יום שישי, 28 בפברואר 2014

פוסט אורח: מכתב פתוח לממשלת ישראל

מאת: אור שנאפי
 
לכבוד ממשלת ישראל,
 
 

ברור הרי שאם אתם מעלים את המחירים של הכל ורוצים לגרום לשיטה לתקתק, מישהו צריך לשלם על זה. אבל הרי.. אין מספיק כסף לשלם, אז צריך לעודד עבודה, כי לפעמים לא משלמים בכסף, משלמים בתקופת חיים שלמה. האדם העובד במרכז!  אבל רגע. אז יש בעיית פנסיה שמי ששולט בכם יצר. אז הינה, אתם מעלים את גיל הפרישה. כן! כי האדם העובד במרכז! וגם תכריזו על שוויון בנטל כי כולם אבל כ-ו-ל-ם צריכים לצאת לעבוד ולשרת ולעבוד ולשרת ולעבוד ולשרת. והכל(...!).. כדי לממן את הבעיות שאתם יוצרים ולא אף אחד מהאזרחים למעשה. ותבנו עוד ועוד דירות בשביל ליצור פער אפילו יותר גדול בין בנייה לביקוש, כי הנדל"ן צריך לשגשג בכאילו ואנשים צריכים לבנות ולעבוד ולעבוד ולשרת על באמת. ותחליפו לנו כל שבוע נושא אחר לדבר עליו (דרך התקשורת שמי ששולט בה הם אותם אנשים ששולטים בכם) בשביל שנפסיק להתעמק במה שכבר כמעט הצלחנו להפנים – שאתם כולכם, בובות מריונטה שנשלטות על ידי טייקוני המדינה, דואגים לעתיד השחור ביותר ומקווים שאף אחד לא רואה את זה, לא צופה, לא מבין לאן כל זה הולך. ואכן, יש אנשים שלא אכפת להם מספיק כרגע והם לא יודעים.. שזה הוא רוב רובה של מדינת ישראל שלא מסתכל גם מאחורי הקלעים, שלא צורך ידע. אבל זה די ברור למה – כי רובו צריך לעבוד, לקרוע את התחת, לדאוג למשפחה, לדאוג לאוכל, לדאוג ולדאוג ואז, מתוכם יש גם מעטים ברי מזל שזוכים לצאת לאיזו מיני-חופשה יקרה בשביל להרגיש בחיים, ואז לחזור לדאגה. הרי מי כמוכם... במאי, מפיקי ותסריטאי המדינה, יודעים - כל הדאגות והעבודות האלה פשוט לא משאירות, טכנית, לאף אחד זמן או כוח להתעמק בתהליך כולו, לקרוא את המפה שכבר עכשיו מול עיניו, להבין את החזון הבלתי נמנע והאיום שיוביל כך או כך למהפכה כואבת במיוחד, שתעיר אנשים ממחאות-קיץ שבאופנה אל תוך כאב כל כך גדול.. שאתם, כל אחד מכם, יישא בתוצאות של מה שבימים אלו אתם יוצרים בהצלחה רבה מאחורי הגב של מרבית האנשים בישראל.
 
 

42 תגובות:

  1. עדיף לכתוב מכתב לסנטה קלאוס - ככה לפחות אתה לא חי באשלייה שמישהו אמיתי יראה את המכתב ויגיב

    השבמחק
    תשובות
    1. זה גם נכתב ברמה של מכתב לסנטה קלאוס

      מחק
    2. סנטה קלאוס, ממשלה - שניהם זה קונספט דמיוני שאנשים מאמינים שאומר לסייע להם.

      מחק
  2. אני לא מצליח לראות את המכתב הזה בפייסבוק

    השבמחק
  3. תודה רבה על הפוסט.

    ערן שלום רב,
    שאלה חשובה לי אליך:
    בבלוג המצוין הזה אתה מציג מאמרים וגם מוכיח אמפירית שהממשלה זה ארגון מושחת ובזבזני
    עם אפס ייצוג של האינטרס הציבורי וחוסר שקיפות מדאיגה כלפי האזרח.
    הואיל וזה המצב איך אתה מעוניין להעביר לגוף כזה את הכוח האדיר של הדפסת
    ואספקת הכסף במערכת הכלכלית ? מה ההיגיון בכך?
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. מה ההגיון בלהאמין בגבר לבן עם זקן ושרירי בטן מטורפים שחי בשמים? אין הגיון.
      סתם עוד אמונה טפלה

