יום שני, 4 באוגוסט 2014

צפו בשר התשתיות לשעבר בשירות תאגיד אנרגיה גדול

מאת: ערן הילדסהיים

הועדה המחוזית בירושלים תדון היום באישור ניסוי להפקת נפט ממאגר פצלי השמן בשפלת יהודה. המשרד להגנת הסביבה תוקף את הניסוי בחריפות ומזהיר מפני הפיכת חלקת ארץ פסטורלית לסוג של מפרץ חיפה נוסף.  למרות חוות הדעת הקשה נתפס אתמול אפי איתם, שר התשתיות לשעבר ונציג אילי ההון האמריקאים שדוחפים לבצע את הניסוי, על חם בדרכו לפגישה עם ראש עיריית ירושלים. צפו כיצד הגיב כשגילה שהוא מצולם. 


בחוות דעת שהגיש המשרד להגנת הסביבה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים במשרד הפנים לקראת דיון שהיא תערוך היום, הוא קורא לאסור על היזם לבצע קידוחי ניסיון להפקת נפט מפצלי שמן באזור שפלת יהודה. הנה נימוקי המשרד כפי שהובאו באתר YNET והן לא משתמעות לשתי פנים:
א. לאחר בדיקת המסמך הסביבתי שהגיש היזם ובו מתוארת השפעת הפרויקט על הסביבה, ישנו מחסור במידע מהותי שיאפשר אישור מושכל של הפרויקט על בסיס מקצועי רחב.
ב. בדיקת המידע הקיים מצביעה על פוטנציאל להשלכות סביבתיות חמורות: הפרויקט עלול לפגוע באופן קשה במי התהום (עמדה אותה הביעה גם רשות המים), בקרקע ובסביבה הרחבה כבר בשלב הניסוי ובוודאי בשלב ההפקה המסחרית.
ג. לא קיימת הפקה של נפט בשיטה המבוקשת בשום מקום בעולם -כלומר ישראל הופכת לשדה הניסוי של הטיקונים מאמריקה ודווקא באחת מחלקות הארץ היפות שנותרו פה.
ד. השטח בו מתוכנן הפרויקט הינו שטח ייחודי וחשוב מאוד הן מבחינה אקולוגית, נופית והיסטורית. לשטח חשיבות גבוהה בהיבטי מגוון ביולוגי, חקלאות, מורשת ושטחים פתוחים לפנאי נופש ותיירות.

ומי אותו אדם שמנסה לקדם את הניסוי המסוכן לאזרחים ולסביבה (על פי חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה) תמורת משכורת יפה? לא אחר מאשר שר התשתיות לשעבר של מדינת ישראל אפי איתם. איתם משמש  כיו"ר ג'יני אנרגיה שמבקשת לערוך את הניסוי. מדובר בחברה אמריקאית הנמצאת בשליטתם של המיליארדר הווארד ג'ונס, רופרט מרדוק והלורד ג'ייקוב רוטשילד. סגן נשיא ארה"ב לשעבר דיק צ'ייני ,משמש כיום כחבר הדריקטוריון המיעץ של החברה.

ואיך איתם מנצל את קשריו כדי לקדם את הניסוי? על פי פעילי המגמה הירוקה  במהלך השבוע האחרון הוא נפגש עם חברי הועדה המחוזית ירושלים לקראת הדיון המכריע בעיניין פיילוט פצלי השמן. רק ביום חמישי האחרון אפי איתם נפגש עם גדעון סער, שר הפנים. לעומת אפי איתם, שרק צריך להרים טלפון ולבקש פגישה, תושבי שפלת יהודה נדחו כאשר ניסו לקבוע פגישה עם שר הפנים.

