את כולם בגיל 18 (כולם זה כולם חוץ מאשר חחולים נשים ערבים חרדים שב"חים וכל אחד שמגיע לגיל 18) טירונות של חודשים שלושה וקו של ארבעה עד שישיה חודשים (זה פותר לחלוטין את בעית הביטחון השוטף) ואז שצהל יחליט את מי שהוא רוצה ויציע לו להכנס לקבע. יכשיר טייסים מהנדסי מחשבים רופאים עובדות סוציאליות מה שהוא רוצה מפקדי לחימה הכל. כל אזרח יהיה חייל במילואים וזהו. זה יהיה גם שוויון בנטל גם לא תהיה סיבה כל כך גדולה לברוח מהשירות הזה. לא יהיה פטור לאף אחד גם למי שמועמד להיות בעל פרס נובל ואו למי שצריך להיות הרמב"מ הבא.

    השבמחק
  6. חברים, בהקשר אחר.
    העלו כתבה באתר "בועת נדלן" על ריצה של מפלגה בתייצג את מעמד הביניים ותפתור את הסעיה הכלכלית. אני חושב שמאמר זה צריך גם להופיע פה.

    אם חושבים על זה שני האתרים דומים מאוד. רק שאחד מתמקד בבועת נדלן הנוכחית. יש אפילו אותם כותבים!

    אני תומך המפלגה שתציג את הבעיה והפתרון של השיטה הכלכלית.
    צריך להתחים לאסוף תרומות לפרסום בתקשורת.

    השבמחק
  7. כרגיל - אלימות משיגה תמיד תוצאות הפוכות.
    דוס שרוצה להתגייס לשירות *משמעותי* בצבא יכול לעשות זאת עוד היום.
    מה שיקרה שאלפי דוסים יעשו ילד (כמו שהם עושים היום) וישרתו מ 8 עד 5 בלפתוח ולסגור ברז ובמקביל יקבלו 5000 ש"ח בחודש מתנה (על חשבוני וחשבונכם)

    הפתרון הוא לא עוד אלימות, אלא פחות אלימות. צריך לבטל את השיעבוד הנקרא שירות חובה

    השבמחק
  8. שוב גורם לי להצטער שעשיתי שירות צבאי. אבל נו, איך אומרים, ככל שהשקר יותר גדול ככה יותר קשה לראות אותו..

    השבמחק
  9. חברים הדבר החשוב ביותר כאן לא נאמר, ח"כ משה פייגלין הקים את השדולה לצבא מקצועי שבתמצית מציעה שכל אזרח יגוייס לחודשיים שירות בסיסי ולאחר מכן רק חיילים שיתנדבו לשרת בצבא מקצועי לעילא יגוייסו ולהערכתו מתוך בדיקות רבים יעמדו בתור להתגייס והמגוייסים יזכו לשכר מלא וצה"ל יוכל לגייס רק את העילית והעידית ברמת טייסי חיל האוויר או מפעילים טכנולוגים מתקדמים. אין מקום יותר לאתוס צבא העם שכבר בפועל הפך שנים רבות לבלוף. בת"א למשל 50% מהחילונים לא מתגייסים. ובכן, הגיע העת לשים על השולחן את מה שהפך לעובדה בשטח. צבא מקצועי איכותי לישראל וביטול גיוס החובה פרט לחודשיים ראשונים של הכשרה בסיסית. ובא לציון גואל.

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כסף לזה,בטח לא בשיטה הכלכלית הקיימת.
      עדיין צריך המון חיילים שעושים תפקידים "נחותים" - שמירה,טבחות,חימוש,אפסנאות ועוד טריליון דברים.
      תיאורטית זה אפשרי אבל מעשי זה אומר קיצוץ של 70 אחוז מהצבא כולל קיצוץ משכורות יקרות,
      בשביל להשאיר את תקציב הצבא באותה רמה.

      מחק
    2. אני גם חשבתי פעם שצריך לעבור לצבא מקצועי, היום אני חושב אחרת. לדעתי התפרים שמחזיקים את החברה הישראלית כל כך רופפים שברגע שלא יתקיים יותר כור ההיתוך של הצבא ובני העשירים לא יתגייסו בכלל , מזרחיים לא יפגשו עם אשכנזים , דתיים עם חילונים וכו הדרך לקרע יהיה מהיר

      מחק
    3. מה שאתה אומר שלאנשים בישראל אין שום דבר במשותף מלבד הצבא. ואם לא נכפה על לפחות 50% מאוכולסית ישראל מספר שנות עבדות (מס גולגלות) החברה תתמוטט.