      מחק
    2. קודם כל היום חברי הממשלה באופן מובנה בשיטה (ראה את חוק מימון המפלגות) תלוים יותר בבנקים לצורך השרדותם הפוליטית מאשר באזרחים. זה ישתנה ברגע שהבנקים יעברו להיות מהמחזיקים במונופול על יצור הכסף במדינה לעוד חברה כשאר החברות שמטרתה רק לתווך בין מפקידים ללווים.
      השינוי המוניטרי אומר שאסור לתת לגופים פרטיים ליצר את הכסף הלאומי (הסיבות ברורות) אבל גם לא לפוליטיקאים שברגעי חולשה או שחיתות ייצרו יותר כסף ממה שצריך מה שייצר אינפלציה.
      הרעיון הוא להעביר את יצור הכסף לרשות נפרדת עצמאית ושקופה (זה יכול להיות גם בנק ישראל) שכל מטרתה יהיה יצור כסף תוך שיקול של קיום אינפלציה אפסית או קרובה לאפס במשק. הכסף יועבר לממשלה ןהיא תחליט איך לחלק אותו. אם היא לא תחלק אותו נכון תוכל להחליף אותה בניגוד להיום שאין אפשרות לציבור להחליף את הבנקים.
      זה נכון שזו לא שיטה מושלמת אבל הכל שאלה של מה האלטרנטיבה במדינה שמעוניינת שתהיה לה ממשלה. בנוסף קיומם של מטבעות אלטרנטיבים (דבר שתופס מאד תאוצה בשנים האחרונות אם כי מקבל כתף קרה מראשי המערכת הפיננסית) יכולים להפחית מכוחה של הממשלה בעניין זה ולכן הפרטת הכסף גם יכולה לעזור פה מאד בשביל האיזון.

      ערן

      מחק
    3. מעבר לכל מה שערן הזכיר פה ואני לחלוטין מסכים איתו, חשוב לציין שהשיטה שערן מדבר עלייה נוסתה בקנדה, ואלה היו שנים שקנדה שיגשגה כלכלית, ככה שזה לא סתם עוד מושג, זה משהו שנוסה והוכיח את עצמו עם קבלות. קנדה בעקבות לחצים חזרה לשיטת החוב שגרמה לנזק אדיר לכלכלה והכניסה את קנדה לחוב ובזמן האחרון גוברים הקולות
      מתוך קנדה שקוראים לנטוש את כלכלת החוב שוב.

      מחק
    4. אני מניח שה"רשות נפרדת עצמאית ושקופה" תהיה למעשה מורכבת מחבורה של אנשים ולא מלאכי אמת נצחיים.

      למה שאותם אנשים לא ינצלו את כוחם לרעה בדיוק כמו שחבורת האנשים השולטת בבנקים מנצלת את כוחה לרעה?

      מחק
    5. מאחר שלא יהיו באותה רשות מלאכים אז כנראה הם לא יהיו חפים מטעויות מכוונות או לא מכוונות. זו הסיבה שהחלטות הועדה יהיו שקופות וזו הסיבה שהועדה תצטרך לעמוד ביעד טכני מאד ברור שניתן לבחון אותו בכל רגע -יצירת כסף כך שתהיה אינפלציה קרובה לאפס. קשה מאד לרמות במקרה כזה כי לא יהיה לרשות "חופש פעולה" כמו שהיום יש נגידה אחת שמחליטה על פי שיקול דעתה מה תהיה הריבית, כמה דולרים תקנה מדינת ישראל וכמה מקמ"ים להנפיק. אם הועדה תכשל בתפקידה היא תוחלף. עד שלא יומצאו מחשבים שיוכלו להחליף את האדם -אני בכל אופן לא מכיר פתרון טוב יותר לבעיה שהעלת. ואגב גם את האלגוריתם שמריץ המחשב יעשה מתכנת בן אנוש ומי אמר שהוא לא ינצל את כוחו לרעה? ברור לך שאין לזה סוף ולכן חשובה השקיפות