 הנה כך למשל נתפס במצלמת מגמה ירוקה אתמול בבוקר בדרך לפגישתו עם ראש עיריית ירושלים ברקת יום לפני הדיון בוועדה:



ונסיים בתאורו של העיתונאי הותיק אביב לביא מה יקרה אם הניסוי שאפי איתם מנסה לקדם יצא לפועל לבסוף:
"המשמעות: להפוך חבל ארץ פסטורלי של חקלאות, יקבים ומסלולי טיול לאתר תשתיות מזוהם עם בתי זיקוק ושיירות של מיכליות כבדות שנעות על הכבישים מסביב לשעון. כאילו מפרץ חיפה אחד לא מספיק לנו. 
מכיוון שאנחנו חיים בישראל, זו לא תהיה הכותרת הראשית מחר, ובשש אחרי המלחמה אנחנו עלולים להתעורר ולגלות שבזמן שכולנו היינו מרותקים למה שקורה בחזית, אילי הון אמריקאים השתלטו לנו על העורף."

35 תגובות:

  1. העניין ברור. תודה
    גם האפס הזה מוכר את המדינה

    השבמחק
  2. ומי מבטיח ששר התשתיות הבא לא ינהג באופן דומה?

    השבמחק
  3. זה האיש שגם מתראיין בתקשורת בחודש האחרון ומטיף לנו על "אהבת הארץ" ועל כמה חזק צריך להכות בחמאס...
    "הפטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל"

    השבמחק
    תשובות
    1. "הפטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל" היא אמירה של נבל. אהבת הארץ היא דבר נפלא שרק נבל אמיתי לא מסוגל להכיל. ועם זאת, אף שהיא דבר נפלא - אהבת הארץ אינה מחסנת מפני חולשות. אפי איתם יכול לאהוב את הארץ ובה בעת לעשות טעויות ערכיות קשות. "להכות חזק בחמאס" היא לא אחת מהן. פצלי השמן - בהחלט כן.

      מחק
    2. אכן נבל הוא זה המכנה את הפטריוט נבל ואין לפטריוטיזם שום קשר למעשי נבלה אחרים שנעשים על ידי פטריוטים או על ידי בוגדים.

      מחק
    3. דוד איש שלום,
      שום קשר? בלי להשוות למשהו, אלא סתם כדי להצביע על האיוולת שבדבריך - הנאצים היו פטריוטים. אין קשר בין הפטריוטיות שלהם לזוועות שעשו? שום קשר?....
      אנחנו לא נאצים או משהו, אבל יש גם יש קשר בין פטריוטיזם למעשי נבלה.
      ולעופר מגד - אהבת הארץ היא אכן דבר נפלא. אבל אתה צריך להגדיר "ארץ" כדבר מוסרי חיובי באופן כללי. לאהוב את ארצך גם כאשר היא מבצעת פשעים בלתי נגמרים זה לא אהבת הארץ וזה לא "נפלא".
      מעניין איך היית מתקן את התיאוריה שלך אם היית גרמני (ארי) בברלין ב- 1940. כי הרי בטוח שלא היית אוהב את ארצך אז, הלא כן?

      מחק
    4. השטויות האלה עם הפשעים נגד העם הפלסטיני הם דוגמא לשמוש הציני שכוחות החושך עושים בערכים המוסריים והאנושיים שלנו נגדנו.נראה אותכם חכמים חיים בארץ הזאת שבוע אחד בלי צהל.אחר כך נדבר.מוטב שתצטידו בקצת עובדות.תקרא את הספר מאז ומקדם של ג,ואן פיטרס על מקורות הסכסוך הישראלי פלסטיני. תראה איך רוב ה"פלסטינים" הם מהגרי עבודה מארצות ערב שהוכנסו לפה על ידי הבריטים בניגוד למנדט שקבלו מהאום להקמת בית לאומי לעם היהודי ובחשאי ועל חשבון מהגרים יהודים מארפה שסירבו לתת להם ויזות .תראה איך הוגדר פליט כל ערבי ששהה בארץ למעלה משנתיים ותראה מה עושים ליהודים בארצות האיסלאם הנאורות היום ובאלף שנה האחרונות...ואם זה לא מספיק תשמע איך שר בממשלת חמס צורח על אחיו המצרים שהפקירו אותו שהוא וחצי מהרצועה הם מצרים והחצי השני סעודים ולמה לא עוזרים להם.שמו של הארכי רוצח מוחמד דף הוא אל מסרי כי הוא מהגר ממצרים..אין חיה כזאת עם פלסטיני אבל יש מאבק להרוס את המפעל הציוני בתביעה שהאידיוטים השימושיים מקבלים אותה שהמפעל הציוני הוא כבוש והפלישתים (שהוכחדו על ידי המלך דוד )הם הילידים שחיו פה מאז ומעולם.