      אפשר לקחת את הלוגיקה שלך צעד אחד קדימה. במקום לשלם לחברות שיבנו כבישים, אפשר לקחת חיילים משוחררים ולהמשיך להעביד אותם ללא תשלום בבניית תשתית (הם כבר רגילים לא?). למעשה בואו גם לא נשלם לרופאים, ככה גם יהיה רפואה וגם חברה מאוחדת וחזקה

      תפנים - אלימות אינה הפתרון. אם אתה רוצה לקבל שירות (כולל ביטחון) ממישהו אתה צריך לתת לו תמורה ולא לאיים עליו עם רובה

      מחק
    4. ייתכן שצריך לתגמל את החיילים המשרתים יותר ולתעדף אותם אחרי השירות אבל , ברגע שמודל צבא העם יגנז סופית אני חושב שהספירה לאחור של מדינת ישראל הלאומית דמוקרטית תתחיל. את זה הליברטראניזם לא מצליח לקלוט

      מחק
    5. מודל צבא העם כבר מזמן לא קיים (הרי 50% לא משרתים).
      חוץ מזה, אם רוב האנשים ירצו מדינה דמוקרטית - תהיה מדינה דמוקרטית עם או בלי צבא עבדים.

      אתה מצפה שאנשים ישלמו לך על עבודתך אבל לא רוצה לשלם לאנשים אחרים עבור עבודתם. כדי להרגיש טוב עם עצמך אתה ממציא סיפורי מעשיות על דמוקרטיה, מדינת ישראל וצבא עם. אני בטוח שבקונטקס אחר, אתה בעצמך הייתה קורא לאדם שמתנהג כמוך: פאשיסט.

      מחק
  10. כאשר אני עושה מילואים בתור מש"ק שלישות בגדוד תותחנים, אין לי דרך להתחמק מזה.
    מדובר על מילואים מאוד קשים שכוללים שעתיים שמירה ביממה. כך במשך שבועיים בשנה.
    הצבא משלם לי 24,000 שקל לחודש שזה יוצא 12,000 שקל לשבועיים כי זו המשכורת שלי בתור שכיר בחברת הייטק ידועה.
    תחי מדינת ישראל!

    השבמחק
  11. סקירה ספרותית על ספר מדע דמיוני שחזה את המציאות bit.ly/1jWW4fd

    השבמחק
  12. בתור מי ששירת ושילדיו שירתו/משרתים, אני חושב שהמשכורת הצבאית הוגנת. והסיבה היא מאוד פשוטה - משכורת קודמת קרובה לאפס (אצל רוב המתגייסים. וגם אחרי השחרור, חלק מהם לא ישתכרו הרבה יותר במשך שנים). לפי אותו היגיון, גם המשכורות ההתחלתיות של אנשי קבע נמוכות - והן גבוהות יותר ככל שיש להם יותר השכלה (הנדסאי וכו'). כך שזה מותאם לשוק האזרחי. מתוך משרתי החובה, אחוז מסוים לומר מקצוע מבוקש - אז בוודאי שלא צריכות להיות להם טענות - וחלק מהאחרים מקבלים ניסיון עבודה רלוונטי כלשהו.
    כמובן שתמיד יש כאלה שנדפקים - אבל זה חלק מהוויית החיים במדינת ישראל.

    השבמחק
    תשובות
    1. בוא נביט על העובדות

      שאני שירתתי עשיתי 11\3 רוב השירות (11 יום בבסיס 3 בבית) וקיבלתי קצת פחות מ700 שח לחודש
      כלומר הרווחתי קצת יותר מ 2.60 לשעה. בתיכון ולפני הגיוס הרווחתי קצת פחות מ 20. מיד אחרי השחרור מליצרתי והרווחתי בין 35 ל 45 ביום טוב. ככה גם רוב חברי

      ז"א בגיל 18 הפכו אותי משותף מועיל לכלכלה לעבד. אם באמת מישהו היה רוצה חיילים הוא היה מוכן לשלם להם משכורת לפי היצע וביקוש (אני מוכן לשלם עבור הגנה). אבל למה לשלם אם אפשר להקים צבא עבדים?

      מחק