      מחק
    6. יש לציין שפרט לקנדה בה נוסתה השיטה במשך כ 40 שנה עד 1974 וההצלחה עלתה על כל הציפיות, בהיסטוריה הידועה של הכסף נוסתה שיטת כסף פיאט המיוצר על ידי הריבון פעמים רבות ותמיד בהצלחה מרובה ובשגשוג כולל לכלל האוכלוסייה. סקירה היסטורית טלגראפית של ייצור הכסף: אריסטו קבע שכסף אינו תוצר של הטבע אלא תוצר של החוק, המחוקק סולון החליף את שיטת כסף החובות לכסף פיאט שיצר הריבון והעלה את יוון העתיקה לפסים של צמיחה כלכלית לכלל האוכלוסייה. הרפובליקה הרומית אף היא טבעה כסף פיאט חסר ערך פנימי שקנה את תוקפו מכוח צו של הריבון והביאה לשיגשוגה והתפשטותה של האימפריה הרומית, עד שבא יוליוס קייסר ושלטון הקיסרים שהמירו את כסף הפיאט לכסף הזהב וגרמו להתרוששות הדרגתית של האימפריה הרומית וראשית כל להתרוששות כלל האוכלוסייה. יש גם להבין שאם כלל האוכלוסייה מתרוששת, בסוף מתרוששת כלל הכלכלה וגם ברוני הכסף מפסידים. גם בשנת 1100 יצר המלך הנרי הראשון כסף פיאט (טאלי סטיקס) שהביא לשגשוג כללי שאיפשר מאוחר יותר את צמיחת האימפריה הבריטית. עד 1666 שבו שבה בריטניה לחוק כסף הזהב ואפילו בית המלוכה הפך תלוי בבנקאים (רוטשילד). עם הקמת הקולוניות בארה"ב הטרום מהפכנית, הגאון הרב תחומי ואחד מאבות החוקה האמריקאית, בנג'מין פרנקלין הכניס את כסף הפיאט שהדפיס בפילדלפיה ואחר כך בשאר המושבות וגרם לשיגשוג חסר תקדים של המושבות בארה"ב, עד שהדבר הושבת על ידי האימפריאלים בלונדון שחששו לאובן שלטונם, כי כבר אז הבינו שהשולט על הפקת הכסף שולט על גורלה של אומה. למרות זאת בארה"ב במשך שנים רבות שלט כסף הפיאט שנוצר על ידי הריבון, כך בתקופת לינקולן שיצר את שטרות הגרינבקס שהדפיסה ממשלתו ואפשרה לו לנצח את מלחמת האזרחים ולסיימה למרות מוראותיה בשגשוג כלכלי מרשים. אבל ב1913 הוקם הפד, מוסד בנקאי שנשלט על ידי ברוני הבנקים ומאז החלה ההתדרדרות הסופית של העולם כולו לשיטת כסף מבוסס חוב השלטת עד עצם ימינו אלה עושקת ומרוששת את האוכלוסייה וסופה לקרוס על כולנו ולהביא חורבן והתרוששות כוללת.

      מחק
    7. אם נקח צעד אחד אחורה נבחין במעגל אימה.

      * יש תקופה של חופש יחסי שמתאפיין בהרבה דברים אבל במיוחד בממשלה קטנה וכסף "אמין".
      * באותה תקופה השוק החופשי מייצר טכנולוגיות ומשאבים. חלק מהמשאבים זורמים לממשלה דרך מיסים וגורמים לה לגדול ולגדול.
      * אותה ממשלה גדלה כ"כ שהיא חונקת את האזרחים.
      * המעגל מסתיים בשפיכות דמים והפיכה שמוביל שוב לממשלה קטנה.

      ד"א תיקון מעניין לגבי רומא. היו להם מטבעות מתכת ולא פיאט (בשם "אס"). לאורך הזמן המתכת היקרה (ברונזה כמדומני) הלכה ודוללה במטבע ומשקלו הלך ופחת - הממשל יצר יותר מטבעות עם אותה כמות מתכת. למעשה היה תהליך של אינפלציה (או במילים אחרות הדפסת כסף או זיוף מטבעות). התהליך הוביל לפיחות בערך המטבע ובסופו של תהליך לקריסת המטבע והאימפריה הרומית.

      השורה התחתונה היא שממשלה היא מוסד המתבסס על אלימות, צריך להבין את זה, להפנים את זה ולדרוש הפסקת האלימות.

      ד"א וגם ידידנו בנג'מין פרנקלין הכיר בכך - ולהלן ציטוט ידוע שלו: Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.

      מחק
  4. אפשר גם לנסות להשלים עם המצב ולהבין שאלו כוחות עצומים וחזקים השולטים בכסף ובחיים שלנו. וכך ימשיך להיות עוד הרבה זמן.
    מייאש?
    אולי, אבל זה מה יש.