      מחק
    5. הדיון פה הוא לא על אפי איתם והפלסטנים. הדיון הוא על הפשעים של אפי איתם כלפי עמו שלו.
      זה שהוא "פטריוט" לא פותר אותו ממוסר

      מחק
  4. בקמפיין הפוליטי של אפי איתם, הוא דיבר על ניקיון כפיים. כן, בטח.

    השבמחק
  5. אמנון פורטוגלי4 באוגוסט 2014 בשעה 10:34

    שני מאמרים שלי בענין פצלי השמן בעדולם
    'המתקפה על אוצרות הטבע נמשכת', פורסם ב'העוקץ'
    http://www.haokets.org/2013/05/28/%d7%94%d7%9e%d7%aa%d7%a7%d7%a4%d7%94-%d7%a2%d7%9c-%d7%90%d7%95%d7%a6%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%98%d7%91%d7%a2-%d7%a9%d7%9c-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90%d7%9c-%d7%a0%d7%9e%d7%a9%d7%9b%d7%aa/

    'בעיות חמורות במיזם פצלי השמן בחבל עדולם' פורסם ב'חדשות האנרגיה'
    http://www.energianews.com/article.php?id=16967

    השבמחק
  6. אני אתכם במאבק אבל לא ברורה לי הביקורת שלכם על כך שיש ביכולתו להיפגש עם ראש העיר או שר הפנים. ברור שאין שום סימטריה בינו (יזם, שר לשעבר, תא"ל בדימוס) לבין אזרח פשוט מן השורה. אם אתם לא מבינים זאת אזי החיבוק שלכם הוא חיבוק דוב והוא רק מזיק למאבק בהיותו מדביק לנאבקים תווית של תמהונים ומנותקים.

    השבמחק
    תשובות
    1. הם לא "סתם אזרחים", הם מייצגים ארגון סביבתי.
      ולגבי אפי איתם... עוד שמוק שמוכר את הארץ לבריונים אמריקאים. ועוד בעיתוי שבו נפלו 70 חיילים למען הארץ הזאת, מעניין איך הוא ישן בלילה.

      מחק
    2. אכן למי שלא מבין את הבעיתיות של קשרי ההון והשלטון העובדה שיזם שר לשעבר ותאל בדימוס יכול לפתוח כל דלת ופעילי סביבה נתקלים בקיר נראית נכונה. השלטון הוא אליטה אטומת לב.לכן המחאה של מליוני אזרחים רק החמירה את העוני את יוקר המחיה ואת שרירות השלטון

      מחק
  7. מתברר ש"אהבת הארץ" <> פטריאוטיזם צעקני

    השבמחק
  8. צריך כבר מזמן להבין שזאת לא דמוקרטיה ואף אחד לא שואל את האזרח או את הנבחרים שלו בין מה נכון ומה לא, בייחוד כאשר מדובר במשפחת רוטשילד...

    השבמחק
  9. הבעיה שאין כסף בגלל זה שוקלים להקריב את הסביבה בשביל סכום נאה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר פה על מקרה קלאסי של רווחים פרטיים ועלויות ציבוריות (שזאת אחת מההגדרות של פאשיזם).
      לא ברור למי ״אין כסף״ אבל די ברור מי ירויח (אפי איתם וחברים) ומי ישלם את המחיר (אנחנו)

      מחק
    2. אני מתכוון שקשה להרוויח כסף בדרכים טובות אז מנסים בדרכים לא טובות.
      המצב הכלכלי כ"כ קשה לרוב האנשים(גם אלה שמצבם טוב ויש להם כסף עובדים שעות רבות כל יום) שבלי לרמות קשה להרוויח כסף טוב.

      מחק
    3. אני לא דואג לאפי איתם ושות'. המצב שלהם מצויין. למעשה הוא וחבריו אחראים למצב הקשה של האוכלוסיה בארץ..