    השבמחק
  5. למי איכפת ממשלת ישראל אני מחכה לראות שהקקי האמריקאי נפל.

    השבמחק
  6. פיני ירושלים1 במרץ 2014 בשעה 4:22

    די בלראות לקרוא ולשמוע על אותם זוגות צעירים שחיים במחסנים עם חלון לחניון וכיו''ב, (כי על הזכות לחיות בכבוד כבר שכחו פה מזמן) ומהצד השני לראות את חגיגות השכר במגזר הציבורי והפיננסי, שהגבולות ביניהם כבר לא ברורים ומטושטשים. השיטה לא עובדת נ.ק.ו.ד.ה.

    השבמחק
  7. המילה אוליגרכים תתן תחושה יותר ברורה מאשר טייקונים -לטייקון יש קונטוציה חיובית ולאוליגארך שלילית.
    לא ברור למה - כי אין הבדל באמת זה כמו ההבדל בין אסטרונאוט וקוסמונאט...

    השבמחק
  8. חוץ מזה לא הגיע הזמן בפוסט הזה שאנשים יפסיקו לבסתתר ויגיבו בצורה גלויה... הפחד הוא הנגטיב של אהבה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גיורא ארליך אני מצטרף לקריאתך, חברים היו שקופים. כיצד תדרשו שקיפות מהממשלה בעודכם כאן מסתתרים מאחרי הכינוי שכבר הפך למאוס אנונימי. לו לפחות הייתם בוחרים לעצמכם כינוי קצת יותר יצירתי? אבל תבינו, ברגע שתתחילו להשאיר כאן פוסטים שאינם אנונימיים, משקלם יגדל ומשקלו של האתר גם הוא. ראו אני מהתחלה משאיר כאן פוסטים גלויים ועדיין לא קרה לי דבר, עוד לא באו באישון לילה השודדים בעלי המדים הכחולים. העם דורש שקיפות של הכותבים.

      מחק
    2. זה טעם אישי.
      אני אישית מעדיף להתמקד בדברים וברעיון ולא באדם

      מחק
  9. כרגע, כמעט לאף אחד לא אכפת. יש מעט מאוד אנשים שחושבים חברתית. רוב האנשים דואגים לעצמם. כל עוד יש להם את העבודה שלהם, הבית, המכונית – הם בסדר. הם לא מעוניינים לשמוע על “רעיונות קיצוניים”. אל תיקחו את המילה שלנו – נסו לדבר איתם. אתם מהר מאוד תיווכחו לגלות שרובם לא באמת מעוניינים כרגע להשקיע זמן בכיוון הזה. אבל כשהמערכת הזאת תתמוטט ומיליונים של אנשים יאבדו את העבודה, יאבדו את הבית והמכונית, אז – הם יתחילו לשאול שאלות.

    השבמחק
  10. נכון שהיום לישראלי לא איכפת. הוא "ליברל", יעני, כלומר: שכל אחד ידאג לעצמו. פמפמו לו את זה בכל תוכניות הריאליטי. וכשאני שואלת לשם מה לשלם מסים אם האזרח צריך לדאוג בעצמו לכל דבר, עושים לי פרצוף ש"לא לבלבל את ה..." עם פילוסופיה. טוב, אז לא פילוסופיה (בעברית: לחשוב בכוחות עצמך), רק היסטוריה קרובה, ומתוך ניסיון: הייתי ברומניה, כתיירת, שנים לא מעטות לפני שהרומנים העזו לכסח לצ'אושסקו את הצורה. היה שם המון זעם. זעם עצור. אסור היה להם לשבות. הם חיו בדיכוי כשכל העולם שר שירי תהילה לצ'אושסקו הליברל הגדול. גם בארץ, גם בעיתון "הארץ", הכל כך "ליברלי". כל שהרומנים העזו לעשות כל השנים האלה זה מה שהם קראו סבוטאז', שקט כזה. וצ'אושסקו המשיך למלא את ארמונותיו בכל טוב. עד שהזעם פרץ החוצה, וגמזו את הדיקטטור ה"ליברל" הגדול. אז מישהו צריך להזכיר - לביביסקו ולפידסקו וגרמנסקו - שלא יתחשבו, חלילה, באזרחי המדינה, זה למעלה מיכולת תפיסתו של כל פיאודל, טייקון או אוליגרך. שיתחשבו ב"זעם צ'אושסקו", כי הוא יבוא. אז בהיבט הזה, ככל שיותר רע - יותר טוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. כלכלה מבוססת משאבים מבוססת על הרעיון כי עוני נובע ממעצורים שמונחים בפני הקדמה הטכנולוגית, וכי מעצורים אלה נגרמים בגלל המערכת הכלכלית הנוכחית שהיא מערכת המתרכזת ביצירת רווח. לפי ז'אק פרסקו, הוגה פרוייקט ונוס, אם ההתקדמות הטכנולוגית היתה מתקיימת בצורה עצמאית מהשאלה "איך ליצור עוד רווחים", היא היתה גורמת לכך שעוד משאבים יהיו זמינים לעוד אנשים. שפע משאבים זה, שיתגלה מחדש, יוריד את הנטייה האנושית לעצמאות, שחיתות ותאוות בצע ותחת זה ישען על אנשים העוזרים זה לזה.

      רעיון מרכזי לפרוייקט הוא הביטול של כלכלה המבוססת על כסף בדגש על בנקאות ברזרבה חלקית, והתקדמות לכיוון של כלכלה מבוססת משאבים.

      פרוייקט ונוס שם דגש על השכלה, אינטליגנציה רגשית, חינוך לאי אלימות והעצמה. הפרוייקט קם מתוך חזון שמתנגד לאלימות, כפייה, מלחמה, עוני ואי שוויון, השחיתות והבזבוז שקיימים כיום.

      מחק
    2. שי אבל לא הסברת באיזה כסף פרויקט וונוס יעשה שימוש? זכור, השולט בהפקת הכסף שולט בגורלה של אומה, בגורלה של חברה. אי אפשר לנפנף במילים יפות מבלי לתת פיתרון לסוגיית הכסף.

      מחק
    3. 2 שאלות: איך תעודד יזמות וואיך בדיוק תאכוף את הכלכלה?

      נגיד אני יזםץ אני מכבד את הבחירה שלך אבל זה לא מתאים לי.
      אני מחליט לפתוח עסק ולמכור את שירותי תמורת כסף

      אם אני לא יכול לרוויח, למה שאני אטרח לכבוד?
      ואם אני כבר עובד תמורת כסף, מה תעשה? תשלח בריונים חמושים אלי?

      נשמע לי כמו ספין אוף על קומוניזם

      מחק
    4. אם אנחנו באמת רוצים לשים סוף לבעיות החברתיות המתמשכות שלנו, אנחנו חייבים בסופו של דבר להכריז על כדור הארץ וכל המשאבים שעליו כירושה המשותפת של כל האנשים בעולם. למרות שחזון זה יכול להראות אידיאליסטי, הוא מבוסס על שנים של מחקר ניסיוני שחולש על מכלול של נושאים, החל בחינוך, תחבורה ומקורות של אנרגיה נקייה וכלה במערכות עירוניות טוטאליות.
      כדור הארץ שופע במשאבים. המנהג שלנו של חלוקת משאבים באמצעות שליטה כספית לא רלוונטי יותר ונוגד את השרדותנו. היום, יש לנו גישה לטכנולוגיות מתקדמות ביותר אבל המערכת החברתית והכלכלית שלנו לא עמדה בקצב עם היכולות הטכנולוגיות שיכולות בקלות ליצור עולם של שפע, חופשי משיעבוד וחוב לכולם. ניתן להשיג את אלה באמצעות הקמה של חברה גלובלית מבוססת משאבים.
      אם לציין זאת בפשטות, כלכלה מבוססת משאבים עושה שימוש במשאבים קיימים במקום בכסף ומספקת שיטה הוגנת של הפצה בדרך הומנית ויעילה יותר עבור כל האנשים בעולם. זו שיטה שבה טובין ושירותים זמינים ללא שימוש בכסף, אשראי, סחר חליפין או כל צורה אחרת של חוב או שיעבוד. המטרה של העיצוב החברתי החדש הזה היא לעודד מערכת תמריצים חדשה, אחת שלא מכוונת עוד לעבר המטרות השטחיות והאנוכיות של עושר, רכוש וכוח. התמריצים החדשים האלה, יעודדו אנשים לעבר מימוש עצמי ויצירתיות, חומרי ורגשי כאחד.