      מחק
    4. רשמית מי שאחראי זה ראש הממשלה ששולט בפועל בתוכניות המרכזיות.
      מעשית מי שאחראי זה האזרחים שלא יודעים מה לבקש.
      כל אחד מבקש משהו אחר כי אין הבנה של התמונה הגדולה.

      מחק
  10. שלום ערן,
    אנחנו בסיום המבצע והלחימה בעזה ואני נשאר עם השאלות הבלתי פתורות וההבנה ששוב קורה אותו הדבר שממנו חששתי.

    כבר ידוע לכולם שהירי של החמס לעבר ישראל החל בעקבות הפסקת המימון עד למצב שהם לא יכלו לשלם לפעילי הטרור שלהם.
    כעת אנו נכנסים עימם למשא ומתן - הזוי בהחלט, בהתחשב בעובדה שהם כעת יקבלו את המימון וישבו בשקט יחסי - מה בדיוק קורה כאן???

    הצעד החיובי היה חיסול המנהרות - על זה אין עוררין אולם היה ניתן לבצע את זה בצורה קלה הרבה יותר - לפי מה ששודר בכתבת התחקיר...

    כל העסק הזה פשוט לא נתפס - וכולם כאילו ממשיכים הלאה כרגיל - בוזבזו כאן מאות מליוני דולרים - על כלום - ותוך שנתיים אנחנו נחזור לאותו סרט. שלא לדבר על תושבי הדרום!!!! שחיים כך כבר 14 שנים!!!

    אשמח אם תוכל לחשוף מה יהיה ההסכם האמיתי והסופי עם החמס הפעם - זה פשוט עבודה בעיניים גם על הישראלים וגם על תושבי עזה שקיבלו מכה מאוד לא נעימה.

    אשמח להארת עיניים - מה בדיוק מנסים ליצור כאן.
    מה עלות המבצע ומי הרוויח מכל הסיפור הזה.
    ושים לב שהפגנה אחת אין כאן - גם לא בדרום.
    בהערכה
    אמיר

    השבמחק
    תשובות
    1. ישנה ספקולציה שמדובר על מאבק על בארות הגז לחופי עזה. מעורבות ישראלית, פלסטנאית, רוסית, אמריקאית, ערבית או אחרת.

      אישית עוד לא ראיתי עובדות ישירות רק דברים עקיפים וטיעונים. אני אישית מתכוון לפקוח עין לכיון שוק הגז המקומי ולראות מה יקרה בו לאחר סיום הסיכסוך

      מחק
    2. זרקת רעיון - האמת כל העסק הזה נראה כזה מפוקפק שאני בהלם שאנשים בולעים את זה.

      אין למה זה התחיל ולמה זה נגמר - זה נראה כמו סרט הוליוודי רע במיוחד.

      מחק
    3. לי דווקא לא ידוע - תאיר את עיני אם אפשר. למה הופסק המימון לחמאס וע"י מי הופסק.

      מחק
    4. השאלה היא לא למה זה הופסק - מבחינתי אין לממן ארגון טרור.
      השאלה היא למה מחדשים את המימון כל פעם.
      או למה עושים משא ומתן עם טרוריסטים.

      ולמה יש רקטות במשך 14 שנים על תושבי הדרום - זה הזוי בכלל שהשאלה קיימת.
      ואני לא מדבר על קונספירציות אלא על הסבר הגיוני - כזה שלא נשמע כמו בדיחה.

      מחק
    5. זה הזוי שהשאלה קיימת?
      למה בכלל אתה מתכוון? למה שהשאלה לא תהיה קיימת? ישראל ומצריים חוסמות להם גישה לעולם. זו לא נראית לך סיבה הגיונית לרקטות? גם אם ישראל מממנת אותם דרך הבנק וכו'- זה בכלל לא שקול להסרת המצור. לאחרונה היתה הפיכה נוספת במצריים וכעת שיטת המסחר במנהרות מהצד המצרי נחסמה (ואיתה השוחד לחמאס) והמצור מורגש יותר מאי פעם - והנה יש לך מלחמה. מה כאן "הזוי", "בדיחה" וממה אתה "בהלם"?