      מחק
    5. האמת שאין לי בעיה שיקומו קהילות שהחברים בהם יאמצו שיטה זו (או כל שיטה אחרת) באופן ולנטרי. אני אאחל להם בהצלחה ואלך להיות חבר בקהילה אחרת (ואקרא לכם קיבוץ).

      הבעיה היא שברגע שאמרת עיצוב חברתי אמרת אכיפה בעזרת כח. כלומר, אם אני לא רוצה להיות חלק מהדבר הזה אתה בא עם רובה ומכריח אותי. אתה עושה לזה רציונליזציה של ירושה, משאבים, אנוכיות שטחיות וכל מיני דברים שחלקם נכונים וחלקם סוביקטיבים במקרה הטוב.

      הרציונליזציה הזאת זהה במהותה לרציונליזציה של שלטון דתי, קומוניסטי, דמוקרטי, פשיסטי או כל שלטון אחר שמתבסס על אלימות כדי להכפיף אחרים לרצונו. השימוש באלימות היא הסיבה לכשלון כל השיטות הנ"ל והסיבה שכל שיטה אלימה אחרת תכשל.

      הבעיה היא ששיטה אלימה נכשלת היא עולה בחייהם של עשרות מליוני אנשים (למשל: קומוניזם)

      שורה תחתונה. זכותך להאמין בזה. אבל אם אתה באמת רואה את עצמך כאדם מוסרי, שקול להוסיף למניפסט של ולנטריזם (אני אקים קהילה כזאת. אני מצפה שיכבדו אותי. ומי שרוצה להצטרף יהיה כפוף לחוקים שלה)

      מחק
    6. אני בעד זאק פרסקו

      מחק
  11. השיטה אינה אלימה ואנו לא דוגלים בשימוש בכח. מי שירצה להצטרף לקהילה מוזמן לתרום ומי שלא לא.

    השבמחק
    תשובות
    1. מצויין. אז אנחנו ידידים ולא יריבים ואני מאחל לך בהצלחה.
      אני מניח אז שהמטרה הראשונית של שנינו היא להסיר את האירגון החמוש המכונה ממשלה

      מחק
    2. אתם צודקים, קיבוץ ואנרכיה במשמעותם החיובית ביותר, אבל אין בזה חידוש.

      מחק
  12. אין באמת צורך או טעם שגוף כלשהו יקבל מונפול כלשהו על כמות הכסף/יצירת הכסף. זה לא משנה אם זו ממשלה, בנק מרכזי, בנקים פרטיים או כל צורת התארגנות אחרת...הפיתרון המוצלח ביותר יהיה לתת לשוק החופשי ליצור ולהציע פיתרונות שונים באשר לאלטרנטיבות מוניטריות, והצרכנים יקבעו באופן חופשי באיזה סוגי כסף הם יותר מעוניינים להשתמש. אף אחד לא יכול לדעת מראש מהן היחידות המוניטריות שיתקיימו, באילו אופנים ובאילו כמויות...אבל כמו בכל דבר אחר, אפשר לדעת שהשוק החופשי הוא המכניזם המוצלח ביותר ליצירת והקצאת היחידות המוניטריות הללו.

    השבמחק
  13. השוק החופשי רבוי שחיתות מניפולציות ואי תחרות מכיוון שרוב הכסף בעולם מצוי בידהם של תאגידים ספורים והם אדוני העולם דה פקטו הממשלות בובות על חוטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הכשל בטיעון שלך מצוי בגופו: "הממשלות בובות על חוטים"
      ללא ספק...כאשר יש כוח אלים אז כל שחקני השוק מנסים לרכוש אותו וכצפוי העשירים יותר זוכים בו ועושים בו שימוש נרחב...לפיכך הבעיה איננה בשוק החופשי אלא בקיומו של כוח אלים ואנטי חופשי ווולנטרי, וכמו כן הפיתרון איננו הגדלת הכוח/הכפייה כנגד החופש אלא הסרת האמצעים הכוחניים. במצב של שוק חופשי לא יהיה יעיל או רלוונטי כלכלית לחברות מסחר וכו' להעמיד צבאות ושוטרים שיכפו בכוח על הצרכנים דבר זה או אחר...

      מחק
    2. אתה די סותר את עצמך. אם רוב השליטה מצוייה בידם של מעטים איך בדיוק זה שוק חופשי?
      לא קיים שוק חופשי באף מדינה מערבית כיום (ולכן להאשים את ה"שוק החופשי" בתחלואי העולם זה די מטופש).