      מחק
    6. אנונימי יקר,
      תן לי עוד דוגמה למדינה שמאפשרת ירי על אזרחיה במשך 14 שנים.
      המצב הזה נראה לך נורמלי?
      בחיים ניתן להסביר הכל והעובדה שיש הסבר לא הופכת את המצב לנורמלי.
      מה שמעניין כאן זה שאנשים מתרגלי לנורמות הזויות ואף מאבדים את היכולת לראות שהמצב קיצוני - ולא נורמלי!

      אם אתה לא רואה שמשהו לא בסדר - אז משהו ממש ממש לא בסדר כאן,
      אבל אתה פותח כאן נושא חדש - ואני לא נכנס לזה.
      אני מודה לך על זה שאתה מיידע אותי שיש אנשים שלא רואים שום חוסר היגיון בהשתלשלות הארועים - זה נתון חשוב.

      בכבוד,
      אמיר

      מחק
    7. לאנונימי שלא מבין אותי,
      אני תוהה כיצד תסביר את השואה?
      היו גרמנים במצב כלכלי לא טוב
      והם היו עצבניים ולכן הם החליטו לשחוט כמה יהודים ועוד כל מני -במקרה יצא 6 מיליון יהודים, לרוסים הרגו 20 מיליון ככה שהיה לנו מזל.
      יש הסבר - יצאתי מ"ההלם" - אחי!

      רק שתדע שיש רמה מתחת להלם - והיא אפתיה, והדרך מאפתיה עד לתחתית עוד ארוכה...
      אני מציע לך למשוך את עצמך חזק למעלה ולא משנה מה אתה מושך - גם אם מדובר בשרוכי הנעליים שלך בנאדם.

      מחק
  11. יפה שיירי הרקטות משול בעיניך לשואה.
    ממש דמיון עצום, בקושי מבחינים ביניהם.
    אגב אפתיה - האמפתיה שלך למספר הילדים ההרוגים והזוועה שקרתה בצד השני אכן שיכנעו אותי שאתה סופר אמפתי ואילו אני אפאתי מרושע. כמו כן ההתייחסות שלך למצור\כיבוש עזה במשך אותן 14 שנים גם הרשימה אותי מאוד. אני מבין עכשיו למה אתה ב"הלם". יפה שאתה הוא זה שהמום כל כך מאיבוד היכולת לראות שהמצב קיצוני ולא נורמלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מעדיף להיות יעיל - אמפטיה וסימפטיה לא תמיד עושים את העבודה בפועל.
      כשישראלים וחיילים נהרגים בגלל פעילי טרור זה כואב לי מאוד!
      וצריך לסיים עם זה כדי שזה לא ימשיך.

      אל תשכח שהחמס רצחו את פעילי הפת"ח בעזה - לא כואב לך על זה?
      כמה יתומים מסכנים יצרו שם?
      בזכות האמפטיה 2 מליון אזרחים נשארים תחת שלטון טרור - לא מפריע לך?

      אני לא בעד מתיפיפים לא יעילים.

      ולגבי הדמיון שלי - גם בשואה עודף התיפיפות וחוסר פעולה בשטח גרמו לאסון הכבד - כי אנשים לא פועלים בזמן באופן עקבי - וכשתגדל קצת תבין גם כמה אתה לא פעלת בזמן!
      (תלוי למי ולמה אתה תשווה את מצבך כמובן!!!)

      ולסיכום אם אתה רוצה שמשהו טוב יקרה צריך באמת להסתכל למציאות בעיניים ולסיים את העבודה או כמו שאמרתי מראש לא להתחיל בכלל.

      אתה לא הייתה רוצה לחיות תחת שלטון החמ"ס - ואתה יודע שפעילי הטרור ינצלו את המסכנות של העזתיים וכך ישאירו אותם מסכנים לנצח.

      אני אומר שחוסר הרצון להבחין במה שקורה באמת מביא לאסון - ולהתחבא מאחורי סיסמאות של ילדים מסכנים בזמן שאתה משאיר אותם מסכנים בחוסר העשיה שלך - נו באמת...

      אני מעריך שמעל ל 80 אחוזים מהאנשים פשוט אומרים את הדעה שהם שמעו מאדם אחר ובגלל שזו לא הדעה שלהם באמת אז הם לא יכולים לשנות את דעתם והם ימשיכו להתווכח לנצח - לך תבין עם מי אתה באמת מתווכח...