      ההגדרה שלך נכונה הכותרת צריכה להיות קורפרטיזם ולא שוק חופשי.

      מחק
  14. איילון התנועה לשינוי מוניטארי - לכסף בר-קיימא - דוגלת בכך שהממשלה לצרכיה ולצרכי קבלת מסים תפיק כסף פיאט שקונה את כוחו מכוח החוק ובמקביל מעודדת מטבעות אלטרנטיביים, כך שמטבע הדברים הממשלה אינה רוכשת מונופול קשיח על היצע הכסף וקהילות רבות יעדיפו להשתמש במטבעות חלופיים. אבל עדיין הכסף שהריבון יפיק יהיה הכסף המרכזי ורוב היצע הכסף במשק, אבל עצם התחרות מצד מטבעות משלימים ורשתות אשראי משלים, תאזן ותקזז מכוחו של מפיק הכסף של המדינה. אני מציע לכולם ללמוד קצת יותר לעומק את נושא הכסף והשלכותיו, ידע הוא כוח, וכיוון שהפקת הכסף היא הכוח הדומיננטי בעולם הזה, לכן ידע הכסף הוא כוח אדיר שכדאי לכל סוגי המתקנים החברתיים לשלוט בו היטב.

    השבמחק
    תשובות
    1. התנועה לשינוי מוניטרי (או תכנית שיקגו) מציעים לטפל בכשל בעזרת פלסטר במקום לטפל בכשל בעזרת תרופה של ממש. הכשל במערכת המוניטרית נובע ממונפוליזציה כוחנית של גופים/תאגידים/ממשלות/אנשים על המערכת, כסף פיאט בנקים מרכזיים וכדומה אינם אלא סימפטומים של אותה כוחניות. התרופה האמיתית לבעיה איננה לשמר כוחניות חלקית (בדמות ממשלה) ולדאוג שרק לה תהיה הזכות להדפיס כסף פיאט. התרופה האמיתית היא למגר כל סוג של כוחניות ולאפשר לאינטרקציה החופשית בין בני-אדם להוליד פתרונות מוניטריים שאנשים בוחרים בהם באופן חופשי לחלוטין.

      מחק
    2. אילון
      אם תצליח ליצר ולישם מערכת כזו \אהיה המעריץ מספר 1 שלך. לצערי פתרון כזה הוא לא פרקטי תחת המבנה החברתי הקיים. זו קפיצה תודעתית גדולה מידי בשביל להפוך אותה לישימה במהלך התקופה הנראת לעין.

      מחק
    3. נכון, דרוש תהליך. תהליך ארוך וקשה. אבל התהליך מתחיל בהבנת ההווה והכרה במציאות.

      אנשים צריכים להבין שממשלה זאת חבורה של שודדים עם רובים. באותה נשימה, צריך להבין שלצאת לרחובות עם רובים ולהפיל את הממשלה לא יוביל לשום מקום.

      המטרה היא לפקוח את עיניהם של כמה שיותר אנשים. זה יקח עשרות שנים אבל זה יקרה בסוף

      מחק
  15. אני מהמר שלא ירחק היום וכשתגיע הקריסה הרבה פןליטיקאים שלנו ובני משפחותיהם ישחטו כאן ומקורביהם גם כן. תהיה כאן בריחה עצומה של כל אלה שבזזו את המדינה כדי למצוא מקלט בחול. הם פשוט החריבו את המדינה.

    השבמחק
  16. העובדות כבר ידועות מזמן. אולי הגיע הזמן לשביתת שבת בלתי מוגבלת בזמן ומרד מסים. אלה האמצעים היחידים שימוטטו את משטר הרשע והגזל - רק צריך תקשורת אמיתית וישירה בין התומכים. היתר כבר יקרה מעצמו.

    השבמחק
  17. ערן, הפיתרון שלי איננו פרקטי תחת המבנה החברתי הקיים, וגם הפיתרון שלך איננו פרקטי תחת המבנה החברתי הקיים (לטעמי), הרעיון הכללי הוא לשנות את המבנה החברתי הקיים. המטרה בהסברת הפרובלמטיקה הסיסטמטית והפתרונות אליה איננה יישום מיידי אלא הפצת האמת והטוב בתקווה שבסופו של דבר אלו יחלחלו בדרכים שונות ושהתמורות החברתיות והכלכליות שיושגו יהיו רצויות.

    השבמחק