      תקרא טוב טוב את מה שכתבתי ותבין שלהיות אדם טוב ונאור מצריך פרקטיות...
      ולא רק רחמים וסמפטיה.
      אחרת אתה תגמור כמו אלה שאתה מרחם עליהם - אז קצת רחמים על עצמך ועל בני ביתך.

      ושוב אל תהיה קשה עם עצמך, אתה נשמע לי אדם עם רצון טוב, פשוט תחשוב פרקטי - אשמח לשמוע מה אתה מציע לעשות כדי לטפל במצב.

      בכבוד רב,
      אמיר

      מחק
    2. להסיר את המצור. מאחר שאתה מסיים עם רצון טוב אשאל אותך אף אני שאלה מקורית.
      כמה חבר'ה צעירים שמאלנים ראית לאחרונה? או אולי שמעת בסביבתך ששמאלן הוא אדם תמים ולא פרקטי ואתה פשוט מעביר את המסר הזה הלאה. לא טוב. אתה בעצמך התרעת בפני הפצת דעות של אחרים.
      החמאס מושחתים. הם מתעשרים על גבי האוכלוסיה. אבל זו היתממות לחשוב שהסבל לא מפעפע כלפי מעלה ושיש חיץ בלתי עביר בין החמאס לנשלטיו שמאפשר לחמאס להמשיך לחגוג כל עוד יש לו משכורות. לדעתי זה לא המצב. לדעתי צריך לאפשר לעזה להיות חפשית. כשהם חופשיים, גם אם הם ייתקפו את ישראל, יהיה קל הרבה יותר להחזיר להם. כי אז לאוכלוסייה הנשלטת היה הרבה יותר מה להפסיד ואשמת החמאס תהיה חזקה הרבה יותר.
      חוץ מזה, אתה באמת חושב שיהיה לישראל כל כך קשה עם עזה כשהמצור יוסר ויתחיל שם שגשוג כלכלי מואץ?
      ועכשיו נעזוב לוגיקה ונעבור לפסיכולוגיה. שתי נקודות. אחת - לביבי וחבריו המשיחיים עדיין כואבת הנסיגה מעזה, והם עשו בכל השנים מאמצים עילאיים על מנת להמשיך להכניע את עזה. הם יודעים שביום שהמצור יוסר תיעלם תקוותם האחרונה לחזור לעזה. לכן עד אז הם תמיד יקוו בסתר ליבם שתהיה מלחמה "צודקת" ש"תיאלץ" את ישראל לכבוש את עזה מחדש. בלתי אפשרי עבורם לשחרר.
      נקודה שנייה - אם אתה היית עזתי בעצמך, היית שונא את האמ-אמא של ישראל. וכך גם כל ישראלי מצוי אוהד בית"ר. לו הצל (הראפיסט בגרוש) היה נולד בעזה - הוא היה תומך ג'יהאד. תחשוב על זה. השקפת עולם נכונה אינה תלוייה במוצא שלך. תמיד תחשוב מה היית אתה עושה אם היית אמריקאי מול האינדיאנים, תורכי מול הצוענים וכו'. היית נגרר אחרי העדר הרצחני? אדם שהוא בעד האנדרדוג - תמיד יהיה כזה, ללא קשר לנסיבות חייו. וגם אם יחיה בקרב המדכאים - לא יהיה חלק מהם. זה כלל לא סותר רציונליות. להיפך. וזה גם להיות בן-אדם.
      בכבוד רב,
      אנונימי

      מחק
    3. הי אנונימי

      אם אני זוכר נכון ישראל פינתה את עזה לפני 10 שנים. הייתה להם עצמאות מלאה בזמן הזה כולל נמל תעופה. הסגר על רצועת עזה החל ב-2007, כשנתיים(!) לאחר שעזה קבלה עצמאות. האם אתה זוכר למה התחיל הסגר?

      מתי בדיוק תגיע למסקנה ש'לתת להם שטחים' זה לא פתרון שעובד? עזה היא בדיוק ההוכחה לכך. ככל שהם קיבלו יותר כך גברו ההתקפות על ישראל, והגיעו לשיא לאחר שקיבלו עצמאות.

      הייתי שמח לו העזאתים (ולצורך העניין גם תושבי הגדה) היו מסתפקים בשטחים שהם כבר לקחו מאיתנו ופונים לדרך קונסטרוקטיבית. לרוע המזל פעם אחר פעם הם מוכיחים לנו מה דרכם האמיתית.

      אגב אתה יודע איך קוראים ל'שטחים תמורת שלום' בעגה העסקית? סחיטה באיומים. ושנינו יודעים איך דברים כאלה נגמרים.

      שיהיה יום טוב
      יריב

      מחק
    4. הסגר החל כי החמאס עלה לשלטון. על פי ההיגיון הזה כדאי לסגור את נמל ביירות כי חיזבאללה שעויין את ישראל מקבל משם משלוחי נשק. וכן גם את שדה התעופה שם, מאותה הסיבה. אפשר גם לסגור את נמלי סוריה (לטקיה וכו') כי הסורים תומכים בטרור. למה לא? כל מדינה סביבך ששייכת ל"ציר הרשע" - תטפל בה בדרכים כאלה. לפי התאוריה שלך כך ייפתרו בעיותינו. כמובן שזה לא מה שבאמת יקרה.
      אם אתה רוצה לעסוק בעיצוב של מדינות אחרות - יש מחיר על כך. ההתמודדות מול החמאס צריכה להיות בעלת אופי הגנתי ולא "עיצוב מדינתי". אי אפשר לסגור מדינה מהעולם ולגרום שם לסבל מטורף ולהאשים את השלטון שם. בתגובתם תמיד יהיה צדק בנסיבות כאלה. תן להם לחיות, ותגיב רק אם יורים עליך. אל תכבוש, פיזית או דרך סגירת אוויר וים. תפציץ בחזרה, אבל רק אם יש עליך תקיפה אקטיבית ללא סיבה טובה. כך גם ישראל תשמור על תדמית מוסרית. תאמין או לא - באופן כזה הסכסוך לבסוף ייגמר. כשמדינה היא חופשית - היא לא תעסוק בהתשה חסרת תכלית, אלא תתקדם כלכלית. סתם לדוגמא - את חיזבאללה ישראל הפציצה ולא כבשה או הטילה סגר. ובאופן כללי הגזרה שם כיום שקטה.
      גם אתה היית שונא את ישראל לו היית נולד וחי בעזה. בוודאות. (תשובת הגירסה הישראלית שלך - אז הייתי טועה. תשובת הגירסה העזתית שלך - אתה טועה עכשיו..). אם אתה מצדיק את ישראל כשאתה ישראלי - היית שונא אותה כפלשתיני. לכן תחפש השקפת עולם יציבה יותר והוגנת יותר ואל תהיה מושפע מהסביבה (מדינה + תקשורת) שאתה חי בה. זו שטיפת מוח פראית שעושים לנו.
      יום טוב גם לך.

      מחק
  12. אנונימי יקר,
    כמה דברים חשובים מאוד:
    1. אני לא בעד ביבי
    2. שים לב למספר 1.
    3. לדעתי הפתרון שלך לא יבוצע בזמן הקרוב, בדיוק כמו הפתרון שלי ולכן אני מניח ש-הסיבה, להשארת המצב כפי שהוא היה ב 14 השנים האחרונות, נשארה לא גלויה!

    לגבי עזה - אפילו המיצרים לא רצו לקבל אותה חזרה, כך שלא נראה לי שביבי מחפש שם משהו.

    וכמו שאתה רואה ברגע שדנים על דרך הפעולה רוב האמוציות נעלמות וכך גם חוסר ההסכמה ניתן לגישור כי בעצם יש לנו הסכמה על כך שהמצב כפי שהוא היום הוא לא שפוי ולא נסבל לאף אחד מהצדדים.

    לגבי הפעולה - אני יכול להסכים עם ערן על הוצאת יצור הכסף מהבנקים והחזרת הכח לשלטון - משם אולי יהיה שלטון שיכול לבצע משהו כמו שצריך...

    תודה על התגובתך העניינית.
    בהערכה,
    אמיר


    השבמחק